abonnement Unibet Coolblue
pi_23376337
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:43 schreef Elegy het volgende:
Forau,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Demon-X:
I know, maar dit spel koop ik officieel. Kijk er al te lang naar uit en de ontwikkelaar kan het wel gebruiken denk ik.
En als ik hem dan nog illegaal verkrijg, heb ik nog geen tijd om te spelen.
Maar toch bedankt.

Welke clans hebben jullie voor gekozen?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_23376427
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:53 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Welke clans hebben jullie voor gekozen?
Die animalistic clan. Iets met een 'g'. Ik ben de naam even kwijt. Ik vind het uiterlijk van mijn character alleen niet zo denderend. Kan ik ergens kleren kopen in het spel?
  woensdag 17 november 2004 @ 14:01:36 #78
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_23376504
Ik ga hem ook nog kopen, zeker weten. Maar was ook benieuwd of ik het kon draaien (immers zelfde engine als HL2) En het loopt vlekkeloos, behalve in de riolen als er veel water ligt.

Ik speel met een Toreador meisje, lastige is dat de menselijke zwakheden extra belast zijn. Maar de menselijke voordelen dan weer extra verhoogd.

@Disorder: Da's Gangrel
Aankleden zal je ongetwijfeld later kunnen doen, in winkels waarje bijvoorbeeld ook wapens etc. kan kopen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Elegy op 17-11-2004 14:34:38 ]
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_23376697
mijn gastje is Tremere maar k denk dat m'n volgende een Nosferatu gaat worden
btw is er al iemand in LA? k kan die 2e 'infected' niet vinde
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  woensdag 17 november 2004 @ 17:10:29 #80
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_23381255
Soort van vertraagde OP:



Vampire The Masquerade: Bloodlines

Wat is het?

Het is een FP-3rdP-RPG. Dat houdt in dat het een RPG is, maar dat je ook first person of third person kan spelen. Omdat het een RPG is moet je veel gesprekken voeren en zal je ook quests en subquests kunnen doen. Ook moet er veel gepraat worden, dus laat je niet misleiden door het FP element. Echter, er valt genoeg te schieten, te slopen en te slaan.

Ja, heel leuk, maar hoe zit het met het spel en de verhaallijn dan?

(Diegenen die al bekend zijn met de pen & paper rpg of het vorige Vampire The Masquerade: Redemption kunnen dit wel overslaan)

In het spel Vampire, dat al enkele jaren bestaat in de vorm van een pen & paper RPG, leef je in een "World of Darkness". Vampiers, afstammelingen van de oervampier en eerste moordenaar Caine (uit de bijbel) leven onder de mensen. En dat niet alleen, ze controleren, manipuleren en besturen eigenlijk ons hele leven. Dat ze tot nu tot (redelijk) onogemerkt zijn gebleven komt door de Masquerade, een stelsel van regels en wetten die ervoor zorgen dat mensen niet de ware aard van de vampiers te zien krijgen. Op het overtreden van deze Masquerade staan zware straffen, met als ultieme straf Ultimate Death. Hierbij wordt de vampier echt vernietigd.
Naast het ophouden van de Masquerade hebben vampiers ook nog meer zorgen. Zo moeten ze rekening houden met de authoriteit van oudere vampiers, rivaliteit van andere vampiers, clans en sects en natuurlijk mensen.

Wacht eens even, sects, rivaliteit, clans?

Ja, er zijn diverse onderscheidingen te maken in de wereld van de ondoden. Er zijn twee sects, de Camarilla en Sabbath, en elke sect heeft weer diverse clans, "familie groepen". Tevens zijn er nog vampierclans die zich niet wensen in te laten met noch de Camarilla noch de Sabbath.
De Camarilla heeft haar domein voornamelijk in Europa, met enkele kolonies in Noord Amerika en Midden-Azië/Rusland. De Camarilla is ook oprichter en voorvechter van de Masquerade. Camarillaleden zijn over het algemeen geciviliseerder en zien meer in samenwerking met de mensen in plaats van ze als slachtvee te zien. Ook proberen ze zoveel mogelijk "Het Beest vanbinnen" onder controle te houden. Het Beest kom te voorschijn als ze zich te ver te buiten gaan aan onmenselijke zaken.
De Sabbath is daarentegen geweldadiger en wentelen zich in hun rol als top aan de voedselketting. Sabbathleden zien meer in de onderdrukking van de mensen en gebruiken sneller en buitensporiger geweld. Sabbath heeft haar territorium vooral in Noord Amerika en hier en daar in Zuid Amerika.

En die clans dan?

Zoals gezegd bestaan de sects uit diverse clans. De volgende clans komen zowel in de Camarilla als in de Sabbath voor:



Brujah: Van origine een clan van de beste geleerden filosofen en onderzoekers. Echter, in de loop der tijd zijn ze afgegleden tot straatvechters en relschoppers. Veel leden hebben een geweldadige natuur, wat ze uitstekend geschikt maakt voor acties waarbij excessief geweld "handig" is.



Gangrel: Gangrel staan wellicht het dichtst bij de natuur. Gangrel zijn solitaire wezens die vaak meer interesse hebben voor natuurgebieden en dieren dan voor vampierpolitiek. Ook kunnen ze vaak dierlijke eigenschappen krijgen, zoals bijvoorbeeld meer haargroei, grotere klauwen of zelfs kieuwen.



Malkavian: Malkavians zijn de waanzinnigen en psychisch gestoorden. Althans, dat vinden velen op het eerste gezicht. Malkavians zien de wereld voornamelijk met een andere blik en omdat ze verder kunnen kijken worden ze nogal eens geraadpleegt als er een helderziende nodig is. Helaas is er dan ook vaak een tolk/vertaler nodig, want hun gebrabbel is voor niet ingewijden veelal niet te begrijpen.



Nosferatu: Deze vampiers zijn letterlijk een vloek. Ze zijn afschuwelijk misvormd en zijn daarom gedwongen om ondergronds te leven, veelal in riolen en verlaten ruines. Omdat ze zich altijd moeten verbergen hebben ze echter een bijzondere eigenschap ontwikkeld, zo kunnen zeer krachtige Nosferatu zich zelfs ten overstaan van anderen laten verdwijnen. Ook zijn het, in tegenstelling tot wat je zou denken, dikwijl uiterst vriendelijke, intelligente en welgemanierde wezens.



Toreador: Vampiers van deze clan zijn nog wel het meest menselijk. Ze zien zichzelf vaak als groot artiest, hoewel dat meestal nog wel meevalt. Ook zijn ze geobsedeerd door alles wat mooi is, van een landschap in maanlicht tot een muziekstuk tot een schilderij.



Tremere: De afkomst in nevelen gehuld beoefenen deze vampiers eeuwenlang hun eigen discipline uit, bloedmagie. Er wordt gedacht dat dit niet werkelijke afstammelingen zijn van Caine, maar een groep van krachtige menselijke tovenaars die zich vampierkrachten hebben toegeeigend.



Ventrue: Leden van deze clan worden gerecruteerd (of geboren) in de hoogste regionen van de menselijke samenleving. Deze clan wordt ook wel de koningsclan genoemd. Hierin terug vind je generaals, machtige zakenlieden, ambassadeurs en aristocraten. Ventrue is min of meer de clan die de Camarilla leidt



In de Sabbath zijn dezelfde clans terug te vinden, in Camarillaechelons meestal aangeduidt als "antitribu".
Daarnaast zijn er nog twee aparte clans, de Lasombra en de Tzimisce.



Lasombra: Dit zijn waren predatoren, ze wentelen zich in hun verdoemenis en zoals het Sabbath sekte leden betaamt malen zij niet om een Masquerade. Een eigen discipline is het kunnen manipuleren van de schaduwen en de duisternis.



Tzimisce: Ook wel aangeduidt als "Duivels". Deze vampiers hebben een eigenaardige discipline ontwikkeld, genaamd "fleshcarving". Ze kunnen weefsel manipuleren en vormen zoals ze dat willen, soms zelfs door gefluister of een handoplegging. Dit doen ze niet alleen bij hun slachtoffers of "experimenten", maar ook bij zichzelf.

Disciplines lees ik steeds, wat houdt dat in?

Vampiers hebben bovennatuurlijke eigenschappen en talenten ontwikkeld. Ten eerste zijn ze natuurlijk onsterfelijk (een vampier is wel te doden, maar slechts op een paar manieren) Daarnaast kunnen ze bijvoorbeeld heel hard rennen, zich veranderen in een dier of mist, door muren heeb kijken, hebben ze een enorm incasseringsvermogen en zijn ze veel sterker dan mensen.
Enkelen hebben specifieke disciplines ontwikkeld, zoals bij de clans al gezegd is.
Om disciplines te gebruiken in het spel kost dat bloed.

Ha, leuk, nou, ik start dan maar een spel op en ga jonge maagden leegzuigen 8)

Nee nee, zo snel gaat dat niet. Eerst moet je, zoals bij elke RPG een karakter ontwerpen. Je kan da tautomatisch laten doen maar veel leuker is het natuurlijk om zelf wat samen te stellen. Speelbaar zijn de zeven clans van de Camarilla en je kan kiezen of je met een vrouwtje of een mannetje wil spelen.
Daarna kan je in een character sheet kiezen welke eigenschappen en talenten je karakter gaat bezitten. Maak je er een vechter van, met veel spierkracht of juist een techneut, met computer en hacking skills. Of een onderhandelaar? Het kan allemaal. Gaandeweg zal je meer punten krijgen om te verdelen.
Daarna word je de straat op gegooid om eerst een korte tutorial te doorlopen. Is die afgelopen, dan begint het spel pas echt.
Vechten kan je onder ander met je handen, knuppels en stalen pijpen, maar ook met pistolen, geweren en dergelijke.

Leuk, hoe ziet het er allemaal uit dan?

Bloodlines is gebouwd op de Source engine, ook wel bekend van één of ander spelletje . Textures, geluid en facial animation zijn prima in orde, en zaken als water, vuur en rook worden goed weergegeven. Je begint in Santa Monica Beach en je kan daar vrij rondlopen. Ook kan je het riool in of naar het strand.
Dialogen kanje voeren door middel van klikken op de antwoorden van jouw keuze. Later, als je meer ervaring hebt kan je ook kiezen uit een neutraal, verleidend of agressief antwoord.

Leuk, heb je ook pics?

Jawel:















Handige links

De officiële site
Revieuws van het spel
Screenshots van Gamespot
Te bestellen bij Bol
Play.com
Dynabyte

[ Bericht 0% gewijzigd door Elegy op 17-11-2004 18:39:58 ]
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 17 november 2004 @ 18:50:26 #81
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_23383598
Mooie OP
Erg duidelijk ook.

Heb het zojuist voor het eerst gespeeld. En ik moet zeggen.. wow. Alles wat me van deel 1 tegenviel lijkt in deel 2 wel erg leuk aanwezig. Maar goed, moet het eerst nog ff verder spelen want ik zit nog in de tutorial Niet de huid verkopen voordat de beer leeggezogen is natuurlijk

Enige nadeel bij mij was dat het openingsfilmpje in 't begin een beetje haperde qua beeld (en daardoor ook de stemmen), maar ik heb dan ook niet een enorm geweldige videokaart dus ik denk dat het daar aan ligt. Het spel zelf loopt tot nu toe nog wel vloeiend.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 17 november 2004 @ 19:03:46 #82
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23383884
deel 1 viel tegen ja, maar dit speelt goed weg
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_23386202
Echt heel mooi dit. Ik zit nu in downtown LA, ben begonnen in Santa Monica als een Gangrel. Mooie nachtelijke stadssfeer.
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:50 schreef Ang3l het volgende:
Enige nadeel bij mij was dat het openingsfilmpje in 't begin een beetje haperde qua beeld (en daardoor ook de stemmen), maar ik heb dan ook niet een enorm geweldige videokaart dus ik denk dat het daar aan ligt. Het spel zelf loopt tot nu toe nog wel vloeiend.
Daar heb ik ook last van, met een behoorlijk nieuwe computer. Het lijkt soms een beetje op afgeraffeld werk hier en daar. Ik sprong net buiten een warenhuis op en neer om over de schutting te kijken. Bleek dat daar de map gewoon ophoudt en je dus gewoon een lelijk zwart vlak ziet. Dat soort dingen.
  donderdag 18 november 2004 @ 01:15:47 #84
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_23393657
Ik zit nu in het Beach House maar volgens mij heb ik ergens wat vergeten. Lichten werken weer enzo maar ik denk dat ik die kelder weer in moet. Alleen dat gaat dus niet
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_23396161
quote:
Op donderdag 18 november 2004 01:15 schreef Elegy het volgende:
Ik zit nu in het Beach House maar volgens mij heb ik ergens wat vergeten. Lichten werken weer enzo maar ik denk dat ik die kelder weer in moet. Alleen dat gaat dus niet
Ben je opnieuw in het begin geweest, bij die trappen? Loop die trappen anders even op om die kamers in te gaan.
  donderdag 18 november 2004 @ 10:57:08 #86
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_23397605
Ik zit nu...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 november 2004 @ 11:18:40 #87
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_23397936
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ben je opnieuw in het begin geweest, bij die trappen? Loop die trappen anders even op om die kamers in te gaan.
Done

Maar nu moet ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 18 november 2004 @ 12:56:41 #88
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_23399570
iK baal van mezelf tijdens dan spel
Ik ben zo gewend om op iemand te klikken met de muis als ik wil praten... alleen ram je die dan dus nu voor z'n kop i.p.v. netjes te praten. Nou is die meneer van de bailbonds bang voor me en komt er geen zinnig woord meer uit... IK WILDE ALLEEN MAAR PRATEN ZEIKERD!

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 18 november 2004 @ 13:18:45 #89
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_23399994
Ja, dat is me ook al een paar keer overkomen... Gelukkig alleen in de tutorial (net nadat ik als Ventrue gevoed had op een zwerver, not a good idea)
pi_23400408
Ventrue moest kotsen?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  donderdag 18 november 2004 @ 14:01:14 #91
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_23400951
Ja, dat goedkope bloed is niks, hoor... Daar kan mijn maag niet tegen, die is beter ontwikkeld spul gewend.
pi_23401021
Pah, pansy Ventrue.
Bloed is bloed, je kan wel zien dat Ventrue een mietige clan is, compleet geen sterke maag...

en dat terwijl ik een ventrue speel met de LARP
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  donderdag 18 november 2004 @ 14:09:51 #93
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_23401154
Tss, je kunt toch niet van een Ventrue verwachten dat hij zomaar alles drinkt dat het gepeupel weg spoelt, he? En mietige clan? Je vergeet wie de leiders zijn, vriend...

(tot zover het IC geneuzel)
  donderdag 18 november 2004 @ 16:55:46 #94
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_23404952
Wij Toreadors willen vooral in stijl voeden.
Of tenminste een mooi Elysium. Niet van die plebslocaties
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 18 november 2004 @ 17:31:18 #95
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_23405897
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:55 schreef Elegy het volgende:
Wij Toreadors willen vooral in stijl voeden.
Of tenminste een mooi Elysium. Niet van die plebslocaties
Helemaal mee eens. Al dat lelijke gepeupel om je heen op strat is al erg genoeg, maar m'n lippen tegen zo'n nek aan? Iew.

Ik ga zometeen maar weer eens spelen
Kijken of die bondsbail man me nu nog lief vindt
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 18 november 2004 @ 17:41:54 #96
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_23406142
Ik wil gewoon net zoals vroegah... mooie jonge vrouwelijke maagden om onder andere mijn tanden in te zetten
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 18 november 2004 @ 18:32:03 #97
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_23407040
Hoe lang mag het opstarten wel duren

ik ben al 3 min aan het wachten maar CD draad wel maar verder doet hij niets
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 18 november 2004 @ 18:32:27 #98
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_23407046
Vampire the Masquerade live en tabletopp vind ik echt het einde, heeft iemand van jullie dat ook weleens gedaan? (rollenspel)
Well, Dude, we just don't know.
  donderdag 18 november 2004 @ 18:55:31 #99
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_23407406
Ik ga half februari met een aantal vrienden in een huisje in de Ardennen een weekendje Live Vampire Roleplaying doen. We hebben daartoe een paar gewone sessies gespeeld om een gevoel te krijgen voor de wereld en als intro op het verhaal van dat weekend
  donderdag 18 november 2004 @ 23:35:54 #100
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23414524
Vampieren zijn ok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')