Ik ben net terug van 15 dagen Kreta. Ondank dat ik het een lelijk eiland vind, hebben wij het ontzettend leuk gehad.
![]()
Een kilometer buiten de badplaats Chersonissos, ligt het gemoedelijke dorpje Piskopiano. Wij zaten hier ik een heel knus appartementje, uitsluitend omringd door Ieren en Nederlanders. Een à twee keer per dag maakte we een wandeling naar beneden richting Chersonissos. Waar ik een hevig uitgaanslevens verwachtte, werd ik toch een beetje teleurgesteld door het gebrek aan echte discotheken.
![]()
Maargoed, wat doe je eraan op vakantie. We hebben uiteraard het beste ervan gemaakt. Veel nieuwe vriendjes gemaakt, vooral in de (scandinavische) Hanava Club. De op een na laatste avond had ik bijna de propper van de Havana (Tommy the Bungyslut from Star beach) aan de haak geslagen. Alles ging goed, tot er een paar eikels hem op de grond sloegen. Zijn mond zat onder het bloed en ik kon mijn zoenmissie wel vergeten!
![]()
Wat ook een beetje jammer is van Chersonissos... ik ben zeker 40 bekende uit Nederland tegengekomen!!! Dat is toch niet leuk meer. Dit was voor mij voornamelijk de reden om niet naar Nederlandse tenten te gaan.
Kreta heeft toeristen weinig te bieden. Enkele clubs voor de jongeren (het bruisende nachtleven *ahum*). Maar stel dat ik met mijn gezinnetje naar Kreta zou gaan... dan had ik mij waarschijnlijk rot verveeld! Het heeft geen mooie natuur. Het uitzicht wordt overheerst door rotsen en kale vlaktes met hier en daar een olijfboom.
![]()
We zijn niet alleen rond Chersonissos blijven hangen, we hebben met onze scooters bijna de hele noordkust gezien. Overal heb je dezelfde armoedige huizen, de rotsen, het verdorde land, de uitgehongde straatkatten, de onvriendelijk Grieken met hun exorbitant hoge prijzen.
Enkele hoogtepunten van onze vakantie:
De EK-finale Griekenland-Portugal gezien en de overwinning gevierd op Kreta! ![]()
Olympische fakkel voorbij zien komen.
Burmese Python om me nek gehad en luguanen geaaid in het vismuseum (heet Aquarium, maar is beter bekent als het vismuseum).
Een hele middag op de Medical Care gezeten omdat ik dacht dat mijn duim gebroken was, nadat ik in een opblaasbootje was gesprongen
Ik ben blij dat ik zelf ervaart heb dat Kreta niks voor mij is. Mijn vriendin vond het de leukste vakantie van haar leven, dus trek je vooral niet te veel aan van oordeel. Voortaan gaan mijn reizen naar meer exotische/luxere bestemmingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jummy op 21-07-2004 00:42:54 ]