abonnement Unibet Coolblue
pi_17240111
platte zoal, EHCP om de zoveel tijd, lijkt me vrij duidelijk
...Still Believe In What Has Fallen Apart...The Edge Is Strong! Chainsaw Justice
pi_17240227
Concertgebouw!

Prachtige akoestiek

Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:39:21 #28
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_17247721
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:41 schreef xRemco.Bx het volgende:
platte zoal, EHCP om de zoveel tijd, lijkt me vrij duidelijk
Niet echt een populaire zaal, merk ik. Maar EHCP?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_17248011
Twijfel tussen tivoli en melkweg.Het Nadeel van tivoli is dat ik na een concert de trein in moet, op basis van woon-concert verkeer wordt het de melkweg.
Black out the windows, it's party time!
  dinsdag 17 februari 2004 @ 10:12:19 #30
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_17248402
Kies voor Paradiso... maar ben erg beinvloed door de bands die ik daar heb gezien....
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 17 februari 2004 @ 10:22:39 #31
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_17248615
Puike Poll!
Mijn stem gaat naar Paradiso, voornamelijk door de glas-in-lood ramen.
Maar ook gewoon door de hele inrichting. De balkons enzo... Het heeft gewoon iets.

Hoewel de gang naar de toiletten wel erg laag is. Dat heeft me een keertje behoorlijke hoofdpijn opgeleverd..

pi_17248891
Gestemd op de 013, wegens de goede voorzieningen, goede parkeermogelijkheden, bereikaarheid, en vooral de verdomd goede acoustiek. Iets wat in diverse andere zalen nog wel eens te wensen overlaat. (En een uiterst aangename programmering)
  dinsdag 17 februari 2004 @ 10:36:41 #33
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_17248944
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:21 schreef Seborik het volgende:
Melkweg dan maar...
Ik heb ook op de Melkweg gestemd. Een leuke gezellige zaal. Bij Danko Jones stond ik achterin, op het balkon, en kon alles prima zien. Het is te doen om na een concert de trein te halen (in ieder geval tot Zaandam, en dan verder met de auto terug).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 17 februari 2004 @ 12:31:37 #34
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_17251531
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 10:34 schreef weerdo het volgende:
Gestemd op de 013, wegens de goede voorzieningen, goede parkeermogelijkheden, bereikaarheid, en vooral de verdomd goede acoustiek. Iets wat in diverse andere zalen nog wel eens te wensen overlaat. (En een uiterst aangename programmering)
Ik vond juist de bereikbaarheid van 013 erg klote, maar we waren dan ook geen van allen bekend in Tilburg, en er zijn nogal wat kleine straatjes waar je maar van 1 kant in mag rijden, wij kwamen natuurlijk steeds van de verkeerde kant aangereden. Parkeren was een hel, want ons was verteld dat de parkeergarage niet lang genoeg open zou blijven.
Het geluid was wel erg goed, evenals de sfeer.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_17251623
Ik heb op Vredenburg gestemd. Wel een beetje een klinische zaal maar wel eentje met goed geluid, overal goed zicht. En het is natuurlijk ook uitstekend bereikbaar!
Daarnaast heb ik daar ook meer memorabele concerten (o.a. Stones, Bowie) gezien dan in mijn andere favorieten Paradiso en Tivoli
pi_17251708
Hoi,

ik kom meestal in Paradiso en de Melkweg, maar het Patronaat heeft een betere sfeer, vind ik, en leuk publiek. Ook kan ik er gratis parkeren wat wel handig is. Vanuit 013 moest ik wel eens worden opgehaald toen ik nog geen auto had, omdat de laatste trein al weg was, dus dat is minder. Ik heb gestemd op de Pepsi Stage omdat dat eigenlijk de perfecte zaal is: heerlijk fout ingericht, zacht tapijt in de 'lobby' om lekker op te zitten na afloop, goed geluid en je komt makkelijk vooraan. Niet te groot en niet te klein. De enige zaal waar ik niet ziek van de rook thuiskom.

groetjes,
Mirella

  dinsdag 17 februari 2004 @ 12:42:00 #37
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_17251743
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben voor school bezig met onderzoek naar spreiding van concertzalen in Nederland. Hierbij wil ik ook een klein onderzoekje doen naar de populariteit van de concertzalen.
Ik beperk me tot zalen waar meer dan 1000 bezoekers in kunnen, anders wordt het erg veel. Mocht je een zaal missen, en daar graag wel op willen stemmen, dan zal ik die stemmen handmatig tellen (ik ken immers ook niet alle zalen, en vergeet ook wel eens iets).
Een motivatie van je antwoord is uiteraard welkom, er kan nog een leuke discussie uit ontstaan (en het houdt mijn topic lekker hoog in de lijst ).

Alvast bedankt voor de moeite!

Poll: Wat is je favoriete concertzaal?

  • Ahoy
  • Melkweg
  • Paradiso
  • Heineken Music Hall
  • Pepsi Stage
  • Tivoli
  • Vredenburg
  • 013
  • Platte Zaol
  • Oosterpoort
  • Patronaat

  • Tussenstand:
    [afbeelding]
    Ook een poll maken? Klik hier
    Die duizend bezoekers is een beetje een rare grens, Waarom heb je het niet afgebakend op bijvoorbeeld kernpodia? Patronaat passen trouwens geen 1000 man in, in de melkweg ook niet (per zaal in ieder geval niet en de artiest die in 2 zalen tegelijk kan optreden moet nog geboren worden).
    Wat hier trouwens uit gaat komen zijn de kleinere zalen die het dichtst bij iemands woonplaats liggen. Ik heb dus maar even op paradiso gestemd .
    Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
    pi_17251919
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2004 12:42 schreef ullie het volgende:

    [..]

    Die duizend bezoekers is een beetje een rare grens, Waarom heb je het niet afgebakend op bijvoorbeeld kernpodia? Patronaat passen trouwens geen 1000 man in, in de melkweg ook niet (per zaal in ieder geval niet en de artiest die in 2 zalen tegelijk kan optreden moet nog geboren worden).
    Wat hier trouwens uit gaat komen zijn de kleinere zalen die het dichtst bij iemands woonplaats liggen. Ik heb dus maar even op paradiso gestemd .


    Ben wel met je eens dat het vreemd vergelijken is: het is nu een rare mix van 'grote zalen' en clubs, die door de verschillende eigenschappen nauwelijks met elkaar te vergelijken zijn. Voor een leuk onderzoekje zou je vragen kunnen stellen over het belang dat jij hecht aan bepaalde eigenschappen van een concertzaal. Daarnaast kan je een rijtje zalen laten waarderen op die eigenschappen.
      dinsdag 17 februari 2004 @ 15:29:43 #39
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_17256218
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2004 12:42 schreef ullie het volgende:

    [..]

    Die duizend bezoekers is een beetje een rare grens, Waarom heb je het niet afgebakend op bijvoorbeeld kernpodia? Patronaat passen trouwens geen 1000 man in, en de melkweg ook niet


    Klopt, het is een vreemde grens, maar als je bereikbaarheid van zalen bekijkt, dan kom je logischerwijs uit bij grotere zalen, want die zijn meer afhankelijk van mensen die van buiten de regio komen.
    In de nieuwe zaal van Patronaat gaan 1000 man, in Melkweg The Max ook.
    quote:
    Wat hier trouwens uit gaat komen zijn de kleinere zalen die het dichtst bij iemands woonplaats liggen. Ik heb dus maar even op paradiso gestemd
    Dat is dan ook deel van mijn conclusie.

    Anyway, mijn opdrachtje is af, al ben ik totaal niet te spreken over het resultaat, het moet nou eenmaal zometeen ingeleverd worden.

    Allemaal bedankt voor de het stemmen in ieder geval.

    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_17256445
    absoluut Paradiso. Klein, maar vooral de sfeer die de zaal uitstraalt is echt heel mooi. Net een soort kerkje. En het heeft veel historie natuurlijk! 013 en Tivoli ben ik helaas nog nooit geweest.

    Ahoy hoop ik nooit meer heen te hoeven. Duur, ver, na afloop 1 a 2 uur in de file tot je weg bent en slecht geluid.
    Geef mij maar een concertje voor 20 euro in Paradiso en dan lekker vooraan staan.

    pi_17261546
    Mogen Vlaamse zaaltjes ook, of wil je het echt bij de Nederlandse houden?
      dinsdag 17 februari 2004 @ 18:29:09 #42
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_17261938
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2004 18:15 schreef Seborik het volgende:
    Mogen Vlaamse zaaltjes ook, of wil je het echt bij de Nederlandse houden?
    Mijn opdracht is ingeleverd, moest vandaag afgerond zijn, dus mij maakt het niet meer uit. Als je het topic open wilt houden om te discussieren over concertzalen, dan kunnen Vlaamse zalen natuurlijk ook. Wordt deze discussie al in een ander topic gevoerd, dan kan deze wat mij betreft op slot.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 februari 2004 @ 18:29:52 #43
    2057 Tokus
    www.metalfan.nl
    pi_17261965
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2004 18:15 schreef Seborik het volgende:
    Mogen Vlaamse zaaltjes ook, of wil je het echt bij de Nederlandse houden?
    je wou die bloedhete bak in Antwerpen toch niet noemen he? Of de Biebob, want die is te klein...
    Nothing lasts forever but the certainty of change
    pi_17262435
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2004 18:29 schreef Tokus het volgende:

    [..]

    je wou die bloedhete bak in Antwerpen toch niet noemen he? Of de Biebob, want die is te klein...


    Hof ter Lo is zo lekker knus.
    pi_17263676
    Geef mij maar 013. Niet alleen omdat het 'maar' een half uur hier vandaan is, maar vooral omdat er 3 zalen zijn. Waardoor er een zeer gevarieerd programma is van topacts tot leuke lokale regio bandjes.
    De grote zaal (the choice) is ideaal omdat je goed zicht hebt door het trappen systeem en het geluid bijna altijd wel goed is. Ook het balkon is voorzien van een trappensysteem.
    De kleine Zaal is gewoon lekker om met 350 man lekker uit je dak te gaan bij een redelijk hoog podium, dus ook weer goed zicht.
    En dan the Batcave, waar de kleine en vaak lokale bandje staan. Lekker relaxed.
      dinsdag 17 februari 2004 @ 23:47:00 #46
    2391 Jimmy
    Door het bot
    pi_17273165
    Ik heb maar Melkweg gestemd. Lekker in de buurt, en er komen net iets vaker bands die ik ok vind dan in de Paradiso.
    Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
    www.last.fm/user/JimmyShelter
    Jimmy Shelter
    Sleazerock.nl
    pi_17273331
    Paradiso !!

    De sfeer, de akoestiek , de niet al te grote ruimte
    Ja het glas in lood

    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      woensdag 18 februari 2004 @ 00:22:01 #48
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_17273955
    Paradiso
    de Amp
    panama
    Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
    Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
    N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 februari 2004 @ 21:17:17 #49
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_17325586
    Puur voor de zaal: 013.

    Goed geluid. Overal vandaan goed zicht (je zit heel makkelijk dicht bij het podium). Bar goed bereikbaar (wel een muntensyteem). Veel bewegingsruimte (je kan makkelijk van de ene naar de andere plek zonder al te veel geduw). Niet snel te heet. Aardige programmering.

    Qua sfeer Paradiso & De Melkweg (vroeger meer Paradiso, laatste tijd steeds meer Melkweg): daar ben ik zo vaak geweest dat 't als snel "thuis" voelt. Kom dan ook vaak bekenden tegen.

    Tivoli maar een keer geweest. Op zich ook een leuke zaal.

    OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
    Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
    pi_17326237
    Melkweg, kom ik het meest, al heeel wat gezien daaro.

    Paradiso is een goede tweede denk ik. Zag er goed uit, sfeervol etc.

    013 ga ik volgende week woensdag met Dropkick Murphys voor t eerst bewonderen. Ben benieuwd.

    Verder zijn kleinere zaaltjes zoals VERA ook prima maar dat terzijde.

    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')