abonnement Unibet Coolblue
pi_11620863
quote:
Op maandag 7 juli 2003 15:48 schreef Ruudje het volgende:
Schijnt wel waar te zijn, was laatst op discovery.
dan kan je ons vast ook wel vertellen waarom de natuur dat zo regelt.
pi_11620874
T is waar, op het moment dat je als man zin in sex hebt zijn opeens alle dames ongesteld
pi_11620887
quote:
Op maandag 7 juli 2003 15:47 schreef rishi120 het volgende:
teveel kot¤x reclames gezien
En er zijn duidelijk veel kotex gebruikers aan de replies te zien...
  maandag 7 juli 2003 @ 15:58:19 #29
56819 Kimske
Juf in wording
pi_11621013
klopt! Ik heb al 4 jaar alleen met meiden in de klas gezeten, na verloop van tijd was echt een heel groot deel tegelijk ongi....
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_11621201
quote:
Op maandag 7 juli 2003 15:58 schreef Kimske het volgende:
klopt! Ik heb al 4 jaar alleen met meiden in de klas gezeten, na verloop van tijd was echt een heel groot deel tegelijk ongi....
dat vind ik helemaal raar. Wat merkt jou lichaam er nou van als je klasgenoot ongesteld is. Van een huisgenoot kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
pi_11621408
quote:
Op maandag 7 juli 2003 15:40 schreef Fio het volgende:

[..]

dan heb je maar 1 keer per maand ruzie door ongestelde personen met een slecht humeur ipv een hele maand lang


Hm dat maakt het fenomeen vrouw wel wat meer inzichtelijk
According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful.
pi_11621552
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:13 schreef BrokenToe het volgende:
Hm dat maakt het fenomeen vrouw wel wat meer inzichtelijk
Zo ingewikkeld zijn wij vrouwen toch niet?
Volgens mij valt dat chagrijnig zijn trouwens wel mee hoor. Alleen is de trek in chocola iets meer dan normaal.
pi_11621645
Cyclus
Vrouwen die bij elkaar leven, zijn vaak tegelijk ongesteld. Waarom gaat hun maandelijkse cyclus gelijk lopen?
Petra van Roden, Utrecht

Martha McClintock toonde dit in 1971 als eerste aan. Zij veronderstelde dat geurstoffen voor de synchronisatie zorgen. Haar statistieken zijn echter mager, meent Jan Kroeze, hoogleraar reuk- en smaakonderzoek in Utrecht en Wageningen. 'In een grotere groep zijn er altijd wel vrouwen die tegelijk menstrueren. Er is veel statistische ruis in zulk onderzoek, doordat niet elke vrouw een cyclus heeft van precies 28 dagen. Ook 24 of 32 dagen komt voor, evenals onregelmatige menstruatie. Daar moet je allemaal rekening mee houden, en dat heeft McClintock niet voldoende gedaan. Het is statistisch complex onderzoek, dat nog nooit echt goed is uitgevoerd.' Om het goed te doen, heb je de medewerking van een grote groep samenlevende vrouwen nodig, en die groepen zijn er niet veel. Je moet denken aan een meisjeskostschool, een nonnenklooster of een harem.
Ook de verklaring met geurstoffen is moeilijk houdbaar, aldus Kroeze. Er werd verondersteld dat mensen een exta reukorgaan hebben in de neusvleugels, een vomeronasaal orgaan, dat ook bij veel diersoorten voorkomt. 'Bij muizen is inmiddels aangetoond dat signaal-geurstoffen wel een rol spelen bij de regeling van de vruchtbaarheid. Maar eind jaren negentig kwam vast te staan dat het vomeronasaal orgaan bij mensen hooguit rudimentair aanwezig is, en geen verbinding met de hersenen heeft.'
Misschien dat signaalstoffen van menstruerende vrouwen rechtstreeks door de huid diffunderen, net als bij een nicotinepleister. 'Helemaal uitgesloten is het dus niet dat vrouwen reageren op elkaars menstuatie. Maar het is naar mijn mening nog steeds niet overtuigend aangetoond.'
Deze kwestie blijft dus knagen. Statistische medewerking van vrouwengemeenschappen kan de wetenschap verder brengen

pi_11621658
Het komt doordat als je ongesteld wordt je speciale hormonen aan gaat maken, andere vrouwen reageren daarop en zo kan je na een half jaar allemaal in dezelfde tijd ongesteld worden. Maar omdat de meeste vrouwen de pil slikken komt het niet meer zo veel voor..
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  maandag 7 juli 2003 @ 16:29:42 #35
56819 Kimske
Juf in wording
pi_11621891
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:05 schreef Fio het volgende:

[..]

dat vind ik helemaal raar. Wat merkt jou lichaam er nou van als je klasgenoot ongesteld is. Van een huisgenoot kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.


Ik weet t ook niet............
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_11622370
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:18 schreef Fio het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld zijn wij vrouwen toch niet?
Volgens mij valt dat chagrijnig zijn trouwens wel mee hoor. Alleen is de trek in chocola iets meer dan normaal.


Nou bij tijd en wijlen... ben ik de logica ff volkomen kwijt
According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful.
  woensdag 9 juli 2003 @ 17:02:08 #37
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_11667773
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:21 schreef Debs het volgende:
Het komt doordat als je ongesteld wordt je speciale hormonen aan gaat maken, andere vrouwen reageren daarop en zo kan je na een half jaar allemaal in dezelfde tijd ongesteld worden. Maar omdat de meeste vrouwen de pil slikken komt het niet meer zo veel voor..
dat is helemaal waar, althans als ik mijn biologielessen moet vertrouwen.

ik vind al die mensen die het afdoen als fabeltje en verwijzen naar "je kijkt te veel naar reclames" maar simpel. waar baseren ze dat op?
en is één siamese tweeling nu al representatief voor de gemiddelde wereldbevolking?

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_11668063
Toen ik nog niet aan de pil was en toen ik tussendoor een tijdje gestopt was werden m'n moeder en ik steeds dichter bij elkaar ongesteld.
Het is dus echt zo, want heb het van meer meiden gehoord.
Ik weet ook niet hoe het werkt.
Lief, klein en onschuldig!
  woensdag 9 juli 2003 @ 18:12:39 #39
19242 yavanna
Results may vary.
pi_11669072
quote:
Op maandag 7 juli 2003 15:42 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Ik vermoed dat dit in de natuur zo geregeld is zodat de vrouw haar vruchtbare periode heeft als haar concurenten (de andere vrouwen) dat ook zijn. (Dezelfde cyclus dus ook tegelijk ongesteld.)
Hierdoor is de kans op bevruchting groter.

Bij vrouwen die de pil slikken is dit dus niet van toepassing aangezien die met de pil de 'cyclus' regelen.


Ah, zoiets wou ik dus ook tikken

Aangezien wij die bepaalde hormonen oid niet meer echt kunnen waarnemen, leek zoiets als bovenstaande mij ook wel een aannemelijke verklaring.

In ieder geval merk ook ik dat vrouwen die veel met elkaar omgaan, vrijwel gelijktijdig gaan menstrueren ( of hoe je dat ook schrijft ...

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_11678582
Het IS waar... staat ook op http://www.menstruatie.net

Komt door de zweetgeur!

pi_11678778
Bij mijn zusje, mijn moeder en mij was het een tijdje wel gelijk, maar mijn moeder zit nu in de overgang en is zeer onregelmatig, ik ben gewoon onregelmatig en mijn zusje stipt op tijd. Nu lopen we dus niet meer synchroon... (helaas, ik ben niet regelmatig geworden )

Geen pilslikkers bij ons thuis overigens.

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')