Maar inderdaad: dat gaat mis
en spinzie in de magnetron is ook al geen goed idee...
quote:O en waarom dat dan? Toch niet die Popeye-fabel weer hè
Op woensdag 28 mei 2003 12:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
en spinzie in de magnetron is ook al geen goed idee...
quote:Weet niet precies hoe dat zit, maar heeft met straling te maken en stoffen in spinazie die dan giftig worden ofzo?
Op woensdag 28 mei 2003 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
O en waarom dat dan? Toch niet die Popeye-fabel weer hè
En metaal in de magnetron?
quote:klinkt bekend!
Op woensdag 28 mei 2003 12:12 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Weet niet precies hoe dat zit, maar heeft met straling te maken en stoffen in spinazie die dan giftig worden ofzo?
quote:Gelul... dan had ik al tig keer vergiftigd moeten zijn...
Weet niet precies hoe dat zit, maar heeft met straling te maken en stoffen in spinazie die dan giftig worden ofzo?
quote:Mwoah...
Op woensdag 28 mei 2003 12:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
en spinazie in de magnetron is ook al geen goed idee...
Je mag spinazie iig geen 2e keer opwarmen.
In spinazie (en andere bladgroente) zit nitraat, wat geen kwaad kan. Dit wordt echter door verwarmen langzaam omgezet in nitriet. Nitriet wordt in een zuur milieu (je maag, dus) omgezet in nitrosamines, en die zijn kankerverwekkend.
Daarom mag je spinazie dus niet te lang of te vaak verwarmen
quote:Ja, en roken is ook niet ongezond want je kent mensen die al hun hele leven roken en toch al dik 80 zijn....
Op woensdag 28 mei 2003 12:14 schreef Beem het volgende:[..]
Gelul... dan had ik al tig keer vergiftigd moeten zijn...
Lekkere redenering is dat
Daar komt bij dat spinazie smerig is en dat ik het bij voorbaat weiger te vreten
quote:Ow?
Op woensdag 28 mei 2003 12:13 schreef Gia het volgende:
Spinazie mag je niet opnieuw opwarmen, komt er teveel nitraat, of zoiets, vrij.
Volgens mij ben je toch echt bezig om ze voor de 2e keer op te warmen als je het kant en klaar koopt...
quote:Aha!
Op woensdag 28 mei 2003 12:14 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Mwoah...
Je mag spinazie iig geen 2e keer opwarmen.
In spinazie (en andere bladgroente) zit nitraat, wat geen kwaad kan. Dit wordt echter door verwarmen langzaam omgezet in nitriet. Nitriet wordt in een zuur milieu (je maag, dus) omgezet in nitrosamines, en die zijn kankerverwekkend.
Daarom mag je spinazie dus niet te lang of te vaak verwarmen
quote:nope, want bij de tweede keer zet het bepaalde stoffen om in kankerverwekkende deeltjes, en ten tweede: het is dan ook niet te vreten...
Op woensdag 28 mei 2003 12:12 schreef Ebi_Ce het volgende:
Spinazie mag je toch niet meer dan 1 keer opwarmen?
*edit*
zie bovenstaande post van Dr_Flash
gegarandeerd spectaclair
( don't try this at home....go to your friends house )
quote:Dat weet ik ook niet, ben geen chemicus. Zal wel op een speciale manier bereid worden, denk ik, zodat je het daarna wel kan opwarmen.
Op woensdag 28 mei 2003 12:16 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ow?
Maar hoe zit het dan met voorgekookte spinazie? (pot of diepvries?)
En die magnetronmaaltijden?Volgens mij ben je toch echt bezig om ze voor de 2e keer op te warmen als je het kant en klaar koopt...
Maar kliekjes spinazie die over zijn van de maaltijd kun je beter niet nog eens opwarmen.
Maar schijnbaar ging het hier gewoon om een pak of pot verse spinazie. Was niet helemaal duidelijk in de openingspost.
en als je spinazie meer dan 1 keer opwarmt komt er een bepaalde stof vrij wat niet echt goed voor je is , waat voorn stof die is zou ik niet weten maar het is i.i.g. niet goed voor je.
quote:De eerste keer is het ook niet door een huisvrouw gemaakt, maar door een proffesionele keuken voorbereid, dan mag je het wel een 2e x opwarmen.
Op woensdag 28 mei 2003 12:16 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ow?
Maar hoe zit het dan met voorgekookte spinazie? (pot of diepvries?)
En die magnetronmaaltijden?Volgens mij ben je toch echt bezig om ze voor de 2e keer op te warmen als je het kant en klaar koopt...
quote:Die spinazie wordt volgens mij zeer kort voorgekookt (geblancheerd?) En direct gekoeld. Dan heeft de reactie van nitraat naar nitriet niet de tijd om te verlopen.
Op woensdag 28 mei 2003 12:21 schreef Gia het volgende:[..]
Dat weet ik ook niet, ben geen chemicus. Zal wel op een speciale manier bereid worden, denk ik, zodat je het daarna wel kan opwarmen.
Maar kliekjes spinazie die over zijn van de maaltijd kun je beter niet nog eens opwarmen.
Maar schijnbaar ging het hier gewoon om een pak of pot verse spinazie. Was niet helemaal duidelijk in de openingspost.
Het gaat erom dat het niet te lang gekookt wordt. Het maakt dus niet uit of je het twee keer kort, of 1 keer wat langer kookt. Maar als je het een 2e keer opwarmt, zit je aan 2 keer wat langer, en da's gevaarlijk.
quote:?? Lifestyle?? Wil niet zeuren hoor, maar wat heeft "spinazie wel of niet opwarmen" met lifestyle te maken?
Op woensdag 28 mei 2003 13:41 schreef Bluezz het volgende:
GC >>> Lifestyle
"Spinazie? O nee hoor, in mijn kringen warmen we dat altijd drie keer op. Ja, in de magnetron ja. Hoezo?"
Weet niet hoor.......
quote:Heb welleens een cd in de magnetron gedaan en dan krijg je leuke bliksemeffectjes en je cd zit vol met scheuren. De magnetron deed het daarna nog wel...
Op woensdag 28 mei 2003 12:46 schreef Oosthoek het volgende:
Maarja, die magnetron kunnen we volgens mij afschrijven
Op de damp na (kwam van 't verschroeide plastic van de CD) geen problemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |