abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:28:21 #1
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11002870
Ik zal er niet verder over uitvallen het hoe en waarom, maar ik ga binnenkort stoppen met mijn opleiding, maar aangezien ik wel op mezelf woon en dergelijke, kan ik echt niet zomaar mijn studiefinanciering missen, en fulltime gaan werken bij wat nu mijn parttime job is.

Er moet dus geld op tafel komen...
Nu heb ik vaak genoeg in de krant advertenties zien staan, dat er bepaalde personen worden gezocht als proefkonijn;

Een nieuw medicijn, een nieuwe Therapie, of iets degerlijks, altijd wel iets medisch wat uitgetest moet worden.
Alles wordt voor je betaald, je reiskosten, je eten, drinken, verblijf, en dan ook nog gewoon een bedrag voor het feit dat je helpt. Of je krijgt een placebo, of iets echts, iig krijg je een behoorlijk bedrag voor je goede daad.

Heeft iemand hier ervaring mee? iemand dit ooit wel eens gedaan? Wat zijn jullie meningen hierover, misschien kan ik daar wat mee..

dinsdag 10 juni 2003 @ 11:31:15 #2
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_11002934
Persoonlijk ook over nagedacht.
De proeven waarbij je bijna geen risico loopt leveren niet echt veel op en bij de anderen vind ik het te riskant.
Uiteraard heb je allerlei huilverhalen van mensen die mensen kennen en die zijn nu helemaal kaal blablabla maar als ook maar 1% van die verhalen waar zijn dan zou ik me er al niet voor willen lenen.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_11002937
Ik heb wel eens een docu gezien van een kerel die dat gewoon als werk had
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:32:13 #4
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_11002954
Toevallig heb ik er van de week een heel stuk over in een blad gelezen. Het schijnt wel aardig te verdienen en ze houden je echt wel goed in de gaten... dus niet dat je ineens er dood bij neervalt. Hoewel ik het zelf nooit zou doen lijkt het me niet eens zo slecht... (hmmm... beetje tegenstrijdig van mezelf...)
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:32:19 #5
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_11002955
Ik heb dat ook weleens willen doen en heb me 2 keer opgegeven, maar ben ook 2 keer
afgewezen De eerste keer omdat ik rookte, de tweede keer omdat ik geen pil gebruikte

Je moet dus wel volledig aan het vereiste profiel voldoen om in aanmerking te komen
Persoonlijk lijkt het me wel een aardige manier om wat geld te verdienen, de verdiensten
zijn redelijk royaal.
Wel incalculeren natuurlijk dat je er eventueel nog gekker uitkomt dan dat je erin gaat

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:32:50 #6
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_11002971
mij lijkt het ook wel een keertje mooi om te doen, levert in ieder geval veel geld op
pi_11002972
Het lijkt mij echt 3x niks. Je weet eigenlijk niet wat je te wachten staat *ril*
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:33:18 #8
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11002980
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:31 schreef Steve-O het volgende:
Ik heb wel eens een docu gezien van een kerel die dat gewoon als werk had
het zijn echt behoorlijke bedragen viel me op. Maar ik heb het echter al weer een tijdje terug allemaal voorbij zien komen in de krant.

Is het nu zo met deze economie ook nog zo populair? Hmmzz. maar eens een krantje scoren vandaag

dinsdag 10 juni 2003 @ 11:34:30 #9
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_11003010
word sperma donor.
kan je jezelf de gehele dag (betaald) aftrekken.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:35:30 #10
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11003036
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:34 schreef _GdR_ het volgende:
word sperma donor.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:35:54 #11
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11003048
Weet iemand ook of er een Site is op het internet waarbij je je voor dit soort dingen op kan geven
pi_11003049
iemand die ik ken heeft het een aantal malen gedaan.
paar daagjes in het ziekenhuis, goed ziek zijn, na een paar daagjes er weer uit, met een flinke smak geld in zn zakken
ik geloof niet echt dat er grote risico's aan zijn verbonden, anders zou dat er heel nadrukkelijk bij vermeld moeten worden, behalve dat je gewoon echt ziek ervan bent, en dat is geen pretje.
pi_11003092
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:34 schreef _GdR_ het volgende:
word sperma donor.
Dat levert tegenwoordig niet meer op dan alleen de reiskosten.

Ik denk dat die onderzoeken wel kunnen. Ze zullen je toch niets geven dat je haar uitvalt ofzo? Heel Nederland valt al over je heen als je wat lippenstift op een konijntje smeert, dan zal het bij mensen wel meevallen hoor...

A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:39:05 #14
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_11003109
Kameraad van me doet dat ook wel es, betaalt goed en ze letten goed op je. En ze spuiten je echt geen dodelijk spul in ofzo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:40:58 #15
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11003141
wat leuk dat zoveel mensen het inderdaad kennen...
Durft iemand ook eens wat bedragen te noemen waar we ongeveer aan kunnen denken bij zo'n actie?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:42:03 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_11003158
Ik heb er ook over nagedacht (www.pbr.com dacht ik ;Pharma bioresearch ), maar het nooit gedaan. Betaald heel leuk, en de reiskostenvergoeding (naar Groningen!) is ook niet slecht. Plus dat je daar lekker kan studeren of internetten of zo.
OF: je bent dagenlang ziek...
Al met al is het risico me te groot, ook op de langere termijn kunnen er enge dingen mee gebeuren!
En vooral nooit aan iets meedoen, wat met je hersenen gaat klooien!!

* RemcoDelft zou wel 4 weken placebo's willen slikken, maar ja, dat zeggen ze niet...

censuur :O
pi_11003171
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:40 schreef Caipirinhia het volgende:
wat leuk dat zoveel mensen het inderdaad kennen...
Durft iemand ook eens wat bedragen te noemen waar we ongeveer aan kunnen denken bij zo'n actie?
bennik ook wel benieuwd naar
pi_11003172
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:38 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik denk dat die onderzoeken wel kunnen. Ze zullen je toch niets geven dat je haar uitvalt ofzo? Heel Nederland valt al over je heen als je wat lippenstift op een konijntje smeert, dan zal het bij mensen wel meevallen hoor...

Nee dat is dus het probleem met al die 'groenen' voor hen zijn die koonijntjes belangrijker dan mensen. Maar dat is niet een discusie voor nu.

Wat ik enger vindt, als dat je een aanname doet op grond van niet gerelateerde zaken... lijkt me een beetje naief...

Moderator dinsdag 10 juni 2003 @ 11:44:20 #19
18653 crew  D.
pi_11003197
Zie regelmatig de adds in de Telegraaf (zaterdags)
Ze vragen bijna altijd niet rokers, tenzij het om iets is wat juist met roken te maken heeft.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:45:33 #20
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11003226
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:44 schreef D.Rose het volgende:
Zie regelmatig de adds in de Telegraaf (zaterdags)
Ze vragen bijna altijd niet rokers, tenzij het om iets is wat juist met roken te maken heeft.
Ik rook niet
pi_11003277
Let wel op dat je achteraf belasting moet gaan betalen over hetgeen wat je met die testen hebt verdient... (Zij betalen bruto uit namelijk..)..

Dus uiteindelijk hou je er 65% aan over... (even ervanuitgaan dat je belastingvrije som al gehaald is met andere inkomsten natuurlijk...)

1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
pi_11003362
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:39 schreef Noca het volgende:
Kameraad van me doet dat ook wel es, betaalt goed en ze letten goed op je. En ze spuiten je echt geen dodelijk spul in ofzo
n3rd
pi_11003480
Ik heb een keer zo'n aanmeldingsformulier aangevraagd, maar nadat ik de kleine lettertjes had gelezen had ik toch maar besloten om niet mee te doen.

Het kwam erop neer dat als het fout zou gaan, het je eigen verantwoordelijkheid is.

Heeft iemand trouwens Ogen van Vuur gelezen van Stephen King? Leuk boek om daar te lezen

dinsdag 10 juni 2003 @ 12:01:49 #24
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11003619
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:47 schreef TechnoHead het volgende:
Let wel op dat je achteraf belasting moet gaan betalen over hetgeen wat je met die testen hebt verdient... (Zij betalen bruto uit namelijk..)..

Dus uiteindelijk hou je er 65% aan over... (even ervanuitgaan dat je belastingvrije som al gehaald is met andere inkomsten natuurlijk...)

daarom vroeg ik ook of iemand een indicatie heeft van een bedrag. Want volgens mij is het dan alsnog veel ....
  dinsdag 10 juni 2003 @ 12:14:07 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_11003894
Het bedrag wordt in ieder geval hoger naarmate de test meer risicovol is.

Een poos terug was er een programma op tv met allemaal mensen die hadden meegedaan er daar dingen aan hadden overgehouden. Het punt is dat mensen denken: "relaxed liggen, beetje studeren", zelfs een beetje ziek worden vindt men niet erg, maar maar weinig mensen (met name jongeren) denken na over de gevolgen op de langere termijn. Als jij over een jaar, 5 jaar, 10 jaar hardstikke ziek wordt, is dat (zoals iemand al schreef) helemaal op eigen risico. Natuurlijk houden ze je tíjdens de testen goed in de gaten, dat is ook in hun eigen belang... Maar erna?

Het is ieders eigen keuze om wel of niet aan zoiets mee te doen. En dat er mensen zijn is alleen maar mooi, het zorgt voor geteste medicijnen. Ik persoonlijk vind mijn gezondheid (nu én over 10 jaar) echter een té groot goed om voor een paar rotcenten in de waagschaal te leggen.

There's no such thing as easy money, my friend

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_11004200
Voorbeeldje:

http://vrijwilliger.pbr.nl/Contents/_dwnldAux.asp?contentid={F1F8F929-5981-4A7B-9461-38439EC49824}&tablename=Researches

iets meer dan 400 euro bruto voor 3 dagen intern, plus nog een keer terugkomen geloof ik..

1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:11:30 #27
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11006829
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 12:27 schreef TechnoHead het volgende:
Voorbeeldje:

http://vrijwilliger.pbr.nl/Contents/_dwnldAux.asp?contentid={F1F8F929-5981-4A7B-9461-38439EC49824}&tablename=Researches

iets meer dan 400 euro bruto voor 3 dagen intern, plus nog een keer terugkomen geloof ik..

Iemand dit al gelezen (ik wel dus) Hoe Naïf ben ik nou als mij dit interresant lijkt om te doen?
pi_11006948
Is er iets ooit bekend geworden over die mensen die meegewerkt hebben op de lange duur?
Zeg over 20 jaar?
Hoe het dan met ze gaat, of ze geen vreemde klachten hebben o.i.d.?
Daar zou ik wel benieuwd naar zijn namelijk

Ik ken ook iemand die wel eens meewerkt aan zoiets, betaald goed en idd prima begeleiding.

dinsdag 10 juni 2003 @ 14:17:29 #29
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_11006962
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:11 schreef Caipirinhia het volgende:
Iemand dit al gelezen (ik wel dus) Hoe Naïf ben ik nou als mij dit interresant lijkt om te doen?
Ik lees: "Risico op levenslange diarree en blindheid", maargoed het is jouw lijf natuurlijk!

Zie verder mijn eerdere post in dit topic...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:20:41 #30
54624 _dazzling
nee jij trekt volle zalen
pi_11007034
ach je kan het altijd proberen toch?

Als het je niet aanstaat wat er getest moet worden doe je het niet. Ik heb er ook vaak over na gedacht om zoiets te doen.. als je een leuk project hebt, laat ff weten dan test ik met je mee.

succes

liever voor achter dan hoog nietwaar?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:23:11 #31
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_11007088
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:17 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik lees: "Risico op levenslange diarree en blindheid", maargoed het is jouw lijf natuurlijk!

Zie verder mijn eerdere post in dit topic...

ik zie hrt niet staan hoor
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:28:09 #32
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_11007195
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:23 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

ik zie hrt niet staan hoor

Ze gaan rommelen aan je darmen en je pupillen kunnen verkleinen...
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:30:14 #33
54624 _dazzling
nee jij trekt volle zalen
pi_11007245
weet je pak eens de bijsluiter van een simpel medicijn. Lees maar eens goed wat de mogelijke bijwerkingen kunnen zijn. Ik had laatst nog een paar pilletjes, nou het leek me beter om niet te slikken. Sjeez wat een waslijsten. Maar goed we slikken ze toch. Ik denk dat die risico's wel mee zullen vallen...
liever voor achter dan hoog nietwaar?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:37:15 #34
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_11007391
Het gaat inderdaad om best lekkere bedragen, en de risico's vallen wel mee (de medisch-ethische commissies zijn behoorlijk streng - en terecht). Je loopt natuurlijk altijd het risico dat jouw lichaam net anders reageert dan gemiddeld, maar zo gauw er ook maar een beetje het vermoeden bestaat dat het niet goed gaat, wordt er eigenlijk altijd meteen gestopt.
Vraag anders gewoon een keer informatie aan bij pharma-bio ofzo. In ieder geval moet je om in aanmerking te komen voor zo'n onderzoek ook door een medische keuring komen.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_11037624
Nou, voor 404 euro (bruto) wil ik best 3 nachtjes naar Groningen hoor, zeker zo vlak voor de vakantie, tussen einde schooljaar en officiele vakantie in...

Maar goed, je moet overal 18 voor zijn, lijkt 't...

Iemand nog voorbeelden van lucratieve tests vanaf 16 jaar? Er zijn toch ook medicijnen voor 'kinderen'...?

"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_11041474
hier loopt nog een topic over met meer info:
medicijnen testen ?
Defeat is not the worst of failures. Not to have tried is the true failure.
  woensdag 11 juni 2003 @ 20:17:15 #37
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11041609
Ik zou dat echt niet willen. Ik vind mijn gezondheid daar toch iets te belangrijk voor.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_11043244
Ik zou het wel willen doen, ware het niet dat ik nogal principieel bepaalde voedingswaren niet neem en ze dus weinig aan me zullen hebben. Ten tweede zijn veel van die ads in de krant nep, dan bel je een of ander dom nummer en krijg je een ellenlang verhaal te horen over bepaalde beroepen, mag je op t eind een gids van heel veel euro's kopen waar je niks aan hebt. Dus ik zou er maar op een andere manier aankomen. Of meteen ophangen als je een computerstem hoort.
pi_11046919
Ik heb ooit stage gelopen tegenover Pharma Bioresearch in Zuidlaren. In de bus hoorde ik een jongen aan iemand vertellen dat hij even bloed ging geven bij Pharma Bioresearch en dat hij daar 100 gulden voor kreeg. Arme student die ik was spitste ik mijn oortjes en het eerste dat ik heb gedaan toen ik op mijn stageadres was aangekomen was het telefoonboek pakken en de overburen bellen en vragen of ik dat ook kon.

Dat kon, ze gebruikten dat bloed niet als donorbloed, maar om hun meetapparatuur mee te ijken. Het bloed moest daarom heel zuiver zijn. Ik mocht 48 uur vantevoren geen koffie hebben gedronken, geen thee, geen tonic en dat soort dranken, geen chocola hebben gegeten, niet roken, geen drugs gebruikt hebben en geen medicijnen. Maar laat ik van dat hele rijtje nou hooguit af en toe theedrinken en eens een paracetamolletje nemen, dus voor mij was dat totaal geen opgave. Officieel mag men in Nederland geen geld betalen voor het doneren van bloed, maar in dit geval kon dat toch omdat dat geld eigenlijk een vergoeding was voor de moeite die je 48 uur lang moest doen om je bloed te zuiveren. Ik vond het wel grappig, die man die het bloed afnam nam de tijd voor me en legde me precies uit wat alle waarden in m'n bloed betekenden. Ik bleek kerngezond te zijn, toch leuk om eens te horen.

Ik heb het daarna regelmatig gedaan, zo vaak als medisch gezien maar mocht. Later hoefde ik er niet meer voor naar Zuidlaren, maar werd het in het Academisch Ziekenhuis in Groningen gedaan, dat was bij mij om de hoek toen. Wellicht kan dit nog steeds, maar ik woon al 6 jaar niet meer in Groningen, dus dat weet ik niet.

In ieder geval, een huisgenootje van me heeft zich na mijn verhalen acuut uit geldnood ook bij Pharma Bioresearch aangemeld, samen met haar vriend, en dan ook meteen voor het grotere werk, dus een week intern ofzo, voor een flink bedrag. Haar vriend smokkelde met die medicijnen, hij slikte ze dan niet door. Tamelijk aso.

Ik zie regelmatig in de krant advertenties staan waarin ze deelnemers zoeken, maar je kunt ook gewoon kijken op hun website natuurlijk: http://vrijwilliger.pbr.nl

pi_11135197
Nou ik zie hier heel vaak ik niet te veel Risiko.
Zo en as je volgende Week van en Bus dodgereden word heb je ook niets meer an over dus as ze het Goed betalen ben ik erbij.
Vandaag Cente Mooge Feest wet ik toch niet wat er Over Mooge is en om Eerlik te zien Interresert het mij ook niet.
Dus heb je iets te Teste kan je op mij telle!

Doi Doi

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_11135291
quote:
Op maandag 16 juni 2003 02:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zo en as je volgende Week van en Bus dodgereden word heb je ook niets meer an over dus as ze het Goed betalen ben ik erbij.
Vandaag Cente Mooge Feest wet ik toch niet wat er Over Mooge is en om Eerlik te zien Interresert het mij ook niet.

Doi Doi

Jezus, wat heb jij gezopen?!
pi_11135303
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 20:12 schreef creepy_stalker het volgende:
hier loopt nog een topic over met meer info:
medicijnen testen ?
pi_11135320
quote:
Op maandag 16 juni 2003 02:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Doi Doi

Ik heb zo'n gevoel dat je nog maar mooge's voor de komende 10 jaar hebt .
  maandag 16 juni 2003 @ 03:17:51 #44
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_11135332
Het is ook niet goed voor je gezondheid als je
Alcohol drinkt
Sigaretten rookt
Drugs gebruikt
En nog een hele rix andere dingen.

Heb er ook ooit over gedacht daar heen te gaan,
maar rookte toen nog en gebruikte ook nog drugs enzo.

Maar ik zou zeggen op hun site hadden ze veel info ook prijzen toedertiojd naar ik meen. Daar kun je als het goed is alles vinden wat je wil.
Anders ff bellen, heb ik toen met die vriend van me ook gedaan.
(Weet alleen niet mer of die prijzen op het inet stonden of over de foon gezecht werden)

Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben,
Alleen zoek precies uit waar je aan begint

Spend a lifetime working for these people, to make what they earn in one day,
there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
pi_11177813
Ik ben vanmiddag gebeld door pbr en moet vrijdag naar zuid-laren voor de medische test. Ik woon in schaijk (NB) dus dat is al iets van 200 km. De test zelf duurt 16 dagen en 15 nachten en ik krijg er 1700 euro voor. Het is een medicijn dat wordt gebruikt om de kans op hartfalen te verminderen, klinkt wel gevaarlijk maar het valt allemaal reuze mee.

http://vrijwilliger.pbr.nl/Contents/_dwnldAux.asp?contentid={2869BC29-EF26-4712-A26B-831A626DCD3A}&tablename=Researches

k laat nog wel horen hoe het allemaal gaat.

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_11195193
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 20:34 schreef jaapgvk het volgende:
Ik ben vanmiddag gebeld door pbr en moet vrijdag naar zuid-laren voor de medische test. Ik woon in schaijk (NB) dus dat is al iets van 200 km. De test zelf duurt 16 dagen en 15 nachten en ik krijg er 1700 euro voor. Het is een medicijn dat wordt gebruikt om de kans op hartfalen te verminderen, klinkt wel gevaarlijk maar het valt allemaal reuze mee.

http://vrijwilliger.pbr.nl/Contents/_dwnldAux.asp?contentid={2869BC29-EF26-4712-A26B-831A626DCD3A}&tablename=Researches

k laat nog wel horen hoe het allemaal gaat.

Spannend hoor! En wat een boel geld! Ik heb me opgegeven, maar krijg eerst een info pakket thuis ofzo! Ben benieuwd!
  woensdag 18 juni 2003 @ 19:59:06 #47
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_11201412
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:38 schreef Suijk het volgende:

[.Op dinsdag 10 juni 2003 11:34 schreef _GdR_ het volgende:
word sperma donor.
kan je jezelf de gehele dag (betaald) aftrekken..]

In Ridderkerk zit een spermabank die geeft 50 Euro.
Maar je moet wel door-de-weeks langs kunnen komen.
pi_11201474
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 15:50 schreef Tomaz het volgende:

[..]

Spannend hoor! En wat een boel geld! Ik heb me opgegeven, maar krijg eerst een info pakket thuis ofzo! Ben benieuwd!

Ik kreeg dat pakketje gisteren thuis gestuurd, het is ongeveer hetzelfde als wat op de site staat. Ik ga het denk ik ook doen, eerst nog even alle details lezen voor ik me aanmeld.
pi_11220268
Niemand site of bedrijf met tests voor mensen < 18...?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 20 juni 2003 @ 00:18:21 #50
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_11235753
Ik kan 16 dagen intern, 2500 euro + reiskosten... medicijnen testen tegen AIDS....

Ik hoorde iemand zeggen dat je dan een milde variant van HIV krijgt ingespoten, maar dit weiger ik te geloven. Iemand ervaring mee?

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  vrijdag 20 juni 2003 @ 00:19:08 #51
14313 Cipri
Nu met blogje!
pi_11235767
Ze staan ook bijna dagelijks in de Metro/Spits.
Zie bv de metro van vandaag, pagina 6:
http://www.clubmetro.nl/content/acrobat/amsterdam/NLAMS_20030619_A_Metro.pdf

Zie ook de website http://www.kendle.com/

pi_11239696
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:18 schreef Kamphuys het volgende:
Ik kan 16 dagen intern, 2500 euro + reiskosten... medicijnen testen tegen AIDS....

Ik hoorde iemand zeggen dat je dan een milde variant van HIV krijgt ingespoten, maar dit weiger ik te geloven. Iemand ervaring mee?

Lichte vorm? HIV = HIV, lijkt mij , of heb ik 't mis?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 13:23:25 #53
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_11244628
Ik heb het een half jaartje geleden ook gedaan, bijna 800 euro verdiend en nuttig besteed aan een Gamecube en Rock Werchter. Nu ga ik dat deze vakantie hoogstwaarschijnlijk weer doen... enige probleem is alleen mijn gewicht, ik moet echt moeite doen om zwaar genoeg te zijn om mee te mogen doen (hoewel ik verder kerngezond ben, weinig alcohol en caffeïne tot me neem en niet rook, und so weiter). Maar dat zal wel lukken, als ik deze keer weer met kleren op de weegschaal mag.

Trouwens, ik heb ook geld nodig en met vakantiewerk wil het niet zo vlotten... Dus dan is de Medicijnprostitutie wel een uitkomst, natuurlijk.

Nicht ärgern, nur wundern!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 13:24:58 #54
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_11244663
quote:

Dat lijkt me een broodje aap. Opzich.

Ontopic: betwijfel of ik door de keuring heen zou komen, maar zou het eik wel eens willen proberen. Ik help graag de wereld om meer kennis te vergaren. En mijn bankrekening.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_11248823
Je zou de volgende dag maar wakker worden met blauwe tenen?! Mij niet gezien. Je weet nooit of het wel gezond is voor je eigen lichaam. Dat zij zaken daar speel je niet mee, niet voor geld.
Mijn log op [url]http://www.brillie.org[/url]
pi_11253272
Zou er zelf nooit aan beginnen.

Je krijgt medicijnen toegediend waarvan de effecten op langer termijn onbekend zijn :w

pi_11253830
Ik zou het zelf niet doen en wel om de volgende reden: ze willen precies weten wat je binnenkrijgt en daarom bepalen zij wat jij moet eten de hele tijd. Dat eten krijg je dus ook van ze mee. Maarja, daar zit wel vlees in.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 21:48:28 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11256384
Het lijkt me niets

Je hoort wel eens van die verhalen waar proefkonijnen er ineens een allergie bijkrijgen, of dat je andere bijverschijnselen krijgt die moeilijk te genezen zijn enzo....

Ik ga dan liever op 2 part-time jobs werken of iets dergelijks.

Bovendien gaat het heel vaak om medicijnen waarbij je geen druppel alcohol mag gebruiken, dus dan zou je ook nog eens je bier moeten laten staan voor een bepaalde tijd....

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_11319025
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 21:48 schreef maartena het volgende:
...
Bovendien gaat het heel vaak om medicijnen waarbij je geen druppel alcohol mag gebruiken, dus dan zou je ook nog eens je bier moeten laten staan voor een bepaalde tijd....
Ach, als dat een probleem is moet je misschien eens contact opnemen met een afkickkliniek
  dinsdag 24 juni 2003 @ 10:10:26 #60
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_11336617
ik heb me opgegeven voor het onderzoek naar een middel ter behandeling van het HIV-virus waar ik zo rond de 2500 Euro bruto voor krijg... hopelijk mag ik meedoen want ik wil het toch ns een keer proberen..
keep up the good work!
pi_11339071
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 10:10 schreef krn176 het volgende:
ik heb me opgegeven voor het onderzoek naar een middel ter behandeling van het HIV-virus waar ik zo rond de 2500 Euro bruto voor krijg... hopelijk mag ik meedoen want ik wil het toch ns een keer proberen..
Laat je ons wel alles weten? Zit er zelf ook heel erg over te denken. Krijg alleen veel negatieve reacties in de buurt (is je gezondheid, niet doen!!!). Maar goed, ik bepaal dat natuurlijk nog steeds zelf, maar het zet me toch wat aan het denken.

Als iedereen er zo tegen is, is het dan toch zo gevaarlijk voor je gezondheid? Ik zie het niet zo. Dus ik ben nog even aan het wikken en wegen, en er moet nog een goed onderzoek langskomen, ik kan geen 16 dagen aan een stuk weg.

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_11339265
Ik heb een keer meegedaan aan een onderzoek naar het vrouwelijk orgasme.

Heb eerst een hersenscan gekregen(ja ja ik heb het bewijs dat ik hersenen heb, heb de foto's gekregen), daarna moest ik in een PET-scan, mijn man moest me manueel klaar maken, vlak voor het moment van klaarkomen werd er een goedje ingespoten die in de hersnenen zou laten zien wat er gebeurde.

Ook wat meet apperatuur(klinkt groot, was heeeeeeeeeeel klein) ingebracht om te zien wat er daar gebeurde.

Ik moest 3 keer klaarkomen in set's van ongeveer 10 minuten(liep wel iets uit, zie maar 3 keer klaar te komen in een half uur met allemaal dokters om je heen).

Was erg grappig om te doen, werd betaald(uit mijn hoofd, is alweer een hele tijd geleden zo'n 500 gulden) en heb dan de foto's van mijn hersenen gekregen en die zijn ook gelijk even globaal gecontroleerd.

Dit was dus erg makkelijk verdienen zonder risiko.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_11339304
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:03 schreef erodome het volgende:
-knip-
Jeetje, met bewondering en enige jaloezie dit leest

Maar wat is er uit gekomen, ze kunnen dat vast meten en zien dat orgasme???
m.a.w. wat gebeurt er precies, naast de dingen die wij allemaal al weten?

pi_11343949
Ik kom net terug van pharma bio research in Zuidlaren, k was reserve maar ik mocht niet mee doen omdat er geen uitvallers waren (was 16 dagen voor 1700 euro en dan nog eens reiskostenvergoeding)

Aan de andere kant heb ik wel ongeveer 350 euro verdient met niks doen (115 euro voor het reserve staan en 2 keer reiskosten vergoeding van meer dan 110 euro)

Het valt allemaal best mee met de risico's: ik moest eigenlijk een medicijn testen dat al uitvoerig op mensen was getest en nu werd de opname-snelheid door het menselijk lichaam getest.

Er zaten mensen die al meer dan 10 keer hadden iets getest en nog nooit iets noemenswaardig ergs hadden meegemaakt tijdens het testen.

Ik heb me alweer voor een nieuwe studie ingeschreven voor in september bij PBR en k ga me denk ik ook inschrijven bij kendle.

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
  zondag 29 juni 2003 @ 20:39:16 #65
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_11451023
M'n achter buurman heeft zo bedrijf...

http://www.pbr.nl/startflash.asp

zondag 29 juni 2003 @ 20:56:28 #66
37769 erodome
Zweefteef
pi_11451417
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Jeetje, met bewondering en enige jaloezie dit leest

Maar wat is er uit gekomen, ze kunnen dat vast meten en zien dat orgasme???
m.a.w. wat gebeurt er precies, naast de dingen die wij allemaal al weten?

Wat ze wilde is zien in de hersenen wat er gebeurt als een vrouw klaarkomt, dus welke delen dan actief zijn.
Hierdoor hoopte ze meer inzicht in het vrouwelijk orgasme te krijgen en meer inzicht in de problemen van sommige vrouwen mbt het orgasme.

Ook de metingen van wat er in de vagina gebeurt, was een erg leuk grafiekje, met enorme uitspringers bij het orgasme(spiertrekkingen).
Dit konden we zelf op de monitor zien en dat hebben ze ook een beetje uitgelegd.

Hoe en wat presies weet ik helaas niet, ik was natuurlijk niet de enige vrouw die ze hiervoor gebruikt hebben, uitslagen hebben wij nooit gekregen, we mochten meedoen, verder niet.

Ik lag dus met mijn hoofd in een pet-scan, ik had een infuus is met een goedje wat de hersenactiviteit zichtbaar maakt, dat spoten ze in net voor het orgasme, dat was genoeg voor ongeveer 30 sec. oplichten van actieve gedeelte's.

Ik had meetapperatuur in mijn vagina en in mijn anus, dat waren echt draadjes, heel erg dun en klein dus, deze maten de spieractiviteiten op, heel erg grappig om te zien die uitschieters.

Maar dit onderzoek ging vooral om de hersenactiviteit, daar heb ik niets van gezien of later nog van gehoort, dat vond en vind ik wel erg jammer.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_12037508
even een subtiel kickje:

ik werd door een vriend van mij getipt over het proefkonijn zijn voor medisch onderzoek, en ben toen meteen op de site van het PBR gaan kijken. Wat zij allemaal vertellen over monitoring en risico's etc klinkt redelijk acceptabel, maar na wat rondlezen hier op Fok! heb ik nog wat vraagtekens:

- ik zou mij evt wel in willen schrijven voor de proef met antidepressieva (die woensdag a.s. al start), maar sommigen hier op Fok! beweren dat de risico's van antidepressiva het grootst zijn om te testen. Zou iemand een gefundeerde uitleg kunnen geven over de risico's die hier (vooral op lange termijn) aan vast kunnen zitten?

- En zijn er hier misschien meer mensen die ervaring hebben met dezelfde studie, of met het PBR in het algemeen? Want ik heb al een aantal ervaringen gelezen uit de search, maar daar hadden er maar een paar betrekking op het PBR.

bij voorbaat dank alvast

"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_12038485
Heb ik ooit bij telefacts gezien
verdiende goed

Hij had wel eens last gehad van de neveneffecten, maar nooit echt gevaarlijk

pi_12039051
Wat betreft het testen van anti-depressiva, kan ik uit redelijk betrouwbare bron (die jongen had het zelf meegemaakt). Dat je van anti-depressiva juist depressief wordt als je niet depressief bent. Daar had hij dus last van gehad. Hierdoor had ie dus 2 hele onaangename weken. Het voordeel was wel dat ie door die medicijnen zo lam als een kanarie was en dus het grootste gedeelte van de dag toch maar lag te maffen. Maar was vooral niet blij.

Heb laatst zelf nog 300 Euro verdient bij het AZG. (Ac. Ziekenhuis Groningen) Door het nemen van vier proefmaaltijden voor patienten. Dan gingen zij meten hoe snel alles in mn bloed/ lichaam werd opgenomen. Hoefde alleen maar om het kwartier een buisje bloed af te staan (totaal na 4 vrijdagen testen 500 ml dus dat valt mee) en elk kwartier in een buisje te blazen. Verder werd er als vergelijkend materiaal een zout-oplossing via een infuus ingebracht. Dit is iets wat normaal is voor je lichaam.

Best relaxede test alleen had je erg honger en waren die "maaltijden" erg ranzig. Zoals opgeloste maizena of glucose water.

Maar tijdens de test kon je gewoon relaxed video's/ canal + kijken of een beetje leren!

Life sucks
pi_12039069
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 21:58 schreef Malebolgia het volgende:
even een subtiel kickje:

ik werd door een vriend van mij getipt over het proefkonijn zijn voor medisch onderzoek, en ben toen meteen op de site van het PBR gaan kijken. Wat zij allemaal vertellen over monitoring en risico's etc klinkt redelijk acceptabel, maar na wat rondlezen hier op Fok! heb ik nog wat vraagtekens:

- ik zou mij evt wel in willen schrijven voor de proef met antidepressieva (die woensdag a.s. al start), maar sommigen hier op Fok! beweren dat de risico's van antidepressiva het grootst zijn om te testen. Zou iemand een gefundeerde uitleg kunnen geven over de risico's die hier (vooral op lange termijn) aan vast kunnen zitten?

- En zijn er hier misschien meer mensen die ervaring hebben met dezelfde studie, of met het PBR in het algemeen? Want ik heb al een aantal ervaringen gelezen uit de search, maar daar hadden er maar een paar betrekking op het PBR.

bij voorbaat dank alvast

Zit ook te twijfelen over dat onderzoek.
Samen?
pi_12184706
Alle behandelingen die nu in omloop zijn zijn ooit uitgeprobeerd op een proefkonijn. Voor het gebruiken van proefkonijnen tellen strenge regels. Voor nieuwe behandelingen zijn er altijd proefkonijnen nodig, waarom ben jij beter dan een proefkonijn? Hoe sneller iets is getest, hoe sneller mensen geholpen kunnen worden met het verlichten of verdwijnen van een ziekte. Het geld is makkelijk verdient.

Oh ja, zelf zou ik mij nooit uitlenen als proefkonijn.

zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:18:19 #72
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_12185487
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 21:58 schreef Malebolgia het volgende:
even een subtiel kickje:

bij voorbaat dank alvast

Op zo'n korte termijn kom je er echt niet meer tussen, zeker niet in de zomervakantie.
  zondag 3 augustus 2003 @ 21:13:52 #73
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_12202678
Tsja zou wel willen opgeven, maar waarom ik het niet doe is:
- ben tegen dierproeven en deze medicijnen zijn toch eerst op dieren getest (ervan uitgaand dat bij deze dieren geen mensenproeven zitten natuurlijk).
Maar als ze met medicijnen komen die iig niet op andere dieren eerst zijn getest, dan hou ik mij aanbevolen.
- medicijnen moeten ook veganistisch zijn anders neem ik ze ook niet

Dus tsja goede redenen om het niet te doen

zondag 3 augustus 2003 @ 23:23:35 #74
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_12205737
Ik zou het als proefpersoon voor de parfumindustrie erg leuk werk vinden, aangezien ik een zeer goed ontwikkelde, gevoelige neus heb.
Via vrienden hoorde ik dat een kennis dat ook deed, en er verder geen werk bij doet.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  maandag 4 augustus 2003 @ 00:39:40 #75
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_12207539
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 21:13 schreef TechXP het volgende:
Tsja zou wel willen opgeven, maar waarom ik het niet doe is:
- ben tegen dierproeven en deze medicijnen zijn toch eerst op dieren getest (ervan uitgaand dat bij deze dieren geen mensenproeven zitten natuurlijk).
Maar als ze met medicijnen komen die iig niet op andere dieren eerst zijn getest, dan hou ik mij aanbevolen.
- medicijnen moeten ook veganistisch zijn anders neem ik ze ook niet

Dus tsja goede redenen om het niet te doen

Hm, ze gaan echt niet het risico nemen medicijnen niet eerst op dieren te testen, en volgens mij mag dat ook helemaal niet. Bovendien houden ze geen rekening met veganisten bij het eten (en soms ook niet met vegetariërs, zoals bij het beroemde gestandardiseerde vetrijke ontbijt).

En jij hebt dus nog nooit medicijnen gehad? Want alles is ooit wel een keer op dieren getest...

maandag 4 augustus 2003 @ 01:43:03 #76
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_12208416
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 00:39 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Hm, ze gaan echt niet het risico nemen medicijnen niet eerst op dieren te testen, en volgens mij mag dat ook helemaal niet.

Nee medicijnen wordt meestal wel getest op dieren. Tenzij je kiest voor bepaalde alternatieve medicijnen. Deze zijn vaak alternatief getest.
quote:
Bovendien houden ze geen rekening met veganisten bij het eten (en soms ook niet met vegetariërs, zoals bij het beroemde gestandardiseerde vetrijke ontbijt).
Ze houden geen rekening in het ziekenhuis e.d. met veggies en vegans. Nee dat heb ik gehoord. Heb eigenlijk nog nooit in het ziekenhuis gelegen. Alleen een paar keer toen ik klein was. Maar toen was ik nog niet veggie of vegan.
quote:
En jij hebt dus nog nooit medicijnen gehad? Want alles is ooit wel een keer op dieren getest...
Sinds ik veganist ben heb ik geen medicijnen meer genomen. Maar ik ben dan ook niet zo ernstig ziek geweest (maar ik ben pas een paar maanden veganist )
Voor verkoudheid e.d. zijn genoeg vitamientjes genoeg. En hoofdpijn gaat over. Toen ik vegetarier was heb ik wel medicijnen genomen, maar niet zoveel. (ik was nog jong en had nog amper weet van dierproeven e.d. ).
Maar inderdaad is bijna alles wel op dieren getest. Kan het soms niet ontlopen.
pi_12269631
ik heb al heel vaak bloed afgestaan aan het PBR.Ik verdien daar E 50 mee. En daarbovenop nog reiskosten. Zal me gauw weer es aanmelden! Ik had eerst OV en vrouwtje was zo lief om reiskosten te vergoeden terwijl ze wist dat ik OV had.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 04:44:09 #78
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_12272137
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:43 schreef TechXP het volgende:
Nee medicijnen wordt meestal wel getest op dieren. Tenzij je kiest voor bepaalde alternatieve medicijnen. Deze zijn vaak alternatief getest.
Alternatief getest? Is dat op planten? "Bij drie maal de normale dosis ontstond bij deze geranium verstoorde bladvorming..." Lijkt me ideaal!
quote:
Ze houden geen rekening in het ziekenhuis e.d. met veggies en vegans. Nee dat heb ik gehoord. Heb eigenlijk nog nooit in het ziekenhuis gelegen. Alleen een paar keer toen ik klein was. Maar toen was ik nog niet veggie of vegan.
Tja, je dient een gestandardiseerd ontbijt toe of je doet het niet, hé...
quote:
Sinds ik veganist ben heb ik geen medicijnen meer genomen. Maar ik ben dan ook niet zo ernstig ziek geweest (maar ik ben pas een paar maanden veganist )
Voor verkoudheid e.d. zijn genoeg vitamientjes genoeg. En hoofdpijn gaat over. Toen ik vegetarier was heb ik wel medicijnen genomen, maar niet zoveel. (ik was nog jong en had nog amper weet van dierproeven e.d. ).
Maar inderdaad is bijna alles wel op dieren getest. Kan het soms niet ontlopen.
Genau. Maar wat als je wél ernstig ziek wordt? Interessant dilemma.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 10:51:11 #79
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_12274514
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 04:44 schreef Hooghoudt het volgende:
Alternatief getest? Is dat op planten? "Bij drie maal de normale dosis ontstond bij deze geranium verstoorde bladvorming..." Lijkt me ideaal!
hehehe, nee simulaties, gekweekte orgaanweefsel etc.
quote:
Tja, je dient een gestandardiseerd ontbijt toe of je doet het niet, hé...
Het zou raar zijn als niet een ander iets voor me willen koken. Je betaald er toch voor, dus dan verwacht je op zijn minst toch wel gekookt op maat.
En anders moet je eigen eten meenemen
quote:
Genau. Maar wat als je wél ernstig ziek wordt? Interessant dilemma.
Inderdaad. Dat wordt wat. Misschien meteen filmen. Kan wel een leuke dramaserie worden. :)Ik zou bij ongenezelijke ziekten zowieso weigeren.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 10:59:48 #80
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_12274718
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:51 schreef TechXP het volgende:hehehe, nee simulaties, gekweekte orgaanweefsel etc.
Ik heb ooit meegedaan aan een klein experiment waar weefselkweek bij kwam kijken (nieren en spierweefsel van eekhoorns en ratten), en die beestjes hebben het niet kunnen navertellen. Voor weefselkweek gaan die arme diertjes ook het hoekje om.
quote:
Het zou raar zijn als niet een ander iets voor me willen koken. Je betaald er toch voor, dus dan verwacht je op zijn minst toch wel gekookt op maat.
En anders moet je eigen eten meenemen
Ik weet niet of je op de hoogte bent van de betekenis van het woord "gestandardiseerd"...
quote:
Inderdaad. Dat wordt wat. Misschien meteen filmen. Kan wel een leuke dramaserie worden. :)Ik zou bij ongenezelijke ziekten zowieso weigeren.
Zeg je nu. Er zijn maar weinig mensen bereid om te sterven voor hun principes, wat terroristen daargelaten...
  donderdag 7 augustus 2003 @ 11:13:58 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_12275047
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:59 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik heb ooit meegedaan aan een klein experiment waar weefselkweek bij kwam kijken (nieren en spierweefsel van eekhoorns en ratten), en die beestjes hebben het niet kunnen navertellen. Voor weefselkweek gaan die arme diertjes ook het hoekje om.
Denk dat je het over ander weefselkweek hebt. Ik heb het over kweken van menselijk weefsel. Weefsel van andere dieren geven niet de goede gegevens om te zeggen of het veilig is voor mensen. Structuren zijn heel anders.
quote:
Ik weet niet of je op de hoogte bent van de betekenis van het woord "gestandardiseerd"...
In ziekenhuizen moet de mogelijkheid bestaan om andere menu's te krijgen. Sommige mensen krijgen in ziekenhuizen advies om vegetarisch te eten vanwege hun hart enzo. Vegetarisch is niet echt een probleem in de grote ziekenhuizen. Veganistisch is wat lastiger.
Trouwens 5 procent van NL is vegetarier. Daarvoor moeten ze toch op zijn minst wat eten voor hebben. Tenzij vegetariers niet vaak in ziekenhuis belanden natuurlijk
quote:
Zeg je nu. Er zijn maar weinig mensen bereid om te sterven voor hun principes, wat terroristen daargelaten...
Er zijn een paar activisten overleden in gevangenis (door hongersstaking) omdat ze opkwamen voor dieren. Daarnaast zijn er nog meer dierenactivisten vermoord. Ik kan nu niet zeggen of ik bereid genoeg ben. Misschien als ik een depressieve bui ben dat ik dan zulke dingen wat sneller doe
En levend kan ik volgens mij ook meer doen voor dieren.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 11:28:44 #82
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_12275426
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 11:13 schreef TechXP het volgende:
In ziekenhuizen moet de mogelijkheid bestaan om andere menu's te krijgen. Sommige mensen krijgen in ziekenhuizen advies om vegetarisch te eten vanwege hun hart enzo. Vegetarisch is niet echt een probleem in de grote ziekenhuizen. Veganistisch is wat lastiger.
Trouwens 5 procent van NL is vegetarier. Daarvoor moeten ze toch op zijn minst wat eten voor hebben. Tenzij vegetariers niet vaak in ziekenhuis belanden natuurlijk
Die is er ook, in sommige ziekenhuizen althans. Ik heb een tijdje gewerkt als voedingsassistente, en vegetarisch was daar gewoon een van de dieetcodes. Veganistisch weet ik zo niet, ik dacht van niet. Maar goed, je mag in overleg ook altijd je eigen spullen laten brengen, je moet dan alleen niet verwachten dat ze het ook voor je klaarmaken (opwarmen zou nog net kunnen denk ik). Als vegetarier heb je trouwens wel minder keus dan als vleeseter.

Ontopic: ik heb goede verhalen gehoord over pbr, de begeleiding is gewoon goed, en de sfeer is vaak heel gezellig. De risico's zijn niet groter dan de risico's die je loopt in het dagelijks leven, daar gaan ze ook vanuit. Je krijgt geen ziekteverwekkers toegediend, alleen medicijnen. Bij bepaalde onderzoeken willen ze bijvoorbeeld weten wat een veilige dosis is, dan beginnen ze laag en wordt de dosis steeds opgehoogd tot er bijwerkingen beginnen te ontstaan.

"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_17139228
*kick*

Weet iemand of dit soort dingen ook in de regio Zwolle gebeuren? Ik heb geld nodig en het lijkt me een gemakkelijke en leuke manier om aan geld te komen.

pi_17145280
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:02 schreef Disorder het volgende:
*kick*

Weet iemand of dit soort dingen ook in de regio Zwolle gebeuren? Ik heb geld nodig en het lijkt me een gemakkelijke en leuke manier om aan geld te komen.

er zijn er meerdere in nederland, ik ga binnenkort meedoen aan 1 in zuidlaren. hoe dicht bij het is maakt niet veel uit, het is niet zo dat je elke dag naar huis hoeft (mag) reizen.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 15:05:41 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17145710
Ik heb er in het verleden ook wel eens aan gedacht. Ik had toen vrij grote geldschulden en toen ik zag wat voor bedragen je ermee kon verdienen (4000 piek voor een paar weken) had ik er wel oren naar.
En toch ben ik nu blij dat ik het niet gedaan heb: je weet nooit wat voor chronische ziektes of kwalen je overhoudt aan die experimenten of wat zo'n experimenteel medicijn in godsnaam met je doet.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 14 februari 2004 @ 11:10:38 #86
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17166665
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:45 schreef ErikN het volgende:

[..]

er zijn er meerdere in nederland, ik ga binnenkort meedoen aan 1 in zuidlaren. hoe dicht bij het is maakt niet veel uit, het is niet zo dat je elke dag naar huis hoeft (mag) reizen.

Zou je je ervaringen misschien hier willen posten? Ben wel heel erg benieuwd. IK wil zelf namelijk mee gaan doen in de zomervakantie
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_17167212
Ik ben nu wel benieuwd naar degenen die in Juni 2003 in dit topicgepost hadden zoiets te gaan doen (interne opnamen van 16 dagen voor 2500 euro bijv.). Hoe is dat afgelopen?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_17169068
Voor diegene die nog nooit XTC heeft gehad en geld wil verdienen met zn eerste keer (zelf helaas al meerdere keren gebruikt en wil geen onderzoeksresultaten verkloten)

http://www.amc.nl/index.cfm?sid=164

Life sucks
pi_17170055
Ik heb wel eens meegedaan aan een onderzoekje naar de invloed van rugpijn op het looppatroon, waarvoor ik een pijn veroorzakende spuit in m'n rug (spieren) kreeg. Maar dat was niet gevaarlijk (deed ook nauwelijks pijn), duurde maar 2 uurtjes en schoof ook maar 100 gulden. (nou ja, voor 2 uurtjes niet slecht toch)
Maar echt geneesmiddelenonderzoek? Zou ik persoonlijk nooit doen
Ook omdat ik de farmaceutische industrie zo'n dubbele branche vind. Tuurlijk helpen ze de mensheid enzo, maar ze helpen ook wel heel erg hun eigen portemonnee, en op een niet altijd even nette manier (Bijvoorbeeld nieuw medicijn maken alleen omdat patent op oude verlopen was, vervolgens artsen manipuleren om het voor te schrijven, sluikreclame maken enzo.....)

[Dit bericht is gewijzigd door MartinusMagnus op 14-02-2004 21:05]

Vrijwillig gebanned
pi_17170343
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:10 schreef Hare het volgende:

[..]

Zou je je ervaringen misschien hier willen posten? Ben wel heel erg benieuwd. IK wil zelf namelijk mee gaan doen in de zomervakantie

het begint pas op 21 maart weet ik nu, en tussen 1 maart en 21 maart mag ik maximaal 2 glazen alcohol per dag. en zo waren er nog meer van dat soort regels waardoor het een stuk minder geld lijkt.
pi_17268847
man....... waarom moet je nou weer 18 zijn...
weet er iemand een instelling waarbij je maar 16 hoeft te zijn???

ik zou dit zo doen

sterf!
pi_17268873
Proefkonijn
Proefpersoon..

Konijntjes..

pi_17269778
De Belastingdienst maakt sinds kort jacht op proefkonijnen . Dat heeft in de een tijdje geleden in de Telegraaf gestaan. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 22:56:09 #94
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_17271413
Op zich aanlokkelijk zoeits ware het niet dat ik niet tegen naalden kan.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 18 februari 2004 @ 00:34:20 #95
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17274194
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 22:56 schreef Mr.J het volgende:
Op zich aanlokkelijk zoeits ware het niet dat ik niet tegen naalden kan.
Aangezien je waarschijnlijk veel bloed moet prikken leggen ze gewoon een soort van infuusje aan zodat ze maar één keer in je arm hoeven te prikken.

Ik kan zelf ook helemaal niet tegen naalden en het zien stromen van bloed uit je lichaam, maar als het op die manier gebeurt kan ik het wel lijen

pi_17275786
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:24 schreef mr.marcus het volgende:
Voor diegene die nog nooit XTC heeft gehad en geld wil verdienen met zn eerste keer (zelf helaas al meerdere keren gebruikt en wil geen onderzoeksresultaten verkloten)

Hey, das een interessante! Voor 2 dagdelen amsterdam krijg je een vergoeding van 100 euri. En voor een dag + een dagdeel 150 euri. Snel verdiend!
  woensdag 18 februari 2004 @ 10:05:36 #97
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_17278319
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 00:34 schreef Hare het volgende:

[..]

Aangezien je waarschijnlijk veel bloed moet prikken leggen ze gewoon een soort van infuusje aan zodat ze maar één keer in je arm hoeven te prikken.

Ik kan zelf ook helemaal niet tegen naalden en het zien stromen van bloed uit je lichaam, maar als het op die manier gebeurt kan ik het wel lijen

Same here. Bloed prikken is een ramp voor mij. Iets injecteren is weer heel anders en daar heb ik bijna geen moeite mee. Zeker niet als je vriendin het doet.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:00:05 #98
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_17279176
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:24 schreef mr.marcus het volgende:

Zou best mee willen doen,alleen de reiskosten zit al inbegrepen bij die 100 of 150 euro en als je dan niet bij Amsterdam of Utrecht in de buurt woont blijft er niet veel veel over.....en als je ziet wat je moet doen,1uur stil in een MRI-scan en 1uur stil in een SPECT-scan... toch maar niet!
I don't care.....
pi_17281121
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 11:00 schreef sabyne het volgende:

[..]

Zou best mee willen doen,alleen de reiskosten zit al inbegrepen bij die 100 of 150 euro en als je dan niet bij Amsterdam of Utrecht in de buurt woont blijft er niet veel veel over.....en als je ziet wat je moet doen,1uur stil in een MRI-scan en 1uur stil in een SPECT-scan... toch maar niet!

Geloof dat die reiskosten alleen bij de 150 euri inbegrepen zijn. Ik zou dan zo'n 120 euri overhouden. Toch gauw verdiend hoor!
pi_17281434
Onderzoek naar een middel ter behandeling van hoesten. PBR-035031

Gezochte deelnemers :
Gezonde mannelijke of vrouwelijke vrijwilligers tussen de 18 en 45 jaar .

Periode :
Het onderzoek bestaat uit 1 periode waarbij u gedurende 15 dagen (14 nachten) in het onderzoekscentrum zult verblijven.

Groep I: 15 - 29 februari 2004

Groep II: 07 - 21 maart 2004

Groep III: 28 maart - 11 april 2004

Groep IV: 18 april - 02 mei 2004

Groep V: 09 - 23 mei 2004

Let op:
Dt zijn de data waarop de studie op dit moment gepland staat, echter deze kunnen nog aan verandering onderhevig zijn.

Bijzonderheden :
Alleen niet-rokers of matige rokers mogen aan dit onderzoek deelnemen.
Voordat u mag deelnemen, ondergaat u een uitgebreide medische keuring.

Vergoeding :
¤ 1561 exclusief reiskosten van ¤ 0,28 bruto per kilometer, ongeacht de wijze van vervoer.

Heeft u vragen over het onderzoek? Mailt u dan met het Recruitment Office van PBR of belt u met 0800-742 762 2.

Geslacht - Beiden
Leeftijd - 18 - 45 jaar
Rookgedrag - 0-5 per dag
Vergoeding - ¤ 1561.00
Categorie - Gezond
Duur studie - >7 dagen
Periode - 15/2/2004 - 23/5/2004

Best wel interessant deze!

pi_17292161
Daar had ik mijn oog ook al op laten vallen. Ziet er betrekkelijk onschuldig uit.
  woensdag 18 februari 2004 @ 19:20:59 #102
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17292398
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 19:13 schreef Viperdesign het volgende:
Daar had ik mijn oog ook al op laten vallen. Ziet er betrekkelijk onschuldig uit.
Ik zou iig zo meedoen.

Maar ja, jammer genoeg is deze niet in de zomervakantie. Kan nu echt geen gaatje vinden om 15 dagen van huis weg te zijn met school en werk enzo.

Ik wacht nog steeds op iets moois voor de zomer dus.

pi_17295837
als ik 18 ben.. ga ik dit 24/7 doen...
sterf!
  woensdag 18 februari 2004 @ 22:04:03 #104
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17297497
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 21:09 schreef Gomik het volgende:
Lijkt me een strak plan
pi_17304655
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 21:09 schreef Gomik het volgende:
Ik meen dat je er niet meer dan een paar mag doen per jaar. Zou je moeten nakijken, maar volgens mij zit er een limiet aan.
pi_17304658
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 19:13 schreef Viperdesign het volgende:
Samen meedoen?
pi_17324971
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 03:06 schreef Tomaz het volgende:

[..]

Samen meedoen?

I could use some company... .
pi_18177299
*kick*

gaat er nog iemand meedoen?
of heeft er al iemand meegedaan?

ik twijfel zelf nog...
help showercap naar de 1250 eerste bezoekers :-) http://www.karpis.com/mariska/
check my pictures!
site moet nog ge-update worden enzo, maar ach :-)
  zondag 4 april 2004 @ 21:59:31 #109
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18180754
Ik ga sowieso meedoen in de zomervakantie, heb er dan iig tijd voor, jammer genoeg zijn er alleen nog geen onderzoeken bekend voor die tijd
pi_18181568
ik zal ze morgen eens bellen, want ik las ook wat interessants over bloed donatie voor 50 euro. mag je wel 48 uur niet roken, drinken en wat al niet meer, maar toch...
check my pictures!
  zondag 4 april 2004 @ 22:43:23 #111
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_18181876
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:30 schreef showercap het volgende:
ik zal ze morgen eens bellen, want ik las ook wat interessants over bloed donatie voor 50 euro. mag je wel 48 uur niet roken, drinken en wat al niet meer, maar toch...
Die 48 uur valt wel mee hoor... Voor de nakeuring van een onderzoek mocht ik dat ook niet, maar helaas had ik toen de avond ervoor mijn verjaardag gepland... Dus had ik iets van 7 of 8 uur geen drank gehad, dat ging ook nog goed...
pi_18182365
wanneer heb je meegedaan dan Hooghoudt?
ik vroeg me namelijk af of ze dat nog steeds doen, dat bloed doneren.
check my pictures!
pi_18184257
Ik doe nu mee met n onderzoek, 2 x 3 dagen (2 nachten) intern en nog n hele zooi ambulante dagen waarop ik er alleen heen hoef, n buisje bloed laat afnemen en n half uur later sta ik weer buiten. Als je de tijd hebt is t makkelijk geld verdienen, ik hoef er verder ook niets voor te laten, kan als ik wil gewoon straalbezopen binnen komen.. stroomt t bloed ook lekker door...
Mijn onderzoek is tegen reumatische koorts en de medicatie bestaat uit 2 keer een intermusculaire injectie in de bilspier (auw ja) verder merk ik er niets van, en als ik straks in mei klaar ben krijg ik ongeveer 1500 euro. En dat zonder enig werkelijk ongemak ofzo.
  maandag 5 april 2004 @ 01:32:32 #114
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18184842
quote:
Op maandag 5 april 2004 00:45 schreef Bazzel het volgende:
Ik doe nu mee met n onderzoek, 2 x 3 dagen (2 nachten) intern en nog n hele zooi ambulante dagen waarop ik er alleen heen hoef, n buisje bloed laat afnemen en n half uur later sta ik weer buiten. Als je de tijd hebt is t makkelijk geld verdienen, ik hoef er verder ook niets voor te laten, kan als ik wil gewoon straalbezopen binnen komen.. stroomt t bloed ook lekker door...
Mijn onderzoek is tegen reumatische koorts en de medicatie bestaat uit 2 keer een intermusculaire injectie in de bilspier (auw ja) verder merk ik er niets van, en als ik straks in mei klaar ben krijg ik ongeveer 1500 euro. En dat zonder enig werkelijk ongemak ofzo.
Waar heb jij het gedaan? Ook bij PBR?
pi_18185221
is de site van pbr kaputt?
pi_18186076
Ik heb toevallig vorige week een blad ingevuld en opgestuurd. Meen dat er een intern onderzoek naar hoesten is/komt. Lijkt me onschuldig, denk dat ik daar aan mee ga doen.
  maandag 5 april 2004 @ 09:37:58 #117
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_18187078
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:02 schreef showercap het volgende:
wanneer heb je meegedaan dan Hooghoudt?
ik vroeg me namelijk af of ze dat nog steeds doen, dat bloed doneren.
Volgens mij wel, ik weet het niet zeker. Ze bestaan nog, dus het zal wel. Je brengt me op ideeën.
pi_18188833
zal ze straks 'es even bellen. kan toch gratis!
en ik heb voldoende vrije tijd momenteel
check my pictures!
pi_18192027
Jammer dat je voor die goedbetaalde onderzoeken zoveel dagen achter elkaar weg moet. Er is altijd wel een dag tussen dat ik niet kan. En mannen hebben meer geluk dan vrouwen, want vrouwen moeten soms gesterriliseerd zijn of na de overgang en zo.
pi_18193150
quote:
Op maandag 5 april 2004 01:32 schreef Hare het volgende:

[..]

Waar heb jij het gedaan? Ook bij PBR?
Ja ook PBR inderdaad, ik woon in Groningen dus das om de hoek... Ik sprak daar wat mensen die ook bij andere ontwikkelaars aan onderzoeken hebben meegedaan, zoals Candle (?) maar dat het daar echt vreselijk was. Veel te veel mensen in veel te kleine ruimtes, zodat er steeds vechtpartijen waren etc... (het was wel gewoon een medicijnenonderzoek, geen onderzoek naar de psychische reactie van te veel mensen bla bla..) PBR staat heel goed bekend iig. En het eten is ook prima
pi_18195047
is die site nou kapot of niet?

Ik krijg een visual basic error
pi_18195607
ja, krijg ik ook.
ik heb ze dus zostraks maar even gebeld, en ze zouden me info toesturen.
ik heb ook gevraagd naar dat verhaal over bloed doneren, maar dat was deze medewerkster niet bekend.
check my pictures!
pi_18198653
Ik ga binnenkort ook meedoen, woensdag is mijn medische keuring. Ik bedenk me nu alleen net dat ik vanaf vandaag 10 week lang geen alcolhol mag drinken :-/. Dit is wel een hele zware tegenvaller ik ging uit van 3 of 4 week. Ik ga ook best wel vaak uit, minimaal 3 keer per week en dan ook wel regelmatig pas naar huis aan de lantaarnpalen weer uit zijn. Nu zit ik me alleen af te vragen wat moet ik nu eens met mijn vrije tijd gaan doen , maar aan de andere kant dit bespaart mij echt letterlijk honderden euro's .
  maandag 5 april 2004 @ 18:19:42 #124
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_18198709
quote:
Op maandag 5 april 2004 14:52 schreef Bazzel het volgende:

[..]

Ja ook PBR inderdaad, ik woon in Groningen dus das om de hoek... Ik sprak daar wat mensen die ook bij andere ontwikkelaars aan onderzoeken hebben meegedaan, zoals Candle (?) maar dat het daar echt vreselijk was. Veel te veel mensen in veel te kleine ruimtes, zodat er steeds vechtpartijen waren etc... (het was wel gewoon een medicijnenonderzoek, geen onderzoek naar de psychische reactie van te veel mensen bla bla..) PBR staat heel goed bekend iig. En het eten is ook prima
Niet overdrijven over het eten. Het is eetbaar.
pi_18209808
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:19 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Niet overdrijven over het eten. Het is eetbaar.
Dude ik ben student...
t eten is warm, er zitten verschillende dingen in, t is veel, t lijkt gezond, t is gevarieerd..kortom ik vind t lekker en t ontbijt brood is van de warme bakker, dus das wel gewoon echt lekker...
pi_18212874
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:24 schreef showercap het volgende:
ik heb ook gevraagd naar dat verhaal over bloed doneren, maar dat was deze medewerkster niet bekend.
Dat was in 1996/1997 dat ik dat deed bij PBR en in de loop van 1997 hebben ze dat verplaatst van Zuidlaren naar het Academisch Ziekenhuis in Groningen.
pi_18213373
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:04 schreef kikoooooo het volgende:

www.pbr.nl
Krijg je gewoon de beginpagina.
  dinsdag 6 april 2004 @ 10:34:23 #128
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_18213756
Heel effe OT: Caipirinhia ben jij soms in Portugal geweest vanwege je naam??? (of maken ze dat spul ook ergens anders?)
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_18216782
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 09:37 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Dat was in 1996/1997 dat ik dat deed bij PBR en in de loop van 1997 hebben ze dat verplaatst van Zuidlaren naar het Academisch Ziekenhuis in Groningen.
Zouden ze daar nog mensen nodig hebben?
Ik heb nog wat extra cash nodig voor een ticket naar Dublin.
check my pictures!
  woensdag 7 april 2004 @ 12:47:44 #130
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_18243705
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 10:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Heel effe OT: Caipirinhia ben jij soms in Portugal geweest vanwege je naam??? (of maken ze dat spul ook ergens anders?)
het is officieel een cubaanse cocktail... en cocktailbars vind je overal!
  woensdag 7 april 2004 @ 12:48:28 #131
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_18243737
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:04 schreef kikoooooo het volgende:

had ik ook, nu niet meer...

op Pagina 1 staat nog een topic hierover..
Andere sites met tests zijn:

http://www.chdr.nl/5_0/5_1.jsp
http://www.kendle.nl/
http://www.umcn.nl/patient/

[ Bericht 38% gewijzigd door Caipirinhia op 07-04-2004 16:13:32 ]
  woensdag 7 april 2004 @ 17:34:11 #132
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_18251928
Het is wel zo dat je bij een aantal therapieën of iets dergelijk aan bepaalde eisen moet voldoen, dus je moet een bepaalde ziekte of aandoening hebben, of zo...
Maar vaak ook niet...moet je anders eens vragen bij de uni Geneeskunde...altijd zeer veel vraag door mensen die afstuderen!!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_18257671
ja, die zit ook wel in Groningen. Mogelijk hangt daar nog wat op de prikborden.
check my pictures!
pi_18260659
Ik ben echt benieuwd naar verdere ervaringen van mensen die meegedaan hebben of op dit moment meedoen aan onderzoeken bij PBR in Zuidlaren... Heb zelf eventueel ook wel interesse, maar wil eerst ervaringen lezen..
De site van PBR werkt ook niet helemaal goed..
  woensdag 7 april 2004 @ 22:26:16 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_18260816
Nu even mijn deskundige mening iedereen die troep in zn eigen lichaam laat spuiten voor geld, is hartstikke gek. Je hebt een gezond lichaam, wees daar blij mee. Wie aan dit soort praktijken mee doet, stelt z'n leven in de waagschaal, net als jongens die het stoer vinden om op de rails te lopen of vage Jackass-praktijken uit te halen. Als je gezond bent, en een mooi lichaam, en een gezonde geest hebt meegekregen, dan ga je toch niet doelbewust verpesten??
Niet meer actief op Fok!
pi_18261566
ik begin volgende week aan een onderzoek als ik daar zit en toch alle tijd heb wil ik hier wel verslag komen doen. ik heb nu geen zin.
pi_18365682
Blijkbaar is het met 't testen van de medicijnen toch anders verlopen dan de bedoeling was.... *stilte*
  maandag 12 april 2004 @ 12:36:01 #138
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_18366113
Nou, die 'onschuldige' dingen zoals een therapie met alleen oefeningen bijvoorbeeld, kun je zo doen!Makkelijk geld verdienen! Maar de zwaardere inderdaad, waarbij je toch wel risico loopt, daar zou ik me goed over bedenken (leveren wel vaak het meeste geld op..)
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_18368747
ja, maar voor een flink deel van die goed betaalde moet je ook gewoon al die ziekte hebben waar dat medicijn tegen werkt. dus voor sommige mensen is het zelfs een voordeel voor de gezondheid, eventueel (zij hebben dan als eerste een goed werkend medicijn ofzo)
The uproar of one hand clapping.
pi_18415315
Volgende week heb ik de medische keuring. Ik wil meedoen aan een onderzoek tegen hoesten.
pi_18453138
die website van pbr blijft hopeloos :S
check my pictures!
pi_18552516
quote:
Op maandag 12 april 2004 12:36 schreef miki het volgende:
Nou, die 'onschuldige' dingen zoals een therapie met alleen oefeningen bijvoorbeeld, kun je zo doen!Makkelijk geld verdienen! Maar de zwaardere inderdaad, waarbij je toch wel risico loopt, daar zou ik me goed over bedenken (leveren wel vaak het meeste geld op..)
De hoogte van de vergoeding hangt NIET af van het risico van het onderzoek, maar wel van hoeveel tijd je eraan kwijt bent! Als ik mijn medische keuring van woensdag doorkom zit ik 11 t/m 25 mei in de kliniek...
Ben benieuwd of m'n pc mee mag, daar kan ik eigenlijk niet zonder...
  dinsdag 20 april 2004 @ 08:38:07 #143
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18554141
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 01:54 schreef Tomaz het volgende:

[..]

De hoogte van de vergoeding hangt NIET af van het risico van het onderzoek, maar wel van hoeveel tijd je eraan kwijt bent! Als ik mijn medische keuring van woensdag doorkom zit ik 11 t/m 25 mei in de kliniek...
Ben benieuwd of m'n pc mee mag, daar kan ik eigenlijk niet zonder...
Ze hebben daar ook een aantal pc's staan hoor, waarschijnlijk niet al te snelle enzo, maar voor 2 weekjes moet je het daar denk ik wel mee doen
  dinsdag 20 april 2004 @ 10:32:57 #144
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_18555566
Dat internet daar is idd vreselijk, maar er is wel msn, dat scheelt alweer. Toen ik er was heb ik trouwens totaal niks gemerkt van het pilletje, maar dat kan komen omdat ik een placebo had (dat weet je niet, natuurlijk).
pi_18576888
Pff, net thuis en kan nu psies 3 uur slapen voordat ik met de trein richting zuidlaren ga! Laat zsm weten hoe de keuring verlopen is!
pi_18610454
Nou, gisteren keuring gehad. Urine afgeven, bloed prikken, ecg maken, bloeddruk meten en lengte/gewicht noteren. Stelde nix voor dus verder. Helaas voldoet m'n bloeddruk niet aan de eisen die de opdrachtgever stelt dus ik kan niet meedoen met dit onderzoek. Op zoek naar een andere dus...
  woensdag 28 april 2004 @ 00:33:55 #147
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_18735169
Net gelezen dat het AMC vrijwillgers zoekt voor een endotoxine studie.
quote:
Gezonde mannelijke vrijwillgers gezocht. 18-35 jaar, niet rokend, voor endotoxine studie in het AMC. Je word 24 uur opgenomenin het ziekenhuis Beloning 450 euro
Weet iemand hier meer van af? en wat zijn ontodoxine eigenlijk?
Don't love if you want to die in peace.
pi_18748524
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:33 schreef Mr.Black het volgende:
Net gelezen dat het AMC vrijwillgers zoekt voor een endotoxine studie.
[..]

Weet iemand hier meer van af? en wat zijn ontodoxine eigenlijk?
Heb je een link?
  woensdag 28 april 2004 @ 17:23:32 #149
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_18749302
nee alleen een mail adres : m.d.dekruif@amc.uva.nl (voor de geintresseerde)
  woensdag 28 april 2004 @ 17:50:22 #150
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18750018
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:23 schreef Mr.Black het volgende:
nee alleen een mail adres : m.d.dekruif@amc.uva.nl (voor de geintresseerde)
Kheb maar eens even een mailtje gestuurd
pi_18750227
Collega van mij had ook meegedaan voor een paar testjes in het ziekenhuis in de buurt van Assen, voor een paar dagen zou die 800 euro krijgen en dan nog reiskosten enz.

Maar ja ze vonden nog wat in zijn bloed en je mocht niet hebben geblowd dus kreeg die maar 200 ofzo
pi_18761758
450 euro is best veel
wat is dat ndotoxine voor stof
Mischien is informeren
  donderdag 29 april 2004 @ 02:40:19 #153
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18762513
quote:
Op donderdag 29 april 2004 01:17 schreef Steve-O het volgende:
450 euro is best veel
wat is dat ndotoxine voor stof
Mischien is informeren
Hmm, klinkt lekker:

Endotoxine is een sterk negatief geladen en gefosforyleerd molecule afkomstig van de wand van gram-negatieve bacteriën. In de eerste studies in weefsel coupes bleek inderdaad dat alkalische fosfatase in staat is het endotoxine te defosforyleren onder fysiologische pH condities (pH 7.4). Hierdoor werd een mogelijk essentiële functie voor dit enzym geïdentificeerd mede in aanmerking genomen dat fosfaat groepen in het endotoxine molecule de toxiciteit van dit bacteriële produkt sterk bepalen.
Hoewel endotoxine met name in hoge concentraties in de darm voorkomt, induceert de systemische aanwezigheid van dit molecule bij mens en dier heftige ontstekingsreacties die fataal kunnen aflopen. Alleen al binnen Nederland worden jaarlijks naar schatting 20.000 mensen door sepsis getroffen. Ongeveer 35% van deze patiënten overlijdt hieraan, reden waarom door velen gezocht wordt naar adequate behandelingsmethoden.

http://www.stw.nl/projecten/G/gfa4170.html
pi_18779690
Is der een site waar ze al die advertenties opstaan
  donderdag 29 april 2004 @ 21:41:07 #155
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18780598
quote:
Op donderdag 29 april 2004 20:56 schreef Steve-O het volgende:
Is der een site waar ze al die advertenties opstaan
www.pbr.nl

al zijn dat niet echt advertenties
  donderdag 29 april 2004 @ 21:45:07 #156
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18780694
Ben trouwens ingeschreven voor dat endotoxine onderzoek, donderdag 13 mei ben ik aan de beurt. Daarvoor wel eerst nog even een check up doen
pi_18781165
quote:
Op donderdag 29 april 2004 21:45 schreef Hare het volgende:
Ben trouwens ingeschreven voor dat endotoxine onderzoek, donderdag 13 mei ben ik aan de beurt. Daarvoor wel eerst nog even een check up doen
Grappig, ik heb ook een mailtje gestuurd maar er nog helemaal niets van gehoord.
  vrijdag 30 april 2004 @ 15:16:45 #158
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_18792555
quote:
Op donderdag 29 april 2004 21:45 schreef Hare het volgende:
Wow.. Laat even weten hoe het ging... en of je het nog overleefd hebt
pi_18793765
hmm.. gezond zijn is het belangrijkste wat er is
Gezondheid kun je niet kopen (oh oh kon dat maar wel)

theoretisch gezien, verkoop je nu je gezondheid... Er is natuurlijk altijd een kans aanwezig dat het mis kan gaan.. de kans mag dan piepklein zijn, hij is er wel.

Heb er wel eens over nagedacht, geld is natuurlijk een goed lokmiddel.. stel je voor wat je allemaal met dat geld kan doen.. maar de kans dat er wat met je gezondheid gebeurd verwaarloos je zelf
Nouja, komt er dus op neer dat ik zoiets niet doe
pi_18837284
ben benieuwd....heb ook maar ff gemaild over dat endotoxine onderzoek
check my pictures!
  maandag 3 mei 2004 @ 21:56:18 #161
67489 Dudette
yeah right...
pi_18867093
Ik heb ook een aantal keren meegedaan.... en alweer druk op zoek naar een nieuw onderzoek
I'm sorry I offended you. I should have lied.
pi_18974423
klote dat het meeste alleen voor mannen is! net als dat entodoxine onderzoek of zo. 450 euro voor 1 dag had ik goed kunnen gebruiken!
check my pictures!
  zaterdag 8 mei 2004 @ 13:18:05 #163
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18974569
Donderdag heb ik dat Endotoxine onderzoek.

Kheb er zin in. Woensdag avond er al heen, zodat ik tenminste op tijd ben (kwart voor 7), dan eerst het ene mediceijn erin, om half 10 het tweede, en om half elf moet het dan gaan werken en moet je goed misselijk, koorts en hoofdpijn krijgen. Rond een uur of 3 a 4 moet dat alweer minder gaan worden en de rest van de dag is gewoon bijkomen. Volgende dag om 9 uur weer 450 euro rijker naar huis
pi_19005971
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 13:18 schreef Hare het volgende:
Donderdag heb ik dat Endotoxine onderzoek.

Kheb er zin in. Woensdag avond er al heen, zodat ik tenminste op tijd ben (kwart voor 7), dan eerst het ene mediceijn erin, om half 10 het tweede, en om half elf moet het dan gaan werken en moet je goed misselijk, koorts en hoofdpijn krijgen. Rond een uur of 3 a 4 moet dat alweer minder gaan worden en de rest van de dag is gewoon bijkomen. Volgende dag om 9 uur weer 450 euro rijker naar huis
Ik kan helaas niet, slik 1 of ander lullig medicijn voor hooikoorts en dat is al teveel helaas.

Succes donderdag!
  zondag 9 mei 2004 @ 23:39:03 #165
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19007787
quote:
Op zondag 9 mei 2004 22:28 schreef amokjeeh het volgende:

[..]

Ik kan helaas niet, slik 1 of ander lullig medicijn voor hooikoorts en dat is al teveel helaas.

Succes donderdag!
Dank je, ik zal jullie wel ff laten weten of het leuk is geweest
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:45:27 #166
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19133641
Nou, ben vandaag dus terug gekomen en voel me lekker

Was gister wel een klein beetje anders hoor, maar goed, eerst de ziekte (kwart over 7 's ochtends) gekregen, 3 uurtjes later het mediceijn. (of andersom). Nog een uur wachten en dan zou je ziek worden.

En jahoor, uur later, dikke koppijn, rillen en misselijk, 5 minuten later al lekker gekotst Maar goed, toen was het erge voor mij eigenlijk voorbij. Hoofdpijn weg, misselijkheid weg, alleen nog wel koorts gehad voor een tijde (38,4 als hoogste). Maar om een uur of 11 (kwart over 10 begon het ziek worden), voelde ik me dus eigenlijk zo slecht nog niet.

Mijn buurman had het wat dat betreft wel wat zwaarder te pakken, die was echt goed ziek tot een uur of half 5. Vooral last van misselijkheid had hij.

Klinkt allemaal easy niet? Maar ik doe het dus echt geen volgende keer. Voor die onderzoeken moet je natuurlijk bloed afstaan en daarvoor dien je een infuus te hebben. Dat heb ik geweten

2 infuzen wilden ze aanleggen, waarom weet ik niet precies, vooral als voorzorg, voor als de ene dicht zou slibben, maar dat ging niet echt makkelijk. Wist totaal niet wat te verwachten, maar je krijgt dus gewoon een buisje van een cm of 3 in je ader gedrukt (krijg nu nog de rillingen als ik er aan denk). Ik kan je verzekeren: DAT DOET PIJNNNNNN!!!!!! ;'( . Zat ie erin, bleek er geen bloed uit te komen. Nog maar een keertje dus, deze keer wel goed. Dat was arm 1. Maar ze hadden hem wel zo geplaatst dat ie precies op de plek zat waar je je arm beweegt (andere kant van je elleboog ), maar dat buisje zat dus een deel aan de ene kant van de arm en het andere deel aan de andere kant. Als ik bewoog duwde je het buisje dus tegen je ader, en dat deed pijn. Heb mijn arm dus maar de hele tijd stil gehouden. (tot half zes, 10 uur lang!!!)

Toen de andere arm. Dat infuus wilde ze maar wat lager plaatsen, anders werd het wel erg lastig met bewegen. Eerste keer lukte niet, tweede keer ook niet, derde keer nog steeds niet, en terwijl ik lag te creperen probeerden ze het nog een vierde keer. Weer niet. Toen hebben ze maar besloten het bij één arm te laten. (god zij dank)

Maar goed, dat was dus voor mij het ergste van alles. Voelde zo ontzettend goed om om half zes dat ding verwijderd te hebben en gewoon weer te kunnen bewegen. Want dat in bed liggen (groot deel van de tijd zwetend) gaat je wel vervelen. 's avonds lekker gerelaxed dus.

Volgende ochtend, vlak voor weggaan, moest er nog wel een keer geprikt worden. Voor het laatste bloed. DRIE!!! keer hadden ze weer nodig voordat het lukte. Ben in totaal dus 10x geprikt in 24 uur. Mijn armen zijn dus ook het enige waar ik nu nog last van heb.

En ben nog wel een beetje zwak, maar ja, dat krijg je he, met een stuk of 60 a 70 buisjes (misschien wel meer) weggeven (halve liter).

Maar goed, ik heb er wel even genoeg van gehad. Als ze me garanderen dat het prikken volgende keer in één keer goed gaat doe ik denk ik wel weer mee, anders niet.
Enneh, als je echt de hele dag aan bed gekluisterd bent trek je 2 weken bij pbr dus echt niet he. Tenminste ik niet. Vreselijk zeg, zo lang stil liggen.

Ohja, nog wel even mijn complimenten voor de service. We werden echt supergoed verzorgd. De hele dag stond er iemand tot onze beschikking en deed echt alles wat we vroegen. Echt superaardig en goed
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:45:53 #167
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19133649
Jezus!! Wat een verhaal!!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:01:54 #168
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_19311239
damn.. Bij mij gaat bloedprikken ook altijd mis.. maar als ik lees wat jij meemaakt.. pfff
pi_19311517
Jaaa, leuk he, buisjes met bloed die worden afgenomen

Met mij ging het infuus nog vreemder, eerste keer voelde ik niks, maar kwam er ook niks uit, andere arm dan maar, die ging wel maar dat deed wel pijn!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:46:24 #170
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19312681
Ik denk er trouwens al wel weer over om toch nog maar een keertje te gaan

Wel makkelijk verdiend
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:02:15 #171
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_19312966
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 11:46 schreef Hare het volgende:
Ik denk er trouwens al wel weer over om toch nog maar een keertje te gaan

Wel makkelijk verdiend
dat is waar.. maar om telkens te gaan overgeven... Krijg je nu te horen of er weer proeven worden gehouden?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:06:07 #172
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19313033
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:02 schreef Mr.Black het volgende:

[..]

dat is waar.. maar om telkens te gaan overgeven... Krijg je nu te horen of er weer proeven worden gehouden?
Overgeven is niet zo erg hoor, en was maar 1 keertje, heel ff dussss.

maareh, nee, ik ga nu maar eens kijken bij pbr
pi_19313290
Als proefkonijn ben je in wezen een hoer: je laat andere mensen gebruik maken van je lichaam in ruil voor geld.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:25:11 #174
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19313336
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:22 schreef thabit het volgende:
Als proefkonijn ben je in wezen een hoer: je laat andere mensen gebruik maken van je lichaam in ruil voor geld.
Maar wel een lekkere hoer dan
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:31:24 #175
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19637936
quote:
Onderzoek naar een middel ter behandeling van dyslipidemie (verhoogd cholesterol) in bloed en diabetes (suikerziekte). PBR-040451

Gezochte deelnemers: Gezonde mannen tussen 18 en 45 jaar.

Periode: Het onderzoek bestaat uit 1 periode waarbij u gedurende 16 dagen (15 nachten) in het onderzoekscentrum zult verblijven.
Daarnaast brengt u na afloop van dit verblijf op 6 dagen een kort bezoek aan het onderzoekscentrum.

Groep 2: verblijf 05 juli – 20 juli 2004, korte bezoeken op 24 juli, 28 juli, 02 augustus, 09 augustus, 16 augustus en 30 augustus 2004

Groep 3: verblijf 28 juli – 12 augustus 2004, korte bezoeken op 16 augustus, 20 augustus, 25 augustus, 01 september, 08 september en 22 september 2004

Groep 4: verblijf 21 augustus - 05 september 2004, korte bezoeken op 09 september, 13 september, 17 september, 24 september, 01 oktober en 15 oktober 2004

Groep 5: verblijf 14 september - 29 september 2004, korte bezoeken op 03 oktober, 07 oktober, 12 oktober, 19 oktober, 26 oktober en 09 november 2004

Groep 6: 09 oktober - 24 oktober 2004, korte bezoeken op 28 oktober, 01 november, 05 november, 12 november, 19 november en 03 december 2004

Let op: dit zijn de data waarop de studie op dit moment gepland staat, echter deze kunnen nog aan verandering onderhevig zijn.

Bijzonderheden:
Alleen niet-rokers mogen aan dit onderzoek deelnemen. Voordat u mag deelnemen, ondergaat u een uitgebreide medische keuring.

Vergoeding: ¤ 1873 exclusief reiskosten van ¤ 0,28 bruto per kilometer, ongeacht de wijze van vervoer.

Hebt u vragen over het onderzoek?
Mailt u dan met het Recruitment Office van PBR of belt u met 0800-742 762 2 (België 0800-73014)

Geslacht - Man
Leeftijd - 18 - 45 jaar
Rookgedrag - Niet
Vergoeding - ¤ 1873.00
Categorie - Gezond
Duur studie - >7 dagen
Periode
- 5/7/2004 - 3/12/2004
Wat denken jullie? Heb wel interesse
  dinsdag 15 juni 2004 @ 01:23:07 #176
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_19899094
Ik heb het ooit eens gedaan, maar zou het nooit weer doen. Het verblijf an sich is niet verkeerd. Je mag niet roken, niet drinken, er zijn meerdere zusters die je verzorgen, je slaapt veel, je kan de Augustustentamens uitstekend voorbereiden en een heel jaar goed maken, terwijl je geld verdient, maar er blijft iets 'hangen'. Bij mij althans.

Een mentale kwestie, voer voor hypochonders. Je weet het niet, je weet niet of je een placebo had of een aanzienlijke dosis en je blijft maar een proefpersoon die op 80 kantjes een krabbel heeft gezet waarbij hij/zij elke verantwoordelijkheid op zich neemt. Natuurlijk is de kans dat er iets gebeurt of inmiddels gebeurd is te verwaarlozen, maar er was geen kans geweest als je toen niet blind die fl.3000 had gepakt....

Voor mij achteraf een issue, voor anderen (jou, TS) wellicht niet

De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 02:12:42 #177
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19899716
Ik was iig geen placebo

Gelukkig maar, anders was ik nog zieker geworden
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:08:41 #178
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_19910476
Dan had je juist niks gemerkt volgens mij.

Vind 16 dagen wel heel erg lang. Als je na een week helemaal gek word, zit je nog 9 dagen..
16 dagen niksen lijkt me best zwaar.
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:40:57 #179
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19930456
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:08 schreef Mr.Black het volgende:
Dan had je juist niks gemerkt volgens mij.

Vind 16 dagen wel heel erg lang. Als je na een week helemaal gek word, zit je nog 9 dagen..
16 dagen niksen lijkt me best zwaar.
Juist wel.

Als ik het placebo had gehad had ik dus geen mediceijn gehad tegen de ziekte die ik ingespoten had gekregen. Nu had ik het mediceijn en kreeg ik dus alleen de bijwerkingen van het mediceijn. En niet de symptomen van de ziekte zelf.

En die waren volgens de proefleider toch wel ietsje erger
pi_22051889
Ik wil proefkonijn zijn en één of ander nieuw medicijn op me laten testen.
Veel poen voor twee weken in bed liggen en bloed laten prikken. Dat lijkt me wel wat.
Weet iemand een site of zo waar je zulke posities kunt vinden?

[ Bericht 15% gewijzigd door mighty_myte op 19-09-2004 04:26:10 ]
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_22052046
een voor de hand liggend begin:
http://www.pbr.nl/startflash.asp
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_22053755
quote:
ik weet wel dat vaccineren zoiets is als een verslapt virus ingespoten krijgen zodat lichaam makkelijk afweerstoffen kan maken en je dus immuum word. een griepje is oke, maar denk ff na ingespoten worden met een verslapt HIV virus....doe dat nou niet. ga dan russisch roulette spelen. en als je het toch wilt doen bel dan ff je huisarts op voor raad. klinkt behoorlijk ziek..........

met mijn studie hebben we het er ook wel eens over gehad. betaald idd erg goed. soms idd bedragen dicht tegen de 2000 euro aan. in 2 weken tijd kan ik met werken, normaal werk, ook ongeveer 800 euro verdienen.....

het gevaar bestaat idd dat je er iets aan over houd... niet direct maar wat over 10 jaar. over 10 jaar ben je misschien getrouwd kids en heb je een supergoeie baan. wat zul je dan balen....
die simpele test, zoals bloed geven om apparatuur te ijken, is natuurlijk lekker easy money zonder gevaar. de rest van de tests zal ik heel goed over nadenken. nu is 2000 euro veel geld. maar hoeveel is dat nog waard als je getrouwd bent, kids hebt en je bent ziek......
mensen denk er iig nog goed over na en lees erover en informeer desnoods bij onafhankelijke deskundigen.

zal een paar van mijn docenten ook eens vragen als ik ze weer tegen kom.

PS je moet minimaal 18 jaar zijn en jonger dan dat mag volgens mij wettelijk niet. en ook al mag het met handtekening van je ouders, dan weet ik wel zeker dat je ouders die handtekening nooit zetten
pi_22053811
aan zaad donatie heb ik zelf ook wel eens gedacht. weet niet wat het oplevert, zag hier ergens staan 50 euro. das dus een lekker bedrag.
maar daar zit dan ook weer een nadeel aan vast. onlangs is er een wet aangenomen waarbij de persoonsgegevens van de donor niet meer geheim zijn voor het eventueel verwekte kind. dus het kan maar zo dat je over 16 jaar dan je "zoon/dochter" aan de deur hebt staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')