abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9522691
Je kunt nu dus 4 profielen kiezen, n&t, N&G, C&M en E&M.
Ikzelf doe Economie en maatschappij, ik sta nu op het punt om Wiskunde A12 voor WisB1 te wisselen. Ook neem ik nu Natuurkunde 1 erbij.

MAAR!!, Met het prachtige studiehuis zijn de eisen voor de Universitaire opleiding ontzettend krom. Neem bijvoorbeeld Technische informatica aan de UT (niet dat ik dat persé wil gaan doen), hierbij word je direct toegelaten met N&T (ok, dat is een heel exact pakket met o.a. Wib12) Maar ook met N&G, een profiel met Wib1 (!). Maar heb je nu Economie en Maatschappij met Wib1, dan kun je er NIET terecht. Dan moet je Wib12 hebben. Dit is toch hardstikke krom. Je krijg bij N&G of E&m met Wib1 dezelfde Wiskunde en toch krijg je geen toegang...
Zijn er mensen die wel met E&M en alleen Wib1 toegang kregen tot de technische studies

kom niet aanzeuren met, had dat dan meteen gekozen(ook niet als flauwe grap :-)

dinsdag 1 april 2003 @ 21:58:09 #2
46224 Mazx
I get Gibson, you get Clapton.
pi_9522841
had dat dan meteen gekozen
Nu officieel fotomodel ! (....) net als de rest van Nederland.
pi_9525266
iemand met een serieuze reply?
  dinsdag 1 april 2003 @ 23:56:16 #4
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_9526269
Met N&G heb je toch ook meer natuurkunde & scheikunde?

Ik snap trouwens niet waarom je niet gewoon N&T hebt gekozen als je INF wilt gaan doen... WB1,2 heb je trouwens echt wel nodig hoor, dik veel wiskunde.

pi_9529131
het gaat om de manier van denken die je wordt onderwezen.
Economen zijn in de regel niet heel erg creatieve mensen die gemakkelijk een oplossing hebben voor een probleem.
Bij economie zijn er ook niet veel problemen, alles kan in een model gegoten worden.

Natuurkundigen en chemici zijn anders opgeleid, die moeten bij een probleem (wat zich in de regel als snel voordoet, bedenk maar eens hoeveel werk men heeft moeten verrichten voor ze een pc draaiende hadden) creatief aan de slag kunnen en het probleem oplossen.

Wat niet wil zeggen dat creatieve mensen goede economen zouden zijn noch dat het slechte economen zijn (ondergetekende is het bewijs) dat hangt van de persoon af.
Hopelijk serieus genoeg

Danmark... more usefull every day!
pi_9539084
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 23:56 schreef SurfDude het volgende:
Met N&G heb je toch ook meer natuurkunde & scheikunde?

Ik snap trouwens niet waarom je niet gewoon N&T hebt gekozen als je INF wilt gaan doen... WB1,2 heb je trouwens echt wel nodig hoor, dik veel wiskunde.

Ik wil geen Inf gaan doen
Het gaat erom dat je bij N&G ook niet de totaalvakken hebt.
En als ze nou gewoon bij zo'n studie Wib1 én Na1 of Sk1 eisen, OK, maar om nu géén Na1 of Sk1 te eisen, maar wel Wib12 is toch krom
  woensdag 2 april 2003 @ 16:45:20 #7
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9539124
het gaat dus niet alleen om je wiskunde capaciteiten, maar ook om je totale vermogen om formeel en abstract te denken.
pi_9540278
quote:
Op woensdag 2 april 2003 16:45 schreef Fliepke het volgende:
het gaat dus niet alleen om je wiskunde capaciteiten, maar ook om je totale vermogen om formeel en abstract te denken.
En dat heb je wel als je N&G met Wib 1 en Na1 en dan nog scheikunde hebt? En niet als je E&M met Wb1 en Na1 hebt?
Het verschil tussen E&M en N&G is in dit geval niet erg groot. Alleen Biologie en Scheikunde zijn anders waar ik bij E&M Ak, GS2, EC12, en..euh..nog een vak (vergeten )
  woensdag 2 april 2003 @ 19:33:44 #9
40212 Meierij
My god has a hammer...
pi_9542420
quote:
Op woensdag 2 april 2003 17:42 schreef Fatality het volgende:

[..]

En dat heb je wel als je N&G met Wib 1 en Na1 en dan nog scheikunde hebt? En niet als je E&M met Wb1 en Na1 hebt?
Het verschil tussen E&M en N&G is in dit geval niet erg groot. Alleen Biologie en Scheikunde zijn anders waar ik bij E&M Ak, GS2, EC12, en..euh..nog een vak (vergeten )

Tja, ik denk dat als je E & M gaat doen met WiB1 en NA1 dat je dan gewoon beter Natuur stroom kunt gaan doen. Ik bedoel, die profielen zijn niet voor niets zo samengestelt.
pi_9542953
quote:
Op woensdag 2 april 2003 19:33 schreef Meierij het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat als je E & M gaat doen met WiB1 en NA1 dat je dan gewoon beter Natuur stroom kunt gaan doen. Ik bedoel, die profielen zijn niet voor niets zo samengestelt.

MAar dan moet ik biologie en scheikunde er nog bij gaan doen en ben ik AK en Ec12 kwijt..
  woensdag 2 april 2003 @ 20:00:31 #11
40212 Meierij
My god has a hammer...
pi_9543141
quote:
Op woensdag 2 april 2003 19:52 schreef Fatality het volgende:

[..]

MAar dan moet ik biologie en scheikunde er nog bij gaan doen en ben ik AK en Ec12 kwijt..

Vraag ik me toch af wat je zou kunnen als je deze profielvakken hebt:
Aardrijkskunde, Economie, Natuurkunde en Wiskunde.
Okee, Economie, Aardrijkskunde en Wiskunde samen snap ik dan nog wel zeker Wb1 ipv WA1,2 maar waarom zou je er dan Natuurkunde bij willen hebben. Daar heb je dan toch niks aan of wel soms
pi_9544794
Ja, het is allemaal heel debiel. Ik kan niet eens WisB 1 kiezen, terwijl ik dat makkelijk zou kunnen doen. Maar scheikunde/biologie is absoluut geen optie voor mij, alsof ik dat ooit nog ga gebruiken. Ik ga wel zo'n snelcursus volgens als ik klaar ben met E&M (VWO).
pi_9545701
quote:
Op woensdag 2 april 2003 20:00 schreef Meierij het volgende:

[..]

Vraag ik me toch af wat je zou kunnen als je deze profielvakken hebt:
Aardrijkskunde, Economie, Natuurkunde en Wiskunde.
Okee, Economie, Aardrijkskunde en Wiskunde samen snap ik dan nog wel zeker Wb1 ipv WA1,2 maar waarom zou je er dan Natuurkunde bij willen hebben. Daar heb je dan toch niks aan of wel soms

Misschien is het een behoorlijk interessant vak!
Daarnaast wordt er voor o.a. TBK en nog een paar studies meer Na1 gevraagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')