abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:09:21 #1
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11400812
Hallo geachte FOK!kers.

Ik zit al jaren met het idee mijn eigen zaak te beginnen. Nu denk ik er afgelopen tijd heel intensief aan. En heb ik de KvK site grondig doorgespit en lijkt het mij heel leuk een eigen bedrijf te beginnen.

Ik ben trouwens 15

Nu wil ik dus een bedrijf beginnen die party's organiseert feesten als Sensation e.d. ik heb al de juiste contacten door 1,5 jaar samenwerken met de baas van een groot horeca-bedrijf. Dus ik wil een echt horeca bedrijf beginnen, maar direkt ook een compact-disc bedrijf. dat ik mooie compilaties maak met de beste muziek wat prachtig bij elkaar past.

Ik weet dat je dan een KvK nummer e.d. nodig hebt

En een kantoorruimte heb ik niet echt nodig aangezien er geen klanten over de vloer hoeven te komen en ik heb thuis nog wel een kamer wat als kantoor kan dienen.

maar nu mijn vragen:

Hoe gaat dat met het promoten van je bedrijf en de kosten ervan.
en wat zijn nou eigenlijk de kosten van het beginnen van een bedrijf? een bedrijfsnaam heb ik al verzonnen ook een pakkende quote ook heb ik al een website met een dottk extensie dus dat zou dan nog .nl of .com moeten worden.

Er zijn al wel enkele mensen die gratis mee willen helpen ik heb al iemand die de site onderhoud hoewel ik mezelf daar ook intensief mee bezig houd.

En dat wat die cd's betreft, dat kan beter door BMG of ID&T gedaan worden maar hoe regel je dat dan en wat zijn daar dan de kosten van?

en ik zit dus nog op school (middelbare hotelschool) en wil erna nog de hogere hotelschool doen dus veel tijd heb ik niet voor het bedrijf maar wel genoeg naar mijn inszien. in het weekend heb ik wel tijd natuurlijk en daar draait het over het algemeen in de horeca om.

Maar wanneer wordt je bedrijf nou winstgevend? ik bedoel de plannen zijn er en ook al aan diverse mensen voor gelegd en iedereen zegt dat mits ik het goed aanpak er een goede business in heb. Ook wil iemand van een niet nader te noemen radio zender (piraat) mijn bedrijf wel promoten (kosteloos overigens). Dus opzich heb ik alles al voor elkaar maar hoe nu verder? KvK vergunningen enzovoort.

Hartelijk dank voor de reacties alvast.

gelieve geen posts als 'gewoon doen' plaatsen maar serieuze reacties.
Ik ga de sitenaam niet noemen en ook de frequentie van het radio station niet noemen aangezien dat overbodig is en eigenlijk geheim.

Ik hoop hier de juiste reacties te vinden maar niet dingen als 'leuk moet je doen!' maar antwoorden op mijn vragen

Nogmaals bedankt

Sony_vaio

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11400871
15 jaar en dan een eigen bedrijf beginnen?
pi_11400876
al jaren... okanyhow nog wat jaartjes en je kan er misschien aan denken.

Ook meteen een bedrijf die 'feesjes' als sensation organiseert.
ok naja ik weet niet WAAR je bent geweest maar volgens mij heb je zonnesteek.

In andere woorden dream on.

  donderdag 26 juni 2003 @ 22:13:38 #4
42555 Tomek
Take on the world!
pi_11400915
laat deze droom voorlopig varen.

als vijftienjarigezul je nooit een succesvol bedrijf starten.
hoe en waarom precies kan ik niet uitleggen, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

ook zul je als 15 jarige denk ik niet al te serieus genomen worden.

als ik jou was zou ik nog een paar jaartjes wachten.

pi_11400931
Je hebt grootse plannen, terwijl je er eigenlijk weinig tot niets van af weet. Ik geef je 1 tip: begin er niet aan totdat je volledig weet wat je doet. Verder: succes!
pi_11400943
Altijd al over durven dromen om een nieuwe auto te ontwerpen
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:15:06 #7
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_11400945
Ten eerste kun je het beste een plan opstellen.

Wat wil je gaan doen.
wat heb je daar voor nodig.

En niet te vergeten: wat gaat alles kosten.

Als je een bedrijf op wilt starten kost dat eigenlijk altijd geld, dat heb je niet dus moet je lenen.

Dit kan bij een bank, een bank wil je wle geld lenen, maar dan moet je wel met een goed marketing plan komen.

En een advies( en deze zul je nog vaker horen) hoeveel zakenmannen zouden een jongen van 15 serieus nemen? NOFI

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:15:16 #8
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_11400949
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:11 schreef Poogie het volgende:
15 jaar en dan een eigen bedrijf beginnen?
Doen er wel meerdere en sommige hebben al een miljoenenbedrijf
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:15:43 #9
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11400957
Ja dat zeggen een boel mensen (en volgens de KvK mag je op je 15e een eigen bedrijf beginnen alleen sta je nog wel onder curatele van je ouders)

affijn, ja het hoeft niet zo groots te zijn als Sensation maar wel winstgevend. en ik bedoel waarom zou ik later beginnen als mijn ideeen NU goed zijn, en als ik later misschien begin er geen markt meer voor is. en verklaar je dan alstublieft nader want, daar kan ik niets mee.

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11400962
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:15 schreef TechXP het volgende:

[..]

Doen er wel meerdere en sommige hebben al een miljoenenbedrijf


Ja 5 op de 10 miljard ofzo gek.
Daarnaast deze kerel heeft er de ballen verstand van, en waarin hij zen shit wil doen kan je een miljoenen bedrijf wel vergeten.
pi_11400973
Een bv opstarten kost veel geld. Dus dat kan sowieso al niet. VOlgens mij moet je ff wachten hiermee.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:17:19 #12
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11400989
Waarom zou ik veel geld nodig hebben?

ik ken een bestaand horeca bedrijf met locaties en dergelijken DJ's hoeven niet ingehuurd te worden aangezien ik mensen ken die dat gratis voor mij willen doen. Dus dan zit ik eigenlijk onder dat bedrijf te werken maar met eigen naam

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11401010
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:17 schreef sony_vaio het volgende:
Waarom zou ik veel geld nodig hebben?

ik ken een bestaand horeca bedrijf met locaties en dergelijken DJ's hoeven niet ingehuurd te worden aangezien ik mensen ken die dat gratis voor mij willen doen. Dus dan zit ik eigenlijk onder dat bedrijf te werken maar met eigen naam


Je mag dan niet eens op je eigen feesten komen
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:19:05 #14
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401034
Verklaar je nader
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11401041
Je bent nog geen 16.
pi_11401065
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:19 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Je bent nog geen 16.
18 zelfs.
pi_11401082
Ga ook effe bij de belastingdienst langs. Daar hebben ze een startersdesk, kun je zo naar binnen lopen zonder afspraak. Daar vertellen ze je ook een heleboel nuttigs.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:21:05 #18
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401084
Haha ja dat is een goeie.

Maar natuurlijk zal niemand vertrouwen in mij hebben omdat, ik nog jonge ben maar ik ben dus ook direkt van de huidige generatie en dus zullen enkelingen wel brood in mij zien dacht ik zo. en ik weet niet waar ik over praat? ik heb vaker wat georganiseerd en echt hele mooie plannen die ik hier niet kan uitten maar het is gewoon te magnefiek voor woorden (in mijn ogen natuurlijk)

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:21:44 #19
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401104
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:20 schreef Toeps het volgende:
Ga ook effe bij de belastingdienst langs. Daar hebben ze een startersdesk, kun je zo naar binnen lopen zonder afspraak. Daar vertellen ze je ook een heleboel nuttigs.
is dat zo? ik heb nu vakantie dus ik kan een boel werk verzetten dacht ik zo
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11401109
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:21 schreef sony_vaio het volgende:
Haha ja dat is een goeie.

Maar natuurlijk zal niemand vertrouwen in mij hebben omdat, ik nog jonge ben maar ik ben dus ook direkt van de huidige generatie en dus zullen enkelingen wel brood in mij zien dacht ik zo. en ik weet niet waar ik over praat? ik heb vaker wat georganiseerd en echt hele mooie plannen die ik hier niet kan uitten maar het is gewoon te magnefiek voor woorden (in mijn ogen natuurlijk)


Een kinderdisco is wel wat anders dan een feest als sensation organiseren...
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:22:21 #21
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_11401116
Dus je denkt dat iedereen alles gratis voor je doet???

En zelf wil je natuurlijk wel winst maken.

Als jij feesten enzo wilt organiseren dan heb je een startkapitaal nodig wat je kunt investeren, want als je geen geld laat zien aan de mensen die alles moeten opzetten dan gebeurd er niet veel.

Als je echt een eigen bedrijf wil kom dan met een goed plan en werk dat goed uit zodat je er wat mee kan en zodat mensen je goed begrijpen.

The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
pi_11401123
Sjonge jonge jonge ga aub slapen (of eerlijk gezegt WAKKER WORDEN)
je moet minimaal een jaar of 5 wachten mochten ze je uberhaupt serieus gaan nemen. ROOK
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:23:48 #23
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401150
Kom op alsjeblieft zeg je kent mijn plannen niet. en ik ga ook naar Sensation White dus ik mag dan wel erbij zijn hoor. maar het zouden dan maandelijks terugkerende feesten moeten worden, OK tuurlijk wordt het ook lastig met geluidsoverlast en dergelijken want, de locatie waar ik het op het moment wil doen is in de binnenstad. Maar ik denk dat het ook goed is voor de stad, voor geen enkele partij lijkt dit mij direkt slecht
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11401161
hahaha w8 een paar jaartjes, doe kleine feestjes ofzo

net zoals hierboven, je mag niet eens op je eigen feest komen.

1. je krijgt geen lening voor start kapitaal
2. je bent minderjarig, dit ook ivm garant staan van je ouders in dit geval
3. de kosten als je het wil doen zoals je al zei hierboven sensation zijn GROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT
politie, ehbo, huur van zaal etc etc

  donderdag 26 juni 2003 @ 22:24:34 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_11401165
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:09 schreef sony_vaio het volgende:
...dus veel tijd heb ik niet voor het bedrijf maar wel genoeg naar mijn inszien. in het weekend heb ik wel tijd natuurlijk en daar draait het over het algemeen in de horeca om.
hahahaha.


Serieus: Bezoek een startersdag van de KvK, daar weten ze alle antwoorden op de vragen die je hier stelt en waarop je het antwoord al lang had moeten weten gezien je, voorzichtig gezegd, optimistische visie op de start van je bedrijfje.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:24:50 #26
59009 paullo
vini vidi vici
pi_11401170
HAHA ja kan het altijd proberen maar zou als ik jou was je iets beter verdiepen en de gevolgen en de lasten ervan inzien kerel maarja succes iig
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_11401175
!5 jaar en je eigen bedrijf beginnen. Kan.

Je zal alleen tegen aardig wat problemen oplopen. Een 15 jarige jongen wat net om de hoek komt kijken bij het organiseren van feesten e.d. zal never nooit serieus genomen worden door mensen die een feest willen hebben. Nu doen de kennissen alles nog gratis voor je. Maar als je hier elke keer gebruik van wilt maken, zul je op den duur toch moeten betalen. Daarbij komt dat je onder curatele staat van je ouders, en ik kan me niet indenken dat zij het erg eens met je zullen zijn.

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_11401181
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:23 schreef sony_vaio het volgende:
Kom op alsjeblieft zeg je kent mijn plannen niet. en ik ga ook naar Sensation White dus ik mag dan wel erbij zijn hoor. maar het zouden dan maandelijks terugkerende feesten moeten worden, OK tuurlijk wordt het ook lastig met geluidsoverlast en dergelijken want, de locatie waar ik het op het moment wil doen is in de binnenstad. Maar ik denk dat het ook goed is voor de stad, voor geen enkele partij lijkt dit mij direkt slecht
Fool legaal gezien mag je daar niet naar binnen.
Wat denk je zefl dat als je het organiseert dat ze dat allemaal niet controleren ofzo. Je hebt er duidelijk de ballen verstand van dus ga eerst je ma vragen of ze je luier wilt verschonen.
Wat dit hele verhaal van je is ronduit fantasie.
Aan de andere kant misschien moet je het maar gewoon proberen. Wie niet horen wil moet maar voelen !
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:26:37 #29
57923 GeorgeKloony
| Fok!Fan | Geen kloon |
pi_11401209
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:25 schreef WcB0rSt3l het volgende:

[..]

Fool legaal gezien mag je daar niet naar binnen.
Wat denk je zefl dat als je het organiseert dat ze dat allemaal niet controleren ofzo. Je hebt er duidelijk de ballen verstand van dus ga eerst je ma vragen of ze je luier wilt verschonen.
Wat dit hele verhaal van je is ronduit fantasie.
Aan de andere kant misschien moet je het maar gewoon proberen. Wie niet horen wil moet maar voelen !


Beetje respect mag wel hoor. Hij heeft er duidelijk over nagedacht.
Drugs are bad, you know...
pi_11401210
Ik denk ook (zoals eerder gezegd) dat je er te jong voor bent. Dit is niet bedoelt als lullige opmerking, maar hoeveel mensen zouden er vertrouwen hebben in een 15 jarige jongen die een feest organiseert waarmee duizenden euro's zijn gemoeid. Bedrijven zullen meestal kiezen voor zekerheid en dus mensen nemen die zich al hebben waargemaakt.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:26:41 #31
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11401212
school en een bedrijf? dat wordt kiezen jochie....
pi_11401219
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:26 schreef GeorgeKloony het volgende:

[..]

Beetje respect mag wel hoor. Hij heeft er duidelijk over nagedacht.


Of niet.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:28:25 #33
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401244
Met een begeleider naar binnen. Goed even klein beetje open kaart spelen, het klinkt misschien ook wel absurd als ik dit zo allemaal lees maar ik ken een 'meest markante horeca manager' van een niet nader te noemen jaar heel goed. en die ziet er zelfs brood in. Jammer dat hij het zelf niet meer kan organiseren anders had hij het allang gedaan zegt ie. Vandaar o.a. mijn enthousiasme
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:29:14 #34
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_11401259
Of een tip: zoek een meerderjarige zakenpartner ( via fok bijvoorbeeld)

En stel jezelf op als Creative Manager.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:29:43 #35
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401266
Iedereen moet toch vroeg of laat zijn kwaliteiten beloofd waar te maken? dus dat zou ik toch liever vroeg dan laat doen alleen maar gemiste tijd en gemist succes of juist flop
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:29:43 #36
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_11401267
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:26 schreef WebVoice het volgende:
school en een bedrijf? dat wordt kiezen jochie....
Idd, Het is wel erg naief om te denken dat hij er met een paar uurtjes per week mee klaar is. Wake up and smell the coffee, de eerste paar jaar zul je weken van 60 a 70 uur moeten draaien wil je een bedrijf opstarten. Daarbij ga je ook pas na een paar jaar winst maken, alsof al die mensen dat allemaal gratis gaan doen... .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:31:09 #37
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401304
OK,

misschien dus een beter idee om te doen is onder dat bestaande horeca bedrijf te zeggen tegen de directeur (ken ik heel goed) van 'heej ik heb een paar leuke ideetjes heb je effe' maar dan strijkt dat bedrijf dus (mits het goed gaat) met de eer, en heb ik nog niets bereikt

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:32:48 #38
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_11401336
Ik weet niet of het verstandig is, maar dat is gelukkig niet de vraag. De 15-jarigen met een goed lopend bedrijf zijn allemaal internet-freakies.
quote:
Hoe gaat dat met het promoten van je bedrijf en de kosten ervan.
en wat zijn nou eigenlijk de kosten van het beginnen van een bedrijf?
Eenmanszaak: eenmalig iets van €80 of sow, en daarna €40 per jaar geloof ik

[/q]een bedrijfsnaam heb ik al verzonnen ook een pakkende quote ook heb ik al een website met een dottk extensie dus dat zou dan nog .nl of .com moeten worden.[/q]
Als je een echt goede naam hebt: waarom niet allebei? Maar als je moet kiezen zou ik persoonlijk voor de .nl gaan, omdat dat duidelijk nederlands karakter heeft.

quote:
En dat wat die cd's betreft, dat kan beter door BMG of ID&T gedaan worden maar hoe regel je dat dan en wat zijn daar dan de kosten van?
Tja... ik heb een keer Linux CD's laten persen. Dat kostte 1000 gulden kosten voor het materiaal om cd's te stampen + 1 gulden per stuk er dan bij. Maar jah, dat waren rechten-vrije CD's dus. Rechten zijn duurder dan het stampen van de CD's. Check effe www.buma-stemra.nl of sow daarvoor.
quote:
Maar wanneer wordt je bedrijf nou winstgevend?
Wanneer je minder kosten hebt dan opbrengsten. Plus je moet natuurlijk je uren rekenen. Als je bij de super de boer 2x zoveel verdient is het natuurlijk waardeloos.
quote:
ik bedoel de plannen zijn er en ook al aan diverse mensen voor gelegd en iedereen zegt dat mits ik het goed aanpak er een goede business in heb. Ook wil iemand van een niet nader te noemen radio zender (piraat) mijn bedrijf wel promoten (kosteloos overigens). Dus opzich heb ik alles al voor elkaar maar hoe nu verder? KvK vergunningen enzovoort.
Ga eens met KvK praten, foldertjes opvragen. Zie www.kvk.nl voor meer info.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:35:23 #39
56701 PECR
Man bijt Hond
pi_11401389
bij de KVK helpen ze je graag op weg.
je weet zeker dat alle informatie die je daar krijgt juist is.
en ze kunnen je helpen met het omzeilen van eventuele valkuilen.
Heb je een goed gesprek gehad met de KVK en wil je het nog steeds erg graag, then go for it.
Op bovenstaande reacties zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunnen wij op aanvraag per post verstrekken..
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:35:49 #40
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_11401400
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:32 schreef Fearlezz het volgende:
Eenmanszaak: eenmalig iets van €80 of sow, en daarna €40 per jaar geloof ik
Hallo-o, dat zijn alleen de kosten voor de registratie hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:36:12 #41
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401410
Een post waar ik wat aan heb!

.com lijkt mij eerlijk gezegd inderdaad nog niet zo geschikt aangezien mijn werkterrein niet internationaal ligt.

wat betreft die cd's ik zal op die web-site kijken en daarna weer wat vragen en/of zeggen! bedankt voor de volgende reacties alvast!

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:42:13 #42
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401526
OK, ik heb de site even vluchtig doorgekeken maar ik denk toch dat ik liever voor horeca ga.

en die KvK die kunnen mij dus helpen maar dan moet ik dus eerst een plan opzetten of niet? alles concreet op papier schrijven en dan daarmee naar die mensen gaan en zeggen van 'dit is mijn plan'

of moet ik inderdaad wachten tot na mijn studie en dan pas beginnen. dat zou ik jammer vinden aangezien er dan een boel verloren tijd is. en 60 a 80 uur per week aan het bedrijf dat lijkt mij toch wel meevallen? aangezien ik toch niet zoveel hoef te regelen..

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:42:34 #43
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_11401533
Sorry, maar ik denk toch echt dat je het allemaal een beetje onderschat.
een feest organiseren kost natuurlijk klauwen vol met geld, want je kunt er vanuit gaan dat de bedrijven waar jij spullen van huurt etc, vooraf geld willen zien, voordat jij uberhaupt kaartjes hebt laten drukken.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:44:50 #44
24182 MrFrans
Always watching
pi_11401589
Zoals je het zelf zegt, lijkt het mij beter om onder een bestaande horeca bedrijf je ideeën ten uitvoer te brengen. Zij hebben de knowhow die jij nog niet hebt en dan kan leren, en jij hebt het fantastische idee.
Als het echt zo goed loopt dan zul er zelf ook echt wel beter van worden. En na een paar jaartjes ga je gewoon voor je zelf beginnen met een verbeterd idee, want nu kan je zonder risico voor je zelf nog de fouten eruit halen.
"even het smallest person can change the course of the future"
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:46:47 #45
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11401635
ook ik geef je helaas weinig kans aangezien je geen flauw benul hebt wat je eigenlijk allemaal moet regelen enzo.

het is echter wel cool dat je erover nadenkt en een schopje in de juiste richting kan nooit kwaad: schop

goed lezen en wie weet...

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_11401756
Ik probeer serieus te zijn:

Wat voor soort ondernemingsvorm wil je ? BV, VOF (is uitgesloten denk ik omdat hij het alleen wilt doen), NV BV.

Hou er rekening mee dat je bij de eerste 2 op je eigenvermogen aansprakelijk bent. Hou er rekening mee dat je bij een BV een startkapitaal van minimaal 19.000 euro moet hebben.

Dat je als je een lening bij de bank wilt krijgen wel 18 moet zijn, dat je een sterk ondernemingsplan hebt. Met al je kosten die je gaat maken en de te verwachten winsten. Je moet een SWOT analyse hebben zonder dat begin je nergens.

Een overzicht van de markt en hoe je deze wilt gaan benaderen, welke doelgroepen. Hou rekening met de verschillende soorten rechten. en nog veeeeeeeeeeel meer

Heb je nu nog zin om een bedrijf te beginnen ?

  donderdag 26 juni 2003 @ 22:52:06 #47
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401769
Dat heb ik meer dan eens doorgelezen al.

Maar ik zal dan maar eens een afspraak maken met iemand van het KvK en mijn pa wil me wel supporten dus...

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11401831
"Ik denk er al een paar jaar over"


Quote van de dag.

  donderdag 26 juni 2003 @ 22:54:16 #49
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401835
Ja zeker heb ik er nog zin in! ik laat me niet zomaar uit het veld slaan. dat vind ik eigenlijk alleen maar leuk om risico's te nemen, en eindverantwoordelijk te zijn voor diverse dingen, dat als ik ergens kom en dan zeggen ze van 'dat feest was gaaf zeg' dat ik dan bij mezelf kan denken daar ben ik verantwoordelijk voor. Tuurlijk moet ik objectief blijven. en 19 000,00 moet lukken hoeft niet geleend te worden van de bank...
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:54:48 #50
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_11401853
Ben je uberhaupt wel eens op zo'n feest geweest?
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:55:46 #51
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11401879
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:51 schreef Ruudje het volgende:
Ik probeer serieus te zijn:

Wat voor soort ondernemingsvorm wil je ? BV, VOF (is uitgesloten denk ik omdat hij het alleen wilt doen), NV BV.


een eenmanszaak misschien?
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:56:17 #52
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_11401894
dude.. er zijn mensen die denken van blabla 15 jarige kan geen bedrijf starten etc.. en das natuurlijk onzin.. je kan best een bedrijf runnen..

Alleen dan kan je beter denken aan een internetbedrijfje of iets dergelijks.. bedrijven waarbij je niet veel persoonlijk contact hebt met klanten en met redelijk simpele diensten levert.

Feesten en horeca is vrij complex (niet dat je veel voor moet studeren maar je moet wel veel ervaring hebben). Met 15 jaar mag je niet eens legaal horeca in, laten we zeggen je komt niet eens alle discos of feesten in en laat staan dat je alles zelf moet bedenken en organiseren.. tuurlijk zijn er altijd mensen die vanaf hun 13e "oud" zijn en op hun 16e meer gefeest hebben dan een 20 jarige maar toch.. op je 15e kan je nooit genoeg ervaring mee hebben..

Mijn broertje is net 18 jaar en hij is bijna klaar met opstarten van zijn taxibedrijf. Nu nog laatste dingen aan het regelen. Hij heeft ook al zijn 1e jaar van economie af (universitair) en is best slim en heeft een duidelijk plan opgesteld, heeft alle informatie en denk dat er met relatief weinig startkapitaal en en leningen of veel personeel geld te verdienen valt.. Hij investeert gewoon zijn spaargeld in en dat is het.. niemand in dienst.
Jij bent 15 en tenzij je een vette spaarrekening hebt gaat het zeker nie lukken want niemand gaat jou geld lenen. Bovendien wat je wil opstarten moet je veel beginkapitaal hebben.. dus als het mis gaat zit je met vette schulden... als dat geintje van mijn broertje mis gaat, tja dan issie 2000 euro lichter maar wel een leuk iets voor op zn CV.

Ik zou het echt nie doen.. je moet op zo ene leeftijd geen bedrijf beginnen waar je veel mensen in dienst moet nemen, waar je hoge leningen moet afsluiten om te beginnen....

-edit- ook moet je veel dingen zelf regelen.. zie je het al voor je bel je iemand op van ik wil 5 duizend BrEzzAh bestellen.. met je piepstem met tikkeltje baard in je keel.. en die mensen ook echt denken van vervelend rotjochie die voor de lol belt..

[Dit bericht is gewijzigd door spooky1234 op 26-06-2003 22:58]

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:57:18 #53
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11401921
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:54 schreef Poepoog het volgende:
"Ik denk er al een paar jaar over"


Quote van de dag.


waar slaat dat nou weer op, niet mee willen bemoeien blijf dan uit dit topic of het is jaloezie.en ik denk er niet al een paar jaar over maar ook droom ik erover de macht die ik heb de blijdschap die ik mensen kan geven de rijkdom in de zin van controle... enzovoort het hoeft nu nog niet per defenitie wat op te leveren maar het is/lijkt me gewoon leuk uiteindelijk zal het wel winst moeten brengen maar dat is van latere zorg en dan kan ik al mijn ideeen uitten maar daar zitten jullie blijkbaar niet op te wachten misschien ben ik wel echt iemand met potentie... misschien ook niet nooit geschoten is altijd mis. en op die KvK site deed ik de ondernemers test overal vier punten voor (hoogst) behalve op marketing daar 2 punten... Dus misschien heb ik wel de juiste gedachtengang de juiste uitgangspunten enzovoort
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11401966
Jaloers???

Op een paar wilde plannen

Nee dank je

pi_11402009
volgens mij heb je ook nog een startkapitaal nodig ofzo
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:01:08 #56
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402014
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:56 schreef spooky1234 het volgende:
Ik zou het echt nie doen.. je moet op zo ene leeftijd geen bedrijf beginnen waar je veel mensen in dienst moet nemen, waar je hoge leningen moet afsluiten om te beginnen....

zie je het al voor je bel je iemand op van ik wil 5 duizend BrEzzAh bestellen.. met je piepstem met tikkeltje baard in je keel.. en die mensen ook echt denken van vervelend rotjochie die voor de lol belt..


Ja tuurlijk maar ik kan dat ook nog schriftelijk doen en/of fax enzovoort eneuh een lening waarom in God's naam die lening nou nodig leg me dat uit
en ik wil dan een BV opstarten ja
-----------------------------------------
blijkbaar jaloezie inderdaad.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:02:48 #57
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402067
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:01 schreef sony_vaio het volgende:

[..]

en ik wil dan een BV opstarten ja


waarom?

waarom een BV bedoel ik dan?

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_11402076
Voor een BV. heb je een behoorlijk groot bedrag nodig.

Soms is het zo dan een bank daar een speciale oplossing voor heeft voor starters, maar ik denk niet dat de eerste de beste bank dat voor een 15 jarige beschikbaar heeft

  donderdag 26 juni 2003 @ 23:03:52 #59
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11402093
Pfffttt... ik heb eigenlijk niet heel veel toe te voegen aan het voorgaande. Ik heb zelf twee goedlopende bedrijven en ik kan daarom enigszins uit ervaring spreken: een bedrijf náást school (want het is nog geen studie met alle vrijheid van dien) is niet te doen.

Je hoeft zelf niet veel te doen zeg je. Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik denk dat je werkelijk geen idee hebt waar je over praat; niet erg, maar wel gevaarlijk voor jezelf. Ik heb het idee dat je het gruwelijk onderschat. Heel misschien krijg je het voor elkaar om in 30 - 40 uur per week in praktische zin een feest op poten te krijgen, maar dan ben je er nog niet. Vergunningen, verzekeringen, reclame, correspondentie, administratie, belastingaangiften, bankzaken, drukkerijen, publiciteit, overleg met brandweer en politie, briefings aan anderen... en dat schud ik zo uit mijn mouw (niet dat dat zo knap is, maar als ik even ga nadenken maak ik het lijstje zo drie keer zo lang).

Een bedrijf beginnen zónder eigen (of geleende) financiele buffer is zo ongeveer het meest risicovolle wat je gaat doen. Stel dat een feest een beetje flopt (weinig bezoekers, onvoldoende publiciteit gemaakt, een ander feest in de regio en daar had jij geen rekening mee gehouden) dan zit je in één klap aan de grond (en erger nog: je ouders erbij).

De beste tip stond ergens hierboven: als je plannen echt briljant zijn, zoek dan een serieuze partner van enig gewicht. Mócht het een succes worden, dan hou jij er minder aan over, dat is waar (want je zult moeten delen). Maar zonder zo'n partner steven je volgens mij rechtstreeks af op een fiasco.

Veel succes met je plannen. Als het zo briljant is als je zegt en je doet het daarnaast een beetje slim, dan ga je wellicht leuke jaren tegemoet!

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 26-06-2003 23:11]

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:04:27 #60
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402111
Dat betekent voor de niet wetenden (een besloten vennootschap)

een eenmanszaak is veel te riskant dacht ik zo en dan ben ik alleen eindverantwoordelijk met een bv kan dat verdeeld worden over meerdere mensen, ok dan zullen ook meer mensen geld willen verdienen maar dan zijn de plannen niet vanuit 1 visie gemaakt maar vanuit meerdere visies en dus haal ik er dan alle fouten uit... en dus een perfect feest dacht ik zo forgive me if i'm wrong

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11402117
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:03 schreef Poepoog het volgende:
Voor een BV. heb je een behoorlijk groot bedrag nodig.

Soms is het zo dan een bank daar een speciale oplossing voor heeft voor starters, maar ik denk niet dat de eerste de beste bank dat voor een 15 jarige beschikbaar heeft


wel als ie de bank berooft
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:06:59 #62
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11402182
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:52 schreef sony_vaio het volgende:
mijn pa wil me wel supporten dus...
Heeft je pa verstand van feesten? Heeft je pa een heleboel lef en geld? Dan heb je aan je pa een goeie! If not: hou je familie altijd buiten je eigen zakelijke avonturen. Gaat het mis, dan help je je hele familie naar de donder...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:07:12 #63
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402189
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:04 schreef sony_vaio het volgende:
Dat betekent voor de niet wetenden (een besloten vennootschap)

een eenmanszaak is veel te riskant dacht ik zo en dan ben ik alleen eindverantwoordelijk met een bv kan dat verdeeld worden over meerdere mensen, ok dan zullen ook meer mensen geld willen verdienen maar dan zijn de plannen niet vanuit 1 visie gemaakt maar vanuit meerdere visies en dus haal ik er dan alle fouten uit... en dus een perfect feest dacht ik zo forgive me if i'm wrong


okee, je bent dus niet alleen en je wilt in dit geval je aandelenkapitaal verdelen over meerdere mensen. dan moet je met z'n allen ¤ 18.000 inbrengen, gaat dat lukken?
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_11402198
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:04 schreef Steve-O het volgende:

[..]

wel als ie de bank berooft


Denk dat geeneens boven de toonbank komt
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:07:29 #65
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402199
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:06 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heeft je pa verstand van feesten? Heeft je pa een heleboel lef en geld? Dan heb je aan je pa een goeie! If not: hou je familie altijd buiten je eigen zakelijke avonturen. Gaat het mis, dan help je je hele familie naar de donder...


- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:08:00 #66
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402219
aah, een kenner in het topic dat vind ik fijn dan kan ik dus nog meer informatie inwinnen. Goed misschien wil iemand wel met mij in zee (een man van 50) en die zit ook al 40 jaar in de horeca hij begon als aardappel peller ofzo in een restaurant en heeft een bedrijf gehad met meerdere takken, ongeveer 5 takken vrij groot dus. hij is ermee gestopt omdat, hij er niet zoveel zin meer in had en omdat, hij simpelweg al lang en breed het spreekwoordelijke binnen is.

hij ziet een boel in mijn plannen en is blij dat een jong iemand als ik dergelijke plannen heeft.

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:09:55 #67
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402276
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:07 schreef iemoe het volgende:

[..]


Mijn pa heeft wel een boel verstand van feesten en is zelf ook zelfstandig ondernemer, en hij heeft ook genoeg kapitaal...
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11402295
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:09 schreef sony_vaio het volgende:

[..]

Mijn pa heeft wel een boel verstand van feesten en is zelf ook zelfstandig ondernemer, en hij heeft ook genoeg kapitaal...


Waarom doe je het dan niet met je vader als zakenpartner?
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:12:25 #69
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11402352
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:10 schreef Poepoog het volgende:
Waarom doe je het dan niet met je vader als zakenpartner?
My thoughts exactly!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:13:12 #70
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402371
Dat is eigenlijk vrij ingewikkeld

hij is namelijk een zelfstandig ondernemer van de overheid zeg maar (wethouder) dus hij mag er niets naast doen... vandaar

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:13:24 #71
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11402379
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:08 schreef sony_vaio het volgende:
aah, een kenner in het topic dat vind ik fijn dan kan ik dus nog meer informatie inwinnen (...)
Bespeur ik enige irritatie?

Ik meende het goed hoor

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 26-06-2003 23:13]

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:13:36 #72
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402385
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:10 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Waarom doe je het dan niet met je vader als zakenpartner?


of ervaring opdoen in het bedrijf van je pas tot je 18e ofzo. volgens mij gaan er een hoop deuren open als je eenmaal the legal limit bereikt hebt?
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:14:02 #73
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402394
Nee ik vind het juist fijn dat je de moeite neemt hier dingen te posten,
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11402400
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:13 schreef sony_vaio het volgende:
Dat is eigenlijk vrij ingewikkeld

hij is namelijk een zelfstandig ondernemer van de overheid zeg maar (wethouder) dus hij mag er niets naast doen... vandaar


pi_11402410
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:13 schreef sony_vaio het volgende:
Dat is eigenlijk vrij ingewikkeld

hij is namelijk een zelfstandig ondernemer van de overheid zeg maar (wethouder) dus hij mag er niets naast doen... vandaar


Tja

Je moeder dan misschien?
Een andere familie lid wat in ieder geval garant kan staan ?

  donderdag 26 juni 2003 @ 23:14:53 #76
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402415
Kom op zeg. dat wordt dan een zelfstandig ondernemer genoemd hoor ik weet niet of je het weet

to poepoog: euh ja dat zou kunnen maar mijn moeder is eigenlijk nog van de oude stempel dus die ziet er niet zoveel brood in en durft zoiets nooit aan te gaan

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:16:14 #77
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11402452
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:13 schreef sony_vaio het volgende:
hij is namelijk een zelfstandig ondernemer van de overheid zeg maar
Huh
Zelfstandig ondernemer van de overheid. Dit klopt op twee manieren niet: de overheid heeft geen ondernemers, en als je zelfstandig bent, dan ben je van niemand. Kun je dit toelichten??
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:17:05 #78
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402474
Euh, ja ik weet ook niet precies hoe het zit.

maar een wethouder heeft mensen onder zich en districten of dergelijks en dan wordt zoiets dus een zelfstandig ondernemer genoemd. Ik zal het eens aan hem vragen

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:18:07 #79
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11402493
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:17 schreef sony_vaio het volgende:
maar een wethouder heeft mensen onder zich en districten of dergelijks en dan wordt zoiets dus een zelfstandig ondernemer genoemd. Ik zal het eens aan hem vragen
Ik ben benieuwd (beetje offtopic wel), dus mocht je eruit zijn, dan hoor ik het graag (en ook dit meen ik weer serieus).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:20:59 #80
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402560
Ik heb het gevraagd en hij is zelfstandig ondernemer omdat, hij geen mensen onder zich heeft en niet boven zich of dergelijks het is in ieder geval gecompliceerd.

en met hem heb ik eerder dat cd-compilatie gebeuren bedacht, daar was hij ook echt mee bezig maar toen werd ie wethouder en kon het niet meer. hij mag nog geen 10tje in ontvangst nemen (omkoping e.d.) overigens hiervoor was hij directeur.

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:23:13 #81
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402603
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:13 schreef sony_vaio het volgende:
Dat is eigenlijk vrij ingewikkeld

hij is namelijk een zelfstandig ondernemer van de overheid zeg maar (wethouder) dus hij mag er niets naast doen... vandaar


da's dan niet ingewikkeld, met publiek geld mag je geen privaatonderneming 'sponsoren'. dat heet staatssteun en is verboden.


edit: hoe dat werkt met z'n privé vermogen weet ik dan weer niet.

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_11402627
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:23 schreef iemoe het volgende:

[..]

da's dan niet ingewikkeld, met publiek geld mag je geen privaatonderneming 'sponsoren'. dat heet staatssteun en is verboden.


En wat is hier precies publiek geld?
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:26:39 #83
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402673
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:24 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En wat is hier precies publiek geld?


het is mij niet duidelijk of onze jonge vriend het over paps prive vermogen heeft over over het vermogen waar ie professioneel verantwoordelijk is.
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:27:28 #84
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402696
Publiek geld?

hehe alles wat jij koopt van brood tot tv tot huis daarvan (brood niet:S) wordt hij o.a. betaalt belasting en consorten dus

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:28:37 #85
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402727
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:27 schreef sony_vaio het volgende:
Publiek geld?

hehe alles wat jij koopt van brood tot tv tot huis daarvan (brood niet:S) wordt hij o.a. betaalt belasting en consorten dus


wat een uitermate onduidelijke zin.

publiek geld is subsidie vanuit de overheid.

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:29:11 #86
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402745
Ofwel belasting enzo dus
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:30:15 #87
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402766
En dus heb ik het over zijn prive vermogen... vrij veel dus
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:31:44 #88
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402807
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:30 schreef sony_vaio het volgende:
En dus heb ik het over zijn prive vermogen... vrij veel dus
okee, dat andere leg ik je nog wel een keer uit (waarschijnlijk niet overigens..)

dan moet je hem zo gek krijgen..

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:33:10 #89
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11402857
*zucht*

dat kan dus niet want, hij mag geen geld aannemen van niemand....

Dus pa is geen oplossing...

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:37:26 #90
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_11402987
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:33 schreef sony_vaio het volgende:
*zucht*

dat kan dus niet want, hij mag geen geld aannemen van niemand....

Dus pa is geen oplossing...


hij inversteert toch in jouw bedrijf (commanditair vennoot?) of mag dat ook niet? (zou ik eens na moeten zoeken)

zolang jij geen opdrachten doet voor zijn club, zie ik niet zo'n probleem...

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:41:43 #91
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11403083
Nou kijk het is dan duidelijk dat hij nog iets erbij doet in samenwerking met andere bedrijven en dan kan hij dus beschuldigt worden voor omkoping als het gaat om het laten bouwen van een pand voor een bedrijf die meewerkt. snap je?

en dat is het slechtste wat een wethouder kan overkomen.

DAT is dus de reden dat hij niet mee kan/mag en ook niet wil meehelpen. (zekerheid voor alles)

maar kenner (ben je naam even kwijt)

vertel eens (als je wil) wat het jou heeft gekost in tijd geld, en wat het jou tot nu toe heeft opgeleverd (het is begrijpelijk als je niet wil antwoorden) maar dit lijkt mij wel vrij nuttige informatie

en vooral wanneer begon jij eraan te denken een bedrijf te starten? wanneer werdt het winstgevend? dat soort dingen

bedankt!

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  vrijdag 27 juni 2003 @ 00:33:06 #92
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11404250
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:41 schreef sony_vaio het volgende:

maar kenner (ben je naam even kwijt)


Wie bedoel je??
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 27 juni 2003 @ 08:32:29 #93
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11406432
Jou
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11410421
Heb schijt aan al die lambekken die hiero lopen te zeiken dat je te jong bent. Weet in ieder geval wel dat het je zonder een volwassen (18+ dus) niet gaat redden omdat veel deuren voor je gesloten blijven. Als ik het goed begrijpwil je dus feesten organiseren in een horecagelegenheid. Hiervoor hoef je dus dan niet te overleggen met politie/brandweer en dergelijke omdat alle vergunningen hiervoor al rond zijn. Dj's die gratis draaien, geef ze een beetje geld per uur zijn ze ook blij. Schrijf in ieder geval eerst een goed plan met hoe je alles van plan bent te regelen. Dan heb je alles voor jezelf al goed op een rij qua kosten en dergelijke en dan kun je altijd nog beslissen om het niet te doen. Volgens mij heb je wel steun van een "rijke" man achter je die, zoals ik het begrijp jou het gunt en niet uit is op het uitbuiten van jou. Ik vind het een leuk idee, maar begin klein.
Qua promotie en zo, moet je feesten aanmelden op party-websites (TWmagazine, partyflock e.d) op het internet en posters plakken in het centrum en op scholen. Zelf je website promoten op deze posters moet uiteraard ook. Geef mensen de mogelijkheid achteraf foto's te bekijken en eventueel de muziek te downloaden van de website zodat ze achteraf ook nog eens aan het feest denken.

suc6

shit, best lang verhaal geworden eigenlijk, ppfffiieeuwww tijd voor koffie

was ik nog niet duidelijk genoeg........
  vrijdag 27 juni 2003 @ 12:29:57 #95
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11410474
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 23:41 schreef sony_vaio het volgende:
vertel eens (als je wil) wat het jou heeft gekost in tijd geld, en wat het jou tot nu toe heeft opgeleverd (het is begrijpelijk als je niet wil antwoorden) maar dit lijkt mij wel vrij nuttige informatie

en vooral wanneer begon jij eraan te denken een bedrijf te starten? wanneer werdt het winstgevend? dat soort dingen

bedankt!


Mijn bedrijven zitten in een heel andere branche, dus mijn situatie is niet echt op jou van toepassing. Maar goed:

1e (advies- en onderzoeksbureau retail- en detailhandel): eerste drie jaar 60 uur per week, kosten 100.000 gulden, opbrengst minimaal. Na vier jaar de wijze van werken volledig gereorganiseerd. Kosten 50.000 gulden. Winstgevend binnen drie maanden. Nu: 20 - 25 uur per week, omzet en marge stabiel en de opbrengst voor mij en mijn partner is errug prettig.

2e (internetwinkel): eerste half jaar zo'n 25 uur per week om uit de grond te stampen (had niet zo'n haast wegens reeds aardige stroom aan inkomsten). Daarna 2 maanden lang zo'n 40 uur per week om te lanceren. Kosten totaal 7.500 euro. Nu: met z'n tweeen 10 tot 16 uur per week om bestellingen af te handelen. Inkomsten zijn leuk als aanvulling

Wanneer ik eraan begon te denken? Net als jij toen ik ongeveer 15 was. Als ik je zo lees, dan denk ik echt wel dat het erin zit bij je. De kunst is je in te houden tot je werkelijk de handen vrij hebt. Anders zouden je aspiraties je nog wel eens veel te vroeg kunnen nekken (tenzij je inderdaad the one in a million bent).

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_11410552
euhm, ja leuk idee altijd een eigen bedrijf beginnen maar heb je al wel eens aan de minder populaire kanten gedacht: zoiets als boekhouding e.d. ?
  vrijdag 27 juni 2003 @ 12:51:21 #97
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11410888
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 12:34 schreef Yanderboi het volgende:
euhm, ja leuk idee altijd een eigen bedrijf beginnen maar heb je al wel eens aan de minder populaire kanten gedacht: zoiets als boekhouding e.d. ?
Daar zijn nou administratiekantoren voor. Dus: uitbesteden aan iemand die daar wél (zin in) en verstand van heeft.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_11412476
enig idee wat dat kost?
  vrijdag 27 juni 2003 @ 14:47:29 #99
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11413106
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 14:14 schreef Yanderboi het volgende:
enig idee wat dat kost?
Jazeker: in mijn geval ¤ 520 euro ex btw voor het laatste kwartaal
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_11413231
wat lopen sommige mensen te drammen zeg
laat hem eerst ff een plan op papier zetten, dan kan hij zelf zien of het een rendabel zaakje is op het eerste gezicht. Een beetje risico lopen is niet verkeerd hoor, en het gaat hier nog niet om miljoenen feesten.
Denk anders ff aan Loesje: "Leven is het meervoud van Lef!"

was ik nog niet duidelijk genoeg........
pi_11413263
lukt je nooit

I repead....NEVERRRR

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 14:56:54 #102
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11413283
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 14:54 schreef KickAss het volgende:
wat lopen sommige mensen te drammen zeg
Moet je poepen of zo??
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_11414107
waar heb jij het over dan??
was ik nog niet duidelijk genoeg........
  vrijdag 27 juni 2003 @ 16:03:54 #104
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11414777
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:37 schreef KickAss het volgende:
waar heb jij het over dan??
Dat je zo zit te zeuren...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 28 juni 2003 @ 12:22:46 #105
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11428453
Kom op zeg hou die slow chat voor je.

Maar dus in feite als ik elisaB mag begrijpen, hoef je eigenlijk niet zoveel uren maken en hoef je zelf ook niet zoveel doen.

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  dinsdag 1 juli 2003 @ 01:55:52 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_11479223
Kweenie waarom iedereen het idee nu zit af te zeiken, een bedrijf starten is prima te doen op je 15e zoals Ben Woldring (ofzo) al heeft bewezen, al is het dan eerder dan het soort bedrijven waarbij je minder afhankelijk bent van anderen zoals internet/webdesign/webwinkels/programmeren/systeembeheer/computerreparaties/multimediaproducties/productvergelijkingen achtige bedrijfjes.

Met de kennis en ervaring die je opdoet met simpele bedrijfjes kan je later weer grotere, meer gecompliceerdere en meer verdienende doen.

In ieder geval heb ik diepe bewondering voor mensen die op zulke jonge leeftijd al duidelijk weten wat ze willen

  dinsdag 1 juli 2003 @ 13:17:43 #107
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11485289
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 12:22 schreef sony_vaio het volgende:
Kom op zeg hou die slow chat voor je.

Maar dus in feite als ik elisaB mag begrijpen, hoef je eigenlijk niet zoveel uren maken en hoef je zelf ook niet zoveel doen.


Weet je wat ik doe? Ik ga geen eens meer mijn best doen om jou serieus te antwoorden. Zooo ontzettend zonde van mijn dure tijd!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 2 juli 2003 @ 22:28:36 #108
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_11522482
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 12:22 schreef sony_vaio het volgende:
Kom op zeg hou die slow chat voor je.

Maar dus in feite als ik elisaB mag begrijpen, hoef je eigenlijk niet zoveel uren maken en hoef je zelf ook niet zoveel doen.


Tja, als je het op deze manier brengt heeft niemand (waaronder ik) nog zin om je vooruit te helpen
pi_11525684
Ik zal ook nog eens een poging ondernemen om hier iets nuttigs neer te pennen.

Ik vrees er een beetje voor dat je ouders dit allemaal niet kunnen gaan toestaan. Het soort bedrijf dat jij wil gaat enorm veel tijd vergen, en dat ga je gewoon niet kunnen opbrengen omdat je nog school hebt enzo. Op den duur wordt dat gewoon niet meer haalbaar voor je. Ook niet vergeten dat tijdens je examens / tentamens het werk allemaal lekker voort moet gaan.

Ik heb ook mijn eigen bedrijf, en mag nu de komende maand bijzonder veel werk inhalen omdat ik examens heb gehad en zodoende geen tijd. Ik kan mij dit nog enigszins veroorloven, door de sector waar ik in zit. In jouw sector is daar echter geen plaats voor. De grote feesten zijn net na jouw examens enzo.

Zoals ook al eerder vermeld, ben je helaas nog "maar" 15 en dat gaat je zeker niet helpen. Je zal gewoon weggelachen worden door de meesten, of dat nu terecht is of niet. Het enige voordeel in je leeftijd is de eventuele mediabelangstelling die je kan opwekken. Het gebeurt immers niet al te vaak dat een 15-jarige zoiets doet. Minderjarig zijn heeft zo enorm veel nadelen : je mag geen contracten sluiten, geen leningen, ... Voor al die dingen zal je naar je ouders moeten stappen, en zal je die ook keer op keer opnieuw moeten overtuigen, want zij tekenen ook niet zomaar alles wat ze in handen krijgen. Dat kan bijzonder ontmoedigend werken.

En je vragen wanneer je bedrijf winstgevend zal worden zijn gewoon irrationeel. Dat verschilt echt van bedrijf tot bedrijf, en daar zal absoluut niemand je een antwoord op kunnen geven. Wat ik voorstel is dat je een serieus plan opmaakt en dat bekijkt. Vervolgens doe je alle kosten maal 2 en deel je alle opbrengsten door 2, zodat je al iets realistischer wordt (geloof me, je ziet het sowieso altijd veel positiever in dan het is).

Wat ik jou zou voorstellen is dat je verder gaat zoals je bezig bent. Wat ik eronder heb verstaan is dat je al regelmatig mee helpt met organiseren van feesten. Je doet nu enorm veel ervaring op, je vindt het leuk en je verdient er nog een risicoloos centje mee. Doe zo nog enkele jaartjes verder en tegen dat je 17-18 bent, zal je je benodigde respect al verdiend hebben. Laten we dan nog eens praten.

  donderdag 3 juli 2003 @ 11:49:08 #110
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11531556
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 22:28 schreef QOnline het volgende:
Tja, als je het op deze manier brengt heeft niemand (waaronder ik) nog zin om je vooruit te helpen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 3 juli 2003 @ 17:03:16 #111
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11538746
Het spijt me elisaB als je het zo opvat maar zo bedoelde ik het niet.

Affijn,

bedankt voor je zeer verhelderende tekst.

Ik heb momenteel want, mijn hoofd barst nog van de ideeen elke avond voor het slapen gaan schrijf ik een plan op voor een feest. dus de titel van het feest de locatie entree prijs drank prijzen. enzovoort

en dat doe ik sinds enkele dagen elke avond en zo krijg ik dus een boel plannen. de ene goed de andere minder.

Maar dus, ik heb er nog eens rationeel over nagedacht en misschien of vrijwel zeker is dit niet de meest gunstige leeftijd. Maar ik heb wel een ander plan. en hoeft niet eens onder mijn eigen bedrijfs naam. namelijk een goede vriend van me (hij is wel 50) heeft 2 bedrijven in de horeca/catering en begint straks een derde met een hele schone start. hij wil graag dat ik hem daarbij help.
Dit wil ikzelf ook graag en hij weet dat ik hierna een zeer tijd vergende en slopende opleiding ga doen dus geeft hij me vrijheid. (middelbare hotelschool MHS).

Dus dan wil ik de plannen onder de naam van dat bedrijf doen eigenlijk en dan met hem de uiteindelijke winst 50/50 gaan doen bijvoorbeeld. maar daarentegen moet er als voorbeeld: op de kaartjes die verkocht worden staan: powered by: en dan mijn eigen bedachte bedrijfsnaam

Een soort sluikreclame voor later dat dan later, als het daadwerkelijk zover zou zijn. dat iedereen al een beetje van het bedrijf heeft gehoord.

Dus een soort opstapje.
Wat dachten jullie daarvan (liefst de inteligentere mensen antwoorden: elisaB en die andere (sorry ben jouw naam even kwijt) Maar liever niet de mensen die even oud zijn en die het maar belachelijk vinden.

Hartelijk dank,

En elisaB ik bedoelde het anders dan je denkt iig niet vijandig...

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11542984
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 17:03 schreef sony_vaio het volgende:

Dus dan wil ik de plannen onder de naam van dat bedrijf doen eigenlijk en dan met hem de uiteindelijke winst 50/50 gaan doen bijvoorbeeld. maar daarentegen moet er als voorbeeld: op de kaartjes die verkocht worden staan: powered by: en dan mijn eigen bedachte bedrijfsnaam


Ik denk dat het sowieso een goed idee is om als je iets wil beginnen dat met iemand anders te doen, bij voorkeur met meer (levens)ervaring.

Echter, je zegt dat je de winst dan bijvoorbeeld 50/50 wil delen, maar als je verlies lijdt, wordt dat dan ook 50/50 gedeelt? Dan is het namelijk ineens een stuk minder aantrekkelijk, zeker omdat je in tegenstelling tot iemand van 50 met twee bedrijven waarschijnlijk minder financieel incasseringsvermogen hebt.

Daarnaast krijg ik een beetje het idee dat je te weinig weet van dingen die er ook bij komen kijken zoals administratie. marketing, financiering en dergelijke.

Daarom is mijn advies: laat die vriend van je (waarschijnlijk je huidige baas, of niet?) zijn projectje starten, en ga hem gewoon helpen tegen een aantrekkelijk loon, en regel desnoods een leuke optieregeling als het goed loopt. In dat geval heb je wel de lusten, maar niet de lasten, die je volgens mij namelijk niet kan dragen

Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de wet van Hofstadter.
  donderdag 3 juli 2003 @ 20:40:15 #113
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11543193
Hmz,...

ja de zaak ligt nogal gecompliceerd maar dat maakt niet uit en daar heb ik eerlijk gezegd ook niet aan gedacht de verliezen delen. Omdat, ik dat met mijn ideeen ook niet verwacht maareh

Nou ik heb de ondernemerstest gedaan OK dat is ook maar een moment opname maar ik heb overal voldoende voor gescoord behalve voor marketing.

En, ik weet wel een beetje waar ik het over heb 2 jaar bedrijfsadministratie e.d. gedaan, boekhouding, simulatie van een echt bedrijf enzovoort...

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11572756
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 20:40 schreef sony_vaio het volgende:
Hmz,...

ja de zaak ligt nogal gecompliceerd maar dat maakt niet uit en daar heb ik eerlijk gezegd ook niet aan gedacht de verliezen delen. Omdat, ik dat met mijn ideeen ook niet verwacht maareh


hahahahahahaha

Jij hebt er echt helemaal niks van begrepen Je kunt zoveel testen doen als je wilt, maar dit is echt zo'n domme opmerking dat ik oprecht voor je hoop dat je geen eigen bedrijf gaat beginnen

Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de wet van Hofstadter.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 22:55:56 #115
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11587428
wtf

onderbouw even als je wil

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11597089
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:55 schreef sony_vaio het volgende:
wtf

onderbouw even als je wil


Je denkt niet na over de risico's omdat je veel te veel vertrouwen in jezelf hebt. Dat jij denkt dat het zo'n goed idee is wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk winstgevend wordt, het kan natuurlijk ook tot grote verliezen lijden.

Desalniettemin hou jij daar geen (of onvoldoende) rekening mee. Dat soort naiviteit komt je echt duur te staan als het een keer tegen zit, en daarom denk ik dat het niet verstandig is als jij aan zoiets begint.

Genoeg toelichting zo?

Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de wet van Hofstadter.
  zondag 6 juli 2003 @ 14:36:37 #117
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11597706
hmz, ja maar niet gegrond

Lees dan even mijn laatste verhaal...

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11598026
quote:
Op zondag 6 juli 2003 14:36 schreef sony_vaio het volgende:
hmz, ja maar niet gegrond

Lees dan even mijn laatste verhaal...


Uit jouw laatste verhaal blijkt helemaal niet dat er geen risico is, er staat alleen dat de winst gedeeld wordt. In dat geval lijkt het mij ook aannemelijk dat het verlies ook gedeeld wordt.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de wet van Hofstadter.
  woensdag 9 juli 2003 @ 14:51:59 #119
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11665504
Ja dat is waar...
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  woensdag 9 juli 2003 @ 16:02:59 #120
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_11666784
TS, ga er eens van uit dat ondanks al jouw inzet,
1. je party slechts voor de helft verkocht wordt.
2. je vriendjes niet voor niets willen werken.
3. je alle kosten moet voorschieten.

Maak nu een bedrijfsplan en een begroting, en kijk of je nu nog winst maakt, en vooral wat je gaat doen als dat niet het geval is.

een website opzetten is supersimpel in vergelijking met een sluitende (en betrouwbare) begroting maken.

Ik wil je niet demotiveren, maar even een bedrijf opzetten vereist meer dan enthousiasme en goede ideeen. Zorg dat je ideeen financieel sluitend zijn, en hou ook rekening met fouten / onwillige mensen / problemen. Ik vermoed dat ik zonder problemen verschillende zaken kan opnoemen waar beslist nog niet aan gedacht heb.

  woensdag 9 juli 2003 @ 16:06:48 #121
54624 _dazzling
nee jij trekt volle zalen
pi_11666839
hoi hoi,

nogal plannen voor een 15jarige!! Knap hoor.

ik denk dat je het beste kunt starten door eens naar de kamer van koophandel te gaan. Zij kunnen je waarschijnlijk al veel dingen uitleggen. Er worden ook veel seminars gegeven waar startende ondernemers aan deel kunnen nemen. Trek daar eens een avondje voor uit, is erg leerzaam.

Suc 6

liever voor achter dan hoog nietwaar?
  woensdag 9 juli 2003 @ 19:05:17 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_11669846
Gewoon die bedrijfjes starten en een paar keer op je bek gaan. Is helemaal niet erg (tenzij je veel schulden maakt) en je krijgt er een schat aan ervaring van. Het derde bedrijf ofzo dat je start wordt wel een succes en dan staan al die sceptici hier met een bek vol tanden
  woensdag 9 juli 2003 @ 19:17:23 #123
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11670035
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon die bedrijfjes starten en een paar keer op je bek gaan. Is helemaal niet erg (tenzij je veel schulden maakt) en je krijgt er een schat aan ervaring van. Het derde bedrijf ofzo dat je start wordt wel een succes en dan staan al die sceptici hier met een bek vol tanden
Goed idee joh!
NOT
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_11670042
Go for it!!!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_11670621
Ik wil je best wat info geven, maar je gedraagt je echt als een arrogante
**** (oftewel dat is meteen tip 1).....

Verder zou ik klein beginnen, en vooral niet een meteen een bedrijf oprichten. Begin klein met een drive-in show en ga wat feestjes bij vriendjes, familie, kennisen ed doen. Die kunnen je netjes zwart uit betalen. Iedere ondernemer is zwart begonnen (of doet het nog steeds). Op die manier kun je een beetje startkapitaal opbouwen en over een jaar of 3 je grote (geheime) plannen uitvoeren.

Bovendien, nofi, als je zelf al zegt dat marketing je zwakste kant is kun je er beter helemaal niet aan beginnen, want dat is het aller - aller belangrijkste als je een feest geeft. Zorg dat mensen naar jouw feest toe willen en ook de volgende keer weer terug willen komen. Ik ken genoeg feesten met 5 a 6 nationaal bekende dj's (ala Michel de Heij, Secret Cinema) die uiteindelijk maar 500 bezoekers hadden (er was plaats voor 5000 man...).

Bovendien is het uitgaansleven heel erg onderheving aan hypes. Misschien ken je het wel als je zelf utigaat. Plotseling wordt een bepaald cafe helemaal "in" en zit het er opeens stampvol, alleen maar omdat andere mensen er ook naar toe gaan. Persoonlijk ken ik cafes waar de ene week niemand zit en de volgende weken 400 man. Meestal duur zo'n hype ook maar een maand of 6 - 12.

Voor de rest is belangrijk de branding: het imago van je merk. ID-T heeft een ijzersterk imago. Dat imago is ook heel belangrijk, omdat veel mensen het imago van je bedrijf spiegelen aan dat van je feest. Oftewel sta je bekend als een pukkelige jongen van 15 die lacht om zijn eigen grapjes dan gaan mensen er van uit dat jou feesten ook saaier dan saai zijn. Zorg dus dat je zelf niet teveel met het bedrijf geassocieerd wordt, mar houd een zekere anonimiteit.

Voor de rest: gebruik hele terughoudende prognoses. Je eerste feest wordt hou dan ook slecht bezocht. Ga er niet vanuit dat je meteen 200 man hebt. Met 20 betalende gasten mag je al blij zijn.

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_11671507
Feesten organiseren is linke business. Ik heb het zelf ook eens geprobeerd. Samen met twee vrienden een zaal afgehuurd. Kostte 2500 gulden, en dan regelden ze ook de vergunning voor je. Overigens was dit de allergoedkoopste mogelijkheid hier in de buurt. Ik heb geen idee wat iets dergelijks elders in het land kost. De bar moest appart afgehuurd worden, en dan moest je de inkoop ook via hun doen. Anders zou de drankopbrengst voor hun zijn.

Vervolgens moest er voor ongeveer 1300 gulden geluidsapparatuur gehuurd worden. Flyer laten ontwerpen, en 10.000 stuks laten drukken in full-color (tip: gianotten in Tilburg, niet duur).

Flyers rondgebracht bij winkels, op scholen, via vriendjes, etc. twee maanden van te voren.

Verder hadden we 4 DJ's. Geen landelijk bekenden, maar in de regio wel goed bekend. Danseressen waren ook aanwezig, en we hadden de hele tent wit gemaakt met geimpregneerd katoen. Van de politie moesten we voor elke 150 bezoekers een security mannetje hebben. Moest er dus 6 huren.
Al met al een hoop werk. Heeft een half jaar voorbereiding gekost (uiteraard deden we dit naast school erbij, en dus niet full-time).

Het exacte totaal van de kosten weet ik niet meer, daarvoor is het te lang geleden. Uiteindelijk kwamen er veeeel minder bezoekers dan verwacht. Het feest was erg geslaagd verder, maar aan het eind hebben we er met zijn drieën ongeveer 2500 gulden verlies op gemaakt

Kortom, het is erg leuk om te doen, en je bent er echt niet te jong voor. Gewoon doen, doorgaan waar anderen zeggen dat het niet kan. Dat zijn de goede eigenschappen om ondernemer te worden, en tevens de reden dat jij waarschijnlijk later een groot zeiljacht onder je kont hebt en zij niet

Maar hou er wel rekening mee dat, zoals eerder in dit topic gemeld, het organiseren van feesten een groot risisco met zich meebrengt. De initiële investering is namelijk erg hoog, en de brance is zeer trendgevoelig. Marketing is absoluut het aller belangrijkste als je veel bezoekers wil trekken. Eigenlijk nog belangrijker dan bijv. de aankleding van het feest. En aangezien je hier niet zo best op scoorde in je test zou ik er maar eens een boekje over gaan lezen. Weet je iig iets meer.

succes.

  donderdag 10 juli 2003 @ 01:40:11 #127
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11677055
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 20:45 schreef mcgeez het volgende:
[...]
Bedankt man

dit was nou behulpzaam topic is een beetje aan het afsterven geloof ik

Maar nogmaals bedankt ik ga alles nog reviewen en dergelijken

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  donderdag 10 juli 2003 @ 01:43:39 #128
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11677088
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 19:57 schreef mabit het volgende:
[..]
Jij en de rest ook hartelijk dank! ToP

Maar arro. beetje vroeg om daarover te oordelen lijkt me. Maar ik review alles nog en ga naar de KvK maar ik heb momenteel geen tijd maar info inwinnen kan altijd!

Thnx Guys!

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11677934
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 01:43 schreef sony_vaio het volgende:

[..]

Jij en de rest ook hartelijk dank! ToP

Maar arro. beetje vroeg om daarover te oordelen lijkt me. Maar ik review alles nog en ga naar de KvK maar ik heb momenteel geen tijd maar info inwinnen kan altijd!

Thnx Guys!


Na lang twijfelen of ik hier een reply neer zou zetten, toch maar doen. Ik weet niet of het verstandig is om nu een bedrijf te starten. Ik denk dat je te jong bent en vooral door de positieve kanten gedreven wordt zonder van de negatieve kanten genoeg af te weten, of uberhaupt deze te overzien.

Als hier iemand een probleem post, dan krijgt die persoon al gauw als antwoord dat je wel een kennisje hebt die dat gratis voor je doet. Hoe lang denk je dat mensen iets gratis voor je blijven doen als jij winst maakt? Niet lang.
Daarnaast gaf je aan dat je marketing kant niet zo super is. Dit is juist heel belangrijk, hoe regel ik het met mijn prijzen, hoe prijs ik mijn feesten aan e.d. Het is daarnaast enorm belangrijk om een goed financieel plaatje rond te krijgen.

Ik heb zelf ook een aantal jaar een bedrijf gehad, en ook marketing was niet mijn sterkste kant. Via via heb ik erg goed verdient, en met wat hulp van derden ook m'n financiele kant verder goed rond gehad. Maar in mijn geval had ik een business met amper tot geen risico, waar jij wel heel veel last van hebt. (Reden dat ik bedrijf nu niet meer heb is niet omdat ik wat moeite had met de marketing kant, maar omdat ik naar het buitenland ben verhuisd).

En dat arrogant? Ja dat ben ik wel met Mabit, was het geloof ik, eens. Ik had het vanaf je eerste post in het topic en dat is alleen maar versterkt. Met arrogantie is niets mis, en is ook zeker wel iets wat je nodig hebt in het bedrijfsleven. Je moet alleen leren tegen wie je arrogant kan zijn (en dat zijn niet de mensen die je gratis advies geven).

Je geeft ook aan nu geen tijd te hebben. Het is nu zomervakantie (of bijna zomervakantie, weet niet precies hoe het in Nld zit) je zou nu juist tijd moeten hebben. Als je het nu al niet hebt, zou ik er niet aan beginnen, want nu heb je verder weinig tot geen andere verplichtingen.

Als ik jou was zou ik nog een aantal jaar wachten, ik denk dat het nu nog vooral de "onbezonnen" jeugd is die je drijft, maar in een paar jaar denk ik, dat je een hele goede ondernemer kan worden.

Ps ik was 20 toen ik een bedrijf begon.

  vrijdag 11 juli 2003 @ 09:33:10 #130
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11701053
Bedankt ook behulpzaam

ik ga ook wachten en dan later als ik helemaal klaar ben met school enzo. Dan ga ik me er weer op concentreren. in ieder geval bedankt

It has been a True Awakening

en het spijt me dan als ik arrogant ben geweest dat was niet de bedoeling

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
pi_11707153
Sorry tis nie positief dat ik dit zeg maar de markt voor dancefeesten is toch al een tijdje verzadigd. Om daar als nieuwkomer in te komen moet je wel met een heel nieuw concept komen. En er zijn al 3 grote marktspelers HQ (Dance Valley) Qdance (Qlimax) ID&T (Sensation) Maarjah wens je veel succes met ondernemen
Ik ga incognito door het leven..........
pi_11734112
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 14:06 schreef AcidTrance het volgende:
Sorry tis nie positief dat ik dit zeg maar de markt voor dancefeesten is toch al een tijdje verzadigd. Om daar als nieuwkomer in te komen moet je wel met een heel nieuw concept komen. En er zijn al 3 grote marktspelers HQ (Dance Valley) Qdance (Qlimax) ID&T (Sensation) Maarjah wens je veel succes met ondernemen
HQ is een feest net zoals Dance Valley is en ze worden allebei door UDC georganiseerd.

Qlimax is van ID&T

dus dan houdt je 2 grote partijen over, wordt toch niet moeilijk om daar tussen te komen? Zie Awakenings en Extrema

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_11958378
succes
pi_11958691
heb je hier al gekeken..?

minderjarige ondernemers

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_11980695
KEEP ON DREAMING
Met al die domme vragen die je stelt schat ik je kansen ongeveer op 0.0
Als je een beetje nagedacht had was je al langsgeweest bij de KvK, waar je hartelijk uitgelachen zal worden.

1. Waar ga je geld vandaan halen
2. Waar ga je kennis vandaan halen (je heb getoond dat je die zelf niet hebt)
3. Hoe denk jij te concurreren met bedrijven als UDC en ID&T (nee, ze willen vast niet met je samenwerken)

Think about it

  donderdag 24 juli 2003 @ 10:56:38 #136
61962 happylife
respons: thomasvhoudt@home.nl
pi_11980830
uhhh. ja je kan het doen. \maar geloof me je krijgt het toch niet van de grond.
je kan niet naar de bank gaan en een startcapitaal aanvragen. je bent pas 15 :<
  donderdag 24 juli 2003 @ 13:46:57 #137
61985 HavanaBanana
Terug uit Havana
pi_11984548
Je bent minstens tien jaar te laat met het organiseren van feesten ongeveer. Er zijn al flink wat grote bedrijven actief waar je niet tegenop kunt.
Zomer in m'n bol!!
  donderdag 24 juli 2003 @ 14:18:18 #138
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11985510
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:48 schreef eyal het volgende:
KEEP ON DREAMING
Met al die domme vragen die je stelt schat ik je kansen ongeveer op 0.0
Als je een beetje nagedacht had was je al langsgeweest bij de KvK, waar je hartelijk uitgelachen zal worden.

1. Waar ga je geld vandaan halen
2. Waar ga je kennis vandaan halen (je heb getoond dat je die zelf niet hebt)
3. Hoe denk jij te concurreren met bedrijven als UDC en ID&T (nee, ze willen vast niet met je samenwerken)

Think about it


Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden... (en jij toont het weer aan).

Ik ben het met je eens dat TS niet echt heel erg hard blijk geeft serieus en voldoende inzicht te hebben in wat ie wil gaan starten. Maar weet je veel, misschien zitten wij ernaast. Hoe dan ook: geen reden om hem zo af te zeiken! Jij hebt recent ook geen Nobelprijs gewonnen tenslotte...

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 24 juli 2003 @ 14:54:33 #139
61951 Steker
Je Steekt!!!
pi_11986540
=spam=

[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 24-07-2003 15:17]

pi_12292087
Jongens, wat me opvalt is dat er blijkbaar zelfs volwassenen tussen zitten die zich hier absoluut als ''jaloerse kleuters'' gedragen, met zelf totaal geen verstand van zaken.

Een bedrijf op je 15e niet kunnen runnen? Hoe komt het dan in hemelsnaam dat ik als 15-jarige een succesvol internetbedrijf run ? ( zal verder geen namen noemen )

En kijk naar mannen als Bevelander, Woldring, die begonnen hun succesvolle carriére in hun jeugd, iets wat veel mensen hier niet kunnen zeggen.

Tuurlijk, in de e-business is het stukken gemakkelijker, en om een eigen dance-bedrijf op te zetten zal welllicht wat moeilijker liggen, maar dit is een jongen met ambitie, iemand met ondernemersbloed !

Jongen, als je de ambitie hebt, en graag veel kennis opdoet kom je er wel, al is het dan wellicht niet in je jeugd, dan wel in latere leeftijd gezien je dan al stukken meer ervaring hebt dan andere leeftijdsgenoten...

Succes !

  vrijdag 8 augustus 2003 @ 01:45:31 #141
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12294208
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:05 schreef siroypp het volgende:
Jongens, wat me opvalt

[knip]

Succes !


he he, is me dat lachen!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12298318
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:05 schreef siroypp het volgende:
Een bedrijf op je 15e niet kunnen runnen? Hoe komt het dan in hemelsnaam dat ik als 15-jarige een succesvol internetbedrijf run ?
- Ten eerste zie ik een website niet als een volledig bedrijf.
- Ten tweede lijkt je site (profiel?) gemaakt met Ringtonio. "een full content plug-in voor het bouwen van mobiele entertainment sites, een toepassing van het Betaal & Verzendsysteem van Targetmedia. Met Ringtonio.nl kan een complete GSM site gebouwd worden zonder dat kennis van programmeertalen nodig is. Ook is het niet nodig te beschikken over een eigen database met content zoals de fabrikant het zelf noemt."
Jij runt dus een succesvol "bedrijf" waar je zelf geen **** voor gedaan hebt. Wees er maar trots op.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 11:55:43 #143
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12299193
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:13 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

- Ten eerste zie ik een website niet als een volledig bedrijf.
- Ten tweede lijkt je site (profiel?) gemaakt met Ringtonio. "een full content plug-in voor het bouwen van mobiele entertainment sites, een toepassing van het Betaal & Verzendsysteem van Targetmedia. Met Ringtonio.nl kan een complete GSM site gebouwd worden zonder dat kennis van programmeertalen nodig is. Ook is het niet nodig te beschikken over een eigen database met content zoals de fabrikant het zelf noemt."
Jij runt dus een succesvol "bedrijf" waar je zelf geen **** voor gedaan hebt. Wees er maar trots op.


En jij snapt waarom ik zo heb moeten lachen!

Een 15-jarige met grootheidswaanzin

En nu moet ik alweer lachen!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12300772
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:13 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

- Ten eerste zie ik een website niet als een volledig bedrijf.
- Ten tweede lijkt je site (profiel?) gemaakt met Ringtonio. "een full content plug-in voor het bouwen van mobiele entertainment sites, een toepassing van het Betaal & Verzendsysteem van Targetmedia. Met Ringtonio.nl kan een complete GSM site gebouwd worden zonder dat kennis van programmeertalen nodig is. Ook is het niet nodig te beschikken over een eigen database met content zoals de fabrikant het zelf noemt."
Jij runt dus een succesvol "bedrijf" waar je zelf geen **** voor gedaan hebt. Wees er maar trots op.


Kerel, AllesvoorjeGsm.NL is slechts een onderdeel van mijn bedrijf, ik sta bijv wel degelijk ingeschreven bij de kamer van koophandel en houdt kantoor aan huis, verder lever ik onder andere e-marketing diensten en runnen we nog een aantal andere succesvolle internetsites.
Wat een jaloezie zeg, geeft wel aan hoe het met je niveau zit...
pi_12300859
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:14 schreef siroypp het volgende:

[..]

Kerel, AllesvoorjeGsm.NL is slechts een onderdeel van mijn bedrijf, ik sta bijv wel degelijk ingeschreven bij de kamer van koophandel en houdt kantoor aan huis, verder lever ik onder andere e-marketing diensten en runnen we nog een aantal andere succesvolle internetsites.
Wat een jaloezie zeg, zeker zelf een baantje bij de boer ??


  vrijdag 8 augustus 2003 @ 14:46:21 #146
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_12302880
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:17 schreef siroypp het volgende:

[..]


En kan jij even uitleggen wat er mis is met een baantje bij een boer? Of voelt onze 15 jarige succesvolle internetondernemer zich daar te goed voor? Kom op zeg. Op internet is het makkelijk geld verdienen, omdat er zat mensen zijn die voor de meest waardeloze rotzooi geld willen betalen. En er is ook niets mis met op je 15e een bedrijfje beginnen, maar ik denk dat een evenementen organisatie wel een tandje moeilijker is als een website. Als 15 jarige moet je er ook nog rekening mee houden dat je overal handlichting voor moet vragen bij de rechtbank als je het netjes wilt doen. Want ik neem niet aan dat voor dat soort zaken (zeker het evenementen gebeuren, waar veel geld in om kan gaan) ouders financieel klaar willen staan. Daarnaast is het een hele grote administratieve rotzooi om een bedrijf te runnen, en maakt de belastingdienst het je ook niet makkelijker. Ik vraag me echt af of je als 15 jarige wel de tijd hebt om alle bankzaken, kvk zaken en belastingzaken op een correcte manier rond kan krijgen naast je school.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_12302974
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:05 schreef siroypp het volgende:
Jongens, wat me opvalt is dat er blijkbaar zelfs volwassenen tussen zitten die zich hier absoluut als ''jaloerse kleuters'' gedragen, met zelf totaal geen verstand van zaken.

Een bedrijf op je 15e niet kunnen runnen? Hoe komt het dan in hemelsnaam dat ik als 15-jarige een succesvol internetbedrijf run ? ( zal verder geen namen noemen )

En kijk naar mannen als Bevelander, Woldring, die begonnen hun succesvolle carriére in hun jeugd, iets wat veel mensen hier niet kunnen zeggen.

Tuurlijk, in de e-business is het stukken gemakkelijker, en om een eigen dance-bedrijf op te zetten zal welllicht wat moeilijker liggen, maar dit is een jongen met ambitie, iemand met ondernemersbloed !

Jongen, als je de ambitie hebt, en graag veel kennis opdoet kom je er wel, al is het dan wellicht niet in je jeugd, dan wel in latere leeftijd gezien je dan al stukken meer ervaring hebt dan andere leeftijdsgenoten...

Succes !


Opzich heb je gelijk dat het onzin is om te zeggen dat je per definitie geen eigen bedrijf op je 15 kan hebben. Dat kan misschien wel maar je moet niet naast je schoenen gaan lopen, op je 15 heb je nogal de neiging om dingen niet geheel in perspectief te zien.

De voorbeelden die je aanhaalt zijn daarin ook aardig, Ben woldring heeft geen bedrijf ondanks zijn leeftijd maar dankzij zijn leeftijd, de cruciale factor in het 'succes' van ben woldring is dat hij zo'n grappig jongetje is die iets met internet doet en daarom gratis media krijgt. Wat hij doet is verder niet bijzonder nl. Opzich natuurlijk wel slim om je leeftijd uit te buiten maar de vraag is in hoeverre hij dat zelf bewust doet.

En tja.. beverlanden, mooi voorbeeld van een jongen die op z'n 17-18 naast z'n schoenen aan 't lopen was, grote verhalen over omzet en zaken die hij niet waarmaakt, ook aardig dat ie nu in verband staat met louche praktijken, spam enzo.

  vrijdag 8 augustus 2003 @ 14:51:41 #148
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12302993
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:14 schreef siroypp het volgende:
Kerel...
tssss

Jochie jochie toch...áls het al zo is dat je zo'n óntzettend succesvol ondernemer bent, dan wordt het toch op z'n minst tijd dat je wat gaat doen aan die enorme air van je. Je slaat een volslagen figuur modder...

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12303121
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 17:03 schreef sony_vaio het volgende:
[..]

Ik heb momenteel want, mijn hoofd barst nog van de ideeen elke avond voor het slapen gaan schrijf ik een plan op voor een feest. dus de titel van het feest de locatie entree prijs drank prijzen. enzovoort


Dus jij bedenkt in je bed de drank- en entreeprijzen? Zonder te kijken naar inkoopsprijzen e.d. en hoeveel je moet verdienen om de huur van de locatie te kunnen betalen?

Dat begint al lekker dan Sorry, maar ik kan je niet echt serieus nemen, heb je niet ook al een keer een topic op GoT gestart hierover?

  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:16:01 #150
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12303457
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:14 schreef siroypp het volgende:
Kerel, AllesvoorjeGsm.NL is slechts een onderdeel van mijn bedrijf, ik sta bijv wel degelijk ingeschreven bij de kamer van koophandel
Jawel, reeds twee maanden en een handjevol dagen...
quote:
verder lever ik onder andere e-marketing diensten en runnen we nog een aantal andere succesvolle internetsites.
We? Majustitus pluralis?? Eenmanszaak met 1 werkende personen...


Voor de volledigheid:

[uittrekselgegevens verwijderd]

(geinig joh; op z'n 15e verjaardag ingeschreven)

Verder gun ik het je van harte hoor, maar ik heb alleen een allergie voor dikdoenerij. Nergens voor nodig en zéér neerbuigend.

[ Bericht 26% gewijzigd door ElisaB op 02-05-2004 20:41:36 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12303601
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Jawel, reeds twee maanden en een handjevol dagen...


En alle kosten zijn er al uit en er wordt al dik winst gemaakt

Toch vind ik het een mooi intiatief van hem dat hij op zijn 15e een bedrijf heeft opgericht. De nodige arrogantie om je staande te houden in de markt heeft hij ook. Nu nog even leren waar je de arrogantie moet ten toon spreiden en waar niet .

Zeker in zijn branche is de concurrentie moordend.

Daarnaast is het vaag als je zelf "e-marketing" diensten levert je site laat genereren door een "omgeving". Maar goed das mijn mening.

Krijg heel snel het gevoel van broodroof als ik dit soort dingen zie. (al heb ik geen bedrijf meer en focus ik mijn diensten ook niet meer op Nederland atm).

  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:25:40 #152
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_12303628
Uittreksel opgevraagd Waar vind je die info als ik vragen mag?
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 15:54:49 #153
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12304346
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:25 schreef Afwezig het volgende:
Uittreksel opgevraagd Waar vind je die info als ik vragen mag?
www.kvk.nl
Als je een account hebt kun je alles inzien.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:00:16 #154
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12304485
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:24 schreef ToBe het volgende:
En alle kosten zijn er al uit en er wordt al dik winst gemaakt
Túúrlijk
quote:
Toch vind ik het een mooi intiatief van hem dat hij op zijn 15e een bedrijf heeft opgericht.
Dat ben ik met je eens.
quote:
De nodige arrogantie om je staande te houden in de markt heeft hij ook.
Ik ben het niet met je eens dat arrogantie nodig is. Wel is het handig als je enigszins zelfverzekerd bent, maar dat is héél wat anders.
quote:
Nu nog even leren waar je de arrogantie moet ten toon spreiden en waar niet .
Nu nog even leren dat het hebben van een bedrijf je geen centimeter beter maakt dan de rest. Dat jezelf 'directeur' noemen van een eenmanszaak echt heel idioot klinkt. En dat 'kantoor aan huis hebben' nog iets anders is dan statutair gevestigd zijn op je woonadres

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 08-08-2003 16:12]

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:00:19 #155
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_12304486
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

www.kvk.nl
Als je een account hebt kun je alles inzien.


Maar hoe ben je er achter gekomen hoe z'n bedrijf heet? Ik kan het namelijk niet vinden op z'n website ..
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:08:45 #156
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12304696
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:00 schreef Afwezig het volgende:
Maar hoe ben je er achter gekomen hoe z'n bedrijf heet? Ik kan het namelijk niet vinden op z'n website ..
Even in zijn profiel kijken en dan in het register zoeken op achternaam. Dan vind je het bedrijf van zijn paps (denk ik). Men neme vervolgens de postcode en het huisnummer van het bedrijf van paps (denk ik) en zoeke opnieuw. En dan vind je het tweede bedrijf dat op het zelfde adres gevestigd is... Klabbo!

Best eenvoudig

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:09:34 #157
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_12304712
TS, denk je nou echt dat er opeens een hele aardige man met een grote koffer aanbelt die zegt "hier heb je 15 miljoen, ga maar een leuk festival organiseren". Je hebt nog niet eens je school afgerond! Op je 15e kun je psychisch en lichamelijk echt nog geen eigen bedrijf starten, ga dus eerst maar veel leren op school. Het klinkt misschien nogal kort door de bocht maar het is gewoon zo, mensen nemen je als je volwassen bent al amper serieus, en op je 15e al helemaal niet.

[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 08-08-2003 16:30]

It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_12304982
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:05 schreef siroypp het volgende:
Jongens, wat me opvalt is dat er blijkbaar zelfs volwassenen tussen zitten die zich hier absoluut als ''jaloerse kleuters'' gedragen, met zelf totaal geen verstand van zaken.

[knip]

En kijk naar mannen als Bevelander, Woldring, die begonnen hun succesvolle carriére in hun jeugd, iets wat veel mensen hier niet kunnen zeggen.

[knip]


Ik lees geen jaloezie in de reacties, ik lees wel irritatie over je blaaskakerigheid, siroypp. Als je andere mensen afzeikt (baantje bij de Boer, blijkbaar te min voor je) wat verwacht je dan.....bewondering en waardering? Don't think so.

Ik reken mezelf niet tot de intimi van Ben Woldring, maar ik ken hem wel. Een ontzettend aardige jongeman die ik nooit heb kunnen betrappen op minachting voor zijn medemens. En misschien is dat wel een deel van zijn succes.

Kortom, the usual.
pi_12305042
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:46 schreef Afwezig het volgende:

[..]

En kan jij even uitleggen wat er mis is met een baantje bij een boer? Of voelt onze 15 jarige succesvolle internetondernemer zich daar te goed voor? Kom op zeg. Op internet is het makkelijk geld verdienen, omdat er zat mensen zijn die voor de meest waardeloze rotzooi geld willen betalen. En er is ook niets mis met op je 15e een bedrijfje beginnen, maar ik denk dat een evenementen organisatie wel een tandje moeilijker is als een website. Als 15 jarige moet je er ook nog rekening mee houden dat je overal handlichting voor moet vragen bij de rechtbank als je het netjes wilt doen. Want ik neem niet aan dat voor dat soort zaken (zeker het evenementen gebeuren, waar veel geld in om kan gaan) ouders financieel klaar willen staan. Daarnaast is het een hele grote administratieve rotzooi om een bedrijf te runnen, en maakt de belastingdienst het je ook niet makkelijker. Ik vraag me echt af of je als 15 jarige wel de tijd hebt om alle bankzaken, kvk zaken en belastingzaken op een correcte manier rond kan krijgen naast je school.


Excuses wat betreft mijn opmerking omtrend een baantje bij de boer, tuurlijk is daar niets mis mee, maar kan alleen niet bepaald goed tegen jaloezie.
Jammer dat sommige mensen me blijkbaar arrogant vinden, dat is totaal niet me bedoeling en als je me zou kennen zou je vast een andere mening hebben, ik vind het alleen jammer dat veel mensen al per direct jaloers zijn en hun oordelen klaar hebben.
Ik doe mijn best om een bedrijf te runnen en veel te leren voor later, heb daarnaast gewoon een sociaal leven, en zie het dan ook meer als een hobby en een leuk bijbaantje...
Hoop dat mensen dat inzien, ikzelf kijk in ieder geval nooit naar leeftijd, naar mijn weten is het niet meer dan een getal.
Maar goed, wellicht dat daar hier anders over gedacht wordt natuurlijk..
pi_12305122
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:20 schreef Pokkehontas het volgende:

[..]

Ik lees geen jaloezie in de reacties, ik lees wel irritatie over je blaaskakerigheid, siroypp. Als je andere mensen afzeikt (baantje bij de Boer, blijkbaar te min voor je) wat verwacht je dan.....bewondering en waardering? Don't think so.

Ik reken mezelf niet tot de intimi van Ben Woldring, maar ik ken hem wel. Een ontzettend aardige jongeman die ik nooit heb kunnen betrappen op minachting voor zijn medemens. En misschien is dat wel een deel van zijn succes.


Kan niets anders zeggen dat ik het toch 100% met je eens ben. Was inderdaad een nogal vreemde reactie van me, zie ook mijn vorige reactie waarin ik dit al rechtzet.
Heb totaal niets tegen een baantje van de boer, echter kan ik ongelooflijk slecht tegen jaloezie, maar goed... begrijp jullie reacties helemaal, excuses als ik mijn reactie blijkbaar niet goed genoeg heb geformuleerd...
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:28:31 #161
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12305145
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:23 schreef siroypp het volgende:
(...) kan alleen niet bepaald goed tegen jaloezie.
Ik lees weinig jaloezie. Misschien wil jij graag dat het er ís (kwa veer in je reet omdat je zelf zo'n succelvolle puber-ondernemer bent).

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 08-08-2003 16:30]

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:29:58 #162
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12305181
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:27 schreef siroypp het volgende:
excuses als ik mijn reactie blijkbaar niet goed genoeg heb geformuleerd...
Nou, mooi!

Kunnen we weer fijn ontopic gaan...

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12305654
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:29 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nou, mooi!

Kunnen we weer fijn ontopic gaan...


Precies !
pi_12305688
Kom kom mensen niet gaan bekvechten. LAten we vanaf nu weer ONtopic gaan zoals ElisaB al voorstelde.
pi_12305733
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:16 schreef ElisaB het volgende:
Voor de volledigheid:

Onderneming:
Handelsna(a)m(en): Yonego
[... knip ...]
Geboortedatum en -plaats: 01-06-1988, 's-Gravenhage

(geinig joh; op z'n 15e verjaardag ingeschreven)

Verder gun ik het je van harte hoor, maar ik heb alleen een allergie voor dikdoenerij. Nergens voor nodig en zéér neerbuigend.


ElisaB heb je 2,50 betaald via de website om dat in te zien, want ik wilde ook wat uittreksels bekijken maar dan moest ik betalen, of kan ik gratis met mijn eigen KvK nummer inloggen ofzo?
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 17:07:34 #166
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12306032
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:51 schreef ToBe het volgende:
Kom kom mensen niet gaan bekvechten. LAten we vanaf nu weer ONtopic gaan zoals ElisaB al voorstelde.
We zijn er al mee gestopt
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12309968
* Joene wil ook wel een eigen bedrijfje alleen ik weet zeker dat ik nooit of te nimmer het geld ga krijgen van de bank , dus of moet iemand vinden die met veel vertrouwen het geld leent , of het bedrijf wat mn spullen gaat leveren zal mee moeten financieren en dat zal vast ook niet lukken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 10 augustus 2003 @ 12:44:40 #168
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12333955
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:31 schreef Joene het volgende:
* Joene wil ook wel een eigen bedrijfje alleen ik weet zeker dat ik nooit of te nimmer het geld ga krijgen van de bank , dus of moet iemand vinden die met veel vertrouwen het geld leent , of het bedrijf wat mn spullen gaat leveren zal mee moeten financieren en dat zal vast ook niet lukken
Nee, dat wordt 'm niet. Back to the drawingboard!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12336803
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:53 schreef 2x4 het volgende:

[..]

ElisaB heb je 2,50 betaald via de website om dat in te zien, want ik wilde ook wat uittreksels bekijken maar dan moest ik betalen, of kan ik gratis met mijn eigen KvK nummer inloggen ofzo?


?
  zondag 10 augustus 2003 @ 18:26:57 #170
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12339129
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:53 schreef 2x4 het volgende:
ElisaB heb je 2,50 betaald via de website om dat in te zien, want ik wilde ook wat uittreksels bekijken maar dan moest ik betalen, of kan ik gratis met mijn eigen KvK nummer inloggen ofzo?
Ooops, sorry; over het hoofd gezien! En het antwoord is: Ja! Je moet wel betalen om uittreksels in te zien. Gratis kennen ze niet bij de KvK
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12368356
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 18:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ooops, sorry; over het hoofd gezien! En het antwoord is: Ja! Je moet wel betalen om uittreksels in te zien. Gratis kennen ze niet bij de KvK


haha okeej, dan weet ik genoeg, ik heb wel een hele stapel die ik zou willen zien maar daar zie ik maar van af dan, tnx
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:35:45 #172
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12376040
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 23:15 schreef 2x4 het volgende:
haha okeej, dan weet ik genoeg, ik heb wel een hele stapel die ik zou willen zien maar daar zie ik maar van af dan, tnx
Tenzij het je heel bruikbare info oplevert... Ik kijk bijna altijd de KvK-uittreksels van nieuwe klanten in. Gewoon kijken met wie we te maken hebben.

Maar 'zomaar' een stapeltje? Nee, daar is het een te dure hobby voor

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12395092
Well, ik wou nog reageren op het eigenlijke onderwerp van de topic, maar laat het maar varen omdat de TS gewoon wacht tot hij 18 jaar is.

Dan hebben we nog wel arrogante siroypp, die zelf zegt niet arrogant te zijn. Met een eerste post in deze topic waarin je gelijk hoog van de toren blaast over je 'e-marketing' onderneming en dat ondernemen op je 15e best kan.

Nu ging mijn wenkbrauw toch eventjes omhoog bij het nader bekijken van je achtergrond.

Sowieso vraag ik me af, waarom allesvoorjegsm.nl niet is geregistreerd door je e-marketing onderneming, maar door jezelf. Bovendien maak je ook nog eens gebruik van de techniek van www.ringtonio.nl.

Daarnaast zie ik bij de kvk site dat er meerdere bedrijven geregistreerd staat op jullie thuis adres. Helaas kan ik geen van allen vinden op het web. Ik weet niet of Yonego of Info-Line in jouw bezit is, maar ze zijn allebei onvindbaar. Dat lijkt me toch wel redelijk, noodzakelijk voor een 'e-marketing' onderneming. Je zou er dan tenminste voor moeten zorgen dat je gevonden wordt met google. Dan vraag ik me toch af wat jullie nou precies doen aan e-marketing.

Jaloezie is het zeker niet. Kan ik me overigens slecht voorstellen dat mensen jaloers op je zijn omdat je een onderneming hebt. Zolang ik niks ervan kan zien, vind ik je eerder een show-off die niks heeft bereikt. Je moet tenslotte niet naast je schoenen gaan lopen. Ikzelf ben nu ook nog minderjarig tot over enkele maanden. Tot die tijd verdiep ik me in alle zaken van het ondernemen en ben van plan enkele seminars van kvk te volgen en een compleet plan op te zetten en het uitvoer als ik 18 ben (dan heb ik geen handlichting nodig). Tot die tijd verzamel ik een startkapitaal.

Dat lijkt me eigenlijk het best voor alle minderjarigen, aangezien het een hoop papierwerk scheelt en je bovendien zo je goede ideëen kan overdenken en kijken of je nog steeds zo enthousiast bent na een paar jaar.

pi_12395296
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:12 schreef WcB0rSt3l het volgende:
al jaren... okanyhow nog wat jaartjes en je kan er misschien aan denken.

Ook meteen een bedrijf die 'feesjes' als sensation organiseert.
ok naja ik weet niet WAAR je bent geweest maar volgens mij heb je zonnesteek.

In andere woorden dream on.


Neej man ik ga zon bedrijf beginne die van die euh hoe heet dat owja Woodstock feestejs doet , kan ook in je achtertuin.
We hebben het nog steeds leuk
  maandag 8 maart 2004 @ 08:35:13 #175
87007 Puissant
Mhhh Givry 1er Cru
pi_17568425
Volgens mij valt dat bedrijf onder de Horeca en als je zo'n bedrijf wilt beginnen moet je voldoen aan bepaalde eisen.

Waaronder;

- 21 jaar of ouder
- Van goed gedrag zijn (Ongetwijfelt geen probleem)
- In het bezit zijn van Social Hygiene
- En geen strafblad
Oeeee est le vin!!!! ouhhhhhhh est le vin!!!! moewhahahahahahaahahahah
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')