abonnement Unibet Coolblue
pi_17662881
Hoi luitjes,

Ik heb dit topic geopend om dat ik graag een discussie op gang wil brengen over de onderwerpen Gidsen, automatisch schrift en alle aanverwante artikelen, glaasje draaien ook natuurlijk ook, misschien hebben mensen vragen over dit soort zaken..
Ik heb zo gemerkt in dit forum dat er nogal veel 'spookverhalen' de ronde doen, dit komt door een groot gebrek aan kennis over geesten, gidsen, door dit gebrek aan kennis gaan mensen zich een enorm verkeerd beeld vormen van de geesteswereld. Ik zou graag in dit topic vele onduidelijkheden uit de wereld willen helpen.... iedereen die hieraan wil en kan bijdragen is van harte welkom.

Ik wil hierbij niet alleen maar het negatieve aanhalen, maar ook de positieve kanten van contact met de wereld van de geest(en)
Mensen zijn op het moment erg zoekende, ze gaan toch experimenteren, dan kun je maar beter goede raad geven om ze te begeleiden in het veilig contact zoeken met de wereld van de geest(en)

Stroom is ook gevaarlijk, maar iedereen kent nu zo onderhand de positieve kanten van stroom en de enorme bruikbaarheid ervan, het gebruik van een auto kan ook gevaarlijk zijn voor mensen die niet weten hoe ze zo.n ding moeten besturen. Geesten zijn niet anders dan stroom en auto's, leer hun dienstbaarheid kennen.

Vele hebben voor jullie de hete kooltjes al uit het vuur gehaald, de negatieve verhalen opgetekend en manieren gevonden om deze hete kooltjes te doen doven...

Laat het een dynamische topic worden.

Doen jullie mee?
pi_17663136
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:54 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Ik ben zeer geintereseerd in gidsen, wil dan ook een regressie laten doen (jan kleyn methode, wil niet onder hypnose) om zo contact te leggen en natuurlijk meer te weten te komen over vorige levens.
Lijkt me een stuk veiliger dan glaasje draaien
Kijk maar eens op www.heksenketel.nl
Ik volg daar al best een tijd cursus, ze zijn niet duur, het is een stichting, mag dus geen winst maken.
Aanstaande zondag hebben we "open dag" waar je rustig kunt rondwandelen, dingen vragen of proberen. Het is 3 euro per onderdeel. Ze doen o.a. magnetiseren, kaartleggen, wastekening-, sierraden-, en fotolezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door nrg op 12-03-2004 10:52:11 (url klopte niet) ]
Scary but true!
pi_17663179
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:35 schreef YourGuardian het volgende:
Doen jullie mee?
Mijn stem heb je!!

kWeet alleen even niet waarmee of hoe te beginnen
  FOK!fotograaf vrijdag 12 maart 2004 @ 11:38:44 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17664022
Vraagje van een leek. Is het zo dat bij automatisch schrift het ook voorkomt dat men met de andere hand gaat schrijven of een totaal ander handschrift heeft?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17664112
Voor degene die het nog allemaal eng vindt... het boek 'Geesten, gidsen en engelen' van Jan Kleyn is erg mooi en duidelijk om te lezen (al zn boeken trouwens).
pi_17664212
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:51 schreef nrg het volgende:

[..]

Kijk maar eens op www.heksenketel.nl
Ik volg daar al best een tijd cursus, ze zijn niet duur, het is een stichting, mag dus geen winst maken.
Aanstaande zondag hebben we "open dag" waar je rustig kunt rondwandelen, dingen vragen of proberen. Het is 3 euro per onderdeel. Ze doen o.a. magnetiseren, kaartleggen, wastekening-, sierraden-, en fotolezen.
Ziet leuk uit maar het is een beetje ver vanaf Maastricht
pi_17664723
hoi guardian
natuurlijk doe ik mee kan nog wel wat interresantetips gebruiken
mischien heb je die voor mij
maar vraagje toen jij je gidsen ontdekten(of zij jou) is het toen bij jou ook allemaal snel gegaan.
het is n.l zo dat ze mij op het moment aan alles laten proberen en dat vind ik soms best wel benauwend.
Er komt zoveel in een keer op me af b.v beeld als ik nu langs bepaalde huisen loopt is het net of mijn keel word dichtgeknepen of voel ik ineens een persoonlijkheid in mijn buurt.
ook voel ik ineen keer de pijn van andere mensen en dat is soms best wel lastig heb jij dat ook?
groetjes mijn vrind
pi_17666745
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:43 schreef _Draven_ het volgende:
Voor degene die het nog allemaal eng vindt... het boek 'Geesten, gidsen en engelen' van Jan Kleyn is erg mooi en duidelijk om te lezen (al zn boeken trouwens).
Jan Kleyn's boeken zijn idd een fantastische inleiding zonder te vervallen in òf zweverigheid òf pagina's lange beschouwingen . Zeker een tip voor mensen die er niet veel van weten en graag eens een introductie willen in de materie.
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:35 schreef YourGuardian het volgende:
Doen jullie mee?
I'm in . Ben erg benieuwd .
pi_17666958
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:38 schreef freud het volgende:
Vraagje van een leek. Is het zo dat bij automatisch schrift het ook voorkomt dat men met de andere hand gaat schrijven of een totaal ander handschrift heeft?
Hai Freud,

Gidsen moeten leren schrijven, voor dat je gaat schrijven is het heel verstandig om jou gidsen te vragen eerst 10x de a te schrijven, dat doe je met het hele aflfabet, dan ga je woordjes schrijven, Vraag, of draag jou gidsen op om bijvoorbeeld het woordje huis te schrijven, dat doe je dan ook een aantal keer, dan nog een paar keer met andere korte woordjes...Dan stop je. Volgende dag verder, nooit meer dan 1 half uur per dag!! vervolgens ga je een hele simpele vraag aan jou gids stellen, die in een paar woorden te beantwoorden is..en nu komt het....Je handschrift die je met het schrijven met gidsen verkrijgt wijkt af van jou eigen handschrift, Ik ken een meisje die met links begon te schrijven, terwijl ze rechtshandig was. Je kunt tevens heel erg duidelijk vaststellen wanneer je een andere Gids 'aan de lijn' hebt. Het handschrift veranderd onmiddelijk, tevens kan het zijn dat jou hand op een andere manier wordt bewogen...Het komt zelfs voor dat men in een andere taal kan gaan schrijven...maar dat is een hele vreemde gewaarwording
pi_17667631
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:16 schreef kelsey het volgende:
hoi guardian
natuurlijk doe ik mee kan nog wel wat interresantetips gebruiken
mischien heb je die voor mij
maar vraagje toen jij je gidsen ontdekten(of zij jou) is het toen bij jou ook allemaal snel gegaan.
het is n.l zo dat ze mij op het moment aan alles laten proberen en dat vind ik soms best wel benauwend.
Er komt zoveel in een keer op me af b.v beeld als ik nu langs bepaalde huisen loopt is het net of mijn keel word dichtgeknepen of voel ik ineens een persoonlijkheid in mijn buurt.
ook voel ik ineen keer de pijn van andere mensen en dat is soms best wel lastig heb jij dat ook?
groetjes mijn vrind
Gezellig dat je mee doet.

De snelheid waarmee mijn gehele spirituele ontwikkeling ging was angstaanjagend..Ik wist echt niet wat mij allemaal overkwam...ik heb dan ook een aantal jaren nodig gehad om alles op zijn plek te krijgen. Die dingen die jij beschrijft komen me allemaal erg bekend voor. Weet je, ik ben een persoon die er van houd om in het diepe gegooid te worden, dus mijn spitituele ontwikkeling was hier een directe weerspiegeling van. Andere mensen doen er jaren over om ergens achter te komen, en da's allemaal prima, iedereen ontwikkeld op zijn eigen unieke manier en elke manier is een goede manier.

De dingen die jij beschrijft kunnen allemaal onder controle gebracht worden, maar ik denk persoonlijk denk ik dat je het allemaal wel spannend vind en da's goed, stel je open voor die zaken, durf je kwetsbaar op te stellen, maar pas op wanneer er misbruik van jou gemaakt wordt.
Je moet niet vergeten dat jij met alles de baas bent, wanneer jij niet wil dat je keel wordt dichtgeknepen, dan verzoek je daar om, zonder alsjeblieft te zeggen.

wanneer je de pijn van andere mensen voelt, hoef je dat niet te voelen, spreek in gedachte of hardop uit dat je er niet van gedient bent, doe dit uitspreken altijd op een soort van afdwingende liefdevolle manier. Jij bent de baas met wat je op wil pikken.

En wanneer het echt allemaal te benauwend voor jou word, kun je ook wat meditatietechnieken leren, leren om een soort van schild om je heen te maken die jou bescherming biedt voor onaangename overname van gevoelens van andere mensen of plaatsen...
pi_17668232
Leuk topic!

Advies: kijk uit voor slowchat, en zorg dat zoveel mogelijk mensen aan het woord (willen) komen
pi_17668265
oke bedankt guardian .
maar uh weet jij wat meditatie manieren voor mij waar ik wat aan zou kunnen hebben ?
ikzelf ben ook wel een persoon die tot het uiterste wil gaan wat betreft het leer proces
(want zo noem ik het maar)
ben ook wel blij dat ik er voor uit kan komen. sommige mensen staan tegenover deze zaken zo negatief. en wat betreft mn gidsen met Iris ben ik dan ook heel erg blij zij helpt mij met veel zaken.
en komen de namen Gambiel en Michael jou ook bekend voor? Deze namen komen n.l ook heel vaak tevoorschijn met alles wat ik doe.

groetjes
pi_17668655
Bedankt voor de uitnodiging, Guardian

Als ik met je communiceer via dit medium.. spreek ik dan met de persoon die jy bent of ook nog met een hele familie aan geesten?

Ik ben een complete n00b op dit gebied Het is pas sinds een paar weken dat ik begin op te letten, maar vraag me nu af en toe wel af of ik niet paranoïde aan het worden ben Zoals vanochtend.. ik was van plan om de hele dag in myn droomwereld te vertoeven want het was enorm duidelyk weer vanochtend daar (vanochtend het meest bizarre ooit meegemaakt mja, da's voor een ander topic). Ik vind het heel moeilyk om wakker te worden. Niet omdat ik lui ben ofzo, maar omdat ik echt leef in de droomwereld en het moeilyk afscheid nemen vind... Vind het trouwens ook moeilyk afscheid nemen v/d fysieke wereld wanneer ik naar bed moet gaan Okay okay, ik heb een afscheidprobleem Hoe dan ook, ik was byna weer in slaap gevallen hoewel ik heel ver ook wel wist dat het al redelyk ver in de middag was... toch kon ik niet de wil opbrengen om wakker te blyven. Toen kraakte een object in myn huis heel erg... en het viel me op! Voor het eerst echt dat het kwartje viel by me zeg maar En ja ik vatte het op als teken dat ik echt moest zien wakker te blyven. Dat heb ik dus gedaan

Verder vraag ik me af hoe ik contact leg met myn beschermengelen enz.. Ik ben namelyk een beetje te chaotisch om tekenen op te vallen. Als ze iets zouden verplaatsen in huis zou het my niet opvallen, als je begrypt wat ik bedoel Tips?
pi_17668693
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:49 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Ziet leuk uit maar het is een beetje ver vanaf Maastricht
Ja zeker weten! Jammer...
Scary but true!
pi_17668810
Nou ik kan gewoon praten met mijn gidsen, dus waarom zou ik het via schrift doen?
Ik kan zelf ook magnetisen, en voel pijnen van iedereen die een beetje bij me in de buurt is. Ik kan ook foto lezen, sieraden lezen, en allemaal dat soort dingen. Ik zie overleden mensen. Had het laatst nog heel sterk op mijn oma's verjaardag. Bij mijn cursus verkopen ze meditatie cd's voor ¤ 2,50. Als iemand echt geinteresseerd is kan ik er wel een uppen. Er staan 2 meditaties op 1 cd.
Scary but true!
pi_17668910
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:01 schreef iteejer het volgende:
Leuk topic!

Advies: kijk uit voor slowchat, en zorg dat zoveel mogelijk mensen aan het woord (willen) komen
Ik hoop dat zo veel mogelijk mensen hier hun kunde en onkunde aan dit topic kunnen bijdragen, ik hoop dat we met z'n allen hier het geheimzinnige omtrent de geestenwereld kunnen wegnemen.

en ITjer...elk advies is van harte welkom...ik heb geen ervaringen met forums....zoals deze...dus mocht er iets in jou ogen niet zo lekker verlopen hier....tik dan even met het hamertje
pi_17673584
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:25 schreef nrg het volgende:
Nou ik kan gewoon praten met mijn gidsen, dus waarom zou ik het via schrift doen?
Ik kan zelf ook magnetisen, en voel pijnen van iedereen die een beetje bij me in de buurt is. Ik kan ook foto lezen, sieraden lezen, en allemaal dat soort dingen. Ik zie overleden mensen. Had het laatst nog heel sterk op mijn oma's verjaardag. Bij mijn cursus verkopen ze meditatie cd's voor ¤ 2,50. Als iemand echt geinteresseerd is kan ik er wel een uppen. Er staan 2 meditaties op 1 cd.
Ik wilde net zeggen, praten lijkt me veel makkelijker dan via schrift

*meld voor cd*
pi_17677018
wow!

jullie lijken allemaal al best wel ver te zijn...

'k sta nog maar net aan het begin van wakker worden...

vin het heerlijk en lees veel..

maar dit gaat me nog allemaal net iets te ver.

wie weet over een paar maanden..

zeker een interessante topic

pi_17677185
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:18 schreef Barbamama het volgende:
Verder vraag ik me af hoe ik contact leg met myn beschermengelen enz.. Ik ben namelyk een beetje te chaotisch om tekenen op te vallen. Als ze iets zouden verplaatsen in huis zou het my niet opvallen, als je begrypt wat ik bedoel Tips?
Nou ik heb al wat gehoord... Tot drie maal toe kwam er spontaan water uit de douche druppelen... En niet zo'n beetje ook Myn dochter had ook zoiets van
pi_17679549
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:14 schreef _Draven_ het volgende:
Ik wilde net zeggen, praten lijkt me veel makkelijker dan via schrift
Hai Draven,

Vele gaven, vele manieren om jezelf te presenteren, vele manieren om te communiceren, iedereen op zijn/haar unieke wijze, de een hoort, de ander ziet, weer een ander voelt, iedereen kan zijn eigen gift ontwikkelen, de ene gift is niet beter dan de andere.

Vele mensen zijn op het moment aan het 'ontwaken' Ze worden geconfronteerd met zichzelf en hebben tijdens hun leven al hun meegekregen gaven vergeten...Je wordt als baby als een compleet spritueel mens geboren, het is algemeen bekend dat baby's over een groter zintuigelijk spectrum bezitten dan volwassenen, tijdens het opgroeien wordt dit spectrum kleiner en kleiner. Veel van de aangeboren spirituele 'gaven' gaan 'verloren', tijdens het opgroeien. Een enkeling behoud zijn gave....

Mensen die beginnen met de zoektocht naar zich zelf, moeten ergens beginnen, het maakt niet uit waar je begint, als je maar begint. Het automatische schrift is voor iedereen weggelegd, dit kan iedereen, onder de knie krijgen. Het automatische schrift is dan ook voor veel mensen het begin van hun spirituele ontwaken, niet iedereen hoort meteen, niet iedereen voelt of ziet meteen, maar wanneer je begint met jou spirituele reis, kan het automatische schrift een enorm handvat zijn om jou verder te helpen op jou reis....Ik heb veel zien gebeuren wanneer mensen zich eenmaal hebben opengesteld en zich het schrift eigen hebben gemaakt dat ze helder horend worden, of helder ziend. Zeker wanneer je helderhorend wordt is het schrift inderdaad overbodig geworden. maar wanneer je uiteindelijk klaar bent om je dientsbaar naar jou medemens op te stellen door ze raad te geven via hun of jou gidsen blijkt altijd weer dat het schrift uitkomst biedt zodat alles wat gezegd wordt door jou gidsen kan worden opgetekend...zeker wanneer het hele verhalen zijn...
Het schrift is ook een vermoeiende bezigheid, het kost een geest enorm veel energie om de zenuwen van jou vingers te kunnen manipuleren, tevens is het een erg 'rationele' manier, dus wanneer je ze gewoon 'hoort' is dat inderdaad handiger en het kost een geest minder van zijn energie..

Ook ik 'hoor' mijn gidsen, maar ik kan niet alles onthouden wat ze mij vertellen, zeker niet wanneer ik een vraag heb over een ingewikkeld item, ik schrijf dan altijd mee, zodat ik het later altijd weer kan nalezen...
pi_17687077
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:20 schreef nrg het volgende:

[..]

Ja zeker weten! Jammer...
voor mij is t ook een beetje heel erg te ver heel erg jammer.
Tap tap tap
pi_17687687
Automatisch schrif moet je dat lezen via een curus, van iemand die je les geeft?

Of kan het ook met zelf studie? Ik zou het graag willen kunnen, maar wil het graag mezelf leren.
Kan dit?

En als het kan, heeft er iemand dan nog wat tips, waar mee te beginnen?
  zaterdag 13 maart 2004 @ 15:34:40 #23
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_17688653
hoe weet je dat het iemand anders is dat schrijft en dat je het niet zelf bent?
pi_17697035
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 14:30 schreef Arawn het volgende:
Automatisch schrif moet je dat lezen via een curus, van iemand die je les geeft?
Of kan het ook met zelf studie? Ik zou het graag willen kunnen, maar wil het graag mezelf leren.
Kan dit?
En als het kan, heeft er iemand dan nog wat tips, waar mee te beginnen?
Het mooiste zou zijn hier een cursus voor te volgen, Maar het ook mogelijk het schrift via zelfstudie te verkrijgen, maar dan is het wel verstandig een goede back-up te hebben van iemand die weet heeft van het spiritiuele. Wellicht heb je zelf aardig wat kennis in huis...

Mocht je het echt willen leren kan ik je waardevolle tips geven...Wellicht een on-line cusrsus Automatisch schrift??

quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:34 schreef Manke het volgende:
hoe weet je dat het iemand anders is dat schrijft en dat je het niet zelf bent?
Eigenlijk ben je het allemaal zelf....maar ook weer niet, begrijp je het nog??

Gidsen zijn een onderdeel van jou, ze ZIJN jou als het ware, maar ook weer niet, want ze zijn in staat, zich onafhankelijk van jou te bewegen, ze zijn interdimensionaal. Ze zijn in staat zich bewust in verschillende dimensies tegelijk te bewegen. Alles wat jij ervaart ervaart jou gids ook, jou groei is zijn groei, jullie beinvloeden elkaar...Gidsen hebben alleen het vermogen dingen vanuit een andere invalshoek te beleven, ze heben niet die matrix om zich heen hangen die wij wel hebben, hierdoor zijn ze in staat een hogere universele waarheid te zien, een waarheid waar wij 'blind' voor zijn...
  zaterdag 13 maart 2004 @ 23:06:32 #25
43172 crN
The Excessum
pi_17697907
Dus stel, ik houd van gitaar spelen, houdt mijn gids daar dan ook van of heeft dat helemaal niks met elkaar te maken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')