abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 september 2003 @ 22:55:23 #1
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13398948
Oke, deel 2 was vol. Hier weer verder.
pi_13417546
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:42 schreef sweek het volgende:

[..]

Aah, goed zo. .

Ik heb het programma laten opnemen aangezien ik niet in Nederland woon, ik kan het binnenkort zien. .

En er is ook slecht nieuws... voor mij althans:

ICK voor 1900 en 2500-serie
Het plan om de 1900 en 2500-serie (Den Haag - Venlo / Heerlen) met vaste samenstellingen van 10 ICK-rijtuigen te gaan rijden, moet tegen het einde van deze maand realiteit zijn. Vanaf september gaan alle stammen er van noord naar zuid als volgt uitzien: locomotief + 2x A + 3x B + BD + 4x B. Ook wil men in het weekend van 31/8 18 plan W's buiten dienst stellen, de Df's aan de kant zetten en de Bvf'en naar Maastricht sturen voor ombouw tot Bv.
Vanwege de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug zijn er veel treinen opgeheven en blijven er vijf stammen over op de Grote Binckhorst. Ook rangeerpersoneel komt er vrij, omdat er geen getrokken treinen kopmaken te Den Haag. Dit personeel gaat de vijf stammen uit elkaar halen en sorteren. Nieuw samengestelde stammen met alleen ICR-rijtuigen zullen in Haarlem worden uitgewisseld met een stam uit de 8/900-serie met juist veel ICK-rijtuigen. Op deze manier komen alle ICR en dubbeldeksrijtuigen in de 8/900-serie terrecht en alle ICK-rijtuigen in de 1900 en 2500-serie.

Kut-ICK's... . Dan ga ik maar zo veel mogelijk reizen wanneer het niet druk is, zodat ik zo'n hokje voor mezelf kan hebben...


Je bent laat. Die vaste samenstellingen bestaan al een week of twee, drie.
  woensdag 24 september 2003 @ 22:30:00 #3
35485 rique
with Canon, I can
pi_13423110
Ik heb maandagochtend wat plaatjes gemaakt op Amsterdam Centraal.

Allereerst de altijd merkwaardige achtercoupé van de IC Haarlem-Maastricht die in de richting haarlem altijd bij mij de suggestie wekt dat je er per ongeluk uit kunt vallen. Ik heb het geprobeerd, het kan niet.

vervolgens kwam de plaatselijke boemel Amsterdam Centraal-Uitgeest binnenrijden.

en al rijdende heb ik wat afbeeldingen gemaakt van de ICE, hier de mooiste IMO

Voor de echte bikkeltreinfans:
vraag 1: in welke trein zat ik? (perron, lijn)
vraag 2 voor de échte bikkels: Hoelaat vertrok deze trein? (zie: schaduwen op het perron)

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  donderdag 25 september 2003 @ 05:47:41 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_13426740
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:30 schreef rique het volgende:
Voor de echte bikkeltreinfans:
vraag 1: in welke trein zat ik? (perron, lijn)
vraag 2 voor de échte bikkels: Hoelaat vertrok deze trein? (zie: schaduwen op het perron)
Antwoord 1: Sneltrein van spoor 1 naar Breda (bij afwezigheid van storingen)
Gokje 2: uurtje of vier (16.11)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 september 2003 @ 07:00:00 #5
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13426769
1: Sneltrein van spoor 1 naar Den Bosch
2: 11:58.
  donderdag 25 september 2003 @ 10:06:01 #6
35485 rique
with Canon, I can
pi_13428193
quote:
Op donderdag 25 september 2003 07:00 schreef Jerommeke.nl het volgende:
1: Sneltrein van spoor 1 naar Den Bosch
2: 11:58.
Inderdaad spoor 1 (net als de vorige reactie) sneltrein Breda. Je zat er best dicht bij. 12:11 was de tijd

(11:58 is de IC naar den bosch, spoor 2)

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  donderdag 25 september 2003 @ 14:11:12 #7
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_13433729
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:30 schreef rique het volgende:
Ik heb maandagochtend wat plaatjes gemaakt op Amsterdam Centraal.

Allereerst de altijd merkwaardige achtercoupé van de IC Haarlem-Maastricht die in de richting haarlem altijd bij mij de suggestie wekt dat je er per ongeluk uit kunt vallen. Ik heb het geprobeerd, het kan niet.


Die deuren zitten gewoon op slot ja

Zou wat worden als een blinde naar de volgende wagon wil en de rails op flikkert.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 september 2003 @ 14:22:02 #8
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_13433966
quote:
Op maandag 15 september 2003 19:51 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik heb een keer zeven gehoord, maar dat is ook al weer een paar maandjes geleden.

En een drietje heb ik in levende lijve al helemaal lang niet meer gezien geloof ik...


Heb vorige week nog een drietje ziet rijden gekoppeld met een zesje, ik meen in Ehv, maar ik kom echt overal dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Volgens mij was het dat ex-viertje omdat de contouren van de 4 onder de 2 nog te zien was.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 september 2003 @ 14:28:30 #9
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_13434093
quote:
Komende zondag 28 september mogen mensen met de 'natte' achternamen De Donder, Spat en Regen zonder te betalen in de trein stappen. En vanwege Ilse's succesvolle optredens afgelopen weekeinde op NS-stations, mag bovendien iedereen met de achternaam De Lange aanstaande zondag gratis sporen.

Tijdens de herfst mogen mensen met een 'herfst-achtige' familienaam op zondag gratis reizen met de trein. Elke donderdag worden de achternamen bekend gemaakt, die de daaropvolgende zondag gratis met de trein mogen reizen.

Om gratis in de tweede klas te kunnen reizen moeten de reizigers een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen.


"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_13438629
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Heb vorige week nog een drietje ziet rijden gekoppeld met een zesje, ik meen in Ehv, maar ik kom echt overal dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Volgens mij was het dat ex-viertje omdat de contouren van de 4 onder de 2 nog te zien was.


Er zijn wel meer 3 -> 4 -> 3-stellen geweest. Een van de 3500'en Utrecht-Eindhoven moet volgens omloop rijden met III + VI, maar theorie en praktijk zijn twee uitersten in dit geval.
pi_13440604
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:54 schreef Lucske het volgende:

[..]

Je bent laat. Die vaste samenstellingen bestaan al een week of twee, drie.


Ik merkte het gisteren... ziet er wel mooier uit moet ik zeggen... .

Ik ben helemaal van Maastricht naar Zwolle gegaan, reden de Railhoppertjes niet... maar wat Plan V's daar....

4 of 5 x ICM3 aan elkaar

Buffeltje

En wel een mooie foto van een ICM4'tje

En Zwolle zelf

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 25-09-2003 18:43]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13440718
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:11 schreef MREn het volgende:

[..]

Die deuren zitten gewoon op slot ja

Zou wat worden als een blinde naar de volgende wagon wil en de rails op flikkert.


Ja, die vergrendelen ze gewoon bij het kopmaken... ik hoop maar dat ze het nooit vergeten te doen. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 25 september 2003 @ 18:44:05 #13
30560 2Mini
Official Logo
pi_13440737
Die ICE ziet er wel strak uit
Camera 1... 1!
  donderdag 25 september 2003 @ 18:45:21 #14
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_13440768
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:37 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik merkte het gisteren... ziet er wel mooier uit moet ik zeggen... .

Ik ben helemaal van Maastricht naar Zwolle gegaan, reden de Railhoppertjes niet... maar wat Plan V's daar....

4 of 5 x ICM3 aan elkaar
[afbeelding]

Buffeltje
[afbeelding]

En wel een mooie foto van een ICM3'tje
[afbeelding]

En Zwolle zelf
[afbeelding]


Zwolle is volgens mij het station met de meeste verschillende materieelsoorten, mooi fotostation dus.

Vandeweek werden zowel stoptrein naar Groningen als sneltrein naar Emmen door ICM gereden.

En 15 bakken ICM zien vertrekking ri. Amersfoort blijft een stoer gezicht.

Je weet toch dat de stoptreinen door Plan v worden gereden en de sneltreinen door Railhoppers? Anders ben je idd voor lul er van uit gegegaan dat ze niet reden.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_13440831
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:44 schreef 2Mini het volgende:
Die ICE ziet er wel strak uit
Moet je eens 's nachts naar de ARD kijken, naar Die Schoensten Deutsche Bahnstrecken... daar zie je ze vaak voorbijrijden. .

Of gewoon even naar Amsterdam, Arnhem of Utrecht gaan natuurlijk.

Voor trajectkaarthouders en jaarkaarthouders (niet OV-studentenkaart) is er ook geen toeslag meer. .

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13440947
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Zwolle is volgens mij het station met de meeste verschillende materieelsoorten, mooi fotostation dus.

Vandeweek werden zowel stoptrein naar Groningen als sneltrein naar Emmen door ICM gereden.

En 15 bakken ICM zien vertrekking ri. Amersfoort blijft een stoer gezicht.

Je weet toch dat de stoptreinen door Plan v worden gereden en de sneltreinen door Railhoppers? Anders ben je idd voor lul er van uit gegegaan dat ze niet reden.


Ik wist het niet, maar ik heb op een snel- en een stoptrein gewacht, en het waren allebei Plan V's... . Dan ben ik maar Arnhem - Tiel Geldermalsen gaan doen.
En het ziet er inderdaad erg mooi uit, 15 bakken... jammer dat het erg moeilijk te fotograferen valt... Eigenlijk zou je de mooiste foto maken door ergens tussen Zwolle en Amersfoort in het bos te gaan liggen, maar dat heb ik er nou ook weer niet voor over...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 25 september 2003 @ 23:05:48 #17
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13447735
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:06 schreef rique het volgende:

[..]

Inderdaad spoor 1 (net als de vorige reactie) sneltrein Breda. Je zat er best dicht bij. 12:11 was de tijd

(11:58 is de IC naar den bosch, spoor 2)


hint: je fotocamer slaat ook informatie op over het genomen tijdstip van de foto
pi_13448352
Mag je hier ook klagen over vertraging?

Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig niet zoveel vertraging meer heb als vroeger. Vroeger ging ik 5 dagen per week met de trein, nu nog maar 3

Iemand Fien soms gezien?
pi_13450230
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:37 schreef sweek het volgende:
En wel een mooie foto van een ICM4'tje
[afbeelding]
Je had ook wel pech, want normaal hoort op dat spoor (stoptrein groningen) een plan-u te staan, dat daar ICM rijdt is toch wel uitzonderlijk.
pi_13450241
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:51 schreef sweek het volgende:
En het ziet er inderdaad erg mooi uit, 15 bakken... jammer dat het erg moeilijk te fotograferen valt... Eigenlijk zou je de mooiste foto maken door ergens tussen Zwolle en Amersfoort in het bos te gaan liggen, maar dat heb ik er nou ook weer niet voor over...
IJsselbrug bij Zwolle van een afstandje? Dan krijg je alle 15 er wel op, maar de kans dat er 15 voorbijkomen is wel heel klein.

edit: foto gevonden

  vrijdag 26 september 2003 @ 08:25:41 #21
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_13450942
quote:
Supervoordelig met NS Herfsttoer

Met z'n tweeén een dagje onbeperkt treinen voor maar ¤ 25,-!
Geldig op elke zaterdag of zondag van 27 september t/m 23 november.
Dat is NS Herfsttoer: onze onweerstaanbare herfstaanbieding.
Ga maar na: 2 dagkaarten 2e klas kosten ¤ 74,20 (met 40% korting ¤ 44,40).
Natuurlijk kunt u ook kiezen voor de 1e klas.
Dan kost de NS Herfsttoer ¤ 35,-

Bron: http://www.treinendoordeherfst.nl


Leuk voor als je geen herfstachtige naam hebt Op die manier word het tenminste weer leuk om met de trein te gaan (sinds de auto neem ik de trein helaas niet meer).
pi_13454600
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:02 schreef contra het volgende:

[..]

Je had ook wel pech, want normaal hoort op dat spoor (stoptrein groningen) een plan-u te staan, dat daar ICM rijdt is toch wel uitzonderlijk.


Dat vind ik niet erg hoor, voor Plan U's ga ik wel naar Eindhoven - Weert, ietsje dichterbij vanuit Sittard. .
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 02:05 schreef contra het volgende:

[..]

IJsselbrug bij Zwolle van een afstandje? Dan krijg je alle 15 er wel op, maar de kans dat er 15 voorbijkomen is wel heel klein.

[afbeelding]

edit: foto gevonden


Mmm, misschien eens proberen ooit... bedankt. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13461965
Even een metro-vraagje, niet helemaal on-topic, maar een apart topic is nou ook weer niet nodig lijkt me. .
Als ik zo eens zoek op Amsterdamse metro's / sneltrams vind ik 3 soorten, maar geen namen er voor...



Weet iemand hoe ze nu eigenlijk heten?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 27 september 2003 @ 00:19:26 #24
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13471819
De nieuwe NS herfst tv-reclame is leuk.

Erg mooi shot van die voorbijrijdende Koploper, lekker muziekje eronder. Later in het blok reclame herhalen ze dat shot weer eens.

Hopelijk draagt het bij aan een beter imago, het spotje heeft een hoge feel-good waarde vind ik.

pi_13475299
Even wat linkjes naar de andere treinentopics, best handig als die allemaal op 1 plaats staan, zodat treinenliefhebbers makkelijk in al die topics kunnen komen. .

Trein 'screensaver' op ARD
Wel 'ns 'n echte noodstop met de trein meegemaakt?
NS Docusoap "In Het Spoor Van..." op SBS6!
NS wil treinen laten rijden via metrosysteem.
Stiltezones in alle Intercity's.
Waar ben jij al met de trein geweest in Nederland?

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')