abonnement Unibet Coolblue
pi_12964046
Ik ben nu de op de helft van het album. Ben nog niet zo zwaar onder de indruk, maar dat vereist gewoon meer luisterbeurten

Jammer dat de voorkant zo nichterig is, met al die lelijke figuurtjes. Die CD van de buitenkant vind ik ook niet echt geweldig, had daar nog minstens een Eddie op verwacht.

Edit: ik dacht eerst dat ze mij de verkeerde CD hadden meegegeven

[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 05-09-2003 16:49]

  vrijdag 5 september 2003 @ 17:14:30 #27
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_12964725
Ik ben nu bij het titelnummer, en het klinkt best aardig tot nu toe.
pi_12964906
Zo ik heb het album afgeluisterd en de eerste toppers die mij binnenschieten bij de eerste luisterbeurt zijn Dance Of Death, Paschendale en Journeyman. Nou ga ik de CD nog een keer beluisteren
pi_12967122
staat voor de tweede keer op, en moet zeggen dat ie goed bevalt, lekker afwisselend en typisch iron maiden, ben benieuwd voor 5 november
pi_12971546
Ja hoor ik heb um ook. ik ben zeer onder de indruk. Staan erg mooie nummers op. Sommige in de style van Brave new world. Die ik zeer vet vind.

Up the irons!!

pi_12971992
Vandaag niet in de stad geweest, maar zo te horen kun je hem overal al kopen.

Ook al bij de Plaatboef?

Of weet iemand toevallig een goedkoper adresje?
(behalve internet want ik heb geen creditcard).

  vrijdag 5 september 2003 @ 23:29:57 #32
14677 Fegisje
I love America
pi_12973605
Ik vind het echt wel even wennen, dit nieuwe album. Wildest Dreams vind ik het mooiste. Montsegur vind ik heel erg vreemd gezongen worden trouwens.

Inderdaad moet je er meer naar luisteren denk ik . Ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt. Ik heb trouwens bij Bullit Eindhoven voor 20 euro de cd gekocht en voor 5 euro de Wildest Dreams single met daarop de singel Pass The Jam.

Ok.. de DVD single staat nog in bestelling. Ik ben erg benieuwd naar The Nomad (Rock Mix). Die ga ik volgende week krijgen.

Pff... wat veel geld.. eigenlijk

I Love America
pi_12975893
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:29 schreef Fegisje het volgende:
Pff... wat veel geld.. eigenlijk
Idd. En in oktober krijgen we nog de 5.1 versie

Ik heb hem net weer ff geluisterd en ik ben erg onder de indruk. Journeyman vind ik echt mooi. Het nummer is anders dan ik had verwacht, maar toch echt heel mooi. Hetzelfde geldt voor Paschendale. Daar moest ik nog ff aan wennen, maar inmiddels vind ik hem erg goed.

Voor de rest valt het mij op dat ze best wel veel pakkende refreinen hebben bedacht, bv. Age of Innocence, Journeyman en New Frontier. Herhaling valt gelukkig erg mee. Alleen "No More Lies" wordt vaak herhaald, maar daar stoor ik mij niet aan.

My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
pi_12978024
Na meerdere keren geluisterd te hebben, begin ik het album steeds meer te waarderen. De nummers worden steeds beter
  zaterdag 6 september 2003 @ 11:48:00 #35
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_12978598
Ik heb hem ook sinds gister.

Goede nummers zijn: Rainmaker, Montesegur, Dance of Death, Paschendale, Journeyman.

Ik vind het wel erg jammer dat Harris en Dickinson bijna niet meer meedoen op dit album en Smith steeds meer naar achter word geplaatst ondanks dat hij toch nog steeds de 3e man van Maiden is.

No more lies vind ik trouwens teveel een copy van een aantal Blaze nummers, zoals de Clansman.
Bij New Frontier lijkt het net of Dickinsons vocals van een heel ander nummer is, het past er gewoon helemaal niet bij.
Voor de rest is de cd best goed.

pi_12978825
quote:
[b]Op zaterdag 6 september 2003 11:48 schreef Djaser het
Ik vind het wel erg jammer dat Harris en Dickinson bijna niet meer meedoen op dit album en Smith steeds meer naar achter word geplaatst ondanks dat hij toch nog steeds de 3e man van Maiden is.
yap vind t ook klinken alsof t alleen dave nicko en yanick zijn die aan t spelen/zingen zijn op t album... : ///
pi_12979025
aargh, cd is copy protected, heb hem niet gehaald in me pauze, maar me (mp3)discman speelt alleen de eerste 9 sec van de nummers af, argh moet ik tot vanavond wachten voordat ik kanluisteren
  zaterdag 6 september 2003 @ 12:43:11 #38
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_12979345
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:04 schreef Kaolla het volgende:

[..]

yap vind t ook klinken alsof t alleen dave nicko en yanick zijn die aan t spelen/zingen zijn op t album... : ///


Nee dat bedoel ik niet. Ik mis gewoon de Epische nummers van Harris maar vanaf Brave new world is Harris niet meer zo dominant in de writting credits aanwezig en dat is echt jammer.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 september 2003 @ 12:46:54 #39
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_12979390
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:43 schreef Djaser het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet. Ik mis gewoon de Epische nummers van Harris maar vanaf Brave new world is Harris niet meer zo dominant in de writting credits aanwezig en dat is echt jammer.


HUH?

kijk nog 's goed op Brave New World naar welke naam je bij elk nummer ziet staan, en welke naam je op 10 van de 11 songs van Dance of Death ziet staan

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_12979406
naja maar bruce kan je toch niet echt missen op dit album?! sowieso schreef ie volgens mij procentueel al niet veel meer dan op dit album en zn stem zit in elk nummer
maja ik vind t een prima album....
vind t bijna allemaal toppers.... vooral paschendale, montsegur, no more lies en rainmaker en dance of death en eigenlijk toch wel allemaal op die ene na dan
  zaterdag 6 september 2003 @ 13:14:42 #41
14677 Fegisje
I love America
pi_12979784
Vinden jullie Wildest Dreams niet een van de betere nummers? Die solo waarbij de muziek stopt zit prachtig in elkaar.

Misschien komt het (no doubt) doordat ik deze single misschien vaker heb gehoord....

I Love America
  zaterdag 6 september 2003 @ 13:18:19 #42
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_12979836
geweldig album.. het is inderdaad anders, en blijft heel erg maiden.. nog even een paar keer luisteren, ik mis namelijk een lekker meezing nummer (ala NOTB, FOTD)...
other than that maar 1 HEEL GROOT minpunt.. die cover.. yuk.. YUK.. GETVER BAH.. slechte computer graphics, lijkt nergens op.. het is dat je weet dat t iron maiden is, anders zouw je de cd al niet kopen vanwege de cover. EEK .. bah.. (etc)
Het leek zo'n goed idee...
  zaterdag 6 september 2003 @ 16:25:18 #43
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_12982716
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:46 schreef Tokus het volgende:

[..]

HUH?

kijk nog 's goed op Brave New World naar welke naam je bij elk nummer ziet staan, en welke naam je op 10 van de 11 songs van Dance of Death ziet staan


Ja maar hij krijgt niet de hoofdcredits.
pi_12984170
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:25 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ja maar hij krijgt niet de hoofdcredits.


No more lies (harris)
pi_12985177
Harris heeft niet veel tijd kunnen steken in nieuwe songs vanwege het hele RIR mixen wat hij op het laatste moment nog zelf op zich heeft moeten nemen...


Ok het album: ook ik ben een fan van de oude jaren 80 maiden.. maar ik ben zwaar onder de indruk van dit meesterwerk, heilige poep !
BNW wordt meteen weggeblazen, om maar niet te spreken over FOTD en NPFTD. Blaze era noem ik niet eens.

Sterke punt van het album vind ik de afwisseling tussen korte uptempo stukken en epics en midtempo nummers.. BNW had veelal lange nummers. En vooral de flashback naar de oude Maiden sound maakt me helemaal gek..
Veel meer catchy stuff, geweldige nummers stuk voor stuk en alles blijft meteen hangen. Meer uptempo stukken op deze plaat.
Rainmaker is superb.. wat een lekker nummer ! Montsegur had zo op Powerslave kunnen staan.., het refrein van New frontier is er ook een om je vingers bij af te likken.
Dance of death (de song) is mijn absolute topper... jesus christ !!! Oude tijden herleven !

Deze komt in mijn top 5 Maiden albums ever.

  zaterdag 6 september 2003 @ 18:58:33 #46
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_12985657
Ik heb hem nu ook en het is zeker een geweldig album.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  zaterdag 6 september 2003 @ 19:29:12 #47
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_12986449
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:45 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

No more lies (harris)


Ja maar dat is ook het enige nummer en het is vooral een copy van de Clansman en nog een Blaze nummer waarvan ik de naam kwijt ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Djaser op 07-09-2003 10:52]

pi_12990488
Ik heb em vandaag ook gekocht, en man, wat is die goed.... tering, echt niet normaal meer wat een lekkere plaat... die zal nog heel lang vast in mijn cd-speler liggen
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_13013612
Ik vind hem echt heel mooi, best wel veel afwisseling.

De cover is minder lelijk dan ik hem op internet had voorgesteld, maar vergeleken met de rest is het een gedrocht. Het artwork in het boekje daarentegen is echt heel mooi en zorgt er wel voor dat het idee op de cover wat minder rampzalig is, omdat nu de bedoeling enigzins duidelijk wordt. Die foto onder de cd is wel cool, erg melig.

Deze ga ik nog heel vaak draaien.

  maandag 8 september 2003 @ 08:57:11 #50
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_13016546
Zo en vandaag is hij dus officieel uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')