zal beginnen met mezelf:
ik begin aan men 19e jaar op latten (ben er nu 21). ben al op vrij veel plaatsen geweest in Frankrijk, Italië en Zwitserland, maar vooral in Zermatt. binnen 2 weken ga ik naar La Plagne. en ik heb me eind vorig seizoen een paar Atomic C:11/16 latten gekocht. als skibotten heb ik het liefst Dolomite, heb nogal een brede voet.
Ben van plan om volgend seizoen voor instructeur te gaan.
quote:pffff, ik ski al 22 jaar of zo. Heb eigenlijk altijd op rossignol geskiet, en dat bevalt me nog steeds prima. skiplaatsten ga ik echt niet opnoemen hier, dat zijn er toch echt teveel.
Op donderdag 15 januari 2004 23:48 schreef PerfectPC het volgende:
Zijn er hier verstokte sneeuwvreters? hoe lang ski je al, waar ben ja el geweest en met welk materiaal? Wie heeft er een opleiding tot instructeur?zal beginnen met mezelf:
ik begin aan men 19e jaar op latten (ben er nu 21). ben al op vrij veel plaatsen geweest in Frankrijk, Italië en Zwitserland, maar vooral in Zermatt. binnen 2 weken ga ik naar La Plagne. en ik heb me eind vorig seizoen een paar Atomic C:11/16 latten gekocht. als skibotten heb ik het liefst Dolomite, heb nogal een brede voet.
Ben van plan om volgend seizoen voor instructeur te gaan.
Board sinds mn 12de met een tussen pauze van n paar jaar. Ben nu 21. Heb in zwitserland en Frankrijk geboard, maar ook in Nieuw-Zeeland en nog t meeste in Canada. Ben daar lifty geweest (mensen de lift in helpen) en heb daar dus een paar maanden gratis geboard. Heb een Burton Motion 2001 maar ben toe aan n nieuw board, zitten veel te veel krassen in van offpiste.....
HIer nog een foto van mijzelf: http://www.lyriczz.com/boardfoto/1_hielke.jpg
Laterzz!
Ben nu drie keer op wintersport geweest, de eerste keer in oostenrijk (naam gebied weet ik niet meer), met school, en daar leren skiën.
Vorig jaar in Briancon geweest (grande serre chevalier) en dit jaar in La Plagne. Het skiën gaat me behoorlijk goed af, en ik ben dan ook zeker van plan om te blijven gaan. Alleen nog effe sparen voor eigen ski's
Dit jaar ga ik naar Val Gardena in Italië, na de afgelopen jaren vooral in Zwitserland te hebben geskied (Davos, St. Moritz, Gstaad) en ook dit jaar gaan mijn Atomic Super-G ski's weer mee. Het is een hele dure hobby, maar ik sta liever in de sneeuw dan dat ik zomers aan het strand lig
quote:that's the spirit
Op vrijdag 16 januari 2004 00:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:maar ik sta liever in de sneeuw dan dat ik zomers aan het strand lig
DUDE!!! Check dit topic!!! [Centraal] Snowboard topic deel 8
Hier zitten de echte sneeuwfanaten (wel bijna allemaal snowboarders, maar wat wil je in een snowboardtopic )
Ikzelf ben op me 3de begonnen met skiën, 10 jaar gedaan, toen vond ik het wel genoeg (waren nog geen carveskies in die tijd) en begonnen met snowboarden. Sinds een jaar of 3 pak ik elke gelegenheid aan om te gaan boarden in de bergen (indoor vind ik nix)
Dit geld voor zowel de zomer als de winter trouwens. Snowboarden kun je altijd wel ergens
Sinds afgelopen zomer ben ik ook nog eens Anwarterleraar en mag ik dus lesgeven aan beginnende snowboarders.
Over een paar weken ga ik 3 weken lesgeven in Oostenrijk.
Welke gebieden ik allemaal gezien heb??? tja... welke niet eigenlijk.... Het zijn er te veel om op te noemen. Sommige weet ik nog dingen van, andere gebieden zijn me wat minder bijgebleven
edit:
ohwjah, ik rij sinds kort op een K2 Nemesis 1.65m met Ride FLIGHT Mig bindingen en Salomon Dialogue schoenen. Ik heb ook nog een Nitro Magnum 1.64m.
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 16-01-2004 00:31]
quote:Absoluut
Op vrijdag 16 januari 2004 00:23 schreef PerfectPC het volgende:
that's the spirit
In mijn vrienden kring wordt nog wel eens vreemd opgekeken als ik zeg dat ik mijn vakantie geld er al doorheen heb gejaagd en dus niet mee ga naar de zon. Die 10 dagen leef ik een jaar naartoe en dat mag wat kosten. Mijn locatie moet dus ook sneeuwzeker zijn en het skigebied moet het liefst meer dan 250 km piste bevatten, waarvan een aanzienlijk deel zwart en geel is
quote:Dat verschijnsel ken ik
Op vrijdag 16 januari 2004 00:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Absoluut
In mijn vrienden kring wordt nog wel eens vreemd opgekeken als ik zeg dat ik mijn vakantie geld er al doorheen heb gejaagd en dus niet mee ga naar de zon.
Alleen is bij mij meestal niet het geld een probleem (ik ga meestal een week of 4 in de winter maar doe wel redelijk zuinig met me geld) maar ik heb meestal in de zomer geen vrije dagen meer van me werk
quote:dat zijn wel strenge voorwaarden
Op vrijdag 16 januari 2004 00:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
en het skigebied moet het liefst meer dan 250 km piste bevatten, waarvan een aanzienlijk deel zwart en geel is
quote:Davos (Vooral vanaf de Jakobshorn)
Op vrijdag 16 januari 2004 00:55 schreef PerfectPC het volgende:
dat zijn wel strenge voorwaardenzo ken ik er niet veel
geef es een lijsje waar ze gele pistes kennen?
Stuk voor stuk zeer prijzige plaatsen, maar de mogelijkheden zijn fantastisch. Een weekkaart kost je toch al snel 180 Euro en dat is exclusief eten en drinken op de piste. Je moet dus wel een afweging maken. Wil ik zoveel geld uitgeven, of neem ik genoegen met minder mogelijkheden
quote:volgens mij bedoeldt hij dat geel rood moet zijn
Op vrijdag 16 januari 2004 01:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Davos (Vooral vanaf de Jakobshorn)
St. Moritz/Pontressina
Saas Fee
Gstaad
Le Port Du Soleil (Gebied rond Morzine, 850 km aaneengesloten gebied)Stuk voor stuk zeer prijzige plaatsen, maar de mogelijkheden zijn fantastisch. Een weekkaart kost je toch al snel 180 Euro en dat is exclusief eten en drinken op de piste. Je moet dus wel een afweging maken. Wil ik zoveel geld uitgeven, of neem ik genoegen met minder mogelijkheden
ik board sinds 1999, bijelkaar zo'n vijf weken. en ben echt sneeuw in mijn tropische bloed
* DarkChylde is altijd een van de weinig donkere mensen op de piste
stuff:
board, duotone stylus 156 (superstijf)
bindingen, drake f60
bootz, salomon maori
pak, da kine helipack met 2L insulated camelback
handschoen met polsbeschermers en een ufablast backprotector
quote:nee hoor, in zwitserland hebben ze in ieder geval naast blauw, rood en zwart ook gele pistes. dit zijn pistes met moeilijkheidsgraad rood of zwart, maar worden geklasseerd als afdalingspistes en worden ook nooit geprepareerd.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:44 schreef DarkChylde het volgende:
volgens mij bedoeldt hij dat geel rood moet zijn
ik heb zelf ook nog nooit over een gele piste gehoord
Ik was dus een klein hummeltje van 4 toen ik die skies werd opgetrapt en niet leuk dat ik het vond!!! Zat liever nog in de kinderwagen bij opa en oma thuis, maar nee, ik moest en zou gaan skieen. Na een lange dag klas en lekker oefenen op een mini pistetje (met een rolband naar boven, dat was nog wel het stoerste!!! ) kwam kleine pAin komt met een grote glimlach thuis en is vanaf die dag verkocht aan skieen.
Maar kleine pAin wilde meer: eigen skies!!! Die kreeg ie dus niet ..... Klein pAin bleef zeuren en zeuren..... En kreeg ze toch maar niet.... Toen pAin een jaar of 12 was kreeg hij de oude skies van zn moeder (Atomic dingen) en ZOEF wat was ie snel!
Maar pAin was een beetje jaloers op zn nichtje, die in Oostenrijk woont (niet in de eerste plaats daarom!! ), maar om het feit dat ze goed kan snowboarden. Dus pAin ging naar zn vader en die heeft dus een snowboard geregeld. Les genomen en heeft sinds die tijd geen skies meer aangeraakt!
Ben nu 6 jaar al verslingerd aan snowboarden, maar door een chronisch geldgebrek niet veel meer op vakantie kunnen gaan dan 1 keer in het jaar...... Dit jaar naar Mayrhofen samen met een vriendin met Saiko Expeditions vanaf 20 - 02 - 2004.....
Oké...
Ben begonnen met skiën toen ik twaalf was en dat was wel leuk, maar dat maakte niet echt indruk (nou ja was wel leuk mar net niet).
Vanaf mijn vijftiende ben ik gaan snowboarden en daar ben ik echt verslingerd aan geraakt. Ik ga nu ongeveer twee keer per jaar naar de sneeuw en bijna alleen maar naar "La Douce France". Niet voor de mensen hoor, ik heb eigenlijk een hekel aan Frans, maar er zijn zulke mooie franse gebieden!!!
Gear:
Board: Burton Canyon (2001)
Bindingen: Burton Mission GT (2001)
Schoenen: Burton Moto (2002)
Kleding: The North Face
Over twee weken ga ik trouwens naar Tignes en daar heb ik echt zin, maar het schijnt echt heel slecht weer te zijn. Nou ja veel sneeuw en wind.
Gebieden waar ik geweest ben:
Oostenrijk: Fieberbrunn, Neukirchen
Frankrijk: Le corbier, Les deux Alpes, Val Thorens
Volgende week weer naar frankrijk en wel naar Risoul om precies te zijn.
Boardje: Nitro Atlas+ 164 (lekker breed, lekker lang, i like it !)
Schoenentjes: Flow TX-T (lekker stijf, met veters, geen Powerlace systeem)
Bindingenkjes: Flow AMP-5 (nieuwe serie, zijn goed!)
Jasje: Burton
Broekje: Burton
Goggletje: Oakley Wisdom \o/
quote:ongeprepareerde pistes, maar wel gemarkeerd, dus het echte tiefschnee fahren. Niets is lekkerder dan in verse sneeuw te skiën die niet is "verpest" door die prepareer machines
Op vrijdag 16 januari 2004 15:44 schreef DarkChylde het volgende:
volgens mij bedoeldt hij dat geel rood moet zijn
ik heb zelf ook nog nooit over een gele piste gehoord
quote:pff vaak zijn die pistes ook al afgeragd. Zo gauw als er iets gemarkeerd staat gaan er tegenwoordig mensen overheen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
ongeprepareerde pistes, maar wel gemarkeerd, dus het echte tiefschnee fahren. Niets is lekkerder dan in verse sneeuw te skiën die niet is "verpest" door die prepareer machines
Daarom zoek ik liever echt afgelegen plekken op als ik echt goed wil poederen. Gewoon hellingen waar niemand komt (behalve ik en me maatjes natuurlijk)
Wel altijd eerst ff checken of het lawinegevaar niet te groot is!!
* Komakie is all mountain freerider!
quote:Daar heb ik zelf maar op 1 piste last van gehad (Vanuit Davos Parsenn naar Wolfgang) voor de rest valt het allemaal nog wel mee
Op zaterdag 17 januari 2004 02:34 schreef Komakie het volgende:
pff vaak zijn die pistes ook al afgeragd. Zo gauw als er iets gemarkeerd staat gaan er tegenwoordig mensen overheen.
quote:Op een board is dat makkelijker dan met ski's, je moet de helling gewoon goed bekijken en dan je route bepalen
Daarom zoek ik liever echt afgelegen plekken op als ik echt goed wil poederen. Gewoon hellingen waar niemand komt (behalve ik en me maatjes natuurlijk)
Wel altijd eerst ff checken of het lawinegevaar niet te groot is!!* Tony_Montana67 is all mountain freerider!
quote:op een board is bijna alles makkelijker dan ski's, enkel diepe bulten en lange schuss niet.
Op zaterdag 17 januari 2004 09:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:Op een board is dat makkelijker dan met ski's, je moet de helling gewoon goed bekijken en dan je route bepalen
quote:Voor mij niet
Op zaterdag 17 januari 2004 19:28 schreef PerfectPC het volgende:
op een board is bijna alles makkelijker dan ski's, enkel diepe bulten en lange schuss niet.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:28 schreef PerfectPC het volgende:[..]
op een board is bijna alles makkelijker dan ski's, enkel diepe bulten en lange schuss niet.
Wie dat verhaaltje in de wereld heeft geholpen weet ik ook niet. Maar die heeft waarschijnlijk niet allebei de sporten intensief beoefend.
Het is niet echt makkelijk om goed poeder te rijden op een board. Net zoals het niet makkelijk is op skies.
Het is sowieso niet vergelijkbaar dus je kunt niet zeggen dat iets makkelijker of moeilijker is.
quote:Tja ik heb liever gewoon een onaangetast poederveld. First tracks zetten is toch iets wat ik liever doe dan over een afgezet stuk dat niet geprepareerd is...
Op zaterdag 17 januari 2004 09:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daar heb ik zelf maar op 1 piste last van gehad (Vanuit Davos Parsenn naar Wolfgang) voor de rest valt het allemaal nog wel mee
btw als er net een dikke dump is geweest kan het trouwens wel heel vet zijn. Vooral als je s'morgens nog een half uurtje vroeger uit je bed komt om als eerste boven te zijn
Dan zijn die stukken meestal nog onaangetast
quote:sta je echt 21/-19.. dus zo : \ / ?
Op zaterdag 17 januari 2004 19:35 schreef Marty26 het volgende:
Ik snowboard nu 9 jaar ofzo
Het is een passie en het grootste ding in me leven.
Ik rij nu op een Forum Destroyer 154, Mission bindingen. 21 graden voor -19 achter
Ik heb ook nog een nitro shadow 162 voor het poeder veldje
quote:Ik sta zelf 16 en -16, lekker duck dus, en of het lekker staat is helemaal persoonlijk, wat ik lekker vind kan voor een ander een hel zijn en andersom
Op maandag 19 januari 2004 01:58 schreef DarkChylde het volgende:[..]
sta je echt 21/-19.. dus zo : \ / ?
staat dat wel lekker?
quote:Bord voor je kop ofzo?
Op maandag 19 januari 2004 12:52 schreef klaus_beyer het volgende:
Iemand al eens in Flachau geweest?
Ik heb nu al een paar keer geskied en geboard, maar ieder keer maar een halve dag ofzo. Nu ga ik dus eindelijk een paar dagen! Ik ga ook maar eens boardles nemen, eindelijk, na 10 keer bijnadoodervaringen.
Maar is Flachau iets voor te boarden?
quote:Nee, daar ben ik wel achter gekomen
Op maandag 19 januari 2004 14:38 schreef Thermo het volgende:[..]
Bord voor je kop ofzo?
Nu pas les nemen
Schaam je, onverantwoord en jezelf slechte techniek aanleren is ook niet slim.
quote:Dus je gaat liever een paar uur klooien op een berg dan iets leren waar je altijd profijt van hebt
Op maandag 19 januari 2004 15:39 schreef klaus_beyer het volgende:[..]
Nee, daar ben ik wel achter gekomen
Maar zoals vermeld, als je maar een paar uur kunt skien dan ga je geen les nemen, tenminste ik niet. Nu eindelijk op wintersport, maar kent iemand dat oort????
Sorry maar daar heb ik ook geen goed woord voor over
Over dat duck staan: 16/-16 en 12/-19 is denk ik niet helemaal gezond. Je staat dan wel erg ver uit mekaar.
volgens mij is de algemene regel dat je achterste voet nooit meer dan 10/-10 mag staan....
Maar ben er ook niet helemaal zeker van. Ik zou op die manier tenminste nooit gaan snowboarden. Ik sta zelf 15/-2 en dat bevalt me trouwens wel prima
Heb nu een k2 gamma, met drake matrix bindingen en dc schoenen.
Gebieden waar ik geweest ben: avoriaz, la plagne, le corbier, megeve, tignes, les deux alpes, val thorens, saas fee, champoussin, veyssonaz, whistler, zell am ziller, zel am see, sappada en vast nog wel een paar die ik me nu niet meer kan herinneren.
quote:Precies wat ik dus zei
Op maandag 19 januari 2004 17:27 schreef Komakie het volgende:[..]
quote:Dat vind ik ook niet geweldig nee. Vooral omdat ik het veel leuker vind om in een soort van freestyle stance te carven. Ziet er weer eens wat anders uit.
Op maandag 19 januari 2004 17:47 schreef dapluiz het volgende:[..]
Precies wat ik dus zei
Wat ik lekker vind boarden kan voor iemand anders juist "niet gezond" overkoment oid.
Ikzelf zou nooit in zo'n speedboard stand kunnen boarden (/ /) maarja, dat komt gewoon door mijn voorkeur
En van dat beter kunnen kanten in freeride stance heb ik nooit echt ervaren omdat ik al heel lang freestyle sta
Stuff: Nitro Storm 158, Burton Custom SI bindingen en Burton boots. De rest van de gear is ook redelijk Burton, alleen t board niet(nooit ). Ik sta 9/9.
Landen op de whishlist: Canada & Chili/Argentinie.
Crazy Creek ofzo is het merk.
PIC:
https://www2.seguridad.com/edelweiss/secure/cat2/ski/snow/tablas/cocean.jpg
niet de meest duidelijk foto maar heb geen zin om mn board te pakken en foto te maken
[Dit bericht is gewijzigd door SG_Tannus op 26-01-2004 14:37]
Board: Salomon 450 163cm
Bindingen: Flow
Schoenen: Northwave
Kleding: 686
gebieden: val frejus, tignes, les deux aples, serre chevalier, val thorens, lenzereheide, hopfgarten, burserberg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |