abonnement Unibet Coolblue
pi_9586538
oorspronkelijk waren veel platen van floyd verkrijgbaar in een quadrofonische uitvoering. dat hifisysteem is toen jammerlijk geflopt maar nu heb je dvd en dolby suround etc wat vergelijkbare systemen zijn. ik zag al een dvd met eskimo van the residents in een suround versie maar nu zag ik gisteren een nieuwe versie van darkside of the moon van pink floyd voor sacd en dolbysuround. heeft iemand die versie al gehoord, is hij vergelijkbaar met de toenmalig quadro uitvoering en dus de moeite waard om aan te schaffen. (wat in mijn geval betekend dat ik toch een keer zo'n suround set moet gaan kopen)
pi_9587261
Je bent wel een erg grote fan als je speciaal voor 1 dvd een surround setje gaat kopen
pi_9587849
Nog niet gehoord, hij zou 25 Maart uitkomen dacht ik, maar nog niet gezien. Evenals Pompeii DVD, die is vertraagd tot begin mei dacht ik.

Lijtk me wel super om On The Run te luisteren in quad. Op de DVD komen geloof ik ook nog wat videofragmentjes enzo
Hier wat info's..
http://www.rogerwatersonline.com/project030303.html

Nu PULSE nog in quad video dvd...aaaah

pi_9597087
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 19:42 schreef _BR_ het volgende:
Je bent wel een erg grote fan als je speciaal voor 1 dvd een surround setje gaat kopen
ik ben een grote fan van floyd en ook van suround maar bij films vind ik het niet zo, dit is wel een leuke ontwikkeling. als meer bands dit gaan doen kan het nog weleens interessant worden.
pi_9598587
waar zag je die versie..in de winkel?
pi_9598599
hier in den haag zag ik hem liggen bij de bijenkorf.
pi_9598835
vet...
pi_9637321
*must have*

Op www.rogerwatersonline.com staan de eerste scans voor de Pompeii DVD. .

DSOTM ga ik zsm halen!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9637810
Deze:

komt er trouwens ook aan. .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9638504
Ik ga ook maar snel zo'n SACD-spelur kopen..
Welliswaar zijn er nog niet al te veel CD's voor, maar dat komt wel...
Voorlopig kan ik dan al genieten van Pink Floyd in 5.1 Lijkt me geweldig
  dinsdag 8 april 2003 @ 03:09:45 #11
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_9650031
Roger Waters solo is toch niet zo sterk. Jammer dat ze niet meer samen optreden. Was altijd meer onder de indruk van Gilmour.
Onlangs was er een schitterende docu op tv over Sid Barret. De 'oude' Floyd tijd zullen we maar zeggen. Mason en Wright vonden zelf Wish you were here het beste album. En eigenlijk ben ik dat daar heel erg mee eens. Vraag me af of die ook opnieuw is/wordt uitgebracht.
pi_9650097
wish you were here zal vast ook weer opgepoetst worden.

ik vind waters solo behoorlijk sterk. oke hij heeft zwakke momenten, maar zelfs die zijn nog diepgravender dan de laatste twee studioalbums van floyd.

pi_9650471
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 03:09 schreef Lafayette het volgende:

Roger Waters solo is toch niet zo sterk.


Ik heb 'm gezien in de Ahoy, maar hij kon 't toch goed hebben hoor. Amused to Death is een briljant album. Okay, 't is geen Pink Floyd, maar Pink Floyd zonder Waters vind ik ook niet je-van-het eerlijk gezegd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9651364
roger waters zag ik ook in ahoy vorig jaar. waters solo klinkt meer als floyd dan de versie die gilmour brengt. dus wat dat betreft vond ik het goed te doen in ahoy, hoogtepunten toen waren een vette versie van dogs en de amused to death nummers die ook op erg veel publieke bijval konden rekenen. en terecht, want amused to death is een erg goed album.
pi_9651403
Amused to Death wil ik eigenlijk vnl. nog hebben voor de gastbijdrages van Jeff Beck.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_9651413
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:13 schreef rheingold het volgende:
roger waters zag ik ook in ahoy vorig jaar. waters solo klinkt meer als floyd dan de versie die gilmour brengt. dus wat dat betreft vond ik het goed te doen in ahoy, hoogtepunten toen waren een vette versie van dogs en de amused to death nummers die ook op erg veel publieke bijval konden rekenen. en terecht, want amused to death is een erg goed album.
Idd. Waters komt op die manier nog veeeeel dichter bij de oude Floyd dan Gilmour en consorten. En, heeft m.i. betere albums gemaakt na de split dan Pink Floyd. Niet dat die van Pink Floyd slecht zijn ofzo, maar 't is mij te glad.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9651441
gitaar van jeff beck is idd erg oke op amused to death. overigens is amused to death gemixed in q-sound. als je je hoofd tussen twee speakers houd die allebei precies evenver van je oren staan, precies in het midden dus, dan krijg je ook een waanzinnig geluidsbeeld. het staat beschreven in het hoesje, en het werkt, q-sound werd eerder bij madonna en dire-straits toegepast maar alleen bij water klinkt het zo heftig.
pi_9651451
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:18 schreef rheingold het volgende:
gitaar van jeff beck is idd erg oke op amused to death. overigens is amused to death gemixed in q-sound. als je je hoofd tussen twee speakers houd die allebei precies evenver van je oren staan, precies in het midden dus, dan krijg je ook een waanzinnig geluidsbeeld. het staat beschreven in het hoesje, en het werkt, q-sound werd eerder bij madonna en dire-straits toegepast maar alleen bij water klinkt het zo heftig.
Op het moment van DE explosie trillen de ramen bijna los. Mijn GOD wat een geluid is dat.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9651527
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Op het moment van DE explosie trillen de ramen bijna los. Mijn GOD wat een geluid is dat.


ik vind dat een geweldig stuk, je hoort die trommels die naar de achtergrond verdwijnen en die baby huilen en uiteindelijk onploft die bom, als je met je hoofd dus tussen de speakers zit, midden in je hoofd. ik schrok me de eerste keer helemaal kapot.
pi_9651574
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:24 schreef rheingold het volgende:

[..]

ik vind dat een geweldig stuk, je hoort die trommels die naar de achtergrond verdwijnen en die baby huilen en uiteindelijk onploft die bom, als je met je hoofd dus tussen de speakers zit, midden in je hoofd. ik schrok me de eerste keer helemaal kapot.


Ja, ik ook! . Ik wist niet dat een CD tot zoveel dynamiek in staat was. Het geluid is briljant gemixt. Een juweel in m'n collectie.

PF (en waters) is echt mijn tweede muziek-liefde, vlak na The Doors. .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9651641
er verschenen in die tijd interviews met water in bladen waar hij waarschuwde voor een aantal stukken in amused to death omdat je er je speaker mee kunt opblazen als je niet uitkijkt. dat was niet hun bedoeling. maar inderdaad, superdynamiek, zeldzaam. maar, nu hebben we het over geluidseffecten, muzikaal vind ik het bovenal een prachtig album.
pi_9651729
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:13 schreef Jarno het volgende:
Deze:

[afbeelding]

komt er trouwens ook aan. .


Cool daar ben ik geweest, wat meer over bekend wanneer die komt?
pi_9652122
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:37 schreef Eazzz het volgende:

[..]

Cool daar ben ik geweest, wat meer over bekend wanneer die komt?


quote:
BERLIN WALL DVD
TO BE RELEASED IN
APRIL 2003

Roger Waters massive Wall concert in Berlin 1990 is to be released on DVD in April it has been confirmed. The DVD will feature the following extras.

5.1 surround sound (supervised by Roger Waters)
30 minute documentary about the lead up and days events
Animated feature by Gerald Scarfe
Design feature by Mark Fisher
Unseen footage showing Rupert Everett as Pink
Gerald Scarfe and Roger Waters commentary option


"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9652136
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:32 schreef rheingold het volgende:

muzikaal vind ik het bovenal een prachtig album.


Wederom eens. .

En dan zowel thematisch als puur muzikaal gezien, en ook hoe die 2 elkaar aanvullen.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9652306
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:58 schreef Jarno het volgende:
Oke, thanx
pi_9653535
Amused to Death is wel aardig misschien. Maar ik heb wat live opnamen van de Pros en cons tour en Radio KAOS tour en dat vind ik toch echt bagger hoor. Het is niet voor niets dat Waters voor half lege zalen speelde en Pink Floyd in uitverkochtte voetbalstadions.

Ik mis zeker weten het gitaarwerk en alle andere muzikale invloeden van Gilmour tijdens Waters solo.
Zijn live optreden in Ahoy was wel aardig. Dogs was inderdaad super net als Shine on parts 5-9! Ik had helaas kutplaatsten waardoor het geluid bagger was

Ze moesten gewoon maar weer eens bij elkaar spelen en dan Wish you were here, Animals en als encore Echoes spelen
Nick en Roger zijn weer bij elkaar, David en Rick ook dus begin is er! Oude liefde roest niet..

pi_9653781
dat zou natuurlijk de meest ideale situatie zijn.
pi_9654012
toch denk ik dat de reden dat waters toendertijd voor halflege zalen speelde met name te maken had met het feit dat hij waters heet en geen pink floyd. pas sinds een jaar of 10, eigenlijk pas sinds the wall-berlijn weet de wereld wie roger waters is. als hij nu een plaat zou uitbrengen denk ik ook dat dat (mits het een goeie is natuurlijk) de succesvolste uit zijn (solo)carriere zal zijn.
pi_9654826
Amused to Death 'wel aardig' ? . Okay, ieder zijn mening, maar vergeleken met een oppervlakkig plaatje als The Division Bell is het 't Oude Testament der muziek. IMHO, dan.

Radio Kaos is ook zo slecht nog niet. Beetje matig geproduceerd, maar toch.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:14:33 #30
2889 Zander
He's gone
pi_9656318
Mjah, ik moet zeggen dat ik zowel het solowerk van Roger Waters als de Gilmour-versie van Pink Floyd lang zo graag niet hoor als de Floyd-platen in de klassieke bezetting. Roger Waters vind ik wel erg deprimerend en een hele cd lang is het, naar mijn smaak, gewoon muzikaal niet zo interessant (volgens mij heb ik Pros and Cons of Hitchhiking zelfs nog nooit helemaal tot het einde kunnen luisteren), terwijl de laatste twee Pink Floyd-platen mij ook nauwelijks konden boeien. Ben toendertijd wel nog naar het concert in de Kuip geweest, dat was wel mooi, maar de recente platen draai ik eigenlijk nooit.

Ik verheug me wel op die Pompeii DVD.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9656633
Wordt jij erg vrolijk van WYWH of DSOTM dan Zander? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9660487
Division Bell vind ik zeker wel een heele aardig plaat trouwens

Marooned vind ik een geweldige sound hebben, en dat alleen met gitaar.
A Great Day for freedom is ook onwijs, samen met Coming back to life heeft Gilmour die recentelijk tijdens zijn minitour nog gespeeld.
High Hopes vind ik absoluut ook een topper, etc etc..

uiteraard niet zo goed als Pink Floyd vroeger..

pi_9660624
Hier de site over de "nieuwe" Dark Side Of The Moon cd

met alle wetenswaardigheden over het album...


* madcap kijkt ook uit naar de Pompeii dvd

Iedereen is uniek, behalve ik
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:26:44 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9660681
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:18 schreef Echoes het volgende:
Division Bell vind ik zeker wel een heele aardig plaat trouwens

Marooned vind ik een geweldige sound hebben, en dat alleen met gitaar.
A Great Day for freedom is ook onwijs, samen met Coming back to life heeft Gilmour die recentelijk tijdens zijn minitour nog gespeeld.
High Hopes vind ik absoluut ook een topper, etc etc..


Ja same here! Dat gezeik altijd op Division Bell. Tis gewoon hartstikke gave muziek, punt uit.

Lekkere rhodes ook in track 2

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 08-04-2003 17:28]

pi_9660705
bij de weg

De dvd van David Gilmour in Concert is ook niet verkeerd...

Veel nummers van vroeger semi acoustisch uitgevoerd...
zelfs 2 Barret nummers staan er op ....Terrapin en Dominoes

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_9661407
inderdaad..en shine on part 6-9! super...gillende slideguitar
pi_9661929
Hey, TDB is geen slecht album hoor. Ik zeg alleen dat het, IMHO, veeeel verder weg staat van Pink Floyd dan ATD. Momentary Lapse of Reason vind ik ook een geweldige CD, maar het is geen Floyd, wat mij betreft. Qua sound, dan. Daar is Waters toch echt heer en meester in.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 8 april 2003 @ 19:34:24 #38
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_9663403
Ben het met velen eens dat Gilmour wellicht wat gladder (smoother) is. Waters neigt toch wat meer naar schreeuwen. In de goede Floyd tijd waren nummers waar de zang van Waters domineerde ook meteen Waters nummers. Gilmour is gewoon een betere muzikant/producer.
The Final Cut was een echte Waters productie en daarna is het niet meer goed gekomen tussen die gasten.

Gilmour begon eigenlijk al toen hij Sid Barret uit het slop wilde trekken door zijn nummers te produceren. Wist tot voor kort niet dat Gilmour zelfs de drums heeft gedaan op sommige nummers van Barret.
Desalnietemin, The Floyd is slechts Pink Floyd met Waters. Waters is geen Pink Floyd. Ik knapte af op Waters toen hij zijn eerste The Wall concert gaf in Berlijn, net na de val van de muur. Wat een drama was dat zeg.
Mijn favoriete Floyd albums:
1. Wish you were here
2. Animals
3. Dark Side of the Moon.
4. Meddle
5. The Wall

De oudere delen
Relics, Obscured by Clouds, Ummagumma, etc.
kon ik nooit zo vaak luisteren, wel leuk voor als je even nostalgisch wil doen.

Heb hier zelfs nog een oude solo lp van Gilmour, About Face. Best redelijk.

pi_9664616
the wall in berlijn was eigenlijk alleen geweldig als je er bij bent geweest. op video slaat het nergens op. alleen al om daar voor dat ENORME podium te staan was al ontzettend heftig. muzikaal was het met name door de diverse gastbijdragen erg matig. maar waters stelt niet teleur, hij is wel de man die dit soort dingen op poten zet. dat doet echt niemand hem na.

en er zijn gewoon 4 floyd periodes waarin steeds iemand de hoofdrol op zich nam. welke periode het beste is is moeilijk te zeggen. maar ik vind de uitloop van floyd in het solo werk van waters via the final cut wel veel interessanter dan de typisch soort ambient-rock waar david gilmour later onder de naam pink floyd mee op de proppen kwam. the pros and cons of hitchhiking is overigens een album dat na jaren steeds krachtiger word. toch wel een erg onderschat album.

de gilmour touch in het floyd gebeuren is liever. momentary lapse en division bell vind ik altijd erg uh natuurlijk klinken, lief, ambient, new age rock, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. zo bekeken kan het er opzich best allemaal mee door maar ik kies toch voor het venijn of de paranoia van waters.

en vrolijk worden doe ik niet van floyd of waters, depressief word ik er ook niet van. ik word er altijd stil van, vanwege de manier waarop de muziek van floyd de kamer vult en je lijkt op te zuigen. dat is floyd. en waters heeft dat effect ook nog steeds op me.

pi_9664668
overigens hoor ik niemand over saucerfull of secrets en atom heart mother. die twee platen zijn ook allebei erg sterk. ik ken eigenlijk geen matige floyd muziek al komen de laatste paar floyd platen wel in de buurt van matig, maar dat blijft persoonlijke smaak natuurlijk.
  dinsdag 8 april 2003 @ 21:49:19 #41
44906 merino
World of Sleepers
pi_9666277
met een load van goede DVD's die eraan komen (zit nog steeds met afgebeten nagels te wachten op Pulse) ga ik binnekort ook maar es een 5.1 surround set en DVD speler kopen.

En jah, puur en alleen vanwege Pink Floyd.
Shine on you crazy diamond - Pulse live in 5.1 keihard in het donker met die gare beelden erbij (zeer psychedelische lichtshow) = het ultieme gevoel voor mij

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_9671496
Misschien mag dit het centrale PF topic worden? *liefkijkt*

Ik zit zelf al een tijdje te loeren op de 9CD Shine On box. Wie heeft hem? Is het de moeite waard? Wat zit er allemaal nog meer bij?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9671555
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:27 schreef Jarno het volgende:
Misschien mag dit het centrale PF topic worden? *liefkijkt*

Ik zit zelf al een tijdje te loeren op de 9CD Shine On box. Wie heeft hem? Is het de moeite waard? Wat zit er allemaal nog meer bij?


Je kunt imo beter de SACD remasters kopen. Die knallen dus echt uit je speakers! Weet trouwens niet of er van alle albums al een SACD versie is, maar ik zou daar zeker op wachten.
pi_9671589
Maar die box is wel . mooi . Nuoro. Het oog wil ook wat. En ik dacht dat die CD's ook al geremastered waren? En dat er single-materiaal bijzat dat niet op CD is uitgebracht verder?

Is het trouwens zeker dan dat alle CD's de SACD behandeling gaan krijgen? Ik dacht dat alleen DSOTM hiervoor in aanmerking kwam vanwege die 30 jaar enzo.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9671678
Naar mijn weten zitten er juist helemaal geen extra nummers bij die boxset. Het ziet er natuurlijk wel gelikt uit in de kast, maar ik heb alles al op cd. Misschien niet in super geremasterde vorm, maar goed... ik voel me over het algemeen toch niet zo geroepen om albums die ik allang heb nog een keer aan te schaffen vanwege remastering of een nieuw boekje.

Saucerful of Secrets vind ik trouwens ook een erg leuke plaat, inderdaad vaak een beetje ondergewaardeerd.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9671702
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:33 schreef Jarno het volgende:
Maar die box is wel . mooi . Nuoro. Het oog wil ook wat. En ik dacht dat die CD's ook al geremastered waren? En dat er single-materiaal bijzat dat niet op CD is uitgebracht verder?

Is het trouwens zeker dan dat alle CD's de SACD behandeling gaan krijgen? Ik dacht dat alleen DSOTM hiervoor in aanmerking kwam vanwege die 30 jaar enzo.


Ja, die box is idd schitterend om te zien, maar het is geen lust voor het oor , SACD daarentegen...

Ik denk haast wel dat alle PF cd's binnen een paar jaar de ge-SACD'd zullen worden. Mooi man!

pi_9671753
Die Shine On box is wel aardig als je gewoon snel de beste cd's van Pink Floyd wilt krijgen (al is 't belachelijk dat The Piper At The Gates of Dawn er niet bij zit).
Als extra zit er een cd'tje bij The Early Singles, dwz de A&B-sides van de twee Syd Barret singles (Arnold Layne en See Emily Play) en twee latere singles.
Verder zit er een boek bij met achtergrondinformatie over de albums die in de box zitten (songtexten, interviews, e.a.)
De cd's zitten alleen in zo'n irritant zwart doosje waarvan je op de zijkant niet kan zien welke cd het is. En je moet 't doosje opendoen voordat je de tracklist hebt...
pi_9671901
Wie plukt of past er even een lijstje met het reguliere studio-werk dat de heren uitgebracht hebben? En dan in de juiste volgorde? Ik heb nu bijna Motorpsycho compleet, dus ik ga maar eens aan de Floyd ofzo. . Heb wel wat origineel, maar lang niet alles.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9671972
Uit de Allmusic Guide:

Reguliere albums:
1967 The Piper at the Gates of Dawn Capitol
1968 A Saucerful of Secrets Capitol
1969 Ummagumma Capitol
1970 Atom Heart Mother Capitol
1971 Meddle Capitol
1973 Dark Side of the Moon Capitol
1975 Wish You Were Here Capitol
1977 Animals Capitol
1979 The Wall Capitol
1983 The Final Cut Columbia
1987 A Momentary Lapse of Reason Columbia
1988 Delicate Sound of Thunder [live] Columbia
1994 The Division Bell Columbia
1995 Pulse [live]
2000 Is There Anybody out There? The Wall: Live 1980-1981

Soundtracks:
1970 Zabriskie Point
1972 Obscured by Clouds
1969 More

Verzamelaar met singles (de meeste staan op geen enkel album)
1971 Relics

Volgens mij heb ik ze allemaal wel, behalve Pulse en Delicate Sound of Thunder. Die Zabriskie Point-opnames heb ik op een of ander cheapo Hongaars cdtje.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 09-04-2003 10:28]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9672001
Thanks, Zander.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9672090
Maar die Shine On box mist hier dus bijvoorbeeld in, terwijl je die wel gewoon in de winkel kunt kopen. Of is die in eigen beheer uitgebracht ofzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9672145
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 19:10 schreef rheingold het volgende:
oorspronkelijk waren veel platen van floyd verkrijgbaar in een quadrofonische uitvoering. dat hifisysteem is toen jammerlijk geflopt maar nu heb je dvd en dolby suround etc wat vergelijkbare systemen zijn. ik zag al een dvd met eskimo van the residents in een suround versie maar nu zag ik gisteren een nieuwe versie van darkside of the moon van pink floyd voor sacd en dolbysuround. heeft iemand die versie al gehoord, is hij vergelijkbaar met de toenmalig quadro uitvoering en dus de moeite waard om aan te schaffen. (wat in mijn geval betekend dat ik toch een keer zo'n suround set moet gaan kopen)
Ten eerste je icoon, battersea power station - london, schitterend!
Maar goed, ik heb de q8 track van dark side of the moon in DTS op cd.
Echt mooi, mooier dan het normale album, er staan geluidjes en stemmen op die op het normale album missen. Alleen de qualiteit is ietsjes minder, omdat deze van originele 8track naar wav is omgezet. Dit merk je in sommige passages in de hogere frequenties.
pi_9672161
Ik zie het al Zander, was zelf al gaan zoeken op allmusic.

Ik zie een 'Oude Ahoy Hallen' opname er tussen staan! .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 9 april 2003 @ 10:22:25 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9672174
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:16 schreef Jarno het volgende:
Maar die Shine On box mist hier dus bijvoorbeeld in, terwijl je die wel gewoon in de winkel kunt kopen.
Maar das toch geen nieuw album, das gewoon een soort "Best Of"-verzameling.
pi_9672181
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar das toch geen nieuw album, das gewoon een soort "Best Of"-verzameling.


Dat zeg ik. .

Verzamelen is okay, Tijn.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 9 april 2003 @ 10:24:12 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9672198
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat zeg ik. .


Oh. Okay
quote:
Verzamelen is okay, Tijn.
Wat jij wil
pi_9672224
Ja, alle 'best of's behalve Relics heb ik weggelaten uit de lijst. Als je alle albums in de lijst hebt, dan heb je praktisch alle Floyd-muziek die legaal is uitgebracht (op een aantal singles na). "Relics" is trouwens een erg leuke lp met vroege singles, ook niet echt een veelgenoemde plaat.

Hmm.. ik zie dat de live-versie van The Wall ('Is there anybody out there') ook nog ontbreekt in de lijst.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9672314
Op de verzamelaar Echoes: The Best of Pink Floyd staat nog het nummer When the Tigers Broke Free.
Dit nummer kwam alleen in de film The Wall voor en is verder nooit op een ander album verschenen...
pi_9672336
En dan is er van elk PF album nog een versie of 3, 4 te krijgen, Japanse import met extra stuff, etc, etc. Dat wordt weer leuk uitzoek werk!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9672443
Er is ook nog een cd genaamd In London: 1966-67. Hierop staan 2 psychedelische "freak-out" nummers uit hun begintijd met Syd Barrett: het bekende Interstellar Overdrive in een veel langere versie dan op TPATGOD en Nick's Boogie (verder nergens verschenen).

Het is de "soundtrack" van een soort documentaire over de UFO club in London waar PF in hun begindagen veel optrad. Wat wel grappig is aan deze film, is dat je ook beelden van het publiek ziet. Onder dat publiek bevinden zich tegelijkertijd John Lennon en Yoko Ono, die elkaar op dat moment nog niet ontmoet hadden...

pi_9672460
Dat zijn de leuke weetjes, crazy_diamond! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9672473
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:20 schreef spaceben het volgende:

[..]

Ten eerste je icoon, battersea power station - london, schitterend!
Maar goed, ik heb de q8 track van dark side of the moon in DTS op cd.
Echt mooi, mooier dan het normale album, er staan geluidjes en stemmen op die op het normale album missen. Alleen de qualiteit is ietsjes minder, omdat deze van originele 8track naar wav is omgezet. Dit merk je in sommige passages in de hogere frequenties.


de foto in het icoon heb ik zelf gemaakt. was wel ff zoeken in london (er stopt geen metro in de buurt, wel een trein en je moet dan nog flink zoeken) maar dan heb je ook wat. in het echt is battersea powerstation nog indrukwekkender dan op welke foto dan ook. die 8track tapes ja, dat is weer een verhaal apart. had tandy of realistic niet van die players, ook voor in de auto. zo is er van animals ook een quad versie op tape waarbij pigs on the wing deel 1 en 2 in elkaar overlopen met een gitaarsolo extra omdat die quadtapes eindeloos draaien, een loop dus. ook wel een hebbeding. die lange versie van pig on the wing heb ik toendertijd van napster afgehaald maar ik heb hem nooit in quadrofonie gehoord helaas.
pi_9672583
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:39 schreef Crazy_Diamond het volgende:
Er is ook nog een cd genaamd In London: 1966-67. Hierop staan 2 psychedelische "freak-out" nummers uit hun begintijd met Syd Barrett: het bekende Interstellar Overdrive in een veel langere versie dan op TPATGOD en Nick's Boogie (verder nergens verschenen).

Het is de "soundtrack" van een soort documentaire over de UFO club in London waar PF in hun begindagen veel optrad. Wat wel grappig is aan deze film, is dat je ook beelden van het publiek ziet. Onder dat publiek bevinden zich tegelijkertijd John Lennon en Yoko Ono, die elkaar op dat moment nog niet ontmoet hadden...


deze video heb ik. ook op cd trouwens. of dit op dvd is uitgeven weet ik niet. beide versies zijn in mono trouwens. de film is leuk, je komt het gebouw binnen via een glijbaan en volgens mij kreeg je bij binnenkomst een glas ranja uit uit een bowl. goed te zien is hoe ze met doek rondom het gebouw projectieschermen gemaakt hebben. de film is trouwens zonder geluid, de muziek die je hoort is van een studiosessie van floyd waarvan de beelden gemixed worden met die van dat feest in de ufoclub. ik heb ook een geluidloze film van tien minuten liggen die heet first trip en gaat over syb barrett die op de paddo's uit zijn dak gaat. beelden uit beide opnames waren weer te zien in de docu over barrett laatst bij het uur van de wolf.
pi_9672639
Ja, die first trip heb ik ook stukjes van gezien. Legendarisch materiaal natuurlijk, aangezien hij hier uiteindelijk aan onderdoor gegaan is!

Voor liefhebbers van Syd Barrett filmmateriaal, ga naar www.syd-barrett.it, daar staan live opnames van Jugband Blues, Astronomy Domine, de "clips" van Arnold Layne en See Emily Play en ook de documentaire die van de week op de televisie was. Het staat onder Stuff > Video Archive

pi_9672707
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:50 schreef Crazy_Diamond het volgende:

Voor liefhebbers van Syd Barrett filmmateriaal, ga naar www.syd-barrett.it, daar staan live opnames van Jugband Blues, Astronomy Domine, de "clips" van Arnold Layne en See Emily Play en ook de documentaire die van de week op de televisie was. Het staat onder Stuff > Video Archive


!

Thanks!!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9672784
hee daar staat een hoop leuk spul tussen. bedankt.
  woensdag 9 april 2003 @ 11:45:56 #67
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9673806
ik had op de jaarbeurs Animals gekocht maar dat bleek dus een special edition, ik kreeg a saucerful of secrets er gratis bij (op 1 cd)...

erg leuk

De Narcis van Gabon
pi_9674690
ik mis Works en A Collection of Great Dance songs (beide verzamelaars)
pi_9674700
Volgende keer als ik naar de Jaarbeurs ga voor die platenbeurs, neem ik een maandsalaris mee. Er was gewoon TE veel leuks.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9674730
ook mensen met live concerten van Pink Floyd hier?
Als je Pink Floyd nooit live heb gehoord (vooral het eerdere werk 70-77) is absoluut zooooo anders dan op het album. Nog energieker, nog meer emotie etc...Echt nog 10 keer beter dan op het album
pi_9674773
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:29 schreef Echoes het volgende:
ook mensen met live concerten van Pink Floyd hier?
Als je Pink Floyd nooit live heb gehoord (vooral het eerdere werk 70-77) is absoluut zooooo anders dan op het album. Nog energieker, nog meer emotie etc...Echt nog 10 keer beter dan op het album
Ik heb alleen een zilver-kleurige (qua hoesje dan he) live cd, die ik eerlijk gezegd nog niet vaak geluisterd heb. London ofzo? Hele oude periode? Zal thuis eens kijken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9674781
Oh, en Pulse en In The Flesh en Is There Anybody Out There, natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 9 april 2003 @ 12:32:29 #73
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_9674789
Gisteren toch maar weer even Animals opgezet.
Sheep blijft een waanzinnig nummer.

Er zijn maar weinig bands die door de jaren heen zich zo hebben geevolueerd als Floyd.

The Final Cut zie ik als een soort vervolg op de Wall. Grappig dat in film The Wall teksten uit The Final Cut worden citeerd. - de scene dat Pinkie over het toilet hangt en een tekst mompelt, bijna eind van de film, ben ff het nummer op The Final Cut vergeten. Geloof "the fletcher memorial home".

Leukste en heftigste deel van de CD: Een raket die langs vliegt. Zou alleen dit deel graag via soundsurround willen horen

"get your filthy hands off my desert

brezhnev took afghanistan
begin took beirut
galtieri took the union jack
and maggie over lunch one day
took a cruiser will all hands
apparently to make him give it back"

pi_9674805
Ja, ik heb ook nog zo'n bootleg met BBC sessies uit het begin van de jaren 70, met goede versies van o.a. Atom Heart Mother en nog een radio-opname van een concert in Nederland ergens aan het eind van de sixties. Is er verder nog veel in redelijke kwaliteit (lees: geen audience-recordings, die hoef ik niet) verkrijgbaar?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9674871
Er is ook nog een 'ruwe' versie van The Wall in omloop. Zonder orkestraties e.d.
pi_9674989
tjah wat is er niet opgenomen?! Er is ontzettend veel te vinden, en van iedere periode is er wel wat in goede kwaliteit.
In begin 70 hebben ze veel experimentele nummers die ze alleen live deden enzo, echt super. Atom Heart Mother die ze zelf zongen zonder orkest klinkt zooo mooi. Gilmour en Wright die het dan "zingen"

Daarna in 1972 natuurlijk de Dark Side of the moon (toen Eclipse) die ze eerst live uitprobeerden voordat ze het op album gooiden. Hele andere versies, On The Run ws bijv. een stukkie jammen. Great gig in the sky was keyboards met veel tapes. Zelfs de aller eerste keer dat ze Eclipse deden is opgenomen, tijdens Money waren er alleen technische proberen en zijn ze niet verder gegaan

In 1974 begonnen ze al met Raving and Drooling (later Sheep), en Youve gotta be crazy (Dogs) en Shine on. Live speelden ze die nog in 1 stuk. Dus da's dik 20 minuten lang. Nog heel anders dan voordat ie op het album kwam. Best leuk om die vroegere versies te horen. Dogs had in het midden een vocalen stukje als in Atom Heart Mother.

Zo had Atom Heart Mother in begin 70 nog een drumsolo
Echoes heeft nog andere teksten gehad, net als Raving en Drooling en You've Gotta be crazy.

In 77 tijdens de Animals tour is het wel 'leuk' om te horen hoe Roger steeds meer begint te flippen tijdens die concerten, en af en toe behoorlijk loopt te schelden op het publiek die vuurwerk afsteekt.
"you stupid mother fucker", "shitbag", "..there are a few arseholes in front of the stage". "You people in yellow shirts (stewards) stop fucking wondering arround the stage and leave the people alone.."

etc etc..ik kan nog wel uren doorgaan..In mijn sig staat me lijstje bootlegs, staan ook geluidskwaliteit bij.

pi_9675059
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:38 schreef Nuoro het volgende:
Er is ook nog een 'ruwe' versie van The Wall in omloop. Zonder orkestraties e.d.
inderdaad de demo-tapes van The Wall. Zitten zelfs 2 liedjes in die nooit op het album zijn verschenen.

Live hadden ze trouwens nog een extra jam stukje voor als er iets mis ging, hadden the wall builders de tijd om die muur op te bouwen.
Ze hebben per ongeluk een keer een stuk Wall omgegooid waardoor je dus een hele lang jam stuk hebt aan het eind na ABITW pt3. Klinkt nog best lekker ook..

pi_9684382
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:44 schreef Echoes het volgende:


etc etc..ik kan nog wel uren doorgaan..In mijn sig staat me lijstje bootlegs, staan ook geluidskwaliteit bij.


nou daar kan ik echt niet aan tippen. goeiendag. ik heb een paar bootlegs van floyd. een paar pre darkside opnames. opnames uit het concertgebouw. nog een paar verzamel bootleg lps. maar het meest wel op vinyl. ik heb ook nog een bootleg-video van een kuip-concert van de divisionbell tour. opgenomen met twee camera's.
pi_9688049
die video is wel interessant. Overigens is bijna elk 94 concert ook op (amateur) video opgenomen.

Waarom dat toch niet met 72-73-74-75-77 concerten is gebeurd is echt het grootste raadsel. Dat niemand op het idee is gekomen om dat professioneel te filmen. Van iedere band zijn er wel leuke goede opnames te vinden uit die tijd. Pink Floyd stond er live toch om bekend om een spetterende show neer te zetten. Vooral de Animal concerten.

Enige wat rest is een aantal amateur videobeelden, alle incompleet, bijna geheel alleen zwart met hier en daar een vaag beeld van 1 van de Pink Floyd leden.
De video's die er zijn zitten wel geinig dingen in.
72 -Hollywood Bowl: onwijs veel vuurwerk, echt niet tegeloven (openlucht concert onder een volle maan)

75 - Shot van Mirror tijdens Shine on, een shot van iets wat over het podium zweeft, weet nog steeds niet wat het is. En een shot van Roger die op iets drukt en vervolgens schieten er 2 vuurpijlen over het publiek.

77 - Shot van het varken tijdens Pigs 3 DO

Maar nogmaals, waarom er geen goede opname zijn..snap het echt niet, zelfs van Syd Barret periode zijn meer en betere opnames

pi_9688653
Ik had zo graag eens een concert van PF bijgewoond, maar helaas. Ik was volgens mij 13 toen ze hun laatste live optreden hadden.
Ik heb een aantal beelden gedownload van de Pulse tour en dat had me zo'n mooie ervaring geleken!
Het is echt een mooi beeld zoals er tijdens High Hopes opeens op dat scherm een beeld van het hoofd van Syd Barrett voorbij komt.... kippenvel!
En ook die verwijzingen naar Barrett tijdens Shine On You Crazy Diamond (uiteraard, dat nummer gaat natuurlijk over SB). Het mooiste vond ik dat die verwijzingen niet zo overduidelijk waren, maar juist een beetje subtiel. Op een gegeven moment zie je een man/jongen bij een deur staan waar ie in zijn hand een sinaasappel, een luciferdoosje en nog iets heeft. Dat lijkt op zich niks, maar als je bedenkt dat Syd tijdens een van zijn trips een sinaasappel, een luciferdoosje en nog iets als het heelal met de sterren beschouwde, en daarvanuit Astronomy Domine heeft geschreven, dan krijgt zoiets toch een extra dimensie.
Ik kan niet wachten tot die concerten op DVD komen!
pi_9688714
Ik heb trouwens een zwak voor het nummer Pow R Toc H, met dat a capella intro... eerst Syd's ritmegedoe, dan Rogers aparte gegil, en dan weer Syd met z'n Wooowhoooooo! en dan 't mooiste... tojdoj! En dat zo'n 5 keer achter elkaar.
Zo'n apart iets... ik weet niet. Maar ik vond 't wel grappig.

Bovendien vind ik Bike ook van Monty Python-achtige kwaliteit!

pi_9689339
i've got a bike you van ride it if you like.

volgens mij gaat nummer over niks anders dan de eerste lsd ervaring van dr albert hoffmann. de man die lsd perongeluk uit heeft gevonden. hij morst wat over zijn hand in zijn laboratorium en rijd op de fiets naar huis. tijdens die fietstocht huiswaarts rijd hij zo een heldere trip binnen. het einde van bike zou dat mogelijk verbeelden, je hoort de kettingen van een fiets en er vliegen de meest vreemde vogels voorbij. wonderlijk

overigens heeft motorpsycho op de plaat baracuda een nummer over diezelfde fiets; dr. hoffmann's bicycle.

daar gaat hij:

goeie tripjes trouwens ;-)

pi_9689859
Ik had zelf nooit zoveel achter 't nummer gezocht, maar dit geeft 't idd wel een extra dimensie! Grappig....
pi_9692223
Ik wilde Piper At The Gates of Dawn bestellen, maar nu zag ik op Amazon dat er ook een ge-remasterde versie van is, uit '97.

.

Echter, deze is 30 pond en niet meer nieuw te krijgen! Is deze de moeite waard? Heeft iemand hem?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9692263
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:27 schreef Jarno het volgende:

Misschien mag dit het centrale PF topic worden? *liefkijkt*


"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9692345
Ach waarom ook niet.
pi_9692363
Ik heb alleen nog maar Atom Heart Mother, vandaag even kijken voor het debuut.
pi_9692448
Dank, Seborik. Voor een metal-head ben je best okay. Soms.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9692537
quote:
Op donderdag 10 april 2003 09:01 schreef Jarno het volgende:
Ik wilde Piper At The Gates of Dawn bestellen, maar nu zag ik op Amazon dat er ook een ge-remasterde versie van is, uit '97.

[afbeelding].

Echter, deze is 30 pond en niet meer nieuw te krijgen! Is deze de moeite waard? Heeft iemand hem?


dat hoesje ken ik wel ja. mijn broer heeft deze versie staan geloof ik. tja wat is de meerwaarde van de remaster. hij zal wel beter klinken. maar om daar nou 30 pond voor neer te tellen. koop hem op vinyl. dan ben je waarschijnlijk minder dan de helft kwijt. en als je 'a nice pair' koopt heb je er a saucerfull of secrets bij. koop alleen niet de amerikaanse persing want daar staat astronomy domine van ummagumma op als opener ipv de normale studioversie. en dat is dan weer jammer.
pi_9692569
Ik heb net besloten om de normale winkel versies te kopen, en dan volgende keer in de Jaarbeurs te gaan kijken voor leuke speciaaltjes. . 30 pond voor een remaster wordt idd wel erg gortig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9692622
Op www.rogerwatersonline.com staat trouwens 2 (kleine) updates. Een officieel releasebericht van DSOTM SACD en een releasebericht van de Syd Barret docu op DVD.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9692657
die docu op dvd??? dat vind ik dan weer een enigzins overbodige uitgave.
pi_9692671
wat denk je hier dan van?????

ROGER WATERS
AGREES DEAL ON
WALL MOULDED FIGURES
_____Roger Waters has agreed a deal with Stevenson Entertainment Group, to produce seven character models from 'The Wall animated sequences. Its first series of 7-inch "highly detailed" figures will consist of the eagle warplane, marching hammers, the school teacher, the judge, and the scorpion and Pink. Each action figure will be sold with a piece of wall so collectors can start building their own wall as they collect the figures. Company founder Hugo Stevenson is quoted as saying , "We've just finished our deal with Roger Waters on this project. We won't actually have the figures until this fall." No price has been set for the product and the company web site is as yet unactive.

pi_9692695
Hm, men probeert nu dus kennelijk na een jaar of wat weer eens een slaatje uit The Wall te slaan, ditmaal dmv poppetjes. Beetje jammer...
pi_9692721
Ik wil geen poppetjes. Ik wil muziek. Een tour. Een reunie. Een geremasterde versie van alle CD's. .

Nouja.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9692995
Okay dan! Snippet uit het Rolling Stone interview met Waters:
quote:
When asked if perhaps David Gilmour was more the musical member of the band at that time, Roger replies. "That's crap. There's no question that Dave needs a vehicle to bring out the best of his guitar playing. And he is a great guitar player. But the idea, which he's tried to propagate over the years, that he's somehow more musical than I am, is absolute fucking nonsense. It's an absurd notion, but people seem quite happy to believe it."
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9693292
ik had eens gehoord dat ze aan Pow R Toc kwamen doordat iemand voor het podium stond "Baboem tji tji" te zeggen.
Overigens is nog steeds niet bekend wat die titel betekend.

Roger Waters is volgens mij ontzettend arrogant en helemaal niet zo leuk om mee samen te werken. Hij schreef en bedacht natuurlijk wel vrijwel alles..maar toch.

Laat ze maar eens stoppen met ruzieen en gewoon eens samen een biertje pakken, met z'n 4'n

pi_9693358
Er wordt vaak gezegd dat -ie een arrogante lul is, maar zo op het podium komt -ie echt heel leuk over. . Maarja, da's moeilijk beoordelen natuurlijk.

Ach, en mag iemand met die geschiedenis (the wall, dsotm, atd) ook een beetje arro zijn. .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9693451
ik denk niet dat hij arrogant is, hij wil gewoon het beste en dat word waarschijnlijk ervaren als arrogantie. maar laat ze inderdaad maar eens een biertje gaan drinken.

hee de titel van de topic is aangepast??????

pi_9693497
quote:
Op donderdag 10 april 2003 10:41 schreef rheingold het volgende:

hee de titel van de topic is aangepast??????


We mogen het nu legaal over alles wat met Pink Floyd te maken heeft hebben, niet alleen over DSOTM. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9693571
ik ben nooit zo strak in on/off-topic maar verder prima dat dit een algemene floyd topic is geworden. hij was het eigenlijk al.
pi_9693636
quote:
Op donderdag 10 april 2003 10:32 schreef Echoes het volgende:
ik had eens gehoord dat ze aan Pow R Toc kwamen doordat iemand voor het podium stond "Baboem tji tji" te zeggen.
Overigens is nog steeds niet bekend wat die titel betekend.
Dit heb ik eens ergens gevonden:

Well, most people seem to feel it means ``Power Toke'' or ``Power Tokage'' or
something along those lines. Another suggestion is ``Power Touch,'' but the
problem with that is that the space is between the C and H, not between O and
C.
The power tokage makes the most sense, tokage being a reference to Toking (the
act of smoking another one, a reefer). The band stated in an early interview
that Pow R Toc H is pronounced just as it is written (i.e. pow are toc ache)
say this a few times fast, and you get power tokage.

The song itself was inspired by an incident that happened after an early gig.
While the band was unplugging and packing, a drunk/stoned person ambled on
stage, walked to the nearest microphone and started making noises: ``Ka-choom
pa pa, ka-choom pa pa...''

pi_9698707
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 10 april 2003 @ 16:55:28 #104
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9701959
Kheb net Meddle gekocht. Kwas niet erg onder de indruk tot ik bij Echoes kwam. Damn, dat rockt!
pi_9702247
quote:
Op donderdag 10 april 2003 16:55 schreef Tijn het volgende:
Kheb net Meddle gekocht. Kwas niet erg onder de indruk tot ik bij Echoes kwam. Damn, dat rockt!
Echoes staat zeker als een huis...
een van de mooiste nummers van PF...imho

een iets rauwere versie is te vinden op 'Live at Pompeii" ..die versie vind ik eik nog mooier.....

nog een leuk weetje is dat het eerste optreden in Nederland van "The Pink Floyd" in Vlissingen was
in jongeren centrum de Piek

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_9702513
quote:
Op donderdag 10 april 2003 09:44 schreef Jarno het volgende:
Op www.rogerwatersonline.com staat trouwens 2 (kleine) updates. Een officieel releasebericht van DSOTM SACD en een releasebericht van de Syd Barret docu op DVD.
Jah, die DVD was al een tijdje te koop op Play.com voor 12 pond ofzo, maar vind hem niet echt de moeite om hem nu al op DVD te hebben, of sowieso al. Beetje veel voor een docu van een uurtje, met weinig extra's, ondanks dat het wel een goede docu is.
pi_9702546
En daarnet Piper at The Gates of Dawn gekocht, ben helemaal weg van Bike.

Heb vorige week ook van Syd Barret de cd "Opel" gekocht, wel een leuke cd op zich.

  donderdag 10 april 2003 @ 18:22:24 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9703556
quote:
Op donderdag 10 april 2003 17:08 schreef madcap het volgende:

[..]

Echoes staat zeker als een huis...
een van de mooiste nummers van PF...imho


Hij's erg okay, maar van Welcome to the Machine van Wish You Were Here blijf ik toch de meeste kriebels krijgen
pi_9703610
quote:
Op donderdag 10 april 2003 17:08 schreef madcap het volgende:

[..]

Echoes staat zeker als een huis...
een van de mooiste nummers van PF...imho

een iets rauwere versie is te vinden op 'Live at Pompeii" ..die versie vind ik eik nog mooier.....

nog een leuk weetje is dat het eerste optreden in Nederland van "The Pink Floyd" in Vlissingen was
in jongeren centrum de Piek


maar toen heette het niet de piek en zat het ook niet op de plek waar de piek nu zit. ik heb in de piek een jaar of 8 geleden iemand gesproken die bij dat optreden van floyd was. en aan zijn gedetailleerde beschrijving kon ik opmaken dat hij niet loog. overigens heeft floyd nog ergens anders in zeeland gespeeld in diezelfde periode, volgens mij terneuzen ofzoiets.


btw, er kwam net een reclamespotje voorbij voor die nieuwe darkside versie die nu op cd uit is. beetje vreemd.

  donderdag 10 april 2003 @ 19:45:36 #110
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_9704804
Ik kreeg een paar jaar terug toen ik koorts had een nachtmerrie waarbij ik "Shine on you Crazy Diamond Pts. 1-5" op de achtergrond hoorde.

Ik zat in een ruimteschip en ik werd naar de zon toegezogen en ik hoorde de hele tijd een fluittoon en die gitaar die "A#-F-G-E" speelt. Dat heeft flink indruk op me gemaakt.

Prachtig nummer, trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door Mahavishnu op 10-04-2003 19:51]

Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
pi_9705915
Hier zijn alle datums van optredens in Nederland. Dikgedrukte heb ik opname van. Vooral in begin heeft Pink Floyd aardig wat keer in Nederland gespeeld. Na 71 was't over. In 72 nog 1 keer, maar toen hebben ze als 1 van de weinige datums in die tour geen dark side of the moon gespeeld

1967-06-11 The Immage, Terneuzen and Concertgebouw, Vlissingen
1967-11-13 Oude-Ahoy Hallen, (The Hippy Happy Fair) Rotterdam

1968-02-17 Patronaat, Terneuzen, and Concertgebouw, , Vlissingen
1968-05-23 Paradiso, (two shows) Amsterdam
1968-06-01 Lijn 3, Amsterdam, and Vondelpark Bridge, Lijn 3, Amsterdam, and Eurobeurs, Apeldoorn, and De Kentering, Rosmalen
1968-06-02 Paradiso, Amsterdam
1968-06-03 De Bas, Heesch
1968-06-22 Houtrusthallen Den Haag
1968-10-10 unknown unknown
1968-10-11 unknown unknown
1968-10-12 unknown unknown
1968-10-13 unknown unknown
1968-12-27 De Doelen, Rotterdam
1968-12-28 Jaarbeurs-Margriethal Utrecht


1969-06-06 Provinciale Korenbeurs Groningen
1969-06-07 Paradiso Amsterdam
1969-06-08 Meerpaal Dronten
1969-07-24 Netherland 1 TV Studios Zaandam
1969-07-25 Netherland 1 TV Studios Zaandam
1969-08-09 Paradiso, Amsterdam
1969-09-17 Concertgebouw Amsterdam
1969-09-19 Grote Zaal, De Doelen Rotterdam
1969-09-20 De Jong, (two shows) Groningen
1969-09-21 Het Kolpinghuis Nijmegen
1969-09-25 Staargebouw Maastricht

1970-06-28 Kraalinge Bos, (Kralingen Pop Festival) Rotterdam
1970-11-06 Concertgebouw Amsterdam
1970-11-07 Grote Zaal, De Doelen Rotterdam

1971-04-03 Sportpaleis Ahoy, Rotterdam
1971-06-26 Amsterdamse Bos, (Amsterdam Free Concert) Amsterdam

1972-05-22 Olympic Stadium, (Amsterdam Rock Circus) Amsterdam

1977-02-17 Oude Ahoy Hallen Rotterdam
1977-02-18 Oude Ahoy Hallen [11] Rotterdam
1977-02-19 Oude Ahoy Hallen [12] Rotterdam

1988-06-13 Stadion Feyenoord Rotterdam
1988-06-14 Stadion Feyenoord, Rotterdam

1989-07-10 Goffertpark Nijmegen

1994-09-03 Stadion Feyenoord Rotterdam
1994-09-04 Stadion Feyenoord Rotterdam

1994-09-05 Stadion Feyenoord Rotterdam


Roger Waters Solo
1984-06-19 Oude Ahoy Hallen Rotterdam
2002-05-15 Ahoy Rotterdam


David Gilmour Solo
1984-04-05 Muziekcentrum Vredenberg Utrecht

pi_9705940
hebben ze naar aanleiding van Wish you were here eigenlijk wel getoerd?
pi_9706947
jep, alleen in USA en Canada. Toen begon het gezeur van de grote voetbal stadions, mensen die niet meer voor de muziek kwamen maar voor de drugs en drank en Roger die daardoor steeds meer ging flippen.
+ dat ze er zoveeel geld mee verdienden dat het allemaal egotripperij werd..Set list bestond altijd uit:

Raving and Drooling (later Sheep)
Youve Gotta be Crazy (later Dogs)
Shine on 1-5
Have a Cigar
Shine on 6-9

Dark side of the moon

Encore: Echoes

Owja, als laatste datum stonden ze nog in Knebworth Festival. Maar dat ging helemaal mis omdat de spullen te laat arriveerden en iedereen was doodop. Echt slecht optreden.

pi_9710712
quote:
Op donderdag 10 april 2003 17:24 schreef Seborik het volgende:
En daarnet Piper at The Gates of Dawn gekocht, ben helemaal weg van Bike.
Bike is idd ook mijn favoriet! Briljante eenvoud en humor...

Van WYWH is idd ook Welcome to the Machine mijn favoriet en van Meddle vind ik, naast Echoes, One of These Days ook een van de beste tracks!

pi_9711014
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 03:09 schreef Lafayette het volgende:
Roger Waters solo is toch niet zo sterk. Jammer dat ze niet meer samen optreden. Was altijd meer onder de indruk van Gilmour.
Onlangs was er een schitterende docu op tv over Sid Barret. De 'oude' Floyd tijd zullen we maar zeggen. Mason en Wright vonden zelf Wish you were here het beste album. En eigenlijk ben ik dat daar heel erg mee eens. Vraag me af of die ook opnieuw is/wordt uitgebracht.
Ik ben 't niet helemaal met je eens. Rogers Waters is solo verdergegaan waar Pink Floyd niet verder kon wegens Dave Gilmour's niet al te beste vocale prestaties. Schitterend was het trouwens, die Sid Barrett docu. Wish you were here's laatste versie was een geremasterde, en pas is "Dark side of the moon" als SACD uitgekomen.
Mijn favoriete Floyd album is trouwens "Atom heart Mother", en dan komt "Meddle". Ben ook heel benieuwd naar de Pompeï-dvd. Die ouwe video-versie van mij is versleten.
pi_9711112
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:23 schreef luked45 het volgende:Ik ben 't niet helemaal met je eens. Rogers Waters is solo verdergegaan waar Pink Floyd niet verder kon wegens Dave Gilmour's niet al te beste vocale prestaties.
Hm, zangtechnisch lijkt Gilmour me iets sterker dan Waters. Ze hebben 'm niet voor niets een gevoelig nummer als Wish you were here laten zingen. Waters heeft alleen dat schitterende manische geschreeuw, waardoor zijn nummers misschien sterker overkomen...
pi_9714792
roger kan echt niet goed zingen hoor. Vooral in het begin MOEST Gilmour alles van hem zingen.
Later toen Roger steeds meer zelf alles bedacht (tijdens Shine on en Animals) wou hij ook meer zingen.
Bekijk de DVD in the flesh maar eens, dat stukje met backstage waar ze staan te oefenen. Dan zingt ie zooooo vals.

Maar hij zingt wel met heeeel veel emotie, en dat is ook een klasse, en soms net zo mooi..

pi_9715030
[poll] Favoriete Pink Floyd plaat [cd/lp] even beneden scrollen... daar staat de nieuwe poll...
pi_9733346
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 19:10 schreef rheingold het volgende:
oorspronkelijk waren veel platen van floyd verkrijgbaar in een quadrofonische uitvoering. dat hifisysteem is toen jammerlijk geflopt maar nu heb je dvd en dolby suround etc wat vergelijkbare systemen zijn. ik zag al een dvd met eskimo van the residents in een suround versie maar nu zag ik gisteren een nieuwe versie van darkside of the moon van pink floyd voor sacd en dolbysuround. heeft iemand die versie al gehoord, is hij vergelijkbaar met de toenmalig quadro uitvoering en dus de moeite waard om aan te schaffen. (wat in mijn geval betekend dat ik toch een keer zo'n suround set moet gaan kopen)
eh, gisteren zei iemand in me klas dat je een SACD speler moet hebben. KAn ik hem niet afspelen met me DVD speler dan?!?!
  zaterdag 12 april 2003 @ 12:33:28 #120
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9734127
hij kan wel op cd-speler dacht ik
De Narcis van Gabon
pi_9734225
Dat zou ik ook wel eens willen weten...
Zit er nog een voordeel aan qua geluid als je zo'n sacd in je gewone cd speler afspeeld
Iedereen is uniek, behalve ik
  zaterdag 12 april 2003 @ 12:52:47 #122
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9734312
volgens mij is sacd ook op een gewone cd-speler al een verbetering maar ik ben geen expert
De Narcis van Gabon
pi_9734632
jah maar ik ga'm niet kopen voor in me stereo natuurlijk..ik wil wel die 5.1 sound hebben..
pi_9736576
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 11:20 schreef Echoes het volgende:

[..]

eh, gisteren zei iemand in me klas dat je een SACD speler moet hebben. KAn ik hem niet afspelen met me DVD speler dan?!?!


't Is een dual layer disc, wat inhoudt dat de gewone muziek-laag (CD) en de SACD laag gescheiden zijn. De disc is dus op beide soort speler af te spelen. Voor het afgemixte 5.1 geluid MOET je een SACD + speakers/versterker hebben die SACD aankan (dit zijn ze echt LANG niet allemaal, check dit goed!). Ik NEEM AAN (nog niet zelf geluisterd, ik heb de cd voor m'n verjaardag gevraagd) dat de 'gewone' stereo track ook opgepoetst is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9737029
waarom doen ze nou zo moeilijjk wie heeft er nou zo'n SACD systeem thuis?! heb er nog nooti van gehoord
pi_9737240
Het verbaast mij ook dat ze voor SACD ipv DVD-Audio hebben gekozen eigenlijk. DVD-Audio (ik heb er 1 van de Doors, LA Woman) is veel breder inzetbaar, iedereen met een DVD speler kan 't spelen. Voor SACD moet je speler EN versterker geschikt zijn. Naja.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9739728
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 17:23 schreef Jarno het volgende:
Het verbaast mij ook dat ze voor SACD ipv DVD-Audio hebben gekozen eigenlijk. DVD-Audio (ik heb er 1 van de Doors, LA Woman) is veel breder inzetbaar, iedereen met een DVD speler kan 't spelen. Voor SACD moet je speler EN versterker geschikt zijn. Naja.
Fout: DVD-Audio kan niet door iedere DVD speler worden afgespeeld, het is een apart formaat. wat de meeste DVD-spelers dan zullen doen is dat deze dan op de default geluidstracks terugvallen en deze hebben niet de kwaliteit van DVD-Audio. Voor DVD-Audio heb je ook een geschikte versterker nodig. Namelijk een surround versterker, net als bij SACD.
Verder heb ik interviews met Guthrie gelezen waarin hij de keuze voor SACD goed beargumenteerd. Een van de argumenten was dat de resolutie van SACD hoger was dan DVD-Audio. En neem maar van mij aan dat als Guthrie zegt dat SACD beter is voor het eindresultaat, dan is dat ook zo _O__O_
  zaterdag 12 april 2003 @ 20:07:50 #128
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9739822
Ik hoor veel mensen zeggen dat ze toch het wat oudere werk van PF het mooist vinden. Nou, voor mij gelden The Wall en The Final Cut als verreweg de beste PF albums. Daarna komen DSotM en WYWH. De rest vind ik eigenlijk een behoorlijk stuk minder goed. Dan kom ik al snel op de Roger Water albums "Pro's and Cons of Hitchhiking" en vooral "Amused to death" als meesterwerkjes. Sinds Waters uit PF is kan hun muziek me niet meer boeien eigenlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_9739857
quote:
Op donderdag 10 april 2003 17:08 schreef madcap het volgende:

[..]
nog een leuk weetje is dat het eerste optreden in Nederland van "The Pink Floyd" in Vlissingen was
in jongeren centrum de Piek


Klopt niet helemaal, het allereerste optreden was in Zaandam in de Fan Club popmuziek show. De opnames waren op 29-april-1967 en ze werden uitgezonden op 5 mei 1967 op Nederland 1.
Verder was Terneuzen ook nog eerder, dat was 20.00u. Vlissingen kwam om 23.00u.

[Dit bericht is gewijzigd door servaas op 12-04-2003 20:16]

pi_9743641
29-april-1967 en ze werden uitgezonden op 5 mei 1967 op Nederland 1.

Radio of tv? zijn daar opnames van bewaard? Dat zou absoluut uniek zijn! Uit 67 bestaan maar 2 opnames en die zijn in ontzettend beroerde kwaliteit.

als je meer info hebt..

pi_9743691
verdomd: 29 april - Fan Club, Dutch TV, Amsterdam, Holland, unknown venue, Amsterdam, Holland, and Alexandra Palace, London, England (14 Hour Technicolour Dream, International Times Free Speech benefit) (Pink Floyd played the morning of the 30th)

maar zijn er opnames van, en zoja..waar? En wat speelden ze?

pi_9746287
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 20:07 schreef scanman01 het volgende:
Ik hoor veel mensen zeggen dat ze toch het wat oudere werk van PF het mooist vinden. Nou, voor mij gelden The Wall en The Final Cut als verreweg de beste PF albums. Daarna komen DSotM en WYWH. De rest vind ik eigenlijk een behoorlijk stuk minder goed. Dan kom ik al snel op de Roger Water albums "Pro's and Cons of Hitchhiking" en vooral "Amused to death" als meesterwerkjes. Sinds Waters uit PF is kan hun muziek me niet meer boeien eigenlijk.
The Final Cut ook een van de beste? Dat is vaak een twistpunt. Dit album wordt vaak gezien als een Waters solo-album, voornamelijk ook omdat Gilmour en Mason (voor zover ik heb begrepen) afstand hebben gedaan van dit album. Het is in principe een vervolg op The Wall, maar het mist toch naar mijn idee het typische Pink Floyd gevoel. Gilmour speelt wel goed, maar niet zoals op de andere albums. Als ik de discussies op de nieuwsgroepen mag geloven, haat je dit album of vind je het een van hun beste. Ik vind het geen vervelende plaat, maar toch heb ik soms het gevoel dat ze zichzelf aan 't herhalen zijn (er is een nummer waarvan de titel me op 't moment even ontschoten is, wat me sterk deed denken aan Comfortably Numb).

Ik vind de begintijd intrigerend met name door het hele Syd Barrett-verhaal eromheen. Ik vind dit zeker niet de mooiste muziek die ze hebben gemaakt. Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor Wish You Were Here (met name Welcome to the Machine en Have a Cigar) en Dark Side of the Moon en Meddle (maar dan alleen One of these days en Echoes). The Wall is uiteraard ook briljant, met name nummers als Goodbye Blue Sky, Comfortably Numb en Hey You en de overgang van The Happiest Days of Our Lives en Another Brick in the Wall II, maar het typische Floydwerk ligt wat mij betreft toch bij eerdere albums.

A Saucerful of Secrets of Ummagumma kunnen mij eigenlijk helemaal niet zo erg boeien. De twee laatste Gilmour-album vind ik ook prima. Division Bell heeft misschien meer een algeheel thema zoals we van Floyd gewend zijn en bevat een aantal zeer goede nummers (Marooned, High Hopes), maar A Momentary Lapse of Reason vind ik ook prima, met name het instrumentale openingsnummer, Sorrow en Terminal Frost.

pi_9747198
dan heb je vast Saucer live nog niet gehoord, 20 minuten aan herrie en geweld..echt tegek.
Probeer live at pompeii versie eens, die komt aardig in de buurt.
pi_9748231
quote:
Op zondag 13 april 2003 05:20 schreef Crazy_Diamond het volgende:

[..]

The Final Cut ook een van de beste? Dat is vaak een twistpunt. Dit album wordt vaak gezien als een Waters solo-album, voornamelijk ook omdat Gilmour en Mason (voor zover ik heb begrepen) afstand hebben gedaan van dit album. Het is in principe een vervolg op The Wall, maar het mist toch naar mijn idee het typische Pink Floyd gevoel. Gilmour speelt wel goed, maar niet zoals op de andere albums. Als ik de discussies op de nieuwsgroepen mag geloven, haat je dit album of vind je het een van hun beste. Ik vind het geen vervelende plaat, maar toch heb ik soms het gevoel dat ze zichzelf aan 't herhalen zijn (er is een nummer waarvan de titel me op 't moment even ontschoten is, wat me sterk deed denken aan Comfortably Numb).

Ik vind de begintijd intrigerend met name door het hele Syd Barrett-verhaal eromheen. Ik vind dit zeker niet de mooiste muziek die ze hebben gemaakt. Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor Wish You Were Here (met name Welcome to the Machine en Have a Cigar) en Dark Side of the Moon en Meddle (maar dan alleen One of these days en Echoes). The Wall is uiteraard ook briljant, met name nummers als Goodbye Blue Sky, Comfortably Numb en Hey You en de overgang van The Happiest Days of Our Lives en Another Brick in the Wall II, maar het typische Floydwerk ligt wat mij betreft toch bij eerdere albums.

A Saucerful of Secrets of Ummagumma kunnen mij eigenlijk helemaal niet zo erg boeien. De twee laatste Gilmour-album vind ik ook prima. Division Bell heeft misschien meer een algeheel thema zoals we van Floyd gewend zijn en bevat een aantal zeer goede nummers (Marooned, High Hopes), maar A Momentary Lapse of Reason vind ik ook prima, met name het instrumentale openingsnummer, Sorrow en Terminal Frost.


sorrow is inderdaad een goed nummer van gilmour's floyd. maar dan prefereer ik wel de live versie van delicate sound of thunder. die versie knalt veel meer en heeft veel minder dat jaren 80 geluid wat zo overheerst op momentary lapse of reason.
pi_9748402
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:22 schreef Echoes het volgende:
dan heb je vast Saucer live nog niet gehoord, 20 minuten aan herrie en geweld..echt tegek.
Probeer live at pompeii versie eens, die komt aardig in de buurt.
die versie ken ik ook niet maar klinkt wel goed. 20 minuten saucerfull of secrets damn.

ik heb trouwens twee vinylversies van ummagumma. eentje met een gigi plaat die tegen de muur staat op de hoesfoto. en eentje waarbij die hoes wit is. op die laatste hoes word a saucerful of secrets onderverdeeld in 4 subtitels

a saucerful of secrets,
1 something else
2 syncopated pandemonium
3 storm signal
4 celestial voices

volgens mij komen die titels verder helemaal nergens anders voor als alleen op deze hoes.

grappig is dat op de ummagumma hoes, als je goed kijkt, het vijfde en laatste beeld in de spiegel de hoes van a sauceful of secrets is. dat was me op cd nooit opgevallen want een cd hoes is te klein.

  zondag 13 april 2003 @ 13:14:06 #136
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9748738
Op de grens van off-topic:

Kent iemand het pas uitgekomen album van de Eazy Star All-Stars, "Dub Side Of The Moon". Een reggea-uitvoering van Dark Side Of The Moon. Absoluut de moeite waard!

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_9748768
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:14 schreef MuadDib het volgende:
Op de grens van off-topic:

Kent iemand het pas uitgekomen album van de Eazy Star All-Stars, "Dub Side Of The Moon". Een reggea-uitvoering van Dark Side Of The Moon. Absoluut de moeite waard!


nee ken ik niet, wel over gelezen. ik kan me niet voorstellen dat ik het wat vind eerlijk gezegd. doet me denken aan dread zeppelin dit soort acties.
pi_9748851
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:15 schreef rheingold het volgende:

[..]

nee ken ik niet, wel over gelezen. ik kan me niet voorstellen dat ik het wat vind eerlijk gezegd. doet me denken aan dread zeppelin dit soort acties.


ik zit nu even te luisteren naar een paar nummers uit dit dubalbum. intro van money met ritmisch borrelende waterpijp ipv kassa's is wel grappig......
pi_9748883
mmmmm op het moment dat de gitaarsolo zou moeten komen in money blijft er niet veel over. beetje vaag reggae gebrabbel. ik had op zijn minst een dik dubstuk verwacht. gemiste kans.
pi_9748934
great gig in the sky is wel weer lachen om zo te horen.
pi_9749177
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 20:02 schreef servaas het volgende:

[..]

Fout: DVD-Audio kan niet door iedere DVD speler worden afgespeeld, het is een apart formaat. wat de meeste DVD-spelers dan zullen doen is dat deze dan op de default geluidstracks terugvallen en deze hebben niet de kwaliteit van DVD-Audio. Voor DVD-Audio heb je ook een geschikte versterker nodig. Namelijk een surround versterker, net als bij SACD.
Verder heb ik interviews met Guthrie gelezen waarin hij de keuze voor SACD goed beargumenteerd. Een van de argumenten was dat de resolutie van SACD hoger was dan DVD-Audio. En neem maar van mij aan dat als Guthrie zegt dat SACD beter is voor het eindresultaat, dan is dat ook zo _O__O_


wat ik ook een erg fijn formaat vind is DTS op cd, kun je alleen met cdspeler met digitaal uit/versterker met DTS decoder, DVD-speler met digitaal uit/versterker met DTS decoder of dvd speler met dts decoder afspelen.

Heb nu ook 'wish you were here' in DTS op cd, heerlijk.

  zondag 13 april 2003 @ 13:43:08 #142
2889 Zander
He's gone
pi_9749206
Haha, ik vind die dubreggae-versie van DSOTM voorlopig wel erg leuk, aan de geluidsfragmenten op de site te horen. Money begint ineens niet meer met een rinkelende kassa, maar met een borrelende waterpijp.

(hmm.. wat zegt het over mij dat ik die geluiden ook meteen herken.. )

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9749280
* calvobbes zit voor de zoveelste keer naar Pulse te luisteren (dubbel live cd)

En wat blijft het toch een mooi album

  zondag 13 april 2003 @ 13:56:39 #144
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9749456
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:47 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes zit voor de zoveelste keer naar Pulse te luisteren (dubbel live cd)

En wat blijft het toch een mooi album


Doet je lampje het nog?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_9749746
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:56 schreef MuadDib het volgende:

Doet je lampje het nog?


Nee

Maar die heeft wel langer volgehouden dan ik dacht!

Samen met dat fotoboekje toch wel de mooist verpakte cd die ik heb

pi_9753259
quote:
Op zondag 13 april 2003 12:51 schreef rheingold het volgende:

[..]

die versie ken ik ook niet maar klinkt wel goed. 20 minuten saucerfull of secrets damn.

ik heb trouwens twee vinylversies van ummagumma. eentje met een gigi plaat die tegen de muur staat op de hoesfoto. en eentje waarbij die hoes wit is. op die laatste hoes word a saucerful of secrets onderverdeeld in 4 subtitels

a saucerful of secrets,
1 something else
2 syncopated pandemonium
3 storm signal
4 celestial voices

volgens mij komen die titels verder helemaal nergens anders voor als alleen op deze hoes.

grappig is dat op de ummagumma hoes, als je goed kijkt, het vijfde en laatste beeld in de spiegel de hoes van a sauceful of secrets is. dat was me op cd nooit opgevallen want een cd hoes is te klein.


Klopt jah, mooie namen allemaal..Celestial Voices (Hemelse Geluiden). En zo klinkt het ook wel zoals Gilmour het zingt.
Pink Floyd is zelf ook altijd nog ontzettend tevreden over dat nummer.

Ummagumma (weer zo'n naam..) vind ik op zich wel aardige plaat, alleen jammer dat die live tracks overdubbed zijn. Althans de stemmen zijn later opgenomen. Dit kwam alleen omdat ze toen niet genoeg opname capaciteit hadden en dus de zang hebben weggelaten.

Die nummers van de 2e plaat hebben ze nog vaak live gedaan, zelfs Sysyphus is enkele malen gedaan! Ook Several Spiecies of animals etc is een opname van..Roger is in een onwijs grappige bui die avond en doet wel meer gekke dingen op het podium. Vooral als iemand vraagt of ze The Nile Song willen doen haha

Hier nog een plaatje uit ik denk 1973 en ik denk dat ze hier Echoes spelen. Check vooral al die bollen en die grote ballon die boven het podium hangen. En de rook..wat een sfeer.

pi_9753434
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:14 schreef MuadDib het volgende:
Op de grens van off-topic:

Kent iemand het pas uitgekomen album van de Eazy Star All-Stars, "Dub Side Of The Moon". Een reggea-uitvoering van Dark Side Of The Moon. Absoluut de moeite waard!


Ja! Die heb ik ook pas gekocht! Lachen man!

Ow, trouwens, de echte heavy dubs staan pas aan het einde van de cd, in de vorm van bonus tracks.

The Orb heeft een paar jaar geleden Wish You Where Here ook al eens onder handen genomen. Is ook wel grappig.

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 13-04-2003 18:25]

pi_9753907
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:06 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Ja! Die heb ik ook pas gekocht! Lachen man!

Ow, trouwens, de echte heavy dubs staan pas aan het einde van de cd, in de vorm van bonus tracks.

The Orb heeft een paar jaar geleden Wish You Where Here ook al eens onder handen genomen. Is ook wel grappig.


dat is dus niet juist. die dubversie die je van pinkfloyd tegenkomt zijn van dezelfde makers die ook andere floydplaten onderhanden hebben genomen. ik meen dat er zelfs ledzeppelin remixen van deze gast(en) afkomen. erg slecht allemaal. de enige overeenkomsten tussen the orb en pink floyd zijn het gebruik van vliegende dieren op hoezen met fabrieken als achtergrond (the orb live). een in het universum spinnende battersea powerstation (orb aubrey remixes, op die hoes is mijn avatar ook enigzins terug te vinden) een bromvlieg die van links naar rechts vliegt (star 6 & 7 8 9, eerste plaat van the orb) . en de vier toontjes die shine on your crazy diamond feitelijk aankondigen, die komen terug in twee versie van the ever growing pulsating brain that rules from the centre of the ultraworld. eentje op een peelsessie en eentje van de orb-live plaat. voor de rest ken ik geen pinkfloyd/orb overeenkomsten. maar al die ambient remixen van pink floyd zijn zeker weten niet door the orb gemaakt.

pi_9754008
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:34 schreef rheingold het volgende:

[..]

dat is dus niet juist. die dubversie die je van pinkfloyd tegenkomt zijn van dezelfde makers die ook andere floydplaten onderhanden hebben genomen. ik meen dat er zelfs ledzeppelin remixen van deze gast(en) afkomen. erg slecht allemaal. de enige overeenkomsten tussen the orb en pink floyd zijn het gebruik van vliegende dieren op hoezen met fabrieken als achtergrond (the orb live). een in het universum spinnende battersea powerstation (orb aubrey remixes, op die hoes is mijn avatar ook enigzins terug te vinden) een bromvlieg die van links naar rechts vliegt (star 6 & 7 8 9, eerste plaat van the orb) . en de vier toontjes die shine on your crazy diamond feitelijk aankondigen, die komen terug in twee versie van the ever growing pulsating brain that rules from the centre of the ultraworld. eentje op een peelsessie en eentje van de orb-live plaat. voor de rest ken ik geen pinkfloyd/orb overeenkomsten. maar al die ambient remixen van pink floyd zijn zeker weten niet door the orb gemaakt.

[afbeelding]

[afbeelding]


Jawel. Wat jij bedoeld is namelijk gedaan door de voormalige frontman van de jaren '80 band 'Killing Joke' ('A Love Like Blood' dat nummer zegt je misschien wel iets...?). Die cd heet 'Us and Them', en daar is i.d.d. niets aan. Dat van Led Zeppelin klopt ook, en dat is ook van hem.

Waar ik het over heb zijn mixen van nummers van 'Wish you were Here' en die klinken wel degelijk als iets van de Orb. Moet wel bekennen dat ik ze zelf ook alleen maar als .mp3 heb, dus of ze ooit officieel uitgebracht zijn..? Anyway, ik weet dus ook welke cd jij bedoeld, maar die is het pertinent NIET!

[edit] Heb hem al! http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=12:48:45|PM&sql=Aj9dfylmoxpvb

Da's dus echt niet de muziek die ik bedoel.

Hmm, bedenk me ineens dat het ook best wel eens van K&D kan zijn i.p.v. The Orb. Anyway, ik zal van de week wel even zoeken. Heb ze op een cd gebrand. Je hoort het nog wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 13-04-2003 18:53]

  zondag 13 april 2003 @ 18:53:56 #150
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9754150
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 19:10 schreef rheingold het volgende:
oorspronkelijk waren veel platen van floyd verkrijgbaar in een quadrofonische uitvoering.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_9754227
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:44 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Jawel. Wat jij bedoeld is namelijk gedaan door de voormalige frontman van de jaren '80 band 'Killing Joke' ('A Love Like Blood' dat nummer zegt je misschien wel iets...?). Die cd heet 'Us and Them', en daar is i.d.d. niets aan. Dat van Led Zeppelin klopt ook, en dat is ook van hem.

Waar ik het over heb zijn mixen van nummers van 'Wish you were Here' en die klinken wel degelijk als iets van de Orb. Moet wel bekennen dat ik ze zelf ook alleen maar als .mp3 heb, dus of ze ooit officieel uitgebracht zijn..? Anyway, ik weet dus ook welke cd jij bedoeld, maar die is het pertinent NIET!


mmmmm dan ben ik wel ERG nieuwsgierig, want ik heb hier zo'n beetje alles van the orb, eigen nummers, remixen van eigen nummers en remixen van anderen, bij elkaar een hele dikke rij vinyl. en ik ken het echt niet. ik heb lx patterson een aantal keer gesproken en het ook met hem over deze zogenaamde orb remixen gehad. hij zegt er niks mee te maken te hebben. dus als jij zegt dat deze remixen WEL orb related zijn dan wil ik ze weleens horen. want ik ben graag compleet wat betreft the orb.
pi_9754301
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:57 schreef rheingold het volgende:

[..]

mmmmm dan ben ik wel ERG nieuwsgierig, want ik heb hier zo'n beetje alles van the orb, eigen nummers, remixen van eigen nummers en remixen van anderen, bij elkaar een hele dikke rij vinyl. en ik ken het echt niet. ik heb lx patterson een aantal keer gesproken en het ook met hem over deze zogenaamde orb remixen gehad. hij zegt er niks mee te maken te hebben. dus als jij zegt dat deze remixen WEL orb related zijn dan wil ik ze weleens horen. want ik ben graag compleet wat betreft the orb.


Zie m'n edit. Ik zoek ze van de week wel even op. Staan ergens op een cd-r.:)

Hier is die van Led Zeppelin ook. zie je?

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=1:06:48|PM&sql=Ao6jtea134x07

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 13-04-2003 19:06]

pi_9756765
quote:
Op zondag 13 april 2003 19:00 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Zie m'n edit. Ik zoek ze van de week wel even op. Staan ergens op een cd-r.:)

Hier is die van Led Zeppelin ook. zie je?

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=1:06:48|PM&sql=Ao6jtea134x07


oh die twee projecten rond pinkfloyd en ledzep muziek door youth (van killingjoke en ook ex orb inderdaad, hij was bassist, lxpatterson was drumroadie), die ken ik wel. die twee cd's zijn qua productie ook nog wel te pruimen, je moet er van houden maar slecht klinkt het niet. maar er worden ook cd's aangeboden met meddle, wish you were here, animals en ledzep-ambient remixen. die nummers circuleren op internet en heel vaak kom je ze tegen als je zoekt op the orb. maar die versies zijn pure nep. en absoluut orb onwaardig. pinkfloyd onwaardig trouwens ook. kijk als ik een met een paar slecht gemaakt floyd samples een cd in elkaar paar remixen in elkaar knal en die op internet zet onder de naam orb, dan worden die opnames wel verspreid. zulke geintje worden wel vaker uitgehaald. deze zogenaamde orb remixen kom je ook weleens tegen in de bootlegbakken onder de naam orb. slechte zaak, want als je even doorzoekt kom je er al snel achter dat het nep is.
pi_9757456
d'r is maar 1 Pink Floyd..ik vind al die andere rommel zoals dit en coverbands (blue Floyd, the machine, Anderson council) maar crap.
Ze doen het ongetwijfeld onwijs goed enzo, maar toch, ga lekker zelf wat verzinnen..Ik heb het allemaal ook nog nooit geluisterd

serieuze coverbands

pi_9757791
quote:
Op zondag 13 april 2003 21:23 schreef Echoes het volgende:
d'r is maar 1 Pink Floyd..ik vind al die andere rommel zoals dit en coverbands (blue Floyd, the machine, Anderson council) maar crap.
Ze doen het ongetwijfeld onwijs goed enzo, maar toch, ga lekker zelf wat verzinnen..Ik heb het allemaal ook nog nooit geluisterd

serieuze coverbands


nee die pink floyd cover bands dat is inderdaad helemaal geen porum. een beetje stoffig vind ik het om als muzikant te blijven steken in het naspelen van iets wat andere hebben gemaakt. maar zolang er mensen zijn die het leuk vinden om te doen, ach. ik ben een paar keer naar pink floyd bijeenkomsten geweest. ik voelde me er niet echt thuis, beetje stoffig allemaal. ben al die keren snel wat leuke plaatjes op wezen snorren en was vervolgens weer snel weg. een keer een uitvoering gezien van the wall, was in werfershoof geloof ik. nou ja, ik zat ergens in de zaal op de grond te blowen en dat trok geloof ik nogal de aandacht. nee laat dat maar dat soort covertoestanden.

overigens datgene wat we hierboven aanhaalden gaat niet over coverbands maar over ambient remixen van floyd nummers. dat kan je als cover beschouwen natuurlijk maar heeft met de orginelen vaak niks meer te maken. in dit geval wel want ze sampleden lange stukken waar wat beats omheen werden gemaakt. slecht gedaan.

pi_9758063
quote:
Op zondag 13 april 2003 21:39 schreef rheingold het volgende:

overigens datgene wat we hierboven aanhaalden gaat niet over coverbands maar over ambient remixen van floyd nummers. dat kan je als cover beschouwen natuurlijk maar heeft met de orginelen vaak niks meer te maken. in dit geval wel want ze sampleden lange stukken waar wat beats omheen werden gemaakt. slecht gedaan.


Grappig, ik vind net een site met recensies van die remixen: http://www.pf-roio.de/roio/trance_remixes.html
quote:
Trance-Remix of Wish You Were Here
This remix is by far the best of all the remixes. As one would expect, this album lends itself to ambient interpretation more than any other Floyd release. Both parts of "Shine On You Crazy Diamond" are brilliant excursions into the outer limits with samples from The Orb's "Little Fluffy Clouds" scattered throughout. "Welcome to the Machine" and "Have a Cigar" are powerful interpretations with lots of heavy dance beats. "Wish You Were Here" is beautiful. I know I may be crucified here, but it is even better than the original: nice spacey wind sounds echo on Gilmour's gorgeous vocals. A really pleasant listen. This remix definitely lends itself for headphones. A must have: A+
Nah, die bedoel ik dus. Vind hem zelf eigenlijk ook wel leuk. Maar goed, die mixen van andere PF cd's ken ik niet, en misschien zijn die i.d.d. wel slecht, geen idee....
pi_9758237
die cd's bedoelde ik dus. ik ken die wish you were here versie dus niet maar die andere cd's zijn echt puin. met de orb heeft het dus weinig te maken. er zijn een paar orb beats met wish you were here samples gemengd, maar dan heb je nog geen orb. ben na het lezen van dit stukje toch wel nieuwsgierig naar deze wywh cd.
pi_9758312
iemand hier trouwens bekend met music from the body????
goeie maar ook wel behoorlijke avantgardistische elpee van rogerwaters en ron geesin. beetje een soort ummagumma-several species extended ofzo. ik zou de film the body weleens willen zien.

pi_9759277
ik heb The Body op mp3 ergens ja. Vage plaat, zal hem nog eens luisteren. Atom Heart Mother is trouwen ook samen met Ron Geesin gedaan. Je kan ook ergens in het nummer hem horen zeggen "Silence in the studio!"..
Ik geloof dat de eerste zin van Breathe dezelfde is als een nummer The Body.

Hey kom je uit Werversoof? Ik sta daar welleens met de muziek in in Dancing van Rooijen

  zondag 13 april 2003 @ 22:47:00 #160
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_9759295
echoes is 1 van de mooiste nummers van PF.
Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
pi_9759733
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 20:07 schreef scanman01 het volgende:
Ik hoor veel mensen zeggen dat ze toch het wat oudere werk van PF het mooist vinden. Nou, voor mij gelden The Wall en The Final Cut als verreweg de beste PF albums. Daarna komen DSotM en WYWH. De rest vind ik eigenlijk een behoorlijk stuk minder goed. Dan kom ik al snel op de Roger Water albums "Pro's and Cons of Hitchhiking" en vooral "Amused to death" als meesterwerkjes. Sinds Waters uit PF is kan hun muziek me niet meer boeien eigenlijk.
Al is de combi van Gilmour en Waters absoluut het beste. Kan ik The Division Bell absoluut waarderen. Het is anders, maar erg mooi (vooral het gitaar werk). Ik kan bijv. The Final Cut ook erg waarderen, het is niet te vergelijken met The Division Bell. Maar dat vind ik ook mooi aan Pink Floyd, er komen zoveel verschillende geluiden vandaan.
* ChiPMaN zet maar eens CD1 van P.U.L.S.E op
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
pi_9759774
quote:
Op zondag 13 april 2003 22:46 schreef Echoes het volgende:

Hey kom je uit Werversoof? Ik sta daar welleens met de muziek in in Dancing van Rooijen


nee kom ik niet vandaan. een keer geweest. dat was met die pinkflioyd dag.
pi_9759912
quote:
Op zondag 13 april 2003 23:07 schreef ChiPMaN het volgende:

[..]

Maar dat vind ik ook mooi aan Pink Floyd, er komen zoveel verschillende geluiden vandaan.
* ChiPMaN zet maar eens CD1 van P.U.L.S.E op


en dat vind ik ook. geen plaat of nummer is hetzelfde.
pi_9764077
quote:
Op zondag 13 april 2003 22:03 schreef rheingold het volgende:
iemand hier trouwens bekend met music from the body????
goeie maar ook wel behoorlijke avantgardistische elpee van rogerwaters en ron geesin. beetje een soort ummagumma-several species extended ofzo. ik zou de film the body weleens willen zien.

[afbeelding]


Ik heb 'm hier op CD, is niet verkrijgbaar in Nederland. In de rest van de wereld ook al niet meer in productie. Heb 'm destijds via de Echoes mailinglist door iemand laten kopen en versturen naar Nederland.
pi_9764670
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:53 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Wat moet ik me daar bij voorstellen?


Precies wat het zegt
Quadrofonisch: stereo = 2, quad = 4.
Dus muziek van 4 kanten.
Overigens zijn er maar 3 albums in een quad uitvoering uitgebracht.
Atom Heart Mother, The Dark Side Of The Moon en Wish You Were Here. En alleen op LP.Het schijnt dat ze ook bezig zijn geweest met Meddle maar die is nooit in een quad uitvoering uitgebracht. De CD DTS versie van Wish You Were Here die iemand hier noemde is voor zover ik het mij kan herinneren door een paar leden van de Echoes mailinglist gemaakt van de oorspronkelijke quad uitvoering.
Hun concerten zijn (waren) al wel sinds 1967 met "surround"

[Dit bericht is gewijzigd door servaas op 14-04-2003 10:46]

pi_9764900
quote:
Op maandag 14 april 2003 10:41 schreef servaas het volgende:

[..]

Precies wat het zegt
Quadrofonisch: stereo = 2, quad = 4.
Dus muziek van 4 kanten.
Overigens zijn er maar 3 albums in een quad uitvoering uitgebracht.
Atom Heart Mother, The Dark Side Of The Moon en Wish You Were Here. Het schijnt dat ze ook bezig zijn geweest met Meddle maar die is nooit in een quad uitvoering uitgebracht.
Hun concerten zijn (waren) al wel sinds 1967 met "surround"


animals is ook in quad uitgebracht. in ieder geval op 8-track tape. een amerikaans systeem dat oa werd gebracht door tandy. je had er ook players voor in de auto voor. (alhoewel ik zit nu te twijfelen of ik twee dingen door elkaar aan het halen ben. want 8-track tapes konden quadrofonie aan, maar waren niet altijd quadrofonisch, en ik kom ook een paar lijstjes tegen waarin wel ahm, dsotm en wywh als quad vermeld staan en animals niet.)


http://www.8trackheaven.com/animals.html
http://cameron.lemarscomm.net/~timpers/8scans1.htm

[Dit bericht is gewijzigd door rheingold op 14-04-2003 11:12]

pi_9765063
Volgens mij zijn de meeste PF fans (de ECHTE liefhebbers dus he) bijna per definitie audiofiel he? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9765313
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:05 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij zijn de meeste PF fans (de ECHTE liefhebbers dus he) bijna per definitie audiofiel he? .
geloof ik ook. pink floyd is gewoon een van de weinige bands die hun muziek combineren met diepgravende geluidskwaliteit. pink floyd concerten klinken altijd subliem. een voorbeeld van hoe het wel moet. ga eerst eens naar een groot stadionconcert van floyd en dan naar eentje van welke willekeurige andere band. alleen genesis komt in de buurt maar die maken helaas tenenkrommende muziek. en er is een grens aan geluidskwaliteit; ik bezoek geen concerten met vreselijke muziek omdat het technisch zo goed klinkt, dan maar niet. (ouwe genesis is wel ok trouwens)
pi_9765628
't Is echt opvallend.

Maar het heeft idd te maken met de redenen die jij opnoemt denk ik, PF haalt heel vaak het meeste uit hun muziek enzo. Nieuwe technieken, etc.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9766823
quote:
Op maandag 14 april 2003 10:56 schreef rheingold het volgende:
animals is ook in quad uitgebracht. in ieder geval op 8-track tape. een amerikaans systeem dat oa werd gebracht door tandy. je had er ook players voor in de auto voor. (alhoewel ik zit nu te twijfelen of ik twee dingen door elkaar aan het halen ben. want 8-track tapes konden quadrofonie aan, maar waren niet altijd quadrofonisch, en ik kom ook een paar lijstjes tegen waarin wel ahm, dsotm en wywh als quad vermeld staan en animals niet.)
Je bent inderdaad 2 dingen aan 't door elkaar halen.
Op de eerste link die je gaf werden ook maar 3 albums als quad aangegeven. De meeste 8-track tapes zijn overigens niet quadrofonisch.
pi_9766936
ik zag het ja.
pi_9767840
Bij Velvet (R'dam, vlakbij Eendrachtsplein) zag ik net de DVD van Sys Barret's First Trip staan. Heb staan te twijfelen... Maar toch maar niet meegenomen. Had net 3 filsm gekocht enzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 15 april 2003 @ 03:50:19 #173
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_9785484
Moest er plots aan denken.
Kan iemand zich nog PinkProject herinneren?
Een mengelmoes tussen Alan Parsons en Pink Floyd. In de clip droegen die gasten een soort KKK outfit.
Eigenlijk best een walchelijk vertoning ook qua muziek.
pi_9789775
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:05 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij zijn de meeste PF fans (de ECHTE liefhebbers dus he) bijna per definitie audiofiel he? .
true, maar niet in het extreme bij mij hoor...
pi_9798770
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 03:50 schreef Lafayette het volgende:
Moest er plots aan denken.
Kan iemand zich nog PinkProject herinneren?
Een mengelmoes tussen Alan Parsons en Pink Floyd. In de clip droegen die gasten een soort KKK outfit.
Eigenlijk best een walchelijk vertoning ook qua muziek.
Bedoel je deze band

Heb wel eens wt van hun gehoord maar ik moet zeggen dat het niet echt lekker klonk imho

misschien dat ze in de loop van de tijd beter zijn geworden...
las ook dat ze in het omniversum in Den Haag gespeeld hebben...
bij een of andere film over dolfijnen ofzo

Iedereen is uniek, behalve ik
  dinsdag 15 april 2003 @ 19:07:27 #176
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_9800183
Nee, dat is een heel andere Pink Project.

Ik praat over een Italiaanse discoband.

http://pinkfloydhyperbase.dk/other/p.htm
Pink Project
Another Brick In The Wall - Mamagamma Sirius (single + 12' single)
Coverversions and re-mix of Pink Floyd's 'Another Brick In The Wall, part two' and Alan Parson's 'Mammagamma Sirius'.

pi_9865255
Ff samenvattend van RogerWatersOnline.com:

Pompeii DVD nu definitef geplanned voor regio 2 DVD op 5 juni.

DSOTM DVD: release eind juni/begin juli, oa "unseen concert footage from both the 1972 tour and the 1973 USA tour"!

En tot slot, ga maar sparen voor een SACD speler, er komt een SACD versie van The Wall Berlin! En ditmaal wordt het GEEN hybride uitgave, SACD only dus.

Daar gaat je vakantiegeld. .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9867378
die wallversie hoeft niet zo nodig voor mij maar pompey en dsotm klinken goed. daar kijk ik wel naar uit.
pi_9878358
hmm, ben erg benieuwd naar dat video materiaal van 72 en 73. Er zijn hier en daar wel lwat gave video stukjes verkrijgbaar. Maar het gros in ontzettend slechte kwaliteit, en geen complete concerten. Vraag me af waar ze het materiaal vandaan hebben..
pi_9893998
wie weet hadden ze ergens nog iets op de plank liggen.
  zondag 20 april 2003 @ 12:57:13 #181
53504 Goodfellow
Fuck the World
pi_9894048
Pink Floyd RULEZ !
Mocht ik door de drank bezwijken
Mocht ik naar de donder gaan
Laat dan op mijn grafsteen prijken:
Hij kon niet meer op z'n benen staan!
  maandag 9 juni 2003 @ 15:31:25 #182
18992 2nosedT
Music-addict
pi_10985257
*schop*
die DVD zou toch 5 juni uitkomen? ik heb hem nog niet gezien op internet (bol.com, vanleest, velvet).. moet morgen maar ff naar de winkel gaan. Weet iemand of hij al in Nederland is?
wil hem hebbuh!!
pi_11866672
Dark Side Of The Moon
Run Like Hell
pi_11874029
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:31 schreef 2nosedT het volgende:
*schop*
die DVD zou toch 5 juni uitkomen? ik heb hem nog niet gezien op internet (bol.com, vanleest, velvet).. moet morgen maar ff naar de winkel gaan. Weet iemand of hij al in Nederland is?
wil hem hebbuh!!
Pompeii wordt september...PULSE nog later
  woensdag 23 juli 2003 @ 13:29:54 #185
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11959727
[TK] Pink Floyd LP collectie (19 stuks)

Iemand hier misschien interesse.

pi_11960829
ja
pi_11960861
Ik heb trouwens de Wall Live In Berlin toch nog gekocht, en 't is toch wel een erg gave DVD hoor. Veel extra's, goede kwaliteit muziek en beeld, aanrader!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11960963
jah, daar zat ik ook al aan te denken om die es te kopen
pi_11960986
toch een aanrader???? ik vind het muzikaal niet zo tof, met name door al die gastzangers. haalt toch wel enorm de vaart eruit vind ik.
pi_11961699
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 14:12 schreef rheingold het volgende:
toch een aanrader???? ik vind het muzikaal niet zo tof, met name door al die gastzangers. haalt toch wel enorm de vaart eruit vind ik.
Mja. Niet alles is even goed, idd. Maar ik vind het wel te pruimen hoor. Beter dan dat het in m'n herinnering was, iig!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 23 juli 2003 @ 14:53:52 #191
34921 Oculus_Dei
Verlichte Geest
pi_11961978
The Wall in Berlijn was natuurlijk een regelrechte aanfluiting.

En de cd-registratie is gruwelijk gedubbed.

"If that don't put the denk in coinkidenk!"
pi_11963448
ik vond het ook een aanfluiting. maar om in berlijn voor die muur te staan was dan wel weer erg indrukwekkend maar dat was het dan ook wel ofzo.
pi_14040322
Ik moet het gewoon weer even kwijt;

De gitaarsolo in Time is zo vreselijk mooi. .

Superfly.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:02:24 #194
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_14040765
Ik heb de CD-uitvoering van "The Wall Live in Berlin" die verkocht wordt onder de naam "Is There Anybody Out There?". Echt een geweldige uitgave. De versie van "Comfortably Numb" op die CD is echt fenomenaal!
120 km/u
pi_14041025
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:02 schreef Heronymus het volgende:
Ik heb de CD-uitvoering van "The Wall Live in Berlin" die verkocht wordt onder de naam "Is There Anybody Out There?". Echt een geweldige uitgave.
Dat zijn toch echt 2 verschillende uitvoeringen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:28:23 #196
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_14041354
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:13 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Dat zijn toch echt 2 verschillende uitvoeringen.


Is dat zo? Het is wel een liveregistratie in Berlijn. Maar oke, dan heb ik het verkeerd . In ieder geval is ie mooi.
120 km/u
pi_14049780
Is there anybody out there is de echte Wall show in Earls Court 1980 met de echte Pink Floyd.

Hopen dat ze zoiets vaker gaan doen, bijv van Animals tour

pi_15844666
Concert van Pink Floyd - Earl's Court 1994

is nu op de zender Arte
duurt nog een uurtje ofzo

pi_15844810
Pink Floyd
Don't you forget about me, I'm alive and kicking..
pi_15846182
Ik heb "The Wall in Berlin" van Roger Waters een tijdje terug gekocht, en valt die effe tegen!
Allemaal van die klotemuzikanten, gastvocalisten die niets toevoegen..
The Wall wordt verkracht door de maker! Da's toch best triest.

Ik zou dat 'is there anybody out there' wel es willen zien dan istie op dvd al?

  woensdag 31 december 2003 @ 04:16:34 #201
78801 Billytm
Arf she said
pi_15847889
Naja Roger wilde het nu eenmaal zo en het is ZIJN kindje.
Het zou inderdaad wel geweldig zijn als de 1980 versie ook uitkomt maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.Zou commercieel gezien heel dom zijn.Wie wil nou 3 keer de wall op dvd?!!!

Animals tour op dvd is een mooie optie. Liever nog het ouwe werk met Barret of de 1970 tour. Er moet toch wel ergens in een kelder wat rotzooi liggen niet? Of een cd box...MEER FLOYD IN 2004 GRAAG! En ons niet het geld uit de zakken laten kloppen dmv een of andere kut compilatie.

Ik heb gezegd.

pi_15851261
Van de Animals Tour is geen (prof) videomateriaal dus dat kun je allemaal wel vergeten. Pink Floyd boeide het niet zo om opnames te maken (audio/video). De Wall is wel professioneel gefilmd, maar ze hadden verkeerde apparatuur gebruikt waardoor alles veels te donker is geworden. Dus ook dat verschijnt niet op DVD.
Er blijft verder dus niets over dan hier en daar wat opnamen uit de oude periode (70-71). Maar vrijwel niets is compleet of echt van goede kwaliteit. Dus kwa DVD zullen we het moeten doen met al het bekende:

- London 66/67 (is er nog niet, maar wel op VHS)
- Live At Pompeii (is er al)
- DSOTM (documentaire DVD)
- Delicate Sound of Thunder (alleen nog op VHS)
- PULSE (DVD komt eraan)

The Wall live in Berlin 1990
In the Flesh 2002

tis echt zonde dat niemand op het idee is gekomen om het te filmen vroeger, terwijl de live shows juist zooo mooi en spectaculair waren.

pi_15851460
het heeft ook zijn charmes natuurlijk. Te veel beeld materiaal is ook niet interessant.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 31-12-2003 14:50]

pi_15851540
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:00 schreef OldJeller het volgende:
Pink Floyd
Don't you forget about me, I'm alive and kicking..
Tuurlijk. Simpele geest. (Simple minds dus).

[Dit bericht is gewijzigd door Brick_Top op 31-12-2003 14:49]

Superfly.
pi_15853193
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:48 schreef Echoes het volgende:
Dus kwa DVD zullen we het moeten doen met al het bekende:

- London 66/67 (is er nog niet, maar wel op VHS)
- Live At Pompeii (is er al)
- DSOTM (documentaire DVD)
- Delicate Sound of Thunder (alleen nog op VHS)
- PULSE (DVD komt eraan)

The Wall live in Berlin 1990
In the Flesh 2002

tis echt zonde dat niemand op het idee is gekomen om het te filmen vroeger, terwijl de live shows juist zooo mooi en spectaculair waren.


Het is erg jammer ja. London 66/67 is erg goed, evenals Pompeii.
DSOTM is daarintegen een tegenvaller, simpelweg omdat 't een documentaire is, en omdat er maar heel kleine livefragmentjes inzitten.

Pulse en delicate sound of thunder vind ik beiden slechte albums (het is toch Roger die 't 'm doet) dus daar hoef ik geen DVD van

  woensdag 31 december 2003 @ 14:45:32 #206
78801 Billytm
Arf she said
pi_15856528
Deze mening deel ik absoluut niet! David heeft ook enkele waanzinnig mooie songs geschreven en is veel minder theatraal dan Roger.Dat contrast is mooi te zien in de dvds die van hun zijn verschenen. In the flesh (Roger) is toch vooral veel theater terwijl Royal Albert Hall (David) erg ingetogen en fragiel is.Ik vind het beiden geweldig begrijp me goed , maar ik ben niet van mening dat Roger Pink Floyd was/is.

Overigens , mijn favo Floyd member blijft nog altijd Rick Wright.
Luister maar eens naar summer ' 68......

pi_15858194
Pink Floyd is de combinatie van alle 4 die het zo briljant maakt.
Overigens is Pulse absoluut een aanrader! Zo'n ongelovelijk mooie show.
Als ze het geluid ook mooi in 5.1 maken ben ik heeeel benieuwd hoe ie wordt. Tis nu mijn favo videoband...Hopen dat hij in maart uitkomt.

Rick Wright bepaalde in het begin heel erg het geluid van Pink Floyd door zijn briljante orgelwerk.

  maandag 5 januari 2004 @ 18:30:48 #208
44906 merino
World of Sleepers
pi_15987309
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:46 schreef Echoes het volgende:
Pink Floyd is de combinatie van alle 4 die het zo briljant maakt.
Overigens is Pulse absoluut een aanrader! Zo'n ongelovelijk mooie show.
Als ze het geluid ook mooi in 5.1 maken ben ik heeeel benieuwd hoe ie wordt. Tis nu mijn favo videoband...Hopen dat hij in maart uitkomt.

Rick Wright bepaalde in het begin heel erg het geluid van Pink Floyd door zijn briljante orgelwerk.


zeker weten. Ik heb wel eens een hele brake VHS rip gezien en de show zag er toch best wel tof uit. Het cdalbum ervan is een van de meest magistrale live uitvoeringen die ik ooit gehoord heb dus dat belooft een top dvd'tje te worden
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  maandag 5 januari 2004 @ 18:37:23 #209
2889 Zander
He's gone
pi_15987453
Ik hoop dat ze eens wat meer concertmateriaal uit de 'gouden jaren' op cd uitbrengen. Daar moeten toch wel professionele opnames van bestaan? Bijv. een mooie officiele cd met BBC-sessies, of zo. Vind dat zelf interessanter dan Delicate Sound of Thunder of Pulse.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15987865
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:37 schreef Zander het volgende:
Ik hoop dat ze eens wat meer concertmateriaal uit de 'gouden jaren' op cd uitbrengen. Daar moeten toch wel professionele opnames van bestaan? Bijv. een mooie officiele cd met BBC-sessies, of zo. Vind dat zelf interessanter dan Delicate Sound of Thunder of Pulse.
neuj dat is er niet. Althans er zijn wel wat opnamen, maar volgens mij heeft Pink Floyd die niet eens in eigen handen. Sommige BBC sessies zijn wel aardig.
  maandag 5 januari 2004 @ 18:57:38 #211
2889 Zander
He's gone
pi_15988001
Wat ik aan BBC opnames in de kast heb liggen vind ik zelf wel erg aardig, in ieder geval. En de geluidskwaliteit is meestal ook meer dan redelijk, goed genoeg om op te schonen en legaal uit te brengen. Ik kan me eigenlijk ook moeilijk voorstellen dat er echt helemaal geen goede soundboard-opnames in de Pink Floyd-kluis liggen van andere tours, want van de Wall-tour waren toch ook goede opnames die pas jaren later zijn uitgebracht? DSoT en Pulse zijn op DVD leuk, maar als cd vind ik het niks toevoegen aan de studio-albums.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15988191
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:57 schreef Zander het volgende:
Ik kan me eigenlijk ook moeilijk voorstellen dat er echt helemaal geen goede soundboard-opnames in de Pink Floyd-kluis liggen van andere tours,
Zelf zeggen ze vrijwel niets te hebben omdat het ze niet echt interesseerde om het op te nemen. Hier en daar zijn wel wat soundboard opnames te vinden uiteraard, maar ik denk niet dat die van hunzelf zijn. En van Animals hebben ze ook ooit wat opgenomen om te kijken hoe de lichtshow erbij pastte.

Tevens vinden ze het niet nodig omdat ze alles al op cd hebben uitgebracht. Dus ik denk echt dat we verdere live opnamen kunnen vergeten.

  maandag 5 januari 2004 @ 21:40:04 #213
44906 merino
World of Sleepers
pi_15992968
hebben jullie overigens ooit eens die gesynchoniseerde films met PF muziek gezien?
Ik heb net de eerste 10 minuten van The Dark Side of the Rainbow (Wizard of Oz en Dark Side of the Moon) gezien en het werkt echt geweldig. Het lijkt wel alsof ze voor elkaar gemaakt zijn
Er is er ook eentje met Echoes en 2001: A Space Odyssey
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_15995810
inderdaad. Maar tis echt toeval
pi_17114030
'k heb gisteren de dubbelCD "Is there anybody in there?" gekocht, met een geweldige live-performance van The Wall, uit 1980/1981.
Slechts 25 euro (zónder die grote kartonnen box met dat extra boekje waar je een hoop meer voor betaald ).

Perfecte performance vind ik 't.
Hoewel het er backstage misschien allemaal niet zo gemoedelijk meer aan toe ging, is dat op de plaat zeker niet te horen, hij luistert zelfs nóg beter weg dan 't originele studio-album, imho.

pi_17114593
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:23 schreef webfreak het volgende:
'k heb gisteren de dubbelCD "Is there anybody in there?" gekocht, met een geweldige live-performance van The Wall, uit 1980/1981.
Slechts 25 euro (zónder die grote kartonnen box met dat extra boekje waar je een hoop meer voor betaald ).

Perfecte performance vind ik 't.
Hoewel het er backstage misschien allemaal niet zo gemoedelijk meer aan toe ging, is dat op de plaat zeker niet te horen, hij luistert zelfs nóg beter weg dan 't originele studio-album, imho.


Ik zie die box overal staan voor rond de 20 euro, dus met kartonnen hoes en boekwerk, heb er zelf in guldentijdperk toen 49 gulden voor betaald ongeveer.
pi_17114726
in dat boek dat erbij zit zitten erg mooie foto's hoor.
pi_17120368
Hmmm, da's toch vreemd, ik zie 'm in de winkels nergens onder de 40 euro liggen, vond 25 pleuro al een vrij goeie koop.

Wat 't boekje betreft: Zullen best mooie foto's instaan, maar dat is voor mij niet weggelegd. Ik kijk d'r 1 of 2 keer in, en zet 't daarna in de kast. Meer voor de heb, maar om er nou zoveel meer voor te betalen..

pi_17123744
ik kan me werkelijk niet meer herinneren wat ik toendertijd voor die is there anybody out there box heb neer moeten tellen. wel vind ik het jammer er dat nooit vinyl van is geperst.
pi_17125332
geen vinyl? Dacht het ooit wel ergens gezien te hebben maar zal mij wel vergist hebben.
Ik heb er toen der tijd iets van 80 gulden voor betaald.
pi_17130056
19 euro. Sounds Tilburg. Meer zal het niet geweest zijn. Er lagen er tientallen.

Erg mooi artwork.

pi_17130844
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:35 schreef webfreak het volgende:
Wat 't boekje betreft: Zullen best mooie foto's instaan, maar dat is voor mij niet weggelegd. Ik kijk d'r 1 of 2 keer in, en zet 't daarna in de kast. Meer voor de heb, maar om er nou zoveel meer voor te betalen..
dat zeg je om jezelf te troosten. Boekwerk is erg mooi, en dus niet duurder als je in de goeie shops gekeken zou hebben.
pi_17138240
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:06 schreef Seborik het volgende:
19 euro. Sounds Tilburg. Meer zal het niet geweest zijn. Er lagen er tientallen.

Erg mooi artwork.


maar dat is dan de gewone dubbelcd, niet die met het grote boek erbij? Dat kan ik me niet voorstellen voor 20 euro.
pi_17139741
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 08:55 schreef Echoes het volgende:

[..]

maar dat is dan de gewone dubbelcd, niet die met het grote boek erbij? Dat kan ik me niet voorstellen voor 20 euro.


hardleers? wat zeg ik (en Seborik) nou de hele tijd...
pi_17142629
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 08:55 schreef Echoes het volgende:

[..]

maar dat is dan de gewone dubbelcd, niet die met het grote boek erbij? Dat kan ik me niet voorstellen voor 20 euro.


Nee, die grote in die harde cover met dat boek erbij.

Is er nog een andere versie van dan?

  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:45:36 #226
3878 Vork
Manisch creatief
pi_17142669
Dat boek heb ik een tijdje terug ook zien liggen in Delft, en volgens mij was die daar ook niet zo heel erg prijzig (iets van 20/25 euro). Daarnaast was de rest van Pink Floyd ook al aardig in de aanbieding bij meerdere zaken.
pi_17142691
Ja, de meeste losse cd's kun je al kopen voor zo'n 10 - 15 euro. The Wall had ik ook geluk mee voor maar 18.
pi_17145687
je hebt de 2cd met groothardcoverboek en de 2cd met gewoon cdboekje.
pi_17145747
Ik heb dus gewoon een in een jewelcase met 2 normale cdboekjes
En die kostte 25 euro, wat ik je brom

Die met dat langwerpige doosje en dat grote boekje heb ik bij FreeRecordShop, VanLeest en MusicStore voor 40 euro zien liggen

pi_17145774
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:07 schreef webfreak het volgende:
Die met dat langwerpige doosje en dat grote boekje heb ik bij FreeRecordShop, VanLeest en MusicStore voor 40 euro zien liggen
Dat is dan behoorlijk asociaal.
pi_17935648
Eindelijk heb ik dit topic gevonden met de search

Ik heb een vraagje waarvan ik denk dat het beter in dit topic past (waar de kenners zitten) dan in het 'welk nummer zoek je nu deel 993' (waar velen pink floyd niet eens kennen).

Enkele jaren geleden zag ik een nummer op MTV wat van Pink Floyd bleek te zijn. De clip was buiten opgenomen en volgens mij was het enige wat je zag de band zelf, terwijl de camera steeds rond draaide. Op het drumstel stond Pink Floyd - London. Meer details weet ik niet, en dat maakt het erg lastig. Ik weet nog wel dat ik het nummer hoorde en er helemaal weg van was en wou dat ik de naam had gezien die onderin zo'n balkje staat, maar ik zag alleen Pink Floyd op het drumstel staan (vermoed ik nu, ik dacht eerst dat er Deep Purple stond).

Het is dus een vage brei van herinneringen in mijn hoofd, waarmee ik het krijgen van een antwoord weer lekker moeilijk maak Maar ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen!
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:59:30 #232
78801 Billytm
Arf she said
pi_17936475
Hmmm...lastig

Het zou die Pompei DVD kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker. Vooral ook omdat ik vergeten ben of er Pink Floyd - London op het drumstel stond. Kun je me iets meer vertellen om de omgeving ? Arena?!!

Ik vermoed dus dat het pompei is geweest. Prachtige video/dvd en zeker heet aanschaffen waard.
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:07:33 #233
14505 OProg
A Life in Music
pi_17936656
Dat moet wel Live in Pompei zijn geweest. Daar stond ook allemaal materiaal met daarop idd "Pink Floyd - London"
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:24:07 #234
2889 Zander
He's gone
pi_17937023
Maar niet op het drumstel, maar op de amps. Volgens mij is het het begin van "Echoes" op die Pompeii-video, waarbij de camera inderdaad rond de versterkers draait.



[ Bericht 14% gewijzigd door Zander op 24-03-2004 14:32:39 ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_17945751
Het was niet live, maar een echte videoclip voor zover ik weet. Maar ik zal het even beluisteren
pi_17946436
volgens mij is dat het nummer Echoes
Het moet wel Pompeii zijn want verder is er geen videomateriaal wat MTV uit zou zenden met wat jij beschrijft.

check trouwens die Lesly speakers...geil !
pi_17946440
overigens is het nog steeds wachten op de PULSE DVD...
pi_18244351
Mensen, jullie zijn geweldig!

Na een week zoeken en daarna een week downloaden met 1990-internet-snelheid is de Echoes part 1 video van Pompeii binnen... en ik moet zeggen, het is af en toe erg herkenbaar en af en toe totaal niet (misschien was het een ander nummer van Pompeii dat ik zag? ik weet het echt niet). De muziek is gewoonweg meesterlijk. Ongelovelijk. Ik heb besloten de videoband direct (heb geen DVDspeler ) te bestellen. Hartstikke bedankt dat jullie me verder hebben geholpen!



[ Bericht 2% gewijzigd door Heliospan op 07-04-2004 13:46:07 ]
pi_18253115
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:24 schreef Echoes het volgende:
overigens is het nog steeds wachten op de PULSE DVD...
Ik ook, volgens verschillende sites wordt het nog wel dit jaar. Maar goed vorig jaar was ie zo genaamd ook bijna klaar
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
  woensdag 7 april 2004 @ 18:22:36 #240
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18253169
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:24 schreef Echoes het volgende:
overigens is het nog steeds wachten op de PULSE DVD...
Die heb ik al lang
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18253299
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Die heb ik al lang
dan ben je belazerd want dan heb je gewoon een illegale versie. Die is volgens mij gewoon van videoband omgezet naar DVD.
  woensdag 7 april 2004 @ 18:35:05 #242
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18253438
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:29 schreef Echoes het volgende:

[..]

dan ben je belazerd want dan heb je gewoon een illegale versie. Die is volgens mij gewoon van videoband omgezet naar DVD.
Nee hoor. Zeer goede kwaliteit. Ebay staat er vol van!
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 7 april 2004 @ 18:43:48 #243
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18253664
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:24 schreef Zander het volgende:
Maar niet op het drumstel, maar op de amps. Volgens mij is het het begin van "Echoes" op die Pompeii-video, waarbij de camera inderdaad rond de versterkers draait.

[afbeelding]
Prachtig stukje Pink Floyd de betreffende dvd !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 7 april 2004 @ 18:45:29 #244
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18253707
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:23 schreef Echoes het volgende:
........................

check trouwens die Lesly speakers...geil !
Plus het daarbij behorende Hammond orgel
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 7 april 2004 @ 20:38:13 #245
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18257107
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:29 schreef Echoes het volgende:

[..]

dan ben je belazerd want dan heb je gewoon een illegale versie. Die is volgens mij gewoon van videoband omgezet naar DVD.
Ik zie de laatste tijd ook steeds vaker dvd's van het concert in Venetie (15-7-89 ?). Ook niet helemaal legaal lijkt mij ....
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_18258455
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:38 schreef fripper het volgende:

[..]

Ik zie de laatste tijd ook steeds vaker dvd's van het concert in Venetie (15-7-89 ?). Ook niet helemaal legaal lijkt mij ....
nee inderdaad. Tis wel professioneel opgenomen maar verder nooit uitgebracht.

Over de Pulse DVD:
"There has been a lot of misinformation about this release and we can advise you that any copies of PULSE in DVD format that are currently on sale are BOOTLEGS. (Generally just a straight rip off the video onto DVD)"

waar heb je hem gekocht?
  woensdag 7 april 2004 @ 22:44:06 #247
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18261527
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:19 schreef Echoes het volgende:

[..]

nee inderdaad. Tis wel professioneel opgenomen maar verder nooit uitgebracht.

Over de Pulse DVD:
"There has been a lot of misinformation about this release and we can advise you that any copies of PULSE in DVD format that are currently on sale are BOOTLEGS. (Generally just a straight rip off the video onto DVD)"

waar heb je hem gekocht?
http://search.ebay.nl/ws/(...)tle=pulse&soloctog=2
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18262149
tja, geloof wat je wilt geloven. Maar er is echt nog nix officieels bekend over een eventuele release datum, laat staan dat ie er uberhaupt al is.
Dit wat aangeboden wordt is gewoon allemaal crap. Kwaliteit zal best goed zijn, maar tis dus gewoon van video omgezet naar DVD, lijkt me. Zitten er nog extra's bij dan?
  woensdag 7 april 2004 @ 23:15:15 #249
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18262380
Geen extra's. Het concert is 150 minuten lang en de kwaliteit doet niets onder voor een andere dvd. Geen idee of het een officiele release is of niet. Het gaat mij om het concert, die wilde ik gewoon hebben en die heb ik nu dus.

SONGS :
1. SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND
2. LEARNING TO FLY
3. HIGH HOPES
4. TAKE IT BACK
5. COMING BACK TO LIFE
6. SORROW
7. KEEP TALKING
8. SPEAK TO ME
9. BREATHE
10. ON THE RUN
11. TIME
12. THE GREAT GIGIN THE SKY
13. MONEY
14. US AND THEM
15. ANY COLOUR YOU LIKE
16. BRAIN DAMAGE
17. ECLIPSE
18. ANOTHER BRICK IN THE WALL
19. ONE OF THESE DAYS
20. WISH YOU WERE HERE
21. COMFORTABLE NUMB
22. RUN LIKE HELL

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18270188
nou dan lijkt het me duidelijk dat het gewoon klakkeloos is overgetaped van de video (die ook al van goede kwaliteit is). Dat er geen extra's in zitten zegt al genoeg dat het niet officieel is. Alle andere DVD's (In the flesh, Pompeii, Gilmour in concert) zitten veel extra's.
  zaterdag 10 april 2004 @ 00:34:36 #251
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18313062
quote:
Op donderdag 8 april 2004 11:27 schreef Echoes het volgende:
Dat er geen extra's in zitten zegt al genoeg dat het niet officieel is. Alle andere DVD's (In the flesh, Pompeii, Gilmour in concert) zitten veel extra's.
Wat me dus niets uit maakt. Het gaat mij om het concert. Die wilde ik op dvd hebben en heb ik nu dus al een aardig tijdje.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18317265
da's mooi want het is inderdaad een erg mooi concert met als topper Comfortably Numb. Dan gooien ze echt alle licht effecten los. (Me.Screen die boven Gilmour komt te hangen en die glitterbol etc)
  zaterdag 10 april 2004 @ 15:12:37 #253
44906 merino
World of Sleepers
pi_18322218
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 10:54 schreef Echoes het volgende:
da's mooi want het is inderdaad een erg mooi concert met als topper Comfortably Numb. Dan gooien ze echt alle licht effecten los. (Me.Screen die boven Gilmour komt te hangen en die glitterbol etc)
Best wel vet he dat stukje. Al vond ik die glitterbol nog niet eens het meest vette, pas als ie openklapt en die complete chaos van psychedelische lichteffecten begint en David er even super relaxe solo uitgooit begint mijn haar echt rechtovereind te staan
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  maandag 12 april 2004 @ 13:12:01 #254
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18366739
Toch blijven dit mijn favorieten:

My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 12 april 2004 @ 13:14:26 #255
44906 merino
World of Sleepers
pi_18366787
quote:
Op maandag 12 april 2004 13:12 schreef scanman01 het volgende:
Toch blijven dit mijn favorieten:

[afbeelding]
Geweldig album ja !!
Maar deze versie is beter

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  maandag 12 april 2004 @ 13:18:12 #256
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18366855
quote:
Op maandag 12 april 2004 13:14 schreef merino het volgende:

[..]

Geweldig album ja !!
Maar deze versie is beter

[afbeelding]
Ik ben niet zo van LIVE albums eigenlijk. Nee, dan toch 100x liever het orgineel.
(op dvd is weer een ander verhaal natuurlijk, hoewel The Wall als film ook magnifiek is.)

Na "The Final Cut" ging het snel downhill met PF
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 12 april 2004 @ 13:33:26 #257
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18367101
Er is trouwens ook een nieuwe versie van The Final Cut uit , met als extra track "When The Tigers Broke Free" . Dit nummer zit ook in de film van The Wall, en is destijds ook als single uitgebracht. Ik heb het singeltje, en daarop staat dat het nummer komt van het ' binnenkort te verschijnen album ' The Final Cut. Maar daarop was die dus tot nu toe nooit verschenen ....

Wat helaas niet op de nieuwe cd staat is de volledige uitvoering van The Hero's Return ; alleen op de maxi-single van Not Now John staat de langere uitvoering. Jammer dat ze deze niet ook op de cd hebben gezet.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 12 april 2004 @ 13:39:32 #258
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18367204
Dat is zeker jammer ja. Ik vind Final Cut nog steeds geweldig. Heb ook wel eens een paar clips ervan gezien. Prachtig! Tigers broke free hoort bij The Wall, dus wat die dan op Final Cut te zoeken heeft weet ik niet
De film The Wall draai ik nog vaak op dvd. Heb de muziek uit de film ook op cd gezet, inclusief Tigers Broke Free dus.
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 12 april 2004 @ 14:06:00 #259
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18367635
Tigers is geschreven voor de film the wall, dus een jaar nadat de muziek voor de lp the wall werd opgenomen. Ik vind dat het nummer wel goed aansluit bij the final cut. Het nummer gaat over de dood van Roger Waters vader, en is toch iets dat in veel nummers van The Final Cut terugkomt.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 12 april 2004 @ 14:27:09 #260
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18368045
quote:
Op maandag 12 april 2004 14:06 schreef fripper het volgende:
Het nummer gaat over de dood van Roger Waters vader, en is toch iets dat in veel nummers van The Final Cut terugkomt.
Daar gaat een groot gedeelte van The Wall dus ook over... ik denk meer dan The Final Cut.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18368638
Ik vind Pink Floyd live 10x beter dan op album. Ik heb zelf zo'n 200 live concerten van ze en live doen ze zoveel meer dan op album. Op album is het vaak erg soft, maar live gooien ze alle remmen los met mooie orgel en gitaarsolo's. Dit geld vooral voor de periode van Ummagumma t/m Animals.
Ik hoop dat ze ooit nog es een live album uitbrengen van The Animals Tour. Als het goed is zijn die ook gemaakt en heeft Roger die.
  dinsdag 13 april 2004 @ 10:29:09 #262
44906 merino
World of Sleepers
pi_18386477
quote:
Op maandag 12 april 2004 14:54 schreef Echoes het volgende:
Ik vind Pink Floyd live 10x beter dan op album. Ik heb zelf zo'n 200 live concerten van ze en live doen ze zoveel meer dan op album. Op album is het vaak erg soft, maar live gooien ze alle remmen los met mooie orgel en gitaarsolo's. Dit geld vooral voor de periode van Ummagumma t/m Animals.


Alleen al de intro van de Wall live (In The Flesh) is veeeeel voller en meeslepender dan het album en dat speelden ze zelf nog niet eens Zal ook wel komen door het publiek maar dat is tenslotte ook een plus puntje van live opnames
Overigens zijn ABitW pt2 (met 2 gitaarsolo's en een orgelsolo !!), Mother wat veel langzamer en gevoeliger is gespeeld en ook veel voller is door de toevoeging van drums, en Young Lust echt brilliante nummers die duizend maal beter gespeeld zijn dan op het album. En dan heb ik alleen nog maar de meest opvallendste nummers van cd1 geplukt

Ik ontdek nu net met vergelijken ook nog iets waarom ik Live vaak veel beter vind, je kan zoveel beter horen dat ze werkelijk spelen. De aanslagen van de gitaar zijn veel echter. Albums zijn vaak zo overgeproduceert met elk stukje aantal keer opgenomen. Live is live Je kan de plectrum de snaar horen raken, je kan voelen dat de zanger in een microfoon zingt.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 13 april 2004 @ 10:53:21 #263
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18386927
Toch vind ik dat gejuich enzo totaal ongepast op een album als The Wall
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18389880
ik vind het gejuich juist wel extra sfeer geven, als je merkt dat het publiek uit z'n dak gaat dan zal het wel goed zijn. In veel van de latere opnamens die ik heb (vooral van The Animals tour) staan ze in stadions vol met schreeuwende dronken tieners, die alleen maar schreeuwen en vuurwerk afsteken. (vandaar ook de zin van Gary Judman in het begin van The Wall: "please no fireworks".

Overigens hoor je ook heel vaak hele mooie dingen uit het publiek (doordat de opnames uit het publiek zijn opgenomen. Veel aaah's en oooh's en oh my God.
Een mooie:
- this looks like a fucking spaceship man (tijdens heartbeat intro van Dark side of the moon 1972)
pi_18389938
Earls Court, London, August 6, 1980
[Yudman speaking]
... ladies and gentlemen... we're going to have a great show for you. The band is backstage and we'll be ready to go in just a few minutes. Before the show begins, the house management would like to make a few requests. First, please no fireworks. Believe me, watching the show there'll be enough explosions in your mind. Besides there'll be enough sight, sound and action to concentrate on, so that anything resembling distractions from the show will probably be frowned upon by your neighbors. Also, please no flash pictures. And any unauthorized audio or video equipment found being used may be confiscated. So please save yourself a lot of hassle. Well, I think the band is about ready to go now. No, no, not quite yet. By the way, during intermission as a memento of the evening official t-shirts and souvenirs will be on sale in the lobby. Please stop by and take a look also at the exhibition of paintings of some of the animations of Gerald Scarfe. Well, I think the band is about ready to go now. No, no, not quite yet. One thing I would like to point out upon the conclusion of the show this evening, please be careful upon exiting, please be careful, there are a lot of people here tonight, so be patient and exit in a safe, formally manner. Also, those of you driving know that the surrounding turnpikes and jam-packed highways are the cause of emergency events. So please be careful upon ...
  dinsdag 13 april 2004 @ 13:03:22 #266
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18390045
Tja.. niet mee eens dus. In The Wall wordt een verhaal verteld en ook tussen de nummers door hoor je vanalles. Door dat gejuich verliest het naar mijn idee wat van zijn betekenis. Ik vind ook eigenlijk niet dat ze zomaar een paar nummers uit The Wall kunnen spelen en verder niet. Dat is net alsof je een verhaal maar half vertelt.
Maar als het puur en alleen om de muziek gaat is het live wel erg lekker om te horen natuurlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18393422
tja, The Wall is zowieso ook niet compleet zonder het visuele plaatje wat ze toen tijdens de shows allemaar neerzetten. (de poppen, de muur zelf en de lichtshow). dat was voor toen der tijd echt ver vooruit.
  donderdag 27 mei 2004 @ 19:08:56 #268
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19453496
Ik was even wat jeugd herinneringen aan het ophalen en downloade wat pink floyd.

Nee ik ben nog niet zo oud maarw as er wel in de Kuip! Met mijn vader.

wat zijn die gasten toch ongelooflijk goed.

Nu gaan er rumours rond dat ze bezig zijn met een album en daarna een laatste tournee? Kan iemand dit bevestigen want dan ga ik liggen voor het postkantoor voor kaarten
pi_19453559
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:08 schreef Silmarwen het volgende:
Ik was even wat jeugd herinneringen aan het ophalen en downloade wat pink floyd.

Nee ik ben nog niet zo oud maarw as er wel in de Kuip! Met mijn vader.

wat zijn die gasten toch ongelooflijk goed.

Nu gaan er rumours rond dat ze bezig zijn met een album en daarna een laatste tournee? Kan iemand dit bevestigen want dan ga ik liggen voor het postkantoor voor kaarten
Ik heb begrepen dat de kans dat ze ooit nog iets samen gaan doon nihil is. Nihil betekend dus niet uitgesloten, maar geef je eigen invulling er maar aan.

Wat vinden jullie trouwens het beste album/dvd LIVE van PF? Ik geil op live. .
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:08:46 #270
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19455209
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:11 schreef five2one het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat de kans dat ze ooit nog iets samen gaan doon nihil is. Nihil betekend dus niet uitgesloten, maar geef je eigen invulling er maar aan.

Wat vinden jullie trouwens het beste album/dvd LIVE van PF? Ik geil op live. .
Live je proeft de sfeer gewoon heerlijk!
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:44:02 #271
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_19460894
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:11 schreef five2one het volgende:
Wat vinden jullie trouwens het beste album/dvd LIVE van PF? Ik geil op live. .


Deze dus !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_19467028
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:08 schreef Silmarwen het volgende:
Nu gaan er rumours rond dat ze bezig zijn met een album en daarna een laatste tournee? Kan iemand dit bevestigen want dan ga ik liggen voor het postkantoor voor kaarten
neehoor dat is absoluut niet waar. En zowieso zei Gilmour dat als ze ooit weer wat gaan doen dat het niet zo groots wordt als de 1994 Tour. "that's a young man's game"
pi_19467402
Ik heb nog geen album van Pink Floyd, welke zal ik kopen?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_19467435
Dark side of the moon
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:26:15 #275
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19467560
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:21 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb nog geen album van Pink Floyd, welke zal ik kopen?
Ik per soonlijk vind hun laatste album erg goed. Ummagumma is ookw el gaaf en uiteraard dark side of the moon.

Je moet ze gewoon allemaal hebben!

Ik hoop echt dat ze nog een tour gaan doen maar hoe oud zijn ze nu 60 ofzo?
pi_19467589
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:22 schreef Echoes het volgende:
Dark side of the moon
Die heb ik gedownload (om te proberen) is idd erg goed!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:28:21 #277
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19467628
Animals
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:30:09 #278
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19467676
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:27 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Die heb ik gedownload (om te proberen) is idd erg goed!
Ik vind Divioson bell echt heel erg gaaf vooral het nummer high hopes! En dat live OMG
pi_19467707
Beste nr. dat ik tot nu toe van ze gehoord heb is Comfortably Numb.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:32:21 #280
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19467738
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:30 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik vind Divioson bell echt heel erg gaaf vooral het nummer high hopes! En dat live OMG
Hmm.. beetje conservatieve Pink Floyd vinnik
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:33:02 #281
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19467751
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:32 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hmm.. beetje conservatieve Pink Floyd vinnik
Dat nummer is gewoon mooooooooooiiiiiiii



Ik vind alles wel goed van ze maar het is er ook echt met de pap lepel ingegoten. Pappa is hippie
pi_19467769
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:44 schreef fripper het volgende:

[..]

[afbeelding]

Deze dus !
vandeweek een paar keer de live afdeling van ummagumma gedraaid, dat blijft toch fantastisch.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:34:23 #283
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19467784
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:33 schreef Silmarwen het volgende:

Ik vind alles wel goed van ze maar het is er ook echt met de pap lepel ingegoten. Pappa is hippie


Ik moest het helemaal zelf uitvinden
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:35:04 #284
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19467808
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:34 schreef Posdnous het volgende:

[..]



Ik moest het helemaal zelf uitvinden
Ook goed toch

Maar iedereen kent pink floyd toch wel op breezahs na dan
pi_19468588
helaas is UmmaGumma niet helemaal niet live, omdat ze niet genoeg kanalen hadden in die tijd om op te nemen hebben ze de stemmen later ingezongen.
  maandag 6 december 2004 @ 23:40:43 #286
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_23810252
Hoi,

ik ben niet zo thuis in de wereld van Pink Floyd
maar ik hoorde laatst "Wish you were here" en daar kreeg ik gewoon kippevel van...
Welke nummers van Pink Floyd zijn vergelijkbaar met dit nummer?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_23810652
Ik zou op zoek gaan naar het complete album "Wish You Were Here" en het album "Meddle"
  maandag 6 december 2004 @ 23:58:17 #288
44906 merino
World of Sleepers
pi_23810670
woei

heb de Berlin Wall op DVD gekregen van de lieve Sint
Jammer dat er nooit goede opnames zijn gemaakt van de Pink Floyd shows maar dit is ook een pareltje
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:06:20 #289
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_23810906
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:57 schreef Seborik het volgende:
Ik zou op zoek gaan naar het complete album "Wish You Were Here" en het album "Meddle"
Ok, bedankt!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:22:26 #290
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23816363
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:21 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb nog geen album van Pink Floyd, welke zal ik kopen?
The Wall natuurlijk
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23816630
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

The Wall natuurlijk
zo natuurlijk is dat niet hoor
tuurlijk is het een goed album, maar naar mijn mening niet het beste wat ze gemaakt hebben, misschien wel het meest toegankelijke voor de beginnende PF-luisteraar.
pi_23817944
carefull with that axe eugene is gewoon briljant. Verder heb ik ook nog live-cd delicate sound of thunder. Wel alleen met gilmour en vrij bombastisch maar toch wel enorm goed. Animals is mijn favoriete album. Sheep is toch brijant?! Vooral omdat bij de buren schapen lopen, en als ik hem goed hard zet dan ze in koor gaan blaten
Tool........ en een hele tijd niets
  dinsdag 7 december 2004 @ 15:25:09 #293
44906 merino
World of Sleepers
pi_23821228
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:39 schreef Evertje het volgende:

[..]

zo natuurlijk is dat niet hoor
tuurlijk is het een goed album, maar naar mijn mening niet het beste wat ze gemaakt hebben, misschien wel het meest toegankelijke voor de beginnende PF-luisteraar.
The Wall Live is wat mij betreft wel het beste wat ze ooit gemaakt hebben hoor
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 7 december 2004 @ 16:35:48 #294
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23821656
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 15:25 schreef merino het volgende:

[..]

The Wall Live is wat mij betreft wel het beste wat ze ooit gemaakt hebben hoor
Ik kenb alleen maar de Wall maar die is geweldig.
  woensdag 8 december 2004 @ 01:22:43 #295
44906 merino
World of Sleepers
pi_23825510
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 16:35 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik kenb alleen maar de Wall maar die is geweldig.
ga dan echt eens op zoek naar Is There Anybody In There; The Wall Live



Het album is meesterlijk maar live is het heilig. Bovendien was de show/tour zelf (de muur tussen de band en het publiek + alle special effects + animaties) een van meest speciale ooit!!

The Wall Live staat vast geroest in mijn top5 live optredens
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_23832208
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 12:00 schreef FokTijn het volgende:
carefull with that axe eugene is gewoon briljant. Verder heb ik ook nog live-cd delicate sound of thunder. Wel alleen met gilmour en vrij bombastisch maar toch wel enorm goed. Animals is mijn favoriete album. Sheep is toch brijant?! Vooral omdat bij de buren schapen lopen, en als ik hem goed hard zet dan ze in koor gaan blaten
met jou kan ik meer praten

Dat live concert ga ik me ook eens kopen. Ik zeg ook niet dat ik The Wall niet goed vind, ik vind het alleen niet he beste wat ze gedaan hebben
  woensdag 8 december 2004 @ 14:21:23 #297
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_23832229
Alles wat ze na The Wall hebben gemaakt vind ik eigenlijk best wel bagger.
Vind persoonlijk de eerste twee albums toch nog het leukste.
Al was het maar om de heerlijk absurde/melige teksten van Syd Barrett.
Wel jammer dat ze Vegetable Man en Scream Thy Last Scream hebben weggelaten
op A Saucerful Of Secrets.
  woensdag 8 december 2004 @ 21:22:45 #298
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23841025
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:22 schreef merino het volgende:

[..]

ga dan echt eens op zoek naar Is There Anybody In There; The Wall Live

[afbeelding]

Het album is meesterlijk maar live is het heilig. Bovendien was de show/tour zelf (de muur tussen de band en het publiek + alle special effects + animaties) een van meest speciale ooit!!

The Wall Live staat vast geroest in mijn top5 live optredens
Dan kijk ik liever eens naar een dvd
  woensdag 8 december 2004 @ 22:37:21 #299
44906 merino
World of Sleepers
pi_23843295
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:22 schreef Djaser het volgende:

[..]

Dan kijk ik liever eens naar een dvd
en die is er dus niet, nog een video.
Zijn van die tour wel videobeelden gemaakt maar ze waren allemaal onbruikbaar (verkeerd belicht geloof ik).

Dichtste wat erbij komt is dus de Berlin Wall maar dat is dan weer zonder Pink Floyd.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_23845402
wish you were here weer eens opgezet, toch ook wel een pareltje. Ik heb eigenlijk bijna nooit The Wall geheel geluisterd. Beste nummer van the Wall vind ik Comfortably Numb, wel live natuurlijk
Tool........ en een hele tijd niets
pi_23847231
You fucked up old hag, Ha Ha charade you are!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')