abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 april 2003 @ 22:12:09 #1
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_9848657
Heeft er iemand nog enkele tips voor "conflicthantering"

mag morgen "fijn" een conflict de wereld uit helpen met een zeer eigenwijs persoon die zichzelf te goed vind om naar mensen te luisteren. Laat staan iets aan nemen van iemand die iets jonger is dan de persoon is kwestie...

Heb al 2 tips:

1. de persoon het woord laten praten
2. rustig blijven (en dat wordt nog het moeilijkste voor mij...)

Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
pi_9848727
Gewoon zeggen waar het op staat.

En anders geld het al oude oh zo bekende:

WIE NIE HOREN WIL DIE MOET MAAR VOELEN.

Wel zonder wapens aub da kan een rechter beter waarderen.

  donderdag 17 april 2003 @ 22:18:14 #3
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9848816
1: rustig blijven idd.
2: en praat op 'zijn' niveau niet met dure woorden gaan slingeren die hij niet begrijpt want dan ben jij weer degene die zich beter voelt ( de persoon in kwestie komt niet echt inteligent op mij over vandaar )
3: waar gaat het precies over ?
raise up !!
  donderdag 17 april 2003 @ 22:20:16 #4
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_9848886
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:18 schreef The-Chosen1 het volgende:
1: rustig blijven idd.
2: en praat op 'zijn' niveau niet met dure woorden gaan slingeren die hij niet begrijpt want dan ben jij weer degene die zich beter voelt ( de persoon in kwestie komt niet echt inteligent op mij over vandaar )
3: waar gaat het precies over ?
over zijn contract.... dat ook hij wel eens moet overwerken en geen 12 weken vakantie meer heeft, zoals op scholen.... en dat hij geen verhalen moet verdraaien en mensen niet tegen elkaar moet opstoken...

enzovoort enzovoort....

Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
  donderdag 17 april 2003 @ 22:20:33 #5
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_9848900
Duidelijk leiding nemen.

Zo van nu jouw verhaal, en ook uit laten praten, en nu die van jou.

Dan nog steeds de leiding houden en eigenlijk hun laten praten.
In veel gevallen lossen problemen zich zo op. Doordat ze nu eens echt met elkaar praten komen ze achter de redenen die de andere heeft. Vaak is die het zelfde en is een conflict ontstaan uit een communicatiestoornis.
Door juist hun te laten praten en jou te laten leiden hebben ze overleg. Alleen sturen indien nodig, en als de spanning te heet wordt, leiding nemen.

Zag net dat het tussen jouw en iemand is maar dan geldt hetzelfde, alleen bij jij nu de ander.

Laat hem eerst uitpraten, en doe dan jou verhaal. En zeg NOOIT jij moet........ dan stijgen de haren sneller dan de spaceshuttle en bereikt je helemaal niets meer.

[Dit bericht is gewijzigd door beware_reageerd op 17-04-2003 22:25]

pi_9848920
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:12 schreef vector200 het volgende:
....met een zeer eigenwijs persoon die zichzelf te goed vind om naar mensen te luisteren. Laat staan iets aan nemen van iemand die iets jonger is dan de persoon is kwestie
ophouden met het 'invullen' voor de ander.
  donderdag 17 april 2003 @ 22:23:41 #7
28059 rookie
is een groentje!
pi_9849003
Het kan ook helpen (voor jezelf en voor de ander) om je te verplaatsen in de positie van de persoon voordat je wilt reageren (moet je wel snel kunnen denken ;-)

BTW ik ken dit, misschien iedereen wel, maar het kan frustrerend zijn! Zeker van die vast geroestte mannetjes die 3x meer verdienen en ook 3x ouder zijn dan jij zullen moeilijk iets aannemen of op z'n minst het niet laten blijken dat ze ongelijk hebben, blech! Waarom is fatsoenlijk communiceren zo moeilijk? Waarom is iedereen (althans sommige) zou gauw op z'n p** getrapt? Shame...

(zit hier genoeg frustratie in ? LOL)

  donderdag 17 april 2003 @ 22:25:31 #8
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_9849067
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:23 schreef rookie het volgende:
Het kan ook helpen (voor jezelf en voor de ander) om je te verplaatsen in de positie van de persoon voordat je wilt reageren (moet je wel snel kunnen denken ;-)

BTW ik ken dit, misschien iedereen wel, maar het kan frustrerend zijn! Zeker van die vast geroestte mannetjes die 3x meer verdienen en ook 3x ouder zijn dan jij zullen moeilijk iets aannemen of op z'n minst het niet laten blijken dat ze ongelijk hebben, blech! Waarom is fatsoenlijk communiceren zo moeilijk? Waarom is iedereen (althans sommige) zou gauw op z'n p** getrapt? Shame...

(zit hier genoeg frustratie in ? LOL)


inderdaad.... helemaal mee eens...

ennuh..jah.. begint op dreef te komen qua frustratie

Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
  donderdag 17 april 2003 @ 22:26:44 #9
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9849102
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:20 schreef vector200 het volgende:

[..]

over zijn contract.... dat ook hij wel eens moet overwerken en geen 12 weken vakantie meer heeft, zoals op scholen.... en dat hij geen verhalen moet verdraaien en mensen niet tegen elkaar moet opstoken...

enzovoort enzovoort....


lekker gemotiveerd dus .
kijk ik zo hem gewoon de keuze laten maken of gewoon meewerken dat de andere collega's niet het gevoel krijgen alles alleen te moeten doen , dat ze als er iets aan de hand is ook op hem kunnen terugvallen ,en niet het gevoel krijgen dat hij zo min mogelijk wil doen voor zo veel mogelijk geld . Als hij dat niet ziet zitten stap je met hem na de baas toe ( of jij en een andere collega , om te voorkomen dat jij nog meer gezeik krijgt ) en zegt : dit is niet een meewerkende collega maar juist het tegen overgestelde ik kan niet met hem werken want etc.
dus aan hem de keus
raise up !!
  donderdag 17 april 2003 @ 22:31:56 #10
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_9849253
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:26 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

lekker gemotiveerd dus .
kijk ik zo hem gewoon de keuze laten maken of gewoon meewerken dat de andere collega's niet het gevoel krijgen alles alleen te moeten doen , dat ze als er iets aan de hand is ook op hem kunnen terugvallen ,en niet het gevoel krijgen dat hij zo min mogelijk wil doen voor zo veel mogelijk geld . Als hij dat niet ziet zitten stap je met hem na de baas toe ( of jij en een andere collega , om te voorkomen dat jij nog meer gezeik krijgt ) en zegt : dit is niet een meewerkende collega maar juist het tegen overgestelde ik kan niet met hem werken want etc.
dus aan hem de keus


daar zat ik ook al aan te denken ja...

gewoon de keuze geven:

OF je werkt gewoon mee, en we krijgen weer een team waarin iedereen het goed naar zijn/haar zin heeft en waar we voor elkaar klaar staan,

OF:

Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
pi_9849262
Lijkt me lastig, maar je kunt het misschien brengen als Voor Wat, Hoort Wat.

Dus wil je een beetje flexibele werktijden en makkelijk vrij, dan zal je over moeten werken, anders dan gaat het op de regeltjes en als het op de regeletjes gaat... dan verlies je als werknemer toch.

Natuurlijk is het mooier als je het in een goed gesprek 'normaal' op kunt klaren.

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
  donderdag 17 april 2003 @ 22:36:56 #12
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9849379
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:31 schreef vector200 het volgende:

[..]

daar zat ik ook al aan te denken ja...

gewoon de keuze geven:

OF je werkt gewoon mee, en we krijgen weer een team waarin iedereen het goed naar zijn/haar zin heeft en waar we voor elkaar klaar staan,

OF:


jep het is de enige keus in principe en bovendien je geeft hem nogmaals de kans , het houd een keer op
raise up !!
pi_9849414
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:31 schreef vector200 het volgende:

[..]

daar zat ik ook al aan te denken ja...

gewoon de keuze geven:

OF je werkt gewoon mee, en we krijgen weer een team waarin iedereen het goed naar zijn/haar zin heeft en waar we voor elkaar klaar staan,

OF:


Ik dacht dat je eerst naar hem wilde luisteren.
pi_9849425
  donderdag 17 april 2003 @ 22:39:48 #15
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_9849464
en de reden voor dit gesprek ?
lijkt me meer een exit profiel
zonnig Brasil
pi_9849485
Neutraal blijven - niet op de persoon omdat degene waarmee je praat zich dan persoonlijk aangevallen zal voelen en je vervolgens niets meer voor elkaar krijgt.
Haal er geen verhalen van andere personeelsleden bij die je mogelijk gehoord hebt omdat je dan ook zelf personeelsleden tegen elkaar op zet.
Aan het einde van je gesprek gezamelijk actiepunten (wat moet er veranderen en hoe) opstellen die na een afgesproken tijd geevalueerd zullen worden om te kijken of er verbetering is opgetreden. Ook afspreken wat de gevolgen zijn als er niets verbeterd. Op papier zetten als dat kan - ondertekend voor gezien en mee eens door beiden.
-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_9849541
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:39 schreef qwerty_x het volgende:
en de reden voor dit gesprek ?
lijkt me meer een exit profiel
Ja vond ik ook al.
  donderdag 17 april 2003 @ 22:43:02 #18
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_9849568
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:38 schreef Conflict het volgende:

*hehehe* was niet persoonlijk hoor

ik wil ook wel eerst naar hem luisteren...
alleen ik kreeg net al via via te horen dat hij morgen misschien niet eens op komt dagen... en dat pik ik natuurlijk niet op 1 van de drukste dagen van het jaar

maar dat zie ik morgen wel weer....

heb net nog een boekje gevonden over conflict(sorry conflict ) hantering.... ga ik eens ff doorlezen...

edit: dit is trouwens al de 4e keer dat we met deze persoon problemen hebben.... dus vandaar die keuze...alleen die spreek ik toch nie uit...

Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
pi_9849621
Altijd in de 'ik vorm' praten. Persoon niet aanvallen. Goed beargumenteren. De ander tijd geven om respons te geven.

pff wat je al niet leert op de spw

Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_9849718
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:43 schreef vector200 het volgende:
...alleen die spreek ik toch nie uit...
Is dat nou net niet het probleem van jullie allebei? Ik zou iig proberen de dingen helder te krijgen (ook naar hemzelf toe, daar heeft hij recht op vind ik, net zoals jij er recht op hebt om zijn werkelijke problemen te kennen mbt tot jou of het bedrijf), het lijkt er nl op dat dát nou net niet het geval is.
  donderdag 17 april 2003 @ 22:53:05 #21
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_9849826
nee...ik mag geen mensen ontslaan zonder eerst de chef bijgepraat te hebben met mijn mening.....

tenzij ik echt een heeeeeele goede reden heb...

Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
pi_9849918
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:53 schreef vector200 het volgende:
nee...ik mag geen mensen ontslaan zonder eerst de chef bijgepraat te hebben met mijn mening.....

tenzij ik echt een heeeeeele goede reden heb...


Mag jij hem nu ontslaan of niet? Zo nee, wordt het dan niet hoog tijd om sámen met de chef en deze man de problemen door te praten?
pi_9849961
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:43 schreef vector200 het volgende:

[..]

*hehehe* was niet persoonlijk hoor


Pfff, woei

* Conflict schrok een beetje

  donderdag 17 april 2003 @ 23:03:14 #24
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_9850140
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:55 schreef fokje het volgende:

[..]

Mag jij hem nu ontslaan of niet? Zo nee, wordt het dan niet hoog tijd om sámen met de chef en deze man de problemen door te praten?


Mijn chef verwacht eigenlijk dat mijn gesprekspartner zelf ontslag neemt... hij heeft namelijk nog eens een keertje in zijn dossier gekeken en bij z'n vorige werknemer even goed gekeken wat de rede is waarom hij weg is gegaan..... maar goed....

ik ga m'n zooi bij elkaar rapen en naar m'n nestje toe... moet er morgen om 5.45 al weer uit

de groeten... ennuh.. het lukt me wel zonder te vechten

Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
pi_9850327
quote:
Op donderdag 17 april 2003 23:03 schreef vector200 het volgende:

[..]

Mijn chef verwacht eigenlijk dat mijn gesprekspartner zelf ontslag neemt... hij heeft namelijk nog eens een keertje in zijn dossier gekeken en bij z'n vorige werknemer even goed gekeken wat de rede is waarom hij weg is gegaan..... maar goed....

ik ga m'n zooi bij elkaar rapen en naar m'n nestje toe... moet er morgen om 5.45 al weer uit

de groeten... ennuh.. het lukt me wel zonder te vechten


Welterusten!
....en niet zo hard zijn voor 'm, ik vermoed dattie het er moeilijker mee heeft dan jou. maar ja... kweetutooknie... succes iig.
pi_9850501
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:43 schreef vector200 het volgende:
alleen ik kreeg net al via via te horen dat hij morgen misschien niet eens op komt dagen...
werkweigering!
  vrijdag 18 april 2003 @ 21:41:02 #27
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_9868981
quote:
Op donderdag 17 april 2003 23:16 schreef Swolly het volgende:

[..]

werkweigering!


3 keer werkweigering is een legitieme regel voor het ontslaan voor personen, MAAR dan moet dit wel duidelijk op papier staan dat de betreffende persoon niet bijvoorbeeld ziek was... DUS: rapport eisen van een dokter of arts met daarin de melding dat hij of zij ziek is/was...
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')