Vorige delen:
Gameboy Advance
Gameboy Advance topic deel II
Gameboy Advance Topic deel III
Gameboy Advance (SP) Topic (deel 4)
Stem voor, Stem GBA SP! (deel 5)
Het grote GBA (SP) Topic (deel 6)
Het grote GBA (SP) Topic (deel 7)
Het grote GBA (SP) Topic deel 8
Het grote GBA (SP) Topic deel 9
Het grote GBA (SP) topic - deel 10
Het grote GBA (SP) topic deel 11
er komen wel redelijke spellen uit maar de games die ik echt wil hebben (Payback, Radium & need for speed: porsche unleashed) zijn in geen velden of wegen te bekennen.
enige spel wat ik heb waarvoor ik echt ene gba zou kopen (als ik die niet had) is wing commander, verder zijn het vooral grote praatjes (en plaatjes) over mooie engines en in de winkel vind je te veel 16 bit 'klassiekers'.
Volgende aankoop wordt Final Fantasy Advance Tactics, deze komt in september uit.
GBA SP
quote:mee eens..mijn GBA ligt ook al weken ongebruikt op m'n nachtkastje..
Op donderdag 17 juli 2003 13:00 schreef sp3c het volgende:
ik zal je zeggen, ik begin een beetje uitgekeken te raken op me GBA.er komen wel redelijke spellen uit maar de games die ik echt wil hebben (Payback, Radium & need for speed: porsche unleashed) zijn in geen velden of wegen te bekennen.
enige spel wat ik heb waarvoor ik echt ene gba zou kopen (als ik die niet had) is wing commander, verder zijn het vooral grote praatjes (en plaatjes) over mooie engines en in de winkel vind je te veel 16 bit 'klassiekers'.
wdf blijft Radium??
..hoewel, voor Road Rash haal ik m nog wel even uit het stof
quote:er komen 2 sims titels aan binnenkort
Op donderdag 17 juli 2003 13:06 schreef Kiff het volgende:
Het zou wel geinig zijn om de snesversie van Sim City op de gba te hebben. Is wel een leuk spelletje om in de trein te spelen, beetje bouwen en naar je stadje kijken enzo
Zelda, AW, Chu Chu Rocket. En dan komen er nog toppers als Sword of Mana en FF:TA
quote:grootste probleem met de gba is het gebrek aan ambitie. iedereen doet follow de leader (doe wat nintendo doet) dit is voornamelijk 16 bit games porten, de nieuwe metroid wordt ook weer een port (of remake daar zijn de meningen nog over verdeeld) terwijl de ambitieuze projecten in de koelkast blijven liggen, ik noem maar Wizards van bits studios, Radium van het Nederlands Karma Studios, A sound of thunder van Bam! en niet alleen 3d shit maar ook 2d games die echt gebruik maken van de GBA's superieure 2d kwaliteiten komen niet van de grond.
Op donderdag 17 juli 2003 13:02 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben er nog erg blij mee. Ik speel elke dag in de trein en hij gaat ook mee op vakantie (samen met Zelda en Metroid Fusion).Volgende aankoop wordt Final Fantasy Advance Tactics, deze komt in september uit.
GBA SP
Aegis bijvoorbeeld krijgt fantastische 2d graphics mee maar omdat het concept nogal onconventioneel is (het is niet op de snes verschenen) ligt het nu in de prullenbak.
quote:mee eens
Op donderdag 17 juli 2003 13:00 schreef sp3c het volgende:
ik zal je zeggen, ik begin een beetje uitgekeken te raken op me GBA.er komen wel redelijke spellen uit maar de games die ik echt wil hebben (Payback, Radium & need for speed: porsche unleashed) zijn in geen velden of wegen te bekennen.
enige spel wat ik heb waarvoor ik echt ene gba zou kopen (als ik die niet had) is wing commander, verder zijn het vooral grote praatjes (en plaatjes) over mooie engines en in de winkel vind je te veel 16 bit 'klassiekers'.
quote:100% mee eens, hier is het meer voor in de vakanties, maar ik grijp nog vaak genoeg naar bovenstaande titels om me kostelijk mee te kunnen vermaken.
Op donderdag 17 juli 2003 13:02 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben er nog erg blij mee. Ik speel elke dag in de trein en hij gaat ook mee op vakantie (samen met Zelda en Metroid Fusion).Volgende aankoop wordt Final Fantasy Advance Tactics, deze komt in september uit.
GBA SP
quote:Mijn school is saai, ik heb vorige jaar heel het jaar mijn GBA meegenomen naar school en multiplayer gedaan met 3 anderen (GBA's zijn populair in Enschede ). hierdoor heb ik Zelda: Four Swords 4 keer uitgespeelt (dankzij de engine zijn de levels ALTIJD!!! anders).
Op donderdag 17 juli 2003 20:02 schreef Zooi het volgende:[..]
100% mee eens, hier is het meer voor in de vakanties, maar ik grijp nog vaak genoeg naar bovenstaande titels om me kostelijk mee te kunnen vermaken.
quote:Absoluut mee eens is.
Op donderdag 17 juli 2003 13:52 schreef sp3c het volgende:[..]
grootste probleem met de gba is het gebrek aan ambitie. iedereen doet follow de leader (doe wat nintendo doet) dit is voornamelijk 16 bit games porten, de nieuwe metroid wordt ook weer een port (of remake daar zijn de meningen nog over verdeeld) terwijl de ambitieuze projecten in de koelkast blijven liggen, ik noem maar Wizards van bits studios, Radium van het Nederlands Karma Studios, A sound of thunder van Bam! en niet alleen 3d shit maar ook 2d games die echt gebruik maken van de GBA's superieure 2d kwaliteiten komen niet van de grond.
Aegis bijvoorbeeld krijgt fantastische 2d graphics mee maar omdat het concept nogal onconventioneel is (het is niet op de snes verschenen) ligt het nu in de prullenbak.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:ja dat is het argument maar ik vind dat eigenlijk onzin.
Op donderdag 17 juli 2003 20:27 schreef nikanoru het volgende:[..]
Absoluut mee eens is.
Oh en Metroid word een remake van Metroid 1. Op zich natuurlijk harstikke leuk maar laat ze liever met iets nieuws komen.
En verschrikkelijk jammer dat Aegis niet meer komet wat grafisch gezien zag het er bijzonder mooi uit.
En op zich zouden die ports niet zo erg zijn ware het niet dat Nintendo er de volle pond voor vraagt. Ik ga geen geld uitgeven voor een spel dat ik al op mn SNES heb. Maar dat doen ze natuurlijk voor de jongere generatie die nog nooit van een SNES gehoord heeft.
Games waren vroeger niet perfect, voor ons heeft het misschien nostalgische waarde maar de jongere generatie er kritisch naar kijkt dan weten ze dat de games inmiddels sprongen vooruit zijn gegaan, toegegeven 2d gaming is een beetje doodgegaan na de snes maar ik zie dan toch liever wat spectaculaire titels als bv aegis en van Nintendo verwacht ik helemaal spetterende 2d graphics, de GBA zou volgens hen de ultieme 2d console worden maar de nintendo titels zijn tot nog toe de snes nog niet ontgroeid qua graphs
en van een gba versie van viewtifull joe heb ik ook nog nix gehoord
quote:Bedoel je die met dat eiland in het midden en je begint met o.a. 1 lander en 2 subs??
Op donderdag 17 juli 2003 19:20 schreef Perfect het volgende:
Ik kom maar niet voorbij level 12 bij AW Captain Drake wie kan me helpen?
En ja ik heb al op gamegaqs gekeken
Makkelijkste is eerst de Sub van Drake uit te schakelen (door met je eigen subs te duiken. Dan zijn jouw subs veilig. Daarna zijn battleship en zijn landers. 1 voor 1 en zorg dat je de unit compleet vernietigd zodat je subs onzichtbaar zijn. Tank + mannetje naar het eiland en zorg dat je 1 lander achter houd
Zo snel mogelijk naar beneden doorstoten. Daar brug blokken met zwaar geschut met langeafstandsgeschut erachter. Ondertussen rechts boven inpikken.
quote:De replaywaarde van de games is extreem hoog. Net als de lengte van een aantal games. En opzich komen er naast de gebaande games ook veel originele games uit die niet van de SNES komen.
Op vrijdag 18 juli 2003 08:04 schreef Jarno het volgende:
Ik vermaak me nog prima met de GBA. Beter dan met de GC, die heb ik de deur uitgedaan!
En zo zijn er nog wel meer.
Natuurlijk zijn er veel franchises op de GBA en veel ports, maar niet alleen maar SNES ports.
quote:het gaat mij ook niet per sé om de ports, mijn coolste games zijn ports (wc prophecy, rock en roll racing, lost vikings) maar om het gebrek aan ambitie.
Op vrijdag 18 juli 2003 10:19 schreef mvt het volgende:[..]
De replaywaarde van de games is extreem hoog. Net als de lengte van een aantal games. En opzich komen er naast de gebaande games ook veel originele games uit die niet van de SNES komen.
Pokemon (tis natuurlijk ondertussen de grootste franchise ter wereld) Advance Ware Chu Chu Rocket (maar dat is van origine een Dreamcast game) Hamtaro Britneys Dance Beat Kasparov Chess (volgens mij een van de weinige schaak games op een console) Creatures (wist ik nieteens dat die er was. PC port) En zo zijn er nog wel meer.
Natuurlijk zijn er veel franchises op de GBA en veel ports, maar niet alleen maar SNES ports.
geen van die games die jij noemt (en geen van de games die ik net noemde op wing commander na) stijgt echt boven snes kwaliteit uit, sterker nog lost vikings is een stuk minder dan de snes versie, zelfde geld voor donkey kong country ... en dat terwijl de GBA zoveel krachtiger is als de snes.
ik voel me in het ootje genomen
quote:Dan nog is het probleem van de GBA zijn beperkte aantal pixels. De Snes kon gewoon 6x zoveel pixels aansturen. Geen wonder dat de grafische kwaliteit hoger lag op de SNES. Dat betekent niet dat de GBA spellen lelijk moeten zijn, maar vergeet niet dat je maar een beperkt tft scherm hebt ipv een groot PAL scherm.
Op vrijdag 18 juli 2003 10:32 schreef sp3c het volgende:
geen van die games die jij noemt (en geen van de games die ik net noemde op wing commander na) stijgt echt boven snes kwaliteit uit, sterker nog lost vikings is een stuk minder dan de snes versie, zelfde geld voor donkey kong country ... en dat terwijl de GBA zoveel krachtiger is als de snes.
En dan nog vind ik dat de games er goed uit zien en het je het op een GBA niet alleen van grafics moet hebben (maar dat is op elke console). De supersimpele graphics van AW maken het spel juist. De cartoon style doet het heel goed. Daarvoor hoeven de graphics niet op SNES of hoger niveau te liggen
quote:tuurlijk helemaal waar, maar dan moet nintendo niet het ultieme walhalla van 2d gaming aankondigen.
Op vrijdag 18 juli 2003 10:43 schreef mvt het volgende:[..]
Dan nog is het probleem van de GBA zijn beperkte aantal pixels. De Snes kon gewoon 6x zoveel pixels aansturen. Geen wonder dat de grafische kwaliteit hoger lag op de SNES. Dat betekent niet dat de GBA spellen lelijk moeten zijn, maar vergeet niet dat je maar een beperkt tft scherm hebt ipv een groot PAL scherm.
En dan nog vind ik dat de games er goed uit zien en het je het op een GBA niet alleen van grafics moet hebben (maar dat is op elke console). De supersimpele graphics van AW maken het spel juist. De cartoon style doet het heel goed. Daarvoor hoeven de graphics niet op SNES of hoger niveau te liggen
Wat er nu gepresteerd wordt is beneden alle pijl, qua gameplay zitten er leuke games tussen maar het ziet er niet uit alsof je met de ultieme 2d console aan het spelen bent.
op CT special forces na dan maar die heeft zo'n laag budget gehad dat die gewoon nergens meer te verkrijgen is, simpel en alleen omdat het nogal gewaagd is om veel tijd en geld in de ontwikkeling van een gba spel te steken.
en toegegeven, boktai en shining soul2 worden ook heel erg mooi, zal dr is wat shotjes bijzoeken
quote:In de cartridge van Boktai wordt een lichtsensor ingebouwd (anders is het spel niet speelbaar). Al het triest warez-volk heeft dus pech.
Op vrijdag 18 juli 2003 11:38 schreef err het volgende:
Boktai even bekeken gisteren, ziet er aardig uit. Er is reedsch een US beta versie gedumpt
quote:nee hoor, de licht-sensor check is er al uit gesloopt. Gewoon speelbaar dus.
Op vrijdag 18 juli 2003 11:45 schreef Strolie75 het volgende:[..]
In de cartridge van Boktai wordt een lichtsensor ingebouwd (anders is het spel niet speelbaar). Al het triest warez-volk heeft dus pech.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |