Een oude Honda Civic (10 jaar oud ofzo) of een nieuwe daewoo Matiz....
Ik zelf ga dan toch voor de echte auto.. de Civic;)
Skua
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 22:35 schreef Skua het volgende:
Met een vriend had ik zonet een discussie over wat je liever voor auto wilt:Een oude Honda Civic (10 jaar oud ofzo) of een nieuwe daewoo Matiz....
Skua
quote:Het gaat idd om een 1.6
Ligt er maar net aan wat voor een civic het is. Als het een beetje civic is (1.6 o.i.d.) dan sowieso een Civic. Alleen als het minder is (instapmodel) dan zou ik voor de matiz gaan. Ook omdat ie jong is, dus weinig onderhoudt, garantie, nieuwe techniek.
quote:VTEC ?
Op donderdag 27 maart 2003 22:44 schreef Skua het volgende:[..]
Het gaat idd om een 1.6
quote:Dan nog: Honda
Op donderdag 27 maart 2003 22:57 schreef Skua het volgende:[..]
Nee dat nou weer niet
Driven by POWER
Heb zelf een civic uit 90 en ben er zeer tevreden over
Waarom?
Stel je hebt die civic gekocht,in 10 jaar tijd is er al vanalles gebeurd met zo'n auto.
Reken dan altijd op diverse dure kosten die eraan kunnen komen zoals:
dynamo,startmoter,koppeling,koppakking,uitlaat,remmen(schijven), en niet te vergeten laswerkzaamheden ivm APK!.
Een nieuwe matiz heeft dit dus gewoon niet!
Eerste 3 jaar garantie,geen APK.
En nog een kleine bijkomstigheid: als je auto totall-loss gereden word,dan krijg je de dagwaarde uitgekeerd van je auto en niet de aankoopwaarde.Bij honda KAN hier nogal een verschil in zitten, de civic is nogal overgewaardeert!(hogere prijs dan de reeele dagwaarde)
Kwalitatief vind ik honda toch beter,maar je kunt eigenlijk geen auto van 10 jaar met een nieuwe vergelijken!
Suc6
quote:Zet er dan ook ff de aanschafprijs,afschrijving,kostprijs per kilometer bij voor het gemak.....
Op vrijdag 28 maart 2003 13:12 schreef slashme het volgende:
zoiets:
[afbeelding]
of zoiets:
[afbeelding]Need i say more??
quote:Aanschaf beide 8000 euro (zoek maar op autotrader)
Op vrijdag 28 maart 2003 13:14 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Zet er dan ook ff de aanschafprijs,afschrijving,kostprijs per kilometer bij voor het gemak.....
Of zijn hier alleen maar mensen met hoge lonen en lage kosten??
quote:Honda maakt zeker betrouwbare motoren! Alleen geeft honda geen 13 jaar garantie op zijn produkten,daar gaat het om!
Op vrijdag 28 maart 2003 13:23 schreef slashme het volgende:[..]
Aanschaf beide 8000 euro (zoek maar op autotrader)
De afschrijving zal voor de matiz zeker niet minder zijn aangezien de civic het zeer goed doet op de occasion markt, de matiz moet zich nog bewijzen.
En kilometer kosten? Honda maakt betrouwbare motoren, van deawoo is dat niet altijd te zeggen.
En wie koopt er nu een auto van het merk dat de E kadett als basis neemt voor een nieuw model.
conclusie: Matiz koop je alleen als je:
- Niks om auto's geeft
- Graag voor lul wilt rijden
- Nooit op de autobaan komt.
Als, en ik zeg nogmaals ALS, je civic van 10 jaar(zie vergelijk)na 1 jaar mankementen gaat vertonen(wat heel normaal is) draait de eigenaar op voor de kosten, bij een NIEUWE,in dit geval Matiz moet de dealer/importeur de kosten dragen.
Je kunt wel heel mooi een sportieve auto gaan vergelijken met een simpel koekblikje, MAAR vergelijk dan ook eens de overige kosten die bij zo'n auto komen!
En deze vallen niet mee, vooral niet met oudere auto's.
Ik rij zelf een BMW, en ik ga hier ook niet vertellen dat deze bijna nix kost!
De kostprijs per kilometer is van de civic ZEKER hoger!
Ik zal eerder 3 jaar de matiz rijden, doorsparen, en over 3 jaar een civic kopen van bijv 3-5 jaar, onder de 100000 km.
Nogmaals dit is geen verwijd maar honda is over het algemeen duurin aanschaf en onderhoud.
Hou daar rekening mee.
quote:Klopt, Honda is ietsjes duur inderdaad, maar wel kwalitatief uitstekend.
Op vrijdag 28 maart 2003 13:39 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Nogmaals dit is geen verwijd maar honda is over het algemeen duurin aanschaf en onderhoud.
Hou daar rekening mee.
Ik heb een Honda scooter, die doet het al 4 jaar!
(Ook opgevoerd geweest, dagelijks gebruik)
Kun je van de meeste Gilera (runners bijv) niet zeggen
quote:offtopic: Zo jij kunt het weten dan.....
Op vrijdag 28 maart 2003 13:49 schreef daNpy het volgende:Ik heb een Honda scooter, die doet het al 4 jaar!
Maar voor 8000 euro heb je een civic uit 99 of 98. Gewoon een 14 honderd. Dan maar een auto van een paar jaartjes ouder waarmee je nog voor de dag kunt komen. Een 10 jaar oude civic van 8000 is veel te veel geld voor zo'n auto.
quote:Wat in hemelsnaam heeft een scooter nou met een auto te maken?
Op vrijdag 28 maart 2003 13:49 schreef daNpy het volgende:[..]
Klopt, Honda is ietsjes duur inderdaad, maar wel kwalitatief uitstekend.
Ik heb een Honda scooter, die doet het al 4 jaar!
Ik heb hier een kawasaki grasmaaier, daarmee ga ik toch ook niet het circuit in assen mee op...
quote:Misschien als het gras gemaaid moet worden op het talut.
Op vrijdag 28 maart 2003 13:55 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Wat in hemelsnaam heeft een scooter nou met een auto te maken?
Ik heb hier een kawasaki grasmaaier, daarmee ga ik toch ook niet het circuit in assen mee op...
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:12 schreef slashme het volgende:[..]
Misschien als het gras gemaaid moet worden op het talut.
quote:ik heb een 94'er civic .. en in 2 jaar alleen een paar nieuwe remblokken nodig gehad (140.000km op de klok)
Op vrijdag 28 maart 2003 13:07 schreef Herr.Flick het volgende:
Persoonlijk vind ik het allebij nix, maar als ik voor die keuze stond, ging ik toch voor de matiz!Waarom?
Stel je hebt die civic gekocht,in 10 jaar tijd is er al vanalles gebeurd met zo'n auto.
Reken dan altijd op diverse dure kosten die eraan kunnen komen zoals:
dynamo,startmoter,koppeling,koppakking,uitlaat,remmen(schijven), en niet te vergeten laswerkzaamheden ivm APK!.Een nieuwe matiz heeft dit dus gewoon niet!
Eerste 3 jaar garantie,geen APK.
En nog een kleine bijkomstigheid: als je auto totall-loss gereden word,dan krijg je de dagwaarde uitgekeerd van je auto en niet de aankoopwaarde.Bij honda KAN hier nogal een verschil in zitten, de civic is nogal overgewaardeert!(hogere prijs dan de reeele dagwaarde)
Kwalitatief vind ik honda toch beter,maar je kunt eigenlijk geen auto van 10 jaar met een nieuwe vergelijken!
Suc6
Voor je het weet heb je gezeik met een auto van 10 jaar oud, en sta je elke maand bij de garage. Kassa! Nieuwe auto zal veel comfortabeler zijn (zelfs een Matiz), modernere techniek en geen APK gezeik.
Natuurlijk, je kunt geluk hebben en nooit pech hebben met die oude Honda, maar voor hetzelfde geld heb je alleen maar problemen.
quote:Dan ken je het merk Honda dus niet. Als het een Frans of Italiaans merk was van 10 jaar oud zou ik het met je eens zijn.
Op vrijdag 28 maart 2003 21:49 schreef StefanP het volgende:
Matiz dus... ook al is hij minder mooi.Voor je het weet heb je gezeik met een auto van 10 jaar oud, en sta je elke maand bij de garage. Kassa! Nieuwe auto zal veel comfortabeler zijn (zelfs een Matiz), modernere techniek en geen APK gezeik.
Natuurlijk, je kunt geluk hebben en nooit pech hebben met die oude Honda, maar voor hetzelfde geld heb je alleen maar problemen.
ook in de benzine zijn ze niet duur , als je redelijk normaal rijd en niet te veel korte stukken dan haal je 1 op 16 / 17 (1.5i motor)
over die franse bakken... ik heb zelf een 205 gti... tis echt een rijders autootje maar sterk en betrouwbaar zijn ze zeker.... ding word in mei 16 jaar oud en heeft nu zo;n 175000 gelopen en heb afgezien van remblokken rondom en een setje handremkabels nog niets vervangen.... en dat terwijl mij rijstyl echt niet autosparend te noemen is.... heb er nu zelf 35000 meegereden en hij bevalt me prima
hangt dus heel veel van de geschiedenis van de auto af....
quote:Honda : Hoge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf....
Op zaterdag 29 maart 2003 01:45 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Dan ken je het merk Honda dus niet. Als het een Frans of Italiaans merk was van 10 jaar oud zou ik het met je eens zijn.
Ook honda heeft nog wel eens een probleem,en jaja, ook met roestvorming!
De franse auto van 10 jaar oud zijn verbijsterend goed! Prijstechnisch interessant.
Neem bijv. maar eens een laguna of een 205,het zijn best wel betrouwbare auto's.
Honda is best een leuk merk maar het is echt niet de beste auto bij uitstek!
Kijk maar eens in de top10 van de betrouwbaarste auto's, ik weet het zo niet uit mijn hoofd maar volgens mij komt de honda daar niet in voor!
Voor iedere hondaliefhebber is dit natuurlijk de beste auto ooit,maar dit heeft alles met de grote liefde voor het merk cq type, en niets met prijs,betrouwbaarheid,restwaarde ect. (is ook niet relevant als je zo'n auto wilt )
Ik ken het merk honda goed, een van mijn vorige werkgevers was dealer van dit merk. 1 ding is honda zeker wel........SPORTIEF!
quote:Een grapje neem ik aan?
Op zondag 30 maart 2003 23:25 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Kijk maar eens in de top10 van de betrouwbaarste auto's, ik weet het zo niet uit mijn hoofd maar volgens mij komt de honda daar niet in voor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |