abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 oktober 2003 @ 16:01:15 #51
9028 DeadKennedy
www.theidea.tk
pi_13573597
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 01:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

nee, nog beter: als je 'm kut vond dan kopieer je 'm maar voor iemand en zeg je "hier, hier heb je een kut cd"


Op Graspop zei hij inderdaad dat je de cd maar moest kopen, en als je het een kut cd vond mocht je hem kopiëren en aan je vrienden geven
Ik heb er nog niet naar geluisterd, maar verwacht er veel van. Al vind ik het artwork maar raar, echt 1994 computer graphics
There is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 16:33:02 #52
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_13574545
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 15:38 schreef The_NiteAngyl het volgende:

[..]

Negatieve reactie...
Ik ben al menig jaar fan van Maiden, maar na deze plaat moet ik toch met enige spijt in m'n hart afhaken. Ik heb er intussen een aantal keren naar geluisterd, maar op de één of andere manier houdt deze plaat m'n aandacht niet genoeg vast, en gaat de muziek langzamerhand ongemerkt voorbij. Nee, het is niet echt my cup of tea anymore. Voor mijn doen is het te druk geworden, en de vocalen van Dickinson zijn niet zo afwisselend meer (waar ik voorheen helemaal weg van was). Bij de vroegere albums pakte ik nog wel eens m'n gitaar om uitbundig mee te spelen, maar nu heb ik nog geen enkel nummer, laat staan riff, waarvan ik warm genoeg van loop om mee te spelen. En dat vind ik behoorlijk jammer.

Begrijp me niet verkeerd, de kwaliteit van het geluid en de nummers op zich natuurlijk is er op vooruit gegaan, maar de constructie en de teksten zijn helemaal veranderd... gemoderniseerd, en het is helemaal on-Maiden (ten op zichte van de periode 1992 en voorheen). Eigenlijk is m'n muzieksmaak sinds die tijd niet of weinig veranderd, dus daar zal het niet aan liggen. Ik was al niet zo weg van Brave New World, maar toen ik hoorde dat Dance of Death een vooruitgang van BnW zou zijn, keek ik toch met veel verwachting naar DoD. Maar naar mijn mening mocht het niet baten.

Misschien hadden ze beter kunnen stoppen bij Fear of the Dark en iedereen zo z'n eigen projectjes en dingetjes gedaan.

Maar jah, da's natuurlijk weer mijn mening.


Waarom mag een band niet meegaan met z'n tijd? ik vind het "nieuwe" geluid best wel goed en ik luister er graag naar.

We leven niet meer in de jaren 80 en Iron Maiden wil zelf als band ook groeien, niet altijd in het verleden blijven leven.

  woensdag 1 oktober 2003 @ 16:54:32 #53
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_13575233
Weet je wat nou zo gek is, dit is waarschijnlijk de meest revolutionaire Maiden plaat met heel veel dingen die ze nooit eerder hebben gedaan.
En terwijl we vroeger mensen hadden die lopen te zeiken dat Maiden steeds hetzelde is hebben we die nog steeds + met mensen die vinden dat het hun Maiden niet meer is. Kan nooit goed zijn kennelijk.
pi_13575304
Ik vind dat er op deze plaat juist veel herkenbare Maiden-riedeltjes staan... eigenlijk.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 16:59:52 #55
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_13575378
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 16:57 schreef Seborik het volgende:
Ik vind dat er op deze plaat juist veel herkenbare Maiden-riedeltjes staan... eigenlijk.
Ja dat helaas ook maar met Paschendale, Dance of death, en Journeyman doen ze toch echt iets nieuws.
Gebruiken ze nou trouwens in het nummer Dance of Death geen andere instrumenten dan bas, drum, en gitaar?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 oktober 2003 @ 17:02:12 #56
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_13575446
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 16:59 schreef Djaser het volgende:

Gebruiken ze nou trouwens in het nummer Dance of Death geen andere instrumenten dan bas, drum, en gitaar?


dat doen ze op veel nummers niet hoor....
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_13576261
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 16:59 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ja dat helaas ook maar met Paschendale, Dance of death, en Journeyman doen ze toch echt iets nieuws.


Nou, in Dance of Death klinkt Maiden toch keihard door met de bekende solo's. Toen ik het nummer voor het eerst hoorde, moest ik meteen aan The Clansman denken, net als bij No More Lies (daarbij wat sterker). Paschendale is wel compleet anders, maar het is toch duidelijk dat het Maiden is. Het past in het straatje van maatschappijbewuste nummers zoals ze die al sinds het begin van de jaren '90 maakten.

Journeyman is wel de vreemde eend in de bijt. Op het eerste gezicht zou je Face in The Sand ook als anders kunnen beschouwen, maar na het een aantal keer gehoord te hebben, is het een nummer dat het beste van Brave New World als het ware samenvat (in mijn opinie tenminste).

pi_13576492
Wat ik wel heel jammer vind, is dat het nummer "Age of Innocence" tussen "Face in The Sand" en "Journeyman" staat, waardoor het een beetje een achtergeschoven kindje is tussen die twee. Bij de eerste paar luisterbeurten, viel het nummer me dan ook nauwelijks op. Wel zonde, want ik vind het wel een mooi nummer.
pi_13603862
Age of Innocence is idd een heel mooi nummer en 't zou me niks verbazen als ze 'm uitbrengen op single
het is een lekker pakkend refrein net zoals wildest dreams

Ik denk eigenlijk dat sommige "fans" dit album niet goed vinden omdat ze teveel naar hun ideale album kijken en er dus eigenlijk teveel van verwachten... als ze dan ook nog eens herkenbare stukjes tegenkomen van (in hun opzicht misschien) mindere nummers beginnen ze het album gewoon te verwaarlozen...

maar dat is mijn theorie

Zelf vind ik het een heel mooi album aangezien in BNW ook een topalbum vind maar de oudere albums vind ik ook erg goed (maar ik heb ze nog niet allemaal (gehoord))

btw, ik weet niet of dat Copy Controlled shit serieus is ofzo maar ik kan 'm gewoon kopiëren

(ff om tijdelijk op te teren totdat ik 'm origineel koop)

pi_13605038
Damn, hoe vaak ga je nog over dat kopiëren en downloaden en meer van dat soort shit hebben.

Age of Innocence is denk ik een te lang nummer voor een single.

  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:35:38 #61
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_13605105
op 2 na briljante songs.

Wildest Dreams en die ene met de voicebox(?) vind ik iets minder.. ben er de naam even van kwijt, verder echt allemaal geweldige liederen.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_13624088
da's mijn probleem, hoef jij je niet druk over te maken.

bij de frs zijn alle albums nu naar 7.99 afgeprijst dus daar moet ik ff heen

wanneer komt rainmaker nou eigenlijk uit?

pi_13628358
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:45 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
btw, ik weet niet of dat Copy Controlled shit serieus is ofzo maar ik kan 'm gewoon kopiëren

(ff om tijdelijk op te teren totdat ik 'm origineel koop)


Helaas wel, iig de Nederlandse versie. Ik heb hem geprobeerd te rippen op 4 verschillende drives. Op 2 ging het goed (gelukkig ook mijn eigen) en op de andere 2 ging het niet goed. De één kon de tracks gewoon niet herkennen en de andere ripte ze wel, maar de wav files haperden. Voor het rippen gebruikte ik Exact Audio Copy.
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
pi_13628389
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:25 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
da's mijn probleem, hoef jij je niet druk over te maken.

bij de frs zijn alle albums nu naar 7.99 afgeprijst dus daar moet ik ff heen

wanneer komt rainmaker nou eigenlijk uit?


Het is nog niet bekend. Het schijnt dat ze nu zijn begonnen met het maken van de videoclip. November/December lijkt mij dan wel een logische keuze ivm de UK tour.

Update:
Ik lees net op het iron maiden BB, dat Rainmaker waarschijnlijk 24 November wordt uitgebracht

[Dit bericht is gewijzigd door Los_Bastardos op 03-10-2003 20:03]

My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
pi_13628444
De DVD audio versie van Dance of Death is toegevoegd aan de database van www.play.com
Hij kost daar 12.99 pond; ff iets goedkoper dan amazon.
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
pi_13636021
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:10 schreef Los_Bastardos het volgende:

[..]

Het is nog niet bekend. Het schijnt dat ze nu zijn begonnen met het maken van de videoclip. November/December lijkt mij dan wel een logische keuze ivm de UK tour.

Update:
Ik lees net op het iron maiden BB, dat Rainmaker waarschijnlijk 24 November wordt uitgebracht


ben echt benieuwt naar de clip, ik hoop eigenlijk dat het weer zoiets wordt als WD... Live stukjes is opzich ook wel cool
maar die Eddie is echt phaaaaaat met computer
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:06:45 #67
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_13642105
Zolang er maar een Eddie inzit enzolang maar het geen lelijke pop is zoals in de Wicker man .
pi_13642303
quote:
German power metallers GAMMA RAY have been confirmed as the support act for the first 10 European dates of IRON MAIDEN's "Dance Of Death World Tour". GAMMA RAY, fronted by former HELLOWEEN guitarist Kai Hansen, have been busy throughout the summer playing at many of the big open air festivals, including Wacken, followed by a tour of South America to support their recently released "Skeletons in the Closet" live album.

IRON MAIDEN w/ GAMMA RAY:

Oct. 19 Debrecen, HUN - Phoenix Hall
Oct. 21 Banska, SLO - Bystrica Sports Hall
Oct. 22 Prague, CZE - T-Mobile Arena
Oct. 24 Munich, GER - Olympiahalle
Oct. 25 Stuttgart, GER - Schleyerhalle
Oct. 27 Milan, ITA - Filaforum
Oct. 28 Firenze, ITA - Palasport
Oct. 30 Zurich, SWI - Hallenstadion
Nov. 01 Barcelona, SPA - Pavello Olympic Badolona
Nov. 02 Madrid, SPA - Palacio Vistalegre


Godver, die wil ik ook zien.
pi_13642351
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:06 schreef Djaser het volgende:
Zolang er maar een Eddie inzit enzolang maar het geen lelijke pop is zoals in de Wicker man .
idd in 2000 hadden ze echt wel al wat beters kunnen verzinnen hoor
pi_13650028
http://www.ironmaiden.org/bb/showthread.php?s=&threadid=38030

Op de Maidensite is Dance of Death als beste nummer gekozen van de cd, misschien leuk om hier ook ff een poll te doen over wat hier de meest populaire track is.

Poll: Favoriete Dance of Death nummer?

  • Wildest Dreams
  • Rainmaker
  • No More Lies
  • Montségur
  • Dance of Death
  • Gates of Tomorrow
  • New Frontier
  • Paschendale
  • Face in The Sand
  • Age of Innocence
  • Journeyman

  • Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
      zaterdag 4 oktober 2003 @ 19:46:17 #71
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_13650786
    Ik heb op New Frontier gestemd, puur vanwege mn recalcitrante persoonlijkheid.
    pi_13652849
    Tijn, wat ben je toch een boefje.

      zaterdag 4 oktober 2003 @ 22:17:29 #73
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_13654247
    Kvind eigenlijk het begin van het album leuker dan het eind. Het lijkt wel alsof het steeds meer naar powermetal gaat neigen. Verder vind ik de solo's onwijs gaaf, maar de "sing-a-long" refreinen juist weer helemaal niet.
      zondag 5 oktober 2003 @ 12:48:36 #74
    45563 Djaser
    Holy monk yorp
    pi_13661483
    Ja na Gates of tomorrow komen voor mij de at mindere nummers idd.

    Lol Montesegur gaat winnen

      zondag 5 oktober 2003 @ 12:50:33 #75
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_13661512
    *Paschendale gestemd heeft*
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')