abonnement Unibet Coolblue
pi_15095271
Zijn er hier mensen (vast wel ) die Informatiekunde studeren in Tilburg ? Ik heb voor mezelf besloten dat ik deze opleiding wil gaan doen na mijn HIO-opleiding. Dan zou ik dus in september volgend jaar beginnen.

Nu heb ik een paar vragen :
-Kun je ook instromen (in januari dus)
-Hoe is de opleiding ?
-Hoe is het onderwijs ?
-Hoe is het verkorte traject ?
-Is dit een ideale opleiding om later projectmanager o.i.d. te worden ?
-Wat is het gemiddelde startsalaris wanneer je afgestudeerd bent ?

Thanks !

[Dit bericht is gewijzigd door Juha op 02-12-2003 18:02]

pi_15095610
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:56 schreef Juha het volgende:
Zijn er hier mensen (vast wel ) die Informatiekunde studeren in Tilburg ? Ik heb voor mezelf besloten dat ik deze opleiding wil gaan doen na mijn HIO-opleiding. Dan zou ik dus in september volgend jaar beginnen.

Nu heb ik een paar vragen :
-Kun je ook instromen (in januari dus)
-Hoe is de opleiding ?
-Hoe is het onderwijs ?
-Hoe is het verkorte traject ?

Thanks !


Ik doe ook IK aan de UvT. Ik ben nu vijfdejaars. Ik ben wel redelijk tevreden over de opleiding zelf: het is breed maar er zit wel richting in, en het is mogelijk de nadruk te leggen of ofwel de bedrijfskundige kant ofwel de technische kant van informatiekunde. Uiteraard kiezen de meeste mensen de bedrijfskundige kant. De opleiding is dan ook onderdeel van de economische faculteit.

Het onderwijs is, moet ik eerlijk zeggen, niet echt geweldig. Sommige docenten zijn heel goed, sommige zijn bedroevend slecht, en het gros zou ik 'acceptabel' noemen. Er wordt echter een grote nadruk op groepswerk gelegd dus een groot probleem is dit niet echt.
(noot: Ik heb nooit andere opleidingen gevolgd dus ik heb geen vergelijksmateriaal)

Het verkorte traject is wel goed. Er zijn tegenwoordig veel mensen die een verkorte opleiding doen, veelal HIO'ers. Over het algemeen bevalt het hen wel, geloof ik.

De UvT, en Tilburg in het algemeen, bevallen mij persoonlijk goed, en veel mensen die ik ken ook, en dat is ook wel belangrijk.

Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_15095824
Bedankt voor je reactie. Weet jij of het mogelijk is om in te stromen ?
pi_15096127
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:18 schreef Juha het volgende:
Bedankt voor je reactie. Weet jij of het mogelijk is om in te stromen ?
sorry geen idee
Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_15096470
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:10 schreef ianweeks het volgende:

[..]


Het onderwijs is, moet ik eerlijk zeggen, niet echt geweldig. Sommige docenten zijn heel goed, sommige zijn bedroevend slecht, en het gros zou ik 'acceptabel' noemen. Er wordt echter een grote nadruk op groepswerk gelegd dus een groot probleem is dit niet echt.
(noot: Ik heb nooit andere opleidingen gevolgd dus ik heb geen vergelijksmateriaal)


Een naam: Caluwe...
pi_15096531
Ik ben zelf ook van plan om deze verkorte opleiding te gaan doen in september en heb het een en ander al nagevraagd. De studie heet nu overigens Information Management en is volledig in het Engels opgezet, in tegenstelling tot voorgaande jaren (heb ik me laten vertellen).

Je kunt de opleiding niet starten in januari. Als je denkt dat dat nodig is omdat je huidige opleiding vertraging oploopt, dan is er wel de mogelijkheid om te starten, maar dan moet je wel uiterlijk oktober je diploma van je huidige opleiding halen.

Projectmanager kun je worden, er zijn veel functies die je kunt gaan vervullen na afronding van deze opleiding. Uiteraard word je het niet meteen, je zult toch eerst een aantal jaren ervaring moeten opdoen.

Startsalaris is heel verschillend, is ook afhankelijk van welke richting je op wilt (management, software-engineering etc). Je kunt rekening op ongeveer 2000 euro netto.

PS: Doe je toevallig HI in Eindhoven?

  dinsdag 2 december 2003 @ 18:47:27 #7
15184 rolon
The Regulator
pi_15096569
Heej ik doe ook informatiekunde in tilburg!
1e jaars weliswaar, want ik deed er vorig jaar rechten en dat sux0rde

maar ff terug te komen op je vragen...
volgens mij had ik nog een paar brochures liggen...

pi_15096726
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:42 schreef Bijsmaak het volgende:
Een naam: Caluwe...
Haha jij snapt waar ik het over heb
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:47 schreef rolon het volgende:
Heej ik doe ook informatiekunde in tilburg!
<OT>
Wow nog een IK'er uit Vlissingen Kennen wij elkaar niet toevallig?? Ik kom er dus ook vandaan ...
</OT>

[Dit bericht is gewijzigd door ianweeks op 02-12-2003 19:03]

Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
  dinsdag 2 december 2003 @ 19:51:12 #9
15184 rolon
The Regulator
pi_15098163
Dunno, je bent 3 jaar ouder en kweenie of je ook op Scheldemond gezeten hebt
pi_15137464
Minneart!
pi_15150197
quote:
Op donderdag 4 december 2003 09:27 schreef Dwergje het volgende:
Minneart!
Die is de tweede meest slechtste docent, net onder Caluwe.
pi_15153438
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:02 schreef Bijsmaak het volgende:

Die is de tweede meest slechtste docent, net onder Caluwe.


Mwah ik heb ergere gehad hoor dan Minnaert: twee keer een Aziatische docente die geen Engels of Nederlands kon (twee verschillende dus he), een verstrooide Duitser die het niet zo nauw neemt met persoonlijke hygiene, een choatische Francaise, een homo die werd geschorst omdat hij bijna de hele klas een 1 voor een tentamen gaf en een man die me zelfs als ik drie red bull op had nog in slaap kon lullen met z'n ellenlange monotone verhalen over protocollen en signalen en mailservers en operating systems en zo... Zomaar ff een paar uit m'n hoofd.. De IK'ers hier weten wel over wie ik het heb
Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_15155681
quote:
Op donderdag 4 december 2003 19:10 schreef ianweeks het volgende:

[..]

Mwah ik heb ergere gehad hoor dan Minnaert: twee keer een Aziatische docente die geen Engels of Nederlands kon (twee verschillende dus he), een verstrooide Duitser die het niet zo nauw neemt met persoonlijke hygiene, een choatische Francaise, een homo die werd geschorst omdat hij bijna de hele klas een 1 voor een tentamen gaf en een man die me zelfs als ik drie red bull op had nog in slaap kon lullen met z'n ellenlange monotone verhalen over protocollen en signalen en mailservers en operating systems en zo... Zomaar ff een paar uit m'n hoofd.. De IK'ers hier weten wel over wie ik het heb


Wow.....docenten die slechter zijn dan Caluwe.... Apocalypse is near.
  maandag 2 februari 2004 @ 23:28:03 #14
15184 rolon
The Regulator
pi_16834024
Willem van Groenendaal /o/ \o\o/
pi_16835961
quote:
Op maandag 2 februari 2004 23:28 schreef rolon het volgende:
Willem van Groenendaal /o/ \o\o/
Vertel eens waarom................
pi_16845726
quote:
Op donderdag 4 december 2003 19:10 schreef ianweeks het volgende:

Mwah ik heb ergere gehad hoor dan Minnaert: twee keer een Aziatische docente die geen Engels of Nederlands kon (twee verschillende dus he),


Die gaven toch OO?
quote:
een verstrooide Duitser die het niet zo nauw neemt met persoonlijke hygiene,
Jeusfeld
quote:
een choatische Francaise,
Ruthkowski
quote:
een homo die werd geschorst omdat hij bijna de hele klas een 1 voor een tentamen gaf
Joost ...... ?
quote:
en een man die me zelfs als ik drie red bull op had nog in slaap kon lullen met z'n ellenlange monotone verhalen over protocollen en signalen en mailservers en operating systems en zo
Leo R.? Nee toch? Of was het tijdens Computers en Infrastructuren (oid)?
quote:
... Zomaar ff een paar uit m'n hoofd.. De IK'ers hier weten wel over wie ik het heb
ook al ben ik al een tijdje afgestudeerd, ik weet het nog precies
pi_16850052
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:42 schreef Bijsmaak het volgende:
Een naam: Caluwe...
OMG die vent is
Had vorig semester een vak van hem, dacht ik dat ik er vanaf was, heb ik dit semester weer een vak van hem en volgend semester nog eens 2 vakken die hij geeft.

Nog een ramp: Hexspoor (of ziets)

Met Minneart heb ik geen problemen mee, maar dat komt meer omdat ik al zijn hoorcolleges niet gevolgd heb

pi_16980860
Ik doe IK in Groningen! Heb eerst HBO Informatica gedaan in Eindhoven Van het ene uiterste naar het andere. De opleiding in tilburg sprak me niet aan omdat ik vond dat ie vrij economisch was.
Ik ben naar Groningen gegaan omdat het onder de faculteit letteren valt. Nu merk ik daar eigenlijk nog niet veel van, maar ik ben benieuwd
Ik heb het in elk geval erg naar mijn zin, en Groningen is ook echt erg leuk! (even reclame maken!)
pi_17093198
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:38 schreef Hedgehog het volgende:

[..]

OMG die vent is
Had vorig semester een vak van hem, dacht ik dat ik er vanaf was, heb ik dit semester weer een vak van hem en volgend semester nog eens 2 vakken die hij geeft.

Nog een ramp: Hexspoor (of ziets)

Met Minneart heb ik geen problemen mee, maar dat komt meer omdat ik al zijn hoorcolleges niet gevolgd heb


Wacht maar totdat je Exact van Caluwe krijgt.............
  woensdag 11 februari 2004 @ 17:58:47 #20
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_17093835
quote:
Op donderdag 4 december 2003 09:27 schreef Dwergje het volgende:
Minneart!
Zo heet ons gebouw in Utrecht, waar wij met informatiekunde zitten.
Nulla verba sed acta
pi_17158912
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:35 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Wacht maar totdat je Exact van Caluwe krijgt.............


Caluwe is met pensioen. Hij geeft af en toe nog colleges als invalkracht. Wat een man, hij heeft tijdens het werkcollege boekhouden ongeveer een kwartier over een oldtimer lopen vertellen, die niet eens van hem zelf was!

Maar verder vond ik hem eigenlijk niet eens zo slecht. Hij legt goed uit.

  maandag 16 februari 2004 @ 13:03:32 #22
15184 rolon
The Regulator
pi_17220340
Dwergje?

Maarten?

pi_17229428
http://forum.fok.nl/profile.php?id=31425

stuur deze user even een mailtje. Laatstejaars meen ik.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')