quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:54 schreef Googolplexian het volgende:[..]
rond de ¤ 4000,- maar moet wel wat aan gebeuren (niet veel). Is wel gestolen geweest. Is een half jaar later terug gevonden.
Ik vond die blauwe CRX wel leuk .. maar als ik zo op het CRX-clubforum lees dat ie al eerder voor 950 te koop heeft gestaan.. Van de andere kant.. als er een nieuwe APK op zit lijkt me dat er toch niets fundamenteel mis zal zijn met de wagen...
quote:Nou, maar er is natuurlijk ook nog een verschil tussen het ene en het andere APK-keurstation... En als je aan de buitenkant niks ziet, kan er aan de binnenkant nog veel aan de hand zijn. Een vrij slechte auto kan soms nog met gemak door een APK keuring heen komen. Het keuringstation waar ik 'm heb laten keuren, deed het ook niet echt heel uitvoerig...
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:23 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Zoveel geld heb ik helaas niet.. maar als je iets voor rond de 2000,- weet, twijfel vooral niet om 't mij te laten horen
Ik vond die blauwe CRX wel leuk .. maar als ik zo op het CRX-clubforum lees dat ie al eerder voor 950 te koop heeft gestaan..
Van de andere kant.. als er een nieuwe APK op zit lijkt me dat er toch niets fundamenteel mis zal zijn met de wagen...
quote:Mja heb je wel gelijk in denk ik. Al moeten ze bij een APK-keuring toch vrij nauwkeurig te werk gaan dacht ik. Als ze een steekproef krijgen, en de wagen is niet in orde (maar toch goedgekeurd) dan heeft het keuringsstation toch wel een probleem denk ik.
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:30 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Nou, maar er is natuurlijk ook nog een verschil tussen het ene en het andere APK-keurstation... En als je aan de buitenkant niks ziet, kan er aan de binnenkant nog veel aan de hand zijn. Een vrij slechte auto kan soms nog met gemak door een APK keuring heen komen. Het keuringstation waar ik 'm heb laten keuren, deed het ook niet echt heel uitvoerig...
Ik zeg niet dat het per definitie een slechte auto is, maar ik waarschuw je er wel voor dat je heel goed moet opletten! En volgens mij staat 'ie al vrij lang te koop, dat wil meestal wat zeggen, want over het algemeen zijn ze vrij snel weg als ze op marktplaats staan... (eigen ervaring ja) Je kunt natuurlijk eens gaan kijken, maar let dus op: koop met je verstand en niet met je hart!
Verder.. hoe langer een auto op marktplaats staat, hoe goedkoper ie natuurlijk wordt. Dat is dan weer een voordeel. Zo blijft er toch ruimte over om een en ander te fixen mocht er iets aan zijn.
Maar ik ga zeker geen overhaaste beslissingen maken. Time is on my side
Ga alsjeblieft niet af op een APK of de auto goed genoeg is voor jou om te kopen. APK is een leuk pluspuntje omdat je er dan voor een tijdje vanaf bent... da's het enige.
quote:Ziet er op zich niet slecht uit, maar ja, een foto kan veel verhullen...
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:56 schreef Zapje het volgende:
[afbeelding]¤ 2650,--
http://www.autototaal.nl/owa_dima/owa/main.html?p_url=occsearch.searchForm
quote:Nou zoals Googoldinges (
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:36 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Mja heb je wel gelijk in denk ik. Al moeten ze bij een APK-keuring toch vrij nauwkeurig te werk gaan dacht ik. Als ze een steekproef krijgen, en de wagen is niet in orde (maar toch goedgekeurd) dan heeft het keuringsstation toch wel een probleem denk ik.
Verder.. hoe langer een auto op marktplaats staat, hoe goedkoper ie natuurlijk wordt. Dat is dan weer een voordeel. Zo blijft er toch ruimte over om een en ander te fixen mocht er iets aan zijn.
Maar ik ga zeker geen overhaaste beslissingen maken. Time is on my side
quote:Nou, dat zijn toch wel een heel aantal verschillen. Ten eerste verschilt het motorblok. Er zijn 1.5 en 1.6 varianten en de 1.5 is weer verkrijgbaar geweest in een 12v en een 16v variant. En omdat ze wat ouder zijn (t/m 1987), zijn de roestproblemen natuurlijk ook erger. De type 1 schijnt ook wat problemen te hebben met roest op de bodemplaat, daar heeft de type 2 nu (bijna) geen last van. Er staat trouwens nog wel een goeie type 1 te koop op Marktplaats voor 2500 euro. Ja, da's veel geld voor een type 1, maar die is dus van een CCH lid die 'm dacht ik helemaal had opgeknapt. Verder voor de verschillen verwijs ik je toch weer naar de CRX Club Holland.
Op donderdag 16 oktober 2003 18:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Hoe zit het nu met die modellen. Hoe zit het nu precies met die verschillende types; wat zijn de verschillen (met name tussen 1 en 2 dan)?
Alvast heel veel succes en overhaast niks!
CRX Type II
Let op: Type '88 - '89: smalle achteruit-rij-lichten en geen zwarte rand om de achtlicht-unit.
CRX Type IIb
Let op: Type '90 - '92: Europese modellen hebben geen 2 maar 1 mist- en achteruit-rij-licht, allebij nu in de licht-unit (voorheen zaten de mistlampen in de bumpers). Deze modellen hebben een donkere rand om de achterlichten.
CRX Type IIb VTEC:
Weer een net iets andere look. plaatdelen en lichten van de VTEC en de standaard CRX zijn niet uitwisselbaar.
CRX type III
2-zitter Targa.
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 17-10-2003 23:28]
Er staat wel 227000 op de teller, maar hij zegt dat de motor in 2000 gereviseerd is en dat hij technisch 200% in orde is en dat er door de garage laswerk is verricht aan de achterschermen en de bodem. De vraagprijs is 1600,-. Ik heb grotere foto's gezien, en die zien er goed uit. Maar ja foto's zeggen ook niet alles.
Wat denken jullie? Zou dit iets kunnen zijn, zo op het eerste gezicht?
quote:Ziet er wel interessant uit op zich, die kleine foto's zijn wel erg slecht om iets van te kunnen zeggen... Maar ja, vrijblijvend gaan kijken kan natuurlijk geen kwaad. En van dat zien is kopen moet je je niks aantrekken (ik snap dat nog steeds niet helemaal). En als de probleemplekken al zijn aangepakt, is dat alleen maar positief. Let er dan wel op dat dat goed gebeurd is, anders heb je volgend jaar dezelfde problemen. Op zich lijkt de prijs wel ok en tja, de km-stand is natuurlijk een risico, maar als 'ie gereviseerd zou zijn, is dat helemaal niet erg. (kijk even of er bewijs is van de revisie) Neem iemand mee die verstand heeft van auto's en houdt het lijste van punten waar je op moet letten bij een CRX bij de hand. Lijstje, klik hier
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:09 schreef American_Nightmare het volgende:
Thanx again! Ik heb een leuke CRX gezien.. Zie hier.Er staat wel 227000 op de teller, maar hij zegt dat de motor in 2000 gereviseerd is en dat hij technisch 200% in orde is en dat er door de garage laswerk is verricht aan de achterschermen en de bodem. De vraagprijs is 1600,-. Ik heb grotere foto's gezien, en die zien er goed uit. Maar ja foto's zeggen ook niet alles.
Wat denken jullie? Zou dit iets kunnen zijn, zo op het eerste gezicht?
Ik vind trouwens die zwart gespoten lichten absoluut niet mooi, maar da's een kwestie van smaak...
quote:Ik snapte dat zien=kopen ook heel lang niet, maar het schijnt dat ze daarmee willen zeggen dat 't zo'n mooie auto is, dat je 'm meteen koopt als je 'm ziet.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:22 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Ziet er wel interessant uit op zich, die kleine foto's zijn wel erg slecht om iets van te kunnen zeggen... Maar ja, vrijblijvend gaan kijken kan natuurlijk geen kwaad. En van dat zien is kopen moet je je niks aantrekken (ik snap dat nog steeds niet helemaal). En als de probleemplekken al zijn aangepakt, is dat alleen maar positief. Let er dan wel op dat dat goed gebeurd is, anders heb je volgend jaar dezelfde problemen. Op zich lijkt de prijs wel ok en tja, de km-stand is natuurlijk een risico, maar als 'ie gereviseerd zou zijn, is dat helemaal niet erg. (kijk even of er bewijs is van de revisie) Neem iemand mee die verstand heeft van auto's en houdt het lijste van punten waar je op moet letten bij een CRX bij de hand. Lijstje, klik hier
quote:Sja da's inderdaad wel zo. Maar goed, altijd mogelijk om die gewoon te vervangen. Of misschien is die verf er wel af te krijgen met wasbenzine of thinner ofzo..
Ik vind trouwens die zwart gespoten lichten absoluut niet mooi, maar da's een kwestie van smaak...
quote:Aha, dacht eigenlijk al zoiets, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin...
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ik snapte dat zien=kopen ook heel lang niet, maar het schijnt dat ze daarmee willen zeggen dat 't zo'n mooie auto is, dat je 'm meteen koopt als je 'm ziet.
quote:Ja, da's ook zo, zijn makkelijk zelf te vervangen. De achterlichten bijv. draai je er met 6 schroefjes uit, heb ze er ook al vaker uit gehad.
[..]Sja da's inderdaad wel zo. Maar goed, altijd mogelijk om die gewoon te vervangen. Of misschien is die verf er wel af te krijgen met wasbenzine of thinner ofzo..
Bovendien is íe in prijs verlaagd en zal íe er dus wel al een tijdje staan. Wat is er mis mee dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 17-10-2003 19:26]
quote:Vergeten te vermelden: CRX 90+ hebben ook een veel moderner dashboard als ik mij goed herinner.
Op donderdag 16 oktober 2003 18:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Hoe zit het nu met die modellen. Hoe zit het nu precies met die verschillende types; wat zijn de verschillen (met name tussen 1 en 2 dan)?
quote:Ivm net de roest of de look enzo? Kijk ik kan nu eenmaal geen 3 a 4000 euro ophoesten dus ik denk niet dat een leuk '91 model met wat extra's erin zit voor mij..
Op vrijdag 17 oktober 2003 19:22 schreef Googolplexian het volgende:
Geinig... maar da's dus een 88-89 model. Daar zou ik dus niet voor gaan. Maar da's persoonlijk.
Vraagprijs: 1250 euro
Contact: MR?
E-mail: cindypelleboer@hotmail.com
Plaatsing: 07-10-2003
Mail me voor foto's prijs T.E.AB.
Contact: Timothy Trekop
E-mail: timothy.trekop@nuon.com
Plaatsing: 09-09-2003
Foto's:
En zo zijn er meer te vinden op www.crx.nl onder vraag en aanbod.
quote:Er uit schietende aandrijfas kan aan niet veel dingen liggen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Goeie link inderdaad. Een witte vind ik overigens weer niks, en sja die grijze heeft toch z'n mankementen zo te zien. Hoewel ik dat weer wel een hele mooie wagen vind, zo op het eerste gezicht.
En wit is misschien nix, maar 1250 euro is ook niet veel. En 't is toch maar voor 2-3 jaartjes?
quote:Jep maar ik koop nu liever een wagen die technisch in orde is. Ik ben zelf nl niet technisch aangelegd (wat auto's betreft) maar m'n vader en broer kunnen wel heel veel zelf. Maar goed ik wil ze dus niet meteen met een hoop werk opzadelen
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:26 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Er uit schietende aandrijfas kan aan niet veel dingen liggen.
Of de homokineet is de verkeerde maat, óf de aandrijfas is de verkeerde maat. Zo verholpen lijkt mij. Een aandrijfas is aan de uiteinden getand en kan er alleen maar uitschieten als deze lengte tekort komt. Waarschijnlijk een schadebak dus, want een aandrijfas vervang je niet zomaar. Maar ook een schadebak kan mooi gerepareerd zijn.En wit is misschien nix, maar 1250 euro is ook niet veel. En 't is toch maar voor 2-3 jaartjes?
1 is eraf gevallen tijdens het rijden, de ander bungelt nog aan 1 las.
Das toch niet normaal man
* MouseOver is btw ook de trotse bezitter van een '91er civic
gasbak nog wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |