abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 20 juni 2004 @ 20:55:09 #101
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_20048991
zijn er niet meer mensen met leuke vakantiefoto's van california
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 20 juni 2004 @ 21:26:31 #102
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20049789
mn ouders hebben 2 jaar in san diego gewoond. ben er een keer geweest toen ik 3 was, en aan de foto's te zien van toen is het daar best uit te houden
  zondag 20 juni 2004 @ 22:46:25 #103
16743 hp22
Bagger.
pi_20052060
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:55 schreef paultjuhhh het volgende:
zijn er niet meer mensen met leuke vakantiefoto's van california
Na 22 augustus heb ik foto's
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_20052430
ik heb 1100 foto's gemaakt.... Alleen heb ik server niet
  maandag 21 juni 2004 @ 10:54:28 #105
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_20059533
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:59 schreef CloudStrife het volgende:
Maar taxi's zijn erg prijzig, en het is niet zo dat je in LA op elk punt van de straat een taxi tegenkomt. Beste is om met zoveel mogelijk man (stuk of 3) een taxi te nemen en de kosten te delen. Van vliegveld LAX naar Hollywood waren wij volgens mij 40-45 dollar kwijt?
Als je in je eentje goedkoop vanaf het vliegveld naar de stad (LA) wilt, kun je het beste met een shuttlebusje gaan (ik had de blauw-gele van SuperShuttle). Dat zijn een soort gedeelde taxi's waar je met een man of 9 inzit. De rit is soms wat langer, maar voor een dollar of 15 ben je er al. Als je een taxi naar hetzelfde adres kunt delen, is het natuurlijk goedkoper om een taxi te nemen. Terug naar het viegveld is lekker gemakkelijk omdat je ze een dag van te voren kunt bestellen en ze echt op tijd komen.
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
pi_20065490
laatste keer dat ik in Cali ben geweest was in 1991.

Maar wat ik allemaal gedaan heb.

- LA disney, universal, little venice. Je weet wel alle dingen die je doet als je 9 jaar oud bent. Goede vrienden van mijn ouders woonden toen nog in California (nu in Arizona) en hebben ons ontmoet in Disney voor een dagje of 2/3.

- We zijn in hun supervan (tv, koelkast echt alles, heel amerikaans) gereden naar Palm Springs, wat ook leuk is. Heel vreemd om in het midden van het woestijn zo'n groen gebied te zien. Zij woonden zelf in Saratoga en vandaag heb ik heel veel dingen bezocht. Monteray Bay, Santa Cruz, red wood park, San Fransisco, Sausalito.

Moet zeggen zoals iedereen hier dat ik SF echt een superstad vond. Alcatraz was natuurlijk iets wat je niet kon missen. Tja als ik goed na kan denken is er nog zo veel dat ik erover zou kunnen vertellen. Ik wil zeker nog een keer terug. Orange County ziet er mooi uit (als je kijkt naar die tv serie tenminste)
pi_20113814
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, ik vertrek op 28 juli ook op vakantie naar de USA. De westkust wel te verstaan, ik ga naar LA, Las Vegas en San Fransisco, en de nodige nationale parken ga ik langs. Het is een geheel georganiseerde reis, waarbij hotels e.d. inbegrepen zijn. Het komt ook voor dat "we" (het reisgezelschap) eens een halve dag vrij hebben, bv de middag en de avond. Ik zou dan graag naar het/een van de hogere gebouwen gaan, om bovenop te genieten van het uitzicht.
Grappig, Dan komen we elkaar misschien wel tegen...
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 10:11:32 #108
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_20115211
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 08:12 schreef ZFLaSH het volgende:

[..]

Grappig, Dan komen we elkaar misschien wel tegen...
Ow ? Vertel ? t zal toch niet zo zijn dat jij dezelfde reis gaat doen en op dezelfde datum vertrekt.. ?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_20117575
haha ja die fietsrekken was dit al compleet vergeten, wij keken daar ook nogal van op Handig wel ja !
Pain is weakness leaving the brain !
pi_20120415
Wel dezelfde dag maar ik doe alles zelf. Dus geen georganiseerde reis. Er staan bij mij 3 dingen vast:

- Landen op LAX en daar 2 nachten een hotel
- Heb 25 dagen een ootoo
- Vertrekken vanuit SF en daar heb ik ook 2 nachten een hotel g eboekt.

Voor de rest ga ik lekker relaxed rondtoeren. Groepsreis heb ik 1x gedaan. Was me wel goed bevallen alleen as je ergens langer wil blijven moet je er weg en als je ergens weg wilt moet je er blijven. Dat wil ik dus nu voorkomen. Welke vlucht ga je?
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 13:56:13 #111
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_20121542
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 13:20 schreef ZFLaSH het volgende:
Wel dezelfde dag maar ik doe alles zelf. Dus geen georganiseerde reis. Er staan bij mij 3 dingen vast:

- Landen op LAX en daar 2 nachten een hotel
- Heb 25 dagen een ootoo
- Vertrekken vanuit SF en daar heb ik ook 2 nachten een hotel g eboekt.

Voor de rest ga ik lekker relaxed rondtoeren. Groepsreis heb ik 1x gedaan. Was me wel goed bevallen alleen as je ergens langer wil blijven moet je er weg en als je ergens weg wilt moet je er blijven. Dat wil ik dus nu voorkomen. Welke vlucht ga je?
Ik heb geen idee welke vlucht dat ik heb Ik weet wel dat de vlucht om 11.10 (smorgens) gepland staat. Een vluchtnummer heb ik echter nog niet. Dit is voor mij mijn eerste reis naar de USA. Daar komt nog bij dat ik alleen ga, en alleen vind ik dergelijke afstanden niet te doen in je eentje. Met een auto wil ik toch op zn minst met 2 man zijn zodat je het rijden kunt afwisselen.

Zou wel leuk zijn als we dezelfde vlucht hebben. Welke heb jij dan ?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 23 juni 2004 @ 22:50:01 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20138488
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 13:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb geen idee welke vlucht dat ik heb Ik weet wel dat de vlucht om 11.10 (smorgens) gepland staat. Een vluchtnummer heb ik echter nog niet. Dit is voor mij mijn eerste reis naar de USA. Daar komt nog bij dat ik alleen ga, en alleen vind ik dergelijke afstanden niet te doen in je eentje. Met een auto wil ik toch op zn minst met 2 man zijn zodat je het rijden kunt afwisselen.

Zou wel leuk zijn als we dezelfde vlucht hebben. Welke heb jij dan ?
De KLM vlucht naar Los Angeles vertrekt om die tijd ergens. Als het een DIRECTE vlucht is dan is het vrijwel zeker de KL601 op de heenweg, en de KL602 op de terugweg. Je vliegt in een Boeing 747-400 dan, of in een 747-Combo, de twee toestellen die op die route gebruikt worden.

* maartena heeft die vlucht meerdere keren zelf gedaan, en ook meerdere keren mensen opgehaald van die vlucht
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 24 juni 2004 @ 01:56:01 #113
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_20143649
Ik ben hopelijk rond 4 juli ergens in LA wil o.a. de Universal Studio's en Disneyland gaan bezoeken. Ben nu al bijna 2 maanden aan 't rondreizen samen met een vriend en heb vandaag Mesa Verda in Colorado bezocht. Ik ben begonnen in Washington D.C. en ben daarvandaan alle grote steden afgereisd.

Hier een korte samenvatting van de planning:
Arrival Washington DC Dulles || Washington DC || to Dover + stay || to New York + stay || to Niagara + stay || to Pittsburg + stay || to Atlanta + stay (2 day travel) || to Daytona + stay || to Cape Canaveral + stay || to Disneyworld + stay || to New Orleans + stay || to Houston + stay || to El Paso + stay || to White sands + stay || to Phoenix + stay || Change car in Phoenix || to Petrified Forest + stay || to Mesa Verda(durango) + stay || to Grand Canyon via 4 states point + stay || to Bryce Canyon + stay || to Zion + stay || to Las Vegas + stay || to LA + stay || to San Francisco (Tracy) + stay || to Yosemite + stay || to death valley + stay || to LA + stay || to LAX Airport + stay || Departure from LAX

We hebben zelf een auto gehuurd waardoor we alle vrijheid hebben en niet met gezeik van taxi's zitten. Wanneer we dat wel deden namen we ook een shuttle en de prijzen hiervan zijn redelijk te doen. (zo'n $25,- voor z'n 2en). Voor de rest overnachten we in hotels. Hier moet je zo'n 35-60 dollar per nacht per kamer voor rekenen. Kan goedkoper maar dan moet je niet zeuren over een stinkende kamer, rare figuren, brak meubilair en kakkerlakken. Kijk vooral voor goedkope hotels in kortingsboekjes die ze bij de visitorscenters uitdelen. Dit kan je veel geld schelen, ook de ANWB pas geeft je diverse kortingen en gratis kaarten.

Als je veel national parks gaat bezoeken kan je overwegen om een National Park Pass te kopen. Deze kost $50 dollar en geeft jouw en een 2e persoon gratis entree op alle National Parks. Per park betaal je al gauw zo'n 10 dollar per auto.

Zodra ik terug ben (3 aug. weer in NL) zal ik wat foto's proberen te posten van de trip.

Nog even een vraagje aan Maartena;

Spelen de Angels nog een wedstrijd in juli?? We zijn afgelopen week naar de Arizona Daimondbacks geweest (heel vet, helaas verloren en geen homerun) en willen nog wel een keer een wedstijd zien. En zijn er ook nog andere sporten actief?? Hoorde dat de grote wedstrijden van football en basketball al wel afgelopen zijn, maar weet niet of ze nog kleine/onbelangrijke wedstrijden spelen.
thnx.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  Moderator donderdag 24 juni 2004 @ 08:22:09 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_20144847
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 22:50 schreef maartena het volgende:

[..]

De KLM vlucht naar Los Angeles vertrekt om die tijd ergens. Als het een DIRECTE vlucht is dan is het vrijwel zeker de KL601 op de heenweg, en de KL602 op de terugweg. Je vliegt in een Boeing 747-400 dan, of in een 747-Combo, de twee toestellen die op die route gebruikt worden.

* CoolGuy heeft die vlucht meerdere keren zelf gedaan, en ook meerdere keren mensen opgehaald van die vlucht
Uh, nee ik heb geen rechtstreekse vlucht. Ik maak eerst een tussenlanding in Chicago. Daarbij heb ik van het reisbureau begrepen dat ik met een Boeing 777 vlieg...maar of dat ook echt waar is weet ik niet. Een boeing 747 lijkt me veel ruiger, zo'n groot vliegtuig roelt gewoon. Oh man ik heb echt heel veel zin. Maartena, weet jij toevallig wat uitstapjes naar bv Alcatraz moeten kosten ? Want er zitten veel dingen bij mijn reis inbegrepen, maar dat dus weer niet, en Alcatraz wil ik toch wel zien eigenlijk
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 24 juni 2004 @ 10:49:37 #115
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_20146807
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 01:56 schreef Pat-man het volgende:
Nog even een vraagje aan Maartena;

Spelen de Angels nog een wedstrijd in juli?? We zijn afgelopen week naar de Arizona Daimondbacks geweest (heel vet, helaas verloren en geen homerun) en willen nog wel een keer een wedstijd zien. En zijn er ook nog andere sporten actief?? Hoorde dat de grote wedstrijden van football en basketball al wel afgelopen zijn, maar weet niet of ze nog kleine/onbelangrijke wedstrijden spelen.
thnx.
Hopelijk mag ik dit ook antwoorden. Het honkbalseizoen telt 162 wedstrijden in een seizoen (van april t/m september), dus de Angels spelen zeker een keertje thuis in juli. Kijk maar op:
http://anaheim.angels.mlb(...)?c_id=ana&m=7&y=2004

De Angels doen het redelijk dit seizoen en hebben ook een mooi stadion. Maar de andere teams in Californië zijn ook zeer de moeite waard. San Diego, LA en San Francisco hebben alledrie schitterende stadions en een goed seizoen.

Schema's van de teams:
San Diego
http://sandiego.padres.ml(...)p?c_id=sd&m=7&y=2004
LA:
http://losangeles.dodgers(...)p?c_id=la&m=7&y=2004
San Francisco (met sterspeler Barry Bonds):
http://sanfrancisco.giant(...)p?c_id=sf&m=7&y=2004

Het nieuwe stadion van San Diego ligt aan de waterkant, midden in het centrum. De LA Dodgers spelen in de heuvels boven de stad met eens schitterend uitzicht op de hele stad. En San Francisco heeft naast de beste actieve speler (Bonds) ook nog eens het mooiste stadion van de westkust.

Andere sporten dan honkbal worden niet in die periode gespeeld. College en prof football begint pas weer eind augustus (wel een ervaring). Ijshockey en basketbal beginnen pas in oktober.
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
pi_20152021
ik ga dus wel rechtstreeks richting LAX. Overstappen heb ik een hekel aan.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 05:11:50 #117
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_20197838
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:49 schreef Delmar78 het volgende:
...
Thnx voor de info, helaas ben ik 2 augustus weer vertrokken dus zit een football wedstrijd er nie in.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:53:42 #118
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_20449403
-- zit nu ook in Orange County (Costa Mesa) --

Het barst hier van de mooie vrouwen zeg. Waarom heeft niemand dat nog gepost???
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_20456454
@Delmar

Mijn planning is gewoon rondreiden volgens mijn uitgestippelde routesd en dan daar ter plekke een hotel te pakken. Is dat een beetje te doen of moet ik dagelijks van te voren reservern (waar ik eigenlijk geen zin in heb). Ik doel dan een beetje op de parken zoals Zion, Yosemite enz.
  Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 08:30:53 #120
5428 crew  miss_sly
pi_20456772
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 07:24 schreef ZFLaSH het volgende:
@Delmar

Mijn planning is gewoon rondreiden volgens mijn uitgestippelde routesd en dan daar ter plekke een hotel te pakken. Is dat een beetje te doen of moet ik dagelijks van te voren reservern (waar ik eigenlijk geen zin in heb). Ik doel dan een beetje op de parken zoals Zion, Yosemite enz.
ik heb begrepen dat dat afhankelijk is van de periode waarin je reist. In juli/augustus schijnt het erg druk te zijn en is reserveren een must. In de periode dat wij gaan, oktober, is het nogal rustig en hoef je nergens te reserveren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 juli 2004 @ 15:39:02 #121
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_20466323
@ZFLaSH
Moeilijk te zeggen. Ik ben ook een keertje in de zomer op goed geluk naar Californië gegaan. In LA, San Francisco, Las Vegas en San Diego was het vinden van een hostel wel te doen, maar op andere plekken en dan met name Monterey, San Luis Obispo, Yosemite, was het toch aardig lastig. Je moet dan echt een paar dagen van tevoren reserveren. Met motels/hotels is het nog moeilijker, dan zul je soms weken ervoor moeten reserveren. I.h.a. is de zomer een moeilijke periode en zul je toch echt vooraf moeten reserveren.

@miss_sly
Oktober is echt relaxed, zoals wij in Florida hebben gemerkt. Zelfs op de meest toeristische plekken kreeg je nog heel gemakkelijk een hotel voor een schijntje (en er wordt American Football gespeeld, hehe).
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
  Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 15:47:57 #122
5428 crew  miss_sly
pi_20466512
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 15:39 schreef Delmar78 het volgende:
@ZFLaSH
Moeilijk te zeggen. Ik ben ook een keertje in de zomer op goed geluk naar Californië gegaan. In LA, San Francisco, Las Vegas en San Diego was het vinden van een hostel wel te doen, maar op andere plekken en dan met name Monterey, San Luis Obispo, Yosemite, was het toch aardig lastig. Je moet dan echt een paar dagen van tevoren reserveren. Met motels/hotels is het nog moeilijker, dan zul je soms weken ervoor moeten reserveren. I.h.a. is de zomer een moeilijke periode en zul je toch echt vooraf moeten reserveren.

@miss_sly
Oktober is echt relaxed, zoals wij in Florida hebben gemerkt. Zelfs op de meest toeristische plekken kreeg je nog heel gemakkelijk een hotel voor een schijntje (en er wordt American Football gespeeld, hehe).
wij gaan beslist naar een of andere AF game! ik vind de Amsterdam Admirals in een halfvolle Arena al hartstikke gaaf, dus dat wil ik wel eens in het groot meemaken!
En aangezien wij met de camper gaan, hoeven wij ons nergens druk over te maken: op de campings is voldoende plek, zelfs midden in de NP, is ons verzekerd!

* miss_sly kan maar niet wachten tot het eindelijk oktober wordt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 juli 2004 @ 10:29:24 #123
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_20483542
@ Zflash

Zoals je misschien wel in m'n bovenstaande berichten hebt gelezen, zit ik nu in de USA. Ik heb net Zion, Grand Canyon, Mesa Verde, Bryce Canyon enz. gedaan. De hotelprijzen daarvan vallen in een "low-budget" situatie (zo'n $55,- p/n budget) erg tegen. Als je in het park zelf wilt zitten moet je zeker reserveren en moet je op minstens $110,- p/n rekenen. Net buiten het park is vaak nog wel plaats maar betaal je voor een slecht hotel al gauw zo'n $80,-.

Ik ga zelf over een week ofzow naar Yosemite, maar daar ga ik wel van tevoren al op internet voor boeken. Je kan ook altijd bij visitorcenters e.d. boekjes halen met daarin diverse kortingsbonnen voor hotels. Dit kan je een aardig bedrag schelen.

@ Miss_Sly
Wees echt blij dat je in oktober gaat. Aan de kust is het nu wel lekker (+/- 30 graden met wat wind) maar zodra je landinwaards gaat word het een stuk warmer en benauwder. Vorige week was ik in Las Vegas en daar was het zo'n 35/38 graden en windstil en dan is het echt niet uit te houden.

Je boft met AF. Dit moet ik helaas missen. Het nieuwe seizoen begint namelijk pas weer in september zoals je hierboven waarschijnlijk al wel hebt gelezen. Ik ga nog proberen een baseball game van de Annaheim Angels te bekijken. De stadions zijn hier zo gigantisch groot en er wordt een heel feest van gemaakt en is dus zeker de moeite waard om een keer mee te maken.

*Wil nog lang niet naar huis, maar het einde nadert helaas...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_20483644
Ik ben komende zomer nog een aantal dagen in San Francisco. Iemand nog meer tips wat ik moet gaan zien?

ohja en Maartena, weet jij of de KL605 naar SF ook een 747 is?

[ Bericht 26% gewijzigd door -Pepe- op 08-07-2004 10:43:57 ]
  donderdag 8 juli 2004 @ 11:08:56 #125
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20484454
volgens www.amadeus.net is het een Boeing 777 (maandag en vrijdag) en een MD-11 op de andere dagen.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')