abonnement Unibet Coolblue
pi_12351617
Hej iedereen,

Ik ben weer terug na drie drukke dagen.

De butterfly is absoluut prima te doen met vuurpoi, maar je moet wel voordat je de boel aansteekt, net zoals met al het andere fakkel speelgoed, je lont even afzwaaien.
Dan zorg je ervoor dat je de overtollige olie die niet helemaal in je lont getrokken is niet in je publiek zwaait en je voorkomt er andere gevaarlijke situaties mee.

Wat wel link is aan de butterfly met vuurpoi is wat me afgelopen vrijdag tijdens een show gebeurde.
Een van mijn poi sloeg ineens om mijn pols heen, brandend. Hij zat helemaal vast, maar gelukkig lukte het me om hem op tijd los te maken. Als het niet zo snel was gelukt had ik mijn hand gewoon in de emmer water gestopt, maar het ging nog net goed. Gelukkig maar, ik heb er niets aan over gehouden. Ik had zelfs het haar op mijn armen nog.

Oh, ja. Is het niet leuker als iedereen zijn vragen gewoon lekker in dit topic plaatst ipv naar jou mailt? Je kan de vragen ook gewoon hier beantwoorden. Is veel leuker voor iedereen.

TA! RA! NIS!
  maandag 11 augustus 2003 @ 17:07:51 #27
43033 Shannara
Revolutionized
pi_12360325
Ah bedankt! (ik was gewoon ff nieuwsgierig )
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 14:10 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Op de site die Herne gaf staat in de beginners-handleiding hoe je dat moet doen


quote:
Op zondag 10 augustus 2003 18:21 schreef Forau_Diavolina het volgende:
En, op een warme middag in augustus had Forau twee poi'kes gemaakt van oude tennisballen en een haffeltje touw.
Aangezien hij toch geen reet te doen heeft voor vakantie.

Maareuhm, kan iemand mij uitleggen hoe die butterfly precies gaat? Aangezien ze bij mij tot op heden nogsteeds tegen elkaar blijven vliegen.


Dit staat dus ook op die site
If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
pi_12600330
*schopje*

Ik heb begrepen dat Forau nu ook begonnen is met oefenen, hoe gaat het ermee? Zijn er eigenlijk verder nog mensen die dit ook doen of er net mee begonnen zijn?

Misschien is het een leuk idee om als er een aantal mensen zijn om een leuke middag samen door te brengen en samen te oefenen of tips uit te wisselen?

TA! RA! NIS!
pi_12600896
Dit ziet er wel cool uit zeg !
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_12601651
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:54 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
*schopje*

Ik heb begrepen dat Forau nu ook begonnen is met oefenen, hoe gaat het ermee? Zijn er eigenlijk verder nog mensen die dit ook doen of er net mee begonnen zijn?

Misschien is het een leuk idee om als er een aantal mensen zijn om een leuke middag samen door te brengen en samen te oefenen of tips uit te wisselen?


Ik ben er inderdaad in de vakantie aardig mee bezig geweest. En ik moet zeggen dat het enorm leuk is om zelf te doen. Alleen die butterfly... Op de site staan berichten van mensen die al 2.5 jaar aan poi doen maar nogsteeds moeite hebben met die move.

Het lijkt mij(uiteraard) een leuk idee om een keer samen te oefenen, alleen denk ik dat ik nauwelijks iemand bij zou kunnen houden.

Wel heb ik gemerkt dat ik het oefenen op muziek(vooral Breathe van Prodigy) enorm stimuleert. Hebben anderen dat ook of vinden jullie het fijner zonder?
En het blijft leuk om met de 3.5 moves die je kan de duitse buren te imponeren

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_13052823
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:54 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
*schopje*

Ik heb begrepen dat Forau nu ook begonnen is met oefenen, hoe gaat het ermee? Zijn er eigenlijk verder nog mensen die dit ook doen of er net mee begonnen zijn?

Misschien is het een leuk idee om als er een aantal mensen zijn om een leuke middag samen door te brengen en samen te oefenen of tips uit te wisselen?


Een ruime 1,5 jaar geleden had ik 2 poi setjes gekocht in Thailand, eentje met tennisballen en lintjes en de ander is een vuurpoi setje (nog steeds niet gebruikt ). In Thailand zie je wel vaker mensen experimenteren met die dingen en kom je ook af en toe mensen tegen die in het donker met vuurpoi in de weer zijn, ziet er echt wel space uit en zeker daar in het exotische Thailand aan het strand ofzo, of bij een of andere party.

Eenmaal terug van Thailand begon ik me er wat meer in te verdiepen via de website van "Home of Poi" en besloot ik wat lessen/oefeningen van die website te doen, maar het is allemaal nog niet zo makkelijk als het lijkt. Het is in principe wel makkelijk om wat basisoefeningen te doen, maar wil je echt wat interessants kunnen laten zien, dan moet je toch wel veel oefenen en geduldig zijn en dat had ik niet zo.

Toch blijft het een interessante bezigheid en wie weet ga ik er binnenkort weer 'es mee aan de slag..

pi_13124521
Ola,
Kan je toevallig ook ergens in nederland van die setjes kopen? Aangezien mijn tennisballen/schoenvetertouw poi's nogal aan het verslijten zijn, vooral bij de greepjes.

Ik kan inmiddels al goed een 3-beat-move(wat een naam) en een butterfly wil sinds kort ook regelmatig lukken.
En je hoeft helemaal niet zo veel te kunnen om mensen te verbazen, gewoon wat onnodig vaag met je lichaam draaien en een serieus gezicht er bij trekken doet wonderen

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_13154431
In Nieuw Zeeland is de Poi alleen voor de dames, maar zoals jij het doet met dat vuur is het wel mannelijk! Keep on!
pi_13208453
Naar aanleiding van een vraag van Forau in het zwaardvechttopic in C&H.
quote:
Herne; ik wou je eigenlijk nog vragen naar de inhoud van het koffertje(vreemd hoe een simpel koffertje tot de verbeelding spreekt), maar was op weg naar de wc(moest nodig) en heb je eigenlijk pas weer gezien toen je vertrok. Bij deze dus.
Ik ben blij dat de opzet van mijn kistje in ieder geval geslaagd is.
Het moest een zweem van mysterie oproepen en dat doet het dus schijnbaar ook.

Ik gebruik dat kistje bij mijn vuurshows en daar zitten de meeste van mijn attributen in. Ik had de avond voor de viking markt een kleine show in Deventer. Vandaar dat ik al die meuk bij me had.

Hieronder dan wat plaatjes voor de nieuwsgierigen:

Het kistje. Mysterieus, niet? *hol spookachtig geluid zelf invoegen..*


Het open kistje.


Een blik in het kistje.


En alle rommel uitgestald.

En er werd in dat topic ook gevraagd om uitleg over wat wat was.
Dus, van links naar rechts, boven naar beneden.
1. Fles voor brandstof
2. Koperen olielampje om een constante vlam 'on stage' te hebben
3. Koperen emmertje om brandstof in te bewaren tijdens de show. Dat bespaart brandstof en werkt makkelijker dan iedere keer gieten.
4. Kistje.
5. Lederen koker om kleine fakkels in op te bergen aan mijn riem.
6. Klein flesje met leer omhuld voor aan mijn riem.
7. Potje korrelwierook (mirre) om de goden blij te houden tijden mijn show.
8. Klein keramisch schoteltje om eerder genoemde wierook in te branden.
9. Drie kleine fakkels om te kunnen vuurvreten en om in te toekomst te kunnen gebruiken om vuur te spuwen.
10. Klein ijzeren mesje.
11. Extra lont.
12. Koperen plaatje met daarin een afbeelding van een keltische wolf geponst.
13. Stoepkrijt.
14. Kooltjes voor de wierook.
15. Leren kap om mijn haar enigszins te beschermen.
16. Riempje, altijd makkelijk.
17. Experimentele vuurvlegel.
18. Munt, 500 rupiah gekregen tijdens een van mijn eerste shows.
19. Lus voor aan mijn riem met daaraan een ijzeren ring.
20. Poi.

Dat is dat. Dus.

TA! RA! NIS!
pi_13262748
Dank je zeer.
Kan ik vragen waar je je poi van gemaakt hebt?
Mijn touwtjes slijten door namelijk

Heb net van poi in the park het filmpje morning coffee gekeken, damn ik heb nog een lange weg te gaan

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')