abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 september 2003 @ 13:24:39 #26
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_13261204
quote:
Op donderdag 18 september 2003 12:19 schreef Echoes het volgende:
ik hoor ook altijd goede berichten over die Korg bakken. Zijn volgens mij ook wel duur. Maar wel goed geluid. Maar dat heb ik zelf dus nog nooit gehoord. Misschien proberen waard!
Volgens mij bedoel je Koch... Of niet?
Koch is wel Nederlands... dus als je er zoeen koopt is het goed voor de economie. Krijg je een schouderklopje van Balkenende
Trying is the first step towards failure
pi_13262134
Koch versterkers zijn leuk, alleen niet mijn cup of tea, de distortion vind ik te fuzzig en in mijn ervaring komen zemaar moeilijk door de mix, maar clean doen ze heel erg goed. Erg veelzijdig en de twintoen heeft een ingebouwde powersoak, vrij uniek.
pi_13262194
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:01 schreef LenL het volgende:
Erg veelzijdig en de twintoen heeft een ingebouwde powersoak, vrij uniek.
Diezelfde functionaliteit zit in de Vox Valvetronic serie, erg practisch .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_13267286
quote:
Op donderdag 18 september 2003 13:24 schreef Broodjevlees het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Koch... Of niet?
Koch is wel Nederlands... dus als je er zoeen koopt is het goed voor de economie. Krijg je een schouderklopje van Balkenende


Koch ja
pi_13275071
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties .

Ik ben vandaag even een muziekwinkel binnengelopen, en daar heb ik wel wat mooie kasten zien staan...helaas wel iets boven mijn budget, maar okee, so be it .

Nou zag ik bij de Fender kasten ook speciale versterkers voor akoestische gitaren staan (ca. 500 euro). Is dat wat?

Ik ben erg blij met mijn akoestische Washburn, en wil deze ook zeker op het podium gaan gebruiken...en bij mij in de buurt zit een gitaarbouwer die voor ca. 300 euro een element in mijn washburn kan bouwen.

Echter, alleen als dit ook echt een mooi geluid oplevert. Ik heb nl in de gauwigheid zo'n Ovation met ingebouwd element uitgeprobeerd (weliswaar op een "gewone" marshall) en dat klonk echt fucking plastic.

Ik vind het juist zo mooi hoe bij mijn akoestische gitaar de lage snaren heel helder in de akkoorden doorklinken, maar versterkt levert dit vaak een brei op.

Bijvoorbeeld in een simpel schema'tje als

code:
E  0  0
B  0  0
G  1  1
D  2  2
A  2  0 
E  0  2

Ik gebruik vaak zulke wisselingen in mijn slaggitaarspel, waarbij ik alle snaren laat uitklinken...maar krijg dat maar eens mooi versterkt (laat staan met distortion).

/edit: en is zo'n akoestische versterker niet ook gewoon te gebruiken voor een electrische gitaar?

Ze gaf me een of andere kus.
pi_13280964
quote:
Op donderdag 18 september 2003 13:05 schreef LenL het volgende:

een lang verhaal...


Toch bespeur ik een soort vooroordeel bij je tegenover Mesa/Boogie. Ok, ze zijn een stuk duurder in NL dan in de US, maar dat is per definitie zo bij muziekinstrumenten. Alle gitaren van Ibanez zijn stukken goedkoper. Ik heb zelf een Conklin 7-string laten overvliegen uit de US, omdat als ik hem bij feedback er 3(!) keer zoveel voor moest betalen!
Ik denk dat je gewoon eens moet aankloppen bij de importeur. Die houdt de prijzen kunstmatig hoog. En als mensen het er voor willen betalen....

Maar goed, je verhaal over buizen onderbouwt eigenlijk alleen maar mijn opmerking, ipv dat het op een fout denkbeeld wijst. Smaken verschillen gewoon qua buizengeluid. Ik heb ook een rectifier gehoord die uitgerust was met EL34's van groovetubes. De eigenaar was er helemaal weg van maar het kon mij niet bekoren.

Een amp kopen is heel persoonlijk en ik heb slechts mijn visie gegeven gebaseerd op 13 jaar ervaring en experimenteren met amps en fx processoren.

<<Hier kan uw advertentie staan>>
  vrijdag 19 september 2003 @ 08:35:29 #32
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_13281135
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:18 schreef Plaguebearer het volgende:
ik heb slechts mijn visie gegeven gebaseerd op 13 jaar ervaring en experimenteren met amps en fx processoren.
Jij voelt jezelf nu natuurlijk wel goed he?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_13281606
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:18 schreef Plaguebearer het volgende:
Toch bespeur ik een soort vooroordeel bij je tegenover Mesa/Boogie.
Met alle respect, maar in je eerste reply bespeurde ik die bij jou ook, alleen dan uiteraard omgekeerd .

Tevens ben ik er, evenals een aantal anderen, niet van overtuigd dat de Mesa/Boogie het soort geluid biedt wat de topicstarter zoekt (zeker niet voor het budget, maar dat had je zelf al verbeterd ).

A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 19 september 2003 @ 09:18:08 #34
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_13281644
Koop een mooie VOX AC-30.
pi_13281970
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:35 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Jij voelt jezelf nu natuurlijk wel goed he?


Ik voel me prima.. jij ook?
Het is niet bedoeling om te pochen met mijn ervaring, maar ik wil hiermee aangeven dat ik geen newbie ben op gitaargebied die een beetje uit zijn nek staat te lullen.
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_13282013
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 09:16 schreef Litpho het volgende:

[..]

Met alle respect, maar in je eerste reply bespeurde ik die bij jou ook, alleen dan uiteraard omgekeerd .


Is geen vooroordeel. Ik heb erg veel versterkers gehad (Novanex, Marshall JCM900, Fender, ENGL, H&K, Line6 etc etc. Maar de mesa komt voor mij gewoon het beste uit de test. Ik spreek dus uit hands-on ervaring.
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_13282040
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 09:44 schreef Plaguebearer het volgende:
Is geen vooroordeel. Ik heb erg veel versterkers gehad (Novanex, Marshall JCM900, Fender, ENGL, H&K, Line6 etc etc. Maar de mesa komt voor mij gewoon het beste uit de test. Ik spreek dus uit hands-on ervaring.
Nee, ik snap dat het een oordeel is. Maar door de manier van brengen komt het over alsof Mesa de beste oplossing voor iedereen is, terwijl het "slechts" de beste oplossing voor jou persoonlijk is.

In een latere post gaf je trouwens wel aan dat smaak in oa amps zeer persoonlijk is .

A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 19 september 2003 @ 11:04:17 #38
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_13283356
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 09:41 schreef Plaguebearer het volgende:
Het is niet bedoeling om te pochen met mijn ervaring, maar ik wil hiermee aangeven dat ik geen newbie ben op gitaargebied die een beetje uit zijn nek staat te lullen.
Ik was het verder ook met je eens hoor, maar die laatste zin kwam een beetje ik-weet-het-beter-ig over. En dat is jammer


Owja, als je echt wil proberen, ga dan naar musik-produktiv

Staat genoeg speelgoed

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_13283963
quote:
Ik ben erg blij met mijn akoestische Washburn, en wil deze ook zeker op het podium gaan gebruiken...en bij mij in de buurt zit een gitaarbouwer die voor ca. 300 euro een element in mijn washburn kan bouwen.
Wat is dat dan voor elementje?

Ik heb toendertijd een Fishman laten installeren, maar dat was echt geen 300 euro..!

We all went to heaven in a little row boat....
pi_13284018
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:26 schreef Playah het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor elementje?

Ik heb toendertijd een Fishman laten installeren, maar dat was echt geen 300 euro..!


geen idee Wat kostte die Fishman?
Ze gaf me een of andere kus.
pi_13284177
phieuw dat weet ik niet meer precies is 3 jaar geleden ofzo... ik geloof iets van 100 gulden ?
We all went to heaven in a little row boat....
pi_13285063
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:34 schreef Playah het volgende:
phieuw dat weet ik niet meer precies is 3 jaar geleden ofzo... ik geloof iets van 100 gulden ?
En die heeft een gitaarbouwer er voor je ingezet, of heb je dat zelf gedaan? Losse plak-elementjes voor je akoestische gitaar kosten iets van 25 euro, maar die worden niet ingebouwd.
Ze gaf me een of andere kus.
pi_13285128
nou ja ik moet er wel bijzeggen dat ik dat kocht bij een muziekzaak die failliet ging... hebben hem ingebouwd ja.. zit zo'n metalen stripje zeg maar onder de kam (denk ik iig dat witte ding waar die nsaren overheen gaan). en dan met een batterijtje binnen in zo'n 9 volt ding en dan gewoon zo'n gat aan de achterkant ja...
We all went to heaven in a little row boat....
  vrijdag 19 september 2003 @ 12:28:26 #44
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_13285740
Ik zou voor een versterker van line6 gaan!

Heb zelf nu al een tijdje een vetta (vanaf volgend weekend is het een vetta II ) en dat ding blaast echt enorm, heeft heel mooie brighte tonen en voor elk wat wils zijn er effecten, amps en cabs aanwezig. Maar als je het iets goedkoper wilt houden moet je eens kijken naar de spider of de flextone series van line6 die zijn ook echt heel goed en hebben ontzettend veel live mogelijkheden!

pi_13286424
Een line6 heeft bepaalde voordelen met veelzijdigheid etc, maar in dit geval vraagt de topicstarter niet direct om veelzijdigheid maar om 2 goede geluiden, daarom ben ik nog steeds van mening dat die laney voor de topicstarter een betere keus is zal zijn, mede door de prijs.
pi_13301799
Jij zoekt deze:

Jammer dat hij buiten je budget ligt!
Maar eh, hij voldoet prima als clean/blues- en rock versterker.

pi_13307333
Ik raad je aan om je gewoon eens te vermaken in een
muziek winkel en alles uitproberen wat een beetje in de buurt
van je budget komt en die gene nemen die jij het lekkerste
vind klinken. Het is nogal persoonlijk versterker keuze.

[Dit bericht is gewijzigd door Dukhlovi op 20-09-2003 03:23]

100% Funk
pi_13307352
Ik raad je aan om je gewoon eens te vermaken in een
muziek winkel en alles uitproberen wat een beetje in de buurt
van je budget komt en die gene nemen die jij het lekkerste
vind klinken. Het is nogal persoonlijk versterker keuze.

sorry voor de dubbel post

100% Funk
pi_13308956
LenL kan je er nog ff bijzetten over welke versterker jij 't precies had, die link doet 't niet meer.
oh en andere tips zijn ook nog welkom, ik zoek een versterker voor m'n nieuwe epiphone g400 (pierced ), en ik moet 't doen met een budget van 300 euri
oh, ik zoek hoofdzakelijk naar een mooi clean allround geluid en een felle, choppy distortion (punk-achtig) ...

[Dit bericht is gewijzigd door DevoiD op 20-09-2003 10:52]

Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_13313513
als ded link het niet meer doet zal de versterker inmiddels wel zijn verkocht, ik had het over een 30 watt laney buizenbak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')