abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 april 2003 @ 22:53:38 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9870752
Algerije is een land waar ik veel over gehoord heb, nu is er eindelijk weer een georganiseerde reis naar Algerije. In oktober en in december.. Lijkt me heel erg bijzonder, algerije trekt me meer dan de landen eromheen, maar het was er altijd gevaarlijk zo zei men. Nu is dat schijnbaar weer een stuk minder... Lijkt me erg leuk, wie kan er qua reiservaring meer over Algerije , het land van de Raï , vertellen?

Hier staan de reizen dus: http://www.speciale-reizen.nl/index.html?menuboven.html&4

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_9876188
Die reis ziet er wel leuk uit, wel erg op proef als ik het allemaal lees. Maar wel erg gaaf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:33:43 #3
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_9876199
Er zijn recent nog veel toeristen "verdwenen", echt veilig lijkt het mij dus niet.
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:40:55 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9876274
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:32 schreef YPPY het volgende:
Die reis ziet er wel leuk uit, wel erg op proef als ik het allemaal lees. Maar wel erg gaaf.
Dat maakt zo'n reis veel spannender dan een reis die al 100x gedaan is lijkt me, ook de reisleiding zal nog voor menig verassing komen te staan die je dan samen kan oplossen.. Ik ben bang dat ik dan geen vakantie dagen meer heb, mocht ik wel een gaatje vinden in die periode staat deze nr1 op mijn wenslijstje voor dan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:42:44 #5
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9876286
generalisatie -25

[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 19-04-2003 10:56]

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:09:37 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9876548
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:33 schreef amnesiac het volgende:
Er zijn recent nog veel toeristen "verdwenen", echt veilig lijkt het mij dus niet.
Dat hoorde ik nu ook, zelfs een Nederlander hoorde ik? Er zou een bende met als leider "één oog" actief zijn.. die toeristen als ruilhandel gebruikt? Je moet natuurlijk'je route wel goed plannen, ik had begrepen dat de verdwenen toeristen waren verdwaald, doordat de Amerikanen het GPS systeem hadden verstoord om terroristen om de tuin te leiden..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:12:09 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9876579
Persoonlijk zou ik zoiets nooit doen. Ik ga niet op vakantie voor de spanning maar om te relaxen. Maar desalniettemin veel plezier en succes, BHFH!
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:13:13 #8
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9876595
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:42 schreef Robert_Jensen het volgende:
generalisatie -25
Dat is geen generalisatie, ik ben er geweest. Du'h.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:14:31 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9876614
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 11:12 schreef Tijn het volgende:
Persoonlijk zou ik zoiets nooit doen. Ik ga niet op vakantie voor de spanning maar om te relaxen. Maar desalniettemin veel plezier en succes, BHFH!
Ik heb nog niet gezegd dat ik ga Het viel me gewoon op dat er weer een gerenommeerd reisbureau het aandurft er georganiseerd heen te gaan... Dat ik wel graag zou willen is wat anders, maar dat ligt eraan of ik genoeg vrije dagen en gelegenheid heb dan.

Ik ga trouwens ook wel voor de spanning en om verkenning van het voor mij onbekende... trouwens ook in zo;n vakantie heb je gelegenheid om te relaxen..!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_9882184
De bovengenoemde reis bezoekt het zuiden van Algerije, het enige gebied dat momenteel als veilig genoeg wordt geacht om (letterlijk) de tenten op te slaan. Wel worden regelmatig groepjes toeristen vermist, de laatste keer een Duitse groep. Je mag zelf bepalen of dit risico al dan niet aanvaardbaar is, daar dit erg subjectief is. Voor de een gaat geen zee te hoog, de ander durft al niet meer naar Turkije.

Met BloodhoundFromHell ben ik het volledig eens: een reis naar een land als Algerije is spannend, omdat er heel weinig toeristen komen. Iran is ook zo'n land, en daar gaan redelijk wat reizen heen. Het is wat duurder en vergt aanpassingsvermogen, maar dan heb je ook wat!

Het is nog niet mogelijk om het noorden van Algerije (zoals Algiers en Oran) in georganiseerd verband te bezoeken.

Over (reis)ervaringen in Algerije kun je op het volgende draadje een en ander lezen:

http://www.wereldwijzer.nl/messageboard/data/983.html.

[/me] gaat dit jaar overigens naar Egypte.

  donderdag 24 april 2003 @ 11:03:53 #11
50283 Tanasurfer
Just shred baby, shred...
pi_9979001
Ga maar niet naar Algerije....ken de broer van de jongen die op dit moment vermist wordt in Algerije.....
Daar wordt je niet vrolijk van.....
Surfen? Dat doe je op water.....
pi_9981446
De mensen die vermist waren, zijn zij alleen de woestijn in gegaan of met een groep en een gids? Daar zit wel een verschil tussen denk ik. Met een gids die het land kent, zou ik me een stuk veiliger voelen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_9986922
SUMMARY


We advise against all holiday and other non-essential travel to Algeria. The security situation in northern Algeria remains serious, especially outside the main cities. We strongly advise against all travel to the desert and mountainous areas of the South East, because of the unexplained disappearance of at least 29 foreign tourists there in February and March. Developments in Iraq are likely to increase regional tension and could affect our travel advice. You should check it daily and follow developments closely.

reisadvies van de britse overheid .

pi_29844663
Ik zag recentelijk dat een Franse reisorganisatie ook reizen naar het noorden van Algerije aanbiedt.

Maar hoe zit het eigenlijk met het verkrijgen van een visum naar dat land? Is dat gewoon mogelijk?
pi_29851853
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:02 schreef amr_diab het volgende:
Maar hoe zit het eigenlijk met het verkrijgen van een visum naar dat land? Is dat gewoon mogelijk?
Kennelijk wel.
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:30:19 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29869433
De extreme prijzen die gevraagd worden voor reizen naar Algerije momenteel doen veel mensen afhaken denk ik. (Als je voor de Sahara komt kun je momenteel beter en goedkoper veel veiliger Libië of Marokko gaan, al mis je dan natuurlijk het specifieke Algerijnse) En in je eentje door Algerije trekken lijkt me nog steeds onverstandig. Maargoed, Algerije zit bij mij (voorlopig) niet in de planning in ieder geval.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29959846
een vriend van me was er vorig jaar, en was enorm onder de indruk. Hij vond het een prachtig land, maar hij zei ook wel dat het niet aan te raden was om naar het zuiden te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')