abonnement Unibet Coolblue
pi_12964551
Welk van de twee is de beste stad om in te studeren? Dit kwa uitgaan, kamers, centrum, bereikbaarheid school. Hoe de situatie in Eindhoven is weet ik wel. Ik zou alleen graag willen weten of het beter of slechter is dan in Tilburg, die andere studentenstad met een 'zachte 'g''. Jullie mening graag.
B.S.U.R.
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:08:33 #2
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12964604
t lijkt me dat je bij studie meer let op de mogelijkheden.. beide steden hebben slechts 1 universiteit, en die hebben weinig overlap qua studies (of zelfs geen).
Mocht je het over hbo hebben, dan moet je een duidelijker woordkeuze gebruiken.. Heb het dan over school volgen in plaats van studeren ofzo

edit, zie dat je het meer algemeen bedoeld, niet als keuze dus.. maar laat reactie van me maar staan

[Dit bericht is gewijzigd door Lexcorp op 05-09-2003 17:09]

Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_12964619
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:08 schreef Lexcorp het volgende:
t lijkt me dat je bij studie meer let op de mogelijkheden.. beide steden hebben slechts 1 universiteit, en die hebben weinig overlap qua studies (of zelfs geen).
Mocht je het over hbo hebben, dan moet je een duidelijker woordkeuze gebruiken.. Heb het dan over school volgen in plaats van studeren ofzo
HBO is studeren hoor
Can I? could I? would I?
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:10:12 #4
30560 2Mini
Official Logo
pi_12964640
je moet kjiken naar de school.... dat is het belangrijkst
Camera 1... 1!
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:10:49 #5
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12964661
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:09 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

HBO is studeren hoor


je zit dan toch op de hoge school, school volgen dus,
middelbare school, hoge school, beiden school, dus werkwoord zal ook hetzelfde moeten zijn. maar die discussie wordt elders al gevoerd
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_12964724
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:10 schreef Lexcorp het volgende:

[..]

je zit dan toch op de hoge school, school volgen dus,
middelbare school, hoge school, beiden school, dus werkwoord zal ook hetzelfde moeten zijn. maar die discussie wordt elders al gevoerd


Begin er dan ook niet over!
pi_12964749
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:14 schreef Sinat het volgende:

[..]

Begin er dan ook niet over!


idd... meneertje met je hautaine gezeik..
HBO is studeren
UNI is studeren

het maakt geen zak uit

Can I? could I? would I?
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:19:58 #8
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12964844
wat zijn die hbo'ertjes toch snel op hun teentjes getrapt.. minderwaardigheidscomplexje?

en HBO en UNI studeren hetzelfde? waarom zouden de UNI mensen dan een andere titel krijgen en de optie tot promoveren.. hoger niveautje schijnbaar toch.

Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_12964882
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:05 schreef RaJitsu het volgende:
Welk van de twee is de beste stad om in te studeren?
Dit kwa uitgaan, ->Eindhoven ZEKER
kamers,->ligt er maar net aan!
centrum,->Eindhoven!
bereikbaarheid school -> waa rligt de school?
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:24:30 #10
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_12964945
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:19 schreef Lexcorp het volgende:
wat zijn die hbo'ertjes toch snel op hun teentjes getrapt.. minderwaardigheidscomplexje?

HBO is 'naar school gaan'
UvT is studeren
Geen discussie mogelijk, gij onwaardige hbo-pauper

O ja, om toch maar even on topic te blijven

Ik studeer sinds kort in Tilburg en uitgaan deden we daar al vaker (zowel studentenavonden als zaterdag) en dat is zeer goed te doen, zeker als je ergens lid wordt of van die pasjes in je handen geduwd krijgt waarmee je korting krijgt is het zeer goed te doen.

Kamers is natuurlijk een ramp in Tilburg (zoek zelf al zo'n 4 maanden redelijk actief, maar nog niets goeds tegengekomen)

UvT is zeer goed bereikbaar (station west, 4 à 5 minuutjes lopen), Hoge scholen is met bussen, dat is iets minder geregeld hoorde ik om me heen.

En verder is Tilburg natuurlijk echt een studentenstad (voor zover het nog niet is overgenomen door onze vriendelijke allochtonen ) en soms wel erg vies, maar cultureel valt er ook nog wel iets te doen (theaters, bioscoop (niet alleen hollywood-producties), etc..)

Als je nog vragen hebt over Tilburg kun je ze altijd aan me stellen en ik zal mijn best doen ze te beantwoorden (ken ook andere mensen die er al langer wonen, dus mijn indrukken zijn niet gebaseerd op 4 weekjes)

Succes met je keuze!

[Dit bericht is gewijzigd door Miguel op 05-09-2003 17:29]

  vrijdag 5 september 2003 @ 17:24:42 #11
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12964949
bereikbaarheid ook eindhoven als t uni is.. die ligt bij station, in tilburg niet (tenzij je stoptrein neemt, dan is t wel loopbaar geloof ik)

kamers --> eindhoven.. tilburg heeft groot kamertekort, eindhvoen minder geloof ik

Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_12964959
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:19 schreef Lexcorp het volgende:
wat zijn die hbo'ertjes toch snel op hun teentjes getrapt.. minderwaardigheidscomplexje?

en HBO en UNI studeren hetzelfde? waarom zouden de UNI mensen dan een andere titel krijgen en de optie tot promoveren.. hoger niveautje schijnbaar toch.


Hou je mond snotneus!!!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:25:29 #13
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_12964963
Tilburg
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_12964973
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:24 schreef Lexcorp het volgende:
bereikbaarheid ook eindhoven als t uni is.. die ligt bij station, in tilburg kamers --> eindhoven.. tilburg heeft groot kamertekort, eindhvoen minder geloof ik
Tilburg heeft volgens het nieuws een groter officieel tekort
pi_12964989
Ha, wat relevante reacties. Het gaat dus om de hogeschool in Tilburg op onderwijs gebied het Stappegoor in het Mollergebouw. Hoelang doe je erover om daar te komen vanaf het station?
Overigens zijn er merdere HBO studies die als moeilijker te boek staan dat verscheidene Uni-studies, een hautaine houding op grond van het volgen van een academische studie slaat sowieso nergens op, want op een hoger intellect duidt het niet per definitie (zeker niet als je je er meer door acht).

[Dit bericht is gewijzigd door RaJitsu op 05-09-2003 17:27]

B.S.U.R.
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:26:32 #16
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12964990
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:25 schreef Perfect_Survivor het volgende:

[..]

Hou je mond snotneus!!!


met een dergelijke reactie benadruk je alleen dat ik gelijk heb betreffende het snel op de teentjes getrapt zijn
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_12965005
Oh btw... Eindhoven uiteraard!
Maar ja voor het uitgaan hoeft het niet want daar heb je geen tijd voor! Je moet namelijk goed je best doen!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_12965020
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:26 schreef Lexcorp het volgende:

[..]

met een dergelijke reactie benadruk je alleen dat ik gelijk heb betreffende het snel op de teentjes getrapt zijn


Je hebt gelijk, maar je bent nog wel steeds een snotneus!!!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_12965053
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:26 schreef RaJitsu het volgende:
Hoelang doe je erover om daar te komen vanaf het station?
Bus 43 richting Elisabeth ziekenhuis, +/- 15 à 20 minuutjes.

Pssst... kom maar naar Tilburg, rete gezellie

[Dit bericht is gewijzigd door hardsilence op 05-09-2003 17:36]

  vrijdag 5 september 2003 @ 17:32:04 #20
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12965111
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:26 schreef RaJitsu het volgende:
Eindelijk een relevante reactie. Het gaat dus om de hogeschool in Tilburg op onderwijs gebied het Stappegoor in het Mollergebouw. Hoelang soe je erover om daar te komen vanaf het station?
Overigens zijn er merdere HBO studies die als moeilijker te boek staan dat verscheidene Uni-studies, een hautaine houding op grond van het volgen van een academische studie slaat sowieso nergens op, want op een hoger intellect duidt het niet per definitie (zeker niet als je je er meer door acht).
klopt, een zware hbo-studie zal moeilijker (vooral meer tijd kosten) zijn dan een relatief makkelijke universitaire studie (ga geen voorbeelden noemen om verder gezeik te voorkomen).

stappegoor is redelijk eind van station af. je moet bus pakken vanaf CS en dan is t 15-20 min met de bus gok ik. Met de fiets is dit ongeveer tzelfde(afhankelijk van fietstempo).

dat hautain is trouwes niet door mijzelf in de mond genomen, maar wordt automatisch verondersteld door sommigen.
hoger intellect --> zeker niet noodzakelijk, maar gemiddeld hoger is het zeker wel (havo-mensen tegenover VWO mensen om t makkelijk uit te drukken (is erg algemeniserd gezegd)) Hierbij is vwo toch gemiddeld gezien zeker slimmer als in hoger iq

Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:34:07 #21
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12965150
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:27 schreef Perfect_Survivor het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar je bent nog wel steeds een snotneus!!!


snot·neus (de ~ (m.))
1 vocht afscheidende neus => druipneus, loopneus
2 jong iem. die zich meer aanmatigt dan met zijn leeftijd overeenkomt

val voorlopig alleen in categorie 1.. verkoudheid

Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_12965216
snot·neus (de ~ (m.))
1 vocht afscheidende neus => druipneus, loopneus
2 jong iem. die zich meer aanmatigt dan met zijn leeftijd overeenkomt
3 vervolg op punt 2

tabee... succes met school en/of studie

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:39:30 #23
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12965246
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:37 schreef Perfect_Survivor het volgende:
snot·neus (de ~ (m.))
1 vocht afscheidende neus => druipneus, loopneus
2 jong iem. die zich meer aanmatigt dan met zijn leeftijd overeenkomt
3 vervolg op punt 2

tabee... succes met school en/of studie


respect...mooie grap
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
  vrijdag 5 september 2003 @ 20:01:03 #24
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_12968199
on-topic...

eindhoven

Het is en blijft een groot dorp, lekker gezellie en redelijk ok om een kamer te vinden

If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
pi_12970448
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:26 schreef Lexcorp het volgende:

[..]

met een dergelijke reactie benadruk je alleen dat ik gelijk heb betreffende het snel op de teentjes getrapt zijn


je klinkt echt als een mannetje wat zichzelf enorm goed vind. mja zulke mensen zijn meestal de sociaal mindervaardigen die zich op internet maar stoer voordoen omdat ze in real life achterlijke proleten zijn..
Can I? could I? would I?
pi_12970475
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:09 schreef Can_I_kick_it het volgende:
HBO is studeren hoor
  vrijdag 5 september 2003 @ 21:35:03 #27
64428 Artistic
"Together alone"
pi_12970617
Heb eerst in Eindhoven gewoont, nu in Tilburg. Uiteindelijk maakt het niet veel uit waar je naar toe gaat. Brabant is altijd gezellig. Ik dacht altijd dat 't wel meeviel, maar 't is toch echt zo. Je moet gewoon zorgen dat je in 't eerste jaar lekker veel mensen leert kennen (en dan maakt t geen fuck uit of die mensen van t HBO of Uni komen), als je wat mensen kent zijn 't allebei leuke steden.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar Tilburg, waarom, ik ken er meer mensen!
"Life's a bitch ... but hey, look at the bright side, so's your mother!!!"
  zaterdag 6 september 2003 @ 00:05:41 #28
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12974431
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:29 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

je klinkt echt als een mannetje wat zichzelf enorm goed vind. mja zulke mensen zijn meestal de sociaal mindervaardigen die zich op internet maar stoer voordoen omdat ze in real life achterlijke proleten zijn..


gast, zie mijn aantal berichten over de hoeveelheid tijd in me profiel.. geeft niet alles aan, maar heb wel betere dingen te doen

loop nerges te melden dat ik beter ben.. hbo'ers moeten niet proberen zelf conclusies te trekken, die krijgen gewoon de stof voorgekauwd om te herhalen. laat het denken maar aan de wetenschappelijke mensen over, scheelt een hoop moeite.

en ik kots op proleten, zou trouwes t woord ff opzoeken als ik jou was.. kan me niet voorstellen dat je dat bedoeld nl...

ben trouwens wel benieuwd naar je bron, waar je zulke intelligente informatie vandaan haalt, je zegt tenslotte 'meestal', dan kan je dat vast onderbouwen

Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
  zaterdag 6 september 2003 @ 15:36:30 #29
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_12982001
HBO'ers volgen geen studie, maar zijn wel studenten

Misschien niet volgens (sommige) WO-studenten. Wel volgens het Ministerie van Onderwijs en Cultuur, de IB-groep en duizenden instanties, verenigingen en openbare gelegenheden. Dus waar hebben we het nou over?

  zaterdag 6 september 2003 @ 15:37:53 #30
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_12982021
Mmm eigenlijk best wel een off-topic reactie van mij. Ik zou naar Eindhoven gaan. Gewoon een leuke, ruime stad. Tilburg lijkt me ook ok, maar wat intiemer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')