abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:23:37 #1
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_9512710
Welkom bij het 33e deel

* Fok! Movie Trivia

dj-ango heeft de spelregels nu vast wel gelezen , maar voor de zekerheid:

Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over een film en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene wie hem het eerst beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen. Er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Mocht de vragensteller denken dat de vraag te moeilijk is, of dat het te lang duurt, mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Als diegene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast

* NEW *
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke 10e topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.

Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Je kunt bijvoorbeeld een screenshot geven en die moet men dan raden. Of een movie-quote met de vraag uit welke film die komt, of een algemene film vraag of... of...
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn. Dat is heel lastig te tellen. De vragen van Patch en MasterWouter uit het topic XIV zijn daar goede voorbeelden van en om nou meer dan 1 punt te gaan geven voor al die vragen vind ik ook weer overdreven. (heb ik bij de vraag van MasterWouter eenmalig wel gedaan).

Let Op!
Het is wel zo sportief om geen IMDb of welke website dan ook te gebruiken. Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!!

Fok! Filmliefhebber Top 10
Aan het begin van elke topic zal ik de Top 10 bekend maken.

Vorige topics:
Fok! Movie Trivia
Fok Movie Trivia II
Fok! Movie Trivia III
Fok! Movie Trivia IV
Fok Movie Trivia V
Fok! Movie Trivia VI
Fok! Movie Trivia VII
Fok! Movie Trivia VIII
Fok Movie Trivia IX
Fok! Movie Trivia XII
Fok! Movie Trivia XIII
Fok! Movie Trivia XIV
Fok! Movie Trivia XV
Fok! Movie Trivia XVI
Fok! Movie Trivia XVII
Fok! Movie Trivia XVIII
Fok! Movie Trivia XIX
Fok! Movie Trivia XX
Fok! Movie Trivia XXI
Fok! Movie Trivia XXII
Fok! Movie Trivia XXIII
Fok! Movie Trivia XXIV
Fok! Movie Trivia XXV
Fok! Movie Trivia XXVI
Fok! Movie Trivia XXVII
Fok! Movie Trivia XXVIII
Fok! Movie Trivia XXIX
Fok! Movie Trivia XXX
Fok! Movie Trivia XXXI
Fok! Movie Trivia XXXII

-edit-
Er komt een nieuwe vraag.

[Dit bericht is gewijzigd door mamamiep op 01-04-2003 15:26]

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:24:41 #2
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9512734
Maar dit is dus zo'n vraag waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn, want er zijn tientallen films die in exact 28 dagen zijn opgenomen zoals Rocky en Wag the Dog. Donnie Darko wist ik overigens niet.
Maar wat moet je met zo'n vraag?
Dacht dat daar regels over waren...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:24:53 #3
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_9512740
Die was al beantwoord door BTM
Was Donnie Darko
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_9512743
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:23 schreef mamamiep het volgende:
Welke film werd in precies 28 dagen geschoten?
El Mariachi?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:25:13 #5
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_9512750
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:24 schreef Dopekoe het volgende:
Die was al beantwoord door BTM
Was Donnie Darko
Was nog niet zeker toch
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:26:35 #6
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9512786
"Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Je kunt bijvoorbeeld een screenshot geven en die moet men dan raden. Of een movie-quote met de vraag uit welke film die komt, of een algemene film vraag of... of...
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn. Dat is heel lastig te tellen"

wat nu?

Mij maakt het niet uit, ik neem aan dat Duckman dat niet wist...
Laten we dit maar door de vingers zien dan en een volgende vraag tegenmoet gaan...toch?

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:27:10 #7
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_9512801
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:25 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Was nog niet zeker toch


Backknop werkt niet
Kan het vorige topic niet zo snel terugvinden, maar volgens mij was ie goed en anders hou ik mijn keuze op El Mariachi net als in het vorige deel
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:27:21 #8
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_9512812
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:26 schreef Patch het volgende:
"Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Je kunt bijvoorbeeld een screenshot geven en die moet men dan raden. Of een movie-quote met de vraag uit welke film die komt, of een algemene film vraag of... of...
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn. Dat is heel lastig te tellen"

wat nu?

Mij maakt het niet uit, ik neem aan dat Duckman dat niet wist...
Laten we dit maar door de vingers zien dan en een volgende vraag tegenmoet gaan...toch?


Waarom zou die vraag niet tellen
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:27:43 #9
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_9512826
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:24 schreef Patch het volgende:
Maar dit is dus zo'n vraag waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn, want er zijn tientallen films die in exact 28 dagen zijn opgenomen zoals Rocky en Wag the Dog. Donnie Darko wist ik overigens niet.
Maar wat moet je met zo'n vraag?
Dacht dat daar regels over waren...
Mijn excuses, ik wist het niet van die andere films. De periode in Donnie Darko speelt ook over 28 dagen, vandaar dat ik deze vraag stelde.
"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:28:34 #10
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_9512855
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:27 schreef Dopekoe het volgende:

[..]

Backknop werkt niet
Kan het vorige topic niet zo snel terugvinden, maar volgens mij was ie goed en anders hou ik mijn keuze op El Mariachi net als in het vorige deel


quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:23 schreef mamamiep het volgende:
Fok! Movie Trivia XXXII
. Die worden in elke openingspost bijgehouden hoor .
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:28:48 #11
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9512866
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:27 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Waarom zou die vraag niet tellen


Je mag hem wel mee tellen hoor, maar in het vervolg liever geen vragen waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_9512869
we kunnen duckman ook gewoon een nieuwe vraag laten stellen.
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:30:32 #13
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_9512930
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:28 schreef mamamiep het volgende:

[..]


[..]

. Die worden in elke openingspost bijgehouden hoor .


* Dopekoe verschuilt zich in een diep donker holletje om zich even te gaan schamen
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:30:53 #14
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_9512942
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:27 schreef Duckman het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik wist het niet van die andere films. De periode in Donnie Darko speelt ook over 28 dagen, vandaar dat ik deze vraag stelde.


het idee was prima, alleen was de vraag misschien niet specifiek genoeg gesteld. Maar dat had in een hint later gekund.

(Alsof je daar aan toe komt als je niet extreem moeilijke vragen stelt )

  dinsdag 1 april 2003 @ 15:31:21 #15
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9512958
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:28 schreef Jolan het volgende:
we kunnen duckman ook gewoon een nieuwe vraag laten stellen.
laten we gewoon verder gaan.
Er bestaat natuurlijk wel een wezenlijk verschil tussen vragen waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:31:33 #16
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_9512962
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:28 schreef Jolan het volgende:
we kunnen duckman ook gewoon een nieuwe vraag laten stellen.
Het kost me meestal wel even wat denkwerk om een goede vraag te bedenken. Wat mij betreft mag BTM gewoon de nieuwe vraag stellen.
"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
pi_9512967
Okee, de weinige punten die ik hier haal blijven omstreden...no matter, I'm in it for the fun.

Ik zoek weer een connectie, en wel een persoon:

[edit]Om misverstanden en ergernis te voorkomen: ik zoek een persoon in de werksfeer, dus geen achterneefjes, personal trainers, favoriete chefkoks o.i.d.[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door BTM op 01-04-2003 15:37]

  dinsdag 1 april 2003 @ 15:33:23 #18
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_9513027
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:30 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

het idee was prima, alleen was de vraag misschien niet specifiek genoeg gesteld. Maar dat had in een hint later gekund.

(Alsof je daar aan toe komt als je niet extreem moeilijke vragen stelt )


Ik kan natuurlijk een vraag stellen over mijn vakantiefilmpjes. Die zijn echt moeilijk
"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:34:05 #19
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_9513050
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:28 schreef Patch het volgende:

[..]

Je mag hem wel mee tellen hoor, maar in het vervolg liever geen vragen waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn


Er zijn al zoveel vragen geweest waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn, door gewoon een ander soort connectie te nemen.

Zo'n acteurslijstjes hebben vaak heel veel overeenkomsten, alleen moet je de juiste zien te vinden.

  dinsdag 1 april 2003 @ 15:34:28 #20
6643 Sheridana
Nog 3 nachtjes....
pi_9513073
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:31 schreef BTM het volgende:
no matter, I'm in it for the fun.
That's the spirit!!
Nooit meer die signature.... ;(
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:38:53 #21
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9513249
hardop denk-mode
die linkse is Maggie Smith, Professor Anderling in Harry Potter films.
Ze speelde ook die mannelijke naam in M:I.
Ze zijn allebei geheim agent geweest?
Arnie : True Lies
Maggie: M:I
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:39:31 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_9513263
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:28 schreef Patch het volgende:

[..]

Je mag hem wel mee tellen hoor, maar in het vervolg liever geen vragen waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn


zoals ik ook al een keer zei na een bijna mislukte vraag van mezelf: hou rekening met degene die de vraag stelt, die weet misschien niet beter (zoals ik niet wist dat er een Die hard 4 aan komt).
Oftwel, gewoon meetellen dus.
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:40:10 #23
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_9513280
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:23 schreef mamamiep het volgende:
Wat voor vragen?
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn. Dat is heel lastig te tellen.
Even hierop terugkomen sorry Patch, niet voor jou bedoeld . Voor de vraag van Duckman waren geen meerdere antwoorden nodig. Er waren alleen maar meerdere antwoorden mogelijk.

Als je een connectie zoekt tussen verschillende acteurs zijn er ook meerdere antwoorden mogelijk. Dat hebben we wel vaker gezien. Bijvoorbeeld: ze komen allemaal uit New York, terwijl je zelf een andere connectie zoekt. Dat is net als hier. Hij zocht specifiek Donnie Darko, maar andere antwoorden waren ook wel mogelijk, maar het was nog niet het antwoord dat hij zocht .

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:41:19 #24
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_9513310
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:38 schreef Patch het volgende:
hardop denk-mode
die linkse is Maggie Smith, Professor Anderling in Harry Potter films.
Ze speelde ook die mannelijke naam in M:I.
Ze zijn allebei geheim agent geweest?
Arnie : True Lies
Maggie: M:I
Daar sluit ik me bij aan .
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:42:12 #25
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9513330
is niet goed...

De connectie is iemand...
denk denk denk
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')