abonnement Unibet Coolblue
pi_16374064
Ik hoef ook niet echt groot te worden, mijn doelstelling is een beetje het lichaam van de gemiddelde popster nu heeft, bijv eminem of die jongens van blue( om maar aan te gevenwat ik wil), denken jullie dat dit (voor een groot deel) lukt voor medio Juli, want hij zou toch wel fijn zijn als ike r iets van merk op vakantie! Met 2 a 3keer inde week Fittness en 2 keer inde week 2 uur intensief boksen en beetje dieten erbij???
Gaat dit lukken of is dit niet realistisch?
ofniet..
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:49:22 #27
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_16475789
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:16 schreef Mat-T het volgende:
Ik hoef ook niet echt groot te worden, mijn doelstelling is een beetje het lichaam van de gemiddelde popster nu heeft, bijv eminem of die jongens van blue( om maar aan te gevenwat ik wil), denken jullie dat dit (voor een groot deel) lukt voor medio Juli, want hij zou toch wel fijn zijn als ike r iets van merk op vakantie! Met 2 a 3keer inde week Fittness en 2 keer inde week 2 uur intensief boksen en beetje dieten erbij???
Gaat dit lukken of is dit niet realistisch?
Maak er 3 keer van en ga goed eten.
  donderdag 22 januari 2004 @ 10:40:52 #28
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_16481974
Heeft iemand tips om de 2 buikspieren net boven je navel beter te ontwikkelen de bovenste 4 zijn gewoon wel groot (kun je echt goed tussen je vingers klemmen) de onderste 2 niet en zijn ook lang niet zo 'bol' , ligt dit aan m'n bouw of komt dat vanzelf bij een lager vet %?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_16491130
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:16 schreef Mat-T het volgende:
Ik hoef ook niet echt groot te worden, mijn doelstelling is een beetje het lichaam van de gemiddelde popster nu heeft, bijv eminem of die jongens van blue( om maar aan te gevenwat ik wil), denken jullie dat dit (voor een groot deel) lukt voor medio Juli, want hij zou toch wel fijn zijn als ike r iets van merk op vakantie! Met 2 a 3keer inde week Fittness en 2 keer inde week 2 uur intensief boksen en beetje dieten erbij???
Gaat dit lukken of is dit niet realistisch?
Ik denk dat het je zeker gaat lukken, afgaande op mijn eigen ervaring. Ik zal het hieronder opschrijven, mischien heb je er wat aan.

Ik zelf zit, wat lichaamsbouw betreft, tussen de Ectomorf en Mesomorf in, de balans slaat wel wat door naar de Ectomorfe kant. Ik ben 1m88 en toen ik begon met trainen, begin september vorig jaar, woog ik ongeveer 73 kilo. Ik ben begonnen met 2x trainen per week, 7 basisoefeningen, elke oefening 4 sets van 15 herhalingen. Na 6 weken over op 12 herhalingen, na weer 6 weken over op 8 herhalingen.

Mijn 7 basisoefeningen, waarmee je zo'n beetje heel je lichaam traint, zijn (in chronologische volgorde) :
* Squat ( Voornamelijk de benen, die zijn heilig! , maar ook erg goed voor heel het lichaam )
* Deadlift ( Zorg voor goede begeleiding want dit is een technische oefening waarmee je, als je 'm niet goed uitvoerd, je rug in de vernieling kunt helpen)
* Bankdrukken ( Voor de borst )
* Neckpress ( Schouders & monnikskap --> anti-coltruien-nek )
* Front Pulldown ( Om de V-Shape te vormen )
* French Press ( Triceps )
* Barbell Curl ( Spierballen! )

Na 6 weken heb ik besloten om 3x per week te gaan trainen, het lichaam had na de training voldoende aan 1 dag rust om van de "spierpijn" af te komen. Op dat moment woog ik iets minder dan 74 kilo en had een vetpercentage van 6.5%, dat laatste kwam vooral doordat ik regelmatig aan hardlopen en squash deed.

Verder heb ik niet aan dieten gedaan, maar ben wel op mijn voeding gaan letten. Weg met alle frisdrank! Fruit als tussendoortje ipv. een Mars of een Snicker!

Nu, na een goede 4 maanden trainen weeg ik iets meer dan 75 kilo en is er goed zichtbaar resultaat. Vetprecentage is op dit moment 8.1%, het hardlopen en squashen is er de laatste anderhalve maand nogal eens bij ingeschoten en heb in die tijd ook niet echt meer op m'n voeding gelet.

Nog wat laatste tips :
* train regelmatig, minstens 2x per week.
* durf pijn te lijden, hoort er nu eenmaal bij als je spieren wilt kweken.
* probeer een trainingsmaatje te vinden, het motiveerd en hij kan je helpen bij bepaalde oefeningen wanneer je de laatste herhalingen zelf net niet vol kunt maken.

Succes!

[Dit bericht is gewijzigd door Brillie_Brilsmurf op 22-01-2004 21:45]

pi_16498644
heren fitness-experts...

als je wil groeien dan moet je na de training eiwitten en daarna koolhydraten eten, maar als je nou ong 2 uur voor de training als eiwitten op hebt, bijv een bak kwark oid, is het dan nog steeds echt nodig om na je training nog eiwitten tot je te nemen?

Zat het me al een tijdje af te vragen, en iemand hier zal het wel weten

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_16510948
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:40 schreef shroomer het volgende:
Heeft iemand tips om de 2 buikspieren net boven je navel beter te ontwikkelen de bovenste 4 zijn gewoon wel groot (kun je echt goed tussen je vingers klemmen) de onderste 2 niet en zijn ook lang niet zo 'bol' , ligt dit aan m'n bouw of komt dat vanzelf bij een lager vet %?
Probleem heb ik ook gehad...
Volgende heb ik gedaan, waardoor de onderste 2 beter in zicht kwamen:
Probeer de oefening beter uit te voeren, desnoods minder gewicht.
Als je op het buikspier apparaat traint door middel van gewichten. Probeer de gewichten dan zo laag mogelijk terug te laten gaan... Je zult merken dat de oefening nu zwaarder wordt en je onderbuikspieren het moeilijk krijgen. Als het te zwaar wordt, ga dan een stapje terug met gewicht.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 13:13:02 #32
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_16514886
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 10:46 schreef D-MIXXX het volgende:

[..]

Probleem heb ik ook gehad...
Volgende heb ik gedaan, waardoor de onderste 2 beter in zicht kwamen:
Probeer de oefening beter uit te voeren, desnoods minder gewicht.
Als je op het buikspier apparaat traint door middel van gewichten. Probeer de gewichten dan zo laag mogelijk terug te laten gaan... Je zult merken dat de oefening nu zwaarder wordt en je onderbuikspieren het moeilijk krijgen. Als het te zwaar wordt, ga dan een stapje terug met gewicht.


Ok thanx...
(Ik train nu namelijk meestal met 30 kilo (luchtdruk) en dan 3 setjes van 30)
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_16518747
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 13:13 schreef shroomer het volgende:

[..]

Ok thanx...
(Ik train nu namelijk meestal met 30 kilo (luchtdruk) en dan 3 setjes van 30)


Hmmm, denk dat je beter 4 x 20 kunt doen...
Doe ik ook;) En ik heb behoorlijke buikspieren
pi_16519684
quote:
Nog wat laatste tips :
* train regelmatig, minstens 2x per week.
* durf pijn te lijden, hoort er nu eenmaal bij als je spieren wilt kweken.
* probeer een trainingsmaatje te vinden, het motiveerd en hij kan je helpen bij bepaalde oefeningen wanneer je de laatste herhalingen zelf net niet vol kunt maken.
deze tips vind ik zeker even belangrijk als al het andere wat hier gezegd wordt:
maar let wel: je moet het verschil tussen pijn (afzien) en pijn (blessurepijn) kennen.
en een trainingsmaat is immens essentieel: inderdaad om je te motiveren. het laatste half jaar fitness/zwem ik samen met iemand anders en sindsdien geen enkele training afwezig geweest. Het helpt echt als iemand je helpt bij die laatste herhaling of iemand die s morgens om 6u even hard afziet in het zwembad -> leven de trainingspartners. En niet alleen voor de motivatie maar het is ook belangrijk dat die andere op jouw lichaamspositie en uitvoering let tijdens een oefening want er zijn altijd dingen die je niet ziet of waarvan je denkt dat je ze correct doet.
T'is ni omdat ik geniaal ben dat ge mij moet komen lastig vallen!
pi_16624214
Ok bedankt hier heb ik wat. Ik sport al jaren redelijk intensief en aan afzien en pijn ben ik inmiddels wel gewend (boksen;)), mijn trainingsmaat is mijn broer. Ik ben van plan 3 per week te gaan trainen en ik eet soweiso al meer fruit als snoep. ik hoop dat ik ook dan zo n succes kan boeken:)
Bedankt
ofniet..
pi_16625327
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:08 schreef mister_popcorn het volgende:
heren fitness-experts...

als je wil groeien dan moet je na de training eiwitten en daarna koolhydraten eten, maar als je nou ong 2 uur voor de training als eiwitten op hebt, bijv een bak kwark oid, is het dan nog steeds echt nodig om na je training nog eiwitten tot je te nemen?

Zat het me al een tijdje af te vragen, en iemand hier zal het wel weten


Ja, ook na de training moet je eiwitten eten. Volgens mij is de ideale volgorde na de training trouwens eerst koolhydraten, in verband met de uitgeputte glycogeenvoorraden, en dan eiwitten.
Ik eet iig meteen na de training een lading koolhydraten, en bij thuiskomst neem ik mijn shake

Trouwens, voor de laatste maaltijd voor de training zou ik me op koolhydraten richten (als je dat niet al deed).

I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_16695156
Wat zijn goede oefeningen om thuis uit te voeren? Ik heb zo'n elastiek ding, weet niet hoe het heet.
ik wil vooral m'n borst 'vergroten'
  vrijdag 30 januari 2004 @ 21:35:30 #38
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_16726053
my opinion:

twee uur voor het trainen: maaltijd
1 uur voor het trainen: koolhydraten (licht verteerbaar, geen volkoren! het meeste bloed gaat naar de spieren toe tijdens het trainen en niet naar het verteringsstelsel)
vlak voor de training: proteine shake
na de training: licht verteerbare koolhydraten je reservers weer aan te vullen, daarna pas eiwitten

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_16736940
ben nieuw in fitnis land!

Gister wezen fitnissen (lees proberen te fitnissen) met een vriend. Allebei zijn we nieuwbies. Maargoed, nu dus spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ze bestaan hehehe. Maargoed, weet iemand een goed boek over fitnissen, met duidelijke plaatjes enzo. Ik wil wel serieus gaan trainen, ben ook redelijk gemotiveerd. Maar ik weet niet goed hoe je eigelijk allemaal kan doen.

Nu gaan jullie vast zeggen, ga praten met zon instructeur gastje. Nou, degene van 'mijn' sportschool vind ik maar een bijdehand eikeltje (ken hem van het uitgaan, geen relaxte gast)
En ik heb ook in het bloed zitten om het zelf allemaal uit te proberen. Maar een serieus boekje zou vast wel helpen tnx alvast en sorry als ik niet eerst het topic helemaal heb gelezen....luie zaterdag

ja toch?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 15:11:50 #40
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_16741279
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 12:05 schreef petertje86 het volgende:
ben nieuw in fitnis land!

Gister wezen fitnissen (lees proberen te fitnissen) met een vriend. Allebei zijn we nieuwbies. Maargoed, nu dus spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ze bestaan hehehe. Maargoed, weet iemand een goed boek over fitnissen, met duidelijke plaatjes enzo. Ik wil wel serieus gaan trainen, ben ook redelijk gemotiveerd. Maar ik weet niet goed hoe je eigelijk allemaal kan doen.

Nu gaan jullie vast zeggen, ga praten met zon instructeur gastje. Nou, degene van 'mijn' sportschool vind ik maar een bijdehand eikeltje (ken hem van het uitgaan, geen relaxte gast)
En ik heb ook in het bloed zitten om het zelf allemaal uit te proberen. Maar een serieus boekje zou vast wel helpen tnx alvast en sorry als ik niet eerst het topic helemaal heb gelezen....luie zaterdag


check dit maar.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:39:32 #41
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_16745063
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 12:05 schreef petertje86 het volgende:
ben nieuw in fitnis land!

Gister wezen fitnissen (lees proberen te fitnissen) met een vriend. Allebei zijn we nieuwbies. Maargoed, nu dus spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ze bestaan hehehe. Maargoed, weet iemand een goed boek over fitnissen, met duidelijke plaatjes enzo. Ik wil wel serieus gaan trainen, ben ook redelijk gemotiveerd. Maar ik weet niet goed hoe je eigelijk allemaal kan doen.

Nu gaan jullie vast zeggen, ga praten met zon instructeur gastje. Nou, degene van 'mijn' sportschool vind ik maar een bijdehand eikeltje (ken hem van het uitgaan, geen relaxte gast)
En ik heb ook in het bloed zitten om het zelf allemaal uit te proberen. Maar een serieus boekje zou vast wel helpen tnx alvast en sorry als ik niet eerst het topic helemaal heb gelezen....luie zaterdag


Naar mijn het beste boek met maar een minpunt: geen anatomie erin:

Total Fitness! van Karl Noten (kan je bij de bruna bestellen, kost 15 euro)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_16809434
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 21:35 schreef Scighera het volgende:
my opinion:

twee uur voor het trainen: maaltijd
1 uur voor het trainen: koolhydraten (licht verteerbaar, geen volkoren! het meeste bloed gaat naar de spieren toe tijdens het trainen en niet naar het verteringsstelsel)
vlak voor de training: proteine shake
na de training: licht verteerbare koolhydraten je reservers weer aan te vullen, daarna pas eiwitten


Ik wil nu ook weer 3-4 keer in de week gaan fitnissen, en eens op mijn voeding gaan letten, maar ik weet eigelijk niks van voedingen af... Wat eten jullie als jullie bv koolhydraten en eiwitten nodig hebben. Ik las net al kwark, maar wat is nog meer goed om te nuttigen ? En wat voor proteine shakes nemen jullie ?

[Dit bericht is gewijzigd door Un-X-PecteD op 02-02-2004 11:01]

Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  maandag 2 februari 2004 @ 20:02:44 #43
49897 koningkaas
KoningKaas = de baas
pi_16825666
ik heb 2 jaar actief gefitnessed (of hoe je dat schrijft) nu ben ik ongeveer een jaar gestopt , ik heb nog steeds dezelfde spieren en kracht. ik wil nu graag weer beginnen maar nog niet bij een fitness school maar eerst thuis , ik heb een halter van 35 kilo en 2 dumbells. ik wil graag maximaal trainen , weet iemand waar ik ongeveer een schema vandaan kan halen om het maximal uitmezelf te halen.
zij sloeg haar ogen open , hij sloeg haar ogen dicht
  dinsdag 3 februari 2004 @ 06:33:30 #44
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_16839462
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:00 schreef Un-X-PecteD het volgende:

[..]

Ik wil nu ook weer 3-4 keer in de week gaan fitnissen, en eens op mijn voeding gaan letten, maar ik weet eigelijk niks van voedingen af... Wat eten jullie als jullie bv koolhydraten en eiwitten nodig hebben. Ik las net al kwark, maar wat is nog meer goed om te nuttigen ? En wat voor proteine shakes nemen jullie ?


proteine: magere kwark, tonijn in blik (deep blue of princess) koolvisfilet, kipfilet, kalkoenborstfilet

kh> volkore granen (brinta, havermout, volkoren pasta, volkoren broood ec)

ov vet : vette vis, lijnzaad(olie)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_16849548
edit: verkeerde topic
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_16856848
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 06:33 schreef Scighera het volgende:

[..]

proteine: magere kwark, tonijn in blik (deep blue of princess) koolvisfilet, kipfilet, kalkoenborstfilet

kh> volkore granen (brinta, havermout, volkoren pasta, volkoren broood ec)

ov vet : vette vis, lijnzaad(olie)


En moet ik daarbij ook naar een bepaalde hoeveelheid koolhydraten/eiwitten/proteine per dag kijken ? En op de dagen dat je fitnist een bepaalde hoeveelheid extra ?

Ik ga morgen of overmorgen eens kijken welke dingen ik daarvoor zou kunnen toevoeggen aan mijn daaglijkse menu

Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:30:22 #47
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_16861531
Hier nog 'n serieuze nieuwe belangstellende!

Ik ga nu een ruime 6 weken naar fitness. Daar doe ik het "standaard programma", duurt ongeveer anderhalf uur, van alles wat (stukje lopen, stukje fietsen, stukje armen, stukje benen, etc). Ik let vrij goed op wat ik eet. Ook heb ik nu zo'n weegschaal die behalve gewicht ook vet- en waterpercentage berekent. Op dit moment heb ik echter nog geen enkel effect op de weegschaal gezien, kan dat kloppen, doe ik iets verkeerd?

Mijn uitgangspunten in volgorde van belangrijkheid:
1. afvallen (dunnere buik)
2. meer uithoudingsvermogen kweken (vooral om te fietsen)
3. meer body (armspieren)

Als ik dus vooral voor optie 1 ga, wat raden jullie aan? Ik dacht zelf aan wat meer hardlopen op die band. Tot nu toe ben ik elke week nog minstens 3 keer naar fitness gegaan (ook wel 5x per week), maar dus nog geen enkel resultaat. Wie geeft me wat gouden tips?

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 4 februari 2004 @ 00:59:32 #48
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_16868117
hallo daar ..

Ik ben de laatste tijd (iets te ) fanatiek met judo en jiu jitsu bezig.
Zo een beetje het belangrijkste is dat je dus iemand alle kanten op kan duwen en trekken. Nou vraag ik mij af ... wat zijn de beste manieren (fitnesstechnisch) om dus juist die spieren daarvoor te trainen ?

je moet denken dat ik dus iemand recht naar me toe wil trekken maar ook zijwaarts moet kunnen trekken en duwen tegelijk (ene arm trekken en de andere duwen) of beide armen duwen tewijl ze een neerwaartse druk moeten uitoefenen.

Ik weet dat dit misschien een beetje raar is om hier te vragen maar dit zijn wel spieren die dus in de sportschool getraind kunnen worden. Mijn voorkeur gaat uit naar halters omdat ik dat thuis ook kan doen.
alvast bedankt

VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
pi_16871097
Hallo allemaal (ben net ingeschreven na een hele tijd lurken).

Ik fitness nu al zo'n 3 jaar, en de laatste tijd merk ik pas dat de vooruitgang op sommige oefeningen minder wordt.

@ Mat-T: Ik denk dat je met 3 keer in de week trainen best resultaat zult zien, voordat je naar Lloret gaat. Mijn tip: probeer het niet te forceren; rust is minstens even belangrijk voor spieropbouw als training - dat wordt dus vroeg naar bed vanaf nu!

pi_16918689
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
Tja.
Zie net mn afschrift, is het maandbedrag van de fitness met minimaal 4 euro omhoog gegaan!
beetje veel. nu kost het me 40 euro in de maand en dat vind ik echt teveel.
maarja, als je je inschrijft, moet je minimaal een jaar lid blijven.
maar, is het niet zo als het geld wordt verhoogd en je bent het er niet mee eens, dat je dan je lidmaatschap kan opzeggen?
40 euro per maand vind ik een beetje van de zotte
Ah, jij zit bij "Vlietlijn"?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')