abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:52:07 #176
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17057877
Dit toont weer aan dat politieke partijen niet naar kwaliteit kijken als een allochtoon aannemen. Een fundamentalistische moslim voor het Christen Democratisch Appèl in de staten. Sorry hoor, maar mag ik ergens even

Wat een volidioot. Ik zie nog een overeenkomst met WO2, de groten steden worden weer bezet door een vreemde mogendheid.

quote:
Vural: ,,We gaan terug in de tijd. Wilders wil razzia's. Ik denk dat hij strafbaar is. Minister Donner van justitie keurde pas nog de kritiek van de VVD op de islam af.'
Laat het denken maar weer aan ons over. Als je het zo trouwens aan de achterban uitlegt, dan ben je dus wél opruiend bezig. En wat Donner goed- of afkeurt is gelukkig nog niet direct een wet. Volgens mij kent meneer Nederland nog niet zo goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Duritz op 10-02-2004 13:53]

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17057900
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:52 schreef Duritz het volgende:
Ik zie nog een overeenkomst met WO2, de groten steden worden weer bezet door een vreemde mogendheid.
Gebaseerd op welke cijfers?
pi_17057915
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:48 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat Slovenie met 'niets' is begonnen?

Ken jij sloveens? Dan kan ik wel wat bronnen noemen: http://www.24ur.com om te beginnen, zie het financiele nieuws.


Probeer het relatief te zien, na de val van de muur begon Slovenie (in vergelijking met EU) op 0. Daardoor is een hogere economische groei ook normaal, voor veel van dit soort landen is een groei van 3 a 4 % ook niet veel.

Jij haalt duidelijk economische groei en de grote van de economie doorelkaar.

Nee ik kan geen sloveens.

pi_17057916
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, leuk. Ga dat maar eens toepassen op bijvoorbeeld sollicitaties.


Dat heet nou een grondwet. Is het een nieuw begrip voor je?
pi_17057948
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:52 schreef Duritz het volgende:
Dit toont weer aan dat politieke partijen niet naar kwaliteit kijken als een allochtoon aannemen. Een fundamentalistische moslim voor het Christen Democratisch Appèl in de staten. Sorry hoor, maar mag ik ergens even

Wat een volidioot. Ik zie nog een overeenkomst met WO2, de groten steden worden weer bezet door een vreemde mogendheid.
[..]

Laat het denken maar weer aan ons over. Als je het zo trouwens aan de achterban uitlegt, dan ben je dus wél opruiend bezig. En wat Donner goed- of afkeurt is gelukkig nog niet direct een wet. Volgens mij kent meneer Nederland nog niet zo goed.


Of je kunt er natuurlijk voor kiezen om je ogen er bewust voor te sluiten, zoals jij dus blijkbaar doet
pi_17057970
Als het inderdaad bijna 40-45 is, wie gaat dan de moslims bevrijden ?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:56:10 #182
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17057986
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:48 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat Slovenie met 'niets' is begonnen?

Ken jij sloveens? Dan kan ik wel wat bronnen noemen: http://www.24ur.com om te beginnen, zie het financiele nieuws.


Van alle voormalige communistische (deel)staten slaagt alleen Slovenië erin eenzelfde nationaal inkomen te verdienen als vóór 1989.

Het is zeker een land met potentie.

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_17057987
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Probeer het relatief te zien, na de val van de muur begon Slovenie (in vergelijking met EU) op 0. Daardoor is een hogere economische groei ook normaal, voor veel van dit soort landen is een groei van 3 a 4 % ook niet veel.

Jij haalt duidelijk economische groei en de grote van de economie doorelkaar.

Nee ik kan geen sloveens.


Laten we bij het punt blijven. Ook jij doet een generalisatie 'van dit soort landen'. Terwijl we niet stilstaan bij het feit dat elk land uniek is, met zijn eigen unieke klimaat.

Slovenie is niet met 'niks' begonnen na de val van de muur, dat is onzin. Slovenie heeft momenteel een sterker sociaal zorgsysteem dan Nederland. En natuurlijk is in vergelijking Nederland een 'rijker' land, maar het feit dat onze politiek al deze landen onder een noemer gooit vindt ik een kwalijke zaak en getuigd van weinig inzicht in de economische belangen van Nederland.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 13:57]

  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:56:35 #184
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17057997
quote:
Heeft u de kranten niet onlangs gelezen? In Zaandam is een Marokkaanse jongen door de politie mishandeld.
Ja, en als ik die pippeau nou eens zeg dat het geweldsdelicten van moslim naar niet-moslim nou stukken groter is dan andersom, welke cultuur is dan het gevaarlijkst?

Het aantal Nederlanders dat wordt vermoord door moslims is stukken groter dan andersom. Zelfs absoluut.

Dat is ook racisme.

En BloodRayne, kijk maar eens goed rond in de Randstad. Of lees de cijfers. Of doe wat nuttigs met je tijd

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2004 @ 13:57:10 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17058020
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:53 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Dat heet nou een grondwet. Is het een nieuw begrip voor je?


Nee, maar er zit op die manier zo gigantisch veel scheef in nederland, dat is onbegonnen werk.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_17058066
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:56 schreef Duritz het volgende:
En BloodRayne, kijk maar eens goed rond in de Randstad. Of lees de cijfers. Of doe wat nuttigs met je tijd
Ik vroeg je om de cijfers te posten maar dat deed je niet, in plaats daarvan ga je me zeggen dat ik niets nuttigs met mijn tijd doe, en ga je in de persoonlijke aanval?

Alles goed met je?

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 13:59]

  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:58:35 #187
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17058074
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:56 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Van alle voormalige communistische (deel)staten slaagt alleen Slovenië erin eenzelfde nationaal inkomen te verdienen als vóór 1989.

Het is zeker een land met potentie.


Slovenië is een cool land, hebben Nederlanders ook meer mee weg dan bijvoorbeeld Portugal of Griekenland of zelfs Italië. Ik kijk uit naar hun lidmaatschap, idem voor de Baltische naties, Tsjechië en Hongarije. Dat zijn onze erfvrienen
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:58:38 #188
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17058075
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:56 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Laten we bij het punt blijven. Ook jij doet een generalisatie 'van dit soort landen'. Terwijl we niet stilstaan bij het feit dat elk land uniek is, met zijn eigen unieke klimaat.

Slovenie is niet met 'niks' begonnen na de val van de muur, dat is onzin. Slovenie heeft momenteel een sterker sociaal zorgsysteem dan Nederland. En natuurlijk is in vergelijking Nederland een 'rijker' land, maar het feit dat onze politiek al deze landen onder een noemer gooit vindt ik een kwalijke zaak en getuigd van weinig inzicht in de economische belangen van Nederland.


Een sterker sociaal zorgsysteem verklaart misschien waarom hun economische groei niet nog hoger ligt.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 14:00:38 #189
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17058123
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Of je kunt er natuurlijk voor kiezen om je ogen er bewust voor te sluiten, zoals jij dus blijkbaar doet


Zo zwart wit kan je niet zijn. Het is goed dat zo'n persoon in de CDA het aankaart. De wijze waarop is echter zo slecht gekozen, dat zijn boodschap niet serieus genomen wordt, zoals Kozzmic al aan heeft gegeven. Het zou zo leuk zijn als de groepen die zo hard vechten voor de gelijkheid van de allochtoon in nederland, ook eens toegeven dat er iets fundementeels mis is bij bepaalde jeugd. Nu komt het op mij vaak over alsof ze alle allochtonen de hand boven het hoofd houden. Ik zou die hand ook graag af en toe bij ze in eigen boezem zien.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:04:10 #190
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17058231
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:58 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Ik vroeg je om de cijfers te posten maar dat deed je niet, in plaats daarvan ga je me zeggen dat ik niets nuttigs met mijn tijd doe, en ga je in de persoonlijke aanval?

Alles goed met je?


quote:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.

Maar deze cijfers zijn een absolute ondergrens. Uit dit rapport blijkt namelijk dat een groot percentage van de daders ten onrechte als autochtoon wordt beschouwd. Het politieherkenningssysteem registreert slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt als autochtoon!! Hier is dus een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.
Als we de cijfers voor deze omissie overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend corrigeren, krijgen we het volgende beeld:
Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Opzich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen.
Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers:

Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.

Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt. Met name Marokkaanse en Antilliaanse jongelui zijn berucht. Maar ook kleinere groepen als bijvoorbeeld Somaliërs vallen op in negatieve zin.
Laten we eens van de veronderstelling uitgaan dat 40% die niet in de officiële politiestatistieken voorkomt wat voornamelijk jeugd is 50% crimineler is dan de eerste generatie. Als we deze cijfers verwerken komen we op de volgende getallen: Marokkanen plegen dan 24.486 misdrijven (17 maal zo vaak als autochtonen), Turken 16.104 (10 maal zoveel) Antillianen 15.782 (34 maal zoveel !!), Surinamers 29.648 (20,5 maal zo vaak) en de overige allochtonen 38.678 (6,8 maal zo vaak). In deze opstelling plegen de allochtonen 124.698 misdrijven tegen de autochtonen 75.797.
Dit laatste rekenvoorbeeld is natuurlijk maar veronderstellenderwijs. Daar valt natuurlijk wel op af te dingen!
Toch geloof ik dat het een realistisch beeld geeft. Sterker nog misschien is zelfs deze laatste berekening nog te mild. Laatst stond er in de krant dat Marokkanen voor 80% van de criminaliteit in de stad Utrecht zorgden. Als je dat afzet tegen hun aandeel in de bevolking van 8,5% en het aandeel van de autochtonen in de bevolking, kun je zo uitrekenen dat de Utrechtse Marokkanen zich minstens 65 keer zo vaak crimineel gedragen als de autochtonen aldaar.

U merkt het wel, het uitzoeken van allochtone criminaliteitscijfers is als lopen over drijfzand. Nergens vindt je houvast. De cijfers die je onder ogen krijgt zijn vaak gemanipuleerd omdat de werkelijke cijfers te schokkend zouden zijn. Stelselmatig wordt het Nederlandse publiek zand in de ogen gestrooid. Ik heb aan de hand van vele artikelen uit kranten en tijdschriften bovenstaande cijfers berekend. Maar waarschijnlijk weet niemand, ook de politie niet, hoe hoog de werkelijke criminaliteit is. Bovenstaande cijfers zouden, hoewel al veel hoger dan u normaliter uit de media verneemt, in de praktijk nog hoger kunnen zijn. In het dagelijks leven zijn daarvoor aanwijzingen genoeg. Zo verzekerde een kennis mij enige jaren geleden na een excursie naar een gevangenis in Den Haag dat "de enige Nederlanders die hij daar was tegengekomen de bewakers waren!!" Een veelzeggende opmerking. Daarnaast is het een verontrustend verschijnsel dat de tweede generatie crimineler is dan de eerste: van jeugdige Marokkanen behoort bijvoorbeeld 18,6% tot de zogenoemde harde kern. Een verontrustend percentage.


Bron
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_17058267
Zonde. Deze man is nu natuurlijk nauwelijks meer serieus te nemen. Hoewel er in mijn ogen wel een kleine hetze is tegen alles wat islamitisch is, getuigt het van een walgelijk gebrek aan historisch besef om dit te vergelijken met '40-'45 en wat er toen is gebeurd met minderheden.
pi_17058311
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:04 schreef Ludwig het volgende:

[..]


[..]

Bron


Dat zegt niets over een of andere vreemde mogendheid die bezit neemt van de Nederlandse steden.
pi_17058355
Maar goed.

Deze uitspraken van de man, waar ik het niet mee eens ben, hoeven niet bij voorbaat een negatief effect te hebben.

pi_17058356
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:44 schreef BloodRayne het volgende:
Wat Yuval doet, wat zegt dat over die Turkse zakenman?
Niets. Yuval zegt dat hij zich aangesproken voelt, niet ik. Van mij hoeven goed geintegreerde buitenlanders zich niet aangesproken te voelen, zolang ze ook maar enige verantwoordelijkheid voor hun eigen groep aan de dag leggen. Die Turkse zakenman van jou heeft net als iedere andere Nederlander de morele plicht om naar beste kunnen aan de samenleving bij te dragen, en dus zijn kinderen waar nodig te corrigeren, zijn vrouw de kans te geven zich te ontwikkelen, de buurman aan te spreken op diens illegale handeltje, enzovoort. Zolang iemand dat doet, zoals Nederlanders ook van elkaar verwachten, is hij prima bezig en hoeft hij zich niet aangesproken te voelen.
quote:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/465534
Als mijn cijfers niet goed zijn, hoor ik graag de verbeterde cijfers van je!
Ik kan de bron van je cijfers daar niet vinden, quote ze eens?
quote:
Feyenoorders zijn Nederlanders, dus volgens jouw definitie moet jij daar ook naar handelen.
Nee. Niet zo wijsneuzerig doen, je weet dondersgoed dat als een Feyenoorder een trein verbouwt, hij dat als Feyenoorder en niet als Nederlander doet. Maar als ik met tien Nederlanders naar Marokko ga en eentje misdraagt zich daar, dan heb ik als mede-Nederlander wel de morele plicht om te proberen daar iets aan te doen. De rol die iemand speelt en de verantwoordelijkheden die hij heeft hangen af van de context.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:08:55 #195
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17058362
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zegt niets over een of andere vreemde mogendheid die bezit neemt van de Nederlandse steden.


In de steden vind je werk. Logisch dat onze steden wel degelijk veelal worden bevolkt door allochtonen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ludwig op 10-02-2004 14:11]

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_17058446
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:00 schreef freud het volgende:

[..]

Zo zwart wit kan je niet zijn. Het is goed dat zo'n persoon in de CDA het aankaart. De wijze waarop is echter zo slecht gekozen, dat zijn boodschap niet serieus genomen wordt, zoals Kozzmic al aan heeft gegeven. Het zou zo leuk zijn als de groepen die zo hard vechten voor de gelijkheid van de allochtoon in nederland, ook eens toegeven dat er iets fundementeels mis is bij bepaalde jeugd. Nu komt het op mij vaak over alsof ze alle allochtonen de hand boven het hoofd houden. Ik zou die hand ook graag af en toe bij ze in eigen boezem zien.


Die hand wordt vaak genoeg in eigen boezem gestoken. Hoe had je gezien dat dit naar buiten werd gebracht? Moet ik bij iedere criminele daad van een allochtoon 60km van mij vandaan, of voor mijn part vlak bij, met een spandoek op straat om hier tegen te demonstreren? Als ik ook kortzichtig zou zijn, zou ik van dezelfde mensen die dit van mij verlangen ook kunnen verlangen dat zij aan iedereen even duidelijk maken dat ze het wél tegen pedofilie zijn.

Ik heb het gevoel dat veel autochtonen denken dat de allochtonen het goedkeuren wat een criminele allochtoon doet.

De hand wordt dus niet boven de allochtonen gehouden. De terechte opmerking wordt gemaakt dat allochtonen, of ze er nou schuldig aan zijn of niet, als hele groep verantwoordelijk worden gehouden.

Zelfkritiek is voor iedereen moeilijk. Zowel voor allochtonen als autochtonen. Vooral sinds 11 september zijn de diep opgekropte gevoelens naar boven gekomen. Het lijkt wel mode om zoveel mogelijk de allochtonen, en dan vooral de moslims, overal de schuld van te geven. En ja, in dat opzicht heeft de heer Vural gelijk. Moslims worden inderdaad met de nek aangekeken. Een of andere grapjas had het over fundamentele moslims die dit zouden ervaren. Dat vind ik knap voor iemand die zelf niet moslim is, eerder anti-moslim, om voor anderen te bepalen hoe het zit. Ik kan als gematigde moslims zeggen dat de heer Vural zeker wel een punt heeft.

Het verhaal toont exact aan hoe het gebeurt. Het gebeurt hier op dit forum in grote getale. Bijna alle potentiële racisten die ik op dit forum ken, hebben zich al weer kenbaar gemaakt. In 1 ding hebben deze mensen wel gelijk. Steek de hand ook eens in eigen boezem. Door te stigmatiseren bevorder je niet de integratie, maar de segregatie.

pi_17058491
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:08 schreef Ludwig het volgende:

[..]

[afbeelding]

In de steden vind je werk. Logisch dat onze steden wel degelijk veelal worden bevolkt door allochtonen.


Je (of Underworld, eigenlijk) had het over een vreemde mogendheid die de Nederlands steden bezet. Ik zie daar nog steeds niets van.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:13:19 #198
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17058501
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

-knip-


En wie zijn dan de potentiële racisten? Wellicht een nieuwe lading NSB'ers?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:14:08 #199
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17058520
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je (of Underworld, eigenlijk) had het over een vreemde mogendheid die de Nederlands steden bezet. Ik zie daar nog steeds niets van.


Ik zie een hoge bezettingsgraad. Als je een beetje gevoel voor cynisme hebt snap je waar het over gaat.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_17058551
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:14 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ik zie een hoge bezettingsgraad. Als je een beetje gevoel voor cynisme hebt snap je waar het over gaat.


Ik zie wel waar men op doelt, hoor, ik noem dat echter heel iets anders dan cynisme.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')