abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 maart 2003 @ 13:55:49 #1
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_9230679
Veel mensen blijken het calamiteitenfonds te bellen, omdat ze niet meer naar Turkije af durven te reizen voor vakantie:

http://reiskrant.nl/nieuws/?url=reisnws.calamiteitenfonds.reis.html

Het overgrote deel van de vakantiegangers zit aan de westkust van Turkije, 500 tot 1000 km. van Irak.

Wanneer je van mening bent dat je daar niet veilig zit, dan zeg je impliciet dat Irak je daar kan treffen dmv raketten of abc wapens. Hiermee zeg je dus ook dat Amerika gelijk heeft dat Irak deze wapens heeft, en dus geef je Amerika een legitieme reden om aan te vallen.

Andersom gaat de redenatie natuurlijk ook op. Als je van mening bent dat Irak geen wapens heeft, en dat Amerika geen reden tot aanvallen heeft, behalve olie, dan moet je ook niet zeuren en kun je gerust in Turkije op vakantie.

Als je wilt annuleren omdat je bang bent dat je je in de gevarenzone bevindt, dan moet je ook achter Amerika gaan staan. Of niet?

  Moderator woensdag 19 maart 2003 @ 13:57:31 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9230709
better safe then sorry

nee dus

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 maart 2003 @ 13:57:38 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_9230710
Je kan je vakantie ook om andere oorlogsgerelateerde redenen willen anuleren dan puur de angst om fysiek geraakt te worden.

Ik zou me bv. als westerling in een moslimland (Indonesië) niet al te veilig voelen, ook al zou zo'n land ver buiten het breik van welk wapen van wie dan ook liggen.

  woensdag 19 maart 2003 @ 13:57:39 #4
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_9230712
Deze redenatie slaat kant nog wal!
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  woensdag 19 maart 2003 @ 14:04:49 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_9230888
Hmmm, ik ga (als het goed is) komende zondag voor een studiereis naar Turkije (Istanboel). Alhoewel ik zelf niet echt bang ben dat er iets zal gebeuren kan ik de angst zeker wel begrijpen.

Trouwens, mijn docent heeft al gezegd dat indien Amerika aanvalt hij zeker niet naar Turkije gaat (we hebben een tussenstop in het midden van Turkije ergens ). Alleen krijgen we dan niet ons geld terug omdat er geen negatief reisadvies geldt.

Hopelijk lapt school (HvU) het dan. Die 271 euro wil ik dan wel terug zien

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_9230936
Artikel uit de Volkskrant van vandaag...
quote:
Reisbranche dumpt goedkope reizen Turkije

AMSTERDAM - Reisorganisaties dumpen vakanties in Turkije wegens een gebrek aan belangstelling. Deze week biedt D-reizen een weekje Alanya aan voor 149 euro. Die prijs is inclusief appartement, vliegticket en luchthavenbelasting van vijftig euro. Een vergelijkbare aanbieding van 99 euro is al uitverkocht.

De grote touroperators zitten in hun maag met duizenden stoelen en hotelkamers in Turkije die zij afgelopen najaar hebben ingekocht. Juist voor deze zomer hebben zij extra veel gekocht, omdat Turkije dit jaar voor het eerst aartsrivaal Spanje zou inhalen als populairste vliegbestemming. Een deel van die contracten kan niet worden geannuleerd.

Hotels en appartementencomplexen aan de Turkse Rivièra, blijkt uit telefonische rondgang, kampen met een stagnatie van het aantal boekingen. 'De mensen willen niet richting Scud-raket', zegt een woordvoerster van reisorganisatie Thomas Cook (Neckermann, Vrij Uit). Haar organisatie biedt last-minute reizen aan tegen kostprijs. 'Dat is ongeveer tweehonderd euro voor een week Turkije.'

Sommige touroperators duiken daar nog onder. Oad, naar eigen zeggen marktleider in reizen naar Turkije, relativeert de spectaculairste prijzen. 'Het gaat vaak om een paar stoelen die meteen weg zijn.' Reisbureau D-reizen, vorig jaar goed voor ruim 1 miljoen boekingen, verzekert echter voldoende koopjes te hebben.

Fysieke en financiële risico's zijn volgens de aanbieders beperkt. De populairste Turkse badplaatsen, onderstreept ieder reisbureau, liggen ruim duizend kilometer van de Iraakse grens. De Al-Abbas-raket reikt niet verder dan 950 kilometer. Mocht het zogeheten Calamiteitenfonds, een samenwerkingsverband van reisbranche en overheid, een negatief reisadvies afgeven, dan krijgt de klant zijn geld terug.

Vorig jaar boekten 590 duizend Nederlanders een vliegvakantie naar Turkije, terwijl 620 duizend voor Spanje kozen. De eerste bestemming groeide echter 22 procent, terwijl de laatse 6 procent verloor. Zich baserend op deze cijfers, kocht bijvoorbeeld Oad 10 procent extra stoelen en bedden voor Turkije. De concurrentie, signaleert Oad-directeur Geert-Willem Boven, was zelfs net bezig met een inhaalslag.

Nog steeds vertrekt zo'n half miljoen Nederlanders naar de Turkse zon, maar de verwachte groei blijft uit. Ondanks het aanbieden van alternatieven bloeien Spaanse en Portugese bestemmingen weer op. De terugval in boekingen stemt somber over de resultaten van de branche dit jaar. Grote touroperators kondigen gedwongen ontslagen aan of verplichte arbeidstijdverkorting.


http://www.volkskrant.nl/economie/1048054864808.html


  woensdag 19 maart 2003 @ 14:07:08 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9230940
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 13:55 schreef Coelho het volgende:
Veel mensen blijken het calamiteitenfonds te bellen, omdat ze niet meer naar Turkije af durven te reizen voor vakantie:

http://reiskrant.nl/nieuws/?url=reisnws.calamiteitenfonds.reis.html

Het overgrote deel van de vakantiegangers zit aan de westkust van Turkije, 500 tot 1000 km. van Irak.

Wanneer je van mening bent dat je daar niet veilig zit, dan zeg je impliciet dat Irak je daar kan treffen dmv raketten of abc wapens. Hiermee zeg je dus ook dat Amerika gelijk heeft dat Irak deze wapens heeft, en dus geef je Amerika een legitieme reden om aan te vallen.

Andersom gaat de redenatie natuurlijk ook op. Als je van mening bent dat Irak geen wapens heeft, en dat Amerika geen reden tot aanvallen heeft, behalve olie, dan moet je ook niet zeuren en kun je gerust in Turkije op vakantie.

Als je wilt annuleren omdat je bang bent dat je je in de gevarenzone bevindt, dan moet je ook achter Amerika gaan staan. Of niet?


Dit slaat als een lul op een drumstel

Misschien moet je je eens wat verdiepen in de verschillende bevolkingsgroepen, en de plannen die Turkije zou hebben wanneer Irak wordt aangevallen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 19 maart 2003 @ 14:21:06 #8
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_9231267
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 14:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit slaat als een lul op een drumstel

Misschien moet je je eens wat verdiepen in de verschillende bevolkingsgroepen, en de plannen die Turkije zou hebben wanneer Irak wordt aangevallen.


Ik hou er wel van om een discussie los te maken. Heb niet gezegd dat het mijn persoonlijke mening is. Ik weet wat Turkije van plan is (Noord Irak annexeren om de Koerden rustig te houden), en ik snap ook wel dat er meer is dan alleen maar wapens.

Reden dat ik tot deze redenatie kwam is dat ik vanmorgen iemand sprak die zaterdag wil gaan demonstreren omdat ze vindt dat Amerika onterecht Irak aanvalt, omdat er helemaal niet bewezen is dat ze foute wapens hebben, maar die wel haar vakantie zou willen annuleren omdat ze bang is voor een aanval met Scuds. De eerste Scud die omhoog gaat bewijst meteen het gelijk van Amerika.

  woensdag 19 maart 2003 @ 14:54:57 #9
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9232125
Ik zou gewoon gaan, alsof Saddam op Bodrum zou schieten... denk eerder op Ankara of de leger eenheden in het Oosten van Turkije.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator woensdag 19 maart 2003 @ 14:59:00 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9232230
of Tel Aviv
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 maart 2003 @ 15:00:56 #11
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9232278
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 14:59 schreef sp3c het volgende:
of Tel Aviv
Ja
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 19 maart 2003 @ 15:01:39 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9232298
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 14:21 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik hou er wel van om een discussie los te maken. Heb niet gezegd dat het mijn persoonlijke mening is. Ik weet wat Turkije van plan is (Noord Irak annexeren om de Koerden rustig te houden), en ik snap ook wel dat er meer is dan alleen maar wapens.

Reden dat ik tot deze redenatie kwam is dat ik vanmorgen iemand sprak die zaterdag wil gaan demonstreren omdat ze vindt dat Amerika onterecht Irak aanvalt, omdat er helemaal niet bewezen is dat ze foute wapens hebben, maar die wel haar vakantie zou willen annuleren omdat ze bang is voor een aanval met Scuds. De eerste Scud die omhoog gaat bewijst meteen het gelijk van Amerika.


Je hebt in principe gelijk.

Maar:
Op verdenkingen een oorlog starten/steunen of op verdenkingen een vakantie annuleren is iets totaal anders.

En Irak hoeft niet mvw's te hebben om je bedreigd te voelen in Turkije.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9232360
Ik vind de geografische kennis van de Nederlanders echt zielig. De afstand van de Iraakse grens tot de toeristische westen is 1000 km. Dat is net zo ver als Nederland tot Bosnie.

En alsof Saddam raketten gaat afvuren naar Turkije

pi_9233398
Ik heb vorige week geboekt voor Turkije in juni (Bodrum).

Da's net zo ver van de grens met Irak als van hier naar Madrid...

Als je Kos of Rhodos neemt, die liggen er praktisch naast! En daar hoor je niemand over... Terroristen kunnen ook een bootje nemen, en raketten vliegen zo ietsje verder...

Maar dat risico heb je met de ETA in Spanje, en Cyprus is ook wat gespannen. Blijf gewoon rustig bladeren in je reisgids, en als er vanaf mei nog oorlog is (kan 't me niet voorstellen) dan krijg je je geld terug. Aan de andere kant zie ik het wel zitten, lekker rustig naar Turkije zonder al teveel Nederlandse herrieschoppers....

pi_9233499
Ik ga nog steeds hoor, kan me niet zo heel veel zorgen maken over een mogelijke aanval. Het is MIJN vakantie en de gevolgend zie ik dan wel. Denk er misschien te makkelijk over, maar hoe het loopt zien we dan wel.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  woensdag 19 maart 2003 @ 15:55:18 #16
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_9233893
Ik ga over twee weken na Turkije. Er is geen negatief reisadvies en ik denk ook niet dat die er komt. Bovendien moet ik gewoon naar m'n verloofde, als ik niet ga dan ben ik zeker dood.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  woensdag 19 maart 2003 @ 16:16:55 #17
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_9234509
Ach ja Ankara en Tel Aviv en Jeruzalem enzo zijn gevaarlijker dus wat maakt het uit... waar ben je bang voor denk ik soms...

Gewoon gaan, niet zeuren

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')