Wie o wie kan mij vertellen van hoe en wat en als het niet te veel gevraagd is misschien ook nog een bronvermeldinkje erbij? Ja ik heb zelf al gezocht op google maar ben daar niet veel wijzer van geworden.
Waarom denk je dat je auto binnen pas warm wordt als de motor op temperatuur komt
quote:Tja die redenering gebruikte ik dus ook maar das gleuf ik niet genoeg om me man tevreden te stellen....
Op zaterdag 13 december 2003 10:42 schreef seiko het volgende:
Dat eerste lijkt me, want als het met een gloeispiraal zou gaan, hoef je alleen maar je contact aan te zetten en dan zou je verwarming gelijk warm worden. Dit is echter niet het geval, je moet eerst een stukje rijden en dan wordt je verwarming pas warm. Lijkt me een logische beredenering of niet?
quote:Dat zou kunnen natuurlijk....
Op zaterdag 13 december 2003 10:41 schreef wouswous het volgende:
politiek correct antwoord
misschien wel allebei?
eerst langs de motor, en de spiraal maakt het af...
(ik heb geen idee...)
quote:ok ik had dan geen gelijk maar ben wel blij dak ut nu weet
Op zaterdag 13 december 2003 10:45 schreef Spyder het volgende:
http://auto.howstuffworks.com/cooling-system10.htm
Zou dit bij iedere auto hetzelfde zijn?
quote:Niet dus, hete motor = hete lucht .. die hete lucht wat koeler maken = lucht van buiten vermengen met de hele lucht van de motor.
Op zaterdag 13 december 2003 10:47 schreef Angel22 het volgende:[..]
omdat je motor een vrij constante temp heeft en je wel je binnentempo kan regelen... dat zou je met een spiraal af kunnen stellen....
[..]
quote:Hoe regel je onder de douche de temp wanneer de warme water altijd dezelfde temp heeft? slimmerd
Op zaterdag 13 december 2003 10:50 schreef Hendrik38 het volgende:
Das een goeie....hoe regel je dan die temp.....slimme vent die gozer van je
[edit]
een maat van me is auto monteur zal is vragen
[Dit bericht is gewijzigd door Sonic- op 13-12-2003 10:58]
quote:Het zou inderdaad toch stom zijn om energie te verspillen om warmte te genereren als de motor het voor niks levert...
Op zaterdag 13 december 2003 10:55 schreef Sonic- het volgende:
Motor gewoon
misschien bij nieuwere auto's spiraal maar kan me haast niet voorstellen...
Mijn autotje wordt pas warm als de motor warm is hoor en een Toyato Yaris ook dus volgens mij de motor alleen
m,n ouwe clio krijg ik zelfs na een rit van een uur alleen een laf lauw windje uit m'n verwarming wat dus betekend dat er weer iets KAPOT IS ggrrr
quote:Nou ja met mensen uit Utrecht kun je dat natuurlijk nooit zeker weten
Op zaterdag 13 december 2003 10:56 schreef Hendrik38 het volgende:
Ehhhh was een geintje spyder? DUHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Eindelijk iets waar ik gelijk mee heb.
tnx
quote:leuke discussie want ik heb het me ook al 's afgevraagd. ( gewoon bij een garage vragen is de oplossing natuurlijk )
Op zaterdag 13 december 2003 11:06 schreef Visie het volgende:
Dit gaat via het koelwater van de motor...
quote:Kan je testen he!?
Op zaterdag 13 december 2003 11:14 schreef BertV het volgende:[..]
leuke discussie want ik heb het me ook al 's afgevraagd. ( gewoon bij een garage vragen is de oplossing natuurlijk )
Waarom blaast de fan van mijn verwarming als een gek maar word het niet warm?
Dan is er toch iets kapot, en niet de motor want die doet het *klopklop*.
quote:lambda-sonde denk ik
Op zaterdag 13 december 2003 11:18 schreef Visie het volgende:
dan is er iets kappot!!
quote:Ja, een gloei spiraal voor het voor gloeien van de motor. Niet voor de verwarming.
Op zaterdag 13 december 2003 10:50 schreef Miesjel het volgende:
Het ligt aan welke auto je rijdt. Sommige. meer moderne diesels, hebben een gloeispiraal nodig.. De meeste echter niet.
De verwarming is gewoon gebaseerd op de warmte afgifte van de warme koelvloeistof.
quote:dat zit toch bij de katalysator, mgoed, dat zegt meer over mijn kennis denk ik
Op zaterdag 13 december 2003 11:25 schreef vosss het volgende:[..]
lambda-sonde denk ik
quote:al gedaan, doet wat lauwig aan..
zet dan de verwarming vol aan en laat de ventialtoren blazen... krijg je geen warme lucht... dan is er iets kappot!!
quote:bij mij was die eens kapot en toen werd de motor niet meer warm, dus ook de verwarming niet
Op zaterdag 13 december 2003 11:43 schreef BertV het volgende:[..]
dat zit toch bij de katalysator, mgoed, dat zegt meer over mijn kennis denk ik
[..]al gedaan, doet wat lauwig aan..
quote:Moderne TDI's/JTD's enzo hebben wel degelijk vaak een electrische hulpverwarming omdat die dingen zo efficiënt zijn dat er nauwelijks warmte vrijkomt/ duurt heel lang ieg voordat ie warm wordt.
Op zaterdag 13 december 2003 11:42 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Ja, een gloei spiraal voor het voor gloeien van de motor. Niet voor de verwarming.
De verwarming is gewoon gebaseerd op de warmte afgifte van de warme koelvloeistof.
[Dit bericht is gewijzigd door Hyperdude op 13-12-2003 11:48]
quote:k, met die wintermaanden zou er toch een bezoek aan de Renault garage aan komen...
Op zaterdag 13 december 2003 11:44 schreef vosss het volgende:[..]
bij mij was die eens kapot en toen werd de motor niet meer warm, dus ook de verwarming niet
quote:Koelsysteem zit waarschijnlijk luchtbel in, te weinig koelvloeistof of is verstopt ("ouwe clio") iig komt er niet genoeg warm water in je verwarmingselement. Daar zou ik eerst eens naar kijken.
Op zaterdag 13 december 2003 10:57 schreef BertV het volgende:
..ik vermoed van een verwarmingselement + de motor...m,n ouwe clio krijg ik zelfs na een rit van een uur alleen een laf lauw windje uit m'n verwarming wat dus betekend dat er weer iets KAPOT IS ggrrr
quote:Motor komt gewoon op temperatuur (wijzertje), en geen rare geluiden uit de fan.
Wijst je temp. meter wel normaal aan? of heb je alleen een lampie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |