abonnement Unibet Coolblue
pi_11467064
Het andere is blijkbaar net gesloten, dus post hier alle je belevenissen van Rock Werchter 2003!!!

Oude url: Rock Werchter 2003 (2)

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_11467133
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11467266
Mijn God wat ben ik blij dat ik met vrienden mee terug kon rijden. Het draagt misschien best bij aan het festivalgevoel om daar met zijn duizenden te zitten, stinkend, moe, vuil, verbrand...maar ik vind het toch wel erg lekker dat ik inmiddels gedouched ben, er een was in de machine zit en ik niet meer met rugzak + tent + matje hoef te zeulen.

[Dit bericht is gewijzigd door Henk_Glimlach op 30-06-2003 17:48]

  maandag 30 juni 2003 @ 18:17:27 #4
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11468039
Nou...mijn bad is op het moment ook aan het vol lopen

Een geslaagd festival, dat in elk geval wel, maar dat was het donderdag op vrijdag nacht al, om half twee, toen Thom Yorke samen met het publiek de laatste regel van Karma Police zong. Dit was echt een allerbeste optreden wat ik ooit heb gezien.Mijn favoriete band overtrof mijn verwachtingen..het was echt heel goed.
Andere hoogtepunten vond ik het Metallica optreden, precies zoals het hoorde, en wat een geweldige setlist. Het was alleen meer een sing along feestje dan een bruut metal concert, want ook al waren er wel wat pitjes in het tweede vak waar ik stond, ik kon gewoon vrij normaal ademen. (bij het wachten op Metallica was het moeilijker om niet te worden fijngedrukt dan toen ze eenmaal begonnen waren)
Saian Supah Crew vond ik ook erg gaaf, vooral die fenomenale beatbox/moutscratch solo. Anouk vond ik ook onverwachts heel goed, en the Cardigans....na het dramatisch valse Pinkpop optreden maakte Nina het hier toch wel goed. Wauw, wat kan zijn zingen en wat was het geluid goed bij deze band. Jammer dat ik bij Skin een beetje veraf stond, buiten de tent, en ook stom dat Moloko (wat die 20 minuten die ik gezien heb heel gaaf was, zo vlak vooraan) exact voor Coldplay geprogrameerd was. Coldplay...wat mij enigzins teleurstelde. Goeie nummers, die ze alleen een beetje futloos brachten.
En verder...leuke optredens van Danko Jones (wat een blaaskaak) en Sterophonics. Die Arno vond ik wel een beetje leip, maar het publiek was wel heel gezellig. Het publiek, wat ik vaak erg saai vond, maar dat kan aan mij hebbeb gelegen. Cypress Hill was erg gaaf, lekkere bekende hiphop om lekker op weg tre dreunen. Stukken beter als de Roots, die mij het eerste half uur niet konden boeien, het werd pas leuk toen die bassist met z'n so-called solo begon. Goeie drummer en goeie gitarist, en die lieten dat ook wel even merken.

En verder...natuurlijk nog veel leuks gezien. Het was alleen wel erg overvol op het terrein zelf, er was een beetje weinig ruimte. Hoge prijzen natuurlijk, maar dat bakje shoarma was wel goed te verteren Op de campings was het wel gezellig, was trouwens erg veel ruimte op de campings om je tent neer te zetten, in verhouding met Lowlands en Pinkpop.

Alleen...ik heb een ding. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen waarom iedereen, overal, de hele tijd, "HOEREN!!!!" aan het schreeuwen was? En waarom dat net zo vrolijk met "HOEREN!!!" beantwoord werd? Ik en mijn vriendin dachten dat het iets Belgisch' cabarets was ofzo. Nuja. Rare jongens die belgen, ik ben blij dat ik weer veilig thuis gekomen ben. (Waar ik net lees dat Moloko op Lowlands staat, kan ik ze hopelijk toch nog helemaal zien)

pi_11468098
"Uej, whoeruh!"
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
  maandag 30 juni 2003 @ 18:22:32 #6
12750 Hrun
Special Obedience
pi_11468153
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:17 schreef Scylla het volgende:
Alleen...ik heb een ding. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen waarom iedereen, overal, de hele tijd, "HOEREN!!!!" aan het schreeuwen was? En waarom dat net zo vrolijk met "HOEREN!!!" beantwoord werd? Ik en mijn vriendin dachten dat het iets Belgisch' cabarets was ofzo. Nuja.

dat vond ik zo komisch. je hoorde dat gewoon aankomen van verre tot het tentje naast je, en dan meeroepen. prachtig.

ik heb het zelfs tijdens het metallica concert gehoord.

welke camping zat je? want ik dacht eigenlijk dat ze het alleen op C3 deden.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_11468445
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:17 schreef Scylla het volgende:
Alleen...ik heb een ding. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen waarom iedereen, overal, de hele tijd, "HOEREN!!!!" aan het schreeuwen was? En waarom dat net zo vrolijk met "HOEREN!!!" beantwoord werd? Ik en mijn vriendin dachten dat het iets Belgisch' cabarets was ofzo. Nuja. Rare jongens die belgen, ik ben blij dat ik weer veilig thuis gekomen ben. (Waar ik net lees dat Moloko op Lowlands staat, kan ik ze hopelijk toch nog helemaal zien)
HOEREN, MOEREN, VLOEREN, LOEREN, ROEREN, BONJOUREN, en natuurlijk het beste om trug te schreeuwen is ZELF

volgens mij slaat het nergens op en is het alleen maar om aandacht te trekken

Maar dat kan je natuurlijk ook doen om bij je tent te gaan zitten en te klappen naar iedere voorbij ganger of ze juizt uit te joelen. En roze girlies van de ladies introductie van de universiteit in Delft doen het ook goed als aandacht trekker. En als je ze niet meer fijn vindt zitten kunnen je ze ook nat maken en als bandana gebruiken voor verkoeling.

Als het bier niet wil schuimen is het weer ook niet om te pruimen.
pi_11468483
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:22 schreef Hrun het volgende:
welke camping zat je? want ik dacht eigenlijk dat ze het alleen op C3 deden.
Nee, overal, bij ons ging het over en weer tussen B1 en B2, en bij een kennis op C10 hetzelfde verhaal. Afgewisseld met het neurieen van het liedje van de White Stripes, dat was ook razend populair
  maandag 30 juni 2003 @ 18:39:32 #9
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11468513
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:22 schreef Hrun het volgende:

[..]

dat vond ik zo komisch. je hoorde dat gewoon aankomen van verre tot het tentje naast je, en dan meeroepen. prachtig.

ik heb het zelfs tijdens het metallica concert gehoord.

welke camping zat je? want ik dacht eigenlijk dat ze het alleen op C3 deden.


Kappen. Ik zat op C3 ja. Met die gast met luidspreker die soms vet grappig was en soms vet irritant. Maar...leg het uit! Ik snap het niet! Waarom "HOERUH!!!"?

Nog even wat andere posts doorgelezen en nog wat aanvulling...
Ik had Krezip nog niet genoemd, ik kwam op de helft het terrein op, en was toch wel trots op ze want ik vond ze erg goed spelen. Moby was ook vet, leuk op zitten dansen en wel erg lek dat hij Creep ging spelen
't Hof van Commerce, is dat de Vlaamse Osdorp Posse? Erg vet hoor, ook al verstond ik er geen reet van Goeie DJ (44) trouwens.
Ik lees veel lovende dingen op Coldplay, en okee...die dingen die hij zei enzo was wel leuk en aardig (waarom zei bijna elke artiest "Danke" tegen het publiek ) vooral:

"This one's cold Amsterdam. It's for Cypress Hill" En omdat iedereen echt uit de maat ging klappen maar even een restart..."Insane in the Brain".Ik had alleen niet door of hij Ch nu at te fokken of dat hij respect voor ze had. De drummer had ieg een CH t-shirt aan. Ja, ze speelden wel erg mooi, en goed...alleen had ik net zo goed de cd op kunnen zetten, ik raakte niet echt in de soort sfeer die ik had verwacht. (Godverdomme wat was Radiohead goed)

En Queens of the Stone Age...ik kon wel janken. Ze speelden saai, ongeinspireerd, stoned, maar nog niet eens zo heel slecht...maar wat een kut publiek. Stond ik daar een beetje in m'n eentje uit m'n dak te gaan.

En nog een puntje voor de Audiobully's, vond ik ook heel vet, ondanks dat het mijn muziek niet echt was. (Of stiekem toch wel)

pi_11468596
Mijn hoogte punten waren:
Cypress Hill (lekker vechten en goede muziek, alleen jammer dat het maar 50 min. was)
Metallica (mocht wel meer bewogen worden door het publiek)
Saian Supa crew
de roots
de la soul

verder nog wel een aantal leuke optredens gezien of gehoord (je kunt alles volgen op camping B0.

Trug met de bus, was wel een auto in Leuve om alle spullen mee te nemen, hoefde we daar gelukkig niet meer mee blijven rondzeulen. Busverbinding was opzich wel ok, alleen de wegen en de stuurkunsten van de buschauffeur lieten te wensen over.

maar al met al was het zeer geslaagd

Als het bier niet wil schuimen is het weer ook niet om te pruimen.
pi_11468691
en REM?
pi_11468976
Dat waren echt ontzettend gave dagen!!! M'n eerste festival bezoek, en waarschijnlijk niet de laatste. Zoveel geweldige acts gezien en zoveel lol gehad. Zeker voor herhaling vatbaar! .
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
  maandag 30 juni 2003 @ 19:03:11 #13
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469007
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:46 schreef Echoes het volgende:
en REM?
Uiteraard van grote klasse!

Maar ben ik de enige die totally uit zijn panty is gegaan bij Skin!?

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  maandag 30 juni 2003 @ 19:05:33 #14
41639 -Frankie-
nerd @ word
pi_11469058
Op A2 was die HOEREN actie ook present. Alleen daar werd het door de belgen ontvangen met TIETEN. Ook wel lachen hoor die belgen.....

Tgaat voornamelijk om een reactie krijgen die uiteindelijk leidt tot een volledige camping die van alles roept. Lowlands precies hetzelfde.....

Toch wel de strakste reactie was van een belg die paar tenten verder stond en reageerde op het woord clitoris met..... wie?? Je had erbij moeten zijn...Was best grappig

12:51 is the time my voice found the words I sought
The end is always the start of a new episode
Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
  maandag 30 juni 2003 @ 19:08:42 #15
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11469135
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:03 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Uiteraard van grote klasse!

Maar ben ik de enige die totally uit zijn panty is gegaan bij Skin!?


REM inderdaad grote klasse, ik zat alleen heel erg achteraan frit te eten omdat REM me niet zo heel erg boeide (dacht ik). Maar het klonk toch wel erg goed, en toen ze met Losing my Religion begonnen stond ik toch maar even op om mee te zingen, samen met echt iedereen op het terrein. Heel wijs, en nu ik die setlist achteraf doorlas, herkende ik toch wel wat goeie nummers..toch jammer dat ik niet beetje vooraan stond. Maar goed.

En Skin, vond ik ook erg goed klinken, ik stond alleen (ver) buiten de tent, omdat the Cardigans veel beter waren dan ik verwacht had en die maar afgekeken heb. Skin wil altijd perse in een tent spelen, en het zag er wel erg gezellig uit daarbinnen.

  maandag 30 juni 2003 @ 19:10:33 #16
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11469170
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:05 schreef -Frankie- het volgende:
Op A2 was die HOEREN actie ook present. Alleen daar werd het door de belgen ontvangen met TIETEN. Ook wel lachen hoor die belgen.....

Tgaat voornamelijk om een reactie krijgen die uiteindelijk leidt tot een volledige camping die van alles roept. Lowlands precies hetzelfde.....

Toch wel de strakste reactie was van een belg die paar tenten verder stond en reageerde op het woord clitoris met..... wie?? Je had erbij moeten zijn...Was best grappig


De laatste avond beantwoorde een Nederlander die vlak bij me in de buurt stond toen er weer zo'n hoeren-roepende mete langskwam het met "Belgen!!" We lagen echt dubbel
  maandag 30 juni 2003 @ 19:10:58 #17
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469180
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:05 schreef -Frankie- het volgende:
Op A2 was die HOEREN actie ook present. Alleen daar werd het door de belgen ontvangen met TIETEN. Ook wel lachen hoor die belgen.....

Tgaat voornamelijk om een reactie krijgen die uiteindelijk leidt tot een volledige camping die van alles roept. Lowlands precies hetzelfde.....

Toch wel de strakste reactie was van een belg die paar tenten verder stond en reageerde op het woord clitoris met..... wie?? Je had erbij moeten zijn...Was best grappig


Ik vond het erg leuk die actie... als ik 12 jaar was geweest Kzag de lol er niet van in moet ik zeggen, daarom vond ik de enige reactie WEL leuk:

van camping tot camping: HOERUH... HOERUHH.... HOERUH... RUKKERSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ... STIL!!

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  maandag 30 juni 2003 @ 19:11:41 #18
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11469197
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:39 schreef Scylla het volgende:
En Queens of the Stone Age...ik kon wel janken. Ze speelden saai, ongeinspireerd, stoned, maar nog niet eens zo heel slecht...maar wat een kut publiek. Stond ik daar een beetje in m'n eentje uit m'n dak te gaan.
Dit jaar niet geweest, maar Queens op Werchter is toch altijd erg te gek... wat was er (naast de band ) mis met het publiek?
yankee charlie dinges
  maandag 30 juni 2003 @ 19:13:20 #19
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469240
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:08 schreef Scylla het volgende:

[..]
En Skin, vond ik ook erg goed klinken, ik stond alleen (ver) buiten de tent, omdat the Cardigans veel beter waren dan ik verwacht had en die maar afgekeken heb. Skin wil altijd perse in een tent spelen, en het zag er wel erg gezellig uit daarbinnen.


Zeker erg gezellig stond op 10 meter vant podium af in de buurt van de tussenloop waar Skinnie tot 2 maal toe door heen rende en de mensen buiten een LIVE (Lees=niet op beeldscherm) blik op haar gaf. Ondanks dat er nog veel meer gave optredens zijn geweest, vond ik dit moment toch wel erg gaaf.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  maandag 30 juni 2003 @ 19:15:33 #20
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469300
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:11 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Dit jaar niet geweest, maar Queens op Werchter is toch altijd erg te gek... wat was er (naast de band ) mis met het publiek?


Publiek was overt algemeen saai! errug saai, daarom was het meestal in de tent 100x gezelliger... jammer als ik toch Manu Chao zag op PinkPop (waar ik niet ben geweest overigens) waar duizenden mensen stonden te springen... maar ja.. te weinig Nederlanders blijkbaar om het ECHT gezellig te maken
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  maandag 30 juni 2003 @ 19:19:07 #21
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11469382
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:13 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Zeker erg gezellig stond op 10 meter vant podium af in de buurt van de tussenloop waar Skinnie tot 2 maal toe door heen rende en de mensen buiten een LIVE (Lees=niet op beeldscherm) blik op haar gaf. Ondanks dat er nog veel meer gave optredens zijn geweest, vond ik dit moment toch wel erg gaaf.


Jaaa dat was wijs ja, ik moest even springen, en dan kon ik haar toch nog even echt zien. Wat buiten de Marquee stond het ook helemaal vol tot aan die internet tent. Bofkont dat je daar stond

En QOTSA...het publiek stond maar een beetje te kijken van... wat is dit nou. In de eerste hekken waren af en toe kleine pitjes (echt balen dat ik de moeite niet had genomen om daar te gaan staan, ik dacht dat het op de tweede rang toch ook wel gezllig zou zijn) maar verder...kleine teleurstelling. En wie is die zanger die opeens op kwam en zonder wat te zeggen een paar nummers ging zingen en weer weg ging? Ik dacht dat alles door Josh of Nick zou worden gezongen.

  maandag 30 juni 2003 @ 19:19:32 #22
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_11469396
Werchter was tof!

Ik heb niet eens zo heel veel bands gezien, maar echt de moeite waard waren REM, The Roots, Zuco103, Underworld, Sayan Supacrew en Cypress Hill.

Waar ik helaas te weinig van heb gezien, maar wel tof vond waren The Streets

De volgende bands vond ik een beetje tegenvallen: Coldplay (vorig jaar beter), Xzibit, Delasoul, Royksopp

Verder waren de watergevechten op camping B0 zeer verkwikkend en smaakte de broodjes club kaas van de bakker erg goed!

En nu heb ik zin om de CDs van de bands die ik heb gezien weer op te zetten.

[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 30 juni 2003 @ 19:25:13 #23
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11469540
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:15 schreef Stefkuh het volgende:
maar ja.. te weinig Nederlanders blijkbaar om het ECHT gezellig te maken
Mijn ervaringen met RW zijn kwa gezellig alleen maar goed... mooi dat ik dit jaar niet geweest ben dan
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:19 schreef Scylla het volgende:
En wie is die zanger die opeens op kwam en zonder wat te zeggen een paar nummers ging zingen en weer weg ging? Ik dacht dat alles door Josh of Nick zou worden gezongen.
Mark Lanegan, ex-Screaming Trees zanger. Zingt diverse nummers op "Rated R" en "Songs for the Deaf" en mag derhalve bijna als een vast QOTSA lid aangemerkt worden. Zingt al jaren bij vrijwel ieder QOTSA concert een paar nummers.
yankee charlie dinges
  maandag 30 juni 2003 @ 19:32:25 #24
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11469737
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:25 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Mijn ervaringen met RW zijn kwa gezellig alleen maar goed... mooi dat ik dit jaar niet geweest ben dan


Ach het was super gezellig hoor, alleen was de rest van het publiek wat mat, maar verder top
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  maandag 30 juni 2003 @ 19:33:54 #25
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11469777
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:32 schreef Stefkuh het volgende:
Ach het was super gezellig hoor, alleen was de rest van het publiek wat mat, maar verder top
Daar we het over een saai publiek hadden, ging mijn post ook vooral over het publiek. Erg vreemd... ik dacht dat de QOTSA ieder jaar weer favoriet waren op Werchter... dit keer niet
yankee charlie dinges
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')