abonnement Unibet Coolblue
pi_18589227
Mensen die ouder dan mij zijn, spreek ik altijd aan met: U en mevrouw/meneer.
Ook mijn grootouders, die ik toch al mijn hele leventje ken, zal ik altijd aan blijven spreken met: U. De rest van de familie is overigens: je & jij of gewoon bij de voornaam.

Mensen die ik niet ken, spreek ik standaard aan met U en mevrouw/meneer. Tenzij ze van mijn eigen leeftijd zijn. Overigens, mijn chef is niet veel ouder dan ik, maar omdat hij nu eenmaal mijn chef is, begon ik netjes met 'U'. Nu niet meer, hoor

Tutoyeren doe ik pas als ze dat zelf aangeven

Over het algemeen vind ik dit niet meer dan fatsoenlijk. Maar ik maak wel eens anders mee, dus.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_18589294
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:38 schreef Stewie het volgende:
Lijkt mij nogal lastig bij Champagne + Kristal...
Nee hoor, is heel makkelijk... gewoon het glas een beetje schuin houden, zodat je niet op de bodem schenkt, maar op de zijkant van het glas. Zo schenken de britten (en ik) ook het bier in; nooit last van zo'n vieze schuimkraag....
pi_18590178
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 20:24 schreef Fixers het volgende:
Ook correcte kledij is ver te zoeken. Sinds wijlen koninklijke hoogeheid prins Claus zijn stropdas afwierp is het normaal geworden om geen das meer te dragen. De Heinsbroek-look is helemaal erg: gekruikt overhemd, borsthaar, ongeschoren en slecht verzorgd kapsel. Er is niets mis met een nette stropdas. Let wel nette das, geen poppetjes, figuurtjes of andersoortige ongein.
Jij wilt beweren dat er ''vroeger'' alleen mannen waren die in pak liepen? En dat de stropdas door een aantal mensen niet meer gedragen wordt sinds Clause deze afwierp? Denk even aan de nozems...
pi_18591280
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:56 schreef Croga het volgende:

[..]

Nee hoor, is heel makkelijk... gewoon het glas een beetje schuin houden, zodat je niet op de bodem schenkt, maar op de zijkant van het glas. Zo schenken de britten (en ik) ook het bier in; nooit last van zo'n vieze schuimkraag....
He bah, bier zonder schuim het is niet alleen niet lekker het is ook niet erg parktisch. Met een normale schuimkraag kan je iets harder 'klotsen' tijdens het vervoer van een vol glas. Veel schuim is overigens ook niet top, ik hou het persoonlijk het liefst op de afmetingen van een Guinnes kraag (1-cm). Champagne en kristal werkt prima ook zonder schuim als je maar rustig genoeg schenkt en het glas schuin houdt. (ervaring met vele honderden flessen bubbels en de bijbehorende kristallenglazen).

@ Karrakas, ik doel hier op de pakdragers zonder das. Dus wel een pak met overhemd aan maar geen das erbij.
  woensdag 21 april 2004 @ 18:42:59 #30
5260 Stewie
March on down the field !
pi_18591737
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:56 schreef Croga het volgende:

[..]

Zo schenken de britten (en ik) ook het bier in; nooit last van zo'n vieze schuimkraag....
Vooruit dan maar. Als de Britten het ook zo doen zal het wel goed zijn

@Fixers: Over de heinsbroek-look: Ik loop zelf regelmatig zonder das, maar was er zelf eerst ook zwaar op tegen. Ik heb echter besloten dat ik een uitzondering vorm op de regel, als architect in spé... Dat ding hangt anders maar in de weg op mijn tekentafel... Dasspeld en 'bouvrie'-strikje zijn voor mij echt geen optie.

[ Bericht 28% gewijzigd door Stewie op 21-04-2004 18:52:11 ]
pi_18592518
quote:
Op woensdag 21 april 2004 18:42 schreef Stewie het volgende:

[..]

Vooruit dan maar. Als de Britten het ook zo doen zal het wel goed zijn

@Fixers: Over de heinsbroek-look: Ik loop zelf regelmatig zonder das, maar was er zelf eerst ook zwaar op tegen. Ik heb echter besloten dat ik een uitzondering vorm op de regel, als architect in spé... Dat ding hangt anders maar in de weg op mijn tekentafel... Dasspeld en 'bouvrie'-strikje zijn voor mij echt geen optie.
Je kan 'm natuurlijk over je schouder gooien. Maar binnen een besloten kantoor dan is het nog niet zo erg. Maar wanneer je publiekelijk optreedt waneer je minister bent of elders op bezoek gaat doe dan netjes een das om.

Tekentafel? ik dacht dat tegenwoordig met de computer ging met CAD en sabos enzo
  woensdag 21 april 2004 @ 21:20:38 #32
5260 Stewie
March on down the field !
pi_18595254
quote:
Op woensdag 21 april 2004 19:16 schreef Fixers het volgende:

Tekentafel? ik dacht dat tegenwoordig met de computer ging met CAD en sabos enzo
Ja wij gebruiken Maya, maar handtekenen is nog steeds een vak apart. Om goed te kunnen ontwerpen moet je blijven (hand)tekenen vind ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')