abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 januari 2004 @ 01:48:15 #26
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385605
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:43 schreef Danny het volgende:

[..]

Laat me raden, je rookt niet, je bent alcoholist met overgewicht omdat je het sporten hebt afgezworen en je rijdt een dikke benzineslurpende auto ?

Ow, en rokers worden niet uitgeknepen bedoelde je te zeggen ?


De mogelijkheden voor rokers worden uitgeknepen, de accijns vallen best mee.
pi_16385623
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:43 schreef Danny het volgende:

[..]

Laat me raden, je rookt niet, je bent alcoholist met overgewicht omdat je het sporten hebt afgezworen en je rijdt een dikke benzineslurpende auto ?

Ow, en rokers worden niet uitgeknepen bedoelde je te zeggen ?


Ik rook niet, drink wel, heb geen overgewicht en sport ook. En ik rij auto.
Rokers worden m.i. niet uitgeknepen. Ze dragen bij aan de kosten die ze zelf maken door ziek te worden. Dat zijn de feiten.

Als er dan sprake is van het afschaffen van accijnzen, dan zullen de rokers op de een of andere manier deze kosten op moeten brengen.

Andere 'vervuilers' of 'kostenposten', hoe je ze ook wilt noemen, dragen ook hun steentjes bij.

edit: nog feli met je 18000e post trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 19-01-2004 01:51]

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 01:50:00 #28
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385629
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:48 schreef Goodluck het volgende:

[..]

De mogelijkheden voor rokers worden uitgeknepen, de accijns vallen best mee.


De accijzen vallen mee ???
Een pakje camel kost vanaf 1 februari ¤ 4,30 oftewel bijna FL 9,50
Toen ik begon kostte een pakje 3 gulden. Sorry dat ik een stijging van ruim 200% overdone vind.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 januari 2004 @ 01:50:58 #29
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385646
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:41 schreef Furby het volgende:

[..]

Het probleem is dat roken overlast veroorzaakt. Het stinkt en mensen met een allergie of overgevoelige luchtwegen hebben er last van. De vervuiler betaald.


Die mensen zijn er verhoudingsgewijs best weinig. De jacht op rokers is pas begonnen door de progressieve, super overdreven anti rook lobby bestaande uit een grote groep mierenneukers die anders wel over uitlaatgassen aan het zeiken waren.
quote:
Volgens mij mocht je al niet drinken op je werk of zelfs maar op de openbare weg. Jij hebt nog een rokershok, alcoholisten hebben geen cafe op hun werk.
Onnozele vergelijking.
  maandag 19 januari 2004 @ 01:52:07 #30
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385661
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:50 schreef Danny het volgende:

[..]

De accijzen vallen mee ???
Een pakje camel kost vanaf 1 februari ¤ 4,30 oftewel bijna FL 9,50
Toen ik begon kostte een pakje 3 gulden. Sorry dat ik een stijging van ruim 200% overdone vind.


Al eens in Engeland, Duitsland of een ander land geweest ?
Verhoudingsgewijs doet Nederland dat best netjes vind ik.
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 01:52:31 #31
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385666
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:49 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik rook niet, drink wel, heb geen overgewicht en sport ook. En ik rij auto.
Rokers worden m.i. niet uitgeknepen. Ze dragen bij aan de kosten die ze zelf maken door ziek te worden. Dat zijn de feiten.


Nee, de feiten zijn dat ze veel meer bijdragen dan ze kosten.
http://www.forces-nl.org/artikelen/NEI.html

Dat was in 1992. Inmiddels zit er een paar GULDEN extra accijns op een pakje, dus tel uit je winst. Als dit inderdaad de standaard is wil ik ook dat de betaalde accijnzen 'voor onkosten' naar mijn dochter gaan als ik dood ga zonder er gebruik van gemaakt te hebben.

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 januari 2004 @ 01:53:45 #32
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16385687
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:50 schreef Goodluck het volgende:

Die mensen zijn er verhoudingsgewijs best weinig. De jacht op rokers is pas begonnen door de progressieve, super overdreven anti rook lobby bestaande uit een grote groep mierenneukers die anders wel over uitlaatgassen aan het zeiken waren.


Nee hoor. Deze wetgeving is er doordat een rechter een werkneemster gelijk gaf dat zij een rookvrije werkplek mag eisen. Staat verder los van de accijnzen.
quote:
Onnozele vergelijking.
Ah
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 19 januari 2004 @ 01:55:26 #33
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385707
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:53 schreef Furby het volgende:

[..]

Nee hoor. Deze wetgeving is er doordat een rechter een werkneemster gelijk gaf dat zij een rookvrije werkplek mag eisen. Staat verder los van de accijnzen.


Als je goed gelezen had wist je dat die werkneemster een actieve spil in diezelfde anti rook lobby is.
quote:
Ah
Ik wacht op de vergelijking met de heroinespuit.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 19-01-2004 01:59]

pi_16385722
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:52 schreef Danny het volgende:

[..]

Nee, de feiten zijn dat ze veel meer bijdragen dan ze kosten.
http://www.forces-nl.org/artikelen/NEI.html

Dat was in 1992. Inmiddels zit er een paar GULDEN extra accijns op een pakje, dus tel uit je winst. Als dit inderdaad de standaard is wil ik ook dat de betaalde accijnzen 'voor onkosten' naar mijn dochter gaan als ik dood ga zonder er gebruik van gemaakt te hebben.


Ik heb een artikel gelezen wat dat tegenspreekt. Zal het morgen eens opzoeken.
Ennuh ik ga toch ook geen accijnzen over alcohol terugvragen als ik later 80 ben en nooit een leveraandoening heb gehad? (Zou wel een leuke som opleveren trouwens).

Truste

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 01:58:30 #35
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385743
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:56 schreef American_Nightmare het volgende:

Ik heb een artikel gelezen wat dat tegenspreekt. Zal het morgen eens opzoeken.
Ennuh ik ga toch ook geen accijnzen over alcohol terugvragen als ik later 80 ben en nooit een leveraandoening heb gehad?


En waarom eigenlijk niet ?
Mogen ze de rente houden wmb.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 januari 2004 @ 01:58:55 #36
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385754
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:52 schreef Danny het volgende:


Dat was in 1992. Inmiddels zit er een paar GULDEN extra accijns op een pakje, dus tel uit je winst. Als dit inderdaad de standaard is wil ik ook dat de betaalde accijnzen 'voor onkosten' naar mijn dochter gaan als ik dood ga zonder er gebruik van gemaakt te hebben.


Ja daaaaag, zo werken belastingen en accijnzen natuurlijk niet.
Een ander betaald toch ook mee aan jouw wegdek, aan jouw ziektekosten en jouw oude dag ?
  maandag 19 januari 2004 @ 01:59:49 #37
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16385769
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:55 schreef Goodluck het volgende:

Als je goed gelezen had wist je dat die werkneemster een actieve spil in die zelfde anti rook lobby is.


Maar het is de rechter die de wetgeving afdwong. Het is niet iets dat een minister ineens als een brainwave kreeg ofzo.
quote:
Ik wacht op de vergelijking met de heroinespuit.
Waar heb je het over man Het is de vergelijking van anderen tot last zijn of niet. Drinken is een geaccepteerd verschijnsel en heroine spuiten niet. Blijft een beetje ontrack. (hoewel ik voorstander ben van accijns op heroine)
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 02:00:20 #38
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385778
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:58 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ja daaaaag, zo werken belastingen en accijnzen natuurlijk niet.
Een ander betaald toch ook mee aan jouw wegdek, aan jouw ziektekosten en jouw oude dag ?


Neen, ik werk dus betaal daar zelf voor. Mensen die steun trekken zijn de mensen waar de rest van nederland een extra duit voor in het zakje doet.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 januari 2004 @ 02:01:41 #39
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385797
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:59 schreef Furby het volgende:

[..]

Maar het is de rechter die de wetgeving afdwong. Het is niet iets dat een minister ineens als een brainwave kreeg ofzo.


Onzin. Het is de antirooklobby de de wetgeving bij de rechter afdwong, niet andersom.
quote:
Waar heb je het over man Het is de vergelijking van anderen tot last zijn of niet. Drinken is een geaccepteerd verschijnsel en heroine spuiten niet. Blijft een beetje ontrack. (hoewel ik voorstander ben van accijns op heroine)
Roken op het werk was tot voor kort een geaccepteerd verschijnsel, drinken niet.
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 02:02:36 #40
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385805
quote:
Op maandag 19 januari 2004 01:59 schreef Furby het volgende:

Maar het is de rechter die de wetgeving afdwong. Het is niet iets dat een minister ineens als een brainwave kreeg ofzo.


Rechters mogen geen wetten maken. Als dat wel zo zou zijn ga ik me meteen omscholen.
quote:
Waar heb je het over man Het is de vergelijking van anderen tot last zijn of niet. Drinken is een geaccepteerd verschijnsel en heroine spuiten niet. Blijft een beetje ontrack. (hoewel ik voorstander ben van accijns op heroine)
Accijns op heroïne is wel een goeie, maar zal weinig uithalen aangezien we met z'n allen de methadonbus betalen voor junks.
Gratis drugs. En de rokers maar betalen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 januari 2004 @ 02:03:57 #41
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385826
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Neen, ik werk dus betaal daar zelf voor.


En stel nou eens dat jij morgen intensieve medische zorg nodig hebt die de rest van je leven gaat duren ? Dan betalen anderen daar wel degelijk aan mee. En hoeveel wegdek denk jij te kopen voor de belasting die jij betaald (hebt) ?
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 02:08:19 #42
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385879
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:03 schreef Goodluck het volgende:

[..]

En stel nou eens dat jij morgen intensieve medische zorg nodig hebt die de rest van je leven gaat duren ? Dan betalen anderen daar wel degelijk aan mee. En hoeveel wegdek denk jij te kopen voor de belasting die jij betaald (hebt) ?


ff kijken, wegenbelasting, btw over onderdelen, reparaties, apk keuringen, parkeergeld, bekeuringen, btw over benzine, accijnzen over benzine, btw over de aanschaf, btw over wasstraat en wasbeurten, tolheffingen... mwoa, kom een heel eind hoor.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 02:09:54 #43
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385887
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:03 schreef Goodluck het volgende:

En stel nou eens dat jij morgen intensieve medische zorg nodig hebt die de rest van je leven gaat duren ? Dan betalen anderen daar wel degelijk aan mee.


maar zolang het niet roken gerelateerd is zie ik niet waarom ik die accijnzen niet terug zou moeten krijgen. Ik betaal vanwege die accijnzen meer dan anderen (ja ik drink én ik rij auto) omdat ik rook. Waarom zou ik als roker meer moeten bijdragen dan een niet roker als ik zelf geen extra kosten maak t.o.v. niet-rokers ?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 januari 2004 @ 02:09:55 #44
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385888
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:08 schreef Danny het volgende:

[..]

ff kijken, wegenbelasting, btw over onderdelen, reparaties, apk keuringen, parkeergeld, bekeuringen, btw over benzine, accijnzen over benzine, btw over de aanschaf, btw over wasstraat en wasbeurten, tolheffingen... mwoa, kom een heel eind hoor.


Dan weet jij niet wat een km snelweg kost.

Maar goed, jij pleit dus voor totale afschaffing van het sociale stelsel, dat is natuurlijk absoluut niet reeel.

  Admin maandag 19 januari 2004 @ 02:11:37 #45
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385909
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:09 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dan weet jij niet wat een km snelweg kost.

Maar goed, jij pleit dus voor totale afschaffing van het sociale stelsel, dat is natuurlijk absoluut niet reeel.


Neuh, ik pleit er hierboven alleen voor de accijnzen op sigaretten, die bedoeld zouden zijn om de extra ziektekosten op te vangen, terug te krijgen als ik er geen gebruik van heb gemaakt.
Als jij geen auto hebt betaal je toch ook geen wegenbelasting ? Waarom zou ik dan wel voor extra ziektekosten op moeten draaien die ik nooit maak ?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 januari 2004 @ 02:11:46 #46
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385911
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:09 schreef Danny het volgende:

[..]

maar zolang het niet roken gerelateerd is zie ik niet waarom ik die accijnzen niet terug zou moeten krijgen. Ik betaal vanwege die accijnzen meer dan anderen (ja ik drink én ik rij auto) omdat ik rook. Waarom zou ik als roker meer moeten bijdragen dan een niet roker als ik zelf geen extra kosten maak t.o.v. niet-rokers ?


Allereerst is er een verhoogd gezondheidsrisico en ten 2e dient en goede overheid zaken die legaal en slecht zijn voor de gezondheid per definitie te ontmoedigen.
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 02:14:16 #47
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16385935
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:11 schreef Goodluck het volgende:

Allereerst is er een verhoogd gezondheidsrisico


Klopt. Ik betaal accijnzen daarvoor, prima, maar als ik dood ga aan bv een autoongeluk zouden die accijnzen dus teruggestort moeten worden naar de nabestaanden.
quote:
en ten 2e dient en goede overheid zaken die legaal en slecht zijn voor de gezondheid per definitie te ontmoedigen.
Dat ontmoedigen werkt niet door het duurder te maken, en dat weet de overheid dondersgoed. Als ze het ECHT willen ontmoedigen maken ze het illegaal. Maar ja, dat kost natuurlijk een sloot inkomen voor de staatskas.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 januari 2004 @ 02:14:52 #48
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385941
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:11 schreef Danny het volgende:

[..]

Neuh, ik pleit er hierboven alleen voor de accijnzen op sigaretten, die bedoeld zouden zijn om de extra ziektekosten op te vangen, terug te krijgen als ik er geen gebruik van heb gemaakt.


Maar zo werkt nogmaals een sociaal stelsel niet.
quote:
Als jij geen auto hebt betaal je toch ook geen wegenbelasting ? Waarom zou ik dan wel voor extra ziektekosten op moeten draaien die ik nooit maak ?
Het risico om ziek te worden door het roken is aantoonbaar hoger, daar betaal je o.a voor + de eerder genoemde ontmoediging.
  maandag 19 januari 2004 @ 02:15:11 #49
17061 mvt
blame Canada
pi_16385946
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:02 schreef Danny het volgende:

[..]

Rechters mogen geen wetten maken. Als dat wel zo zou zijn ga ik me meteen omscholen.


Volgens mij mogen ze wel invulling geven van bestaande wetten. Als een wet voorziet in de uitleg dat een rookvrije werkplek aanwezig moet zijn kan een rechter die invulling geven aan de wet en een precedent scheppen.
We were to understand there would be pie and punch?
  maandag 19 januari 2004 @ 02:18:23 #50
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16385973
quote:
Op maandag 19 januari 2004 02:14 schreef Danny het volgende:

[..]

Klopt. Ik betaal accijnzen daarvoor, prima, maar als ik dood ga aan bv een autoongeluk zouden die accijnzen dus teruggestort moeten worden naar de nabestaanden.


Oh ?
Vraag jij dan ook de kosten voor medische zorg terug als je een paar jaar geen gebruik maakt van medische voorzieningen ?
quote:
Dat ontmoedigen werkt niet door het duurder te maken, en dat weet de overheid dondersgoed. Als ze het ECHT willen ontmoedigen maken ze het illegaal. Maar ja, dat kost natuurlijk een sloot inkomen voor de staatskas.
Nee, de overheid gedoogt roken maar juigt het officieel gezien niet toe en dus worden er accijns geheven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')