abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2003 @ 23:01:56 #1
44747 Eigenbehuizing.nl
Kleinebehuizing.nl before...!!
pi_9421187
we willen een huisdiertje erbij, mijn huisgenoot en ik, en we kwamen bij een muis uit. Maar wat kost een muisje eigenlijk? En zo'n kooi, en blablabababla
vast wel iemand van jullie die zo'n tof diertje heeft.. Vertel er eens wat over
[b][/b][br][url=http://www.studiostoer.tk]Studio Stoer[/url][br]De tijd is een middel waarmee de natuur voorkomt dat alles tegelijk gebeurt.[br]
pi_9421300
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  donderdag 27 maart 2003 @ 23:05:52 #3
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_9421309
muis is qua onderhoud niet veel verschil met dwerghamstertjes, elke dag vers water, ruime kooi, loopwieltje, en veel speeltjes en stuff.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_9421382
Muisjes zijn leuk!!! Moet je tamme witte nemen. Ik zou alleen niet weten wat ze kosten. Het zal wel niet zoveel zijn.
Kan je misschien beter vragen in flora en fauna
  donderdag 27 maart 2003 @ 23:09:53 #5
44747 Eigenbehuizing.nl
pi_9421423
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 23:08 schreef ramses het volgende:
Muisjes zijn leuk!!! Moet je tamme witte nemen. Ik zou alleen niet weten wat ze kosten. Het zal wel niet zoveel zijn.
Kan je misschien beter vragen in flora en fauna
/kick.to?

maaruh, wat zijn die kooien duur zeg

[b][/b][br][url=http://www.studiostoer.tk]Studio Stoer[/url][br]De tijd is een middel waarmee de natuur voorkomt dat alles tegelijk gebeurt.[br]
pi_9425012
Heb zelf een tamme muis gehad... Kwam m'n kat mee aanlopen
Ze hebben idd elke week een schoon hok nodig, vers water, voedsel en zeer veel speeltjes! Enne, laat ze niet in de tocht staan..de mijne is verkouden geworden en er uiteindelijk aan overleden (en nog bedankt mams...). En voor je kooi moet je gewoon ff kijken of iemand een 2e hands in de aanbieding heeft. Denk er wel om dat een muizenkooi het beste helemaal van plastic kan zijn en alleen bovenin een deurtje. Ze kunnen namelijk door bepaalde tralies heen.
pi_9425063
Even mee naar F&F
pi_9425569
Een muisje kost een euro ongeveer (zijn niet zo duur omdat ze meestal als slangenvoer worden verkocht). Voor 2ehands kooien moet je op marktplaats.nl kijken.
...
  vrijdag 28 maart 2003 @ 11:25:16 #9
44747 Eigenbehuizing.nl
pi_9427304
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 08:44 schreef whie het volgende:
Heb zelf een tamme muis gehad... Kwam m'n kat mee aanlopen
Ze hebben idd elke week een schoon hok nodig, vers water, voedsel en zeer veel speeltjes! Enne, laat ze niet in de tocht staan..de mijne is verkouden geworden en er uiteindelijk aan overleden (en nog bedankt mams...). En voor je kooi moet je gewoon ff kijken of iemand een 2e hands in de aanbieding heeft. Denk er wel om dat een muizenkooi het beste helemaal van plastic kan zijn en alleen bovenin een deurtje. Ze kunnen namelijk door bepaalde tralies heen.
ok, is cool.
Ik ben bekend met marktplaats, en ik keek daar net. Maar vooral Rattenkooien zijn in de aanbieding. Nou klinkt dat goed, maar volgens jou is zo'n kooi niet goed? een Muis is kleiner dan een rat, dus die glipt zeker door de speilen heen?
pi_9427585
volgens mij zijn zijn de zogenaamde labbakken het makkelijkst (wel een beetje een grote...)

voor de prijs van de muizen
http://home.wanadoo.nl/henk.opdelaak/indexnl.html
daar staan ze vast wel bij..

en als je er een loopradje in wil doen bedenk dan dat een dichtloopradje het beste is.. anders kunnen ze wonden aan de staart oplopen doordat die klem kan komen te zitten (k zeg niet dat het gebeurd, maar het kan wel!)

pi_9427661
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 11:25 schreef Eigenbehuizing.nl het volgende:

[..]

maar volgens jou is zo'n kooi niet goed? een Muis is kleiner dan een rat, dus die glipt zeker door de speilen heen?

Inderdaad.. een rattenkooi heeft te grote ruimtes tussen de tralies en gaat daar doorheen.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 11:50:55 #12
44747 Eigenbehuizing.nl
pi_9427810
hmmzz, aanbod kooien op marktplaats valt tegen..

najah, even de plaatselijke supermarkt tjekken...

noem eens een naam

pi_9427843
Een hamsterkooi?
pi_9427930
geen id van namen... Het zijn vaak dezelfde fabrikanten als die van cavia kooien e.d. De mijne kwam bij de intratuin vandaan... Loop anders gewoon ff een dierenwinkel in, vraag ff naar de muizenkooien en kijk dan naar het merk... kan je op internet een 2e hands gaan zoeken van dat merk.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 12:06:36 #15
44747 Eigenbehuizing.nl
pi_9428137
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 11:56 schreef whie het volgende:
geen id van namen... Het zijn vaak dezelfde fabrikanten als die van cavia kooien e.d. De mijne kwam bij de intratuin vandaan... Loop anders gewoon ff een dierenwinkel in, vraag ff naar de muizenkooien en kijk dan naar het merk... kan je op internet een 2e hands gaan zoeken van dat merk.
misschien was ik niet duidelijk.. maar ik bedoelde een naam voor de muis
  vrijdag 28 maart 2003 @ 12:08:17 #16
44747 Eigenbehuizing.nl
pi_9428173
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 11:52 schreef DennisMoore het volgende:
Een hamsterkooi?
doh, tjek marktplaats zelf even.. hamsterkooien zijn echt te fout (en te grote speilen voor een muis)
pi_9428194
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 12:06 schreef Eigenbehuizing.nl het volgende:

[..]

misschien was ik niet duidelijk.. maar ik bedoelde een naam voor de muis

ow Mijn fout... ehhh een naam... die van mij was heel simpel moussie... maar dat vooral omdat de kat van mn broer ook zo heet
Ik geef dieren meestal een naam wanneer ik ze een paar dagen heb. Dan weet je hoe zo'n beestje zich gedraagt en is het vaak makkelijker een naam te verzinnen.
pi_9428222
Een oud aquarium volstaat vaak ook prima! Daarbij zijn ook de wanden zo glad en hoog dat ze er niet meer tegenop kunnen kruipen, maar voor de zekerheid fijn gaas eroverheen en je hebt een heerlijk hok voor je muis! (en een lek aqaurium zal zoveel niet kosten toch?)
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  vrijdag 28 maart 2003 @ 12:34:09 #19
44747 Eigenbehuizing.nl
pi_9428649
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 12:11 schreef Nyame het volgende:
Een oud aquarium volstaat vaak ook prima! Daarbij zijn ook de wanden zo glad en hoog dat ze er niet meer tegenop kunnen kruipen, maar voor de zekerheid fijn gaas eroverheen en je hebt een heerlijk hok voor je muis! (en een lek aqaurium zal zoveel niet kosten toch?)
nah, dan moet je water enzo allemaal neerzetten (niet ophangen) en dat lijkt me allemaalom te flikkeren
  vrijdag 28 maart 2003 @ 12:37:51 #20
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_9428717
Hamsterkooien kunnen muizen uit onsnappen.. Ik had zelf een accubak waarin ik 2 geredde slangevoer muisjes had. Bijna al ons etensafval ging dat kooitje in, en wat droogvoer voor knaagdieren. Verder elke dag vers water.
Een accubak lijkt mij het beste. Een lekke aquarium kan natuurlijk ook. Zorg wel dat er een deksel op kan.. Want ze springen ook nog!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  vrijdag 28 maart 2003 @ 13:17:45 #21
44747 Eigenbehuizing.nl
pi_9429562
Hmmzz.. net dierenwinkel getjeckt.

Muizen zijn niet handig vond mevrouw..
Ratten zijn beter...
stomme mevrouw

ik moet geen rat

pi_9429604
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 13:17 schreef Eigenbehuizing.nl het volgende:
Hmmzz.. net dierenwinkel getjeckt.

Muizen zijn niet handig vond mevrouw..
Ratten zijn beter...
stomme mevrouw

ik moet geen rat

dierenwinkelmevrouw?

NOOIT vertrouwen!

† In Memoriam † vrijdag 28 maart 2003 @ 13:23:29 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_9429686
wrom zijn muizen niet handig

Muizen zijn hardstikke leuk.

In een aquarium gaan ze trouwens vaak stinken door het broeien als er een kap op zit met niet al te grote openiingen, maar das al snel opgelost met een ventilatortje van een pc en een adapter

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 28 maart 2003 @ 13:27:58 #24
44747 Eigenbehuizing.nl
pi_9429774
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 13:23 schreef moussy het volgende:
wrom zijn muizen niet handig

Muizen zijn hardstikke leuk.

In een aquarium gaan ze trouwens vaak stinken door het broeien als er een kap op zit met niet al te grote openiingen, maar das al snel opgelost met een ventilatortje van een pc en een adapter

ze zijn te klein en TE bewegelijk...
ik wil zo'n beessie ook wel eens op mijn arm kunnen zetten zonder dat het gelijk achter de tv zit, of onder mijn bed...

dat kon niet volgens mevrouw

pi_9429809
Ik heb ook een tijd een muisje gehad. Gewoon in m'n oude hamsterkooi (dat wou best ik had zo'n dwerghamster die zijn ook vrij klein. qua verzorging stelt het niet zoveel voor. Als je ergens een kooi tegenkomt met te grote spijlen dan pak je gewoon een stuk fijn gaas en doet dat eromheen. Daar kan die muis nooit door.

(looprekjes met je wel mee oppassen ik had ooit een hamster die op de een of andere miniet klem kwam te zitten. erg veel bloed enzo gelukkig is hij hersteld en heeft ie het wel overleefd

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')