Zelfs jij kunt niet alles weten.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:49 schreef Ouwesok het volgende:
[..], ik had die link niet eens gezien......ging helemaal op eigen kracht
Nooit geweten dat ie helemaal OM-compatible was
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:13 schreef Ouwesok het volgende:
De optieken van Carl Zeiss Jena zijn uit de smulcategorie, vooral de Biometar 2,8/120 en de Sonnar 2,8/180. Ze zijn wel een tikje tegenlichtgevoelig, maar geven een prachtige scherp/onscherp-overgang.
En de kwaliteit van die lensjes is wel oké? Het oogt wat klein, maar ik probeer het toch maar even uit.quote:Maar ook met zo'n Yashica tweeoog ben je in principe behoorlijk het heertje, je groeit er niet zo een twee drie uit.
Ik ben er weer! Sinds een half uurtje ben ik thuis. De J9 is in Nederland.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:40 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zodra je weer hier bent spreken we ff wat af
quote:Op zondag 22 augustus 2004 20:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik ben er weer! Sinds een half uurtje ben ik thuis. De J9 is in Nederland.
Ivo
Mailtje is onderwegquote:Op zondag 22 augustus 2004 20:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]![]()
* profiel checkt Maastrichtdat wordt vanavond niet meer
Stuur me ff een mailtje hoe je een en ander in gedachten hebtzal wel volgend weekend worden
Zo`n automatisch filmdoordraaiding heet een Autowinder G,op de bekende fotobeurzen zal je die vast voor een prikkie kunnen krijgen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:09 schreef the_Napster het volgende:
kan iemand hierzo mij vertellen over de waarde van een minolta XG-1?
zijn er ook nog accesoires van te koop? zoals zo'n automatische film doordraaiding( srr, ik weet niet hoe dat heet)
Marijn van DPZ heeft volgens mij deze ook..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:54 schreef the-O het volgende:
Aangezien ik weer een 6x6 camera wil hebben ben ik eens bij een vriend gaan snuffelen die een fraaie verzameling oude meuk heeft.
Als eerste kreeg ik de bekende yashica mat 124 G mee, met wat voorzetlensjes.
...
Het oude gevoel van de Mamya C-330 kreeg ik er niet mee terug, het is allemaal wat ieliger en het scherpstellen vind ik lastiger dan bij mijn oude camera. Maar hij heeft 4 stuks van deze, en een ervan krijg ik misschien wel losgepraat. Eerst even maar wat resultaten bekijken. Iemand die ervaring met deze camera heeft?
Da's een aardige meetzoeker met seleniumcel lichtmeting,kzal morgen ff kijken wat deze nog doetquote:Op zaterdag 4 september 2004 19:38 schreef Oceanonix het volgende:
ok ik heb het voor elkaar ik heb de oude camera van mijn pa. Er moet at aangebeuren, hij is wat vuil.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik eigenlijk geen idee welk type het is. Maar misschien kan iemand me daar bij helpen??
Vergeet de schimmel niet!!quote:Op zondag 5 september 2004 00:01 schreef Oceanonix het volgende:
Nee weg gaat hij zeker niet. Ik wil hem gaan opknappen. Zoals je ziet mist aan de bovenkant het hendeltje (heb ik nog wel)
En hij zit vol vuil (stof en zand). Dus er moet flink wat aan gebeuren voordat hij echt gebruiksklaar is.
Zeldzaam is de AE-1 zeker niet,maar wel een hele fijne camera om mee te fotograferenquote:Op woensdag 8 september 2004 21:11 schreef Impry het volgende:
Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van m'n oma. Haar broer had nog wat fotospul leggen zei ze en dat mocht ik wel op komen halen. Dus ik denk, ik kan altijd even gaan kijken, zal wel niet veel bijzonders zijn, maar toch. Dus ik aangekomen bij m'n achteroomPakt een koffertje, doet hem open en laat een prachtige Canon AE1 zien.
Ik weet dat ze niet zeldzaam zijn ofzo (toch?), maar het ding is al de hele wereld over gegaan.
Even uit m'n hoofd: ongeveer 200mm telelens, geen canon volgens mij, Canon 50mm lensje, Canon Groothoeklens, 3 Tussenringen (of hoe heten ze precies?) ook van Canon. Een 'grip', tenminste, zo worden ze nu genoemd en nog een flitser.
Dit alles puur als een geschenk omdat hij het erg leuk vond dat ik zo actief met fotografie bezig was
Lieve achteroom!![]()
![]()
Meer info en foto's binnenkort
Top camera,het enigste nadeel is dat er dure PX-28 batterijen in gaan!quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:21 schreef Impry het volgende:
Hier zijn ze dan
[afbeelding]
Canon AE-1 Met handleiding
[afbeelding]
Canon FD 35mm F3.5
[afbeelding]
Canon FD 50mm F1.8 met 3 Tussenringen
[afbeelding]
Canon FD 50mm 1.8 met zonnekap
[afbeelding]
Canon FD 50mm 1.8 met zonnekap en flitser (Vivitar 3500)
[afbeelding]
3 Tussenringen, 11, 18 en 36 mm
[afbeelding]
Vivitar 75-205mm F3.8
[afbeelding]
Vivitar 75-205mm F3.8 met Tussenringen en Flitser
[afbeelding]
Detail 1
[afbeelding]
Detail 2
Foto's zijn van slechte kwaliteit omdat ze gemaakt zijn met F11 en 3sec sluitertijdNormaal niet erg, maar wel als heel je camera vol stof e.d. hangt
Die lag ook bij een vriend van me, van z'n moeder dacht ik.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:54 schreef the-O het volgende:
Aangezien ik weer een 6x6 camera wil hebben ben ik eens bij een vriend gaan snuffelen die een fraaie verzameling oude meuk heeft.
Als eerste kreeg ik de bekende yashica mat 124 G mee, met wat voorzetlensjes.
[afbeelding]
Is dat zo'n heel klein 6V batterijtje wat links naast de lens moet?quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:14 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Top camera,het enigste nadeel is dat er dure PX-28 batterijen in gaan!
Ja,idd links naast het objectief zit het batterijcompartiment waar de PX-28 in moetquote:Op zondag 12 september 2004 16:10 schreef Impry het volgende:
[..]
Is dat zo'n heel klein 6V batterijtje wat links naast de lens moet?Want die is volgens mij op
![]()
En hoe duur zijn die dingen ongeveer?quote:Op zondag 12 september 2004 16:26 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Ja,idd links naast het objectief zit het batterijcompartiment waar de PX-28 in moet
gooi dat ouwe kreng toch een weg joh, je kan niet alles bewaren, je doet er nooit meer wat meequote:Op donderdag 29 januari 2004 19:30 schreef Crowbar het volgende:
[..]
hier ff een fototje. ik weet niet wat het is voor ding, maar het staat hier in de kamer
[afbeelding]
Ik verkoop ze voor ¤ 11,60quote:Op maandag 13 september 2004 09:59 schreef Impry het volgende:
[..]
En hoe duur zijn die dingen ongeveer?![]()
Hmm, dan laat ik hem voorlopig maar even rondslingeren en kunnen mijn kleinkinderen hem over een jaar oif 75 verkopen.quote:Op maandag 13 september 2004 12:50 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Op Ebay is er een paar maand geleden één verkocht voor uiteindelijk 62 euro.
En ben jij duur?quote:Op maandag 13 september 2004 13:00 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Ik verkoop ze voor ¤ 11,60
Voor batterijen hanteer ik de"going" prijsquote:Op maandag 13 september 2004 13:48 schreef Impry het volgende:
[..]
En ben jij duur?
Je moet niet uit zijn op de daadwerkelijke materiele waarde, maar verzamelaars zijn idioten, dus wie weet hoeveel ze er voor over hebben.quote:Op maandag 13 september 2004 23:36 schreef twiekert het volgende:
Ik zat zo te denken he. Ja ik weet, moet ik eigenlijk niet doen maar het gebeurd wel eens.
Hoelang zullen deze oude camera's nog interessant blijven? Steeds meer mensen stappen over op digitale camera's. Misschien is analoog nu nog superieur maar er komt een tijd dat niet meer perse zo is. Zulllen de analoge camera's dan niet onzettend in waarde gaan dalen? Of is het enkel de nostalgie die de prijs nog kan vast houden. Ik bedacht me dit omdat ik zondag in Amsterdam een Nikon FE2 me 50 mm 1:2 zag voor 500 euro. Die kamera is erg prijsvast ik volg 'm al een tijdje en zou, (ja uit nostalgie) 'm graag nog een keer in bezit willen hebben. Sorry dat dit off-topic is.
Er gaan AG3B of PF1B lampjes in,ik heb die dingen in jaren niet meer verkocht,je zou ff kunnen googlen op philips en dan de type nrs.quote:Op vrijdag 17 september 2004 22:22 schreef mr_cucumber het volgende:
Tijdje terug van mijn oom een Agfa Clack, Agfa Click en een Fuji Pet 35 (vooral die laatste is een erg leuk dingetje) gekregen. Alleen zat er ook een Clibo Flitser bij die Agfa's, mijn vraag is nu zijn daar nog flitslampjes voor? Ben al naar mijn stam-fototoko gegaan maar daar konden ze me niet helpen, ook bij andere winkels nog geen geluk..iemand hier die een idee heeft?
Ik denk dat de waardedaling wel mee zal vallen. Door de komst van de huidige kleinbeeldfilms zijn de oudere camera's ook niet oninteressanter geworden. Ik denk ook niet dat de vraag opeens zal afnemen nu er een CCD achter de objectieven bevestigd zit. Zeker de beroemde jongens blijven denk ik wel redelijk waardevast, goed spul wordt niet zo snel vergeten.quote:Op maandag 13 september 2004 23:36 schreef twiekert het volgende:
Ik zat zo te denken he. Ja ik weet, moet ik eigenlijk niet doen maar het gebeurd wel eens.
Hoelang zullen deze oude camera's nog interessant blijven? Steeds meer mensen stappen over op digitale camera's. Misschien is analoog nu nog superieur maar er komt een tijd dat niet meer perse zo is. Zulllen de analoge camera's dan niet onzettend in waarde gaan dalen? Of is het enkel de nostalgie die de prijs nog kan vast houden. Ik bedacht me dit omdat ik zondag in Amsterdam een Nikon FE2 me 50 mm 1:2 zag voor 500 euro. Die kamera is erg prijsvast ik volg 'm al een tijdje en zou, (ja uit nostalgie) 'm graag nog een keer in bezit willen hebben. Sorry dat dit off-topic is.
Isoly, de eerste cam van Ouwesokquote:Op zondag 19 september 2004 10:43 schreef nietzman het volgende:
Heb gister een Afga Isoly gescoord. Zal ook nog eens op zoek gaan naar rolletjes en flitslampjes. Lijkt me wel leuk om mee te spelen..
Sterker nog, ik denk dat er binnen niet onafzienbare tijd doe het zelf ccd-ombouwkits op de markt komen. Dus een setje met lichtgevoelige chip en bijbehorende spulletjes als geheugen en accu's die je, met wat knutselwerk, op oude camera's kan monteren. Voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel een prijsdaling voor groot formaat CCD/CMOS/Foveon chips.quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:51 schreef rique het volgende:
[..]
Ik denk dat de waardedaling wel mee zal vallen. Door de komst van de huidige kleinbeeldfilms zijn de oudere camera's ook niet oninteressanter geworden. Ik denk ook niet dat de vraag opeens zal afnemen nu er een CCD achter de objectieven bevestigd zit. Zeker de beroemde jongens blijven denk ik wel redelijk waardevast, goed spul wordt niet zo snel vergeten.
Een dergelijke poging is al gedaan door de firma Imagek. Zij presenteerden ooit een 'ding' dat in de filmkamer/filmkanaal zou komen te liggen en waarmee op de plek van de film een sensor zou komen te liggen. Voeding en opslag kwamen op de plaats van de filmpatroon.quote:Op zondag 19 september 2004 12:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat er binnen niet onafzienbare tijd doe het zelf ccd-ombouwkits op de markt komen. Dus een setje met lichtgevoelige chip en bijbehorende spulletjes als geheugen en accu's die je, met wat knutselwerk, op oude camera's kan monteren. Voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel een prijsdaling voor groot formaat CCD/CMOS/Foveon chips.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |