abonnement Unibet Coolblue
pi_13284553
Van onze razende reporter ter plekke weet Toffe_Ellende te melden dat in Tilburg alle bussen stil staan vanwege een staking. Camera ploegen zijn ter plaatsen en na een Blitz interview met een van de buschauffeurs, wist Toffe Ellende te melden dat er zelfs een steekpartij is geweest.

Heeft iemand meer nieuws?

  vrijdag 19 september 2003 @ 11:48:04 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13284596
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:46 schreef Freel het volgende:
Heeft iemand meer nieuws?
Je hebt last van je cookies en je bent zelf toch reporter? Ga kijken zou ik zeggen
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13284689
Dus ik kan niet met de bus???
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_13284774
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:48 schreef robh het volgende:

[..]

Je hebt last van je cookies en je bent zelf toch reporter? Ga kijken zou ik zeggen


Nee, Toffe_Ellende is een goede vriend van mij en hij studeert in Tilburg. Hij was bij het station waar de bussen stonden toen hij dit nieuws ondekte. Hij heeft op het moment geen internet verbinding meer dus belde hij mij om te vragen om het op internet te zetten.

Het probleem met de Cookies komt omdat ik op 12 en 13 september bij hem was om zijn verjaardag te vieren en om te proberen zijn computer te repareren (wachten nog op onderdelen vandaar dat hij geen internet meer heeft). Toen ik bij hem was hebben we onder 3 namen gepost.

Toffe_Ellende.
Zwartadder (Tweeling broer van Toffe_Ellende)
Freel (ikke dus )

Maar nu zit ik dus weer gewoon thuis achter mijn eigen pc.

pi_13284805
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:51 schreef vamperotica het volgende:
Dus ik kan niet met de bus???
Als je de bus in Tilburg moet hebben niet, nee!
  vrijdag 19 september 2003 @ 11:55:25 #7
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13284808
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:54 schreef Disorder het volgende:
Dus er is door de staking een steekpartij ontstaan?
Of andersom, dat kan natuurlijk ook. Lijkt me ook erg plausibel iig.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13284992
ik blij dat ik vandaag vrij heb.
Iemand Fien soms gezien?
pi_13285001
Ik heb even op de teletekst van Omroep Brabant gekeken...
Daar staat dat er DONDERDAGmorgen een buschauffeur is neergestoken op het station van Tilburg. Hij is naar het ziekenhuis gebracht met een slagaderlijke blpeding. De chauffeurs staken nu.
BBA wil geen verdere mededelingen doen.
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_13285488
Triest, dit.

Ik ben benieuwd wat de motieven van de dader zijn. Ach, misschien kom ik hem over enkele maanden/jaren weer vrolijk fluitend op straat tegen, kan allemaal in Nederland.

Ik kom nooit verder dan "goede- morgen/middag/avond", zelfs bij enorme vertraging.

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_13286497
tstaat op teletekst pagina 120/2, chauffeur in zn nek gestoken, alle anderen staken nu... kutzooi.

chauffeur is gelukkig wel buiten levensgevaar...

... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_13286541
quote:

TILBURG - Bij het station in Tilburg is vrijdagmorgen om half elf een buschauffeur
met een mes neergestoken. Hij is met een slagaderlijke bloeding naar het
ziekenhuis gebracht. De politie heeft op aanwijzing van getuigen op de Spoorlaan een verdachte aangehouden.

De chauffeur liep meerdere steken in de hals en rug op. Hij is inmiddels buiten levensgevaar. De passagiers van de bus raakten niet gewond. Chauffeurs en passagiers onder wie ook kinderen waren getuige van de steekpartij. De politie heeft voor hen Bureau Slachtofferhulp ingeschakeld.

De steekpartij vond plaats toen buspassagiers instapten. Volgens een woordvoerder van de BBA is de aanleiding is niet bekend. Wel was er eerder op de morgen in de buurt Stappegoor een geval van agressie. De bus reed daarna met een andere chauffeur verder. Het is niet duidelijk of dit verband houdt met de steekpartij.


bron www.omroepbrabant.nl
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  vrijdag 19 september 2003 @ 13:01:06 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13286542
Zo'n vaart loopt het allemaal niet denk ik. We moeten het ook niet overdrijven...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Admin vrijdag 19 september 2003 @ 13:02:25 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13286564
Radio 1 Journaal:

Tilburg:
Buschauffeur 'in Tilburg neergestoken,

deze ochtend, zwaar gewond, dader is aangehouden, buschauffeurs hebben het werk neergelegd.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_13286623
Waarom doen mensen dit in hemelsnaam???

Kwam er vanochtend om kwart voor elf langs en toen stopte net de ambulance, en stonden er iets verderop een antal politieauto's met mannetjes ernaast, en aan de andere kant van de straat een redelijk aantal toeschouwers.

Nu moet ik dus 40 minuten fietsen naar m'n werk in plaats van lekker met de bus, maarja dat valt in het niet bij de oorzaak ervan

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_13286931
och, die dader heeft vast een moeilijke jeugd gehad en kon er zelf natuurlijk niets aan doen, waarschijnlijk was ie ook nog onder invloed, al met al zal hij wel een werkstraf krijgen of een berisping
pi_13286981
wat bezielt dit soort mensen toch..
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_13287333
Hier ben ik dus echt ziek van. Kan ik nou niet eens fatsoenlijk meer door mijn woonplaats lopen? Echt walgelijk!!

Dader met een grote foto+adres in de krant zetten.

Respect aan de chauffeurs!!

pi_13287344
ook hier pleit ik voor de doodstraf...
  vrijdag 19 september 2003 @ 13:42:03 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13287394
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:40 schreef realist_ik het volgende:
ook hier pleit ik voor de doodstraf...
Zet het maar in je sig
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13287458
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:42 schreef robh het volgende:

[..]

Zet het maar in je sig


Driejarige Peuter rijdt met auto etalage binnen
zou nogal overtrokken zijn, nietwaar?
  vrijdag 19 september 2003 @ 13:46:54 #22
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_13287506
quote:
Buschauffeur in Tilburg neergestoken



TILBURG - Een buschauffeur is vrijdagmorgen in Tilburg ernstig gewond geraakt toen een man hem in zijn nek stak. De bus van de lokale vervoerder BBA stond op het moment van de steekpartij bij het station van de Brabantse stad.

Kort na de steekpartij hield de politie een verdachte aan. Collega's van de neergestoken chaufeur hebben het werk neergelegd.


ANP

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 19 september 2003 @ 13:51:22 #23
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13287601
Ik hoop alleen maar dat die chauffeur er weer bovenop komt.

Hulde trouwens voor zn collega's. Een mooier gebaar kun je niet maken op zo'n moment.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13287889
Gelukkig is de buschauffeur buiten levensgevaar.

Het is toch niet te geloven dit soort dingen. Hard aanpakken dat soort gespuis. Maar ja hij zal wel weer over een jaartje of 3 op straat staan

  vrijdag 19 september 2003 @ 14:04:49 #25
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_13288000
Niet te snel oordelen mensen. Misschien had de dader wel een hele goede reden om die buschauffeur neer te steken. Niet dat ik het goedkeur hoor.
Groetjes,

Sweder

[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
pi_13288026
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:04 schreef Huitzilopochtli het volgende:
Niet te snel oordelen mensen. Misschien had de dader wel een hele goede reden om die buschauffeur neer te steken.
ja, hij moest betalen ... stel je voor
pi_13288028
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:04 schreef Huitzilopochtli het volgende:
Niet te snel oordelen mensen. Misschien had de dader wel een hele goede reden om die buschauffeur neer te steken. Niet dat ik het goedkeur hoor.
Groetjes,

Sweder


De sjoof vroeg om een strippenkaart?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 19 september 2003 @ 14:09:08 #28
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_13288099
Swedertje, ga eens gauw ergens anders heen.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 19-09-2003 14:09]

[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
pi_13288111
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:04 schreef Huitzilopochtli het volgende:
Niet te snel oordelen mensen. Misschien had de dader wel een hele goede reden om die buschauffeur neer te steken. Niet dat ik het goedkeur hoor.
Groetjes,

Sweder


Daar IS geen goede reden voor te bedenken. Het zal wel weer..... nee laat maar
  vrijdag 19 september 2003 @ 14:11:44 #30
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13288166
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:09 schreef devv05 het volgende:

[..]

Daar IS geen goede reden voor te bedenken. Het zal wel weer..... nee laat maar


Natuurlijk wel, wat als die chauffeur bv. zijn moeder heeft uitgescholden ??? Ik noem maar een dwarsstraat ...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 19 september 2003 @ 14:15:37 #31
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13288269
Wat een ellende voor de vorensen.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 19 september 2003 @ 14:17:59 #32
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_13288331
fijn op mijn buslijn....
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_13288465
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, wat als die chauffeur bv. zijn moeder heeft uitgescholden ??? Ik noem maar een dwarsstraat ...


Ow ja, dat is idd een hele goede reden!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_13288792
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:17 schreef reem het volgende:
fijn op mijn buslijn....
Wat een medeleven
pi_13289113
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:04 schreef Huitzilopochtli het volgende:
Niet te snel oordelen mensen. Misschien had de dader wel een hele goede reden om die buschauffeur neer te steken. Niet dat ik het goedkeur hoor.
Groetjes,

Sweder


Ja, stel je voor dat die buchauffeur een pedofiel bleek te zijn. Dan zou iedereen de aanvaller lopen steunen.

De mensheid heeft een nieuwe Verlichting nodig, en de Verlichting een nieuwe mensheid.
pi_13289536
Shit ja de roddel ging al de ronde, en dus helaas werkelijk gebeurd. Weer te triest voor woorden.
Het was dit keer een blanke man, dus niet dat men het meteen weer op de alloctonen gooien, voor de rashaters.
Wel is het knap lastig als je staat te wachten bij een halte en geen enkel idee hebt waarom de bus niet komt. Maar respect dat ze het werk tijdelijk neergelegd hebben.
Ben erg benieuwd naar het achterliggende verhaal.
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:03:57 #37
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_13289574
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_13289673
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:02 schreef hardsilence het volgende:
[...]
Het was dit keer een blanke man, dus niet dat men het meteen weer op de allochtonen gooien, voor de rashaters.
[...]
Als je die zin goed leest, is dat woordje rashaters geniaal gekozen hier
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:12:22 #39
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_13289766
ik zou het als reiziger niet zo erg leuk vinden, maar het moet eens klaar zijn met dat gesteek en geschiet! En misschien moet dat eens gebeuren door sociaal eens te laten merken dat we het niet willen!
put
your
clothes
on!
pi_13290032
Ze zeiden trouwens dat het tot 15.00 stil zou liggen, maar net hoorde ik dat het nog steeds stil ligt.
Toch zal je ook wel flink balen als je met het openbaar vervoer moet en bijvoorbeeld moet gaan werken of een andere afspraak. Maar dat is onmacht wat je overkomt natuurlijk.
pi_13290477
move.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 19-09-2003 15:37]

Knowledge speaks, wisdom listens ;-)
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:42:05 #42
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_13290679
Vio heeft die bus gezien, allemaal bloed enzo
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_13290761
Hoi allemaal,
ik hoor dit net en het gaat hier over de vader van een vriend van mij,
hij is gelukkig buiten levensgevaar.
Het is een vriendelijke man, die geen vlieg kwaad zou doen,
Ik snap dit niet! Ben blij dat de dader is opgepakt.
Ik hoop dat hij er snel bovenop komt,

Little Angel

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:52:02 #44
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_13290953
Aargh wat zou ik die dader graag is achter m`n trekhaak hangen
pi_13291192
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:21 schreef hardsilence het volgende:
Ze zeiden trouwens dat het tot 15.00 stil zou liggen, maar net hoorde ik dat het nog steeds stil ligt.
Toch zal je ook wel flink balen als je met het openbaar vervoer moet en bijvoorbeeld moet gaan werken of een andere afspraak. Maar dat is onmacht wat je overkomt natuurlijk.
Ja dat is balen he....
Weet je wat balen is, dat je neergestoken wordt. Of dat een familielid van je neergestoken wordt.
Het te laat komen valt in het niks bij zoiets.
Vroeger toen koe nog met de korte oe was....
pi_13291331
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:00 schreef Luusje het volgende:

Ja dat is balen he....
Weet je wat balen is, dat je neergestoken wordt. Of dat een familielid van je neergestoken wordt.
Het te laat komen valt in het niks bij zoiets.


Zo bedoel ik het absoluut niet hoor!!! Dus ga weg met je quote!
pi_13291357
Laatste nieuws is dat de buschauffeur die gestoken is niet de buschauffeur is die de dader in het oog had. Er was ontussen gewisseld van dienst.
  vrijdag 19 september 2003 @ 16:20:34 #48
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_13291709
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:34 schreef Mik-xa het volgende:

[..]

Wat een medeleven


Ik bedoel dus dat het wel weer typisch is dat het op de noord/zuidlijn gebeurd. Is niet de eerste keer
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_13293474
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:42 schreef Parafernalia het volgende:
Vio heeft die bus gezien, allemaal bloed enzo
juist
pi_13293871
Het was vrij grote chaos in Tilburg. Vele mensen op het station die niet weg konden, want alle bussen verzamelden bij het station en reden niet verder. Alles wat langs kwam toen ik naar huis fietste was buiten dienst en ging die kant op...Maar ik ben benieuwd naar de reden...Wat ik heb gehoord, had de/een chauffeur de pasagier geweigerd om onbekende reden, waarna de dader de/een chauffeur had neergestoken. Lekker vaag verhaal, maar dat is zover ik het weet en hoor van roddels..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_13296945
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:45 schreef Little_angel_nr1 het volgende:
Hoi allemaal,
ik hoor dit net en het gaat hier over de vader van een vriend van mij,
hij is gelukkig buiten levensgevaar.
Het is een vriendelijke man, die geen vlieg kwaad zou doen,
Ik snap dit niet! Ben blij dat de dader is opgepakt.
Ik hoop dat hij er snel bovenop komt,

Little Angel


Little Angel, wat erg!

En over de steekpartij zelf: ~!@$%$@$! wat een &@#^%@!#$ wereld! Dit hoeft toch niet?
En nee, er is geen enkel excuus om iemand neer te steken!

  vrijdag 19 september 2003 @ 21:53:11 #52
2472 punks
gewoon lekker klein!!
pi_13300410
Tilburgse buschauffeur zwaar gewond bij steekpartij 19-09-2003


Een 47-jarige buschauffeur uit Tilburg is vrijdagochtend zwaar gewond geraakt toen hij in zijn woonplaats werd neergestoken door een 27-jarige man uit die stad. Het slachtoffer had een buslijn overgenomen van een collega, nadat deze door dezelfde man was mishandeld. Dit gebeurde nadat de verdachte op de fiets door de bus was aangereden.

Door de aanrijding, om 10.20 uur, ontstond lichte schade aan de fiets van de 27-jarige. De man ging verhaal halen bij de 46-jarige buschauffeur en gaf hem enkele klappen in zijn gezicht. Vervolgens ging de verdachte er vandoor.

Twintig minuten later opende de vervanger van de mishandelde chauffeur zijn busdeur. Op dat moment stapte de verdachte man naar binnen, trok een mes en stak het slachtoffer. Collega's van het slachtoffer, die getuige waren van de steekpartij, wisten de dader weg te jagen. Toen zij hem vervolgens wilden achtervolgen, richtte de 27-jarige zijn mes in hun richting en rende weg. Hij kon even later echter worden aangehouden en bleek op dat moment in het bezit te zijn van twee messen.

Het slachtoffer werd met spoed overgebracht naar het Sint Elisabethziekenhuis in de stad. Hij verkeert volgens de politie niet in levensgevaar. De verdachte zal maandag worden voorgeleid aan de rechter-commissaris.

http://www.nieuws.nl/

het was er inderdaad een chaos. beetje zielig dat iemand zoiets doet.
voor 25 euro heb je een nieuwe fiets......

Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent.
pi_13301614
Waarom had die gast 2 messen op zak, of is die ze eerst thuis of ergens op gaan halen
pi_13302802
Het verhaal wat ik heb gehoord is dat de jonge man (16 jarige Nederlander) in de bus wou stappen en dat alles zonder te betalen en daardoor dus niet toegelaten werd.

Dit zou het motief kunnen zijn (volgens de roddel die ik hoorde) maar ik vind het zonder meer absoluut niet normaal.

Zo'n gast moeten ze levens lang in een psychiatrische inrichting stoppen.

Je bent toch compleet malloot als je zo iets doet !

* JOPPI3 wenst alle betrokkenen en familie veel sterkte !

  zaterdag 20 september 2003 @ 03:01:12 #55
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_13307234
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:45 schreef Little_angel_nr1 het volgende:
Hoi allemaal,
ik hoor dit net en het gaat hier over de vader van een vriend van mij,
hij is gelukkig buiten levensgevaar.
Het is een vriendelijke man, die geen vlieg kwaad zou doen,
Ik snap dit niet! Ben blij dat de dader is opgepakt.
Ik hoop dat hij er snel bovenop komt,

Little Angel


Ik hoop ook dat hij er snel bovenop komt!!!!

En is het geen idee dat de straf door het slachtoffer bepaald mag worden?
Ik zou het wel weten

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_13316869
Bron: AD

Tilburger (27) meteen na steekpartij aangehouden; slachtoffer ernstig gewond
Chauffeurs staken na steekpartij in bus

Zaterdag 20 september 2003 - TILBURG - Buschauffeurs van vervoerbedrijf BBA hebben gisteren in Tilburg enkele uren hun werk neergelegd, nadat hun 47-jarige collega Martin Groenleer zwaargewond was geraakt bij een steekpartij. De chauffeurs willen dat de veiligheid in de bus verbetert. De politie heeft meteen een 27-jarige man uit Tilburg aangehouden.

Volgens een van de chauffeurs was het steekincident 'de druppel' voor veel van zijn collega's. "We worden bijna dagelijks bedreigd. Er is bij veel collega's iets geknapt", aldus de chauffeur. Concreet willen de chauffeurs dat er met de politie betere afspraken gemaakt worden over de snelheid van reageren bij een alarmmelding. Ook moet er een betere communicatie komen met de meldkamer. "Een chauffeur kan door een druk op de alarmknop de meldkamer wel laten meeluisteren, maar de meldkamer kan niet reageren."

Klappen
De steekpartij is ontstaan uit een incident eerder die dag. De verdachte had eerder op de ochtend al een 46-jarige buschauffeur mishandeld, nadat hij op de Stappegoorweg in Tilburg door een bus was aangereden. Hierbij deelde hij een aantal klappen uit. Kort daarna kwam bij de politie de melding van een steekpartij op het Tilburgse station binnen. De 46-jarige chauffeur die bij de aanrijding betrokken was, had toen net van bus gewisseld met zijn 47-jarige collega Groenleer.
Het incident vond plaats toen iedereen wilde instappen. Passagiers en collega's hielpen de chauffeur, die een slagaderlijke bloeding had. De politie hield meteen daarna op ongeveer 150 meter van het station de 27-jarige Tilburger aan. Het mes waarmee hij de chauffeur heeft gestoken, is vlakbij de bus op een vuilnisbak blijven liggen.

Tevergeefs
Collega's van de neergestoken chauffeur besloten na het steekincident het werk neer te leggen. Door het grote aantal stilstaande bussen liep het verkeer rond het station vast en stonden honderden reizigers in heel Tilburg vergeefs op een bus te wachten.
In een café bij het station overlegden 's middags loco-burgemeester Aarts, de politie, een vertegenwoordiger van de BBA en de vakbond. Loco-burgemeester Aarts zei vrijdagmiddag geschrokken te zijn van het geweld. Ze erkent dat het met de veiligheid niet best gesteld is. "We moeten met z'n allen kijken wat we er aan doen. Het is de bedoeling dat we geregeld om tafel gaan zitten om de veiligheid van de chauffeurs te verbeteren."

Buiten levensgevaar
Tegen drie uur gingen de buschauffeurs weer aan het werk. De neergestoken bestuurder was gistermiddag buiten levensgevaar.

[Dit bericht is gewijzigd door hardsilence op 20-09-2003 17:48]

pi_13316908
BBA-chauffeurs en tientallen getuigen reageren emotioneel op steekpartij Tilburg
'We hebben er met z'n allen op gewacht'

Zaterdag 20 september 2003 - Chaos, boosheid en verbijstering na het neersteken van een BBA-buschauffeur gisterochtend in Tilburg.

Huilend kijken mensen rond kwart voor elf toe hoe ambulance-medewerkers de in zijn nek gestoken buschauffeur Martin Groenleer behandelen in zijn bus op het busstation aan de Spoorlaan in Tilburg. "Waar moet dat heen?", vraagt Rian Koevoets uit Tilburg zich wanhopig af. "Mijn dochter reist elke dag met de bus. Net zoals zo veel andere mensen. Een bus moet toch veilig zijn. Of ben ik gek?"
Chauffeurs van bussen stoppen en kijken verbijsterd naar wat met hun collega is gebeurd. Chauffeur Jan van Tilburg is witheet van woede. "We hebben er met z'n allen op gewacht. De agressie is de laatste jaren alleen maar toegenomen. Bij het minste of geringste krijg je een grote bek. Of je wordt bespuugd en als je pech hebt krijg je een klap. Elke dag gebeurt wel iets. Maar dit? Hier zijn geen woorden voor."
Rijden is er niet meer bij voor de ontdane chauffeurs, nadat hun collega per ambulance is afgevoerd. "De maat is vol", zegt Van Tilburg en ze trekken zich rond half twaalf terug in de kantine van het BBA-gebouw.
Intussen groeit de verkeerschaos op de Spoorlaan. Het busstation staat vol. Chauffeurs die hun bus daar niet meer kwijt kunnen, laten hem op de weg staan. Mensen die de bus willen nemen, vragen zich af hoe ze op hun bestemming moeten komen. De Eindhovense Mies van Campen is op weg naar haar zieke zus. "Ik heb geen geld voor een taxi en te voet kan ik niet naar Tilburg Noord."
Mensen bij bushaltes elders in de stad vragen zich ongetwijfeld af waar hun bus blijft. "Maar die kunnen we onmogelijk bereiken", zegt Freek Jochems van de BBA.

Spoedvergadering
Rond één uur staan de meeste buschauffeurs op de plaats achter het BBA-gebouw. De sfeer is gespannen en de discussies zijn hevig. Actie. Dit was de druppel die de emmer deed overlopen. Geëist wordt dat BBA-directeur Ton Kienhorst komt. Ook loco-burgemeester Els Aarts is in aantocht. In allerijl wordt geregeld dat in de zaal van café Boulevard, een eindje verderop, een spoedvergadering kan plaatsvinden. Daar meldt zich ook politiechef Wilbert Paulissen. Geen toegang voor de pers.
Na afloop komt de mededeling dat er een veiligheidsoverleg komt tussen alle partijen. De chauffeurs die dienst hebben, brengen het busverkeer rond drie uur weer langzaam op gang. Nogal wat collega's die vrij zijn, blijven even hangen. "Zoiets moet je samen verwerken."

pi_13321314
Ik vind het allemaal maar overdreven hoor. Tegenwoordig wordt elke onschuldige burger om het minste of geringste geslopt, geslagen of gestoken door een of andere ketter die zich weer eens heeft laten overvloeien met alcohol of drugs. Waarom maken de buschauffeurs er specifiek hun probleem van?
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:27:21 #59
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_13324347
Hij had eerder al iemand van 46 mishandeld, ik begrijp niet dat een man van 46 zich laat mishandelen door zo'n BrEaZaH nichtje van 16
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_13324392
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:27 schreef Midioot het volgende:
Hij had eerder al iemand van 46 mishandeld, ik begrijp niet dat een man van 46 zich laat mishandelen door zo'n BrEaZaH nichtje van 16
"De politie heeft meteen een 27-jarige man uit Tilburg aangehouden."
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:30:39 #61
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_13324408
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 23:24 schreef JOPPI3 het volgende:
Het verhaal wat ik heb gehoord is dat de jonge man (16 jarige Nederlander) in de bus wou stappen en dat alles zonder te betalen en daardoor dus niet toegelaten werd.

Dit zou het motief kunnen zijn (volgens de roddel die ik hoorde) maar ik vind het zonder meer absoluut niet normaal.

Zo'n gast moeten ze levens lang in een psychiatrische inrichting stoppen.

Je bent toch compleet malloot als je zo iets doet !

* JOPPI3 wenst alle betrokkenen en familie veel sterkte !


Hevig kunne kwatsu is een gave
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:32:33 #62
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_13324433
Oke als dit dus niet klopt, Nederlandse man, leeftijd enzo is er al iets bekend over de afkomst van de dader ?
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_13324475
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 21:17 schreef Youssef het volgende:
Ik vind het allemaal maar overdreven hoor. Tegenwoordig wordt elke onschuldige burger om het minste of geringste geslopt, geslagen of gestoken door een of andere ketter die zich weer eens heeft laten overvloeien met alcohol of drugs. Waarom maken de buschauffeurs er specifiek hun probleem van?
Omdat zij dus regelmatig persoonlijk met geweld geconfronteerd worden tijdens het uitvoeren van hun werk.
Wekelijks, zo niet dagelijks, is het niet verbaal geweld, dan wel fysiek, niet altijd met deze afloop, maar wel dusdanig dat ze zich bedreigd voelen, zich niet veilig voelen, hen 't plezier in het werken ontnomen wordt, met extra stress tot gevolg etc etc etc.

Duidelijk genoeg voor je?

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13324490
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:32 schreef Midioot het volgende:
Oke als dit dus niet klopt, Nederlandse man, leeftijd enzo is er al iets bekend over de afkomst van de dader ?
Als je er een natte droom van wil krijgen mag je best aannemen dat het een buitenlander was hoor...
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:51:34 #65
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13324820
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:34 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als je er een natte droom van wil krijgen mag je best aannemen dat het een buitenlander was hoor...


Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_13324922
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:30 schreef Midioot het volgende:

[..]


Geloof je dat via-via eerder dan een krantenartikel? De dader is geen 16, maar zoals al vaker genoemd is een 27-jarige Tilburger. En al je het topic een beetje gelezen had, wist je ook al dat het ging om een blanke blonde man. En geen allochtoon!
  zondag 21 september 2003 @ 00:01:25 #67
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_13325066
omfg..... hoe achterlijk debiel triest gore hond ben je als om zoiets zo kunt flippen

ik had gehoopt dat de heren collegae de dader een kwartiertje voor de politie te pakken hadden gekregen....

maar ja, 1 idioot is helaas genoeg...


maar het gaat lekker in Tilburg de laatste maanden

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 september 2003 @ 00:16:44 #68
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_13325378
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:55 schreef hardsilence het volgende:
En al je het topic een beetje gelezen had, wist je ook al dat het ging om een blanke blonde man. En geen allochtoon!
Ach gut

Misschien had ie wel een pruik op

Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_13328108
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 21:17 schreef Youssef het volgende:
Ik vind het allemaal maar overdreven hoor. Tegenwoordig wordt elke onschuldige burger om het minste of geringste geslopt, geslagen of gestoken door een of andere ketter die zich weer eens heeft laten overvloeien met alcohol of drugs. Waarom maken de buschauffeurs er specifiek hun probleem van?
Ja, vind ik ook!!!!
In dit geval moet het winkelpersoneel maar gaan staken!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_13356597
goed werk Freel
pi_13358663
quote:
Op maandag 22 september 2003 12:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
goed werk Freel
UH????
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_13358767
quote:
Op maandag 22 september 2003 14:26 schreef vamperotica het volgende:

[..]

UH????


Door omstandigheden kan ik nu pas zien hoe Freel 'mijn' topic geplaatst heeft.
pi_13358927
quote:
Op maandag 22 september 2003 14:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Door omstandigheden kan ik nu pas zien hoe Freel 'mijn' topic geplaatst heeft.


Ach so!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_13361557
Hoi mensen,

motief;
fietser wordt geraakt door bus.
schuld bij wie die ligt is onduidelijk.
fietser wordt boos loopt de bus in geeft de chaffeur een aantal klappen op het hoofd.
fietser roept; "jij gaat dood!"
vervolgens gaat hij weg

verder het verhaal;

de buschauffeur wisselt als hij aangekomen is op het station met zijn collega; Martin Groenleer. De vader van een vriend van mij.
Als deze buschauffeur de deuren open doet om passagiers binnen te laten stormt een 27jarige man de bus binnen en begint op hem in te steken.
De buschauffeur heeft een slagaderlijke bloeding.
gelukkig heeft hij het overleefd en is hij buiten levensgevaar.

Grote bewondering voor de mensen die hem te hulp zijn geschoten!
De wereld is lang niet zo erg als we hem schetsen,
maar er zijn mensen die dit beeld nu eenmaal versterken.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk,
als je er bij stilstaat dat Martin een gezin heeft met kinderen,
maar dan nog je moet er niet aan denken dat iemand in je nabijheid zijn vader zou verliezen.
Vandaag de uitspraak ik ben benieuwd.

groetjes Little Angel

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
  maandag 29 september 2003 @ 12:02:15 #75
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_13516657
quote:
Op maandag 22 september 2003 16:08 schreef Little_angel_nr1 het volgende:
Hoi mensen,

motief;
fietser wordt geraakt door bus.
schuld bij wie die ligt is onduidelijk.
fietser wordt boos loopt de bus in geeft de chaffeur een aantal klappen op het hoofd.
fietser roept; "jij gaat dood!"
vervolgens gaat hij weg


Fietser rijdt op de openbare weg [en dus niet op het fietspad, dat gescheiden ligt van de weg] en rijdt tegen het achterwiel van de bus aan. Fietser hoort daar helemaal niet te rijden en volgens deze buschauffeur lijkt het meer op een zelfmoordpoging. Fietser is dus schuldig, maar wordt kwaad op chauffeur en breekt de ruitenwissers af aan de voorzijde van de bus en slaat aan de zijkant een ruit in. Begint een gevecht met de chauffeur en vlucht op z'n fiets richting station. Terwijl de chauffeur met bus blijft wachten op de politie om aangifte te doen.
quote:
verder het verhaal;

de buschauffeur wisselt als hij aangekomen is op het station met zijn collega; Martin Groenleer. De vader van een vriend van mij.
Als deze buschauffeur de deuren open doet om passagiers binnen te laten stormt een 27jarige man de bus binnen en begint op hem in te steken.
De buschauffeur heeft een slagaderlijke bloeding.
gelukkig heeft hij het overleefd en is hij buiten levensgevaar.


Op het station pakt Martin [die reservedienst heeft en dus moet invallen wegens een calamiteit] een reservebus en rijdt die naar de halte. Draait lijn 48 richting Stappegoor erop en de passagiers stappen in... waaronder de [vermoedelijke] dader. Hij loopt naar achteren en weer terug naar voren... slaat Martin in z'n gezicht, steekt hem in z'n nek en twee keer in z'n arm en vlucht de bus uit. Twee studentes schieten te hulp en drukken z'n slagader dicht, wat overigens z'n redding is geweest.
quote:
Grote bewondering voor de mensen die hem te hulp zijn geschoten!
De wereld is lang niet zo erg als we hem schetsen,
maar er zijn mensen die dit beeld nu eenmaal versterken.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk,
als je er bij stilstaat dat Martin een gezin heeft met kinderen,
maar dan nog je moet er niet aan denken dat iemand in je nabijheid zijn vader zou verliezen.
Vandaag de uitspraak ik ben benieuwd.

groetjes Little Angel


Dat hij een gezin met kinderen heeft, doet er helemaal nix toe. Iedereen moet gewoon met z'n poten van buschauffeurs en alle anderen afblijven. Geweld is nooit een optie...

Ik was behoorlijk ontdaan door dit hele voorval. Mijn vriendje is ook buschauffeur op de stadsdienst in Tilburg, en stapte net in de bus die achter die van Martin stond. Voor het zelfde geval was hij het geweest... dat was echt wel effe schrikken. Hij heeft Martin nog toegesproken totdat de ambulance kwam om hem bij kennis te houden en uiteindelijk nog met een fles zuurstof in z'n handen gestaan, zodat de ambulancebroeders hun werk konden doen.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_13773602
Tilburger handelde in 'waas van overspannenheid
Steekpartij in bus: poging tot moord

Dinsdag 23 september 2003 - TILBURG - De 26-jarige Tilburger die wordt verdacht van het ernstig verwonden met een mes van BBA-chauffeur Martin Groenleer (48) is gisteren voorgeleid aan de officier van justitie in Breda. Hem wordt poging tot moord ten laste gelegd. Zijn inbewaringstelling is verlengd met tien dagen.

De verdachte, die heeft bekend, heeft volgens zijn advocaat mr.-E.-Thomas 'enorm veel spijt' van zijn daad. De man zou hebben gehandeld in een 'waas van overspannenheid'. "Mijn cliënt is zichzelf aan het ontdekken. In dat proces denkt hij dat een aantal BBA-chauffeurs hem al een tijdje treitert en uitlacht", schetst de raadsman.
Volgens advocaat Thomas is de verdachte 'een nette student zonder gewelddadig verleden'. "Hij heeft echter psychische problemen. Die aanrijding was voor hem de bekende druppel. Er ontstond kortsluiting en hij is doorgeslagen."

Aanrijding
Afgelopen vrijdagmorgen reed de Tilburgse student, aldus een woordvoerder van de BBA, op de Stappegoorweg met zijn fiets tegen het achterwiel van een bus. Vervolgens zou hij de spiegels en de ruitenwissers van de bus verbogen hebben en kreeg de 46-jarige chauffeur klappen. De politie onderzoekt overigens nog de precieze toedracht van de aanrijding tussen fietser en bus.
Vervolgens ging de Tilburger naar huis om daar drie messen te halen. Op weg naar het hoofdbureau van de BBA, waar hij volgens zijn verklaring een klacht wilde indienen, zag hij bij het centraal station aan de Spoorlaan opnieuw een bus van dezelfde lijn richting Stappegoor. Maar achter het stuur zat intussen een andere chauffeur, Martin Groenleer. Toen de wachtende reizigers in wilden stappen, sloeg de verdachte met een mes toe.
Operatie
De chauffeur werd geraakt in zijn hals, in zijn rechterboven- en onderarm. Hij liep daarbij een slagaderlijke bloeding in zijn hals op. Nadat twee omstanders de ernstig gewonde chauffeur eerste hulp verleenden, werd hij met spoed naar het St. Elisabeth Ziekenhuis vervoerd. Daar was een levensreddende operatie nodig. Groenleer ligt nog in het hospitaal omdat hij, zo verklaart de BBA-zegsman, door de verwondingen vocht achter de longen heeft gekregen.
Meteen na de steekpartij legden collega-chauffeurs hun werk neer in Tilburg. Ze wilden met hun spontane staking aangeven dat de veiligheid in de bussen moet verbeteren. Tijdens een bijeenkomst in café Boulevard met onder meer loco-burgemeester E.-Aarts legden zij hun eisen op tafel.
De BBA heeft speciale formulieren die de chauffeurs kunnen invullen als ze tijdens een rit met geweld worden geconfronteerd. Die formulieren gaan naar de politie, die bekijkt of er een patroon in de incidenten is te ontdekken en aan de hand van die bevindingen kan de politie dan eventueel actie ondernemen. Niet alle chauffeurs maken echter altijd melding van vervelende voorvallen in de bus, zo bevestigt de BBA-woordvoerder. Hij voegt er aan toe dat een steekpartij zoals afgelopen vrijdag nog niet eerder voorkwam.

pi_13779635
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 20:23 schreef hardsilence het volgende:
Tilburger handelde in 'waas van overspannenheid
Steekpartij in bus: poging tot moord

Dinsdag 23 september 2003 - TILBURG - De 26-jarige Tilburger die wordt verdacht van het ernstig verwonden met een mes van BBA-chauffeur Martin Groenleer (48) is gisteren voorgeleid aan de officier van justitie in Breda. Hem wordt poging tot moord ten laste gelegd. Zijn inbewaringstelling is verlengd met tien dagen.

De verdachte, die heeft bekend, heeft volgens zijn advocaat mr.-E.-Thomas 'enorm veel spijt' van zijn daad. De man zou hebben gehandeld in een 'waas van overspannenheid'. "Mijn cliënt is zichzelf aan het ontdekken. In dat proces denkt hij dat een aantal BBA-chauffeurs hem al een tijdje treitert en uitlacht", schetst de raadsman.
Volgens advocaat Thomas is de verdachte 'een nette student zonder gewelddadig verleden'. "Hij heeft echter psychische problemen. Die aanrijding was voor hem de bekende druppel. Er ontstond kortsluiting en hij is doorgeslagen."

Aanrijding
Afgelopen vrijdagmorgen reed de Tilburgse student, aldus een woordvoerder van de BBA, op de Stappegoorweg met zijn fiets tegen het achterwiel van een bus. Vervolgens zou hij de spiegels en de ruitenwissers van de bus verbogen hebben en kreeg de 46-jarige chauffeur klappen. De politie onderzoekt overigens nog de precieze toedracht van de aanrijding tussen fietser en bus.
Vervolgens ging de Tilburger naar huis om daar drie messen te halen. Op weg naar het hoofdbureau van de BBA, waar hij volgens zijn verklaring een klacht wilde indienen, zag hij bij het centraal station aan de Spoorlaan opnieuw een bus van dezelfde lijn richting Stappegoor. Maar achter het stuur zat intussen een andere chauffeur, Martin Groenleer. Toen de wachtende reizigers in wilden stappen, sloeg de verdachte met een mes toe.
Operatie
De chauffeur werd geraakt in zijn hals, in zijn rechterboven- en onderarm. Hij liep daarbij een slagaderlijke bloeding in zijn hals op. Nadat twee omstanders de ernstig gewonde chauffeur eerste hulp verleenden, werd hij met spoed naar het St. Elisabeth Ziekenhuis vervoerd. Daar was een levensreddende operatie nodig. Groenleer ligt nog in het hospitaal omdat hij, zo verklaart de BBA-zegsman, door de verwondingen vocht achter de longen heeft gekregen.
Meteen na de steekpartij legden collega-chauffeurs hun werk neer in Tilburg. Ze wilden met hun spontane staking aangeven dat de veiligheid in de bussen moet verbeteren. Tijdens een bijeenkomst in café Boulevard met onder meer loco-burgemeester E.-Aarts legden zij hun eisen op tafel.
De BBA heeft speciale formulieren die de chauffeurs kunnen invullen als ze tijdens een rit met geweld worden geconfronteerd. Die formulieren gaan naar de politie, die bekijkt of er een patroon in de incidenten is te ontdekken en aan de hand van die bevindingen kan de politie dan eventueel actie ondernemen. Niet alle chauffeurs maken echter altijd melding van vervelende voorvallen in de bus, zo bevestigt de BBA-woordvoerder. Hij voegt er aan toe dat een steekpartij zoals afgelopen vrijdag nog niet eerder voorkwam.


NIET NORMAAL !
pi_17147481
TILBURG - De student die in september in Tilburg een buschauffeur neerstak, moet van de rechtbank in Breda verplicht een jaar behandeld worden. De dader wordt verder niet vervolgd, omdat hij waanideeën heeft en niet toerekeningsvatbaar was.

De 27 jaar oude man stond terecht voor poging tot moord. Na een verkeersakkefietje met een BBA-bus op 19 september, was hij thuis messen gaan halen om wraak te nemen.

Intussen had in de bus een chauffeurswissel plaatsgevonden. De nieuwe chauffeur die nergens vanaf wist, werd met een mes in zijn hals en arm gestoken en raakte ernstig gewond.

Het slachtoffer was erg teleurgesteld over de uitspraak.


http://www.omroepbrabant.nl/resources/news/news.aspx?site=1&department=1&section=1&newsfolder=10&news=22820&foldertype=newsfolder

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
pi_17147842
Tbs geëist wegens neersteken buschauffeur
zaterdag 31 januari 2004

BREDA - Het Openbaar Ministerie heeft vrijdag tbs met dwangverpleging geëist tegen een 26-jarige student uit Tilburg die in september vorig jaar een buschauffeur neerstak. De steekpartij leidde tot een wilde staking onder Tilburgse buschauffeurs, die extra veiligheidsmaatregelen eisten. En later ook kregen.

Volgens de psycholoog en de psychiater was de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar. Uit hun rapport blijkt dat hij waandenkbeelden heeft en meent dat buschauffeurs hem voortdurend uitlachen, omdat hij homo is.

Op 19 september raakte de student met zijn fiets het achterwiel van een bus van de vervoersmaatschapij BBA. Daarop ontstak de bijna als leraar afgestudeerde man in razernij en bedreigde hij de chauffeur. Hij zou ook spiegels en ruitenwissers hebben verbogen. Vervolgens ging hij ervandoor, naar later bleek om thuis drie messen te halen.

Mart Groenleer (48) had die dag calamiteitendienst en nam de rit van zijn bedreigde collega over. Toen hij met de bus bij het NS-station aankwam, stonden daar ongeveer zestig passagiers te wachten. Onder hen de verdachte, die zich zenuwachtig gedroeg en zei dat hij naar het BBA-hoofdkantoor ging om een klacht in te dienen. Toen hij de gewraakte bus in het vizier kreeg, had hij niet door dat die een andere chauffeur had gekregen.

Zodra Groenleer de deur opende, stormde de student naar binnen, sloeg hij Groenleer in het gezicht en stak hij hem in de hals. Daarna stak hij hem nog twee keer in de rechterarm.

Groenleer zeeg ineen. Zijn leven werd gered door drie passagiers en twee collega's, die zijn halswond dichtdrukten. Groenleer werd zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis, dat hij elf dagen later kon verlaten. De verdachte, die ook enkele andere chauffeurs bij het NS-station bedreigde, werd kort na de steekpartij aangehouden.

[Dit bericht is gewijzigd door hardsilence op 13-02-2004 16:37]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')