abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20556017
Over 8 uur zit ik in het vliegtuig
  zondag 11 juli 2004 @ 20:07:49 #227
82868 layd-dd
daisjuhhh :)
pi_20557299
quote:
Op zondag 11 juli 2004 13:20 schreef DarkShine het volgende:
In oktober 11 dagen naar Agios Nikolaos.

http://www.greekhotel.com/crete/agiosnikolaos/almiros/home.htm
ik ben ook een dagje daar geweest was erg leuk
D.D
  maandag 12 juli 2004 @ 07:58:47 #228
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_20566548
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:07 schreef layd-dd het volgende:

[..]

ik ben ook een dagje daar geweest was erg leuk
Ben paar jaar terug ook daar geweest.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_20571892
het is hier heet
pi_20572560
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:40 schreef Timmai het volgende:
het is hier heet
Hehe ja hittegolfje in griekenland Gisteravond om 9 uur was het nog 35 graden
beetje erg heet!

[ Bericht 15% gewijzigd door exit op 12-07-2004 14:12:54 ]
pi_20572673
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 20:58 schreef layd-dd het volgende:

[..]

hahaha gemenerd:P geniet er maar van! Dikke kus!
Helaas ben ik afgelopen nacht weer gearriveerd in het ijskoude nederland brrrrr...
Maar wat een onwijs leuke vakantie was het in Kreta reuze gezellig!

kusje
pi_20573174
Ik mag vanmiddag mijn tickets halen!
Signature?
pi_20575267
iemand ervaringen over Stalis?

Wij gaan de 22e voor 8 dagen . app dias.

1e keer Griekenland voor mij
pi_20576006
quote:
Op maandag 12 juli 2004 14:32 schreef DaMadKow het volgende:
Ik mag vanmiddag mijn tickets halen!
Ik vlieg dus 21 juli om 16.50 heen en 4 augustus om 22.25 terug
Wel jammer dat we pas zo laat gaan, maarja.... 't is niet anders
Signature?
pi_20577511
ik ga ook naar stalis en ook in dias.
Maar ga pas op 15 augustes.
It doesnt matter what your name is!!!!!
pi_20580238
zal je wel laten weten hoe het was! .

Hoop eigelijk dat iemand hier er wat van weet, aangezien er zeer weinig te vinden is op internet over stalis/ app dias.
pi_20581547
Ja graag, heel graag. Hopelijk wordt het wel positief. Al het negatief is vertel dan maar liever niets
It doesnt matter what your name is!!!!!
pi_20683736
Ik ben weer terug vanuit Kreta! Het waren twee schitterende weken. We zaten in Stalis, in appartementen Stelios. Perfecte appartementen, groot, luxe, modern en zeer schoon. Twee zwembaden, alles heel netjes. Stalis is erg leuk, redelijk rustig plaatsje met leuke hoofdstraat. Niet zo Salou-achtig als Chersonissos, maar net even wat gemoedelijker.
  zondag 18 juli 2004 @ 16:10:19 #239
35730 Tuneman
Niet Likken!
pi_20701914
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 12:08 schreef spacewagon_glxi het volgende:
Ik ben weer terug vanuit Kreta! Het waren twee schitterende weken. We zaten in Stalis, in appartementen Stelios. Perfecte appartementen, groot, luxe, modern en zeer schoon. Twee zwembaden, alles heel netjes. Stalis is erg leuk, redelijk rustig plaatsje met leuke hoofdstraat. Niet zo Salou-achtig als Chersonissos, maar net even wat gemoedelijker.
Das mooi, wij vertrekken woensdagochtend om 05.00 uur naar hetzelfde appartementencomplex. Fijn, dat het jouw zo goed bevallen is, dan zal dat bij ons ook wel goed komen!

Kun je daar een beetje goed eten in de buurt?

En hebben ze daar een fijn zandstrand in de buurt?
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  zondag 18 juli 2004 @ 16:53:15 #240
82868 layd-dd
daisjuhhh :)
pi_20702782
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 12:08 schreef spacewagon_glxi het volgende:
waar ken jij nicolien van dan ?
D.D
pi_20714001
kun je wat dingen noemen zoals disco's/bars/restaurants die de moeite waard zijn in stalis/omgeving.
pi_20755418
Ik ben net terug van 15 dagen Kreta. Ondank dat ik het een lelijk eiland vind, hebben wij het ontzettend leuk gehad.

Een kilometer buiten de badplaats Chersonissos, ligt het gemoedelijke dorpje Piskopiano. Wij zaten hier ik een heel knus appartementje, uitsluitend omringd door Ieren en Nederlanders. Een à twee keer per dag maakte we een wandeling naar beneden richting Chersonissos. Waar ik een hevig uitgaanslevens verwachtte, werd ik toch een beetje teleurgesteld door het gebrek aan echte discotheken.

Maargoed, wat doe je eraan op vakantie. We hebben uiteraard het beste ervan gemaakt. Veel nieuwe vriendjes gemaakt, vooral in de (scandinavische) Hanava Club. De op een na laatste avond had ik bijna de propper van de Havana (Tommy the Bungyslut from Star beach) aan de haak geslagen. Alles ging goed, tot er een paar eikels hem op de grond sloegen. Zijn mond zat onder het bloed en ik kon mijn zoenmissie wel vergeten!

Wat ook een beetje jammer is van Chersonissos... ik ben zeker 40 bekende uit Nederland tegengekomen!!! Dat is toch niet leuk meer. Dit was voor mij voornamelijk de reden om niet naar Nederlandse tenten te gaan.

Kreta heeft toeristen weinig te bieden. Enkele clubs voor de jongeren (het bruisende nachtleven *ahum*). Maar stel dat ik met mijn gezinnetje naar Kreta zou gaan... dan had ik mij waarschijnlijk rot verveeld! Het heeft geen mooie natuur. Het uitzicht wordt overheerst door rotsen en kale vlaktes met hier en daar een olijfboom.

We zijn niet alleen rond Chersonissos blijven hangen, we hebben met onze scooters bijna de hele noordkust gezien. Overal heb je dezelfde armoedige huizen, de rotsen, het verdorde land, de uitgehongde straatkatten, de onvriendelijk Grieken met hun exorbitant hoge prijzen.

Enkele hoogtepunten van onze vakantie:
  • De EK-finale Griekenland-Portugal gezien en de overwinning gevierd op Kreta!
  • Olympische fakkel voorbij zien komen.
  • Burmese Python om me nek gehad en luguanen geaaid in het vismuseum (heet Aquarium, maar is beter bekent als het vismuseum).
  • Een hele middag op de Medical Care gezeten omdat ik dacht dat mijn duim gebroken was, nadat ik in een opblaasbootje was gesprongen

Ik ben blij dat ik zelf ervaart heb dat Kreta niks voor mij is. Mijn vriendin vond het de leukste vakantie van haar leven, dus trek je vooral niet te veel aan van oordeel. Voortaan gaan mijn reizen naar meer exotische/luxere bestemmingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jummy op 21-07-2004 00:42:54 ]
  • If you obey all the rules, you miss all the fun!
    pi_20760740
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 00:31 schreef Jummy het volgende:

Enkele hoogtepunten van onze vakantie:
  • De EK-finale Griekenland-Portugal gezien en de overwinning gevierd op Kreta! <-- jaja "wij" hadden toch maar mooi gewonnen!
  • Olympische fakkel voorbij zien komen. <--- dat was toch een keer 's ochtends vroeg.. met al die politie-sirene's etc?
  • pi_20761164
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 00:31 schreef Jummy het volgende:
    Ik ben net terug van 15 dagen Kreta. Ondank dat ik het een lelijk eiland vind...

[...]

Kreta heeft toeristen weinig te bieden. Enkele clubs voor de jongeren (het bruisende nachtleven *ahum*). Maar stel dat ik met mijn gezinnetje naar Kreta zou gaan... dan had ik mij waarschijnlijk rot verveeld! Het heeft geen mooie natuur. Het uitzicht wordt overheerst door rotsen en kale vlaktes met hier en daar een olijfboom.

We zijn niet alleen rond Chersonissos blijven hangen, we hebben met onze scooters bijna de hele noordkust gezien. Overal heb je dezelfde armoedige huizen, de rotsen, het verdorde land, de uitgehongde straatkatten, de onvriendelijk Grieken met hun exorbitant hoge prijzen.

[...]

Ik ben blij dat ik zelf ervaart heb dat Kreta niks voor mij is.

Chersonissos en omgeving is meer Nederlands/Engels dan Grieks. Het is een toeristencentrum, een charterbestemming, vandaar dat de prijzen ook (te) hoog liggen. Ben wel benieuwd waar je zoal aan de noordkust geweest bent. Het noordwesten van het eiland (Georgiopolis, Chania en omgeving) is erg mooi. Het uiterste oosten schijnt ook wel aardig te zijn (ben daar nooit geweest). De zuidkust is geweldig (met name aan de westelijke kant van het eiland). En als je meer landinwaarts trekt richting de bergdorpjes kun je de sfeer proeven van het meer authentieke leven op Kreta, weg van het toerisme. De kuststrip tussen pak 'm beet Iraklion en Agios Nikolaos levert echter een vertekend beeld op van Kreta en de Kretenzers.
    pi_20761394
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 16:10 schreef Tuneman het volgende:

[..]

Das mooi, wij vertrekken woensdagochtend om 05.00 uur naar hetzelfde appartementencomplex. Fijn, dat het jouw zo goed bevallen is, dan zal dat bij ons ook wel goed komen!

Kun je daar een beetje goed eten in de buurt?

En hebben ze daar een fijn zandstrand in de buurt?
    Wij zaten in het nieuwste gebouw, het achterste. Dat beviel in ieder geval uitstekend!

Ja, je kan er heel goed eten. In Stalis heb je overal restaurantjes waar je tegen schappelijke prijzen kan eten. Reken op een tientje per persoon, voor drie gangen, inclusief drankjes.

Zandstrand is dichtbij, even richting Chersonissos rijden, een steile berg af en dan kom je bij een zandstrandje dat net voor Chersonissos ligt. Of even richting Malia rijden, daar heb je ook fijne zandstranden (met gratis bed en parasol)
    pi_20761535
    quote:
    Op zondag 18 juli 2004 16:53 schreef layd-dd het volgende:

[..]

waar ken jij nicolien van dan ?
    Van school, toen ze nog op de havo zat op de csw.
    pi_20761548
    Nog een aanrader voor mensen op Kreta: ga een dag naar WaterCity Anapolis. Je kunt dat boeken bij één van de vele reisbureautjes. Voor 20 euro word je met een bus gebracht naar het waterpark. Tochtje van 45 min. over haarspeldbochten helemaal naar een top van een berg. Schitterende locatie en uitzicht. Vervolgens ben je vanaf 10 uur in een schitterend groot waterpark met veel glijbanen, snelstromende rivieren enzo waar je veelal in banden vanaf vliegt! Echt een aanrader. Om half 6 ga je met de bus weer naar huis.
    pi_20786782
    mensen fijne tijd hier he kga nu naar kreta, over 3 uurtjes vlieg ik weg.
    Always look on the bright side of life
    pi_20804844
    Ik ga ook ik ga ook ik ga ook!!!! Eergister last minute geboekt (nog niet eens zo heel erg last, maar goed), ga op 8 augustus 15 dagen, zo'n 13 km ten oosten van heraklion... Super veel zin in, 2e vakantie deze zomer, maar nu met vriendje!!!
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 11:45 schreef spacewagon_glxi het volgende:
    Nog een aanrader voor mensen op Kreta: ga een dag naar WaterCity Anapolis. Je kunt dat boeken bij één van de vele reisbureautjes. Voor 20 euro word je met een bus gebracht naar het waterpark. Tochtje van 45 min. over haarspeldbochten helemaal naar een top van een berg. Schitterende locatie en uitzicht. Vervolgens ben je vanaf 10 uur in een schitterend groot waterpark met veel glijbanen, snelstromende rivieren enzo waar je veelal in banden vanaf vliegt! Echt een aanrader. Om half 6 ga je met de bus weer naar huis.
    Heb je er bij nagedacht dat Kreta 260 km lang is, dus dat het er wel even van afhangt waar je zit qua reistijd naar verschillende bestemmingen op het eiland?
    pi_20810680
    quote:
    Heb je er bij nagedacht dat Kreta 260 km lang is, dus dat het er wel even van afhangt waar je zit qua reistijd naar verschillende bestemmingen op het eiland?
    Ja, iemand die naar Stalis gaat (waar ik ook zat), vroeg om tips en hem/haar gaf ik deze tip. Dus vanaf Stalis 45 min.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')