abonnement Unibet Coolblue
pi_20647574
Met het gevaar mij op het story-prive-weekend pad te begeven, hier een leuk familiekiekje, te weten mevrouw Fripp, zus Fripp en meneer Fripp

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 15 juli 2004 @ 20:16:03 #202
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_20649261
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 19:04 schreef MuadDib het volgende:
Met het gevaar mij op het story-prive-weekend pad te begeven, hier een leuk familiekiekje, te weten mevrouw Fripp, zus Fripp en meneer Fripp

[afbeelding]
En nu wel op de foto willen zeker...

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 16 juli 2004 @ 01:22:39 #203
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20656682
Hij lacht! Dat zal pijn gedaan hebben.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 01:50:32 #204
3878 Vork
Manisch creatief
pi_20657122
Die linker, dat lijkt wel Jerney Kaagman! Nog zo'n figuur voor wie lachen erg moeilijk is.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 02:55:05 #205
14505 OProg
A Life in Music
pi_20657601
Tsjah, ze ziet er ook wel eens zo uit:



"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 16 juli 2004 @ 06:57:30 #206
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_20658095
Uit het dagboek van Toyah Wilcox ( Mrs. Fripp )
quote:
I’m in the depths of the Albert Hall, in the artists area, trying to recount a perfect month, but I’m not getting any peace. I’m on the road with my husband Robert Fripp, Steve Vie and Joe Satriani, three of the world best guitarists united on the G3 tour. They have become like family to me and the concept of quietly writing a web letter is impossible to execute as every one has time to talk and we’re having a lot of fun 24\7.

My hubby’s work is somewhat Avant Garde, bless him, he opens this show with half an hour of surreal soundscapes. I find him utterly and totally brilliant, but it is a little weird. It’s the kind of music Cathedrals would make if you gave them hands and manuscript paper. Some of the audience find it profoundly disturbing, in the sense that the theme tune to Doctor Who used to make children cry before a dalek even peeped around a corner. But others find it a spiritual experience that moves them to cry. I’m part of the latter.

There have been some interesting reactions in the UK from slow handclaps to ripples of boo-ing which Robert takes extremely well. Lets face it, it only takes one person to boo to get a performers attention. I’d be running for the hills. Part of the problem is my husband chooses to play in the dark, a concept we all try to discourage, but he is extremely shy and stubborn. Unfortunately many have paid to see him! My husband is so the opposite of me, I’d have cameras in the bathroom and super troopers in the bedroom, I admit I like attention.

Any way tonight his soundscapes were the best I have ever heard. It was like listening to a mad organ player in a hammer horror film except this was a million times more inspired. Because my hubby plays through a lot of electronic instruments he looks like a mad scientist on stage and there is just enough lighting to make him even more mysterious. Having said that one man in the audience started shouting “it’s a guitar! It has six strings! F------ use them!” Sadly for the man he was a complete pencil dick moron and the whole of the Albert Hall laughed at him and Robert went on to receive a standing ovation, but he does inspire controversy.

Most times the audience goes ape shit at the end of his set. And as for Joe and Steve, oh my god they are AWSOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! They are like young bucks who fire bullets out of their fingers. They play more notes in five seconds than Beethoven managed in an overture.
(linkje)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_21400960
Jeej, heb nu ook de DVD gekocht genaamd Eyes Wide Open! Wat goed!
  woensdag 8 september 2004 @ 21:51:16 #208
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21826533
Voor de Crimsonverzamelaars : binnenkort komen er 2 verzamelboxen van 4 cd's elk uit met live en studio-werk. Ze bevatten gedeeltelijk nieuw of bewerkt materiaal (maar hoeveel er nieuw is weet ik niet)

Het eerste deel van 21st Century Guide To King Crimson -met werk tot 1974- komt 25 oktober uit.



Volume I: Studio 1969-71
Volume II: Live 1969-72
Volume III: Studio 1973-74
Volume IV: Live 1973-74

De tweede box gaat werk vanaf de jaren 80 bevatten, maar het is nog niet duidelijk wanneer deze uitkomt.

Verder moet er rond deze tijd een "nieuwe" dvd in de winkel liggen : Neal and Jack and Me - Live 1982-1984 . Dit is een combinatie van de oude video's van de tour van 82 ( The Noise - Beat tour ) en 84 ( Three of a Perfect Pair live in Japan )

Kortom, er kan weer een hoop geld uitgegeven worden aan dingen die ik grotendeels al heb.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_21826601
Koop je ook die remasters iedere keer opnieuw? Nu dus in mooie kartonnen hoesjes, die er wel leuk uit zien, maar die je toch laat liggen wanneer de gewone remasters maar 7 of 8 euro kosten en de nieuwe 17.

Op Ebay zie je ook constant boxen e.d. Spaar je die ook, Fripper?
pi_21826821
Pas trouwens Thrak gekocht en die vind ik helemaal top. Misschien wel m'n favoriete plaat na het werk uit de jaren zestig of misschien wel het beste. Dinosaur, wat een reusachtig nummer.
  woensdag 8 september 2004 @ 22:22:16 #211
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21827476
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:53 schreef Seborik het volgende:
Koop je ook die remasters iedere keer opnieuw? Nu dus in mooie kartonnen hoesjes, die er wel leuk uit zien, maar die je toch laat liggen wanneer de gewone remasters maar 7 of 8 euro kosten en de nieuwe 17.

Op Ebay zie je ook constant boxen e.d. Spaar je die ook, Fripper?
Het officieel uitgebrachte werk heb ik wel zo'n beetje compleet. Van de laatste serie remasters heb ik alleen de 3 uit de jaren tachtig opnieuw gekocht. Het gaat niet zo ver dat ik van alles ook nog de Braziliaanse persing wil hebben .... ik probeer het dubbel-kopen een beetje te beperken.

Probleem van veel van de live-releases is dat deze vaak ook al gedeeltelijk zijn uitgegeven bij de collectors-club (zeg maar de official bootlegs). Bijvoorbeeld de dubbel live cd Vrooom Vrooom had ik al voor de helft, van Ladies of the road had ik al 90% , van Circus heb ik ook alles op 2 minuten na dubbel.

Die boxjes op ebay zijn denk ik voornamelijk doosjes met 3 cd's uit de collectors-club, en die heb ik dus allemaal ook.

Vroeger ook nog wel wat bootlegs gekocht, maar die zijn later bijna allemaal ook officieel uitgebracht, dus dat heeft Fripp ook wel afgestraft

De stapel cd's waar Robert Fripp op meespeeld groeit trouwens ook nog steeds, maar is nog lang niet compleet. Er is nogal veeeel namelijk (discografie)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  woensdag 8 september 2004 @ 22:56:54 #212
14505 OProg
A Life in Music
pi_21828344
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:53 schreef Seborik het volgende:
Koop je ook die remasters iedere keer opnieuw? Nu dus in mooie kartonnen hoesjes, die er wel leuk uit zien, maar die je toch laat liggen wanneer de gewone remasters maar 7 of 8 euro kosten en de nieuwe 17.
Die kartonnetjes waren er eerder dan de gewone remasters...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 8 september 2004 @ 23:29:56 #213
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21829155
quote:
Op woensdag 8 september 2004 22:01 schreef Seborik het volgende:
Pas trouwens Thrak gekocht en die vind ik helemaal top. Misschien wel m'n favoriete plaat na het werk uit de jaren zestig of misschien wel het beste. Dinosaur, wat een reusachtig nummer.
Zeker ook een van mijn favo's . Alleen het trio Larks / Starless / Red is misschien nog net wat beter.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_21829236
quote:
Op woensdag 8 september 2004 22:56 schreef OProg het volgende:

[..]

Die kartonnetjes waren er eerder dan de gewone remasters...
Ow, ik had ze tot voor kort nog nooit ergens gezien.
  woensdag 8 september 2004 @ 23:41:25 #215
14505 OProg
A Life in Music
pi_21829460
quote:
Op woensdag 8 september 2004 23:33 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ow, ik had ze tot voor kort nog nooit ergens gezien.
Ik heb ze ook eig een jaar of 2 niet gezien en kwam er de afgelopen weken ook ineens een stel tegen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 8 september 2004 @ 23:42:02 #216
14505 OProg
A Life in Music
pi_21829476
quote:
Op woensdag 8 september 2004 23:29 schreef fripper het volgende:

[..]

Zeker ook een van mijn favo's . Alleen het trio Larks / Starless / Red is misschien nog net wat beter.
Vergeet ITCOTCK en Lizard niet
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21830124
Cool, ben wel erg benieuwd naar die nieuwe DVD.
Het jaren '80 werk spreekt me erg aan.
Zowel Discipline als Three of a Perfect Pair!!
  donderdag 9 september 2004 @ 00:47:42 #218
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21830900
Lizard komt wel ongeveer onderaan mijn lijstje .... ITCOTCK is inderdaad ook fantastisch.

Het "probleem" van de albums voor LTiA vind ik de steeds wisselende bezetting van de band. Het echte "crimson-gevoel" heb ik pas vanaf LTiA .

ITCOTCK , het live werk uit die tijd (de Epitaph box) en de helft van ITWOP zijn prima. Het materiaal van de rest van ITWOP en Lizard is "alleen maar" studiomateriaal , dat nooit live is gespeeld door de bezetting die het studio-album opnam. Er was ook nogal sprake van wisselende bezettingen , waardoor ik daar ook een beetje het groepsgevoel mis.

Die live-concerten zijn (door die wisselende bezetting) tamelijk essentieel vind ik. Na een jaar touren klinkt de band vaak een stuk beter. VrooomVrooom -opgenomen aan het eind van Thrak-tour- klink een stuk beter dan B'Boom -opgenomen tijdens de eerste concerten. Aan de studio-opnames kun je dus ook horen of die band vooraf veel getourd heeft.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  donderdag 9 september 2004 @ 08:36:10 #219
14505 OProg
A Life in Music
pi_21832790
Eig verbaast dat van Lizard me dan weer bij jouw, als Jazz-liefhebber.

Van die bezettingen, tsjah. Het vertrekken van zangers die het telkens maar 1 album uit hielden. Jammer dat er nooit en Lizard tour is geweest met Boz, ik vraag me af hoe het titelnummer zich live had kunnen ontwikkelen.

Natuurlijk zat er ook al een tour voor 'LTIA', een deel daarvan ontwikkelde zich natuurlijk ook live.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21833005
Ik vind Lizard ook wel okee eigenlijk, vooral de A-kant met "Indoor games" en "Happy Family". Het klinkt ook helemaal niet als andere KC-platen, daardoor is 't misschien wat lastig vergelijkbaar met de rest. RF zelf schijnt het idd een mislukte plaat te vinden of iets dergelijks..

Boz zingt trouwens toch niet op Lizard maar op Islands? Die plaat vind ik wel matig, alleen "Sailor's Tale" is erg goed.

[ Bericht 16% gewijzigd door Zander op 09-09-2004 09:16:55 ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 9 september 2004 @ 10:24:17 #221
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21833933
Ach, ik heb Lizard in de loop der jaren ook wel leren waarderen, maar het mist gewoon een beetje de aansluiting bij de rest van het materiaal. Mislukt vind ik het zeker niet , vooral Circus vind ik een prachtig nummer. Het klinkt mi wel wat meer gedateerd dan bijvoorbeeld LTiA.

Boz doet inderdaad ook niet mee op Lizard, dus een Lizard-tour met Boz lijkt me dan ook minder zinvol .. De meeste nummers zijn gezongen door Gordon Haskell, die al weer door Fripp gedumpt wat toen de plaat uitkwam. Haskell meende deel te zijn van de groep, terwijl Fripp blijkbaar vond dat hij alleen ingehuurd was voor wat studio-werk. Nooit meer goed gekomen tussen die twee ...

Maar ik had inderdaad wel wat live-opnames uit die tijd willen horen. Vooral Keith Tippett doet toch wel erg leuke dingen.

De hoes van Lizard is trouwens ook wel erg leuk ( die plaatjes van The Beatles en Cream )
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  donderdag 9 september 2004 @ 11:29:43 #222
14505 OProg
A Life in Music
pi_21835040
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:24 schreef fripper het volgende:

Boz doet inderdaad ook niet mee op Lizard, dus een Lizard-tour met Boz lijkt me dan ook minder zinvol .. De meeste nummers zijn gezongen door Gordon Haskell, die al weer door Fripp gedumpt wat toen de plaat uitkwam. Haskell meende deel te zijn van de groep, terwijl Fripp blijkbaar vond dat hij alleen ingehuurd was voor wat studio-werk. Nooit meer goed gekomen tussen die twee ...
Hoezo? Ze hadden toch kunnen besluiten om met Boz de weg op te gaan na het vertrek van Haskell met het proberen van nieuwe nummers en tevens het materiaal van Lizard.

Er waren wel plannen voor een toyr natuurlijk, maar verder dan repetities is het nooit gekomen. Fripp en Haskell kregen ruzie over 'Shizoid Man' (de betrekkingen waren toch al niet top). Haskell wilde het iets anders spelen zodat zijn stem het aankon en Fripp wilde dat niet dus dat was meteen het einde van Haskell.

Sowiezo was hij natuurlijk niet het enige slachtoffer. Andrew McCulloch zag het ook niet meer zitten en gooide zijn drumstokken ook de ring in. Greenslade was toch leuker . Je had zo toch alleen nog maar Fripp/Collins over.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_22308127
'k heb zojuist Neal and Jack and Me gekocht (import).
Ik ben nog niet zolang aan 't kijken maar tot nu toe is 'ie behoorlijk geweldig.
Geweldige perfomances komen er voorbij, afgewisseld met wat backstage beelden.
Het is duidelijk dat het geheel al is gemasterd in de jaren '80: het zit vol met lelijke, glanzende letters en van die foute beeldovergangen die destijds natuurlijk zeer 'hip' waren
Tot nu toe is 'ie in ieder geval erg gaaf!!
pi_24115105
Echt een geweldige dvd inderdaad, webfreak. Die beeldovergangen in het begin zijn wat irritant, maar na een tijdje stoppen ze geloof ik helemaal. Af en toe met open mond zitten staren van verwondering.
  dinsdag 21 december 2004 @ 17:31:58 #225
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24120193
Ik heb nog steeds de 2 originele video's staan waaruit deze dvd is samengesteld. Ook maar eens achter de dvd aangaan , hoewel er denk ik niet veel extra's opstaan t.o.v. de video's ...

Blijft inderdaad fantastisch om te zien
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')