abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fossiel woensdag 3 januari 2001 @ 20:51:33 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_616878
Ehm misschien een heel klein beetje overdreven. Ik word niet op het moment door een seriemoordenaar die het op 16 jarige meisjes heeft gemut, bedreigd maar er is toch sprake van een probleempje.

Even de situatie uitleggen. Ik zit in de 2e fase en de mensen die dat ooit hebben verzonnen hadden een GRANDIOOS idee. Ze verzonnen (achterover leunend in hun leren stoel) Jaaaaaah we laten de kindertjes NAAST hun reguliere huiswerk voor de moderne talen ook nog allerlei artikelen lezen. Leuk voor hun leesvaardigheid.

En zo gebeurde het. En daarom moet ik EN voor Duits EN voor Engels EN voor Frans 50 pagina's aan artikelen lezen. (50 pagina's PER taal). Engels en Duits zijn niet het probleem, die vakken hoeven pas aan het einde van het schooljaar af te zijn. Maar Frans...the horror.
Het moet maandag ingeleverd worden en ik ben pas op 1/5 de deel. En nu vraag ik jullie om te helpen.

zouden jullie dit ( http://www.nouvelobs.com/dossier_1886/dossier1.html ) en dit ( http://www.nouvelobs.com/archives/nouvelobs_1852/dossier/dossier1.html ) artikel voor mij willen lezen en een samenvatting van 10 a 15 regels willen geven.

Ik weet dat ik het eigenlijk zelf zou moeten lezen en dat ik eerder had moeten beginnen maar ik heb het zo druk dat ik soms echt zit te panieken hoe ik het in godsnaam moet gaan redden met al die extra opdrachten (praktische opdracht hier, tv programma'tje kijken daar).

Dus zouden jullie me alsjealsjealsjealsjeblieft willen helpen?

eeeeeeeeuwig dank

(mochten jullie andere stukjes (met samenvatting) voor me hebben in de catagorie: krant, internet, tijdschrift hebben, graag)

Chick on a mission
pi_616888
Nou help ik graag meisjes van 16 (echt waar!) maar ik kan geen Frans lezen snap er geen snars van....

de wil is er maar of je er iets aan hebt.

  woensdag 3 januari 2001 @ 20:56:58 #3
374 beelzebub
master of disaster
pi_616903
Mon Francais est tres bete.

C'est un grande mal de tete.

pi_616912
hmmm kan je niet helpen...
  woensdag 3 januari 2001 @ 20:59:14 #5
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_616914
quote:
Op 03 januari 2001 20:51 schreef Keroppi het volgende:
zouden jullie dit ( http://www.nouvelobs.com/dossier_1886/dossier1.html ) en dit ( http://www.nouvelobs.com/archives/nouvelobs_1852/dossier/dossier1.html ) artikel voor mij willen lezen en een samenvatting van 10 a 15 regels willen geven.
Helpt waarschijnlijk niet, ik kan het niet vertalen, maar probeer het via AltaVista Translation Service te vertalen. Vertaalt gelijk een hele internetpagina voor je, zodat je het in wat eenvoudigere taal (Engels dus) kunt lezen...

Succes iig en sorry dak nie kan helpen...

* twi is nu echt weg, *poef*

pi_616959

zo zag ik er ongeveer uit na het eerste berichtje...

sorry.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_616980
Ehm... ik moet voor zelf voor maandag nog een stuk of 25 pagina's artikelen voor Engels lezen (daarmee ben ik op de helft). Verder moet ik nog een tekening met een immens werkverslag afmaken. Ik moet een voordracht schrijven en een uiteenzetting. Ik moet een boekje voor Duits lezen. Ik moet een praktische opdracht voor KCV afmaken.

Dus ik denk niet dat ik nog een gaatje heb om je te helpen... sorry.

(Jongen van 16 jaar in de 2e Fase in nood)

It is much easier to be critical than to be correct.
  woensdag 3 januari 2001 @ 21:19:26 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_616989
Je ne parle pas une mot de Francais pas du tout
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_616995
quote:
Op 03 januari 2001 21:16 schreef Meneer_Aart het volgende:


(Jongen van 16 jaar in de 2e Fase in nood)


Same here..

Ik moet nog 3 boeken voor GLO lezen(periode na 1980)en moet nog schrijfdossier Nederlands afmaken.
Ook moet ik nog PO Economie verderwerken; zo'n 50 uur(waarvan nu 18 klaar).
Ook nog PO Geschiedenis; 35 uur(waarvan nu 20 uur klaar).

Dan nog de bijbehorende schrijfdossiers voor Engels, Frans en nog meer crap.

+Handelingsdelencontroles afwerken

Dus nee, ook te weinig tijd om je te helpen.. sorry.

Verbaal genie in love!
  FOK!fossiel woensdag 3 januari 2001 @ 21:37:21 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_617052
Okee, heel erg leuk al die mensen me vertellen dat ze het zelf ook niet snappen maar het is echt een noodsituatie.

Als ik het niet af heb kan ik niet over gaan naar de 6e.

Dus please please please
* Keroppi gooit er maar wat en een charmante blik tegenaan in de hoop dat het helpt.

het hoeft echt geen perfecte samenvatting te zijn. Gewoon even de hoofdlijnen (als ik maar wat heb eigenlijk)

Chick on a mission
  woensdag 3 januari 2001 @ 22:36:33 #11
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_617224
Hier - zoals Twi suggereerde - de link naar de Altavista translation service:

world.altavista.com/

Of het adres invoeren of de tekst zelf. Ik heb het zelf geprobeerd (Frans --> Engels), en het werkt redelijk, zeker geen perfect Engels maar wel begrijpbaar.

[edit]Hij doet maar 1 A4tje ofzo, dus je zult de tekst moeten verdelen en apart vertalen[/edit].

[Dit bericht is gewijzigd door MacBeth op 03-01-2001 22:40]

Down[br]Under
  woensdag 3 januari 2001 @ 22:42:11 #12
5522 aka
was eerst meelezer
pi_617240
sorry

[Dit bericht is gewijzigd door aka op 03-01-2001 22:54]

It didn't matter in the end how old they had been, but that they were girls....
  woensdag 3 januari 2001 @ 23:00:39 #13
3543 HaaiBaai
Beyond the shallow waters
pi_617311
Kan je niet helpen daarmee (je deteste la Francais), maar ik kan wel een echt Keroppi-poppetje voor je meenemen vanuit de VS...
Ik liep hier in een mall en ineens zag ik een bekende naam... ;-)
Ze hadden daar alleen de kat en nog iets, geen kikker nog gevonden. Maar ik blijf zoeken...

C u from St. Louis, Missouri

Am I to blame for U being U? - Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen
  FOK!fossiel woensdag 3 januari 2001 @ 23:51:33 #14
1455 Keroppi
kool kikker
pi_617514
quote:
Op 03 januari 2001 22:36 schreef MacBeth het volgende:
Hier - zoals Twi suggereerde - de link naar de Altavista translation service:

world.altavista.com/


Het werkt inderdaad wel heel erg goed. Maar deze hele opdracht blijft onzin in mijn ogen
Chick on a mission
pi_617520
quote:
Op 03 januari 2001 23:51 schreef Keroppi het volgende:
Het werkt inderdaad wel heel erg goed. Maar deze hele opdracht blijft onzin in mijn ogen
Alles van de 2e-fase is onzin!
Verbaal genie in love!
  donderdag 4 januari 2001 @ 00:53:06 #16
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_617657
quote:
Op 03 januari 2001 23:51 schreef Keroppi het volgende:
Het werkt inderdaad wel heel erg goed.
Bij nader inzien eigenlijk niet. Als je een tekst invoert stopt 'ie na een witregel. Bij een webpagina doet hij maar een beperkt deel. De enige manier om dus een lange tekst (met uiteraard witregels) te vertalen is die op te delen in kleine html pagina's, die on-line zetten en dan vertalen... Of mis ik iets? Iemand een betere oplossing?
quote:
Maar deze hele opdracht blijft onzin in mijn ogen
Groot gelijk, over een paar jaar haalt iedereen zoiets door een vertaler.

Gelukkig ben ik net aan de 2e fase ontsnapt . Ik kan je overigens niet helpen met Frans (), een beta moet daar niks van hebben.

Down[br]Under
pi_617742
Bonjour Mademoiselle (ou bonne-nuit),

Hierbij een samenvatting van het eerste artikel ('Climat Ce qui nous attend'). Ben in een ietwat melige stemming (nou ja, ietwat...?). Waarschijnlijk moet je er daarom wel iets aan schaven, tenzij je docenten gevoel voor humor hebben. Maar dat zal wel niet als je al dat fasen-gedoe door je strot geduwt krijgt.

Komt 'ie:
’T is pokkeweer in de Alpen. Iedereen die z’n centjes met tourisme moet verdienen is boos op de politici, die maar niet kunnen verhinderen dat het klimaat steeds warmer wordt (broeikaseffect dus). Helemaal bovenin de bergen, da’s niet het probleem, daar ligt altijd wel sneeuw. Maar op lagere hoogtes, daar regent het alleen maar. En stormen dat het er doet! En dat komt allemaal door de temperatuur die maar stijgt en stijgt. En niemand die er iets aan doet: het Den-Haag-Effect (klimaatconferentie 2000); niemand wil iets van zijn of haar welvaart afgeven. En de zeespiegel stijgt merkbaar, het regent en het stormt, allemaal milieurampjes in mini-formaat. En da’s ook niet leuk voor Nederland, dat overal maar zand vandaan moet slepen om zijn dijken op te hogen. Stel je voor dat de golfstromen van richting zouden veranderen, wat moeten we dan (red.: het El-Nino-effect)? Kijk maar wat er in Bangladesh gebeurt. Als de zeespiegel ook maar 30cm zou stijgen, dan kost dat het land 20% van haar BBP (red.: denk tenminste dat ‘PIB’ bruto binnenlands product o.i.d. betekent), en stijgt de zeespiegel een meter dan wordt het land 20% kleiner. En dat heeft Bangladesh mede te danken aan haar buren, India en China, die steenkool stoken alsof het een lieve lust is. Gelukkig willen ze inmiddels wel op gas overstappen. Maar in China hebben ze tegenwoordig de auto ontdekt. Ja, die Chinezen interesseert het niet als door hun vervuiling aan de andere kant van de wereld een milieurampen plaatsvinden. Een erg menselijk trekje overigens, dat egoïsme (red.: nee, Fransen hebben dat helemaal niet). En dan smelten de ijskappen ook nog ‘ns (red.: het kan niet op)! Diersoorten sterven uit door het veranderende klimaat, en drie-kwart van de bevolking leeft tot overmaat van ramp dicht bij zee. Geleerden zeggen dat de zeespiegel in de 20-ste eeuw maar 50 cm is gestegen, dus het valt wel mee. Maar als de ijskappen op Groenland smelten komt er 6m bij, en als de ijskappen op Antartica smelten dan komt er nog eens 40m bij! Tot zover lijkt Antartica zich goed te houden, maar hoe lang nog?

Als je al niet depressief van Frans wordt, dan wel van de inhoud van het stuk...
Ik zal dan ook niet het tweede artikel vertalen, maar ga al dit leed eerst maar eens verwerken. En anders zou het leereffect voor jou toch ook helemaal teniet gaan, n'est pas?

Succes ermee.

  donderdag 4 januari 2001 @ 02:13:01 #18
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_617757
*applaus*
Down[br]Under
  donderdag 4 januari 2001 @ 03:49:06 #19
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_617854
Uhhhh ik ben altijd al slecht geweest in samenvattingen, maar hierbij een poging:

Climat Ce qui nous attend

Ervan uitgaande dat het broeikaseffect doorzet, krijgen dorpen in de Franse wintersportgebieden het in 2050 moeilijk met het warmer worden van het klimaat en de dus uitblijvende sneeuw. Al aan het eind van de twintigste eeuw kon men voorspellen dat dit zou gebeuren, maar de politici waren niet bereid de uitstoot van gassen te beperken ten koste van de economie.

Andere gevolgen zijn de toename van ernstige stormen en onweersbuien, de constante overstromingen, zowel door de zee als door rivieren, ziektes overgebracht door insecten in de drassige gebieden, huizen die door de zee worden opgeslokt, polders in Nederland die verdwijnen en mogelijk een nieuwe ijstijd als de warme golfstroom zal ophouden te bestaan. Landen moeten het gebruik van auto’s beperken, zeker wanneer men geen auto op brandstofcel kan betalen. Wanneer het zo doorgaat zal een vijfde van Bangladesh verloren gaan, en zullen diersoorten als de ijsbeer uitsterven.

Maar wat zal er gebeuren als de ijsbergen van Groenland en die in de Atlantische Oceaan zullen smelten en de zee in totaal 46 meter doen stijgen? Hoe lang kan het nog goed gaan?

------------

Les nouveaux bourgeois

De hippies van weleer zijn de nieuwe middenklasse geworden, zelfs al willen ze zo niet genoemd worden. Ze wil niet behoren tot een groep, maar bestaat uit individualisten. Die willen, in tegenstelling tot de oude middenklasse, zich blijven verbazen en willen zichzelf leren kennen door platgetreden paden te vermijden.

Eigenlijk zijn ze rijk geworden zonder daar veel voor te doen. In tegenstelling tot hun ouders hoefden ze niet in oorlogen te vechten, maakten makkelijk carrière en werden zelfs in de crisisjaren rijker. Nu bewonen ze dure huizen en appartementen in Parijs, geven veel geld uit om die in hun eigen stijl in te richten, en om hun leven op hun eigen, actieve en kosmopolitische manier te leven.

Met het verstrijken van hun jeugd krijgen de leden van de nieuwe middenklasse het echter moeilijker. Ze begrijpen de jongeren niet meer, verwerpen hun cultuur en proberen het gebrek aan begrip goed te maken met geld en ervaring. Ze begrijpen de nieuwe opkomende managers niet meer, en het veranderende wereldbeeld die zij met zich meebrengen. De zakenwereld om hun heen wordt harder en moeilijker. Ze lijken gevangen in hun werk, maar doen hun best te blijven ontsnappen. De wereld veranderen lijkt echter minder belangrijk geworden dan het behouden van het eigen comfort.

En zo blijkt de nieuwe middenklasse aanmerkelijk burgerlijker dan ze 30 jaar geleden ooit had kunnen denken.

--------

Van de eerste ben ik redelijk zeker, maar de tweede was aanmerkelijk moeilijker en is ook een tikkie te lang geworden. Als iemand daar z'n tanden nog op wil stukbijten..... be my guest.

Ennuh Kikkertje: volgende keer beter plannen en minder icq'en he?

[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing op 04-01-2001 03:50]

pi_617887
Hulde, je hebt er duidelijk meer kaas van gegeten dan ik....
pi_617925
Wat wil je, als je als kokin in Frankrijk gewerkt hebt
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 4 januari 2001 @ 04:59:43 #22
374 beelzebub
master of disaster
pi_617934
quote:
Op 04 januari 2001 04:52 schreef DIGGER het volgende:
Wat wil je, als je als kokin in Frankrijk gewerkt hebt
Na drive-inns hebben ze daar kok-inns?
Ff een paar maanden een kok invliegen/rijden?
  donderdag 4 januari 2001 @ 05:07:43 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_617940
quote:
Op 04 januari 2001 04:59 schreef beelzebub het volgende:
Na drive-inns hebben ze daar kok-inns?
Ff een paar maanden een kok invliegen/rijden?
Nee Beelze, een kok-inn is zo'n restaurant langs de snelweg met een microfoontje waar je langs rijdt, aangeeft wat voor kok je wilt hebben, verder rijdt en je bestelling op je passagiersstoel afgeleverd krijgt. Blond, rood, brunette, you name it, they've got it......
  donderdag 4 januari 2001 @ 05:10:13 #24
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_617941
quote:
Op 04 januari 2001 04:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hulde, je hebt er duidelijk meer kaas van gegeten dan ik....
Brie dan toch wel he?

Maar ik had de eerste al af toen ik jouw post zag, dus heb 'm er ook maar bij gezet. Als Kikkertje een combi maakt van die twee van ons, heeft ze vast een geweldige samenvatting

pi_617943
quote:
Op 04 januari 2001 05:07 schreef Gaoxing het volgende:
Nee Beelze, een cock-inn is zo'n restaurant langs de snelweg met een microfoontje waar je langs rijdt, aangeeft wat voor kok je wilt hebben, verder rijdt en je bestelling op je passagiersstoel afgeleverd krijgt. Blond, rood, brunette, you name it, they've got it......
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 4 januari 2001 @ 22:01:38 #26
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_620874
Hulp uit China
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_620909
Zeggeh, dit onthoud ik.. als ik ooit nog een keer hulp nodig heb
It is much easier to be critical than to be correct.
  donderdag 4 januari 2001 @ 22:25:16 #28
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_620967
quote:
Op 04 januari 2001 22:11 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zeggeh, dit onthoud ik.. als ik ooit nog een keer hulp nodig heb
Kan jij wel een even charmante blik als Keroppi trekken?
Down[br]Under
  FOK!fossiel vrijdag 5 januari 2001 @ 16:19:22 #29
1455 Keroppi
kool kikker
pi_623554
quote:
Op 04 januari 2001 22:25 schreef MacBeth het volgende:
Kan jij wel een even charmante blik als Keroppi trekken?
Haha vast niet
Chick on a mission
pi_624063
Ach, voor een vette, intens gemene grijns doe ik het ook!
pi_626231
Hoest afgelopen Keroppi?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  zaterdag 6 januari 2001 @ 14:58:17 #32
8774 Vrok
rare kikker!
pi_626241
quote:
Op 06 januari 2001 14:55 schreef Catootje het volgende:
Hoest afgelopen Keroppi?
Jah daar bennik nou oo kwelles benieuwd naar...
  zaterdag 6 januari 2001 @ 15:11:43 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_626289
Anders ik wel
pi_626294
quote:
Op 04 januari 2001 22:11 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zeggeh, dit onthoud ik.. als ik ooit nog een keer hulp nodig heb
Ik kan alleen Engels, en psychologie, pedagogie..maar daar hebbie niks aan...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  FOK!fossiel zondag 7 januari 2001 @ 13:38:44 #35
1455 Keroppi
kool kikker
pi_628401
quote:
Op 06 januari 2001 14:55 schreef Catootje het volgende:
Hoest afgelopen Keroppi?
Nou dankzij Gao's geweldige samenvattingen heb ik het formulier(je moet een heel formulier invullen over de tekst) ingevuld. En ik ben bijna klaar met de rest van m'n teksten.

Oja, gaoxing, ik heb je teksten iets aangepast want ik geloof dat m'n lerares wel wantrouwig zou worden wanneer ze een zin zoals: "de platgetreden paden betreden" zou lezen

Chick on a mission
  zondag 7 januari 2001 @ 14:48:00 #36
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_628603
quote:
Op 07 januari 2001 13:38 schreef Keroppi het volgende:
Oja, gaoxing, ik heb je teksten iets aangepast want ik geloof dat m'n lerares wel wantrouwig zou worden wanneer ze een zin zoals: "de platgetreden paden betreden" zou lezen
Sorry
pi_633961
quote:
Op 07 januari 2001 13:38 schreef Keroppi het volgende:

Oja, gaoxing, ik heb je teksten iets aangepast want ik geloof dat m'n lerares wel wantrouwig zou worden wanneer ze een zin zoals: "de platgetreden paden betreden" zou lezen


Hoezo? je kan goed schrijven hoor, vind ik iig. Had best leuk gestaan onder het mom van 'Keroppi schiet uit haar slof' oid.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')