Er moet dus geld op tafel komen...
Nu heb ik vaak genoeg in de krant advertenties zien staan, dat er bepaalde personen worden gezocht als proefkonijn;
Een nieuw medicijn, een nieuwe Therapie, of iets degerlijks, altijd wel iets medisch wat uitgetest moet worden.
Alles wordt voor je betaald, je reiskosten, je eten, drinken, verblijf, en dan ook nog gewoon een bedrag voor het feit dat je helpt. Of je krijgt een placebo, of iets echts, iig krijg je een behoorlijk bedrag voor je goede daad.
Heeft iemand hier ervaring mee? iemand dit ooit wel eens gedaan? Wat zijn jullie meningen hierover, misschien kan ik daar wat mee..
Je moet dus wel volledig aan het vereiste profiel voldoen om in aanmerking te komen
Persoonlijk lijkt het me wel een aardige manier om wat geld te verdienen, de verdiensten
zijn redelijk royaal.
Wel incalculeren natuurlijk dat je er eventueel nog gekker uitkomt dan dat je erin gaat
quote:het zijn echt behoorlijke bedragen viel me op. Maar ik heb het echter al weer een tijdje terug allemaal voorbij zien komen in de krant.
Op dinsdag 10 juni 2003 11:31 schreef Steve-O het volgende:
Ik heb wel eens een docu gezien van een kerel die dat gewoon als werk had
Is het nu zo met deze economie ook nog zo populair? Hmmzz. maar eens een krantje scoren vandaag
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:34 schreef _GdR_ het volgende:
word sperma donor.
kan je jezelf de gehele dag (betaald) aftrekken.
quote:Dat levert tegenwoordig niet meer op dan alleen de reiskosten.
Op dinsdag 10 juni 2003 11:34 schreef _GdR_ het volgende:
word sperma donor.
kan je jezelf de gehele dag (betaald) aftrekken.
Ik denk dat die onderzoeken wel kunnen. Ze zullen je toch niets geven dat je haar uitvalt ofzo? Heel Nederland valt al over je heen als je wat lippenstift op een konijntje smeert, dan zal het bij mensen wel meevallen hoor...
* RemcoDelft zou wel 4 weken placebo's willen slikken, maar ja, dat zeggen ze niet...
quote:bennik ook wel benieuwd naar
Op dinsdag 10 juni 2003 11:40 schreef Caipirinhia het volgende:
wat leuk dat zoveel mensen het inderdaad kennen...
Durft iemand ook eens wat bedragen te noemen waar we ongeveer aan kunnen denken bij zo'n actie?
quote:Nee dat is dus het probleem met al die 'groenen' voor hen zijn die koonijntjes belangrijker dan mensen. Maar dat is niet een discusie voor nu.
Op dinsdag 10 juni 2003 11:38 schreef Suijk het volgende:[..]
Dat levert tegenwoordig niet meer op dan alleen de reiskosten.
Ik denk dat die onderzoeken wel kunnen. Ze zullen je toch niets geven dat je haar uitvalt ofzo? Heel Nederland valt al over je heen als je wat lippenstift op een konijntje smeert, dan zal het bij mensen wel meevallen hoor...
Wat ik enger vindt, als dat je een aanname doet op grond van niet gerelateerde zaken... lijkt me een beetje naief...
quote:Ik rook niet
Op dinsdag 10 juni 2003 11:44 schreef D.Rose het volgende:
Zie regelmatig de adds in de Telegraaf (zaterdags)
Ze vragen bijna altijd niet rokers, tenzij het om iets is wat juist met roken te maken heeft.
Dus uiteindelijk hou je er 65% aan over... (even ervanuitgaan dat je belastingvrije som al gehaald is met andere inkomsten natuurlijk...)
quote:n3rd
Op dinsdag 10 juni 2003 11:39 schreef Noca het volgende:
Kameraad van me doet dat ook wel es, betaalt goed en ze letten goed op je. En ze spuiten je echt geen dodelijk spul in ofzo
Het kwam erop neer dat als het fout zou gaan, het je eigen verantwoordelijkheid is.
Heeft iemand trouwens Ogen van Vuur gelezen van Stephen King? Leuk boek om daar te lezen
quote:daarom vroeg ik ook of iemand een indicatie heeft van een bedrag. Want volgens mij is het dan alsnog veel ....
Op dinsdag 10 juni 2003 11:47 schreef TechnoHead het volgende:
Let wel op dat je achteraf belasting moet gaan betalen over hetgeen wat je met die testen hebt verdient... (Zij betalen bruto uit namelijk..)..Dus uiteindelijk hou je er 65% aan over... (even ervanuitgaan dat je belastingvrije som al gehaald is met andere inkomsten natuurlijk...)
Een poos terug was er een programma op tv met allemaal mensen die hadden meegedaan er daar dingen aan hadden overgehouden. Het punt is dat mensen denken: "relaxed liggen, beetje studeren", zelfs een beetje ziek worden vindt men niet erg, maar maar weinig mensen (met name jongeren) denken na over de gevolgen op de langere termijn. Als jij over een jaar, 5 jaar, 10 jaar hardstikke ziek wordt, is dat (zoals iemand al schreef) helemaal op eigen risico. Natuurlijk houden ze je tíjdens de testen goed in de gaten, dat is ook in hun eigen belang... Maar erna?
Het is ieders eigen keuze om wel of niet aan zoiets mee te doen. En dat er mensen zijn is alleen maar mooi, het zorgt voor geteste medicijnen. Ik persoonlijk vind mijn gezondheid (nu én over 10 jaar) echter een té groot goed om voor een paar rotcenten in de waagschaal te leggen.
There's no such thing as easy money, my friend
iets meer dan 400 euro bruto voor 3 dagen intern, plus nog een keer terugkomen geloof ik..
quote:Iemand dit al gelezen (ik wel dus) Hoe Naïf ben ik nou als mij dit interresant lijkt om te doen?
Op dinsdag 10 juni 2003 12:27 schreef TechnoHead het volgende:
Voorbeeldje:iets meer dan 400 euro bruto voor 3 dagen intern, plus nog een keer terugkomen geloof ik..
Ik ken ook iemand die wel eens meewerkt aan zoiets, betaald goed en idd prima begeleiding.
quote:Ik lees: "Risico op levenslange diarree en blindheid", maargoed het is jouw lijf natuurlijk!
Op dinsdag 10 juni 2003 14:11 schreef Caipirinhia het volgende:
Iemand dit al gelezen (ik wel dus) Hoe Naïf ben ik nou als mij dit interresant lijkt om te doen?
Zie verder mijn eerdere post in dit topic...
Als het je niet aanstaat wat er getest moet worden doe je het niet. Ik heb er ook vaak over na gedacht om zoiets te doen.. als je een leuk project hebt, laat ff weten dan test ik met je mee.
succes
quote:ik zie hrt niet staan hoor
Op dinsdag 10 juni 2003 14:17 schreef Hik het volgende:[..]
Ik lees: "Risico op levenslange diarree en blindheid", maargoed het is jouw lijf natuurlijk!
Zie verder mijn eerdere post in dit topic...
quote:Ze gaan rommelen aan je darmen en je pupillen kunnen verkleinen...
Op dinsdag 10 juni 2003 14:23 schreef Caipirinhia het volgende:[..]
ik zie hrt niet staan hoor
Maar goed, je moet overal 18 voor zijn, lijkt 't...
Iemand nog voorbeelden van lucratieve tests vanaf 16 jaar? Er zijn toch ook medicijnen voor 'kinderen'...?
Dat kon, ze gebruikten dat bloed niet als donorbloed, maar om hun meetapparatuur mee te ijken. Het bloed moest daarom heel zuiver zijn. Ik mocht 48 uur vantevoren geen koffie hebben gedronken, geen thee, geen tonic en dat soort dranken, geen chocola hebben gegeten, niet roken, geen drugs gebruikt hebben en geen medicijnen. Maar laat ik van dat hele rijtje nou hooguit af en toe theedrinken en eens een paracetamolletje nemen, dus voor mij was dat totaal geen opgave. Officieel mag men in Nederland geen geld betalen voor het doneren van bloed, maar in dit geval kon dat toch omdat dat geld eigenlijk een vergoeding was voor de moeite die je 48 uur lang moest doen om je bloed te zuiveren. Ik vond het wel grappig, die man die het bloed afnam nam de tijd voor me en legde me precies uit wat alle waarden in m'n bloed betekenden. Ik bleek kerngezond te zijn, toch leuk om eens te horen.
Ik heb het daarna regelmatig gedaan, zo vaak als medisch gezien maar mocht. Later hoefde ik er niet meer voor naar Zuidlaren, maar werd het in het Academisch Ziekenhuis in Groningen gedaan, dat was bij mij om de hoek toen. Wellicht kan dit nog steeds, maar ik woon al 6 jaar niet meer in Groningen, dus dat weet ik niet.
In ieder geval, een huisgenootje van me heeft zich na mijn verhalen acuut uit geldnood ook bij Pharma Bioresearch aangemeld, samen met haar vriend, en dan ook meteen voor het grotere werk, dus een week intern ofzo, voor een flink bedrag. Haar vriend smokkelde met die medicijnen, hij slikte ze dan niet door. Tamelijk aso.
Ik zie regelmatig in de krant advertenties staan waarin ze deelnemers zoeken, maar je kunt ook gewoon kijken op hun website natuurlijk: http://vrijwilliger.pbr.nl
Doi Doi
quote:Jezus, wat heb jij gezopen?!
Op maandag 16 juni 2003 02:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nou ik zie hier heel vaak ik niet te veel Risiko.
Zo en as je volgende Week van en Bus dodgereden word heb je ook niets meer an over dus as ze het Goed betalen ben ik erbij.
Vandaag Cente Mooge Feest wet ik toch niet wat er Over Mooge is en om Eerlik te zien Interresert het mij ook niet.
Dus heb je iets te Teste kan je op mij telle!Doi Doi
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 20:12 schreef creepy_stalker het volgende:
hier loopt nog een topic over met meer info:
medicijnen testen ?
quote:Ik heb zo'n gevoel dat je nog maar mooge's voor de komende 10 jaar hebt
Op maandag 16 juni 2003 02:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nou ik zie hier heel vaak ik niet te veel Risiko.
Zo en as je volgende Week van en Bus dodgereden word heb je ook niets meer an over dus as ze het Goed betalen ben ik erbij.
Vandaag Cente Mooge Feest wet ik toch niet wat er Over Mooge is en om Eerlik te zien Interresert het mij ook niet.
Dus heb je iets te Teste kan je op mij telle!Doi Doi
Heb er ook ooit over gedacht daar heen te gaan,
maar rookte toen nog en gebruikte ook nog drugs enzo.
Maar ik zou zeggen op hun site hadden ze veel info ook prijzen toedertiojd naar ik meen. Daar kun je als het goed is alles vinden wat je wil.
Anders ff bellen, heb ik toen met die vriend van me ook gedaan.
(Weet alleen niet mer of die prijzen op het inet stonden of over de foon gezecht werden)
Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben,
Alleen zoek precies uit waar je aan begint
k laat nog wel horen hoe het allemaal gaat.
quote:Spannend hoor! En wat een boel geld! Ik heb me opgegeven, maar krijg eerst een info pakket thuis ofzo! Ben benieuwd!
Op dinsdag 17 juni 2003 20:34 schreef jaapgvk het volgende:
Ik ben vanmiddag gebeld door pbr en moet vrijdag naar zuid-laren voor de medische test. Ik woon in schaijk (NB) dus dat is al iets van 200 km. De test zelf duurt 16 dagen en 15 nachten en ik krijg er 1700 euro voor. Het is een medicijn dat wordt gebruikt om de kans op hartfalen te verminderen, klinkt wel gevaarlijk maar het valt allemaal reuze mee.k laat nog wel horen hoe het allemaal gaat.
quote:In Ridderkerk zit een spermabank die geeft 50 Euro.
Op dinsdag 10 juni 2003 11:38 schreef Suijk het volgende:[.Op dinsdag 10 juni 2003 11:34 schreef _GdR_ het volgende:
word sperma donor.
kan je jezelf de gehele dag (betaald) aftrekken..]Dat levert tegenwoordig niet meer op dan alleen de reiskosten.
quote:Ik kreeg dat pakketje gisteren thuis gestuurd, het is ongeveer hetzelfde als wat op de site staat. Ik ga het denk ik ook doen, eerst nog even alle details lezen voor ik me aanmeld.
Op woensdag 18 juni 2003 15:50 schreef Tomaz het volgende:[..]
Spannend hoor! En wat een boel geld! Ik heb me opgegeven, maar krijg eerst een info pakket thuis ofzo! Ben benieuwd!
Ik hoorde iemand zeggen dat je dan een milde variant van HIV krijgt ingespoten, maar dit weiger ik te geloven. Iemand ervaring mee?
Zie ook de website http://www.kendle.com/
quote:Lichte vorm? HIV = HIV, lijkt mij
Op vrijdag 20 juni 2003 00:18 schreef Kamphuys het volgende:
Ik kan 16 dagen intern, 2500 euro + reiskosten... medicijnen testen tegen AIDS....Ik hoorde iemand zeggen dat je dan een milde variant van HIV krijgt ingespoten, maar dit weiger ik te geloven. Iemand ervaring mee?
Trouwens, ik heb ook geld nodig en met vakantiewerk wil het niet zo vlotten... Dus dan is de Medicijnprostitutie wel een uitkomst, natuurlijk.
quote:Dat lijkt me een broodje aap. Opzich.
Op vrijdag 20 juni 2003 00:18 schreef Kamphuys het volgende:
Ik kan 16 dagen intern, 2500 euro + reiskosten... medicijnen testen tegen AIDS....Ik hoorde iemand zeggen dat je dan een milde variant van HIV krijgt ingespoten, maar dit weiger ik te geloven. Iemand ervaring mee?
Ontopic: betwijfel of ik door de keuring heen zou komen, maar zou het eik wel eens willen proberen. Ik help graag de wereld om meer kennis te vergaren. En mijn bankrekening.
Je krijgt medicijnen toegediend waarvan de effecten op langer termijn onbekend zijn :w
Je hoort wel eens van die verhalen waar proefkonijnen er ineens een allergie bijkrijgen, of dat je andere bijverschijnselen krijgt die moeilijk te genezen zijn enzo....
Ik ga dan liever op 2 part-time jobs werken of iets dergelijks.
Bovendien gaat het heel vaak om medicijnen waarbij je geen druppel alcohol mag gebruiken, dus dan zou je ook nog eens je bier moeten laten staan voor een bepaalde tijd....
quote:Ach, als dat een probleem is moet je misschien eens contact opnemen met een afkickkliniek
Op vrijdag 20 juni 2003 21:48 schreef maartena het volgende:
...
Bovendien gaat het heel vaak om medicijnen waarbij je geen druppel alcohol mag gebruiken, dus dan zou je ook nog eens je bier moeten laten staan voor een bepaalde tijd....
quote:Laat je ons wel alles weten? Zit er zelf ook heel erg over te denken. Krijg alleen veel negatieve reacties in de buurt (is je gezondheid, niet doen!!!). Maar goed, ik bepaal dat natuurlijk nog steeds zelf, maar het zet me toch wat aan het denken.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:10 schreef krn176 het volgende:
ik heb me opgegeven voor het onderzoek naar een middel ter behandeling van het HIV-virus waar ik zo rond de 2500 Euro bruto voor krijg... hopelijk mag ik meedoen want ik wil het toch ns een keer proberen..
Als iedereen er zo tegen is, is het dan toch zo gevaarlijk voor je gezondheid? Ik zie het niet zo. Dus ik ben nog even aan het wikken en wegen, en er moet nog een goed onderzoek langskomen, ik kan geen 16 dagen aan een stuk weg.
Heb eerst een hersenscan gekregen(ja ja ik heb het bewijs dat ik hersenen heb, heb de foto's gekregen), daarna moest ik in een PET-scan, mijn man moest me manueel klaar maken, vlak voor het moment van klaarkomen werd er een goedje ingespoten die in de hersnenen zou laten zien wat er gebeurde.
Ook wat meet apperatuur(klinkt groot, was heeeeeeeeeeel klein) ingebracht om te zien wat er daar gebeurde.
Ik moest 3 keer klaarkomen in set's van ongeveer 10 minuten(liep wel iets uit, zie maar 3 keer klaar te komen in een half uur met allemaal dokters om je heen).
Was erg grappig om te doen, werd betaald(uit mijn hoofd, is alweer een hele tijd geleden zo'n 500 gulden) en heb dan de foto's van mijn hersenen gekregen en die zijn ook gelijk even globaal gecontroleerd.
Dit was dus erg makkelijk verdienen zonder risiko.
quote:Jeetje, met bewondering en enige jaloezie dit leest
Op dinsdag 24 juni 2003 12:03 schreef erodome het volgende:
-knip-
Maar wat is er uit gekomen, ze kunnen dat vast meten en zien dat orgasme???
m.a.w. wat gebeurt er precies, naast de dingen die wij allemaal al weten?
Aan de andere kant heb ik wel ongeveer 350 euro verdient met niks doen (115 euro voor het reserve staan en 2 keer reiskosten vergoeding van meer dan 110 euro)
Het valt allemaal best mee met de risico's: ik moest eigenlijk een medicijn testen dat al uitvoerig op mensen was getest en nu werd de opname-snelheid door het menselijk lichaam getest.
Er zaten mensen die al meer dan 10 keer hadden iets getest en nog nooit iets noemenswaardig ergs hadden meegemaakt tijdens het testen.
Ik heb me alweer voor een nieuwe studie ingeschreven voor in september bij PBR en k ga me denk ik ook inschrijven bij kendle.
quote:Wat ze wilde is zien in de hersenen wat er gebeurt als een vrouw klaarkomt, dus welke delen dan actief zijn.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:05 schreef Bluezz het volgende:[..]
Jeetje, met bewondering en enige jaloezie dit leest
Maar wat is er uit gekomen, ze kunnen dat vast meten en zien dat orgasme???
m.a.w. wat gebeurt er precies, naast de dingen die wij allemaal al weten?
Ook de metingen van wat er in de vagina gebeurt, was een erg leuk grafiekje, met enorme uitspringers bij het orgasme(spiertrekkingen).
Dit konden we zelf op de monitor zien en dat hebben ze ook een beetje uitgelegd.
Hoe en wat presies weet ik helaas niet, ik was natuurlijk niet de enige vrouw die ze hiervoor gebruikt hebben, uitslagen hebben wij nooit gekregen, we mochten meedoen, verder niet.
Ik lag dus met mijn hoofd in een pet-scan, ik had een infuus is met een goedje wat de hersenactiviteit zichtbaar maakt, dat spoten ze in net voor het orgasme, dat was genoeg voor ongeveer 30 sec. oplichten van actieve gedeelte's.
Ik had meetapperatuur in mijn vagina en in mijn anus, dat waren echt draadjes, heel erg dun en klein dus, deze maten de spieractiviteiten op, heel erg grappig om te zien die uitschieters.
Maar dit onderzoek ging vooral om de hersenactiviteit, daar heb ik niets van gezien of later nog van gehoort, dat vond en vind ik wel erg jammer.
ik werd door een vriend van mij getipt over het proefkonijn zijn voor medisch onderzoek, en ben toen meteen op de site van het PBR gaan kijken. Wat zij allemaal vertellen over monitoring en risico's etc klinkt redelijk acceptabel, maar na wat rondlezen hier op Fok! heb ik nog wat vraagtekens:
- ik zou mij evt wel in willen schrijven voor de proef met antidepressieva (die woensdag a.s. al start), maar sommigen hier op Fok! beweren dat de risico's van antidepressiva het grootst zijn om te testen. Zou iemand een gefundeerde uitleg kunnen geven over de risico's die hier (vooral op lange termijn) aan vast kunnen zitten?
- En zijn er hier misschien meer mensen die ervaring hebben met dezelfde studie, of met het PBR in het algemeen? Want ik heb al een aantal ervaringen gelezen uit de search, maar daar hadden er maar een paar betrekking op het PBR.
bij voorbaat dank alvast
Hij had wel eens last gehad van de neveneffecten, maar nooit echt gevaarlijk
Heb laatst zelf nog 300 Euro verdient bij het AZG. (Ac. Ziekenhuis Groningen) Door het nemen van vier proefmaaltijden voor patienten. Dan gingen zij meten hoe snel alles in mn bloed/ lichaam werd opgenomen. Hoefde alleen maar om het kwartier een buisje bloed af te staan (totaal na 4 vrijdagen testen 500 ml dus dat valt mee) en elk kwartier in een buisje te blazen. Verder werd er als vergelijkend materiaal een zout-oplossing via een infuus ingebracht. Dit is iets wat normaal is voor je lichaam.
Best relaxede test alleen had je erg honger en waren die "maaltijden" erg ranzig. Zoals opgeloste maizena of glucose water.
Maar tijdens de test kon je gewoon relaxed video's/ canal + kijken of een beetje leren!
quote:Zit ook te twijfelen over dat onderzoek.
Op zaterdag 26 juli 2003 21:58 schreef Malebolgia het volgende:
even een subtiel kickje:ik werd door een vriend van mij getipt over het proefkonijn zijn voor medisch onderzoek, en ben toen meteen op de site van het PBR gaan kijken. Wat zij allemaal vertellen over monitoring en risico's etc klinkt redelijk acceptabel, maar na wat rondlezen hier op Fok! heb ik nog wat vraagtekens:
- ik zou mij evt wel in willen schrijven voor de proef met antidepressieva (die woensdag a.s. al start), maar sommigen hier op Fok! beweren dat de risico's van antidepressiva het grootst zijn om te testen. Zou iemand een gefundeerde uitleg kunnen geven over de risico's die hier (vooral op lange termijn) aan vast kunnen zitten?
- En zijn er hier misschien meer mensen die ervaring hebben met dezelfde studie, of met het PBR in het algemeen? Want ik heb al een aantal ervaringen gelezen uit de search, maar daar hadden er maar een paar betrekking op het PBR.
bij voorbaat dank alvast
Oh ja, zelf zou ik mij nooit uitlenen als proefkonijn.
quote:Op zo'n korte termijn kom je er echt niet meer tussen, zeker niet in de zomervakantie.
Op zaterdag 26 juli 2003 21:58 schreef Malebolgia het volgende:
even een subtiel kickje:ik werd door een vriend van mij getipt over het proefkonijn zijn voor medisch onderzoek, en ben toen meteen op de site van het PBR gaan kijken. Wat zij allemaal vertellen over monitoring en risico's etc klinkt redelijk acceptabel, maar na wat rondlezen hier op Fok! heb ik nog wat vraagtekens:
bij voorbaat dank alvast
Dus tsja goede redenen om het niet te doen
quote:Hm, ze gaan echt niet het risico nemen medicijnen niet eerst op dieren te testen, en volgens mij mag dat ook helemaal niet. Bovendien houden ze geen rekening met veganisten bij het eten (en soms ook niet met vegetariërs, zoals bij het beroemde gestandardiseerde vetrijke ontbijt).
Op zondag 3 augustus 2003 21:13 schreef TechXP het volgende:
Tsja zou wel willen opgeven, maar waarom ik het niet doe is:
- ben tegen dierproeven en deze medicijnen zijn toch eerst op dieren getest (ervan uitgaand dat bij deze dieren geen mensenproeven zitten natuurlijk).
Maar als ze met medicijnen komen die iig niet op andere dieren eerst zijn getest, dan hou ik mij aanbevolen.
- medicijnen moeten ook veganistisch zijn anders neem ik ze ook nietDus tsja goede redenen om het niet te doen
En jij hebt dus nog nooit medicijnen gehad? Want alles is ooit wel een keer op dieren getest...
quote:Nee medicijnen wordt meestal wel getest op dieren. Tenzij je kiest voor bepaalde alternatieve medicijnen. Deze zijn vaak alternatief getest.
Op maandag 4 augustus 2003 00:39 schreef Hooghoudt het volgende:[..]
Hm, ze gaan echt niet het risico nemen medicijnen niet eerst op dieren te testen, en volgens mij mag dat ook helemaal niet.
quote:Ze houden geen rekening in het ziekenhuis e.d. met veggies en vegans. Nee dat heb ik gehoord. Heb eigenlijk nog nooit in het ziekenhuis gelegen. Alleen een paar keer toen ik klein was. Maar toen was ik nog niet veggie of vegan.
Bovendien houden ze geen rekening met veganisten bij het eten (en soms ook niet met vegetariërs, zoals bij het beroemde gestandardiseerde vetrijke ontbijt).
quote:Sinds ik veganist ben heb ik geen medicijnen meer genomen. Maar ik ben dan ook niet zo ernstig ziek geweest
En jij hebt dus nog nooit medicijnen gehad? Want alles is ooit wel een keer op dieren getest...
quote:Alternatief getest? Is dat op planten? "Bij drie maal de normale dosis ontstond bij deze geranium verstoorde bladvorming..." Lijkt me ideaal!
Op maandag 4 augustus 2003 01:43 schreef TechXP het volgende:
Nee medicijnen wordt meestal wel getest op dieren. Tenzij je kiest voor bepaalde alternatieve medicijnen. Deze zijn vaak alternatief getest.
quote:Tja, je dient een gestandardiseerd ontbijt toe of je doet het niet, hé...
Ze houden geen rekening in het ziekenhuis e.d. met veggies en vegans. Nee dat heb ik gehoord. Heb eigenlijk nog nooit in het ziekenhuis gelegen. Alleen een paar keer toen ik klein was. Maar toen was ik nog niet veggie of vegan.
quote:Genau. Maar wat als je wél ernstig ziek wordt? Interessant dilemma.
Sinds ik veganist ben heb ik geen medicijnen meer genomen. Maar ik ben dan ook niet zo ernstig ziek geweest(maar ik ben pas een paar maanden veganist
)
Voor verkoudheid e.d. zijn genoeg vitamientjes genoeg. En hoofdpijn gaat over. Toen ik vegetarier was heb ik wel medicijnen genomen, maar niet zoveel. (ik was nog jong en had nog amper weet van dierproeven e.d. ).
Maar inderdaad is bijna alles wel op dieren getest. Kan het soms niet ontlopen.
quote:hehehe, nee simulaties, gekweekte orgaanweefsel etc.
Op donderdag 7 augustus 2003 04:44 schreef Hooghoudt het volgende:
Alternatief getest? Is dat op planten? "Bij drie maal de normale dosis ontstond bij deze geranium verstoorde bladvorming..." Lijkt me ideaal!
quote:Het zou raar zijn als niet een ander iets voor me willen koken. Je betaald er toch voor, dus dan verwacht je op zijn minst toch wel gekookt op maat.
Tja, je dient een gestandardiseerd ontbijt toe of je doet het niet, hé...
quote:Inderdaad. Dat wordt wat. Misschien meteen filmen. Kan wel een leuke dramaserie worden. :)Ik zou bij ongenezelijke ziekten zowieso weigeren.
Genau. Maar wat als je wél ernstig ziek wordt? Interessant dilemma.
quote:Ik heb ooit meegedaan aan een klein experiment waar weefselkweek bij kwam kijken (nieren en spierweefsel van eekhoorns en ratten), en die beestjes hebben het niet kunnen navertellen.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:51 schreef TechXP het volgende:hehehe, nee simulaties, gekweekte orgaanweefsel etc.
quote:Ik weet niet of je op de hoogte bent van de betekenis van het woord "gestandardiseerd"...
Het zou raar zijn als niet een ander iets voor me willen koken. Je betaald er toch voor, dus dan verwacht je op zijn minst toch wel gekookt op maat.
En anders moet je eigen eten meenemen
quote:Zeg je nu.
Inderdaad. Dat wordt wat. Misschien meteen filmen. Kan wel een leuke dramaserie worden. :)Ik zou bij ongenezelijke ziekten zowieso weigeren.
quote:Denk dat je het over ander weefselkweek hebt. Ik heb het over kweken van menselijk weefsel. Weefsel van andere dieren geven niet de goede gegevens om te zeggen of het veilig is voor mensen. Structuren zijn heel anders.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:59 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik heb ooit meegedaan aan een klein experiment waar weefselkweek bij kwam kijken (nieren en spierweefsel van eekhoorns en ratten), en die beestjes hebben het niet kunnen navertellen.Voor weefselkweek gaan die arme diertjes ook het hoekje om.
quote:In ziekenhuizen moet de mogelijkheid bestaan om andere menu's te krijgen. Sommige mensen krijgen in ziekenhuizen advies om vegetarisch te eten vanwege hun hart enzo. Vegetarisch is niet echt een probleem in de grote ziekenhuizen. Veganistisch is wat lastiger.
Ik weet niet of je op de hoogte bent van de betekenis van het woord "gestandardiseerd"...
quote:Er zijn een paar activisten overleden in gevangenis (door hongersstaking) omdat ze opkwamen voor dieren. Daarnaast zijn er nog meer dierenactivisten vermoord. Ik kan nu niet zeggen of ik bereid genoeg ben. Misschien als ik een depressieve bui ben dat ik dan zulke dingen wat sneller doe
Zeg je nu.Er zijn maar weinig mensen bereid om te sterven voor hun principes, wat terroristen daargelaten...
quote:Die is er ook, in sommige ziekenhuizen althans. Ik heb een tijdje gewerkt als voedingsassistente, en vegetarisch was daar gewoon een van de dieetcodes. Veganistisch weet ik zo niet, ik dacht van niet. Maar goed, je mag in overleg ook altijd je eigen spullen laten brengen, je moet dan alleen niet verwachten dat ze het ook voor je klaarmaken (opwarmen zou nog net kunnen denk ik). Als vegetarier heb je trouwens wel minder keus dan als vleeseter.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:13 schreef TechXP het volgende:
In ziekenhuizen moet de mogelijkheid bestaan om andere menu's te krijgen. Sommige mensen krijgen in ziekenhuizen advies om vegetarisch te eten vanwege hun hart enzo. Vegetarisch is niet echt een probleem in de grote ziekenhuizen. Veganistisch is wat lastiger.
Trouwens 5 procent van NL is vegetarier. Daarvoor moeten ze toch op zijn minst wat eten voor hebben. Tenzij vegetariers niet vaak in ziekenhuis belanden natuurlijk
Ontopic: ik heb goede verhalen gehoord over pbr, de begeleiding is gewoon goed, en de sfeer is vaak heel gezellig. De risico's zijn niet groter dan de risico's die je loopt in het dagelijks leven, daar gaan ze ook vanuit. Je krijgt geen ziekteverwekkers toegediend, alleen medicijnen. Bij bepaalde onderzoeken willen ze bijvoorbeeld weten wat een veilige dosis is, dan beginnen ze laag en wordt de dosis steeds opgehoogd tot er bijwerkingen beginnen te ontstaan.
Weet iemand of dit soort dingen ook in de regio Zwolle gebeuren? Ik heb geld nodig en het lijkt me een gemakkelijke en leuke manier om aan geld te komen.
quote:er zijn er meerdere in nederland, ik ga binnenkort meedoen aan 1 in zuidlaren. hoe dicht bij het is maakt niet veel uit, het is niet zo dat je elke dag naar huis hoeft (mag) reizen.
Op vrijdag 13 februari 2004 10:02 schreef Disorder het volgende:
*kick*Weet iemand of dit soort dingen ook in de regio Zwolle gebeuren? Ik heb geld nodig en het lijkt me een gemakkelijke en leuke manier om aan geld te komen.
quote:Zou je je ervaringen misschien hier willen posten? Ben wel heel erg benieuwd. IK wil zelf namelijk mee gaan doen in de zomervakantie
Op vrijdag 13 februari 2004 14:45 schreef ErikN het volgende:[..]
er zijn er meerdere in nederland, ik ga binnenkort meedoen aan 1 in zuidlaren. hoe dicht bij het is maakt niet veel uit, het is niet zo dat je elke dag naar huis hoeft (mag) reizen.
[Dit bericht is gewijzigd door MartinusMagnus op 14-02-2004 21:05]
quote:het begint pas op 21 maart weet ik nu, en tussen 1 maart en 21 maart mag ik maximaal 2 glazen alcohol per dag. en zo waren er nog meer van dat soort regels waardoor het een stuk minder geld lijkt.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:10 schreef Hare het volgende:[..]
Zou je je ervaringen misschien hier willen posten? Ben wel heel erg benieuwd. IK wil zelf namelijk mee gaan doen in de zomervakantie
ik zou dit zo doen
quote:Aangezien je waarschijnlijk veel bloed moet prikken leggen ze gewoon een soort van infuusje aan zodat ze maar één keer in je arm hoeven te prikken.
Op dinsdag 17 februari 2004 22:56 schreef Mr.J het volgende:
Op zich aanlokkelijk zoeits ware het niet dat ik niet tegen naalden kan.
Ik kan zelf ook helemaal niet tegen naalden en het zien stromen van bloed uit je lichaam, maar als het op die manier gebeurt kan ik het wel lijen
quote:Hey, das een interessante! Voor 2 dagdelen amsterdam krijg je een vergoeding van 100 euri. En voor een dag + een dagdeel 150 euri. Snel verdiend!
Op zaterdag 14 februari 2004 13:24 schreef mr.marcus het volgende:
Voor diegene die nog nooit XTC heeft gehad en geld wil verdienen met zn eerste keer![]()
(zelf helaas al meerdere keren gebruikt en wil geen onderzoeksresultaten verkloten)
http://www.amc.nl/index.cfm?sid=164
quote:Same here. Bloed prikken is een ramp voor mij. Iets injecteren is weer heel anders en daar heb ik bijna geen moeite mee. Zeker niet als je vriendin het doet.
Op woensdag 18 februari 2004 00:34 schreef Hare het volgende:[..]
Aangezien je waarschijnlijk veel bloed moet prikken leggen ze gewoon een soort van infuusje aan zodat ze maar één keer in je arm hoeven te prikken.
Ik kan zelf ook helemaal niet tegen naalden en het zien stromen van bloed uit je lichaam, maar als het op die manier gebeurt kan ik het wel lijen
quote:Zou best mee willen doen,alleen de reiskosten zit al inbegrepen bij die 100 of 150 euro en als je dan niet bij Amsterdam of Utrecht in de buurt woont blijft er niet veel veel over.....en als je ziet wat je moet doen,1uur stil in een MRI-scan en 1uur stil in een SPECT-scan...
Op zaterdag 14 februari 2004 13:24 schreef mr.marcus het volgende:
Voor diegene die nog nooit XTC heeft gehad en geld wil verdienen met zn eerste keer![]()
(zelf helaas al meerdere keren gebruikt en wil geen onderzoeksresultaten verkloten)
http://www.amc.nl/index.cfm?sid=164
quote:Geloof dat die reiskosten alleen bij de 150 euri inbegrepen zijn. Ik zou dan zo'n 120 euri overhouden. Toch gauw verdiend hoor!
Op woensdag 18 februari 2004 11:00 schreef sabyne het volgende:[..]
Zou best mee willen doen,alleen de reiskosten zit al inbegrepen bij die 100 of 150 euro en als je dan niet bij Amsterdam of Utrecht in de buurt woont blijft er niet veel veel over.....en als je ziet wat je moet doen,1uur stil in een MRI-scan en 1uur stil in een SPECT-scan...
toch maar niet!
Gezochte deelnemers :
Gezonde mannelijke of vrouwelijke vrijwilligers tussen de 18 en 45 jaar .
Periode :
Het onderzoek bestaat uit 1 periode waarbij u gedurende 15 dagen (14 nachten) in het onderzoekscentrum zult verblijven.
Groep I: 15 - 29 februari 2004
Groep II: 07 - 21 maart 2004
Groep III: 28 maart - 11 april 2004
Groep IV: 18 april - 02 mei 2004
Groep V: 09 - 23 mei 2004
Let op:
Dt zijn de data waarop de studie op dit moment gepland staat, echter deze kunnen nog aan verandering onderhevig zijn.
Bijzonderheden :
Alleen niet-rokers of matige rokers mogen aan dit onderzoek deelnemen.
Voordat u mag deelnemen, ondergaat u een uitgebreide medische keuring.
Vergoeding :
¤ 1561 exclusief reiskosten van ¤ 0,28 bruto per kilometer, ongeacht de wijze van vervoer.
Heeft u vragen over het onderzoek? Mailt u dan met het Recruitment Office van PBR of belt u met 0800-742 762 2.
Geslacht - Beiden
Leeftijd - 18 - 45 jaar
Rookgedrag - 0-5 per dag
Vergoeding - ¤ 1561.00
Categorie - Gezond
Duur studie - >7 dagen
Periode - 15/2/2004 - 23/5/2004
Best wel interessant deze!
quote:Ik zou iig zo meedoen.
Op woensdag 18 februari 2004 19:13 schreef Viperdesign het volgende:
Daar had ik mijn oog ook al op laten vallen. Ziet er betrekkelijk onschuldig uit.
Maar ja, jammer genoeg is deze niet in de zomervakantie. Kan nu echt geen gaatje vinden om 15 dagen van huis weg te zijn met school en werk enzo.
Ik wacht nog steeds op iets moois voor de zomer dus.
quote:Lijkt me een strak plan
Op woensdag 18 februari 2004 21:09 schreef Gomik het volgende:
als ik 18 ben.. ga ik dit 24/7 doen...
quote:Ik meen dat je er niet meer dan een paar mag doen per jaar. Zou je moeten nakijken, maar volgens mij zit er een limiet aan.
Op woensdag 18 februari 2004 21:09 schreef Gomik het volgende:
als ik 18 ben.. ga ik dit 24/7 doen...
quote:Samen meedoen?
Op woensdag 18 februari 2004 19:13 schreef Viperdesign het volgende:
Daar had ik mijn oog ook al op laten vallen. Ziet er betrekkelijk onschuldig uit.
quote:I could use some company...
Op donderdag 19 februari 2004 03:06 schreef Tomaz het volgende:[..]
Samen meedoen?
Die 48 uur valt wel mee hoor... Voor de nakeuring van een onderzoek mocht ik dat ook niet, maar helaas had ik toen de avond ervoor mijn verjaardag gepland... Dus had ik iets van 7 of 8 uur geen drank gehad, dat ging ook nog goed...quote:Op zondag 4 april 2004 22:30 schreef showercap het volgende:
ik zal ze morgen eens bellen, want ik las ook wat interessants over bloed donatie voor 50 euro. mag je wel 48 uur niet roken, drinken en wat al niet meer, maar toch...
Waar heb jij het gedaan? Ook bij PBR?quote:Op maandag 5 april 2004 00:45 schreef Bazzel het volgende:
Ik doe nu mee met n onderzoek, 2 x 3 dagen (2 nachten) intern en nog n hele zooi ambulante dagen waarop ik er alleen heen hoef, n buisje bloed laat afnemen en n half uur later sta ik weer buiten. Als je de tijd hebt is t makkelijk geld verdienen, ik hoef er verder ook niets voor te laten, kan als ik wil gewoon straalbezopen binnen komen.. stroomt t bloed ook lekker door...
Mijn onderzoek is tegen reumatische koorts en de medicatie bestaat uit 2 keer een intermusculaire injectie in de bilspier (auw ja) verder merk ik er niets van, en als ik straks in mei klaar ben krijg ik ongeveer 1500 euro. En dat zonder enig werkelijk ongemak ofzo.
Volgens mij wel, ik weet het niet zeker. Ze bestaan nog, dus het zal wel. Je brengt me op ideeën.quote:Op zondag 4 april 2004 23:02 schreef showercap het volgende:
wanneer heb je meegedaan dan Hooghoudt?
ik vroeg me namelijk af of ze dat nog steeds doen, dat bloed doneren.
Ja ook PBR inderdaad, ik woon in Groningen dus das om de hoek... Ik sprak daar wat mensen die ook bij andere ontwikkelaars aan onderzoeken hebben meegedaan, zoals Candle (?) maar dat het daar echt vreselijk was. Veel te veel mensen in veel te kleine ruimtes, zodat er steeds vechtpartijen waren etc... (het was wel gewoon een medicijnenonderzoek, geen onderzoek naar de psychische reactie van te veel mensen bla bla..) PBR staat heel goed bekend iig. En het eten is ook primaquote:Op maandag 5 april 2004 01:32 schreef Hare het volgende:
[..]
Waar heb jij het gedaan? Ook bij PBR?
Niet overdrijven over het eten. Het is eetbaar.quote:Op maandag 5 april 2004 14:52 schreef Bazzel het volgende:
[..]
Ja ook PBR inderdaad, ik woon in Groningen dus das om de hoek... Ik sprak daar wat mensen die ook bij andere ontwikkelaars aan onderzoeken hebben meegedaan, zoals Candle (?) maar dat het daar echt vreselijk was. Veel te veel mensen in veel te kleine ruimtes, zodat er steeds vechtpartijen waren etc... (het was wel gewoon een medicijnenonderzoek, geen onderzoek naar de psychische reactie van te veel mensen bla bla..) PBR staat heel goed bekend iig. En het eten is ook prima![]()
Dude ik ben student...quote:Op maandag 5 april 2004 18:19 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Niet overdrijven over het eten. Het is eetbaar.
Dat was in 1996/1997 dat ik dat deed bij PBR en in de loop van 1997 hebben ze dat verplaatst van Zuidlaren naar het Academisch Ziekenhuis in Groningen.quote:Op maandag 5 april 2004 16:24 schreef showercap het volgende:
ik heb ook gevraagd naar dat verhaal over bloed doneren, maar dat was deze medewerkster niet bekend.
www.pbr.nlquote:Op maandag 5 april 2004 16:04 schreef kikoooooo het volgende:
is die site nou kapot of niet?
Ik krijg een visual basic error
Zouden ze daar nog mensen nodig hebben?quote:Op dinsdag 6 april 2004 09:37 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Dat was in 1996/1997 dat ik dat deed bij PBR en in de loop van 1997 hebben ze dat verplaatst van Zuidlaren naar het Academisch Ziekenhuis in Groningen.
het is officieel een cubaanse cocktail...quote:Op dinsdag 6 april 2004 10:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Heel effe OT: Caipirinhia ben jij soms in Portugal geweest vanwege je naam??? (of maken ze dat spul ook ergens anders?)
had ik ook, nu niet meer...quote:Op maandag 5 april 2004 16:04 schreef kikoooooo het volgende:
is die site nou kapot of niet?
Ik krijg een visual basic error
De hoogte van de vergoeding hangt NIET af van het risico van het onderzoek, maar wel van hoeveel tijd je eraan kwijt bent! Als ik mijn medische keuring van woensdag doorkom zit ik 11 t/m 25 mei in de kliniek...quote:Op maandag 12 april 2004 12:36 schreef miki het volgende:
Nou, die 'onschuldige' dingen zoals een therapie met alleen oefeningen bijvoorbeeld, kun je zo doen!Makkelijk geld verdienen! Maar de zwaardere inderdaad, waarbij je toch wel risico loopt, daar zou ik me goed over bedenken (leveren wel vaak het meeste geld op..)
Ze hebben daar ook een aantal pc's staan hoor, waarschijnlijk niet al te snelle enzo, maar voor 2 weekjes moet je het daar denk ik wel mee doenquote:Op dinsdag 20 april 2004 01:54 schreef Tomaz het volgende:
[..]
De hoogte van de vergoeding hangt NIET af van het risico van het onderzoek, maar wel van hoeveel tijd je eraan kwijt bent! Als ik mijn medische keuring van woensdag doorkom zit ik 11 t/m 25 mei in de kliniek...
Ben benieuwd of m'n pc mee mag, daar kan ik eigenlijk niet zonder...
Weet iemand hier meer van af? en wat zijn ontodoxine eigenlijk?quote:Gezonde mannelijke vrijwillgers gezocht. 18-35 jaar, niet rokend, voor endotoxine studie in het AMC. Je word 24 uur opgenomenin het ziekenhuis Beloning 450 euro
Heb je een link?quote:Op woensdag 28 april 2004 00:33 schreef Mr.Black het volgende:
Net gelezen dat het AMC vrijwillgers zoekt voor een endotoxine studie.
[..]
Weet iemand hier meer van af? en wat zijn ontodoxine eigenlijk?
Kheb maar eens even een mailtje gestuurdquote:Op woensdag 28 april 2004 17:23 schreef Mr.Black het volgende:
nee alleen een mail adres : m.d.dekruif@amc.uva.nl (voor de geintresseerde)
Hmm, klinkt lekker:quote:Op donderdag 29 april 2004 01:17 schreef Steve-O het volgende:
450 euro is best veel![]()
wat is dat ndotoxine voor stof
Mischien is informeren
www.pbr.nlquote:Op donderdag 29 april 2004 20:56 schreef Steve-O het volgende:
Is der een site waar ze al die advertenties opstaan
Grappig, ik heb ook een mailtje gestuurd maar er nog helemaal niets van gehoord.quote:Op donderdag 29 april 2004 21:45 schreef Hare het volgende:
Ben trouwens ingeschreven voor dat endotoxine onderzoek, donderdag 13 mei ben ik aan de beurt. Daarvoor wel eerst nog even een check up doen
Wow.. Laat even weten hoe het ging... en of je het nog overleefd hebtquote:Op donderdag 29 april 2004 21:45 schreef Hare het volgende:
Ben trouwens ingeschreven voor dat endotoxine onderzoek, donderdag 13 mei ben ik aan de beurt. Daarvoor wel eerst nog even een check up doen
Ik kan helaas niet, slik 1 of ander lullig medicijn voor hooikoorts en dat is al teveel helaas.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:18 schreef Hare het volgende:
Donderdag heb ik dat Endotoxine onderzoek.
Kheb er zin in. Woensdag avond er al heen, zodat ik tenminste op tijd ben (kwart voor 7), dan eerst het ene mediceijn erin, om half 10 het tweede, en om half elf moet het dan gaan werken en moet je goed misselijk, koorts en hoofdpijn krijgen. Rond een uur of 3 a 4 moet dat alweer minder gaan worden en de rest van de dag is gewoon bijkomen. Volgende dag om 9 uur weer 450 euro rijker naar huis
Dank je, ik zal jullie wel ff laten weten of het leuk is geweestquote:Op zondag 9 mei 2004 22:28 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Ik kan helaas niet, slik 1 of ander lullig medicijn voor hooikoorts en dat is al teveel helaas.
Succes donderdag!
dat is waar.. maar om telkens te gaan overgeven... Krijg je nu te horen of er weer proeven worden gehouden?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:46 schreef Hare het volgende:
Ik denk er trouwens al wel weer over om toch nog maar een keertje te gaan
Wel makkelijk verdiend
Overgeven is niet zo erg hoor, en was maar 1 keertje, heel ff dussss.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:02 schreef Mr.Black het volgende:
[..]
dat is waar.. maar om telkens te gaan overgeven... Krijg je nu te horen of er weer proeven worden gehouden?
Maar wel een lekkere hoer danquote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:22 schreef thabit het volgende:
Als proefkonijn ben je in wezen een hoer: je laat andere mensen gebruik maken van je lichaam in ruil voor geld.
Wat denken jullie? Heb wel interessequote:Onderzoek naar een middel ter behandeling van dyslipidemie (verhoogd cholesterol) in bloed en diabetes (suikerziekte). PBR-040451
Gezochte deelnemers: Gezonde mannen tussen 18 en 45 jaar.
Periode: Het onderzoek bestaat uit 1 periode waarbij u gedurende 16 dagen (15 nachten) in het onderzoekscentrum zult verblijven.
Daarnaast brengt u na afloop van dit verblijf op 6 dagen een kort bezoek aan het onderzoekscentrum.
Groep 2: verblijf 05 juli – 20 juli 2004, korte bezoeken op 24 juli, 28 juli, 02 augustus, 09 augustus, 16 augustus en 30 augustus 2004
Groep 3: verblijf 28 juli – 12 augustus 2004, korte bezoeken op 16 augustus, 20 augustus, 25 augustus, 01 september, 08 september en 22 september 2004
Groep 4: verblijf 21 augustus - 05 september 2004, korte bezoeken op 09 september, 13 september, 17 september, 24 september, 01 oktober en 15 oktober 2004
Groep 5: verblijf 14 september - 29 september 2004, korte bezoeken op 03 oktober, 07 oktober, 12 oktober, 19 oktober, 26 oktober en 09 november 2004
Groep 6: 09 oktober - 24 oktober 2004, korte bezoeken op 28 oktober, 01 november, 05 november, 12 november, 19 november en 03 december 2004
Let op: dit zijn de data waarop de studie op dit moment gepland staat, echter deze kunnen nog aan verandering onderhevig zijn.
Bijzonderheden:
Alleen niet-rokers mogen aan dit onderzoek deelnemen. Voordat u mag deelnemen, ondergaat u een uitgebreide medische keuring.
Vergoeding: ¤ 1873 exclusief reiskosten van ¤ 0,28 bruto per kilometer, ongeacht de wijze van vervoer.
Hebt u vragen over het onderzoek?
Mailt u dan met het Recruitment Office van PBR of belt u met 0800-742 762 2 (België 0800-73014)
Geslacht - Man
Leeftijd - 18 - 45 jaar
Rookgedrag - Niet
Vergoeding - ¤ 1873.00
Categorie - Gezond
Duur studie - >7 dagen
Periode
- 5/7/2004 - 3/12/2004
Juist wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:08 schreef Mr.Black het volgende:
Dan had je juist niks gemerkt volgens mij.
Vind 16 dagen wel heel erg lang. Als je na een week helemaal gek word, zit je nog 9 dagen..
16 dagen niksen lijkt me best zwaar.
ik weet wel dat vaccineren zoiets is als een verslapt virus ingespoten krijgen zodat lichaam makkelijk afweerstoffen kan maken en je dus immuum word. een griepje is oke, maar denk ff na ingespoten worden met een verslapt HIV virus....doe dat nou niet. ga dan russisch roulette spelen. en als je het toch wilt doen bel dan ff je huisarts op voor raad. klinkt behoorlijk ziek..........quote:Op vrijdag 20 juni 2003 00:18 schreef Kamphuys het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |