Het mannetje wil dus een paar dagen naar Normandië om de plaatsen die met de invasie in de 2e wereldoorlog te maken hadden te bezoeken. Wat is een goede uitvalshoek om dat in 3 dagen te doen?
Ik ben al wel zover gekomen dat ik een ANWB-gidsje heb over Normandië, maar ben nog niet zover gekomen dit door te nemen. Volgens het mannetje is dit gidsje ook niet echt gericht op de wensen die hij had. (misschien moet ik het eerst eens doorlezen, want ik weet dat er vaak bepaalde routes in staan)
Het gaat me dus niet om reisgidsen ofzo, maar echt advies van jullie.
Waar kunnen we het beste overnachten om zoveel mogelijk te zien in 3 dagen?
quote:Vind ik prima.
Op zondag 15 juni 2003 08:40 schreef YPPY het volgende:
Normandië Heb je dit al gelezen? Gaat verder niet over de oorlog, dat is een stuk algemener. Dan maken we hier het oorlog topic van.
Vanuit Bayeux is het een klein eindje naar Arromanches, waar de Britten zijn geland, en nog de resten te zien zijn van een kunstmatige haven. Ook zeer aan te raden is het 360 graden panorama... indrukwekkende film. Vandaar uit zou ik doorrijden naar Longues sur Mer (waar nog intacte kanonnen staan) en dan naar Colleville sur Mer (Omaha beach en de Amerikaanse begraafplaats).
Ik zou bij de VVV in Caen of Bayeux een boekje halen over de verschillende D-Day routes. Er zijn geloof ik een stuk of 5 routes die je langs alle bezienswaardigheden leiden. Allemaal prima aangegeven met duidelijke bewegwijzering.
En bovendien is het allemaal in korte tijd te doen. 2-3 dagen is al genoeg. Ste Mere Eglise is echt een aanrader. Wij hebben toen geslapen in een piepklein hotelletje vlak achter de kerk (Hotel du 6e juin ofzo).
Twee aanraders in de buurt van daar zijn naar het Noorden: Etratat. Prachtig kustplaatsje met door de zee uitgeslepen rotsen. En naar het zuiden: Mont Saint Michel. Middeleeuws bouwwerk midden in Zee. Heel bijzonder.
quote:Komende zomer is 60 jaar geleden dat invasie begon, 6 juni komen verschillende regeringsleiders bijelkaar in Normandie
Op vrijdag 2 januari 2004 10:51 schreef Liejannuh het volgende:
Zo, ik heb nog even de titel aangepast.
Duidelijk zo, of heeft iemand een beter voorstel?
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 15:27 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:[..]
Komende zomer is 60 jaar geleden dat invasie begon, 6 juni komen verschillende regeringsleiders bijelkaar in Normandie
wie weet eigenlijk wat er dan allemaal te doen is op die dag ivm 60jaar geleden? en waar je beste kunt/kan gaan kijken?
Mvg,
Jaap
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |