MAAR!!, Met het prachtige studiehuis zijn de eisen voor de Universitaire opleiding ontzettend krom. Neem bijvoorbeeld Technische informatica aan de UT (niet dat ik dat persé wil gaan doen), hierbij word je direct toegelaten met N&T (ok, dat is een heel exact pakket met o.a. Wib12) Maar ook met N&G, een profiel met Wib1 (!). Maar heb je nu Economie en Maatschappij met Wib1, dan kun je er NIET terecht. Dan moet je Wib12 hebben. Dit is toch hardstikke krom. Je krijg bij N&G of E&m met Wib1 dezelfde Wiskunde en toch krijg je geen toegang...
Zijn er mensen die wel met E&M en alleen Wib1 toegang kregen tot de technische studies
kom niet aanzeuren met, had dat dan meteen gekozen(ook niet als flauwe grap :-)
Ik snap trouwens niet waarom je niet gewoon N&T hebt gekozen als je INF wilt gaan doen... WB1,2 heb je trouwens echt wel nodig hoor, dik veel wiskunde.
Natuurkundigen en chemici zijn anders opgeleid, die moeten bij een probleem (wat zich in de regel als snel voordoet, bedenk maar eens hoeveel werk men heeft moeten verrichten voor ze een pc draaiende hadden) creatief aan de slag kunnen en het probleem oplossen.
Wat niet wil zeggen dat creatieve mensen goede economen zouden zijn noch dat het slechte economen zijn (ondergetekende is het bewijs) dat hangt van de persoon af.
Hopelijk serieus genoeg
quote:Ik wil geen Inf gaan doen
Op dinsdag 1 april 2003 23:56 schreef SurfDude het volgende:
Met N&G heb je toch ook meer natuurkunde & scheikunde?Ik snap trouwens niet waarom je niet gewoon N&T hebt gekozen als je INF wilt gaan doen... WB1,2 heb je trouwens echt wel nodig hoor, dik veel wiskunde.
quote:En dat heb je wel als je N&G met Wib 1 en Na1 en dan nog scheikunde hebt? En niet als je E&M met Wb1 en Na1 hebt?
Op woensdag 2 april 2003 16:45 schreef Fliepke het volgende:
het gaat dus niet alleen om je wiskunde capaciteiten, maar ook om je totale vermogen om formeel en abstract te denken.
quote:Tja, ik denk dat als je E & M gaat doen met WiB1 en NA1 dat je dan gewoon beter Natuur stroom kunt gaan doen. Ik bedoel, die profielen zijn niet voor niets zo samengestelt.
Op woensdag 2 april 2003 17:42 schreef Fatality het volgende:[..]
En dat heb je wel als je N&G met Wib 1 en Na1 en dan nog scheikunde hebt? En niet als je E&M met Wb1 en Na1 hebt?
Het verschil tussen E&M en N&G is in dit geval niet erg groot. Alleen Biologie en Scheikunde zijn anders waar ik bij E&M Ak, GS2, EC12, en..euh..nog een vak (vergeten)
quote:MAar dan moet ik biologie en scheikunde er nog bij gaan doen en ben ik AK en Ec12 kwijt..
Op woensdag 2 april 2003 19:33 schreef Meierij het volgende:[..]
Tja, ik denk dat als je E & M gaat doen met WiB1 en NA1 dat je dan gewoon beter Natuur stroom kunt gaan doen. Ik bedoel, die profielen zijn niet voor niets zo samengestelt.
quote:Vraag ik me toch af wat je zou kunnen als je deze profielvakken hebt:
Op woensdag 2 april 2003 19:52 schreef Fatality het volgende:[..]
MAar dan moet ik biologie en scheikunde er nog bij gaan doen en ben ik AK en Ec12 kwijt..
quote:Misschien is het een behoorlijk interessant vak!
Op woensdag 2 april 2003 20:00 schreef Meierij het volgende:[..]
Vraag ik me toch af wat je zou kunnen als je deze profielvakken hebt:
Aardrijkskunde, Economie, Natuurkunde en Wiskunde.
Okee, Economie, Aardrijkskunde en Wiskunde samen snap ik dan nog wel zeker Wb1 ipv WA1,2 maar waarom zou je er dan Natuurkunde bij willen hebben. Daar heb je dan toch niks aan of wel soms
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |