abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 november 2003 @ 08:38:06 #1
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_14337120
Wie heeft er nog goede tips in en om Brugge om een lang weekend in november nog wat interessanter te maken?? We zijn er in totaal 4 volle dagen en naast de nodige kerst inkopen zijn er vast nog leukere dingen te doen of restaurantjes waar je geweest moet zijn....

Alvast bedankt voor al jullie tips!!!

pi_14337150
Veel drank inslaan
  maandag 3 november 2003 @ 08:41:30 #3
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_14337153
Ten eerste: doe een paar goede, stevige schoenen aan. Het overgrote deel van de bestrating zijn van die keitjes (kinderkopjes?)...

Ten tweede: besteed één dag aan alle touristische plaatsen zoals het Begeinhof. De rest van de tijd kun je dan indelen op een creatieve manier. Vraag bijvoorbeeld aan de autochtone bevolking of ze nog een leuk feestje ergens geven ofzo..

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_14337302
Er is op dit moment een expositie van salvador-Dali in de binnenstad, is wel de moeite waar moet ik zeggen.
  maandag 3 november 2003 @ 09:06:49 #5
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_14337366
Naar het Jan Breydel Stadion
pi_14521601
als je wil uitgaan, de donderdagavond is het te doen op de Eiermarkt, vrijdag en zaterdag op 't Zand (cafés Break, Bras & Rika)
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
  dinsdag 11 november 2003 @ 19:16:02 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14560979
Je kunt een koetsrit doen door de binnenstad. Duur ongeveer een half uurtje ofzo, maar is altijd heel erg leuk. Ik was in Feb. 1998 voor het laatst in Brugge, dus of ze het nog steeds doen weet ik niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14564236
Leuke stad

Het is wel redelijk prijzig geworden (4 euro voor een klein glaasje appelsap )

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14564729
Gent was van de zomer best goedkoop! Kon je nog een biertje drinken op het terras voor ¤ 1,50. In Brugge was alles wel wat duurder, maar 4 euro voor appelsap heb ik niet gezien!
pi_17815128
GENTSE FEESTEN .............................HELEMAAL TOP!!!!
GREETZZZzzz...
Tinus Plotseling
pi_17828340
Dat van die 4euro klopt. Alleen, het is alleen maar rond de Grote markt en de prijzen moeten uithangen (buiten) of aangeduid zijn.
Voor de rest kun je de bloedkapel gaan bezoeken op de Burg, of het belfort beklimmen (het hoogste van Vlaanderen), het Begeinhof,...
Bruggen is eigenlijk veel te toeristisch. Ik hou er niet zo van. Geef mij maar Gent, das een jongeren stad.b Brugge is oud...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_21659971
hoe lang is bruuge rijden met de auto vanaf zeg maar amsterdam en hoe lang naar gent?? ik zoek iets voor een nachtje weg maar niet te ver... wellicht worden het 2 nachtjes maar langer niet... als je houdt van gezellige tentjes, mooie gebouwen, dierentuinen, lekker eten en dus niet te ver rijden wat raden jullie dan aan?
pi_21662976
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 13:37 schreef toscane het volgende:
hoe lang is bruuge rijden met de auto vanaf zeg maar amsterdam en hoe lang naar gent?? ik zoek iets voor een nachtje weg maar niet te ver... wellicht worden het 2 nachtjes maar langer niet... als je houdt van gezellige tentjes, mooie gebouwen, dierentuinen, lekker eten en dus niet te ver rijden wat raden jullie dan aan?
Brugge ligt op ca. twintig minuten van Gent. Ik schat dat je ruim twee uur onderweg bent. Als antwoord op je tweede vraag. Aangezien je ook graag een dierentuin wil bezoeken zit ik te denken aan Antwerpen of Mechelen (Planckendael).
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:00:47 #14
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21663080
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 13:37 schreef toscane het volgende:
hoe lang is bruuge rijden met de auto vanaf zeg maar amsterdam en hoe lang naar gent?? ik zoek iets voor een nachtje weg maar niet te ver... wellicht worden het 2 nachtjes maar langer niet... als je houdt van gezellige tentjes, mooie gebouwen, dierentuinen, lekker eten en dus niet te ver rijden wat raden jullie dan aan?
Lekker eten kun je zeker in Brugge, maar pas op met de grote markt, want daar zit het vol afzetters.
Uitgaan vind ik minder fijn in Brugge. Alhoewel je op 't Zand wel een paar leuke cafétjes hebt.
Voor mooie gebouwen raad ik je aan naar het begeinhof (europees cultureel erfgoed) en het minnewater te gaan, erg mooi. Ook het stadscentrum zelf is mooi om eens door te wandelen.
En dierentuinen is de andere kant van Belië, zoals de heer boven mij al zei.
pi_21663281
dank jullie voor de info! 2 uur rijden maar joh, dus eigenlijk nog dichterbij dan antwerpen... ja ik wil ook wel graag naar antwerpen maar wil het weekendje weg als verjaardagscadeau geven aan mijn vriend en die is al 100x in antwerpen geweest... brussel lijkt me weer te ver...
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:43:38 #16
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21664098
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:09 schreef toscane het volgende:
dank jullie voor de info! 2 uur rijden maar joh, dus eigenlijk nog dichterbij dan antwerpen... ja ik wil ook wel graag naar antwerpen maar wil het weekendje weg als verjaardagscadeau geven aan mijn vriend en die is al 100x in antwerpen geweest... brussel lijkt me weer te ver...
Volgens mij is Brussel minder ver als Brugge, maar Brussel is wel niet zo leuk om weg te gaan
pi_21835100
quote:
En dierentuinen is de andere kant van Belië, zoals de heer boven mij al zei.
Er schoot me nog iets te binnen. Volgens mij is er wel iets van een Dolfinarium in (de buurt van)Brugge.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_21836006
Ja dank je! Ik had een boekje van iemand geleend waar dat ook in stond, leuk voor een volgende keer als we wel naar Brugge gaan, we gaan nu ergens in de buurt van Eindhoven naar een leuk hotel!
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:38:26 #19
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_38637372
Hopsa wat weinig posts over deze puike stad zeg... Tenminste, dat denk ik want ik wilde mijn vriendinnetje op een weekendje weg trakteren en toen kwam ik via Parijs op Brugge. Je kunt er dus wel een paar dagen doorkomen zonder je te vervelen begrijp ik? En Gent ligt om de hoek dus daar kunnen we dan ook nog langs.

Tot zover dit subtiele kickje
pi_38640767
Ik vond Brugge wel aardig, maar meer een openlucht museum dan een echte, levende stad.
pi_38645707
Ik denk dat Brugge wel erg leuk moet zijn voor 'toeristen', er komen er in elk geval genoeg Er zijn tal van bezienswaardigheden, je kan er leuk winkelen, uitgaan, eten, ...
Qua uitgaan is het allemaal wat kleinschalig maar daardoor wel gezellig, ik raad je de eiermarkt aan waar de ambiorix zit en de pick. De republiek is ook erg leuk, zit in een zijstraatje of Charlie Rockets in de Hoogstraat.

Enkele bezienswaardigheden die je kan bezoeken: de Onze-Lieve-Vrouwe kerk, Jeruzalemkerk, H. Bloedkapel, Hallentoren, Begijnhof, ... Er zijn genoeg wandelingen door de stad Brugge te doen.

Qua lekker eten weet ik niet zoveel want als student ga ik altijd naar de goedkope zaken waar ze niet zoveel speciaals serveren

rond Brugge: binnenkort is er een kinepolis, kan je naar de film dus. Dolfinarium, Blankenberge (als je een dagje naar zee wil), Gent leuke stad maar ik vind Brugge leuker , Antwerpen ook wel te doen voor een dagje...

Moest je nog vragen hebben dan roep je maar ... (Ik woon in Brugge)
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:06:36 #22
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_38646357
Cool, bedankt voor de tips! Ik ben ook student, maar op vakantie maakt het niet minder uit waar we eten Hey, in de zomer is het in Brugge ook doorgaans gewoon mooi weer he
pi_38646419
dat van dat mooie weer dat kan ik niet zeggen In België is het weer (net zoals in Nl) zeer onvoorspelbaar...

Maar Brugge is zeker wel iets voor jou denk k, ook wel romantisch en zo
pi_40102001
Ik wil graag met mijn vriendin een weekje naar België. We willen Brugge gaan bezoeken en verder een leuke camping aan bijvoorbeeld een meertje of aan het strand (al zal dat wel veel duurder zijn). We zoeken iets wat niet al te duur is, leuk is, we gaan niet echt veel stappen ofzo (doen we hier al genoeg ) en zoeken dus gewoon een relaxt plekje in België. Iemand ideeën?
pi_40105382
Er zijn genoeg vakantieparken en campings langs de Belgische kust. Ik vind zelf De Haan wel een leuk gezellig plaatsje en het is niet ver van Brugge.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')