abonnement Unibet Coolblue
pi_11890066
Ik wil mijn Wanadoo Broadband Basic-verbinding gaan delen met mijn zeven huisgenoten (of beter gezegd: zij zouden dat graag willen ). Maar omdat dit al niet een van de snelste verbindingen is, wil ik eerst graag weten of de snelheid van mijn verbinding niet teveel achteruit gaat als ik dit zou doen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en kan mij daar mee over vertellen?
Alvast bedankt!
pi_11890082
Als ze allemaal tegelijk met Kazaa gaan downloaden wordt je niet blij denk ik
  zondag 20 juli 2003 @ 13:37:44 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_11890087
Je hebt een maximale bandbreedte. Dit is de doorvoersnelheid.
Als iemand dus flink gaat zitten leechen, hebben de rest nog maar weinig bandbreedte over

Of je moet een dure router kopen waarop je dat in kan stellen

Als je met zn allen gewoon een beetje internet is er niets aan de hand.

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_11890090
Als je beide tegelijk gaat internetten moet je de maximale snelheid die beschikbaar is delen....
maar zolang er 1tje alleen aan het surfen is en de ander wil wat downloaden dan zal het nauwelijk uitmaken...
  zondag 20 juli 2003 @ 13:38:48 #5
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_11890100
Als 't nu al niet te snel is, dan kun je er zeker van zijn dat het alleen maar nog langzamer wordt. De bandbreedte die je nu in eentje ter beschikking hebt, ga je dan delen met zes anderen.

Reken maar uit...

And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_11890108
ow sorry, het ging over 6 personen...
dan wordt het wel vervelend denk ik
  zondag 20 juli 2003 @ 13:39:31 #7
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_11890111
Ik zou het niet doen.
Krijg je alleen maar ruzie van.

Let vooral ook op je download limiet van 1,5 GB.
1 iemand gaat een film downloaden en je bent de helft al kwijt.
En dan moet je weer gaan uitzoeken wie dat is.

Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 20 juli 2003 @ 13:39:47 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_11890113
quote:
Op zondag 20 juli 2003 13:37 schreef Che_Guevara het volgende:
Als je beide tegelijk gaat internetten moet je de maximale snelheid die beschikbaar is delen....
maar zolang er 1tje alleen aan het surfen is en de ander wil wat downloaden dan zal het nauwelijk uitmaken...
Precies andersom.
Met gewoon internetten heb je weinig last, en bij (flink) downloaden juist wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 20 juli 2003 @ 13:41:12 #9
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_11890135
specificaties:

Abonnement per maand ¤ 32,95
Aansluitkosten + BroadBandBox gratis* (ipv ¤ 129,00)
Aansluitkosten + BroadBandBox met Volledige Installatie ¤ 136,00* (ipv ¤ 199,00)
Helpdesk (online) Gratis (24 uur per dag)
Helpdesk (telefonisch) ¤ 0,10 p/min
Aantal e-mailadressen (POP3) 2
Ruimte homepage 20 MB
Snelheid downstream 300 kbit/s
Snelheid upstream 64 kbit/s
Minimale contractduur 12 maanden
Datalimiet Downstream: 1500 Mbyte
Upstream: 333 Mbyte
Overig Extra inbelaccount

Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 20 juli 2003 @ 13:42:11 #10
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_11890155
Misschien nog iets doms van mij, maar let ook op je e-mail. Die kunnen ze ook binnen krijgen.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 20 juli 2003 @ 13:42:12 #11
39446 303
(C) Roland
pi_11890156
Als je nu een duurdere verbinding neemt, dan wil het wel, moet iedereen gewoon meebetalen.

Maar inderdaad, je hebt nu waarschijnlijk ongeveer 90kBps downloadsnelheid, delen door 6 is 16 kBps zeg maar. Maar als person 1 nu iets gaat downloaden met 80kBps, is er nog maar 10 kBps over voor de rest...

werkt dus niet echt lekker he?!

Je hebt ook een flinke router nodig, 4 verbindingen is standaard, gaat je veel geld kosten.

Gewoon voor jezelf houden die verbinding dus

*******************

Haha, ik lees net dat je een limiet van 1500 MB hebt? (damn, dat meen je toch niet, dat is bij mij na 1 dag al op). Dan weet je toch al genoeg?

En stap zo snel mogelijk over naar bijv. Planet waar je geen downloadlimiet hebt.. haha, 1500 mb?!

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_11890186
2 pc's op internet vertraagt al een hele hoop (just surfin')
pi_11890188
Denk dat je met zijn 7'en beter een duurder abo kan nemen, per persoon kost dit in vergelijking niks en je hebt geen last van datalimiet van 1.5GB en een lage snelheid mocht je een keer met 7 mensen tegelijk internetten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_11890189
Ik heb ze al gewaarschuwd dat het dan niet de bedoeling is dat ze eens even flink gaan lopen downloaden. Ik was van plan om eerst eens met vier pc's te proberen en kijken of dat een beetje lukt. We delen de verbinding nu met zijn tweeën en dat gaat tot nu toe goed.

O ja, ik heb begrepen dat Casema niet al te streng kijkt naar die belachelijke datalimiet van ze, zolang dat geen invloed heeft op andere abonnees in de buurt.

pi_11890290
quote:
Op zondag 20 juli 2003 13:44 schreef lukas het volgende:
Ik heb ze al gewaarschuwd dat het dan niet de bedoeling is dat ze eens even flink gaan lopen downloaden. Ik was van plan om eerst eens met vier pc's te proberen en kijken of dat een beetje lukt. We delen de verbinding nu met zijn tweeën en dat gaat tot nu toe goed.
zet er een goede server tussen die per IP traffic schema maakt. en IP adressen aan het MAC adress van de netwerk kaarten binden van de andere huis bewoners

kunnen ze niet ip van een ander gebruiken als ze gaan leechen B) en
als er dan iemand zit te leechen of overveel traffic maakt zie je dat precies

* Ou-Tannu vind hier @home al traag met 3 users er op

  zondag 20 juli 2003 @ 13:54:27 #16
19775 Slam
The True AoD
pi_11890404
7 mensen is wel erg veel, als er 2 al wat aan het downloaden zijn dan merk jij dat vaak al meteen in snelheid.

Maar erger: stel je voor als er 1 iemand aan het uploaden is (eDonkey ofzo) das helemaal klote

Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_11890707
quote:
Op zondag 20 juli 2003 13:44 schreef Tain het volgende:
Denk dat je met zijn 7'en beter een duurder abo kan nemen, per persoon kost dit in vergelijking niks en je hebt geen last van datalimiet van 1.5GB en een lage snelheid mocht je een keer met 7 mensen tegelijk internetten
Duurder ADSL, met zijn zevenen is dat vast wel te betalen
  zondag 20 juli 2003 @ 14:15:40 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11890723
Ik zou het ook niet doen eigenlijk...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_11890733
Misschien kan je dit programma even op de server installeren: http://www.tweakers.net/meuktracker/3908

(als je een windows server hebt)

quote:
"Bandwidth Controller is een programma dat op driver-niveau de bandbreedte regelt die bepaalde groepen gebruikers van je machine mogen gebruiken. Dit is bijvoorbeeld ideaal om een beperking te maken op internetsnelheid voor medegebruikers. Het bijzondere van dit programma is dat het onder Windows 2000 en XP werkt, in plaats van een Linux of Unix oplossing. Het werkt voor de verandering ècht goed:"
I always tell the truth, even when I lie!
  zondag 20 juli 2003 @ 14:19:07 #20
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_11890765
quote:
Op zondag 20 juli 2003 13:44 schreef lukas het volgende:
Ik heb ze al gewaarschuwd dat het dan niet de bedoeling is dat ze eens even flink gaan lopen downloaden. Ik was van plan om eerst eens met vier pc's te proberen en kijken of dat een beetje lukt. We delen de verbinding nu met zijn tweeën en dat gaat tot nu toe goed.

O ja, ik heb begrepen dat Casema niet al te streng kijkt naar die belachelijke datalimiet van ze, zolang dat geen invloed heeft op andere abonnees in de buurt.


Hou er wel rekening mee dat je met zeven man makkelijk aan de 50+ GB per maand kan komen, als ze wat mp3'tjes enzo downloaden.

Plus inderdaad als er 1 een grote mail aan het sturen is, de andere 6 een minimale downloadsnelheid hebben.

pi_11890799
Oké, als ik het zo hoor is het dus niet verstandig om te doen. Dan ga ik nog even met ze in beraad over een andere oplossing.
Bedankt voor het meedenken
  zondag 20 juli 2003 @ 14:24:27 #22
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11890837
Houd er rekening mee dat ADSL (en ook kabel) asynchrone protocollen gebruiken. Upload en download zijn aan elkaar gerelateerd. Indien de upstream behoorlijk wordt belast, zakt je downstream enorm in. Vandaar dat je met P2P programma's ook bijna verplicht bent om je upload te 'cappen'. Geef je de downloaders alle vrijheid, dan kun je wel vergeten dat je zelf nog aan downloaden toekomt. Bij synchrone protocollen (onder andere SDSL), heb je een gegarandeerde up- en downstream.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_11891742
Wens je veel succes met wanadon't met 6 users.
Wanadoo is al traag en dan wil je het met zijn 6en doen
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_11891929
quote:
Op zondag 20 juli 2003 14:24 schreef MSXUser het volgende:
Bij synchrone protocollen (onder andere SDSL), heb je een gegarandeerde up- en downstream.
uuuh jaaaah.... maar het is nog steeds Half duplex... je bent dus wel van de enorme vertraging af maar het is nogsteeds of uppen of downen
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 20 juli 2003 @ 15:59:32 #25
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11892218
quote:
Op zondag 20 juli 2003 15:41 schreef Skinkie het volgende:
uuuh jaaaah.... maar het is nog steeds Half duplex... je bent dus wel van de enorme vertraging af maar het is nogsteeds of uppen of downen
Dat wel, alleen zijn de timeslots en dergelijke wel een stuk beter geregeld. De downloadsnelheid zal ongetwijfeld omlaag gaan, maar niet zo erg als bij ADSL of kabel. Bij m'n @home verbinding (= kabel) kan ik gewoon surfen domweg vergeten indien ik m'n upload niet cap.

Trouwens, SDSL kan ook 'Symmetric Digital Subscriber Line' betekenen en dat is wel full-duplex, in tegenstelling tot 'Single Line DSL'.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')