abonnement Unibet Coolblue
pi_16716725
Er moet natuurlijk altijd al 1 dek in,ook al is het een vrachtversie.En je kan mij niet wijsmaken dat het dan niet tot een stijvere constructie lijdt,al is het nog zo'n lichte vloer..De romp zal toch altijd minder kunnen torderen doordat die vloer er aan vast zit...
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:25:39 #27
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_16717005
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:13 schreef LowJoe het volgende:
Er moet natuurlijk altijd al 1 dek in,ook al is het een vrachtversie.En je kan mij niet wijsmaken dat het dan niet tot een stijvere constructie lijdt,al is het nog zo'n lichte vloer..De romp zal toch altijd minder kunnen torderen doordat die vloer er aan vast zit...
De huid van de romp van hedendaagse vliegtuigen zijn allemaal dragende constructieonderdelen, wat betekent dat de schuifkrachten a.g.v. torsie door de huid wordt opgenomen die verstevigd worden door de spanten (de circumferentiele balken in het vliegtuig, zie de foto). De romp werkt dus eigenlijk als 1 grote torsiebuis/koker en is structureel noodzakelijk itt bij een gewone auto waar je de beplating gewoon kan weghalen en toch kan rijden. Een vliegtuigvloer kan in principe inderdaad torsiekrachten opnemen als ie wordt uitgevoerd als constructie-onderdeel (wat dus niet het geval is), dan zou je zeg maar in dit geval 3 op elkaar gestapelde torsiekokers hebben.
Echter wordt dat in de praktijk niet (meer) toegepast om allerlei redenen, de belangrijkste is omdat dit tot te hoge krachten leidt in de vloer-romp overgangen en simpelweg minder efficient is (je krijgt bijna altijd een lichter vliegtuig met niet-dragende vloeren).

hoop dat het nog een beetje te volgen is

Beauty is in the eyes of the beer holder...
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:32:22 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16717161
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:25 schreef Jaggunsu het volgende:
hoop dat het nog een beetje te volgen is
ja
zeer verhelderent
zo leer je nog wat op vrijdagmiddag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16718992
Nu is het trouwens wel zo dat vliegtuigen wel degelijk BUIGEN, zowel in lengte als breedte. Anders BREKEN ze namelijk door invloed van de krachten die erop staan. Dus als je een lang gangpad hebt moet je maar eens opletten, kan best hol of bol gaan staan (lengterichting natuurlijk...)
Hebben is hebben, en krijgen is de kunst!
pi_16719281
Wingtips willen ook wel een paar meter hoger "hangen" als er gevlogen wordt
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:57:47 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16719719
Daarom is een groot vliegtuig op opgedeelt in compartimenten, mensen worden een beetje wit om hun neus als ze de cabine zien golven...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:42:53 #32
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_16721894
* nikanoru trots is er aan meegewerkt te hebben.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:47:43 #33
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16723414
welke airline heeft er al ééntje in bestelling staan??
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16726462
kappen met de offtopic!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_16727676
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:27 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb nog zo'n ding in de achtertuin staan...
Oh ja zit nu wel een zeiltje over natuurlijk, tis winter...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 23:46:19 #36
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16729089
Holy shiznitz!!! Groooot!
The Internets, I needs it..
pi_16731137
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:39 schreef Juniorz het volgende:
Zal een leuk doelwit worden voor terroristen... Kan je in een klap gelijk 800 mensen doden ipv 200
Toch apart dat de terroristen op 11/9/2001 allemaal voor kleinere vliegtuigen hebben gekozen (ik geloof 757/767's) dan de Boeing 747... Die kan alsnog wel iets van 350-400 passagiers meedragen
pi_16736370
Tja,maar mischien komt dat wel omdat ze niet opgeleid waren voor een 747??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 12:06:16 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16736954
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:03 schreef Threepio het volgende:

[..]

Toch apart dat de terroristen op 11/9/2001 allemaal voor kleinere vliegtuigen hebben gekozen (ik geloof 757/767's) dan de Boeing 747... Die kan alsnog wel iets van 350-400 passagiers meedragen


deze vliegtuigen zijn hoog geautomatiseerd, en daardoor makkelijker te vliegen zover ik weet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16736995
vette plane.
pi_16738333
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:33 schreef LowJoe het volgende:
Tja,maar mischien komt dat wel omdat ze niet opgeleid waren voor een 747??
volgens mij waren ze ook niet opgeleid voor 757/767's hoor...

Het zal meer te maken hebben met het feit dat binnenlandse vluchten in de VS minder goed beveiligd waren, en 747's daar niet op vliegen.

pi_16738364
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

deze vliegtuigen zijn hoog geautomatiseerd, en daardoor makkelijker te vliegen zover ik weet.


makkelijker te vliegen, maar waarschijnlijk ook moeilijker te kraken. Ze moesten toch iets van een transponder uit kunnen schakelen enzo? Lijkt me best lastig in zo'n nieuwe kist
  zaterdag 31 januari 2004 @ 13:18:23 #43
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16738443
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:14 schreef Threepio het volgende:

[..]

volgens mij waren ze ook niet opgeleid voor 757/767's hoor...

Het zal meer te maken hebben met het feit dat binnenlandse vluchten in de VS minder goed beveiligd waren, en 747's daar niet op vliegen.


dat denk ik ook, en je hebt op een 747 meer personeel. Het ging de terroristen niet om de aantal doden in het vliegtuig maar om een amerikaans symbool te raken.. en dat was het WTC
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16746215
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:18 schreef GiSH het volgende:

[..]

dat denk ik ook, en je hebt op een 747 meer personeel. Het ging de terroristen niet om de aantal doden in het vliegtuig maar om een amerikaans symbool te raken.. en dat was het WTC


Een 747 is btw ook wel een amerikaans symbool Wat nu overtroffen gaat worden door 'ons' europeanen
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:37:51 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16746414
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:48:27 #46
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16746632
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
daar zal men wel rekening mee houden, want anders is het commercieel niet handig
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16746909
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
Dit ding kan geloof ik gewoon op schiphol landen en daarbij zeker op de polder (5e) baan. Qua geluid maakt het niets uit, hij is waarschijnlijk stiller dan de 747 en andere oudere vliegtuigen.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:10:53 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16747194
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:59 schreef Threepio het volgende:

[..]

Dit ding kan geloof ik gewoon op schiphol landen en daarbij zeker op de polder (5e) baan. Qua geluid maakt het niets uit, hij is waarschijnlijk stiller dan de 747 en andere oudere vliegtuigen.


hij is wel een stukkie zwaarder als een 747 toch?
Dus grotere klap als ie land.
Vraag het wel aan de vader van de vrouw van een vriend van me, die werkt op schiphol met de infrastructuur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16747207
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
De gates moeten ervoor aangepat worden. In Dubai bouwen ze zelfs een speciale A380 terminal.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:18:12 #50
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16747367
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

hij is wel een stukkie zwaarder als een 747 toch?
Dus grotere klap als ie land.
Vraag het wel aan de vader van de vrouw van een vriend van me, die werkt op schiphol met de infrastructuur


ik denk dat deze airbus zal kunnen landen op schiphol, er is ook geen bandenfabrikant die banden maakt waar geen velgen voor zijn.
Kijk dat de gate aanpast moet worden heb je al met elke ander type vliegtuig
Made love to an Angel, but her wings are in the way
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')