Heb je zo'n auto en heb je een vraag dan zal ik mijn best doen om 'm hier te beantwoorden.
Stel alsjeblieft wel alleen vragen waar je zelf echt niet achter komt! Zelf een beetje surfen op internet kan echt geen kwaad.
Sjoet!
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 15-08-2003 02:38]
quote:Een Honda is een topauto... next!
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:35 schreef TheShadow het volgende:
Wat is een honda ???
sorry ik kon het niet laten.
quote:Algemeen feit: Honda maakt de meest betrouwbare (betaalbare) motoren ter wereld. Volgens Top Gear, Consumentenbond en anderen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:44 schreef Markz0r het volgende:
topauto waar?
in zuidafrika... ?
Jammer dat je dit topic niet iets serieuzer wil nemen .
Het spijt me dat je geen Honda rijdt.
quote:Iets meer lezen (origineel is dat die activiteit met letters en boeken i.p.v. knopjes en T.V.).
Op vrijdag 15 augustus 2003 03:03 schreef method21 het volgende:
WHAHAHA honda ....lamenielachen , opel jonge dat is nog eens een betrouwbaar en betaalbaar merk.
Zelfs een kind van 3 weet hoe betrouwbaar Honda is.
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 15-08-2003 03:10]
quote:Was niet tegen uwe keizerlijke hoogheid, hoor maar tegen Opel-gelover hierboven. En niet eens verkeerd bedoeld maar feit-onderstrepend.
Op vrijdag 15 augustus 2003 03:16 schreef Markz0r het volgende:
hehe oh nou sorry dat ik je mooie honda beledigd heb hoor uwe grootheid in honda
quote:Dat zou het pas zijn als je met keiharde statistieken enzo zou komen van de ANW of zo. Maar jouw uitspraak is hier niet meteen een feit.
[b]En niet eens verkeerd bedoeld maar feit-onderstrepend.
Volgens mij staat Honda toch echt onder Toyota...
Ik krijg mijn motorkap niet meer open (civic uit 90) het kabeltje is opgerekt wardoor hij niet meer genoeg terugtrekt. Hoe kan ik deze het beste inkorten?
quote:Klopt, maar ook Honda staat nog behoorlijk hoog. Mercedes staat er ook boven volgens mij maar dan komt honda. Maar wat TS zegt over de motoren van Honda is zeker waar, gaan zeer lang mee. Toyota en mercedessen staan net iets minder langs de kant van de weg maar dat wil niet zeggen dat het puur motor problemen zijn.
Op vrijdag 15 augustus 2003 06:56 schreef Lostcluster het volgende:[..]
Dat zou het pas zijn als je met keiharde statistieken enzo zou komen van de ANW of zo. Maar jouw uitspraak is hier niet meteen een feit.
Volgens mij staat Honda toch echt onder Toyota...
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 07:36 schreef HellRaver het
DOHC
double overhead cam -> dubbele nokkenassen
VTEC
systeem van honda om (dacht ik) flink meer toeren te kunnen maken (meer als 7000-8000) en meer pk's te krijgen (150pk uit bv een 1600 blok)
VTEC-> variable kleptimining, hierdoor krijg je bij hogere toerentallen extra benzine in je motor!
quote:Dubbele nokkenas bedoel je.
Op vrijdag 15 augustus 2003 08:07 schreef hullepim het volgende:
DOHC -> zelfstellende kleppen, uitvinding van opel!
quote:Precies! M'n broertje heeft een een crx vtec. Originele staat, helemaal top onderhouden, superstrak. Man, wat gaat dat ding loeihard. Ik dacht 169pk. Weet iemand welk type motor dat is?
Op vrijdag 15 augustus 2003 08:34 schreef DOHC-VTEC het volgende:
HONDA!
Vooral die knal en dat gebrul uit de motor als de vtec die extra nokkenas bijschakelt! brrr
Ik heb beide gereden, Opel Calibra 2.0 16V, Kadett 1.4i, Astra GSI 2.0 16V...
En ook Honda Prelude 2.2 Vtec 4ws, Honda Civic 1.5 DXI, Honda Civic CRX Vtec, Honda Civic 1.6VTI...
Ten Allertijde wint de honda, niet kwa snelheid misschien (top), maar wel kwa de rest...
Vtec = Variabele kleppen timing, om boven de 5000/6000 toeren de kleppen anders te timen voor meer power. Honda's eigen uitvinding.
Dohc, dubbel boven liggende nokkenassen, Geen opel uitvinding.
Och, enkel bovenliggende nokkenas.... etc etc etc..
Maar goed, De honda's zijn leet, Opels zijn ruw.
Opel is goedkoop, kan je lomp tunen, maar blijft duits.
Honda is goedkoop, zeer duurzaam, kan je lomper tunen, en japans ...
Ik rijd fiat...
Ik rijd al 5 jaar Prelude Vtec en heb weinig tot geen problemen. De auto is van 1993. Dit model is in amerika verkozen tot de meest foutloze auto...dwz geen kinderziektes,geen drastische problemen op lange termijn etc.
Voor mij niets anders meer dan Honda.....ieder die weet wat VTEC is zal het met mij eens zijn.
quote:4WS...
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:03 schreef SoCoReBu het volgende:
Honda! The Power Of Dreams....voor mij Reality!Ik rijd al 5 jaar Prelude Vtec en heb weinig tot geen problemen. De auto is van 1993. Dit model is in amerika verkozen tot de meest foutloze auto...dwz geen kinderziektes,geen drastische problemen op lange termijn etc.
Voor mij niets anders meer dan Honda.....ieder die weet wat VTEC is zal het met mij eens zijn.
quote:Ik ben niet helemaal zeker maar het motortype is waarschijnlijk een B16x (x=A 0f B ofzo)
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:25 schreef wiseguy79 het volgende:[..]
Precies! M'n broertje heeft een een crx vtec. Originele staat, helemaal top onderhouden, superstrak. Man, wat gaat dat ding loeihard. Ik dacht 169pk. Weet iemand welk type motor dat is?
quote:4 Wheel Steering inderdaad...je moet sommige mensen een zien kijken als je achterwielen opeens draaien bij het inparkeren...
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:05 schreef t0n het volgende:[..]
4WS...
Mazda had dit trouwens al eerder,maar heeft het nooit verder ontwikkeld.
quote:Is idd heel stoer, maar dat is ook met de mazda..
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:15 schreef SoCoReBu het volgende:[..]
4 Wheel Steering inderdaad...je moet sommige mensen een zien kijken als je achterwielen opeens draaien bij het inparkeren...
Mazda had dit trouwens al eerder,maar heeft het nooit verder ontwikkeld.
quote:Ik weet nu wat de opvolger van mijn civic gaat worden
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:03 schreef SoCoReBu het volgende:
Honda! The Power Of Dreams....voor mij Reality!Ik rijd al 5 jaar Prelude Vtec en heb weinig tot geen problemen. De auto is van 1993. Dit model is in amerika verkozen tot de meest foutloze auto...dwz geen kinderziektes,geen drastische problemen op lange termijn etc.
Voor mij niets anders meer dan Honda.....ieder die weet wat VTEC is zal het met mij eens zijn.
quote:vette bakken maar blijkt toch ff boven mijn budget te liggen
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:22 schreef SoCoReBu het volgende:
http://www.preludeteamholland.com/
Voor 1 uit 93 nog zo'n 8000 euro betalen. Best een smak geld, dan maar weer een goede civic, die zijn ook top.
Ggggoed:
OHC = Overhead camshaft. Ooit kwan een goochemerd er achter dat een bovenliggende nokkenas (camshaft) de motor veel minder slijtage oplevert. Dit omdat de nokken nu direct op de kleppen lopen i.p.v. via een systeem van stangetjes.
DOHC = Double Overhead Camshaft. Tsja... met 4 kleppen per cylinder zal je toch een dubbel nokkenas moeten hebben. 2 Inlaat kleppen op 1 nokkenas en 2 uitlaatkleppen op de ander. Betere gaswisseling = betere motor.
VTEC = Valve Timing (& Lift) Electronicly Controlled. Stamt direct uit de F1 waar Honda (in 1990) met succes dit syteem gebruikte om de stand van de kleppen (hoe ver ze opengaan) en de timing (hoelang ze open blijven) te kunnen varieren. Een klep heeft normaal geen keus omdat hij nu eenmaal het profiel van de nok volgt. Honda bouwde dus een nokkenas met voor elke klep TWEE nokken (van verschillende afmetingen en profiel) en een hydraulisch systeem dat de nokkenas in een fractie van een seconde kan verschuiven. Resultaat: Verschillend gedrag van de motor op verschillende toerentallen.
CRX VTEC is geleverd met het B16A1 en het B16A2 blok.
De B16A1 is nog van de oudere VTEC's en levert standaar 150 pk.
De B16A2 is van de nieuwere VTEC's en leverts standaard 160 pk.
Je vindt dit blok-type-nummer op het blok links van het spruitstuk.
Hieronder een B16A2 blok (niet dat het verschil goed aan het blok is te zien)
Meestal als het lijkt of de kabel van de motorkap is gebroken betreft het alleen het busje aan het einde wat er af is gefloept. Zo'n kabel lijkt erg op de kabel van je handrem van je fiets (zo'n busje dus). MEestal hangt de kabel nog braaf onder je dashboard. Pak een tangetje en trek eraan. Dan schiet je motorkap als het goed is open. De tweede (lastige) oplossing is: onder de voorkant van je auto kruipen, plastic kap (onder het spruitstuk) verwijderen, motorkap-slot van binnenin de motorruimte bedienen. Doe dit niet als je net hebt gereden want zo'n spruitstuk wil nog wel eens warm worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 16-08-2003 02:40]
quote:Tief op met je GLX.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:49 schreef Topper_Harley het volgende:
GLX?
quote:GLX staat voor Grande Luxe Extra's (gaat je auto niet harder van) en heeft niets met Honda te maken.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:49 schreef Topper_Harley het volgende:
GLX?
quote:Ga anders ff lekker buiten spelen met je skelter baklap
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:51 schreef Cyberdogg het volgende:[..]
Tief op met je GLX.
quote:Zat ik zelf ook al aan te denken, ik heb hem wel met een combinatie tang open gekregen maar wist niet zeker of ik zo'n dingetje er gewoon aan kon zetten? Is het een idee om het geheel aan elkaar vast te solderen? Of juist niet doen?
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:00 schreef Googolplexian het volgende:
Motorkap: Hmmm verkeerd gelezen. Maar je motorkap kan je dus wel openkrijgen met een tangetje. Inkorten is een optie. Je kan een stukje van de kabel afhalen en bij de brommerwinkel een schroefbusje halen. Beter elke keer een klein sukje dat íe nog te lang is dan in één keer teveel van de kabel afhalen. NIET TE STRAK! Dan breekt de kabel snel gezien deze al opgerekt is.
quote:Ik heb ooit dit probleem met een vriend van me getackled. Kennelijk gebeurt het sommige Honda's na verloop van tijd. Solderen is zeker geen garantie dat het lang goed blijft zitten. Hoewel je weinig gebruik maakt van de hendel (en dus de kabel) en deze niet onder een echt grote "workload" komt te staan kan je het wel proberen maar het blijft een tijdelijke oplossing.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:09 schreef erikh het volgende:[..]
Zat ik zelf ook al aan te denken, ik heb hem wel met een combinatie tang open gekregen maar wist niet zeker of ik zo'n dingetje er gewoon aan kon zetten? Is het een idee om het geheel aan elkaar vast te solderen? Of juist niet doen?
Het beste is ofcoz een nieuwe kabel. Een alternatief is op de sloop (even een beetje oog voor slijtage) voor weinig te krijgen. De montage ervan valt ook wel mee. Een beetje smeermiddel er op en hij's zo vervangen.
Voor reparatie: adviseer ik wel de schroef-bus. Mocht er een probleem optreden, kan je altijd een beetje kloten met een busje dat je er nog vanaf kunt halen. Soldeer "moet" de eerste keer goed zijn. Hoeft niet maar dan krijg je prutswerk.
- edit - : Let wel goed op of het busje in de daarvoor bestemde uitsparing in het hendeltje past.
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 16-08-2003 02:38]
quote:Niet echt Honda-only.
Op vrijdag 15 augustus 2003 08:05 schreef Topper_Harley het volgende:
Waar staat GLX voor?
Is namelijk gewoon een uitvoering, die waarschijnlijk luxer is dan de GX of LX, die weer luxer zijn dat den GL.
Bij elk merk is dit ietsje anders (XLS e.d.)
VTEC:
Zoiets heet wel eigenlijk een producttrouwheid, dacht ik Dat je eerst een Philips-teevee koopt, en deze werkt prima, dan blijf je ook Philips-producten kopen.
Mijn vader koopt daarom ook alleen Ford Mondeo's
Volgens je is Honda het betrouwbaarste merk volgens Consumentenbond. Ik lees de Consumentengids, en ik kan me echter daarvan niks herinneren.
Maar, je hebt gelijk, voor een Japanse fabrikaat van motorrijtuigen maakt ie wel érg betrouwbare auto's, maar ik denk toch niet de beste. Sorry als ik ernaast zit .
quote:Hij zegt alleen dat ze de beste motoren maken, niet dat ze de beste auto's maken, er zitten meer onderdelen op een auto dan alleen een motor
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:22 schreef Extremini het volgende:
Aan Googolplexian, hoe kom je bij je bewering dat Honda het betrouwbaarste merk is?Zoiets heet wel eigenlijk een producttrouwheid, dacht ik Dat je eerst een Philips-teevee koopt, en deze werkt prima, dan blijf je ook Philips-producten kopen.
Mijn vader koopt daarom ook alleen Ford Mondeo's
Volgens je is Honda het betrouwbaarste merk volgens Consumentenbond. Ik lees de Consumentengids, en ik kan me echter daarvan niks herinneren.
Maar, je hebt gelijk, voor een Japanse fabrikaat van motorrijtuigen maakt ie wel érg betrouwbare auto's, maar ik denk toch niet de beste. Sorry als ik ernaast zit .
quote:Ik lees ook de consumentengids (al een jaartje of 15) en als Honda aan de beurt is met een betrouwbaarheids test krijgt het een zeer hoge plaats en als commentaar: "als vanouds".
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:22 schreef Extremini het volgende:
Aan Googolplexian, hoe kom je bij je bewering dat Honda het betrouwbaarste merk is?Zoiets heet wel eigenlijk een producttrouwheid, dacht ik Dat je eerst een Philips-teevee koopt, en deze werkt prima, dan blijf je ook Philips-producten kopen.
Mijn vader koopt daarom ook alleen Ford Mondeo's
Volgens je is Honda het betrouwbaarste merk volgens Consumentenbond. Ik lees de Consumentengids, en ik kan me echter daarvan niks herinneren.
Maar, je hebt gelijk, voor een Japanse fabrikaat van motorrijtuigen maakt ie wel érg betrouwbare auto's, maar ik denk toch niet de beste. Sorry als ik ernaast zit .
Zodoende.
Volgens een Top Gear test ooit kwam Honda op 3 en Mercedes lager(!). We hebben het nog steeds over de betrouwbaarheid van de motor.
Auto vangt de voetganger beter op
Zachte landing op indeukende motorkap
Auto's die de klap voor de voetganger een klein beetje verzachten. Nieuwe technologieën maken duidelijk dat het kan en dat er - althans volgens de Consumentenbond - jaarlijks op Europese schaal duizenden slachtoffers mee 'uitgespaard' kunnen worden. De bond stoelt zijn optimisme op recente tests door de European New Car Assessment Programma.
De veiligheidsvoorzieningen van Honda en van een inmiddels gepatenteerde Zweedse vinding van Autoliv (een in Gothenburg gevestigde producent van veiligheidsvoorzieningen) richten zich op de motorkap. Dáárop komen de meeste voetgangers na aanrijding met hun hoofd terecht, dikwijls met fatale gevolgen. Doorgaans geeft die motorkap geen centimeter mee omdat zich pal daaronder harde motoronderdelen bevinden.
Het meest inventief maar in de praktijk nog niet toegepast is het Autoliv-patent. Binnen 60 à 70 milliseconde na het eerste voetgangercontact (bumper) drukken tientallen stalen bolletjes de motorkap van binnenuit omhoog. Doordat gecomprimeerd gas in de bolletjes wordt 'losgelaten' wordt de motorkap iets opgetild waarmee enige 'opvangruimte' voor het hoofd van de voetganger ontstaat. Dat is precies op tijd omdat het normaal gesproken, bij een snelheid van 40 km/uur, ongeveer 150 milliseconde duurt voordat het hoofd op de motorkap terechtkomt. De aansturing van het vernuftige systeem geschiedt door twee sensoren in de bumper.
Het Honda-systeem is wat minder dynamisch maar heeft als voordeel dat het nu al toegepast wordt. De Japanse autoproducent maakt gebruik van aparte motorkapscharnieren die bij een botsing worden samengedrukt. Belangrijk is dat al op voorhand wat extra ruimte onder de motorkap is vrijgehouden, waardoor deze gemakkelijker kan indeuken. Verder absorberen de ruitenwisserarmen de botsenergie. Met energieabsorptie is ook rekening gehouden bij de montage van de voorschermen. De Honda Civic 5-deurs scoorde in de onafhankelijke Euro-NCAP-botsproeven een score van 72%, goed voor bijna vier sterren op de Euro-NCAP-vijfsterrenschaal voor passieve veiligheid voor voetgangers.
Honda zegt al geruime tijd aandacht te besteden aan voetgangersveiligheid, al was het maar omdat op het vlak van de beveiliging van inzittenden niet veel eer meer te behalen zou zijn. Volgens Honda-voorzitter Max Mosley leert de Civic in elk geval dat veiligheidsmaatregelen voor autorijder, passagier en voetganger hand in hand kunnen gaan.
De Consumentenbond meent dat de Honda-prestatie een verplicht vervolg moet krijgen voor andere autoproducenten, gezien de veiligheidswinst die er voor kwetsbare verkeersdeelnemers te boeken valt. Op basis van vrijwilligheid komt daar te weinig van terecht, meent de organisatie.
En weer over betrouwbaarheid:
DEN HAAG - Japanse automerken zijn het betrouwbaarst. Ze hebben de minste pech onderweg en de minste extra onderhoudsbeurten. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 6000 eigenaren van autos in de kleine- en middenklasse. De ondervraagden vinden de Rover 214/216, de Daewoo Espero en Daewoo Nexia het minst betrouwbaar.
De bond heeft de resultaten van 21 automerken vrijdag gepubliceerd in de Consumentengids. De meeste automerken zijn met diverse types in het onderzoek vertegenwoordigd. Dat geldt echter niet voor Alfa Romeo, BMW, Honda en Rover. Daarvan is slechts een model onder de loep genomen.
Tot betrouwbare Japanse merken rekent de Consumentenbond vooral Toyota, Daihatsu en Mazda. Hoewel alleen de Honda Civic is bekeken, gaat de bond ervan uit dat ook dit merk het goed doet.
Ook het Koreaanse merk Hyundai scoort hoog, in tegenstelling tot landgenoot Daewoo.
De Europese merken blijven de Japanse op afstand volgen. Citroën scoort daarbij iets beter dan redelijk. Volkswagen ook, maar dat hangt af van het model: de Golf doet het redelijk tot goed, de Passat blijft onder de maat. Fiat, Ford, Peugeot, Renault en Opel blijven op flinke afstand van de bedrijfszekere merken, aldus de bond.
De Ford Focus blijkt in het onderzoek minder goed te scoren dan in een recent Duits TUV-rapport, dat de Focus had uitgeroepen tot de betrouwbaarste wagen. De bond verklaart dat door het soort onderzoek. De Consumentenbond keek naar het extra aantal garagebezoeken en pech onderweg. Het Duitse rapport keek naar de technische staat na een bepaalde periode, na alle reparaties.
quote:Hmmm.. Ik heb zelf een VTi (nieuwere VTEC) en ik moet eerlijk bekennen niet te weten wat je bedoelt met "Vtec-tik". Ik hoor wel een soort tik als ik van hoge toeren (8000+) het gas los laat. Dan tikt íe een keer bij de 5600 RPM waar de nokkenas weer in de "lage" stand schiet. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ESi's dit ook hebben.
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:50 schreef Hitpoint het volgende:
Hoe zit dat nu met die bekende "Vtec-tik". Ik ben namelijk op zoek naar een Civic 1.6 esi van rond '93. Kunnen die ESI'tjes daar ook last van krijgen of alleen maar de VTi blokken?
Een bekender "probleem" is het zweten van olie bij de VTEC module. Het is slechts weinig olie en sommige blokken hebben het wel en sommigen niet. Door de hoge toerentallen wil het blok daar nog wel eens wat (door de hitte erg dunne) olie er uit gooien. Je doet hier weinig aan. Het is bij VTEC blokken die veel gebruikt worden in het hoge toerenbereik dan ook raadzaam op te letten welke olie je gebruikt. Het beste is een 0W40 of de originele high-performance motorolie van de Honda-dealer.
Gerard
quote:Als deze vraag serieus en op Honda gericht is, de Civics van de 4e generatie zijn geleverd als GL en GLX. Daarbij stond de X voor de versie met stuurbekrachtiging. Overigens werd deze X alleen gebruikt in prijslijsten of bij de dealers, achterop de modellen stond gewoon GL.
Op vrijdag 15 augustus 2003 08:05 schreef Topper_Harley het volgende:
Waar staat GLX voor?
quote:Voor zover ik weet kunnen alleen de eerste VTEC-blokken hier last van krijgen. De lateren VTEC motoren, waar jij heb nu dus over hebt, kennen dat probleem niet meer. Check anders eens het Streetlegal Honda forum, of de Civic Club Holland-site (+forum) daar heb ik een tijd geleden het een en ander over die 'beruchte' VTEC-tik gelezen.
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:50 schreef Hitpoint het volgende:
Hoe zit dat nu met die bekende "Vtec-tik". Ik ben namelijk op zoek naar een Civic 1.6 esi van rond '93. Kunnen die ESI'tjes daar ook last van krijgen of alleen maar de VTi blokken?
quote:Dat past maar het is volgens mij net geen bolt-over. Dus je zal kleine aanpassingen aan de motorophanging moeten doen. Geen gelas etc., gelukkig.
Op zondag 17 augustus 2003 21:08 schreef G3r4rD het volgende:
Ik heb nog wel een vraagje over het overplaatsen van een blok, ik weet niet of je dit uit je boekjes kan halen, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb zelf een honda civic 1.4i S uit '96 en ben aan uitzoeken wat voor motorblokken erin zouden passen, mijn oog is gevallen op een B16A2 blok(is toch een civic 1.6 vti 99-00 blok? kan er weinig info over vinden).
Gaat dit passen? en heb ik dan ook een nieuwe versnellingsbak nodig?
Ik ga ervan uit dat ik ook een nieuwe boordcomputer moet plaatsen, zijn er nog meer dingen waarop ik moet letten?
Ik hoop dat je een paar vragen voor me kunt beantwoorden, dit alles is nog niet definitief, ik wil eerst nog bergen info over het overplaatsen van een blok.Gerard
Wat je nodig hebt van de auto waar het blok uitkomt:
- blok,
- draadboom,
- bak (past ook een andere op.. geen idee welke),
- aandrijfassen en homokineten,
- benzinepomp,
- computer,
- klokken (uit het dashboard, is een "deel" van het computer-systeem. Ik ben hier niet echt zeker van want de enige ervaring die ik heb met een engine-swap is assisteren met het bouwen van een B16A2 blok in een generatie 2 (!) Civic. En die had geen computer)
- eventueel het remsysteem achter want ik geloof dat je anders met trommelremmen achter rijdt.
Er zijn op het internet bolt-over tabellen te vinden van welke motoren er nou precies in welke auto passen zonder aanpassingen.
Heb je hier wat aan?
Probeer anders deze link: http://odin.prohosting.com/delsol94/SwapFAQ/
of deze: http://tech.hybridgarage.com/
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 17-08-2003 23:40]
[modemalert]
[/modemalert]
-edit- Als je 'm al gezien hebt in het andere topic laadt íe lekker snel in
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 18-08-2003 01:33]
Dus je hoeft nou niet meer stoer te doen over wie de grootste heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 18-08-2003 02:20]
quote:leuk maar in en in triest.
Op maandag 18 augustus 2003 02:12 schreef Googolplexian het volgende:
Gewoon leuk voor tussendoor: deze vond ik op de Top Gear site...Dus je hoeft nou niet meer stoer te doen over wie de grootste heeft.
quote:Only in America... Maar terug naar on-topic modus.
Op maandag 18 augustus 2003 02:31 schreef VSGdotcom het volgende:[..]
leuk maar in en in triest.
quote:Kan iemand mij vertellen wat in hemelsnaam een 'VTEC module' is?!?!
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:25 schreef Googolplexian het volgende:
Een bekender "probleem" is het zweten van olie bij de VTEC module.Het beste is een 0W40 of de originele high-performance motorolie van de Honda-dealer.
Wat die olie betreft, die 0 betekent dat de olie in koude vorm erg dun is.Of dit beter is voor een motor die 'zweet' zodra hij warm is vraag ik me af. Ik gebruik zelf 5 of 10W40. Mijn blok is altijd droog hiermee.
quote:De VTEC module (B16A1/B16A2) zit aan de linkerkant van je blok (voor de kijkers) en regelt de stand van de nokkenassen. Hiertussen zit een rubberen pakking en daar tussendoor komt bij sommige VTEC's olie uit zweten. Olie met een kleine viscositeit is beter om te gebruiken als je veel rijdt in het hoge toeren-gebied (deja vu). Dikkere olie zorgt ook voor een hogere weerstand en zo weer (zeer marginaal) minder vermogen en meer slijtage door o.a. hogere druk, etc., etc. In dit geval is het geven of nemen... Ik kies voor een beetje olie aan de buitenkant van m'n blok. Deze keuze is ondersteund door m'n dealer en het tuningsbedrijf waar ik voorheen rondhing.
Op maandag 18 augustus 2003 12:37 schreef SoCoReBu het volgende:[..]
Kan iemand mij vertellen wat in hemelsnaam een 'VTEC module' is?!?!
Ik rijd al 5 jaar VTEC,en rommel met regelmaat onder de kap maar die module heb ik nooit gezien.Wat die olie betreft, die 0 betekent dat de olie in koude vorm erg dun is.Of dit beter is voor een motor die 'zweet' zodra hij warm is vraag ik me af. Ik gebruik zelf 5 of 10W40. Mijn blok is altijd droog hiermee.
Dit is dan wel van de Integra maar de layout is bijna hetzelfde.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 08:07 schreef hullepim het volgende:
DOHC -> zelfstellende kleppen, uitvinding van opel!
quote:DOHC != zelfstellende kleppen
Op vrijdag 15 augustus 2003 08:07 schreef hullepim het volgende:
DOHC -> zelfstellende kleppen, uitvinding van opel!
OPEL = ander topic
quote:Kijk...aan zulke teksten heb je nog eens wat..thanks!
Op maandag 18 augustus 2003 18:36 schreef Googolplexian het volgende:[..]
De VTEC module (B16A1/B16A2) zit aan de linkerkant van je blok (voor de kijkers) en regelt de stand van de nokkenassen. Hiertussen zit een rubberen pakking en daar tussendoor komt bij sommige VTEC's olie uit zweten. Olie met een kleine viscositeit is beter om te gebruiken als je veel rijdt in het hoge toeren-gebied (deja vu). Dikkere olie zorgt ook voor een hogere weerstand en zo weer (zeer marginaal) minder vermogen en meer slijtage door o.a. hogere druk, etc., etc. In dit geval is het geven of nemen... Ik kies voor een beetje olie aan de buitenkant van m'n blok. Deze keuze is ondersteund door m'n dealer en het tuningsbedrijf waar ik voorheen rondhing.
quote:No problem!
Op dinsdag 19 augustus 2003 12:32 schreef SoCoReBu het volgende:[..]
Kijk...aan zulke teksten heb je nog eens wat..thanks!
Ik rijd zelf een Prelude met een 2.2i Vtec,maar het blok van de Integra lijkt er genoeg op.
Welk tuningsbedrijf heb je het over trouwens?
TotalCarConcept in Bleiswijk (www.totalcarconcept.com).
quote:Daar kwam ik ook regelmatig. 1 monteur is voor zichzelf begonnen, en dat is dichterbij voor mij.
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:46 schreef Googolplexian het volgende:
TotalCarConcept in Bleiswijk (www.totalcarconcept.com).
Wie is die jongen waar jij naartoe gaat en hoe heet z'n bedrijf?
quote:Ik doe zoveel mogelijk zelf, spruitstuk monteren,schijven/klauwen/remvloeistof vervangen etc.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:33 schreef Googolplexian het volgende:
Hmmmm... ik was het heel erg eens met hoe het werk daar gedaan werdt... alleen niet het tempo.Wie is die jongen waar jij naartoe gaat en hoe heet z'n bedrijf?
Hij heet Patrick(nu werkt er bij TCC ook een Patrick,maar die bedoel ik niet) en zit nu met CWA in Papendrecht.
quote:Dan ga ik daar maar eens kijken. Ben nl. op zoek naar een goede tuner. Wil nu wel eindelijk een lichter vliegwiel en een getunede chip.
Op woensdag 20 augustus 2003 11:12 schreef SoCoReBu het volgende:[..]
Ik doe zoveel mogelijk zelf, spruitstuk monteren,schijven/klauwen/remvloeistof vervangen etc.
Hij heet Patrick(nu werkt er bij TCC ook een Patrick,maar die bedoel ik niet) en zit nu met CWA in Papendrecht.
Je koopt toch een auto van 10 jaar oud. Sommige onderdelen op en in de auto hebben een slijtage-leeftijd van minder dan 10 jaar. Vraag daarom of dingen als de koppeling, distributieriem, etc. vervangen zijn en wanneer. Als dit nog moet gebeuren kan je zomaar 800 euro naar beneden met de prijs (dat zou je ongeveer bij een dealer-garage kwijt zijn).
Als je echt wilt weten in welke staat de motor is kan je het kleppendeksel (laten) lichten en naar de nokken van de nokkenas kijken. Als hier groefjes op zitten is het blok al in een verdere staat van slijtage. Een paar streepjes mag maar geen duidelijk voelbare groeven (checken met je nagel als de motor is afgekoeld).
Honda's na 1990 krijgen bij productie een zinkbad. Ze roesten dus niet zo snel als modellen voor 1990. Toch is het raadzaam even te checken op de volgende plaatsen: dorpels, scharnieren (deur, klep, motorkap), gat waar de antenne door de carosserie gaat, waar het reservewiel ligt (ook checken voor vocht), uitlaat, benzineklepje.
Ook hebben ze bij dat type een lijmrand lopen aan de binnenkant van de auto achter de achterbumper. Deze mag geen kier vertonen.
Als een auto er erg goed uitziet voor z'n leeftijd kan het zijn dat hij is overgespoten. Controlleer de raamrubbers (hier mag helemaal geen lak op zitten) en de ventilatiegaten in het dashboard (hier kan lakstof in zitten). Overspuiten wordt meestal gedaan na schade dus die Civic moet je dan niet hebben voor dat geld. Eerder de helft (afhankelijk van hoe goed de schade is gerepareed, ofcoz).
Neem altijd iemand mee die verstand heeft van het merk. Ook al weet je zelf ook veel; twee zien meer dan één.
Voor een vriendin heb ik zo één 4 jaar geleden voor 13.000 gulden gekocht. ¤ 4.000is dus wel aan de hoge kant maar afhankelijk van hoe goed de auto is vind ik 'm 't wel waard. Je zal van een goede Honda dan nog jaren plezier hebben! Probeer echter (al is het voor je gevoel) niet teveel boven de ¤ 3.500 te betalen. Ook al zouden d'r veel extra's opzitten... de basis moet goed zijn!
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 20-08-2003 19:24]
quote:Mocht het nou niet lukken, help ik je graag met zoeken. Het lijkt me wel lol om voor jouw target-budget een beter type (1.6 ofzo) te kunnen regelen. Ik heb dan nog wel de "vriendjes" die 'm technisch kunnen nakijken (Honda Sonoy te 's-Gravenhage).
Op woensdag 20 augustus 2003 19:54 schreef c0ne het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide reactie!! Je verhaal klopt wel.
Heb ik heel veel aan, weet ik meteen waar ik allemaal op moet letten.
Ik hoop dat ik een goeie civic kan vinden volgend jaar, maar dat zal best wel lukken denk ik..
quote:Ik zou zeggen: gefeliciteerd! Als hij nog in een goede staat verkeert (ook interieur) dan is dat (naar Randstad begrippen) echt een koopje!
Op woensdag 20 augustus 2003 20:40 schreef Zapje het volgende:
Wij hebben laatst een Civic LSI gekocht uit ' 92 ( sedan uitvoering ) voor 2700 euro, met weinig kilometers ( 110.000 ), nou maakt dat bij een Honda niks uit maar toch...
Beetje goeie prijs ?
Ik moet er wel effe bij vermelden dat "De CRX-specialist" (gozer ergens in de buurt van Harderwijk) erg goedkope en goede CRX-en verkoopt. Ik heb die van m'n vriendin er gekocht (1990 CRX ED9 1.6 16v DOHC(115pk) voor fl 7600,- ).
Misschien een leuk alternatief?
Bestel zelf uw tuning-onderdelen!!!
Ik heb hier een prima linkje voor de serieuze Honda-tuner (Let wel: Profi Racing Parts!!!).:
http://www.todaracing.com/products/honda_b16a_b18c/index.html
AVM Motorsports
Sperwerlaan 84 4143 AV Leerdam
Netherlands
Tel. 31-345-511141
www.avm-autosport.nl
quote:jij stoek niet jij!
Op vrijdag 15 augustus 2003 03:03 schreef method21 het volgende:
WHAHAHA honda ....lamenielachen , opel jonge dat is nog eens een betrouwbaar en betaalbaar merk.
Handleiding voor de Civic 5e gen: http://www.streetlegalhonda.nl/slhsitev4/honda_boeken/civicgen5manual.pdf
Pas op!! 80mb per handleiding, met dank aan Street Legal Honda
quote:Kijk ... dat zijn nog eens dingen waar een mens wat aan heeft (ik niet ... ik heb de originele nog ) maar top!
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:41 schreef Hitpoint het volgende:
Handleiding voor de CRX: http://www.streetlegalhonda.nl/slhsitev4/honda_boeken/crx2manual.zipHandleiding voor de Civic 5e gen: http://www.streetlegalhonda.nl/slhsitev4/honda_boeken/civicgen5manual.pdf
Pas op!! 80mb per handleiding, met dank aan Street Legal Honda
Ik vond op inet deze Honda Civic Pro Drag Car V6 Turbo.........
quote:Zoiets dan..
Op woensdag 20 augustus 2003 20:32 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Mocht het nou niet lukken, help ik je graag met zoeken. Het lijkt me wel lol om voor jouw target-budget een beter type (1.6 ofzo) te kunnen regelen. Ik heb dan nog wel de "vriendjes" die 'm technisch kunnen nakijken (Honda Sonoy te 's-Gravenhage).
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/occlist.details?v_id=1215048&v_called_by=ATT
Als je zulke kan vinden zou het geweldig zijn..
Maar dat wordt pas zomer 2004
Ik zit er over te denken om een CRX aan te schaffen. Ik zoek een ouder model, '88 of '91 daar ben ik nog niet uit. Ik wil er ongeveer 2000,- voor uitgeven. Mijn vraag is; kan ik daar iets fatsoenlijks voor kopen?
Op internet kom je er aardig wat tegen voor die prijs of lager, waar gewoon nieuwe APK op zit. Ik mag er dan vanuit gaan dat deze technisch in orde zijn?
Ik las al dat ik wel moet letten op roest ed. Dat zal ik dus doen.
Ikzelf ben niet zo technisch aangelegd maar mijn broer en vader kunnen goed sleutelen dus bij problemen zal ik niet naar de garage hoeven (scheelt een hoop geld dus). Hoe zit het echter met onderdelen? Is er op de sloop veel te krijgen? Wat zijn de prijzen die men hiervoor vraagt? Is een en ander betaalbaar?
Alvast hartelijk dank voor je hulp die jij of anderen me zouden kunnen geven!
quote:Thanx!
Op maandag 13 oktober 2003 21:26 schreef American_Nightmare het volgende:
Hee Googol, goed topicIk zit er over te denken om een CRX aan te schaffen. Ik zoek een ouder model, '88 of '91 daar ben ik nog niet uit. Ik wil er ongeveer 2000,- voor uitgeven. Mijn vraag is; kan ik daar iets fatsoenlijks voor kopen?
Op internet kom je er aardig wat tegen voor die prijs of lager, waar gewoon nieuwe APK op zit. Ik mag er dan vanuit gaan dat deze technisch in orde zijn?
Ik las al dat ik wel moet letten op roest ed. Dat zal ik dus doen.Ikzelf ben niet zo technisch aangelegd maar mijn broer en vader kunnen goed sleutelen dus bij problemen zal ik niet naar de garage hoeven (scheelt een hoop geld dus). Hoe zit het echter met onderdelen? Is er op de sloop veel te krijgen? Wat zijn de prijzen die men hiervoor vraagt? Is een en ander betaalbaar?
Alvast hartelijk dank voor je hulp die jij of anderen me zouden kunnen geven!
Bij de aanschaf van een CRX is het inderdaad wijs om er één na '90 te kopen. Je kan dat o.a. herkennen aan een enkel mistlicht (na '90) en dubbele mistlichten (voor '90). Reden hiervan (als eerder beschreven) is dat de modellen na '90 een ander, nieuwer type anti-roest behandeling krijgt. Toch zijn er enkele aandachtspunten:
- koppeling moet waarschijnlijk binnen 2 jaar vervangen worden en dat is een zware en dure klus.
- Meeste CRX-en type ED9 hebben last van beginnende roest bij het dakpaneel (van het electrisch schuif/kanteldak), de randen van de spatborden en bevestigingspunten in de motorruimte. Dit kunnen vaan kleine bultjes lijken maar dat betekent juist dat het roest van binnenuit is en zo snel mogelijk behandeld dient te worden.
- Electrisch schuif/kanteldak wil na 10 jaar nog wel eens wat minder gaan werken. Complete demontage en onderhoud kan nogal zwaar vallen.
- Bussen van de ophanging dienen vervangen te worden na 10 jaar.
- Homokineten (de "knieën" van je auto. Een geavanceerde kogellager, zeg maar) kunnen versleten zijn. Zowiezo moeten de hoezen gecontroleerd worden op scheurtjes en eventueel dik, zwart vet wat eruit loopt of tegen de binnenkant van de velg zit. De homokineet vind je in het geribbeld, rubberen hoes bij de voorwielen. Testen of de lager versleten is doe je simpelweg door bochten te maken met de auto. Als je in de bocht een tikkend geluid geluid hoort dat overeen komt met de snelheid waarmee je wielen draaien, is er waarschijnlijk éé versleten... bocht naar links tikken is rechter-homokineet versleten.
- Distributieriem moet na 10 jaar vervangen zijn. Duur grapje als je het bij de dealer laat doen.
Dit zijn allen probleempjes die bijna alle auto's van die leeftijd hebben.
Honda onderdelen staan bekend om duurzaamheid en een hoge prijs. Logisch is dus om je onderdelen van de sloop te halen. Hier kost het weinig omdat de onderdelen duurzaam zijn De sloop ript de onderdelen die nog goed zijn (de meeste dus) uit de auto. Omdat het plaatwerk bij Honda's het meestal eerder opgeeft dan de technische onderdelen blijven sloperijen met massa's goede onderdelen zitten omdat ze op de nog rijdende Honda's niet vervangen hoeven worden.
Een fantastische sloperij is van Deijne Japanse auto-onderdelen (http://www.deijne.nl/) welke alles op voorraad heeft. Als je er niet in de buurt woont is het toch de rit waard.
Let echt goed op de staat van het plaatwerk bij de achterspatborden. Als je let op hoe dat in elkaar steekt zal je geen naden bij de overgang naar het dak zien. Op je achterspatbord een roestbehandeling betekent nieuw plaatwerk inlassen.
Let ook op water in de ruimte waar het reservewiel ligt bij de CRX ED9 ('90 - '92) want door lekkende rubbers van de achterklep wil daar wel eens wat water komen te staan. Als dat voor een langere tijd is geweest kan dat nooit geod zijn voor de carosserie aldaar.
Gouden regel bij aanschaf van een probleemloze tweedehands: Geef liever wat meer uit aan een goede auto dan wat meer aan onderdelen.
Eerder in het topic staat een link naar een autobedrijf waar ik de CRX van m'n vriendin heb gekocht (http://www.autokraaij.nl). Meerdere CRX-en in voorraad.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 14-10-2003 01:39]
Geweldige post, daar heb ik zeker wat aan thanx! Die aandachtspunten, daar zal ik zeker rekening mee houden. Maar wat denk je, is er iets fatsoenlijks te koop onder of rond de 2000,-? Of koop je dan gegarandeerd een wrak in spe? Ik kan op dit moment eigenlijk niet veel meer missen. En het eventuele kluswerk kan door ons zelf gedaan worden (dingen als homokineten, schokbrekers, wiellagers, koppakking vervangen). Alleen de prijs van onderdelen blijft in dat geval.
Persoonlijk zou ik een beetje doorsparen en goed rond blijven kijken (ViaVia, internet) voor het geval er een buitenkansje opduikt.
Ter vergelijk: Die van m'n vriendin ('90 CRX ED9, 1.6i DOHC) kostte 7600 gulden. En daar moest echt wel het één en ander aan gebeuren qua standaard onderhoud. Inmiddels zit er ook een nieuwe koppeling onder. Dat kostte bij de dealer ¤ 675,- incl. en een nieuwe distibutieriem (en wel meer).
Da's natuurlijk alweer 3 jaar geleden. Dus voor rond de 2.500 tot 3.000 euro moet je een mooie kunnen vinden. Of jij bent weer de mazzelpik die er ééntje vind van een oud dametje die 'm alleen nog maar binnen heeft staan. Ik help 't je hopen Ze bestaan namelijk wel (perfect dealer onderhouden enzo).
1 ding: Geduld is een schone zaak. GA alsjeblieft niet gehaast een CRX kopen ouder dan negentig. Ze zien er bijna hetzelfde uit maar je koopt echt niet dezelfde auto.
Meer vragen? Let me know!
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 14-10-2003 13:52]
Kijk ook op http://tech.hybridgarage.com/
Ik ben het trouwens niet eens met de stelling dat alle auto's uit Duitsland maar afgeragde bakken zijn. Die van mij is dus ook ingevoerd in 1995, maar motorisch gezien is er niks mee aan de hand. Het kan ook een voordeel zijn dat 'ie uit Duitsland komt. Een auto heeft namelijk minder te lijden van lange stukken rijden op een snelweg dan van het rijden van korte stukjes en filerijden. En een ED9 motorblok kan echt wel wat hebben. (ik heb zelf een D16A9-blok met al meer dan 212.000 kilometers erop staan en rijdt nog echt perfect)
Ikzelf denk dat je wel een goeie CRX zou kunnen vinden voor 2000 euro. Let er wel op dat je er een nieuwe APK bij krijgt. Die van mij kostte maar 1250 euro, maar er zat dus wel wat werk aan, maar toch ben ik zeeeeeeeeeer tevreden over de auto. Bij die van mij was de distributieriem dan al vervangen bij de laatste beurt, de banden waren nog goed en de motor was nog perfect! Is ook lekker goedkoop in de wegenbelasting, verzekering (ja, echt waar, en ook nog op mijn eigen naam) en hij is erg zuinig. (snelweg: 1:14 normaal gebruik met veel korte stukjes: 1:12,5 en ik rijd echt niet in oude opa modus...)
Ow, ik hbe trouwens ook wel wat negatieve verhalen gehoord over Auto Kraaij. Dat de auto's van hun er van de buitenkant wel aardig uitzien, maar dat datgene wat je niet ziet erg slecht is bijgehouden of afgewerkt. Maar de laatste tijd scheen dat dus ook weer mee te vallen. Er zijn er in ieder geval van het forum van de CRX Club Holland die er niet meer komen vanwege slechte ervaringen...
Een CRX van vóór '90 zal ook wel lukken onder de ¤ 2000,-. Ik zou echter altijd gaan voor eentje van '90 of nieuwer. Heb daarom zelf de laatste: CRX VTi '95 (gekocht in '98) maar die was wel wat duurder
Ik zag deze bijvoorbeeld staan op marktplaats.
Ik quote:
quote:Zou zoiets een goede auto kunnen zijn? (maar ik snap dat je er niet dwars doorheen kunt kijken )
Honda CRX 1.6i 16v, 1988,
Verlaagd
Spoilerset,
16" sportwielen met nieuwe banden,
Nieuwe APK
Dubbele Remus uitlaat
Electr. ramen
Als je van plan bent om er maar 2-3 jaar in te rijden (lukt je toch niet : je wordt verliefd op dat ding) dan is een 1988-er ook een prima optie. Als íe dan weinig roest heeft (op het eerste gezicht) dan redt íe die 3 jaar makkelijk.
quote:Ik ga ook zeker niks per opbod kopen, maar op marktplaats heb je gewoon veel onzinbiedingen.. de verkoper geeft zelfs aan niet op mail of biedingen op marktplaats te reageren.
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:44 schreef Googolplexian het volgende:
Ik zou zeker geen auto per opbod kopen. Dan betaal je zeker meer dan nodig.Als je van plan bent om er maar 2-3 jaar in te rijden (lukt je toch niet : je wordt verliefd op dat ding) dan is een 1988-er ook een prima optie. Als íe dan weinig roest heeft (op het eerste gezicht) dan redt íe die 3 jaar makkelijk.
quote:Uhhh, volgens mij staat deze advertentie er al vrij lang, wat eigenlijk wel betekent dat er iets mis is met die auto... Volgens mij is er op ]het forum van de CRX Club Holland zelfs een topic over deze auto. Van sommige auto's is namelijk de historie bekend bij een aantal leden van CCH. Ik heb mijn CRX trouwens ook op Marktplaats gevonden.
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:47 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ik ga ook zeker niks per opbod kopen, maar op marktplaats heb je gewoon veel onzinbiedingen.. de verkoper geeft zelfs aan niet op mail of biedingen op marktplaats te reageren.
Dit topic dus: Klik hier
Schijnbaar heeft 'ie niet al te lang geleden dus ook al te koop gestaan.... Meestal wil dat niet veel goeds zeggen...
Maar zoals je al aangeeft, als je voor 2 a 3 jaar rijden wilt gaan, kun je ook best een wat oudere aanschaffen. Heb ik dus ook, maar als ik wat meer geld zou hebben ga ik waarschijnlijk toch over naar een jongere of zelfs een VTEC...
quote:Had ik het geld er maar voor... Misschien volgend jaar zou ik zo'n ding wel kunnen betalen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:46 schreef Googolplexian het volgende:
Maat van me verkoopt dus binnenkort zijn '91 CRX VTEC.
quote:rond de ¤ 4000,- maar moet wel wat aan gebeuren (niet veel). Is wel gestolen geweest. Is een half jaar later terug gevonden.
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:48 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Had ik het geld er maar voor... Misschien volgend jaar zou ik zo'n ding wel kunnen betalen.
quote:Zoveel geld heb ik helaas niet.. maar als je iets voor rond de 2000,- weet, twijfel vooral niet om 't mij te laten horen
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:54 schreef Googolplexian het volgende:[..]
rond de ¤ 4000,- maar moet wel wat aan gebeuren (niet veel). Is wel gestolen geweest. Is een half jaar later terug gevonden.
Ik vond die blauwe CRX wel leuk .. maar als ik zo op het CRX-clubforum lees dat ie al eerder voor 950 te koop heeft gestaan.. Van de andere kant.. als er een nieuwe APK op zit lijkt me dat er toch niets fundamenteel mis zal zijn met de wagen...
quote:Nou, maar er is natuurlijk ook nog een verschil tussen het ene en het andere APK-keurstation... En als je aan de buitenkant niks ziet, kan er aan de binnenkant nog veel aan de hand zijn. Een vrij slechte auto kan soms nog met gemak door een APK keuring heen komen. Het keuringstation waar ik 'm heb laten keuren, deed het ook niet echt heel uitvoerig...
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:23 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Zoveel geld heb ik helaas niet.. maar als je iets voor rond de 2000,- weet, twijfel vooral niet om 't mij te laten horen
Ik vond die blauwe CRX wel leuk .. maar als ik zo op het CRX-clubforum lees dat ie al eerder voor 950 te koop heeft gestaan.. Van de andere kant.. als er een nieuwe APK op zit lijkt me dat er toch niets fundamenteel mis zal zijn met de wagen...
quote:Mja heb je wel gelijk in denk ik. Al moeten ze bij een APK-keuring toch vrij nauwkeurig te werk gaan dacht ik. Als ze een steekproef krijgen, en de wagen is niet in orde (maar toch goedgekeurd) dan heeft het keuringsstation toch wel een probleem denk ik.
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:30 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Nou, maar er is natuurlijk ook nog een verschil tussen het ene en het andere APK-keurstation... En als je aan de buitenkant niks ziet, kan er aan de binnenkant nog veel aan de hand zijn. Een vrij slechte auto kan soms nog met gemak door een APK keuring heen komen. Het keuringstation waar ik 'm heb laten keuren, deed het ook niet echt heel uitvoerig...
Ik zeg niet dat het per definitie een slechte auto is, maar ik waarschuw je er wel voor dat je heel goed moet opletten! En volgens mij staat 'ie al vrij lang te koop, dat wil meestal wat zeggen, want over het algemeen zijn ze vrij snel weg als ze op marktplaats staan... (eigen ervaring ja) Je kunt natuurlijk eens gaan kijken, maar let dus op: koop met je verstand en niet met je hart!
Verder.. hoe langer een auto op marktplaats staat, hoe goedkoper ie natuurlijk wordt. Dat is dan weer een voordeel. Zo blijft er toch ruimte over om een en ander te fixen mocht er iets aan zijn.
Maar ik ga zeker geen overhaaste beslissingen maken. Time is on my side
Ga alsjeblieft niet af op een APK of de auto goed genoeg is voor jou om te kopen. APK is een leuk pluspuntje omdat je er dan voor een tijdje vanaf bent... da's het enige.
quote:Ziet er op zich niet slecht uit, maar ja, een foto kan veel verhullen...
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:56 schreef Zapje het volgende:
[afbeelding]¤ 2650,--
http://www.autototaal.nl/owa_dima/owa/main.html?p_url=occsearch.searchForm
quote:Nou zoals Googoldinges ( ) ook al zegt, een APK-keuring is echt een minimale eis. Het is slechts een momentopname. Die van mij was er bijna doorheen vorige maand, het gebeurde dus écht niet uitvoerig kan ik je melden... Maar net toen hij met de looplamp onder de auto uit wilde lopen om 'm weer te laten zakken, viel hem de roest op de kokerbalken op, toen gingen ze daar wat met metaal tegenaan slaan en bleek die dus helemaal doorgerot te zijn. Maar als hij niet toevallig net daarnaar gekeken had, was er geen probleem geweest. Het was wel vrijdagmiddag al vrij laat op de middag toen dat gebeurde, leek me sowieso al niet een grote kans op een steekproef (vooral in Limburg niet) Het is natuurlijk wel handig als er een nieuwe APK op zit, dan ben je tenminste een jaar van alle onnodig gezeik af.
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:36 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Mja heb je wel gelijk in denk ik. Al moeten ze bij een APK-keuring toch vrij nauwkeurig te werk gaan dacht ik. Als ze een steekproef krijgen, en de wagen is niet in orde (maar toch goedgekeurd) dan heeft het keuringsstation toch wel een probleem denk ik.
Verder.. hoe langer een auto op marktplaats staat, hoe goedkoper ie natuurlijk wordt. Dat is dan weer een voordeel. Zo blijft er toch ruimte over om een en ander te fixen mocht er iets aan zijn.
Maar ik ga zeker geen overhaaste beslissingen maken. Time is on my side
quote:Nou, dat zijn toch wel een heel aantal verschillen. Ten eerste verschilt het motorblok. Er zijn 1.5 en 1.6 varianten en de 1.5 is weer verkrijgbaar geweest in een 12v en een 16v variant. En omdat ze wat ouder zijn (t/m 1987), zijn de roestproblemen natuurlijk ook erger. De type 1 schijnt ook wat problemen te hebben met roest op de bodemplaat, daar heeft de type 2 nu (bijna) geen last van. Er staat trouwens nog wel een goeie type 1 te koop op Marktplaats voor 2500 euro. Ja, da's veel geld voor een type 1, maar die is dus van een CCH lid die 'm dacht ik helemaal had opgeknapt. Verder voor de verschillen verwijs ik je toch weer naar de CRX Club Holland.
Op donderdag 16 oktober 2003 18:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Hoe zit het nu met die modellen. Hoe zit het nu precies met die verschillende types; wat zijn de verschillen (met name tussen 1 en 2 dan)?
Alvast heel veel succes en overhaast niks!
CRX Type II
Let op: Type '88 - '89: smalle achteruit-rij-lichten en geen zwarte rand om de achtlicht-unit.
CRX Type IIb
Let op: Type '90 - '92: Europese modellen hebben geen 2 maar 1 mist- en achteruit-rij-licht, allebij nu in de licht-unit (voorheen zaten de mistlampen in de bumpers). Deze modellen hebben een donkere rand om de achterlichten.
CRX Type IIb VTEC:
Weer een net iets andere look. plaatdelen en lichten van de VTEC en de standaard CRX zijn niet uitwisselbaar.
CRX type III
2-zitter Targa.
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 17-10-2003 23:28]
Er staat wel 227000 op de teller, maar hij zegt dat de motor in 2000 gereviseerd is en dat hij technisch 200% in orde is en dat er door de garage laswerk is verricht aan de achterschermen en de bodem. De vraagprijs is 1600,-. Ik heb grotere foto's gezien, en die zien er goed uit. Maar ja foto's zeggen ook niet alles.
Wat denken jullie? Zou dit iets kunnen zijn, zo op het eerste gezicht?
quote:Ziet er wel interessant uit op zich, die kleine foto's zijn wel erg slecht om iets van te kunnen zeggen... Maar ja, vrijblijvend gaan kijken kan natuurlijk geen kwaad. En van dat zien is kopen moet je je niks aantrekken (ik snap dat nog steeds niet helemaal). En als de probleemplekken al zijn aangepakt, is dat alleen maar positief. Let er dan wel op dat dat goed gebeurd is, anders heb je volgend jaar dezelfde problemen. Op zich lijkt de prijs wel ok en tja, de km-stand is natuurlijk een risico, maar als 'ie gereviseerd zou zijn, is dat helemaal niet erg. (kijk even of er bewijs is van de revisie) Neem iemand mee die verstand heeft van auto's en houdt het lijste van punten waar je op moet letten bij een CRX bij de hand. Lijstje, klik hier
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:09 schreef American_Nightmare het volgende:
Thanx again! Ik heb een leuke CRX gezien.. Zie hier.Er staat wel 227000 op de teller, maar hij zegt dat de motor in 2000 gereviseerd is en dat hij technisch 200% in orde is en dat er door de garage laswerk is verricht aan de achterschermen en de bodem. De vraagprijs is 1600,-. Ik heb grotere foto's gezien, en die zien er goed uit. Maar ja foto's zeggen ook niet alles.
Wat denken jullie? Zou dit iets kunnen zijn, zo op het eerste gezicht?
Ik vind trouwens die zwart gespoten lichten absoluut niet mooi, maar da's een kwestie van smaak...
quote:Ik snapte dat zien=kopen ook heel lang niet, maar het schijnt dat ze daarmee willen zeggen dat 't zo'n mooie auto is, dat je 'm meteen koopt als je 'm ziet.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:22 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Ziet er wel interessant uit op zich, die kleine foto's zijn wel erg slecht om iets van te kunnen zeggen... Maar ja, vrijblijvend gaan kijken kan natuurlijk geen kwaad. En van dat zien is kopen moet je je niks aantrekken (ik snap dat nog steeds niet helemaal). En als de probleemplekken al zijn aangepakt, is dat alleen maar positief. Let er dan wel op dat dat goed gebeurd is, anders heb je volgend jaar dezelfde problemen. Op zich lijkt de prijs wel ok en tja, de km-stand is natuurlijk een risico, maar als 'ie gereviseerd zou zijn, is dat helemaal niet erg. (kijk even of er bewijs is van de revisie) Neem iemand mee die verstand heeft van auto's en houdt het lijste van punten waar je op moet letten bij een CRX bij de hand. Lijstje, klik hier
quote:Sja da's inderdaad wel zo. Maar goed, altijd mogelijk om die gewoon te vervangen. Of misschien is die verf er wel af te krijgen met wasbenzine of thinner ofzo..
Ik vind trouwens die zwart gespoten lichten absoluut niet mooi, maar da's een kwestie van smaak...
quote:Aha, dacht eigenlijk al zoiets, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin...
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ik snapte dat zien=kopen ook heel lang niet, maar het schijnt dat ze daarmee willen zeggen dat 't zo'n mooie auto is, dat je 'm meteen koopt als je 'm ziet.
quote:Ja, da's ook zo, zijn makkelijk zelf te vervangen. De achterlichten bijv. draai je er met 6 schroefjes uit, heb ze er ook al vaker uit gehad.
[..]Sja da's inderdaad wel zo. Maar goed, altijd mogelijk om die gewoon te vervangen. Of misschien is die verf er wel af te krijgen met wasbenzine of thinner ofzo..
Bovendien is íe in prijs verlaagd en zal íe er dus wel al een tijdje staan. Wat is er mis mee dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 17-10-2003 19:26]
quote:Vergeten te vermelden: CRX 90+ hebben ook een veel moderner dashboard als ik mij goed herinner.
Op donderdag 16 oktober 2003 18:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Hoe zit het nu met die modellen. Hoe zit het nu precies met die verschillende types; wat zijn de verschillen (met name tussen 1 en 2 dan)?
quote:Ivm net de roest of de look enzo? Kijk ik kan nu eenmaal geen 3 a 4000 euro ophoesten dus ik denk niet dat een leuk '91 model met wat extra's erin zit voor mij..
Op vrijdag 17 oktober 2003 19:22 schreef Googolplexian het volgende:
Geinig... maar da's dus een 88-89 model. Daar zou ik dus niet voor gaan. Maar da's persoonlijk.
Vraagprijs: 1250 euro
Contact: MR?
E-mail: cindypelleboer@hotmail.com
Plaatsing: 07-10-2003
Mail me voor foto's prijs T.E.AB.
Contact: Timothy Trekop
E-mail: timothy.trekop@nuon.com
Plaatsing: 09-09-2003
Foto's:
En zo zijn er meer te vinden op www.crx.nl onder vraag en aanbod.
quote:Er uit schietende aandrijfas kan aan niet veel dingen liggen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Goeie link inderdaad. Een witte vind ik overigens weer niks, en sja die grijze heeft toch z'n mankementen zo te zien. Hoewel ik dat weer wel een hele mooie wagen vind, zo op het eerste gezicht.
En wit is misschien nix, maar 1250 euro is ook niet veel. En 't is toch maar voor 2-3 jaartjes?
quote:Jep maar ik koop nu liever een wagen die technisch in orde is. Ik ben zelf nl niet technisch aangelegd (wat auto's betreft) maar m'n vader en broer kunnen wel heel veel zelf. Maar goed ik wil ze dus niet meteen met een hoop werk opzadelen
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:26 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Er uit schietende aandrijfas kan aan niet veel dingen liggen.
Of de homokineet is de verkeerde maat, óf de aandrijfas is de verkeerde maat. Zo verholpen lijkt mij. Een aandrijfas is aan de uiteinden getand en kan er alleen maar uitschieten als deze lengte tekort komt. Waarschijnlijk een schadebak dus, want een aandrijfas vervang je niet zomaar. Maar ook een schadebak kan mooi gerepareerd zijn.En wit is misschien nix, maar 1250 euro is ook niet veel. En 't is toch maar voor 2-3 jaartjes?
1 is eraf gevallen tijdens het rijden, de ander bungelt nog aan 1 las.
Das toch niet normaal man
* MouseOver is btw ook de trotse bezitter van een '91er civic
gasbak nog wel
quote:Ik heb daar onlangs nog een hele goede oplossing voor gevonden: NOOIT MEER NAAR KWIKFIT GAAN!!!!
Op zondag 19 oktober 2003 00:05 schreef Wiseone het volgende:
Ik heb een civic uit '92 gekocht een half jaar geleden...
Hoor ik bij de kwik fit dat er geen middendemper opzit...
Ben ik naar mijn dealer gegaan met garantie dat ik een gek geluid
hoor uit mijn uitlaat..
Nu willen ze er een nieuwe einddemper op zetten wat dan voor hun rekening is..
Rij ik nog zonder middendemper.
Werkelijk het allerslechtste van het allerslechtste wat ik over KwikFit te melden heb. In één rit had ik 3 keer dood kunnen gaan door een karkasbreuken in 2 x verkeerde banden en 1 x verkeerd gemonteerde.
Deze auto heeft geen middendemper? Dus? Die van mij hou' ik lekker zonder!
quote:Interessant detail, mijn uitlaat komt dus ook bij kwikfit vandaan, ze mogen er fijn een nieuwe op knallen onder garantie en daarna kom ik er NOOIT meer. Het is dat mijn eigen garage niet snel genoeg zo'n uitlaat beschikbaar had toen anders was ik sowieso niet naar de kwikfit gegaan.
Op zondag 19 oktober 2003 04:27 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Ik heb daar onlangs nog een hele goede oplossing voor gevonden: NOOIT MEER NAAR KWIKFIT GAAN!!!!
Werkelijk het allerslechtste van het allerslechtste wat ik over KwikFit te melden heb. In één rit had ik 3 keer dood kunnen gaan door een karkasbreuken in 2 x verkeerde banden en 1 x verkeerd gemonteerde.
Deze auto heeft geen middendemper? Dus? Die van mij hou' ik lekker zonder!
wat is het motorische verschil tussen de (oude) civic en de crx(zonder vtec)
ik d8 dat ze hetzelfde waren maar ik weet het niet zeker
en kun je dat v-tec systeem op een normale crx/civic motor bouwen?
en bestaan er turbo's voor een crx en is het dan nog legaal om erin te rijden?
sorry voor de noob vragen ik zit nogmaar in het brommer tijdperk
mt
mb
mtx
quote:Antwoord 1: Verschil in motoren is afhankelijk van met welke Civic je de CRX (uit hetzelfde tijdvak) wilt vergelijken. Type 1 CRX is geleverd met een 1.5 en een 1.6, Type 2 met 1.6, 1.6 DOHC en 1.6 DOHC VTEC evenals Type 3 (als ik mij niet vergis). Onderling is er ook weer verschil in de motor-types... Zo heb je de 1.6 DOHC VTEC B16A1 (150pk) en de B16A2 (160pk). De Civic is met veel meer verschillende motoren geleverd. Zeker de nieuwe Civics kan je krijgen met 1.4, 1.5, 1.6 SOHC, 1.6 DOHC, 1.6 DOHC VTi en zo zijn er veel meer type motoren.
Op maandag 20 oktober 2003 19:28 schreef JorricK het volgende:
nou ok ik heb een vraag:wat is het motorische verschil tussen de (oude) civic en de crx(zonder vtec)
ik d8 dat ze hetzelfde waren maar ik weet het niet zeker
en kun je dat v-tec systeem op een normale crx/civic motor bouwen?
en bestaan er turbo's voor een crx en is het dan nog legaal om erin te rijden?
sorry voor de noob vragen ik zit nogmaar in het brommer tijdperk
mt
mb
mtx
Antwoord 2: Een VTEC-systeem bestaat uit de sturing (in de computer), de vtec-module (sturing van de VTEC pinnen), speciale nokkenassen en nog een paar frutsels (dashboard tot 9500 toeren (8200 rood), etc). VTEC's zijn echter erg luxe uitgevoerd ten opzichte van de andere CRX-en (vooral Type 2) en is het zo'n werk (lees onmogelijk voor beginners) om een VTEC systeem over te zetten dat men er meestal voor kiest gewoon een tweedehands VTEC te kopen en de luxee voor wènag erbij te krijgen. Een voorbeeld: CRX DelSol VTi heeft: andere bekleding, schijfremmen achter, ABS, sterkere benzinepomp, airbag. De CRX DelSol ESi niet
Antwoord 3: Ja. Er bestaan turbo's voor CRX-motoren maar gezien Honda motoren maakt die meer gebruik maken van het hoge toerengebied is een atmosferische oplossing duurder, maar beter (Chargen met een supercharger dus die handel). Zeker bij een VTEC is een turbo af te raden. Met het inbouwen van een turbo verander je geloof ik niets aan de punten die de RDW registreert (aantal cylinders, wielen, motorinhoud, etc) dus is het imho volkomen legaal. Slim is wel om eerst je remmen en ophanging te tunen voor je aan de snelheid begint.
Veel plezier in het brommertijdperk. Is ook zeker leuk. Heb zelf nog een Honda Camino uit 1979 in de kelder staan
Kijk op http://tech.hybridgarage.com/ voor meer info (zo schijnt het mogelijk te zijn een 2.2 VTEC Prelude blok in een DelSol te hangen). Een 1.6 DOHC VTEC laat zich zo overschroeven in een Civic of CRX van hetzelfde tijdvak. Je hebt dan wel ook de originele (bij het VTEC blok horende) draadboom, computer, benzinepomp en dashboard erbij nodig maar als je naar een goede japanse auto-sloop gaat kan je dat hele pakket vaak voor niet al teveel meekrijgen. En dan maar sleutelen (en sleutelen, en ... )
quote:Niet helemaal waar of wel? Ik dacht dat een D16A9 blok toch nooit in een standaard Civic heeft gezeten, of zit ik hier nu fout? Dit is het blok uit een CRX uit 1988 of 1989, zonder katalysator dus.
Op maandag 20 oktober 2003 23:38 schreef Googolplexian het volgende:[..]
...
De motoren die in CRX-en liggen zijn dus ook altijd verkrijgbaar geweest in de Civics (dus, ja... ook een '91 Civic 1.6i VTEC bestaat)....
quote:Je hebt gelijk, had 't zelf ook al gevonden op:
Op dinsdag 21 oktober 2003 00:08 schreef Googolplexian het volgende:
was effe zoeken maar:http://hondacar.free.fr/Gamme/gamme_civic%2088-91.htm
Wist ik eigenlijk niet, dus er rijden ook Civics rond uit 1988 met dezelfde motor die ik heb... Handig voor onderdelen dus.
(helaas heeft de lokale sloop niet veel Honda's, zijn volgens mij te betrouwbaar.......)
Effe zoeken...
wat is: een supercharger dat precies?
en hoeveel pk kan je dan meer verwachten ong.
quote:
What is the difference between a turbocharger and a supercharger on a car's engine?
Let's start with the similarities. Both turbochargers and superchargers are called forced induction systems. They compress the air flowing into the engine (see How Car Engines Work for a description of airflow in a normal engine). The advantage of compressing the air is that it lets the engine stuff more air into a cylinder. More air means that more fuel can be stuffed in, too, so you get more power from each explosion in each cylinder. A turbo/supercharged engine produces more power overall than the same engine without the charging.The typical boost provided by either a turbocharger or a supercharger is 6 to 8 pounds per square inch (psi). Since normal atmospheric pressure is 14.7 psi at sea level, you can see that you are getting about 50-percent more air into the engine. Therefore, you would expect to get 50-percent more power. It's not perfectly efficient, though, so you might get a 30-percent to 40-percent improvement instead.
The key difference between a turbocharger and a supercharger is its power supply. Something has to supply the power to run the air compressor. In a supercharger, there is a belt that connects directly to the engine. It gets its power the same way that the water pump or alternator does. A turbocharger, on the other hand, gets its power from the exhaust stream. The exhaust runs through a turbine, which in turn spins the compressor (see How Gas Turbine Engines Work for details).
There are tradeoffs in both systems. In theory, a turbocharger is more efficient because it is using the "wasted" energy in the exhaust stream for its power source. On the other hand, a turbocharger causes some amount of back pressure in the exhaust system and tends to provide less boost until the engine is running at higher RPMs. Superchargers are easier to install but tend to be more expensive.
quote:ok bedankt man
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:37 schreef Googolplexian het volgende:
Verschil Turbo- en supercharger (http://www.howstuffworks.com) :
[..]
ff gelezen enzo
maar wat kost een supercharger dan ongeveer? en valt het zelf een beetje erop te fixen? mijn pa is automonteur dus dr is wel wat kennis van auto's aanwezig
en is er een site waar je civic/crx onderdelen kan kopen/bestellen? dan doel ik met name op tuning onderdelen...
http://www.spiralmax.com/sm_photo.htm hebben ze het hier btw ook over een supercharger? dat ziet er vrij simpel uit...
quote:Afhankelijk van hoe ver je wilt gaan met Chargen zijn er verschillende superchargers voor verschillende prijzen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 14:53 schreef JorricK het volgende:[..]
ok bedankt man
ff gelezen enzo
maar wat kost een supercharger dan ongeveer? en valt het zelf een beetje erop te fixen? mijn pa is automonteur dus dr is wel wat kennis van auto's aanwezig
en is er een site waar je civic/crx onderdelen kan kopen/bestellen? dan doel ik met name op tuning onderdelen...
http://www.spiralmax.com/sm_photo.htm hebben ze het hier btw ook over een supercharger? dat ziet er vrij simpel uit...
Ultiem = Jackson Racing Supercharger ... maar houd dan wel rekening met een eurootje of 5000 zonder montage. Deze past PRECIES op de PGM-FI (http://www.jacksonracing.com/).
Voor de wat universelere chargers moet je zoeken. TCC in Bleiswijk (http://www.totalcarconcept.nl) verkoopt en monteert bijna elk mogelijk model. Er zijn dus modellen die je gewoon op een vrij simpele manier kan monteren (vastmaken aan blok, snaartje om een extra pulley, dikke buis met lucht naar je inlaat)
Met een goede supercharger kan je rekenen op zo'n 30 - 40% pk-winst continu.
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 23-10-2003 10:04]
quote:Ben nou wel benieuwd of je het gaat doen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 14:53 schreef JorricK het volgende:[..]
ok bedankt man
ff gelezen enzo
maar wat kost een supercharger dan ongeveer? en valt het zelf een beetje erop te fixen? mijn pa is automonteur dus dr is wel wat kennis van auto's aanwezig
en is er een site waar je civic/crx onderdelen kan kopen/bestellen? dan doel ik met name op tuning onderdelen...
http://www.spiralmax.com/sm_photo.htm hebben ze het hier btw ook over een supercharger? dat ziet er vrij simpel uit...
- edit - Sorry, beetje laat... die link in je post gaat niet over een supercharger maar over een apparaatje dat je in je lucht-inlaat-buis moet bouwen om zo de vermoedelijk goede wervelingen daarin te creëren. Een supercharger zelf is een stuk groter en bestaat altijd uit een metalen huis om druk in op te kunnen bouwen.
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 05-11-2003 02:38]
quote:ik ga het zeker doen ja
Op woensdag 5 november 2003 02:33 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Ben nou wel benieuwd of je het gaat doen.
- edit - Sorry, beetje laat... die link in je post gaat niet over een supercharger maar over een apparaatje dat je in je lucht-inlaat-buis moet bouwen om zo de vermoedelijk goede wervelingen daarin te creëren. Een supercharger zelf is een stuk groter en bestaat altijd uit een metalen huis om druk in op te kunnen bouwen.
quote:Och, de ene verzekringsmaatschappij maakt er wel een probleem van, de andere niet... (die van mij dus gelukkig niet )
Op woensdag 5 november 2003 15:05 schreef JorricK het volgende:[..]
ik ga het zeker doen ja
als ik een paar jaar auto heb gereden...
eerst maar es het rose papiertje halen
ik wou eerst gewoon beginnen met een honda civic uit 92 ofzow
verzekering schijnt nogal duur te wezen als ik een crx-vtec neem op mijn 18e als ze je überhoupt al wel willen verzekeren...
quote:Na de 30 doen er gelukkig weinig meer moeilijk
Op woensdag 5 november 2003 17:04 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Och, de ene verzekringsmaatschappij maakt er wel een probleem van, de andere niet... (die van mij dus gelukkig niet )
quote:Dat zegt Toyota nou ook van hun auto's , zie maar in de reclame van ze beetje verwarrend hoor
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:52 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Algemeen feit: Honda maakt de meest betrouwbare (betaalbare) motoren ter wereld. Volgens Top Gear, Consumentenbond en anderen.
quote:Reklames zijn doorgaans dan ook niet een betrouwbare bron van informatie.
Op donderdag 6 november 2003 02:50 schreef Goodfellow het volgende:[..]
Dat zegt Toyota nou ook van hun auto's , zie maar in de reclame van ze beetje verwarrend hoor
quote:ja maar ik wil graag bij dezelfe blijven
Op woensdag 5 november 2003 17:04 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Och, de ene verzekringsmaatschappij maakt er wel een probleem van, de andere niet... (die van mij dus gelukkig niet )
quote:ja maar ik wil graag bij dezelfe blijven
Op woensdag 5 november 2003 17:04 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Och, de ene verzekringsmaatschappij maakt er wel een probleem van, de andere niet... (die van mij dus gelukkig niet )
quote:Toch eens gaan informeren... heleboel tussenpersonen kunnen voor jou uitzoeken welke verzekeringsmaatschappij je extra bonus of korting gaat geven als je overstapt.
Op donderdag 6 november 2003 22:19 schreef JorricK het volgende:[..]
ja maar ik wil graag bij dezelfe blijven
ik rijd nu 3e jaar brommer allemaal schadevrij en die mag ik menemen als ik overstap op een autoverzekering (bij dezelfde verzekering's maatschappij)
Soms is overstappen voordeliger dan trouw blijven aan oude gewoontes. Ikzelf zit bij Binsbergen Assurantiën in Den Haag. Maar Köhler Assurantiën in Zoetermeer schijnt ook erg okay te zijn (Beiden tussenpersonen).
Dat maakt volgens mij geen mallemoer uit. Als ie goed rijd op euro 95 (als de motor niet inhoud ofzo) dan gewoon euro 95 blijven tanken, als de auto stottert of andere rare dingen doet, als een gek gelijk weer naar euro 98.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:46 schreef chief12 het volgende:
Ik wilde graag weten wat voor benzine ik in een Honda CRX 1.6V DOHC uit '88 moet doen. Ik heb hem sinds een paar dagen en heb er eigenlijk zomaar euro 95 ingegooid maar ik kwam opeens Super 98 tegen in een folder.
Ik heb niet het gevoel dattie inhoud, ik heb altijd maar in auto's gereden met de normale 90 pk, het lijkt bij deze wel of ik in een vliegtuig zit dus het zal wel goed wezen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:51 schreef yup het volgende:
[..]
Dat maakt volgens mij geen mallemoer uit. Als ie goed rijd op euro 95 (als de motor niet inhoud ofzo) dan gewoon euro 95 blijven tanken, als de auto stottert of andere rare dingen doet, als een gek gelijk weer naar euro 98.
Yep dan is het idd goed.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:51 schreef chief12 het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dattie inhoud, ik heb altijd maar in auto's gereden met de normale 90 pk, het lijkt bij deze wel of ik in een vliegtuig zit dus het zal wel goed wezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |