abonnement Unibet Coolblue
pi_759877
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
pi_760014
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was. Maar aangezien ze niet heeel veel geld hebben, zal het ook wel niet heeel duur zijn.
Ik was er wel tevreden over.

[Dit bericht is gewijzigd door texelonia op 21-02-2001 11:47]

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_760027
Hier kun je ook wel wat vinden, denk ik...
New York
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 februari 2001 @ 13:02:30 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_760187
quote:
Op 21 februari 2001 11:46 schreef texelonia het volgende:
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was. Maar aangezien ze niet heeel veel geld hebben, zal het ook wel niet heeel duur zijn.
Ik was er wel tevreden over.
Als dat een hotel van de 'Best Western'-keten was heb ik daar ook gelogeerd. Prima plek, prima hotel, niet goedkoop, maar zeker ook niet belachelijk duur. Als ik het goed onthouden heb tussen de 200 en 300 per nacht. Geregeld via de NBBS (sowieso handig om via de NBBS iets te regelen, want die hebben redelijk goede kwaliteit hotels, en zijn niet duurder dan ter plekke wat regelen). Goedkoopste waar ik ooit (toen ik minder te spenderen had) in NewYork gezeten heb was YMCA VanderBilt. Prima plek, maar niet 'romantisch'of zo. Zou er niet met mijn vrouw naar to gaan.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2001 @ 17:05:19 #5
8443 cptmarco
it's captain...
pi_761068
Ik ben anderhalf jaar geleden naar new york geweest, heb geen info over hotels (wij zaten tegenover madison square garden), maar misschien wel een leuke tip voor in new york. Je zou eens moeten gaan kijken bij Big Apple Tours. Kost geloof ik niet al te veel. Zijn rondritten door new york, waarbij je door heel new york kan opstappen. Zeer voordelig en leerzaam/leuk alternatief voor de taxi's. Krijg je meteen wat inside info van echte new yorkers. Zeer aan te raden.
pi_781432
quote:
Op 21 februari 2001 11:46 schreef texelonia het volgende:
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was.
2 jaar geleden in hetzelfde hotel verbleven. Toen was het 110 gulden per persoon per nacht (2 persoonskamer). Je zit dan wel in Manhatan, ongeveer naast Madison Square Garden, dus niet het minste stukje New York.
Het hotel heeft een hele leuke bar, en er komen heel veel Britten, dus er zijn super drinkavonden te beleven

Als stad is New York ge-wel-dig!
Burgemeester Giuliani heeft er met zijn 0-tolerance beleid een soort geregiseerde show van proberen te maken, maar ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel. Je moet dan natuurlijk niet naar wijken als The Bronx ofzo gaan.....

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 februari 2001 @ 21:49:58 #8
862 Arcee
Look closer
pi_781574
quote:
Op 28 februari 2001 21:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Als stad is New York ge-wel-dig!
In-der-daad! Gaafste stad ter wereld.
quote:
ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel.
Pcies, zeker als je er overdag bent. Prettige sfeer.
pi_788390
Een goedkoop hotel in Manhatten bestaat niet. Tenminste niet als je bij goedkoop denkt aan f 150,- per nacht.
Het YMCA komt daar nog het dichtst bij in de buurt.
Je hoeft echter niet perse in het centrum te zitten je kunt overal naartoe een taxi nemen en voor 10 dollar kom je echt een heel eind.
> Nederland: het cirus is open <
  maandag 5 maart 2001 @ 02:22:18 #10
9426 V-man
whassup?
pi_792311
quote:
Op 03 maart 2001 10:27 schreef Tremor het volgende:
Een goedkoop hotel in Manhatten bestaat niet. Tenminste niet als je bij goedkoop denkt aan f 150,- per nacht.
Klopt ... is vaak gewoon echt duur ... weet niet wat je te besteden hebt maar ter vergelijk, jeugdherberg kostte al iets van 50 dollar, dus das 110-120 piek per nacht .... en dan is er ook vaak nog geen plek ook ...

Goed zoeken, nog meer surfen en meer geluk hebben alsdat ik had denk ik

hmm .....
pi_796588
Als je goedkoop wil overnachten moet je bijvoorbeeld in New Jersey overnachten, aan de andere kant van de Hudson rivier. Het lijkt me echter niet dat je dat wilt. Als je dan toch naar New York gaat, zal ik maar wat minder op de centen letten, zeker met de huidige dollarkoers. Goedkoop zal het niet worden, maar ongetwijfeld wel erg leuk!
O+. Ripley. O+.
pi_796625
Ik ben al meerder keren in new york geweest... In chelsea een wijk in manhatten heb je een jeugdherberg waar je voor 24 dollar of zo kan slapen.. Met zijn 8 op een kamer.. Veel goedkoper lukt je denk ik niet. Ik heb ook het Habitat hotel gezeten. Zit op 7th en 54th ofzo.. 5 minuten van times square. Was 100 dollar de nacht.. Voor twee bedden. Was schoon en netjes. Maar je moet niet verwachten dan je daar de hele dag op de kamer moet gaan zitten. Daar is het niet echt geschikt voor. Maar wie wil ook binnen blijven in new york!! Het is echt geweldig. Lekker shoppen in china town om 11 uur s'avonds op een zondag. Boodschappen doen om 4 uur s'nacht. The city that never sleeps! Met je knieen in de lucht heerlijk japans eten op madison en 44th Ik wil nog een keer...hehe
  woensdag 7 maart 2001 @ 12:32:02 #13
2165 Sanseveria
Op de uitkijk
pi_799393
(Nog) Geen ervaring mee, maar heb wel een site voor je met allerlei hostels.
http://www.hostels.com/us.ny.ny.html
Zitten wel wat aardige adressen tussen.
Fijne vakantie!
  woensdag 14 maart 2001 @ 23:37:31 #14
10767 Beethoven
roll over...
pi_825021
quote:
Op 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
Met de huidige stand van de dollar zijn hotels niet echt te betalen. Afgelopen jaar heb ik in het Chelsea Hostel gezeten. Volgens mij zo'n 24 dollar per nacht en er hangt voor Amerikaanse begrippen een zeer goede sfeer
  woensdag 14 maart 2001 @ 23:48:48 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_825049
goh, afgelopen jaar zat ik op een camping (rv park) in new jersey en dat was vijftig dollar per nacht. En het enige wat het eigenlijk was, was een parkeerplaats.
Verwacht idd niet goedkoop uit te komen, de prijzen die ik hier lees vallen me heel erg mee en zullen dan wel de goedkoopste zijn.
Voor de rest idd de gaafste stad waar ik geweest ben, maar eigenlijk alleen Manhatten. En echt veilig voelde ik me ook niet 's nachts, maar het was idd beter dan Rotterdam (lekker moeilijk).

[edit] en wat je dan zeker in New York moet doen is vlak voor middernacht (dus als het goed donker is), de top of the world observatory doen, dat is dus op het dak van het WTC staan, dat is goedkoper dan the Empire State Building en veel mooier. Je staat geheid een uur lang met je bek wagenweid open. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 14-03-2001 23:51]

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7588707
Om maar geen nieuw topic te openen...dus stel mijn vraag hier wel even Wil dus in zomer 2003 naar the Big Apple.

Anyway, wat is één van de betere dierentuinen in NY? Ik ben nu een beetje wat info aan het zoeken over The Bronx Zoo, maar heb het niet helemaal met die omgeving

pi_7589443
newyork.pagina.nl staat alles op wat je maar wilt weten.....
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7589543
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 23:46 schreef Dezz het volgende:
newyork.pagina.nl staat alles op wat je maar wilt weten.....
I know, maar ik was eigenlijk meer op zoek naar persoonlijke ervaringen
pi_7720177
Wil graag een city-trip naar New York maken rond juni/juli 2003. Als totale newbie op het gebied van reizen hoop ik met jullie hulp wat verder te komen. Ik heb al veel informatie kunnen verzamelen (ook wat betreft reisbureau's en eerdere topics hier), maar ben nog niet helemaal tevreden. Hier wat informatie:

Periode: Juni/juli 2003 - Tussen de 7-14 dagen (dus voldoende tijd)
Plaats: New York (Aankomst en vertrek op JFK)
Budget: 1500-1800 euro (eronder mag natuurlijk altijd)
Absolute musts: Ik heb geen zin om me aan een 'planning' vast te houden en wil liever zelf bepalen wat ik ga bezoeken en wanneer. Dus niet van die arrangementen waarbij je verplicht op de bus moet stappen om die locatie te bezoeken en dan binnen een bepaalde periode weer verder moet om iets anders te bekijken. Ik wil het liefste zelf reizen met metro / taxi.

Nu heb ik daarvoor een paar vragen (vooral aan de mensen die NY al hebben bezocht en ervaringen willen delen):

-Welk reisbureau heeft alle zaakjes netjes op orde en is wat betreft prijs/kwaliteit verhouding oké?
-Zijn er onder de users voorkeuren voor wat betreft vliegmaatschappij?
-Hotels? Zelf heb ik al gekeken naar hotels zoals Skyline en Hotel Pennsylvania. Het gaat overigens om een één persoonskamer (voor mij alleen), maar schijnbaar zijn tweepersoonskamers meestal voordeliger?!
-Tot slot, wat is één van de betere dierentuinen om te bezoeken. Heb wel wat info gevonden over The Bronx Zoo, maar die omgeving ligt mij niet helemaal

Ben tot nu toe redelijk geïnteresseerd in Jan Doets America Tours (tot nu toe mijn voorkeur), Special Traffic en exit-reizen.nl (in mindere mate).

Las dat er al meerdere users zijn die NY vaak bezocht hebben, ik zou stukken verder komen met jullie tips en ervaringen, dus hopelijk hebben jullie wat antwoorden op mijn vragen...

  zondag 5 januari 2003 @ 17:16:17 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_7721891
Als ik de reacties hierboven lees heb ik het idee dat je budget wat laag is(tenminste voor de tijd dat jij wil gaan)
pi_7722514
probeer eens te kijken naar reisbureau Jan Doets,
ik ben afgelopen zomer ook oa naar new york geweest en alles was netjes geregeld, wij zaten in het skyline hotel. Aangezien ik met m'n ouders was weet ik de prijs niet.


http://www.jandoets.nl

ps ik ben best wel jaloers, ik zou zo terug gaan. Ben ook van plan na m'n studie daar een tijdje te gaan wonen

veel plezier

pi_7722609
In deze heb ik overnacht voor een week en geloof me hij is goedkoop, Bowery's Whitehouse Hotel of NY. Maar je moet je niet teveel verwachten van de slaapgedeeltes, het zijn namelijk iets van 40 hokken op 1 verdieping 3mx3m ofzo. Je hebt soms wat last van mensen in andere hokken, snurken bv, maar dat overleef je vast wel.

Succes

daarnaast nog ff je zit in Greenwich Village en das een perfecte plaats om overal heen te gaan met metro of lopend.

  maandag 6 januari 2003 @ 17:03:54 #23
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_7741223
Ik heb het idee dat er best goedkoop overnacht kan worden in New York. Kijk eens bij die site die eerder genoemd werd, over hostels in NY. Staan al aardige bij (ook dat Whitehouse gedoe van de post hierboven) voor 25 dollar per nacht. Daar moet je uiteraard helemaal niets luxe van verwachten, maar who gives a ***. Je zit toch meer buiten dan binnen.
pi_7743751
quote:
Op zondag 5 januari 2003 17:16 schreef PLAE@ het volgende:
Als ik de reacties hierboven lees heb ik het idee dat je budget wat laag is(tenminste voor de tijd dat jij wil gaan)
Voor 1000-1100 euro zit je in NY met hotel erbij. De rest gebruik ik om de dagen mee door te komen. Zal waarschijnlijk rond de 6-8 dagen worden (mocht ik het naar me zin hebben dan plak ik er nog een dagje extra aan vast).
quote:
Op zondag 5 januari 2003 18:01 schreef bolus het volgende:
probeer eens te kijken naar reisbureau Jan Doets,
ik ben afgelopen zomer ook oa naar new york geweest en alles was netjes geregeld, wij zaten in het skyline hotel. Aangezien ik met m'n ouders was weet ik de prijs niet.
Was al mijn voorkeur, hoor wel goeie verhalen over Jan Doets. Skyline hotel lijkt mij overigens wel goed genoeg, en inderdaad ben je meer buiten dan binnen.

Nog aanraders of tips wat betreft vliegmaatschappijen? Heb nu KLM/Northwest in het oog, maar kan eventueel ook nog met Delta Airlines, Singapore Airlines of British Airways.

  FOK!fossiel maandag 6 januari 2003 @ 18:58:18 #25
8443 cptmarco
it's captain...
pi_7743851
Ik heb zelf een paar jaar geleden ook een paar nachten in het Skyline Hotel gezeten en daar is absoluut niets mis mee.

Iedereen beweert dat Singapore Airlines de goedkoopste tickets heeft op New York, dus misschien is dat nog de moeite waard om dat te controleren.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')