Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 02:28 |
Trotse eigenaar van een Saab? Laat hem hier zien!!! (ja, ook die omgebouwde Vectra's van tegenwoordig ) Mijn eerste Saab was een 16 jaar oude Saab 96 met nog geen 30.000KM op de teller. Helaas is die niet meer en heb ik ook geen foto's Nu heb ik sinds een paar maanden een (opknap-)Saab 90, óók 16 jaar oud maar nu met 190.000km op de teller, aanschafprijs ¤500. Morgen foto's!! | |
NightH4wk | dinsdag 21 oktober 2003 @ 02:30 |
offtopic verwijdert op verzoek topicstarter. [Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 22-10-2003 07:03] | |
Marijnissen | dinsdag 21 oktober 2003 @ 02:48 |
vroeger hadden ze toch zo'n lelijke bak? de multipla was er niets bij | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 02:51 |
quote:Das een 900. Zelfde achterkant als de 90 die de voorkant van een 99 heeft Wel een beetje een lelijk kleurtje heeft deze vind ik... -edit- tis trouwens maar wat je lelijk vindt... Vergeet niet dat je hier naar een ongeveer 15 jaar oude auto kijkt... Saab is een van de weinige merken die (tot niet zo lang geleden) heeeel erg herkenbare auto's maakte (die je dan mooi of lelijk kan vinden)... Wat mij betreft was alleen Citroën net zo herkenbaar... -edit 2- Ja, ok, en Mercedes en BMW dan... -edit 3- Ja, goed, en Volvo ook wel... Maar nog even voor de duidelijkheid, deze topic was bedoeld voor Saab-liefhebbers, niet voor Saab-haters... [Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 21-10-2003 02:58] | |
bas-beest | dinsdag 21 oktober 2003 @ 03:16 |
dit is toch wel de ultieme 900: | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 03:19 |
quote:Kijk, das nou gewoon helemaal vind ik dus.... Ik ga ff een patatje halen en dan onderweg ook mijn saabje s fotografereneren en zo... Tot zo!!! | |
NightH4wk | dinsdag 21 oktober 2003 @ 03:20 |
quote:Jij zit atm in de USA? | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 03:21 |
quote:Nee, ook in Den Haag krijgen we snachts wels trek in een patatje | |
Duran | dinsdag 21 oktober 2003 @ 03:22 |
quote:Wauw! Die is vet zeg! Ik heb een prachtige donkergroene Cabrio 900 Turbo vlakbij mn werk staan! Als ik ooit een Digi cam heb zal ik er ns een fotootje van maken zown -ding !!! | |
BaBy-G | dinsdag 21 oktober 2003 @ 03:23 |
vind al die Saabs helemaal niks (lelijke voor bumper)... behalve de nieuwe 95 en 93 sport sedan... | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 04:57 |
Nou, zoals belooft hierbij dus wat plaatjes van mijn saabje; | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 05:12 |
quote:9-5 en 9-3 bedoel je denk ik, de 93 en 95 zijn heeeeel oud... (ik had vroeger een 96, die kwam na de 95...)
En dit is een Saab 96, de eerste auto waar ik de wegen in onveilig maakte; | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 05:22 |
oww ja, en dit zijn saab grippens voor wie nóg sneller wil ; | |
method21 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 05:33 |
We hebben pas met een saab 900 op de maisplak gecrost in hogeloon, binnekort foto's | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 05:37 |
quote:Voordat ik gaaf en leuk en zo begin te roepen wil ik toch eerst wel even weten hoe het nu dan met die 900 is.... | |
Metro2005 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 07:33 |
quote:die staat bij mij in de straat ook, die is van mijn overbuurman. is z'n 3e geloof ik en volgens mij heeft ie er niet echt ooit problemen mee gehad | |
wunderbaum | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:47 |
quote:lol, snackkah de vrijheid | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:56 |
quote:Ha, een kenner! | |
heijx | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:08 |
Ik kan alleen maar meepraten van de eerste 9000 Turbo16 (zonder kat) en de 9000 CSE 2.3 FPT. Eerste en tweede (huidige) Saab van mijn pa, na jaren VW en Audi. Ook al is het een Fiat/Lancia/Alfa samenwerkingsproduct, de oude 9000 rijdt nog in groten getale rond, de rest nie meer. | |
Ballebek | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:12 |
quote:Als je dan patat haalt, ga dan naar een goede tent ; piet patat bijvoorbeeld | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:13 |
quote:ooooo, die oude zaapjes sucken zoooo!!!! Als je nu een nieuwe hebt, die zijn nog wel aardig (ook niet wat ik zou kopen voor dat geld) maar die oude | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:14 |
quote:om 3:30 op dinsdagochtend? Ik dacht het niet. Bovendien maakt de Vrijheid betere patat dan Piet Patat maar das natuurlijk maar persoonlijke voorkeur... | |
ook_gek | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:15 |
quote:Wilde dat ook al zeggen En dat is daar ECHT niet te vreten Ik ben helemaal gek op de 9-3 en de 900 | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:16 |
quote:Goed zo, vooral geen oude Saab kopen!!! Laat dat maar lekker aan de liefhebbers(kenners) over.... | |
ook_gek | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:17 |
quote:Nou voor een kleine 8000 euro heb je een hele mooie saab 900 met vrij veel er op en er aan En reken maar dat je lekker uitgerust op je bestemming aan komt | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:17 |
quote:Zonde van je geld, als je het mij vraagt. ieder zijn ding, he | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:19 |
quote:Voor dat geld heb je echt een hele mooie auto, denk aan een Alpha of een Honda. | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:23 |
quote:Ik vind ¤500 nou niet echt heel erg veel geld voor een auto, en ook niet als je de dikke ¤1000 die ik aan diverse reparaties kwijt was meetelt.... Maar ik ben dus een Saab-fan, jij niet, jouw goed recht en mijn goed recht... Maar deze topic was dus eigenlijk bedoelt voor Saab-fans en niet voor Saab-haters... | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:23 |
of met andere woorden; NU WEER ON-TOPIC GRAAG!!! | |
heijx | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:25 |
Back on topic: Die stóelen he? [Dit bericht is gewijzigd door heijx op 21-10-2003 09:53] | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:26 |
quote:je plaatje doet het niet Maar inderdaad, ze zitten lekkurrrrrrrr!!!
Du har försökt att ladda en sida som inte finns på Passagens medlemsservrar. Detta kan bero på någon av följande anledningar: * Den angivna adressen är felaktig. Kontrollera stavningen och försök igen.
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 21-10-2003 09:32] | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:31 |
quote:ik heb t toch over die knake zaapjes? Niet zeuren, dan! Maar goed, wees blij met die oubollige bak van je. Ik ga ff verder kijken op fok, mzl! | |
Viper_74 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:31 |
Vriend van me heeft een saab 9000 turbo gehad, vette automaat. Luxe kwa uitvoering man, elek ramen/spiegels, volgens mij zelfs stoelverwarming. En 175 pk ofzo, dat ragt. Hij heeft nou een saab 9000 met 140 pk, en hij rijdt nu op gas. Alleen z'n airco is | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:34 |
quote:volgens mij is stoelverwarming standaard op alle Saabs (minstens sinds de vroege jaren 70)... Moet ook eigenlijk wel bij scandinavische auto's he! Ik vind zelf de ruitenwissers en sproeiers op de koplampen erg leuk (en handig bij zware sneeuw)... | |
ook_gek | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:37 |
quote:Alfa is gewoon bagger. En honda is een antalianen auto :"P Saab maakt hele mooie auto,s. alleen het imago is stukken minder. | |
Ultimora | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:40 |
J22 heeft een Red Arrow, die rulet verder hebben mijn ouders ook heeeeel erg vroeger 92´s gehad, die zijn minder. 900derds en 9000ends zijn t coolst, en t comfortabelst | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:42 |
quote:Gek genoeg heeft Saab juist naam gemaakt door heel veel ralley's te winnen... | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:45 |
quote:Saab 92 | |
bas-beest | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:39 |
quote:apart kleurtje, je auto. Of valt dat wel mee? Op die 2de foto lijkt het net één of andere tint donker-roze... | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:45 |
quote:Hij is bordeaux-rood alleen valt de lak er dus echt af als je er naar kijkt. Je ziet ook overal plekjes zitten waar het los heeft gelaten al valt dat met deze belichting niet zo heeeeel erg op... | |
Rolex | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:53 |
Mijn vader is Saab freak ik had net mn rijbewijs en toen kreeg ik zijn saab 9000 griffin omdat hij de 95 griffin had gekocht. Hij vond het zonde om de saab te verkopen omdat hij er toch te weinig voor terug zou krijgen. Inmiddels heeft hij ook alweer de nieuwe saab 95 3.0T vector gekocht, super machtige wagen al vind ik het jammer dat de griffin lijn er uit is. Ik zelf heb met wat bij verdienste en het inruilen van de saab reeds deze wagen gekocht. Saab rijders zullen het wel vreselijk vinden, maar ik ben er helemaal trots op. | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:56 |
quote:Leuke auto!!! Alleen jammer dat het geen Saab is Ik kan me helemaal voorstellen dat je er trots op bent! | |
ook_gek | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:09 |
quote:Makkelijk nummerbord Ik ben helemaal niet kapot van die auto. Kan het niet mooi vinden. Gelukkig verschillen smaken | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:14 |
Ja luister s, nou waren we het er net een beetje over eens dat roepen dat je saabs niet fijn vindt off-topic is, dan betekent dat natuurlijk dat roepen dat je niet van Audi's houdt helemaal off-topic is... nogmaals; Deze topic is bedoeld voor saab-fans. Saab-haters en liefhebbers/haters van andere merken wordt vriendelijk doch dringend verzocht hun eigen topic te openen... | |
ook_gek | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:56 |
quote:zeg Ben blij dat jij geen modje bent.
| |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:09 |
quote:Ha, en anders ik wel!!! Maar je hebt gelijk, ik viel een beetje hard tegen je uit... Maar ja, misschien kan je je voorstellen dat als je een topic opent voor saab-liefhebberds en dan komen er allemaal mensen vertellen dat ze saab zwaar bout vinden en dan heb je dat gehad en dan begint er eentje over audi's, dat je dan een beetje zit te balen? Maar sorry dus, ik bedoelde het niet slecht.... quote:Mooi he! | |
ook_gek | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:17 |
quote:Niks geen probleem hoor Maar je kan weten dat dit gebeurd. Dit is namelijk gewoon een zooi meningen bij elkaar. En daar zitten dan ook mensen tussen die het niks vinden Ik hoor mensen altijd zeggen dat saab een juppen auto is en een dokters auto. En van de week hoorde ik nog iemand zeggen dat hij het idee heeft dat alle saab bezitters gemiddeld 80 zijn en een stoma hebben Hoe komen ze er op Vriendin van me heeft een Saab 95 van 4 jaar oud. Rijd echt helemaal geweldig Zelf heb ik altijd een saab 9-3 of een 900 willen hebben. Liefst coupe | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:33 |
quote:Ken je de 9X al? die staat op mijn verlanglijstje maar daar zal die nog wel even blijven ook voorlopig ben ik bang... | |
heijx | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:40 |
quote:U zei coupé? Saab Sonnett III met dezelfde Ford V4 als in de 96 | |
Viper_74 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:45 |
LoL, leek even wel een verkapt ik-rij-geen-saab-maar-wil-even-mijn-vette-audi-van-mijn-paps-showen want ik 0wn zo hard en mijn paps verdient dikke centen en ik ben te lui om zelf wat te doen | |
j22flyingdownwind | dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:31 |
*Meldt zich*!! Mijn Saabke: Saab 900 Turbo "Red Arrow" no. 68/150. Ik ben er iig heeeel blij mee En het rijdt vreselijk goed En snel... en daar vergissen nogal wat mensen zich in hehe En een fotoke! | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:55 |
quote:Hmm, als ik de topic "wat vind je van Saab?" had genoemd had ik je helemaal gelijk gegeven maar in een topic die "Alle Saab-lovers verzamelen!!!!" heet vind ik het toch wel een beetje off-topic om te gaan lopen vertellen hoe lelijk en slecht je Saabs wel niet vind, om het maar niet te hebben over mensen hun mening over Audi's. Ik vind het dan in ieder geval wél normaal om mensen even te vragen on-topic te blijven, anders is de pret voor de mensen die wél Saab-gek zijn er snel af, vind je ook niet? quote:Heel simpel, ze hebben er nog nooit in gereden...
| |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:56 |
quote:Kewlllllll!!!!!! Hoe lang heb je hem al en is het je eerste Saab? | |
beertje_ | dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:02 |
Onze eerste auto was een Saab 99 Zal eerdaags ff een foto zoeken. Voor 100 knaken toendertijd gekocht alleen jammer dat hij slecht onderhouden was anders hadden we er waarschijnlijk nog in gereden | |
Short_stop | dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:13 |
quote:Leuk!!! En jammer Ik heb zelf ook mijn hele leven in Saabs gezeten. Als peuter werd ik in een lichtblauwe naar de kleuterschool gebracht, ik denk dat dat een 96 was maar dat weet ik niet helemaal zeker. De volgende was een donkergroene Saab die mijn oma nieuw kocht toen ik acht was (ik woonde bij mijn oma) en die heeft ze me in permanente bruikleen gegeven toen ik 21 was. Helaas is die dus gesneuveld door zich in de zijkant van een golf te boren die me geen voorrang verleende En deze 90 is (na een stel leasebakken) de eerste auto waar ik echt de eigenaar van ben. En de kans dat tzt mijn volgende weer een Saab wordt is wel meer dan 99% | |
Duran | dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:43 |
quote:Wij hebben zelf trouwens een Saab 9000 CD Griffin, is mn vader echt zooo trots op, wel logisch ook is ook zown -ding!!! Foto's volgt nog | |
Eul | dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:54 |
Ik heb er geen maar ik rijd er wel regelmatig in (saab monteur, dus vragen.... misschien heb ik een antwoord?). Vooral die 900 Turbo's, bloedje snel. Idd onderschat door veel mensen (GTi rijders ). Heerlijk. | |
Short_stop | woensdag 22 oktober 2003 @ 06:18 |
quote: Ha, helemaal top!! Een huis-monteur voor de Saab-topic hahaha Op dit moment doet de mijne het prima maar als er iets is zal ik zeker aan je denken! | |
j22flyingdownwind | woensdag 22 oktober 2003 @ 08:05 |
quote:Het is m'n eerste aapje en heb hem nu 5 weekjes ongeveer En ben er heeeel blij mee | |
Visie | woensdag 22 oktober 2003 @ 09:11 |
Saaab.... | |
heijx | woensdag 22 oktober 2003 @ 11:55 |
quote:9000T16 was ook verrassend rap van de plek. herinnert zich sprintje met gietijzeren kachel achterin tegen 205 GTI 1.6 Gekke vraag: Heb je in de werkplaats veel 9000's met kapotte achterklepsluiting gezien? (tweemaal hier) En een plots tegen het plafond springende pookknop? | |
ook_gek | woensdag 22 oktober 2003 @ 12:14 |
quote:Whehehe | |
Tjabbo | woensdag 22 oktober 2003 @ 12:47 |
saabs
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 22-10-2003 12:54] | |
ook_gek | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:17 |
wat een zonde | |
stienus5gtturbo | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:58 |
quote:Idd! Een saab moet spoiler en skirt vrij zijn! Dat kan echt niet op zon bak. Behalve dan een origonele airflow kit. | |
Visie | woensdag 22 oktober 2003 @ 15:45 |
Dat zijn dus lelijke saab`s!!! | |
Tjabbo | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:04 |
quote:Welke???
Wat een ge-wel-dige auto. Alleen jammer dat de vorige eigenaar hem niet heeft laten spuiten, maar er zelf verfrollergroen op gedaan heeft. | |
heijx | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:47 |
quote:Foto's 1 t/m 8 kunnen linearecta naar het "Foute tuning" topic. Alleen de 96 op foto 2 kan er mee door. Overigens: Er heeft toch nooit een 99 EMS Turbo bestaan? Óf EMS óf Turbo dacht ik... | |
Threepio | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:51 |
Saab-fan meldt Ik heb het van mijn vader, die rijdt al 16-17 jaar in een 9000 (daarvoor een poosje een volvo estate gehad en daarvoor in 2 verschillende 99's) sinds 87 hebben we 4 verschillende 9000's gehad, van een kale 9000i 2.0 (87) tot de 9000CSE 2.3LPT automaat (96). Rijdt heerlijk, zij het wat lomp... wel comfortabel enzo Ik heb nu niet echt geld voor een auto (student..) maar als ik eenmaal een serieus bedrag kan/mag besteden dan gaat er zeker een saab 9-3 komen voor mij | |
Threepio | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:56 |
quote:Een subaru in saab jasje:D... de impreza is een prima auto, ziet er alleen niet uit... hiermee helemaal opgelost (al is het schaamteloos gebruiken van subarutechniek natuurlijk wel wat dubieus...). Evengoed jammer dattie alleen naar de VS gaat.. | |
Two_Tribes | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:04 |
Mooie auto's Vooral de 9-3 coupe (en dan de Aero of Viggen uitvoering ) Alleen dat dashboard altijd | |
Threepio | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:17 |
quote:tja, daar moet je van houden... ik vind zelf iig alles van na de 9000 prachtig (en praktisch). Het dash van de oudere 900's is idd uberlelijk | |
j22flyingdownwind | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:20 |
quote:Persoonlijk vind ik mijn dash (oude 900 ) relatief gezien toch wel heel mooi. Als je naar een Golfje van die tijd kijkt Nou dan vind ik die van mijn aapje toch wel heel mooi | |
Threepio | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:38 |
quote:tja, een golf van die tijd.. maar ik moet toegeven, vroegah (en zeker in de 70's/80's) waren de dashboarden in alle auto's zo;n beetje echt lelijk | |
derek0905 | donderdag 23 oktober 2003 @ 03:55 |
De mijne: | |
j22flyingdownwind | donderdag 23 oktober 2003 @ 12:56 |
quote:Relaxeeed Wat voor engine? | |
jozef444 | donderdag 23 oktober 2003 @ 13:18 |
mooiste saab's aller tijden : | |
ik_hier | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:59 |
Mooie kleur Derek (British racing green). Mijn vader is ook saab-gek (en dokter ). Rijdt zelf in een oude 900 cabrio. Een uit '92 of '93. Laatste bijzondere oplage met lichtblauwe carroserie en donkerblauwe kap, met de S motor (dus LPT met 144 pk). Maar ik zit nu in het buitenland dus kan er geen foto van showen. Hij heeft ook nog een 900 met 2.1 motor, een 4-deurs (4-deurs ging eruit terwijl de 2.1 liep) uit '91, waarin ik nu rijd . ongeveer 226.000 km gelopen. Zelfde kleur als die van Derek. Hij was pas geleden gestolen (joy-riden) krassen in de lak gezet, deur lomp geforceerd, dat soort ellende, gelukkig viel het nog binnen de verzekering. Maar hij ziet er gaaf uit met lichtmetalen spaak velgen. Heb wel de lichtmetalen strepen aan de voorkant op de bumper niet meer. Was verbaasd om te zien dat Derek ze nog wel alle 2 had. | |
Threepio | vrijdag 24 oktober 2003 @ 00:37 |
quote:Tja, saab heeft toch wel wat betrouwbaarder techniek dan die italianen he | |
derek0905 | vrijdag 24 oktober 2003 @ 13:40 |
quote:2.0 L, maar is gewoon een 900i, ik wil hem eigenlijk tunen, maar weet nieteens of dat mogelijk is. | |
ook_gek | vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:57 |
quote:Techniek is minder jha. Maar ze weten wel hoe je auto,s moet bouwen | |
Two_Tribes | vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:01 |
quote:Kunnen Saabs uberhaupt wel deuken krijgen. Heb het idee dat het allemaal 3 cm dik plaatstaal is. Heb tenminste nog nooit een oude Saab met een deuk gezien | |
Threepio | zaterdag 25 oktober 2003 @ 13:11 |
quote:ik wel hoor... maar misschien zal een saab-rijder eerder zorgen dattie het uit laat deuken ofzo. btw: ooit wel eens een verroeste saab gezien (900 of later dan, die hokken daarvoor zijn zo oud dat die sowieso wel kunnen roesten) | |
j22flyingdownwind | zondag 26 oktober 2003 @ 09:06 |
quote:De mijne heeft roest! (1987) | |
Threepio | zondag 26 oktober 2003 @ 12:03 |
quote:zie ik niets van op de foto's Maar laat ik het anders formuleren: Saab staat iig niet echt bekend om snel roestende auto's [Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 26-10-2003 12:10] | |
Eul | zondag 26 oktober 2003 @ 12:27 |
quote:Ehh, kapotte achterklepsluiting, niet echt. Maar ik werk er nog niet zo heel lang dus het aanbod 9000 is aanzienlijk kleiner als 900, 93, 95 en 93ss beginnen nu ook te komen voor de eerste beurtjes (, nooit wat mis me ), dus dat soort specefieke problemen zijn denk ik een beetje langs me heen gegeaan. Als je echt iets wilt weten hier over kan ik natuurlijk voor je op onderzoek uitgaan. Ehhh, omhoog springende pookknop , nog nooit van gehoord . Was dat eenmalig? | |
Threepio | zondag 26 oktober 2003 @ 13:05 |
Mijn vader heeft 2 9000CSE's gehad, de achterklep ging (en gaat) wel vrij lastig dicht, moet echt stevig in het slot gesmeten worden anders gaat ie niet op slot. Bij onze vorige zou dat gekomen zijn door een aanrijding aan de achterpartij (is onzichtbaar hersteld, maarja..), maar de huidige heeft het ook, dus het zou een vaker voorkomend punt kunnen zijn bij 9000CS-en. De eerste 2 9000's van mijn vader (beide van het eerste model hatchback) hadden er overigens geen last van. | |
vnL | zondag 26 oktober 2003 @ 13:32 |
Saab 9000CSE 2.0t (geloof ik ), maar m'n vader zit erover te denken om een 9-5 Estate te kopen . (Omdat die een hatchback heeft, voor de hond ) | |
Eul | zondag 26 oktober 2003 @ 14:38 |
Dat hij zo moeilijk sluit kun je gewoon afstellen hoor . Gewoon de slotvangerboutjes los maken en dan iets meer de richting van het slot op schuiven en weer vast maken (let wel op dat je hem niet mer naar links of rechts schuift). Teminste... volgens mij kan dat gewoon bij de 9000. | |
Threepio | zondag 26 oktober 2003 @ 14:46 |
quote:keej... thnx for the tip.. ik zal eens kijken hoe dat zit bij dat ding | |
Eul | zondag 26 oktober 2003 @ 17:04 |
Nog iets, de slotvanger is dus het metalen staafje (vaak verwerkt in een beugel oid) waarin het slot zich vast grijpt. Dit zit dus aan de auto, het slot zit in de achterklep. Voor de mensen die het even niet mer snapte... Nogmaals, ik weet "bijna" zeker dat dat zo zit bij de 9000, maar als het niet zo is komt ik er zeker op terug! | |
j22flyingdownwind | zondag 26 oktober 2003 @ 22:54 |
Ik had een 9000 2.3 CSE als leenbak een weekje toen de mijne voor revisie ging, en die achterklep sloot ook meerdere malen niet. Maar dat kwam denk ik omdat ik +/- 20 x in 5 seconden op dat knopje had gedrukt | |
ik_hier | maandag 27 oktober 2003 @ 09:28 |
ik woon nu in het zuiden van zweden, en ik kan je vertellen dat er heel wat saabs zijn met roest hoor (ze strooien hier dan ook lang). Voor 900's geldt dat met name tankdoppen en voorspatschermen (met name die rechts) verroest zijn. Ook aan de binnekant van de wielkasten. Kun je zien aan de knutseloplossingen voor de bevestiging van de zijbumper (zoals ook onze auto heeft). | |
Kogando | donderdag 30 oktober 2003 @ 11:52 |
Ok, hij is van mijn pappie.. maar dat wil niet zeggen dat ik geen Saab liefhebber ben. Ik rij er dan ook met plezier in. Deze 900i 8V hadden we eerst: En deze nu, een 900i-II 16V Carlsson: | |
Duvel | zondag 2 november 2003 @ 19:05 |
quote:Blijkbaar heeft mijn 17-jarige 900 ook last van de Nederlandse strooigewoontes: benzineklep en rechterspatschem zijn roestig. Oh, en ook de zijkant van de motorkap trouwens. Maar verder een fijne wagen natuurlijk | |
j22flyingdownwind | zondag 2 november 2003 @ 19:52 |
Nog ff 2 footootjes van mijn Red Arrow 155pk 240nm | |
PeuRac | zondag 2 november 2003 @ 20:09 |
quote:Blijft Maar dat rechter portier? Lijkt dat zo of is t echt gespoten? | |
j22flyingdownwind | zondag 2 november 2003 @ 20:17 |
quote:Is gespoten na roestbehandelijk. Een van de dingen in mijn prject is de hele auto opnieuw spuiten | |
method21 | maandag 3 november 2003 @ 12:23 |
quote:Die wordt weer opgelapt voor de volgende "race". Is wel leuk ..Saab waar een opel corsa achterop rijdt ...saab merkt het niet eens en corsa ligt in de kreukels. | |
method21 | maandag 3 november 2003 @ 12:25 |
quote:@1300 kilo pk/vermogen/gewicht..... drol op wielen dus .... | |
Short_stop | maandag 3 november 2003 @ 12:29 |
quote:Zoiets had ik dus ook toen ik mijn 96 in de zijkant van een Golf boorde... Had ik dat al verteld? Ik ging bij stoplicht rechtdoor en Golf kwam uit tegenovergestelde richting en ging ineens linksafzonder me voorrang te verlenen... De deur van de passagierszijde van die Golf zat dus tegen de handrem aan en van mijn Saab zat de bumber nauwelijks scheef... | |
j22flyingdownwind | maandag 3 november 2003 @ 12:32 |
quote:@1190kg. Maat van me op school heeft een moeke met een 523i. Die houdt mij niet bij En dat koppel op 1190kg is helemaal lekker. In 5e versnelling @ 130km/h, geef een dot gas en voel het in je rug . Ik weet niet of jij je kadettje nog origneel hebt maar een orignele 8v GSI houdt mij no way bij | |
j22flyingdownwind | maandag 3 november 2003 @ 14:24 |
Is er eingelijk al info over de nieuwe 9-5? Die zal toch binnekort wel een keer komen, de 9-5 stamt nog uit de vorige eeuw | |
stienus5gtturbo | maandag 3 november 2003 @ 16:24 |
quote:Ooit in een 900 turbo gereden? Anders mond houden dan. | |
derek0905 | maandag 3 november 2003 @ 18:14 |
quote:De mijne is 1230 Kilo. Maar de mijne is dan ook wel 5 Deurs. Dus het lijkt me erg sterk dat de 3 deurs variant 1300 Kilo zwaar is. En als je jaloers bent hoef je echt niet een opmerking te maken als "drol op wielen". Je kan ook gewoon zeggen dat je eigen auto niet kan tippen aan deze. | |
Short_stop | maandag 3 november 2003 @ 19:00 |
Voor de liefhebbers nog wat plaatjes van rijdende drollen | |
j22flyingdownwind | maandag 3 november 2003 @ 19:02 |
quote:OOOOEEH SUPER vooral de bovenste | |
Short_stop | maandag 3 november 2003 @ 19:23 |
j22flyingdownwind | maandag 3 november 2003 @ 19:45 |
Short_stop is lievsig! Vette foto's kerel! | |
Short_stop | maandag 3 november 2003 @ 23:54 |
quote:hehe, takk skall de har of zo | |
ik_hier | dinsdag 4 november 2003 @ 11:55 |
tack ska du ha, bedoel je en ik moest drie keer kijken om te weten wat je bedoelde. Maar idd leuke foto's. | |
Short_stop | dinsdag 4 november 2003 @ 14:15 |
quote:Ben altijd in de war met Noors en Zweeds Maar dankjewel! | |
ook_gek | zondag 16 november 2003 @ 18:58 |
Saab 900 S 2.3 i Coupé Leuke bak man!!! Wat zou dat doen in onderhoud.
verzekering kost me dan 118 euro per maand wegen belasting weet ik niet. En hoe veel die zuipt weet ik ook niet.
| |
cybertrucker | zondag 16 november 2003 @ 19:15 |
quote: | |
cybertrucker | zondag 16 november 2003 @ 19:21 |
quote:hallo | |
j22flyingdownwind | zondag 16 november 2003 @ 19:33 |
Mja ik weet niet of Saab goedkoop in onderhoud is. Goedkoper als mijn G in ieder geval Maja dan kan het nog duur zijn... Mijn 900 Turbo loopt op lange afstanden 1:11 en in de stad 1:7. Ik rij wel redelijk door, niet hoog in toeren maar rij hem veel op z'n koppel (dus ik laat de turbo wel werken). Stoelverwarming moet je altijd nemen, crusiaal. Schuifdakje is ook onmisbaar als je het eenmaal ooit hebt gehad. Electrische ramen zijn niet belangrijk vindt ik. Die dingen doe ik toch nooit open, heb ik mn elec. dakje wel voor, ventileert beter en maakt minder herrie. Ik zou ook altijd wel voor een turbo gaan, is echt geweldig! | |
ook_gek | zondag 16 november 2003 @ 20:53 |
quote:Ja jij hebt een oud model. Maar ik wil weten hoe dat is met de 900 serie uit 95 | |
j22flyingdownwind | zondag 16 november 2003 @ 22:00 |
quote:Da is geen Saab, das een Opel | |
ook_gek | zondag 16 november 2003 @ 22:02 |
quote:Alleen het onderstel Maar ik wil het gewoon weten | |
Oosthoek | dinsdag 25 november 2003 @ 00:34 |
Ik geef dit topic een rotschop, want ik wil zelf ook een saab | |
ook_gek | dinsdag 25 november 2003 @ 02:14 |
quote:welke wil je de 900 vind ik zelf mooi | |
bas-beest | dinsdag 25 november 2003 @ 02:40 |
als ik zou mogen kiezen, dan wil ik specifiek deze uitvoering (is trouwens ook op de 1e pagina te vinden): | |
ik_hier | dinsdag 25 november 2003 @ 09:38 |
die heeft een gaaf uitlaatgeluid (in ieder geval de LPT versie van de S, de normale turbo weet ik niet, maar aangezien het dezelfde uitlaat is, zal dat wel). Hij is wel maar in een redelijk beperkte oplage gemaakt geloof ik, het was de laatste motor die in de oude 900 lag. Ongeveer van 1991 à 1992 tot 1993. En wat je ook doet, koop hem niet uit Zweden, die auto's zijn vaak erg aangetast door roest. | |
Oosthoek | dinsdag 25 november 2003 @ 11:28 |
quote:Een ouwe 900 turbo, misschien ook wel een Red Arrow Moet nog ff zorgen dat ik genoeg pieken heb, en papa en mama lief aankijken denk dat ik begin volgend jaar maar 'ns serieus ga uitkijken naar een wagentje. Wil stiekem nog steeds een driedeurs volvo 360 GLT, maar die zijn zo vreselijk schaars geworden in fatsoenlijke staat, dat ik dan beter voor een Saab kan gaan. Bovendien is een 900 turbo ook wel stoerder | |
j22flyingdownwind | dinsdag 25 november 2003 @ 16:35 |
Dit is m'n Saabje Wat je hoort is niet meer dan 2200rpm. Ik ga ook nog eens het geluid rijdend opnemen, want die turbo hoor je teringgoed fluiten | |
Short_stop | dinsdag 25 november 2003 @ 17:09 |
quote:Ha, vanaf heden deze topic met geluid, fantastisch! | |
j22flyingdownwind | dinsdag 25 november 2003 @ 18:12 |
quote:Jij geen geluid? Zou wel cool zijn | |
Duvel | dinsdag 25 november 2003 @ 19:16 |
quote:Dan is die turbo goed naar de tering | |
j22flyingdownwind | dinsdag 25 november 2003 @ 19:27 |
quote:Euh nee je snapt me wel.. hoop ik; turbo's horen te suizen. M'n turbo is 100%, maar mn APC doet soms vaag vanaf de 170/180 km/h, dan klapt ie een beetje in. Daaronder werkt ie altijd super. Bij 120km/h in 5 gasgeven en binnen no time op de 180 Echt cool want je voelt m dan echt doortrekken | |
Duvel | dinsdag 25 november 2003 @ 22:57 |
quote:Ik weet precies hoe ie voelt, ik weet precies hoe ie klinkt Maar als ie hard gaat fluiten schijnt het toch echt een gevolg te zijn van het slijten van de lagers Overigens is het wel een gaaf geluid | |
Short_stop | woensdag 26 november 2003 @ 01:24 |
quote:hmm, ja, das wel leuk inderdaad, moet ik ff bedenken of ik het beste mijn PDA of mijn camera kan gebruiken (je kan wel merken dat het ondertussen 2003 is lol, geluid opnemen, hmm, camera of PDA lol, bandrecorder, wtf is een bandrecorder?!?!?!?) | |
SvenThaMan | donderdag 27 november 2003 @ 14:07 |
SAAB Check deze link eens. Mooie Saab 900 voor weinig geld. Alleen dit is de zgn. Silver Arrow Is dat hetzelfde als een Red Arrow zoals j22flyingdownwind heeft? Heb namelijk wel interesse in zo'n auto alleen 't is helemaal in Friesland... Woon zelf in Brabant. Wat vinden jullie er van? /edit | |
ik_hier | donderdag 27 november 2003 @ 15:24 |
Te zien aan het plaatje niet. Dit is een 2-deurs, oude klassieke 900 uit '86. Heeft nog de lelijke knipperlichten. Ik denk dat het idee achter de versie wel hetzelfde zal zijn. Ik vermoed dat de auto een respectabele kilometerstand heeft. (overigens was ook de tankdop al vervangen of ontroest, makkelijk te zien door het kleurverschil) Weet trouwens iemand nog een goed "klus een beetje zelf" boek over klassieke 900's? Het zou wel leuk zijn om o.a. makkelijk de stoelverwarming en koplampwissers aan de praat te krijgen. | |
j22flyingdownwind | donderdag 27 november 2003 @ 16:53 |
quote:Een Silver Arrow is ook een gelimiteerde versie, ook 150 stuks van gebouwd. 't Verschil is alleen dat een Red Arrow wat meer aanpassingen heeft (spoilers, bumpers, skirts, onderstel, verlaagd, speciale velgen, Saab Airflow e.d). | |
j22flyingdownwind | zaterdag 29 november 2003 @ 11:19 |
Jeeeeh ikke is blij Heb m'n nieuwe stuurtje binnen, mijn oude was fukking versleten.Heb hetzelfde stuurtje alleen dan ipv zwart heb ik nu een heel donker bruine (leer uiteraard )... past wat beter bij het interieur. Verder heb ik eindelijk de typeplaatjes er achter weer op staan Zonder het "Saab" en "900 turbo" embleem kijkt de achterkant wat kaal. Het "turbo" embleem voor in de grille was helaas nog niet binnen. Verder komen er (waarschijnlijk) volgende week gele (!! ) mistlampen onder in de bumper. Geel natuurlijk om het zweedse er goed in de houden Wees gegroet en een prettige dag verder | |
Farao | zaterdag 29 november 2003 @ 16:46 |
Saab Alleen geen idee hoe ie rijd want zo vind je ze alleen in Noorwegen en Zweden. | |
Bart-Willem | zaterdag 29 november 2003 @ 23:38 |
Ik kan aan een Saab 9000 2.0 Turbo komen, uit 1985. Met full options (airco, cruise control, lederen bekleding, lichtmetalen velgen blablablabla) uit met 263.000 km op de teller. :| Kleur is zwart. Er zit helaas geen APK-keuring op. Even een foto, want dat is wel zo leuk. Zoiets is 't dus (ook een liftback), maar dan in het zwart. Vraag is: wat kost zoiets per maand? Uitgaande van de Saab dan. Áls ik het doe ga ik toch niet veel rijden (alleen voor de fun ) want school ligt toch maar op 3km afstand en gezien de vele stoplichten is de fiets nog altijd sneller (en anders heb ik nog altijd m'n OV-jaarkaart). Ik weet wel dat de wegenbelasting rond de 500 Euro per jaar is, en alleen WA-verzekering is voor mij iets van 750 Euro per jaar. Maar what about het onderhoud? Of is 't een idee om gewoon die auto aan te nemen, en nog niet te verzekeren/keuren en eventueel door te verkopen aan een liefhebber ofzo? | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 11:35 |
quote:Is vrij weinig over te zeggen. Hoe is de technische staat van de auto? Heeft ie veel roest? Een turbo zou wel eens afgeragt kunnen zijn, en dat levert veel onderhouds en/of reparatiekosten op. Onderdelen van Saab zijn over het algemeen redelijk geprijst. Ik weet niet hoe dit in verhouding met andere merken is. Ik vind het redelijk te betalen, maarja dat komt omdat onderdelen van mijn Benz niet te betalen zijn. Het verbruik hangt ook nogal van de motorisering af. Heb een weekje in een 9000 CDE gereden, een 2.3 zonder turbo. Deze loopt ongeveer 1:9 als je normaal rijdt. Zo'n 2 liter turbo zal wel wat zuiniger rijden. Ze rijden trouwens ontzettend goed die dingen | |
Short_stop | zondag 30 november 2003 @ 12:48 |
quote:Kan je hem niet even laten keuren ergens? Heb ik ook gedaan, was maar ¤40... Toen ik hem heb gekocht ging er bijna meteen alsnog vanalles stuk, maar dat hoort blijkbaar bij 16 jaar oude auto's... Alles bij elkaar (auto, keuring en reparatie van o.a. de koppeling) heeft hij me een dikke ¤2000 gekost maar ik ben heeeel blij met mijn saabje... | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 13:03 |
Doe je goed! Aanschaf, motorrivisie en wat onderdelen en geintjes hebben mij ongeveer € 4500,- gekost tot nu toe. Maarja het is wel een turbo, en een gelimiteerde oplage. Dat merk je in de aanschaf zeker wel. En daarbij is een volledige motorrivisie ook niet goedkoop Wel de moeite waard! | |
Short_stop | zondag 30 november 2003 @ 13:06 |
quote:Dank je, maar (voorzover ik weet) ziet de jouwe er net zo mooi uit als de mijne lelijk met zijn afbladderende lak en verroeste wieldoppen... Maar ik hoef me iig geen zorgen te maken dat iemand hem pikt of er een kras op maakt of zo... | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 13:52 |
Nouja ik heb wel lichtmetale velgen die nog in best goede staat zijn. De lak is ook goed, alleen heb ik wat roest onder de spoiler. Motorisch is hij nu gewoon 100%%%5, het interieur ziet er ook perfect uit, alleen komt de hemel (zoals bij bijna elke saab 900 ) een beetje naar beneden op sommige plaatsen. Wat er van buiten niet goed aan is, is wat roest onder de spoiler, en de bumpers hebben nogal wat steenslag, maarja dat is ook wel te verwachten met die taartschep voorop Maar slecht ziet ie er zeker niet uit. | |
PeuRac | zondag 30 november 2003 @ 14:04 |
quote:Blijven Geile auto's die 900's maar dan wel het oude type en niet het nieuwe, waar ook_gek op geilt Als je ooit van je 900 af wilt J22 * PeuRac steekt hand op | |
Short_stop | zondag 30 november 2003 @ 14:10 |
quote:Jouw auto is echt prachtig man! Die van mij is technisch volgens mij nu ook 100% met alles origineel behalve de koppeling, de ruitenwissers en de radio/antenne (voorzover ik weet)... 2 liter niet-turbo doet het ook prima (ik moet binnenkort toch echt s naar Duitsland om te kijken hoe hard hij gaat want in Nederland gaat hij hard genoeg om mijn rijbewijs kwijt te raken) alleen het interieur en de lak zien er dus écht niet uit en dat ga ik nu voorlopig ff niet meer herhalen en ik ga ook geen detailfoto's maken tot ik geld en zin heb om hem op te knappen en ik zeker weet dat hij het nu ook goed blijft doen... (geluid van motor komt eraan).. | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 14:17 |
quote:Vergeet 't maar Ben totally in luv, ik betrapte mezelf er dit weekend op dat ik zo goed als nooit meer in de G rij | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 14:22 |
quote:Dank u Wat zit er bij jou allemaal voor extra's in? Ik heb géén electrische ramen, wel een electrisch schuidakkie, electrische antenne (ook origineel ) en stoelverwarming. Spiegels gaan bij mij ook met de hand (gelukkig) Ik heb in Nederland (foei!) één keer écht geplankt op een lege snelweg. Hij loopt 210 / 220 op de teller. Maargoed dat doe ik nooit, vind ik zonde van de auto Normaal op de snelweg rij ik zo rond de 130, dan issie nog lekker stil van binnen en schiet het toch lekker op. Ben trouwens wel benieuwd naar het geluid van je motor Heb nog nooit een die 2 liter-i uit de 900 gehoord dus | |
Threepio | zondag 30 november 2003 @ 14:28 |
quote:Een saab 9000 (turbo) uit 1985 ziet er meer zo uit: Jouw foto is van het nieuwe model van na 1992.. | |
PeuRac | zondag 30 november 2003 @ 14:30 |
quote:Foei toch, dan mag je de G ook wel aan mij doen hoor hoef je iig niet bang te zijn dat hij niet goed onderhouden wordt (verkoop ze tenslotte). quote:Ik weet niet wat de 2.0i doet maar de 2.0S (met LPT, zonder APC dus) Klinkt hetzelfde als de 2.0Turbo, dus ook dat fluiten, en ook die roffel | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 14:49 |
quote:Ik heb tijdens het zoeken naar een Red Arrow ook nog in een 900S gereden. Ze maken <3000 rpm redelijk hetzelfde geluid, maar daarboven maakt de turbo een heel cool zuigend geluid, door die APC, en dat hoor je bij de S niet. De S is trouwens nog best vlot, maar dat komt omdat het ook een 16klepper is. Onderin (< 1500rpm) heeft ie wat meer pit als mijn turbo, maar vanaf rond de 2500rpm (max koppel) dan is die turbo toch een heel stuk sneller. Maarja oude saabs maken altijd wel dik geluid vind ik. Hebben ook maar 1 demper Ploft zo lekker uit de auspuff (*verwijst naar geluidsfragment eerder in dit topic) | |
Short_stop | zondag 30 november 2003 @ 14:51 |
quote:Uhm, extra's hehe, uhm, nou, het is een Saab... Verder was het denk ik de goedkoopste uitvoering... Ik heb alleen stoelverwarming maar dat is echt standaard volgens mij, dat had ik ook al op mijn 96 (als ik het me goed herinner)... quote:Is denk dat die van mij ergens rond de 180/190 zal halen... Hoogste snelheid tot nu toe was dik 160 om 4 uur snachts ergens en toen leek hij nog flink wat over te hebben... Was nog lang geen plankgas iig... quote:2 liter-i 900? Volgens mij ben je in de war... Ik heb een Saab 90 met een 2 liter motor zonder i... | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 14:55 |
quote:Whehe oops haalde je ff in de war met iemand anders op het forum hier Heb je trouwens misschien een foto van je interieur? Ben benieuwd hoe een 90 er van binnenuit uitziet -edit- Is bij jou die stoelverwarming zo'n thermostatische? Die als de stoel koud is aangaat en zodra ie warm is vanzelf uit gaat? Dat las ik in mijn instructieboekje, dat hebben die oude 900's namelijk wel. Ik heb gewoon een knoppie met een 0, 1, 2 en 3 stand [Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 30-11-2003 14:57] | |
Short_stop | zondag 30 november 2003 @ 14:56 |
ow ja, mijn spiegels heb ik vast laten plakken, ze waren kapot en op dat moment had ik even geen zin nieuwe te kopen | |
Short_stop | zondag 30 november 2003 @ 15:00 |
quote:Nee, maar die zal ik zo even maken... Het dashboard is iig heeeel erg spartaans en ouderwets vergeleken met het jouwe... En de bekleding is vergaan... quote:Ik heb voorzover ik weet geen knopje voor de stoelverwarming maar van de zomer deed ie het niet en nu wel dus zal wel thermostatisch zijn... | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 15:04 |
quote:Aha das wel cool! Hey heb je MSN dat is ms wel leuk Mijnes is j24surfingdownwind apenstaartje hotmail.com (apenstaartje natuurlijk door @ vervangen, dit wegens mailbots..) | |
Short_stop | zondag 30 november 2003 @ 15:06 |
quote:Uhm, ja, heb ik wel natuurlijk maar ik heb ook een enorme hekel aan messengers eerlijk gezegd, dus ik gebruik hem zo min mogelijk... | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 15:09 |
quote:Kan ik me goed voorstellen | |
Short_stop | zondag 30 november 2003 @ 18:43 |
euh, foto's van het interieur moet je heel even op wachten tot ik hem heb gestofzuigd, ok? * Short_stop rookt teveel | |
j22flyingdownwind | zondag 30 november 2003 @ 19:28 |
Hahah jah das goed By the way ik heb "vroeger" ook gerookt, maar in de auto nooit. Heb dat nooit prettig gevonden. De geur, en rotzooi, en dat het eigenlijk best (jaja luuk de moraalridder ) gevaarlijk kan zijn. Mijn 900 is (gelukkig) altijd rookvrij geweest... | |
Short_stop | dinsdag 2 december 2003 @ 09:58 |
j22, check ff je msn mailbox aub, dan kennuh wuh meeluh! | |
Oosthoek | dinsdag 2 december 2003 @ 12:40 |
Ben zelf een beetje aan 't zoeken naar 'n ouwe 900, liefst een S of Turbo, maar als ik op marktplaats kijk heb ik toch het idee dat sommige mensen hun bak was overwaarderen. 5000 euro voor 'n 900 Turbo uit 1986 | |
PeuRac | dinsdag 2 december 2003 @ 13:28 |
quote:Dat is een hele nette prijs, moet je je voorstellen wat je voor een 16v Turbo betaald (met minimale hulp over de 200 PK) | |
th0r | dinsdag 2 december 2003 @ 13:35 |
RedArrow68 | dinsdag 2 december 2003 @ 13:51 |
5000 eurie voor een Turbo is geen slechte prijs, maar dan moet ie er wel heel goed uitzien. Een turbo met roest en slechte lak en >250.000km moetje niet meer dan 2500 euro voor geven | |
RedArrow68 | dinsdag 2 december 2003 @ 13:58 |
quote:OMG Het mag dan wel een opgevoerde opel zijn, maar de motoren en design is gelukkig wel Saab Praaaaachtig | |
nikanoru | dinsdag 2 december 2003 @ 13:59 |
* nikanoru begint een beetje hitsig te worden bij Saab. Hmmm zal ik mn astra dan toch inruilen.... -ed- | |
PeuRac | dinsdag 2 december 2003 @ 14:22 |
quote:* PeuRac mazzel heeft vriendje bij Saab te hebben, gaat binnenkort proefrit maken | |
nikanoru | dinsdag 2 december 2003 @ 14:36 |
quote:Toevallig geen kennis bij een TVR dealer?!? | |
PeuRac | dinsdag 2 december 2003 @ 14:43 |
quote:Nee sorry, anders had ik wel een paar foto's met mij in een | |
Short_stop | dinsdag 2 december 2003 @ 14:54 |
nou, als we dan met zijn allen op 9-3's gaan lopen geilen dan doe ik ook mee [Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 02-12-2003 15:09] | |
RedArrow68 | dinsdag 2 december 2003 @ 14:58 |
quote:Oeiiiiiii Sintahkloas? Ik heb net een lading foldermateriaal binnen Had ik via internet aangevraagd Damnnn zitte mooie foto's bij | |
Oosthoek | dinsdag 2 december 2003 @ 22:18 |
quote:Hoe lang duurde dat, zou hij nog voor sinterklaas bij me op de mat liggen? | |
ook_gek | woensdag 3 december 2003 @ 00:20 |
Saab 900 rijd lekker Vriendin van me heeft er 1. Leuk ook contakt slot in het midden dacht ik | |
RedArrow68 | woensdag 3 december 2003 @ 11:48 |
quote:Hmm duurde toch best lang, laten we zeggen een weekje | |
Short_stop | woensdag 3 december 2003 @ 11:56 |
quote:oe, ik kan maar beter op gaan schieten met mijn foto's en geluidsfragmenten geloof ik | |
RedArrow68 | woensdag 3 december 2003 @ 19:17 |
quote:Ja! Vandaag even het kleppendeksel met een schuursponsje/afwasborstel een beetje schoongemaakt. Het ziet er nog neit super uit maar het is iig al een stuk schoner | |
Duvel | woensdag 3 december 2003 @ 22:30 |
Hier twee foto's van de Bring The SAAB Home Tour 2003! Ten eerste: mijn enigszins "gemankeerde" SAAB Silver Arrow te Ursand aan het Vänern meer te Zweden: En de krachtbron van deze SAAB gefotografeerd in het SAAB museum te Trollhättan: | |
RedArrow68 | donderdag 4 december 2003 @ 13:46 |
quote:Heb jij een Silver Arrow ??????? Tell me everything about it! | |
Oosthoek | donderdag 4 december 2003 @ 15:02 |
quote:Heb ze vandaag al binnen kregen! Ga nu lekker lezen Mag ik vragen wat je ongeveer voor je Red Arrow hebt betaald? Ik heb 't idee dat ze voor 'n normale 900i of s soms al wereldprijzen vragen, en een turbo wordt door sommigen als goud gezien heb ik 't idee | |
RedArrow68 | donderdag 4 december 2003 @ 15:12 |
quote:MSN? | |
Tha_Ramsush | donderdag 4 december 2003 @ 15:14 |
Binnenkort thuis een saab 9.3 2liter turbo en dan sportuitvoering etc.... best leuke, luxe en mooie auto's vindt ik... | |
Oosthoek | donderdag 4 december 2003 @ 21:34 |
quote:Oosthoek@hotmail.com | |
ook_gek | donderdag 4 december 2003 @ 22:32 |
quote:Mooi daar kan al me spam naar toe | |
Oosthoek | donderdag 4 december 2003 @ 23:44 |
quote:Ben ik blij dat mn emailfunctie t al duizend jaar niet meer doet | |
Citax | donderdag 4 december 2003 @ 23:47 |
quote:MOET het ff kwijt:
| |
Duvel | woensdag 10 december 2003 @ 19:03 |
quote:Ehr, hij is zilver, en dat is samen met het plaatje op het dashboard dat het nummer 180 draagt, het enige kenmerk dat ie nog heeft (oh, en de pookknop wellicht). Dus geen lining meer over de zijkant, en geen notenhouten stuurtje. Wel de hogedruk turbo (gereviseerd), en de LM velgen die erbij horen. Een vriend van mij heeft wel een echte, al mist díé dus weer het nummerplaatje, maar hij heeft wel de lining en het stuurtje. Wat overigens niet echt fijn stuurt, maar wel staat... | |
Oosthoek | woensdag 17 december 2003 @ 00:34 |
Dit topic mag niet afzakken Overigens vind ik het vreemd dat er voor een 900 SE uit 1994 4000 euro gevraagd wordt op marktplaats, en voor 'n 900 S LPT (classic, 1992) 6000 Terwijl de nieuwere duidelijk luxer uitgevoerd is. Er staat trouwens weer 'n Red Arrow op marktplaats € 2750 geloof ik, nummer 87. | |
RedArrow68 | donderdag 18 december 2003 @ 20:52 |
quote:Ik heb het er met wat mensen van het Saab forum over gehad, waaruit wij concluderen dat het een dikke neppert is. De spoiler mist hij, hij heeft niet de orignele velgen, hij is te hoog (te veel ruimte in wielkasten). En daarbij is de voorbumper geen Red Arrow bumper, maar een Carlsson bumper (iets minder dikke lip onderaan). Heb die kerel ook een mailtje daarover gestuurd, ik wacht met smart op een verklaring | |
Oosthoek | donderdag 18 december 2003 @ 21:08 |
quote:Klopt, de foto strookt niet helemaal met een normale red arrow, maar het kan natuurlijk ook dat hij een andere foto heeft gebruikt. Doet immers 50% op marktplaats. Laat 'm anders een foto opsturen van het dashboardplaatje, weet je 't meteen | |
Oosthoek | vrijdag 19 december 2003 @ 00:17 |
Er staat nu trouwens een tweede op marktplaats, voor slechts 1500 euro. Alleen jammer dat hij niet loopt, en dan is 't altijd maar de vraag wat er mee mis is, hoe eerlijk de verkoper ook over mag komen. | |
Tha_Ramsush | vrijdag 19 december 2003 @ 08:27 |
quote:tjah , of gewoon een nieuwe 93 kopen.. die zijn echt best gezellige auto's!!! | |
johannesmvp2 | vrijdag 19 december 2003 @ 11:14 |
Svenska Aeroplan Aktie Bolaget Nog wat foto's: Eigen Saab (nou ja, van ouders) Verder eigenlijk nog nooit echt problemen ermee gehad, alleen accu & massakabel. Niet echt last van roest. Alleen soms wat mos rond de ruiten Saunaab (click): | |
Oosthoek | dinsdag 23 december 2003 @ 02:44 |
Op marktplaats staat iemand die een 900 verkoopt als Yellow Arrow Heeft wel de sneeuwschuiver en wielen van de red arrow, maar vind 't wel behoorlijk curieus. Misschien een red arrow die geel gespoten is? | |
Groarrrrrrrr | donderdag 25 december 2003 @ 20:12 |
Dit topic hoort bovenaan !!! | |
Threepio | vrijdag 26 december 2003 @ 00:36 |
quote:9000 | |
j22flyingdownwind | maandag 29 december 2003 @ 11:07 |
Yellow Arrow Nep Maar een Red Arrow is neit zo moeilijk na te maken. Stel je rijdt een RA total loss. Koop een rooie saab 900 turbo, doe dr dikke (carlsson) bumpers op, zet het dashboard kasje over en klaar is kees. Dan heb je de spoiler e.d nog niet, maar die heeft die ene op marktplaats ook niet dusja.. | |
j22flyingdownwind | woensdag 7 januari 2004 @ 18:00 |
Schopje!! Ben vandaag bij een Saab specialist geweest. Deze had nog een hele folder liggen over Saab Airflow Dus nu kan ik volgas allerlei dingen bestellen hehe Mistlampen komen er nu dus iig op. De originele meterset (oliedruk, olietemp, accuspanning) zijn helaas niet meer te krijgen Dan maar een net VDO setje erin... | |
j22flyingdownwind | woensdag 7 januari 2004 @ 18:02 |
quote:Er zijn er toch maar 150 van | |
bukgeit | vrijdag 9 januari 2004 @ 03:33 |
Ik heb nummer 169 | |
Duvel | vrijdag 9 januari 2004 @ 17:48 |
quote:'t Staat er echt... Zou het een vervalsing zijn? Ik maak binnenkort wel even een fotootje! | |
bukgeit | zaterdag 10 januari 2004 @ 02:36 |
quote:Niks vervalsing: er zijn 250 van die dingen gemaakt. Dit is nummer 169. | |
Duvel | maandag 19 januari 2004 @ 18:25 |
quote:Da's een hele geruststelling Wie biedt op nummer 180? | |
PeuRac | maandag 19 januari 2004 @ 19:57 |
quote:Doe jij je Silver Arrow weg? Was de staat? Mail me maar ff. * PeuRac is gek op Saab Ik zondag op m'n werk, komt er een klant met een Saab: AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHH Ik dacht dat ik gek werd, die man probeerde al 4 jaar lang zijn auto te verkopen, en uitgerekend 1 dag te laat kom ik em tegen | |
j22flyingdownwind | maandag 19 januari 2004 @ 20:00 |
quote:Ik weet een Red Arrow te koop. 2000 euro vaste prijs (is veel te goedkoop :S) . MSN maar voor verdere info | |
PeuRac | maandag 19 januari 2004 @ 20:08 |
quote:Een RA voor 2000 euro? die kan nooit in een goede staat zijn Wat is er met je RedArrow68 account gebeurt btw? | |
j22flyingdownwind | maandag 19 januari 2004 @ 20:42 |
Edit [Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 20-01-2004 00:09] | |
Short_stop | maandag 19 januari 2004 @ 21:17 |
quote:ruiluh tegah un negentâg? | |
bukgeit | maandag 19 januari 2004 @ 21:35 |
Ik vroeg me al af waar alle Saab-liefhebbers gebleven waren. | |
PeuRac | dinsdag 20 januari 2004 @ 14:48 |
quote:Naar bed (ik iig) | |
j22flyingdownwind | dinsdag 20 januari 2004 @ 16:21 |
* druk heeft En om eerlijk te zijn vind ik het forum niet meer zoals het was dus ik kom er niet zo vaak meer | |
Spyronius | dinsdag 20 januari 2004 @ 16:30 |
Volgende week vrijdag mag ik m'n Saabje op gaan halen, 't is een saab gm900 2.3I, donker rood, heb nog geen foto's, maar die komen zo snel mogelijk. [Dit bericht is gewijzigd door Spyronius op 20-01-2004 16:31] | |
PeuRac | dinsdag 20 januari 2004 @ 16:30 |
quote:Als dat nou door gaat J22 dan openen wij toch gewoon een RA topic | |
j22flyingdownwind | dinsdag 20 januari 2004 @ 16:33 |
quote: | |
bukgeit | dinsdag 20 januari 2004 @ 20:19 |
quote:Ik post hier foto's van mij Silver Arrow maar niemand die er op reageert, ook jij niet. | |
Duvel | dinsdag 20 januari 2004 @ 20:38 |
quote:Ik vind 't een mooie bak, en hij heeft zo te zien zijn houten stuurtje en belijning aan de zijkant nog wèl | |
bukgeit | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:14 |
quote:Tanks. Ik ben in het begin wel zo stom geweest om 'm een aantal keren door de wasstraat te rijden. Pas na de derde keer merkte ik dat de belijning begon los te laten. Houten stuurtje, houten pook, bijna 300 K op de teller en net voor 1100 euro laten opknappen/keuren. Puur noodzakelijke ingrepen, niets cosmetisch. Ik heb deze auto nu bijna anderhalf jaar. En jij? | |
Duvel | woensdag 21 januari 2004 @ 18:09 |
quote:De mijne heeft die streep al niet meer, en ook het houten stuurtje is er door een vorige eigenaar uitgehaald (kan ik me wel wat bij voorstellen, staat gaaf). Hij heeft nu bijna 275k op de teller, rijdt verder prima. Ik heb 'm nu ruim een jaar, en hij heeft me één keer een beetje laten staan toen de koppelingscilinder het opgaf. Maar nog wel mijn huis gehaald, en daarna door een andere 900 naar de garage gesleept. Resultaat is nu wel dat ie weer koppelt als nieuw | |
Tante_Tilly | zondag 25 januari 2004 @ 00:41 |
Lieve Saabliefhebbers, Heb nog geen tijd gehad om het hele topic door te lezen maar kon het niet laten om alvast maar even te reageren. Ook ik ben een groot Saabliefhebber ben en rij in een Saab 96 (aquamarijn, limited edition, 1979, no. 4). Ben zowiezo nieuw hier en wellicht kan een van jullie mij vertellen of er ook een mogelijk bestaat om bepaalde topics als favoriet aan te merken want ik zoek me steeds suf! Groetjes Tante-Tilly | |
Oosthoek | zondag 25 januari 2004 @ 01:43 |
quote:Als je in een topic gereageerd hebt, en je klikt daarna op je naam, dan krijg je alle topics te zien waar je ooit in gereageerd hebt. Zo kun je deze snel terug vinden dus! | |
Threepio | zondag 25 januari 2004 @ 02:48 |
quote:Verder kan je een topic natuurlijk gewoon bookmarken/aan je favorieten toevoegen in internet explorer | |
Tante_Tilly | zondag 25 januari 2004 @ 13:25 |
Thank you, werkt een stuk makkelijker! Zodra ik het toevoegen van plaatjes onder de knie heb dan zal ik een foto van mijn Saabje op dit topic plaatsen! | |
Oosthoek | zondag 25 januari 2004 @ 19:12 |
quote: code: | |
Tante_Tilly | zondag 25 januari 2004 @ 19:31 |
001 | zondag 25 januari 2004 @ 20:11 |
De Saab modellen van tegenwoordig worden toch samen met Subaru ontwikkeld in Amerika (Saab en Subaru zijn beiden onderdeel van General Motors) | |
j22flyingdownwind | zondag 25 januari 2004 @ 21:24 |
quote:Helaas wel PS mijn Red Arrow staat te koop | |
Threepio | zondag 25 januari 2004 @ 21:30 |
quote:Alleen die 9-2 () toch De 9-7 (SUV) zou gebaseerd worden op de Chevy TrailBlazer en de nieuwe modellen voor de europese markt zijn volgens mij gewoon '100%' Saab (ja, de 9-3 deelt onderdelen met de Vectra, maar erg veel zal je er niet van merken). | |
001 | zondag 25 januari 2004 @ 21:53 |
quote:www.gm.com auto brands | |
Threepio | maandag 26 januari 2004 @ 16:26 |
quote:En dus Een lijstje met alle merken die onder GM vallen zegt niet zoveel | |
Duvel | woensdag 28 januari 2004 @ 08:26 |
quote:Het geeft aan dat je naast een Saabaru (de 9-2X) misschien binnenkort ook een SAAB Panda kunt verwachten | |
Threepio | woensdag 28 januari 2004 @ 09:32 |
quote:Die Saabaru wordt niet voor niks niet naar Europa gehaal natuurlijk Ik denk dat het in europa wel mee zal vallen met die klonen trouwens. Of misschien wil ik het denken, ik ben graag positief over de toekomst van het merk GM's wegen zijn ondoorgrondelijk De 9-3 gaat trouwens binnenkort ook geleverd worden met de 1.9Multijet van Fiat. Schijnt bestwel een van de betere oliestokers van het moment te zijn | |
Wallert | zaterdag 31 januari 2004 @ 14:14 |
Ehh, sorry, wrong planet! Hoe krijg ik dit nu weer.... Let ff niet op mij.... | |
RedArrow68 | zaterdag 31 januari 2004 @ 19:19 |
Echte Saabs zijn <1993 Saab's. En de 9000 ook nog wel (tot '96) GM | |
Spyronius | zaterdag 31 januari 2004 @ 23:20 |
quote:Naja shit happens, persoonlijk vind ik dan de echte saab super lelijk, de gm saab daarintegen, de saab 900 2.3 waar ik nu in rond rij, vind ik een wereld auto en durf ik ook mee over straat. | |
Duvel | zondag 1 februari 2004 @ 00:50 |
quote:Jouw SAAB is een Opel met SAAB-saus, mijn SAAB is een SAAB Verder vind ik de discussie nutteloos en over smaak valt niet te twisten. | |
Xtreem | zondag 1 februari 2004 @ 00:53 |
quote:met of zonder opel saus, SAAB blijft bepaalde mensen aan trekken.... Dat is het jammere van de 9-3.. Super mooie auto, absoluut, maar trekt 'te veel' mensen aan.... Niet (alleen) meer de 'SAAB mensen' | |
RedArrow68 | zondag 1 februari 2004 @ 01:00 |
quote: Hoe minder mensen Saab mooi vinden, hoe beter... 'k Moet er niet aan denken dat iedereen een mooie auto rijdt Hoef ik niet meer trots te zijn | |
Xtreem | zondag 1 februari 2004 @ 01:06 |
quote:iedereen mag een mooie auto rijden maar Saab hoort toch bij een bepaald type mens (ja, hokjesgeest enzo... ) Mensen die meestal wel houden van stijl en luxe, maar niks geven om imago.. naja, da's iig mijn ervaring.... | |
Threepio | zondag 1 februari 2004 @ 01:16 |
quote:Net als alle andere automerken is het ook bij Saab de bedoeling dat ze zo veel mogelijk auto's verkopen | |
Xtreem | zondag 1 februari 2004 @ 01:20 |
quote:I know, maar ik vrees dat door veel auto's te verkopen saab z'n imago verne*kt, en daarmee op lange termijn z'n bestaansrecht | |
Threepio | zondag 1 februari 2004 @ 01:48 |
quote:Als ze niet snel meer auto's gaan verkopen dan verliezen ze op korte termijn hun bestaansrecht, dat is het probleem een beetje. Ik heb trouwens goede hoop (kijkende naar de concept cars 9x, 9-3x en 9-3 sport hatch) dat we weer wat leuke dingen van saab mogen gaan verwachten als de 9-2 en de 9-7 achter de rug zijn | |
PeuRac | zondag 1 februari 2004 @ 02:55 |
* PeuRac saab (meer gaat toch Volvo rijden ) | |
001 | zondag 1 februari 2004 @ 12:39 |
quote:In Amerika verkoopt Saab heel goed, vooral onder vrouwen, en de USA is de grootste markt van de wereld. | |
RedArrow68 | zondag 1 februari 2004 @ 12:52 |
quote:Ik heb een belgische jongedame op bezoek gehad die interesse had in mijn Red Arrow :d @ Xtreem: je hebt wel gelijk, luxe, design en onopvallendheid zijn kenmerken van Saab. (vooral oude modellen). Mijn rammelende 900 uit 1987 rijdt stukken beter dan een Golf 3 Je bent veel meer betrokken bij het rijden, terwijl je toch uitgerust op je bestemming aankomt. | |
j22flyingdownwind | zondag 1 februari 2004 @ 23:35 |
Red Arrow sold...
| |
PeuRac | zondag 1 februari 2004 @ 23:38 |
quote:Je sig klopt lekker Heb je die 16v eigenlijk gekocht? En zo ja, wanneer krijg je em? | |
j22flyingdownwind | maandag 2 februari 2004 @ 00:59 |
quote:Nee ik heb totaal geen haast. Ik zoek een beetje rond, alhoewel er bijna geen te koop zijn. Wil iig zeker waar voor mij geld dus ik laat hem ook volledig keuren e.d. Leuke facts nog: De RA wordt donderdag opgehaald door het nieuwe baasje. Zal wel even een brokje worden in m'n keel .... Maargoed, de vooruitzichten zijn goed als het om mijn Saab-toekomst gaat, dus er is niets te vrezen Zodra er een nieuwe op de oprit staat laat ik jullie natuurlijk weten Een goede nacht toegewenst.. | |
dekneep | dinsdag 9 maart 2004 @ 09:25 |
GoedeMorgen Verslingerde Saabkes Ik heb sinds een paar maanden terug een Saabke, en ik heb het steeds kunnen uitstellen maar helaas moet het nu maar!!!! Mijn Carkit inbouwen. Heeft er iemand de ultieme tip om dit zo mooi en fatsoenlijk mogelijk te doen??? De antennekabel, de luidspreker, de houder met zo min mogelijk zichbare schade!! elke hulp is welkom!! Groetjes, kneepie | |
Infantus | woensdag 24 maart 2004 @ 09:03 |
Jaja... Ook ik rij Saab! Zie: Ook ik..! | |
derek0905 | woensdag 24 maart 2004 @ 17:32 |
quote:Mee eens. Het straalt iets "eigenwijs" uit vind ik. Saab rijden, is rijden met stijl | |
Threepio | donderdag 25 maart 2004 @ 00:30 |
Saab is stijl, maar niet iedereen heeft dat door idd... Kreeg vanmiddag nog (naar aanleiding van de saab cabrio die ik als wallpaper op mijn foon heb ) een opmerking dat ik een zaadloze man moest zijn als ik saabs mooi vind. De persoon in kwestie had er trouwens niet veel van terug dat mijn vader al bijna 30 jaar saab rijdt en ik er dus nooit had kunnen wezen volgens zijn 'theorie' | |
Johnny_Footballhero | donderdag 25 maart 2004 @ 00:38 |
quote:Deze hebben wij zojuist aangeschaft. Zelfs in die kleur. Een 2.0t Aero cabrio. Alleen de velgen zijn anders, meer spaakjes dacht ik. | |
Johnny_Footballhero | donderdag 25 maart 2004 @ 00:47 |
Zoiets dus. Heb d'r al even een rondje in gereden, maar wat een blikvanger! Ik zal scherpe digipics posten, als ie op de oprit staat. | |
Farao | donderdag 25 maart 2004 @ 03:17 |
Al surfend op ambulancesites kwam ik op een ambulance (en overige hulpverlenings) site van denemarken en zweden. Daar kwam ik ook wat saabfoto's tegen, dus voor de liefhebbers : Een saab Wiman 9000 2,3 Turbo uit 1995. Brandweer in denemarken : volgens mij is dit ook een saab : en dit was er een zag hier ook een saab tussen, kon 'm alleen niet terug vinden op de site : En als ik het goed zie dan zie je op dit filmpje zo'n politiesaab met toeters en bellen langsrijden : http://www.utryckningssidan.se/filmer/polis4.avi [ Bericht 7% gewijzigd door Farao op 25-03-2004 03:24:51 ] | |
Duvel | dinsdag 30 maart 2004 @ 20:00 |
Als dit hier niet mag, schrap hem dan maar, maar ik wilde mijn mede Saab-lovers wijzen op: [TK] Saab 900 Turbo Silver Arrow No. 180 voor jullie voor mij | |
RedArrow68 | zaterdag 10 april 2004 @ 16:46 |
Ben weer eens terug op het fokforum! Haha, om dit schopje nog een beetje inhoud te geven plaats ik hierbij wat foto's van mijn nieuwe Roderick. Ik verplaatst mij momenteel in nummer 29, i.p.v 68 zoals vroeger. Deze ziet er aanzienelijk beter uit en rijdt ook stukken beter Alvast 2 fotootjes | |
Infantus | zaterdag 10 april 2004 @ 16:51 |
quote:Ziet er op het eerste gezicht zo op de foto inderdaad een stukje beter uit -> hulde! Echt een mooie bak! | |
RedArrow68 | zaterdag 10 april 2004 @ 17:05 |
Ben dr ook wel heel trots op | |
stienus5gtturbo | zaterdag 10 april 2004 @ 17:09 |
quote:Gaan we vanaaf trouwens met de RA naar t hok? Ik wil turbogat Echt triest dat ze dat willen verminderen, das echt supervet! | |
RedArrow68 | zaterdag 10 april 2004 @ 17:11 |
Jot! | |
RedArrow68 | maandag 12 april 2004 @ 17:20 |
Damn jammer dat dit topic zo dood is Waar zijn alle saabliefhebbers? ! | |
PeuRac | maandag 12 april 2004 @ 18:46 |
quote:HIer k rij er alleen nog steeds geen | |
Threepio | maandag 12 april 2004 @ 23:05 |
quote:ik wel af en toe maar die is van mijn pa .. volgend jaar nieuwe studie dus tenzij ik in die tijd een heel fijn bijbaantje krijg voorlopig nog geen saab voor mij | |
spearhead | dinsdag 13 april 2004 @ 08:37 |
quote:Wat doet zo'n Saab tegenwoordig ? | |
heijx | dinsdag 13 april 2004 @ 09:48 |
quote:Aha, Elandproef. | |
RedArrow68 | woensdag 14 april 2004 @ 19:43 |
quote:In welk opzicht? | |
Ultimora | woensdag 14 april 2004 @ 19:49 |
oei deze ziet er idd weer rete mooi uit.... | |
PeuRac | woensdag 14 april 2004 @ 21:00 |
quote:In prijs? Heel wat meer als een volle druk turbo, dat is zeker alleens een Turbo 16S is duurder (heeft ook 185 pk ipv 170) | |
spearhead | donderdag 15 april 2004 @ 10:58 |
quote:Financieel gezien. Of meer algemeen gesteld: wat kost tegenwoordig een nette Saab 900 van het oude model (tot 1993 meen ik ) met een full pressure turbo ? | |
Duvel | donderdag 15 april 2004 @ 12:36 |
Minder dan € 1000, zie V&A. | |
RedArrow68 | vrijdag 16 april 2004 @ 08:27 |
Is ontzettend veel verschil in. Voor een FPT (8 klepper) hoef je nooit meer dan 3000 euro uit te geven en dan heb je toch een hele mooie!. Voor een LPT (die zijn wat nieuwer, maar wel trager) zit je rond de 4000 euro. Voor een trubo 16klepper moet je toch zo'n goeie 8000 euro rekenen voor een heel mooi exemplaar. | |
DJ-Maurits | woensdag 21 april 2004 @ 13:50 |
Ok.. even een schopje.. Ik wil een Saab.. en wel een 900 . Nu heb ik alleen probleem, dat velen bekend voor zal komen.. ik ben momenteel niet echt in het bezit van veel geld.. . De afgelopen weken heb ik al een beetje marktplaats en consorten afgestruind en zag tot mijn verbazing dat er hele leuke gebakjes onder de 1500 euro worden aangeboden.. . Ben ik nu verblind door ware liefde en moet ik deze buitenkansjes mijden als de pest of kan hier best wat leuks tussen zitten? En is er hier een 900-bezitter die me kan wijzen op typische zwakke plekken? Is het onderhoud van een 900 überhaupt te betalen als student? Ik ben tot voor kort actief op zoek geweest naar een Mini... ik werd op den duur alleen schijtziek van het feit dat je voor zo'n 2000 euro eigenlijk alleen maar roest koopt... .. Stort ik me met zo'n Saab in eenzelfde avontuur... of zijn ze weldegelijk van een ander kaliber? Ik hoop eigenlijk straks toch tot het selecte gezelschap van de Saab-rijders te behoren.. . | |
Threepio | woensdag 21 april 2004 @ 17:52 |
Ik denk dat een Saab 900 zowel goedkoper als betrouwbaarder is dan de mini. Die Mini's zijn namelijk nogal populair en brits dus niet echt betrouwbaar volgens mij Maar Duvel had geloof ik nog een 900 te koop | |
RedArrow68 | donderdag 22 april 2004 @ 19:24 |
Opletten: roest onder de dueren, in de wielkasten en bij de tankdop. Interieur even voelen hoe ie onder de mat is Even kijken of ie op alle vier de poten start als het flink koud is Saab schakelbakken zijn best strak, dus als je in een pan erwtesoep aant roeren bent is er ook iets niet goed Schuifdaken van saab zijn heel goed, tonen eingelijk nooit sporen van lekkages ofzo, een heel sterk punt dus. Verder is er zo af en toe roest onder de spoiler (als die er op zit). Bij turbomodellen goed op letten dat de druk constant blijft en dat je de meter niet op en neer ziet flippen. Een turbosaab die op de meter niet de volledige druk geeft is in 9 van de 10 keer een gavel dat de wastegate gewoon te los staat, ofterwijl 10 minuten werk en je hebt weer volle druk Voordeel van een wastegate die open staat is dat hij wel wat eerder begint met spoelen, maar hij geeft minder druk en stopt ook wat sneller. | |
DJ-Maurits | donderdag 22 april 2004 @ 22:05 |
quote:Bedankt! Hier heb ik wat aan.. . | |
Gisje | dinsdag 18 mei 2004 @ 16:36 |
Even een kick want ik heb een vraag. Iemand die mijn vader kent heeft een saab 900i 2.0 16v uit 1989 met het volgende probleem: Hij loopt alleen stationair. De plaats waar hij zijn auto's altijd in onderhoud heeft komt er niet uit en een saabspecialist gaat die liever niet naartoe omdat het al best een oude auto is. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik ga er maar vanuit dat de gaskabel gewoon heel is en aangesloten. Hij heeft multipoint injectie met een bosch computer. | |
RedArrow68 | dinsdag 18 mei 2004 @ 18:08 |
Zou je ms iets duidelijker kunnen zijn? Slaat de motor af wanneer je gas geeft, of blijft hij gewoon stationair lopen? Loopt hij slecht stationair? Trek de kap eens open en controleer alle slangen. Saab's zijn heel slang-gevoelig. Ze schieten vaak los en worden snel poreus. Een los liggens slang waar een vacuum in heerst duidt direct op problemen... ! | |
Gisje | dinsdag 18 mei 2004 @ 18:51 |
Duidelijker kan ik helaas niet zijn. Ik kreeg te horen dat die wel gewoon bleef lopen maar er gebeurt gewoon niets als je het gaspedaal intrapt. Verder staat die auto niet hier maar als ik ja zeg om te proberen om hem te repareren zou die hem wel brengen. Ik ga iig even kijken of ik meer info kan krijgen. | |
stienus5gtturbo | woensdag 19 mei 2004 @ 10:02 |
quote:gaskabel stuk? | |
Duvel | woensdag 19 mei 2004 @ 11:34 |
quote:Het is simpel te controleren: bedien de gasklep met de hand in plaats van via het gaspedaal. Als ie het dan wel doet is het de gaskabel. Als ie het niet doet is misschien de gasklep (bij deze wagen eigenlijk luchtklep) kapot? | |
Oosthoek | woensdag 19 mei 2004 @ 14:35 |
Slecht nieuws, van SAABforum.nl geplukt:quote: | |
DJ-Maurits | woensdag 19 mei 2004 @ 14:49 |
quote:Zeg maar dag tegen Saab... Al is dat natuurlijk eigenlijk al een aantal jaren geleden gebeurd.. . | |
Duvel | woensdag 19 mei 2004 @ 14:58 |
quote:Dus Saab wordt het slachtoffer van gebagger bij Opel? Matig... Dat GM van mening is dat alleen de uitstraling van het merk telt dat zien we in de VS met de 9-2X en de 9-7X. Smakeloze kutzooi. | |
ergodyne1 | woensdag 19 mei 2004 @ 15:02 |
Saab is cool, ben opgegroeid met alleen maar Saab... op dit moment staat er een 9-3 voor de deur met full-options, leer, alles electrisch incl. stoelen, climat control, boord compu, etc.etc. wat een wagen echt heeerlijk! | |
Oosthoek | woensdag 19 mei 2004 @ 15:07 |
Ik heb een nieuwe foto op m'n dartbord hangen. Bob Lutz | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 19 mei 2004 @ 15:11 |
quote:dat betekent het einde van Saab ... want iemand die zich stijlvol wilt onderscheiden van de "normale man" gaat niet in een Saab-Opel rijden, denk ik. | |
devlinmr | donderdag 27 mei 2004 @ 16:10 |
Ff een vraagje tussendoor. De laatste paar dagen heb ik een aantal Saab 900EP zien rijden. Is dit een bijzondere uitvoering ofzo? | |
Duvel | donderdag 27 mei 2004 @ 18:03 |
quote:Da's een 900 EcoPower, ik heb me ooit laten vertellen dat het een 900S (dus LPT) is, maar dan met een ander naampje. Of dit klopt weet ik dus niet 100% zeker. | |
Farao | donderdag 27 mei 2004 @ 19:08 |
Was er toevallig vandaag een saab-meeting ofzo in Zuid Limburg ? Kwam net 'n 'n heleboel saabs tegen op de snelweg, minstens 8 van die 900 cabrio (ofzo) modellen, en dan zeker nog 7-8 andere, ze reden in 'n hele lange stoet allemaal achter elkaar aan. | |
ergodyne1 | donderdag 27 mei 2004 @ 22:23 |
Die Red Arrow KICKT ASS! | |
woutabest | woensdag 14 juli 2004 @ 17:45 |
Een goede bekende van mij heeft net een saab 9000 aero | |
Eul | woensdag 14 juli 2004 @ 18:17 |
quote:Neiuwe of oude model? Die oude voel je de turbo er nog lekker in kicken, maar die nieuwe is ietsjes sneller. Btw ook makkelijk te tunen die dingen | |
Oosthoek | woensdag 14 juli 2004 @ 19:01 |
Als ie nog niet verkocht is (kom net terug van vakantie) ga ik binnenkort kijken naar een 900 T16S uit 1986 in het zwart | |
woutabest | woensdag 14 juli 2004 @ 19:07 |
quote:nieuw... lekker met leer enzo... | |
draaijer | woensdag 14 juli 2004 @ 21:40 |
Onze Limited Saab Carlsson S nr. 101 van 250 Nu 86.000 km gereden op de teller en het waren heerlijke stille en snelle kilometers. Ik wil nooit meer iets anders dan een Saab. | |
Oosthoek | dinsdag 9 november 2004 @ 00:45 |
Vandaag mijn 900 opgehaald bij de vorige eigenaar! Opeens heb je het... je wilt een SAAB | |
bukgeit | dinsdag 9 november 2004 @ 00:50 |
Mooi ding! Maar geen Turbo, die je van plan was te kopen. Mijn 900 is net weer door de APK. | |
Oosthoek | dinsdag 9 november 2004 @ 09:42 |
Ik was na verloop van tijd tot de voorzichtige conclusie gekomen dat ik een turbo gewoon ècht niet kon betalen. Voor het geld wat ik had kon ik een goede 900i kopen, of een brakke 900 turbo. Dan zou ik meteen geen geld meer hebben voor de reparaties dus dat begint lekker dan Heb nu voor een schappelijk prijsje toch een erg fijne auto Maar ze roept me, dus ik ga dr even uitlaten | |
Fransie | vrijdag 24 maart 2006 @ 21:36 |
Hi kids, Eindelijk heb ik een SAAB. De 9.3 SE turbo coupé uit 2002 met slechts 80.000km op de teller | |
Alexxxxx | vrijdag 24 maart 2006 @ 22:08 |
Merk en type: Saab 95 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Emmen CS Datum: 7-4-2004 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Merk en type: Saab 96 V4 Eigenaar: Autobedriuw Brouwer Land van herkomst: Nederland Locatie: Stiens: Brouwer Datum: 07-09-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: bouwjaar 1974 Merk en type: Saab 96 V4 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Enschede Datum: 17-09-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: bouwjaar 1969 | |
Oosthoek | zondag 26 maart 2006 @ 15:28 |
quote:Mooi spul! En het is lekker weer, dus rondcrossen met dat ding! Ik heb de laatste tijd wat onderhoud laten liggen wat je nu wel echt begint te merken. M'n remmen aan de acherkant moeten hoognodig vervangen worden en een nieuwe hoofdremcilinder ligt op de plank. Ook een versnellingsbakolie wissel met de veelprezen Honda MTF 2 olie zit er binnenkort aan te komen. Verder heb ik een kleine lekkage die HEEL erg storend is en niet te lokaliseren lijkt en is mn spoiler een beetje losgekomen zodat ik hem er maar af heb gehaald omdat ik bang was dat ie er af zou pleuren op de snelweg. Ook nog ff snel een andere voorbumper monteren omdat er een mooie trekhaak in zit en hij is weer 't mannetje! Vooral het technische gebeuren gaat aanstaande zaterdag waarschijnlijk gebeuren! | |
Richie_Rich | maandag 27 maart 2006 @ 00:38 |
Ik speel al een tijdje met de gedachte om een Saab te gaan kopen. Nu staan er drie Red Arrows op Marktplaats. http://kopen.marktplaats.nl/auto_s/saab/c148.html?tab_adcount=619&ds=kw%3A%3Bto%3A1%3Bl1%3A91%3Bl2%3A148%3Blt%3Azip%3Blx%3A%3Bly%3A%3Bosi%3A2&u=148&g=&f=&t=1&p=1&show_thumbnails=1&show_summary=1&tb=all&q=red+arrow&g=&u=148&postcode=&distance=&search=Zoek&srt=dd&show_thumbnail=1&show_summaries=1&s=50 Ik vind de vraagprijzen niet echt hoog alleen. Zijn dit reeele prijzen of zal er wat mis mee zijn? | |
Oosthoek | maandag 27 maart 2006 @ 18:41 |
quote:Mwah, dat zijn wel redelijk gemiddelde prijzen denk ik. Een nadeel van de RA is dat ze uit de slechte roestjaren komen. 87 88 en 89 staan niet echt bekend als hele harde jaren. De jaren ervoor (86 85 84) en erna (90 91 92) zijn veel vaker roestloos te vinden. Omdat de RA ook nog eens hele dikke kunststoffen wielkastranden en bumpers heeft wil dat nog al eens vervelende verrassingen geven als je die er af haalt. Een bijkomend nadeel is dat de RA een van de laatste 8-klepper turbo's is, maar wél met katalysator geleverd, wat je vermogen drukt. Vroegere 8-kleps turbo's hebben meer vermogen, en latere zijn er niet want vanaf 1990 oid zijn er alleen nog maar 16 kleps turbo's geleverd. Ik heb in het begin ook serieus naar een RA gekeken, maar loop er inmiddels niet echt warm meer voor. Toen ik eenmaal de 900 echt ging waarderen als model ben ik tot de conclusie gekomen dat die dikke bumpers en die grote spoiler afbreuk doen aan de finesse van het model. De allereersten ('79) zijn imho het mooist door hun eenvoud en daarna komt voor mij het model met de zgn 'platte neus'. De platte neus met skirtset ziet er zo uit: Dit is de Turbo 16 S uit '84, bovenste is een prototype, onderste het productiemodel. Wat zou ik er graag eentje hebben Hieronder een plaatje van de modernere 'zalmneus' zoals de RA heeft: Deze bumpers zijn iets moderner dan die van de 900 vóór '87, maar minder dik dan de RA bumpers. Aan de meer gestroomlijnde vorm van de koplampen kun je zien dat het een zalmneus is. Ik vind hem alleen veel minder mooi dan de karakteristieke platte neus die van 79 tm 86 is geleverd. Er is een nieuw topic aangemaakt! SAAB topic nr. 2! [ Bericht 2% gewijzigd door Oosthoek op 27-03-2006 18:54:10 ] |