quote:Nu moet ik nóg langer wachten met het aanschaffen van een DSLR; Minolta =
Op vrijdag 12 december 2003 15:40 schreef Lortnoc het volgende:
Woei...eindelijk een Minolta dslr(bijna zeker althans) en meer interessant nieuws.
http://www.popphoto.com/article.asp?section_id=5&article_id=766&page_number=1&preview=
Zou de Photokina in 2004 eindelijk weer eens gebruikt gaan worden voor introductie van nieuwigheden
Wie nog last heeft van een droge mond, kan van iets minder vers nieuws kwijlen: dpreview heeft iets gedetailleerdere foto's van de Leica Digilux 2 neergezet.
Volgens digitalkamera.de gaat de Digilux2 zo rond de 1800 Euri kosten, waardoor het steeds meer op een echte Leica gaat lijken. Minder mooi wordt ie er in elk geval niet van
en dat voor een niet-Leica-fanaat
quote:deze vind ik er echt zo gaaf uitzien
Op zaterdag 13 december 2003 10:03 schreef Ouwesok het volgende:Wie nog last heeft van een droge mond, kan van iets minder vers nieuws kwijlen: dpreview heeft iets gedetailleerdere foto's van de Leica Digilux 2 neergezet.
Volgens digitalkamera.de gaat de Digilux2 zo rond de 1800 Euri kosten, waardoor het steeds meer op een echte Leica gaat lijken. Minder mooi wordt ie er in elk geval niet van![]()
![]()
quote:Lijkt wel een ouderwetse 1
Op zaterdag 13 december 2003 17:34 schreef Xilantof het volgende:[..]
deze vind ik er echt zo gaaf uitzien
quote:daarom juist
Op zaterdag 13 december 2003 17:55 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Lijkt wel een ouderwetse 1
als je met die om je nek loopt hebben denk ik weinig mensen door dat het om een digicam gaat
Twintig nieuwe modellen in de digitale compactsector moeten het levenslicht gaan zien komend jaar. Canon stuurt aan op een marktaandeel wereldwijd van 25% .
De grote Canongoeroe Takashi Oshiyama haalt een keer uit naar de concurrentie uit de elektronicawereld:
"Those companies out there that have no experience producing film cameras have yet to create a camera that performs like a real camera should. I won't say who that is."
Kijk, daar maak je vrienden mee .
quote:Gok: De Panasonic-versie gaat driekwart van die prijs of minder kosten :-)
Op zaterdag 13 december 2003 10:03 schreef Ouwesok het volgende:
Volgens digitalkamera.de gaat de Digilux2 zo rond de 1800 Euri kosten, waardoor het steeds meer op een echte Leica gaat lijken. Minder mooi wordt ie er in elk geval niet van![]()
![]()
quote:En die is ongeveer net zo mooi
Op donderdag 18 december 2003 23:08 schreef boozeroony het volgende:[..]
Gok: De Panasonic-versie gaat driekwart van die prijs of minder kosten :-)
Meer diginieuws op dpreview[
Allereerst een review van de Nikon D2H . Kijk en oordeel zelf.
Verder een digitale achterwand voor middenformaat van Fuji met niet minder dan 20MP . Domper op de feestvreugde is dat ie met zo'n $ 22.000 nou niet direct zorgt voor het 'warme broodjes' effect
quote:TWINTIG ??? Dus m'n S45 is volgend jaar nog een paar tientjes waard!?
Op donderdag 18 december 2003 20:55 schreef Ouwesok het volgende:
Canon laat nog geen nieuwe camera's zien, maar verraadt wel de ambities voor 2004:Twintig nieuwe modellen in de digitale compactsector moeten het levenslicht gaan zien komend jaar. Canon stuurt aan op een marktaandeel wereldwijd van 25% .
Is er ook al nieuws over nieuwe DSLR modellen van Canon?
quote:Er wordt nog niets gezegd over hoe die twintig modellen ingevuld moeten gaan worden. Over nieuwe DSLR'ren is ook nog niets bekend.
Op vrijdag 19 december 2003 21:52 schreef stefimke het volgende:[..]
TWINTIG ??? Dus m'n S45 is volgend jaar nog een paar tientjes waard!?
Is er ook al nieuws over nieuwe DSLR modellen van Canon?
Over de waarde van een S45: Een digitale camera moet je niet zien als een beleggingsobject (tenzij er een gouden behuizing omheenligt met diamantjes en zo). De waarde wordt bepaald door de mate waarin de camera jou mogelijkheden geeft om te fotograferen , oftewel ben je er tevreden mee/over.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat iemand een vreemd gevoel over zich krijgt wanneer je ziet dat je nu of straks voor veel minder budget een camera koopt die veel meer kan en hogere kwaliteit levert .
Blijft echter wel van kracht dat je met de camera's van nu qua prestaties jaren vooruit kan.
Wel een berehandig accesoire voor camera's zonder externe flitsmogelijkheden. Op digitalkamera.de staat er een die middels een slave-unit ontsteekt en dus gewoon vrolijk met je ingebouwde flits meedoet.
In tegenstelling tot een traditionele slaveunit laat de Vivitar zich niet van de wijs brengen door de voorflitsjes die de camera doorgaans afvuurt om de belichting mee af te stemmen, maar flitst alleen met de eigenlijke flits mee.
Tot slot ziet ie er ook nog eens niet lelijk uit, bekijk 'm zelf even hier
Hij wordt geleverd met een bevestigingsbeugel en een ministatiefje en de prijsindicatie voor Duitsland is 130 Euri
Ik gebruik ook vaak een losse flits in de gestrekte linkerarm.
Via plafond, of met een reflektieschermpje op de flitser. het flitsje op de camera in de laagste stand als invulflits.Het maakt gewoon het verschil uit tussen gelukte of mislukte foto's.
En op de Powershot A70 kan je de pre-flash uitschakelen, dus ben ik klaar met een slave-unit van een paar tientjes.
Marcel
"beter kan altijd goedkoper"
Olympus gooit weer een superzoom in de strijd met 3.2MP en 10* zoom die meer op een onderhoudsslag op de bestaande modellen lijkt dan op iets totaal nieuws.
Verder nieuwe digitaaltjes van Casio(QV-R51) en Nikon(Coolpix 3200 and 2200).
Niet bijster spectaculair allemaal maar er is in elk geval weer nieuws .
Op tweakers.net las ik het volgende:
quote:Topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/855781
Sony Cybershot DSC-F828 8 megapixel digicam reviewPhil Askey van DPReview.com heeft Sony's nieuwe topmodel de F828 aan een gedegen test onderworpen. De F828 is de opvolger van de F717 die in september 2002 uitkwam. Uniek voor Sony's F828 is de ondersteuning voor Compact Flash type I/II opslagmedia naast de ondersteuning voor Sony's eigen Memory Stick (Pro), evenals het uitgebreidere kleurenpalet van RGB+E. Gewone digicams werken met RGB, maar Sony's 8 megapixel sensor heeft de extra kleur genaamd Emerald aan boord, waardoor het kleurenbereik groter is. Ook heeft de F828 een unieke 7x optische Carl Zeiss T* zoomlens, equivalent aan 28-200mm zoombereik. De lens is verder voorzien van een mechanische zoom in plaats van de electronische zoom van de F717, waardoor er snellere controle is over het zoombereik.
Na de verschillende specificaties en fotografische tests wordt de F828 aan een uitgebreide vergelijking onderworpen met ondermeer z'n voorganger de F717, Fuji's S7000, en Canon's 300D. Die laatste is een DSLR wat een klasse hoger is dan de F828, maar vanwege de vergelijkbare prijs is die camera toch meegenomen in de review. Uit de verschillende tests komt naar voren dat de F828 een goeie cam is, maar dat hij bij hogere ISO's dan 64 redelijk wat last heeft van ruis, mede vanwege de grote hoeveelheid pixelsensors die op de kleine CCD 'gepropt' zitten. Ook de chromatic abberation (paarse randen) en groene zweem op sommige foto's zorgen dat de prestaties uiteindelijk tegenvallen, zeker gezien z'n specificaties. Hierdoor krijgt de F828 een Recommended in de conclusie van Phil Askey. Op het forum loopt een topic in Fotografie over deze camera, dat topic is hier te vinden.
Dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/
Plaatje:
Vergroot: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/Images/frontview.jpg
De eerste online review van Sony's DSC-F828 productiemodel is een feit en Luminous Landscape gaat aan de haal met de eer. Normaal gesproken doet deze site niet aan reviews van compacte fotocamera's, maar de F828 is een uitzondering. Het is namelijk volgens hun de eerste in zijn soort die waarschijnlijk kwalitatief goede foto's kan nemen, door het gebruik van een hoge resolutie sensor en hoogwaardig glas, een grote zoom-range heeft en stevig is.
Uit de review blijkt dat de Sony DSC-F828 waarschijnlijk een van de beste compacte digitale camera's is die er op dit moment te verkrijgen is. Dit heeft hij vooral te danken aan de combinatie van een hoge resolutie sensor en een goede lens, voorzien van een bruikbare, 28-200mm, zoom. Toch is het niet alles goud dat blinkt, want vergeleken met een Canon 10D heeft de F828 veel meer last van ruis. Dit komt waarschijnlijk door de sensor van de Sony die kleiner is en daardoor meer en sneller last heeft van ruis. Ook zijn er soms paarse randjes rondom overgangen van donker naar licht, maar zelfs lenzen van $30.000 hebben daar soms last van.
De conclusie is positief, hoewel Sony de F828 op een paar punten zou kunnen verbeteren. Neem bijvoorbeeld de zoeker die niet automatisch detecteert of je erdoorheen kijkt. In plaats daarvan zit er een knopje waarmee je tussen zoeker en LCD-scherm kunt wisselen wat de bediening soms nogal onhandig maakt. Dat neemt echter niet weg dat dit waarschijnlijk een van de beste camera's is voor de veeleisende fotograaf die licht wil reizen.
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 11-01-2004 16:47]
quote:Hmmz, heb even gekeken.
Op zondag 18 januari 2004 12:17 schreef Ouwesok het volgende:
En we hebben weer een complete review in de aanbieding. Deze keer is op dpreview de Fujifilm Finepix S7000 aan de beurt.
quote:Het lijkt erop dat men qua CCD's momenteel tegen een soort geluidsbarriere aan zit te kijken, met als gevolg dat de laatste camera's die uitkomen een beetje tegenvallen ten opzichte van hun voorgangers. maar misschien willen we ook wel gewoon teveel
Op zondag 18 januari 2004 13:00 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Hmmz, heb even gekeken.
Wat me opvalt is: Dat de S602 nog steeds beter lijkt te zijn dan de S5000 en de S7000.
quote:Juist dat bedoel ik dus, en daarom wou ik de S602 ook nemen mja omdat die gewoon nog steeds de beste is
Op zondag 18 januari 2004 13:05 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Het lijkt erop dat men qua CCD's momenteel tegen een soort geluidsbarriere aan zit te kijken, met als gevolg dat de laatste camera's die uitkomen een beetje tegenvallen ten opzichte van hun voorgangers. maar misschien willen we ook wel gewoon teveel
![]()
Op de nieuwssite van onze oosterburen lees je er meer over. De gegevens die ze daar hebben komen van de Franse Canon-site. Waar een beetje internationale samenwerking wel niet voor kan zorgen .
8 trotse megapixels op het nieuwe profipaard van Canon, die kennelijk geen fullsize sensor heeft, als dat maar geen voorteken is......
quote:Wiehoe....hij lijkt zo mooi..... Had hem ook heeeeeeeeeeeel graag willen kopen. Heb op het moment een verouderd Suny cameraatje, en die doet nog steeds goed dienst. Zou zeer graag willen overstappen naar deze. Maar sinds ik de reviews heb gelezen en voorbeelden heb gezien, ben ik zwaar aan het twijfelen....
Op zondag 11 januari 2004 16:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weer wat nieuws!!!!!!!!!!!Op tweakers.net las ik het volgende:
[..]Topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/855781
Dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/
Plaatje: [afbeelding]
groet,
Frida
quote:Qua prijs zitten ze dicht bij elkaar in de buurt en uit de reviews bestaat bij mij de indruk dat Sony met de 828 door de grens heen is voor wat het aantal MP op een kleine CCD betreft. De EOS300D zit nog ruim onder die grens omdat de CCD groter is en het aantal MP's iets kleiner maar nog ruimschoots voldoende om gelukkig mee te worden.
Op woensdag 28 januari 2004 00:52 schreef Frida het volgende:[..]
De, duurdere, Canon 300D lonkt steeds meer.... Decisions, decisions...
groet,
Frida
dpreview.com heeft een uitgebreide preview van de Nikon D70.
Als kit met DX Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED lens voor +/- €1299,-.
Ouwesok had 'm als eerste op Fok; de Canon EOS 1D Mk. II, hier de vertaling van het 'uitgelekte' document van Canon Frankrijk.
En nog wat leuke nieuwe Canon lensjes:
De tweede lens met Diffractive Optical technologie, en een hyperzoom met professionele ambities...ik ben benieuwd.
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel op 28-01-2004 10:03]
Verder nog wat dingetjes als mass-storage en weet ik wat...
Snel watertanden op dpreview
quote:was idd een leuke ochtend voor mij toen ik dat zag
Op woensdag 28 januari 2004 16:38 schreef Ouwesok het volgende:
Nikon heeft de kanonnen in stelling en laat alvast wat gebulder horen:
- Meer details over de D70
- Coolpix 8700, de overtreffende trap van de 5700, en dus 8MP met een lekker zoemtoeter ervoor![]()
- De adem inAF-S DX Zoom-Nikkor 18 - 70 mm F3.5 - F4.5 G IF-ED adem uit, spoelen maar Een fraai standaardoptiekje voor een digiflex
- De Speedlight SB-600, een veelzijdige flitsert voor de digiflexVerder nog wat dingetjes als mass-storage en weet ik wat...
Snel watertanden op dpreview
En wie met minder megapikzels ook gelukkig is moet de prijzen de komende tijd maar eens in de smiezen houden
quote:Ach, 8 megapixel!
Op woensdag 28 januari 2004 22:09 schreef Ouwesok het volgende:
Nikon heeft dus die Coolpix 8700 vervroegd geintroduceerd (men verwachtte pas iets bij de PMA). Uit de artikelen die ineens overal op internet verschenen vandaag is één ding wel duidelijk geworden, er staan een hoop nieuwe camera's te trappelen om de markt te betreden, het lijkt er een beetje op dat de 8MP-barriere gebroken is.
En wie met minder megapikzels ook gelukkig is moet de prijzen de komende tijd maar eens in de smiezen houden
quote:Wacht maar tot wij square-lingen straks die Epson-scanner hebben staan: 116 Megapixels
Op woensdag 28 januari 2004 22:16 schreef fotoloog het volgende:[..]
Ach, 8 megapixel!
* fotoloog is gelukkiig met z'n 3,3 MP
Je moet het allemaal maar kwijt kunnen op zo`n foto van 10x15 cm !
Qua digicam kom ik er met die 5MP van m'n G5 ook wel
Canon heeft weer een nieuwe Pro-DSLR geintroduceerd!!
quote:Ik had 'm toch hierboven ergens al aangekondigd
Op donderdag 29 januari 2004 13:15 schreef KixAss456 het volgende:
* KixAss456 gooit nog een nieuwe camera int topic (nog niet gezien in het FOTO forum...)
Let overigens even op voor je hier beeldmateriaal post van andere sites. Die willen daar nogal eens lastig over doen. Een linkje naar de originele info volstaat wat mij betreft.
quote:http://www.dpreview.com/articles/canoneos1dmkii/
Op donderdag 29 januari 2004 13:15 schreef KixAss456 het volgende:
--knip--
http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
Deze camera doet me serieus twijfelen over mijn aanschafplannen voor de Canon 300D. Hij is sowieso stukken rapper dan de 300D, heeft USB2 en je kunt qua lichtmeting meer instellen.
Prijs is volgens mij nog niet officieel bekend maar zal voor de body zo rond de ¤ 1000 liggen heb ik begrepen.
Nog twee maandjes sparen en dan heb ik genoeg!!
quote:Jeroennnnnnnnnnnn
Op woensdag 4 februari 2004 21:06 schreef JeroenH het volgende:
Nikon D70:http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
Deze camera doet me serieus twijfelen over mijn aanschafplannen voor de Canon 300D. Hij is sowieso stukken rapper dan de 300D, heeft USB2 en je kunt qua lichtmeting meer instellen.
Prijs is volgens mij nog niet officieel bekend maar zal voor de body zo rond de ¤ 1000 liggen heb ik begrepen.
quote:Het gaat goed, maar ik zie dat ik wel een beetje achterloop met het nieuws
Op woensdag 4 februari 2004 21:12 schreef fotoloog het volgende:
Jeroennnnnnnnnnnn
Hoe gaat ie man?
Je zal er geen spijt van krijgen,dat is zeker!
PS: Heb jij MSN Messenger? jharingman@hotmail.com
quote:Vergeet je niet iets
Op woensdag 4 februari 2004 21:06 schreef JeroenH het volgende:
Nikon D70:http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
spoiler:
quote:Dat was ik niet vergeten en ik realiseer me ook terdege dat dat er nog bij komt, maar het maakt me niet uit dat het geheel dan wat duurder wordt. Ik zat vanaf het begin bij de 300D al te denken van: "wow! DSLR voor ¤ 1000! Maar ik mis wat....". En dat 'wat' zijn dan vooral zaken als snelheid en de metering (en USB2 is ook altijd leuk meegenomen).
Op woensdag 4 februari 2004 21:21 schreef Ouwesok het volgende:
spoiler:D'r mot ook nog een lens op zo'n ding
quote:Volgens MSN heb je geen passportaccount
Op woensdag 4 februari 2004 21:25 schreef JeroenH het volgende:[..]
Dat was ik niet vergeten en ik realiseer me ook terdege dat dat er nog bij komt, maar het maakt me niet uit dat het geheel dan wat duurder wordt. Ik zat vanaf het begin bij de 300D al te denken van: "wow! DSLR voor ¤ 1000! Maar ik mis wat....". En dat 'wat' zijn dan vooral zaken als snelheid en de metering (en USB2 is ook altijd leuk meegenomen).
quote:Huh?!? Nah ja, mail me eens jouw MSN-account op jeroenh@fok.nl (gek genoeg werkt dat adres nog steeds)
Op woensdag 4 februari 2004 21:35 schreef fotoloog het volgende:
Volgens MSN heb je geen passportaccount
* JeroenH maakt slapende honden wakker
quote:Kijk ff in me profiel
Op woensdag 4 februari 2004 21:42 schreef JeroenH het volgende:[..]
Huh?!? Nah ja, mail me eens jouw MSN-account op jeroenh@fok.nl (gek genoeg werkt dat adres nog steeds)
* JeroenH maakt slapende honden wakker
PhaseOne, wie kent ze niet, maakt digitale achterkantjes voor o.a.middenformaatcamera's . Ze hebben weer eens een update van iets achter de rug en dat iets werkt met en formaat en resolutie oftewel
.
Phil maakt in het begin een opmerking over de prijs. Ouwesok geeft hem gelijk, maar mooi is het allemaal wel .
Vooruitlopend op de PMA openbaart Fujifilm de Finepix S3 Pro. Gebaseerd op een Nikon F80, met een 6 + 6 MP CCD'tje erin.
Voor alle details op het bekende adres
Nog meer Fujifilm: De Fujifilm S20 Pro, SuperCCD SR komt langszij bij de S7000 en lijkt de opvolger te moeten worden van de S602 .
Details op deze bladzij
Fuji begeeft zich op redelijk glad ijs door te goochelen met Megapixels in de hoop mee te kunnen bieden in de categorie 'Wie heeft de grootste' . Dat zou ze op termijn wel eens op kunnen breken, en da's jammer want beide bovengenoemde modelletjes bewijzen dat ze hele leuke digitaaltjes kunnen bouwen .
dpreview heeft natuurlijk direct een preview van de Canon Powershot Pro1
Dit is tevens de opvolger van de Canon Powershot Pro90 IS van drie jaar geleden.
De al eerder genoemde Pro1 heeft aardig uit het onderdelenmagazijn van de G5 gesnoept zo aan de bedieningsorganen en features te zien. Prijstechnisch wordt het interessant om eens te kijken hoe de Pro1 de concurrentie uit eigen huis te lijf wil gaan. Hij is ongeveer zo duur als een EOS300D al moet gezegd zijn dat de Pro1 voor dat geld helemaal compleet is.
Ook Polaroid meldt zich met een digitaaltje met een Foveon sensor, kijk zelf maar eens
quote:De Pro1 is errug mooi! Een mooi lensje 28-200mm F2.4-3.5. Even afwachten hoe 't zit met de ruis, ze gebruiken namelijk qua afmetingen dezelfde sensor als de Sony 828 (2/3") en dat was niet echt een uitblinker.
Op maandag 9 februari 2004 21:06 schreef Xilantof het volgende:
die Pro1 zie er vaag uit. maar wel-baar
Wat ook jammer is is de zoom-by-wire. Maar voor de rest erg prettig allemaal. Flink wat zoom, prettige groothoek, super-macro-stand, filmpjes, vrij compact. En dat is toch iets wat me steeds weer een van de koop van een 300D afhoudt: die grootte van een DSLR-pakket. Je moet er gewoon een tele-lens bijkopen want 28-90mm is niet echt een enorm bereik. En dan wordt 't toch weer meteen sjouwen. Een lens die qua specs enigszins overeen zou komen met de lens van de Pro1S zou de Canon 70-200F4L zijn, echter deze lens alleen is al net zo zwaar en groter als de complete Pro1. Daarbij komt dat je met een Pro1 met 1200 ofzo-euro klaar bent, en met de 300D begint 't dan pas.
Ik ben gewoon bang dat een DSLR te vaak thuis blijft liggen omdat ie te groot/zwaar/onhandig is.
quote:met dat zit ik ook ja, maar ik denk dat ik wel zo gek ben om hem toch wel mee te slepen...
Op dinsdag 10 februari 2004 08:47 schreef stefimke het volgende:Ik ben gewoon bang dat een DSLR te vaak thuis blijft liggen omdat ie te groot/zwaar/onhandig is.
Geen camera vandaag, maar een CF-card bovenaan op de nieuwspagina van dpreview.
Een 8GB-exemplaar, waarmee de gemiddelde consument uit het filmpjestijdperk ongeveer drie keer zijn leven op één geheugenkaartje kwijt kan .
Nog maar kort geleden vonden we die microdrives nog zo groot
Niet dus
Deze vergroter wordt sluit je op een computer aan en belicht er je bestanden mee tot grootten van 23*35" (70 * 90cm ) .
Bekijk 'm eens bij Variochromat zelf.
Hij is bedoeld voor vaklabs, het prijskaartje is een slordige 34.000 Eur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |