abonnement Unibet Coolblue
pi_9213881
En we gaan weer on point en fresh verder.

Voor je recensies: Hip Hop Album Recensies

Voor de rest: dit topic dus .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_9214028
Ok, goede titel, lekker old skool ook
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9219147
Okay dan !
Ik meld me weer !
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_9219804
Alle nominaties zijn binnen, morgen kan iedereen stemmen

Het Grote Hiphop Tournament

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9220004
Is er trouwens al iemand die een gefundeerde mening heeft over het nieuwe album van de Osdorp Posse ? Toen ik nog jong en wild was (zei de 17jarige) was ik idolaat van Def P, maar heb het het laatste jaar niet echt meer gevolgd hoe het met de OP eraantoeging. Alas ! Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe album.

.

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_9220682
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:22 schreef AudreyHepburn het volgende:
Is er trouwens al iemand die een gefundeerde mening heeft over het nieuwe album van de Osdorp Posse ? Toen ik nog jong en wild was (zei de 17jarige) was ik idolaat van Def P, maar heb het het laatste jaar niet echt meer gevolgd hoe het met de OP eraantoeging. Alas ! Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe album.

.


De wijze 22 jarige zal dan maar eens spreken

Ikzelf was helemaal weg van vlijmscherp en afslag osdorp en met die stijl heeft het niet meer veel te maken. Het is opzich geen slecht cd, maar het thema is in het begin wel een beetje eentonig (wij tegen de rest!) maar de beats zijn wel lekker hard, geen miskoop, maar ook niet de plaat van het jaar

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 19 maart 2003 @ 23:53:57 #7
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9247483
persoonlijk luister ik niet veel nederhop , Osdorp klinkt wel aardig , en sommige andere artiesten ook , toch vinnik het behoorlijk amateuristisch klinken (wat ik bijvoorbeeld niet heb met UK of franse hiphop , al helemaal niet met de meer 'underground' hiphop uit de VS) eerste albums van Osdorp waren aardig tot goed , maar de laatste 2 albums vonnik toch echt zwaar tegenvallen , een beetje voortborduren ophetzelfde , maarja als je daar geld mee kunt verdienen....
  donderdag 20 maart 2003 @ 12:28:04 #8
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9255971
quote:
Nog een dope Engelse emcee: MC Uptown, bekend van de underground anthem 'Dope on Plastic' (met één van de vetste loops uit die tijd!).
Engels? Hmm... ik weet niet beter of Uptown (idd 'dope on plastic' en 'it's my turn') is Amerikaans (kameraard heeft 12", ik mail 'm wel ff).

Ken je MWALK ook? Is producer en heeft een album gedropt ('89) met diverse rappers (Funkyfresh, Double J etc).

quote:
Checkte altijd dat programma op de BBC, met die geflipte Normski. Yep, those were the days...
Ik luisterde altijd naar BFBS met Tim Westwood (heb ik nog veel tapes van); Ice T live, Ultra live en veeeeeel freshe mixen
quote:
PS: Cosmick, hoe oud ben je eigenlijk?Je kent echt veel oude shit man! Ik ben zelf 28.
Ik word over drie maanden 32. Luister vanaf 82 hiphop (maar ook andere muzieksoorten hoor). Heb in de 80's nog PE en zelfs Justice met DMX gezien
pi_9256028
Cosmick, ik wilde je nog ff bedanken voor die oude 2 Outta Millions tracks, klinken erg lekker moet ik zeggen

Stonden ze ook niet op "This Is What You Want", een verzamelaar met toendertijd nederlandse underground groepen?

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  donderdag 20 maart 2003 @ 12:36:55 #10
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9256148
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Cosmick, ik wilde je nog ff bedanken voor die oude 2 Outta Millions tracks, klinken erg lekker moet ik zeggen
Thanks man! Ik heb er nog veel meer, ook veel dj-tracks enzo van mij.
Zal vanavond wel ff wat tracks online gooien m'n site (geen spam)
quote:
Stonden ze ook niet op "This Is What You Want", een verzamelaar met toendertijd nederlandse underground groepen?
Nee, deze tracks zijn nooit uitgebracht. Destijds demo opgenomen bij 't Popfront (RIP) in Zwolle. Alle beats en samples zijn overigens gemaakt op een Amiga 500.
pi_9256198
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:36 schreef cosmick het volgende:


Nee, deze tracks zijn nooit uitgebracht. Destijds demo opgenomen bij 't Popfront (RIP) in Zwolle. Alle beats en samples zijn overigens gemaakt op een Amiga 500.


Ik bedoelde 2oom , wel tof dat je trouwens onuitgebrachte dingen toch op het net zet, geen copyright problemen hoop ik?

Edit: Coole Site trouwens

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9256357
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Nog een dope Engelse emcee: MC Uptown, bekend van de underground anthem 'Dope on Plastic' (met één van de vetste loops uit die tijd!).
--------------------------------------------------------------------------------

Engels? Hmm... ik weet niet beter of Uptown (idd 'dope on plastic' en 'it's my turn') is Amerikaans (kameraard heeft 12", ik mail 'm wel ff).
Ken je MWALK ook? Is producer en heeft een album gedropt ('89) met diverse rappers (Funkyfresh, Double J etc).

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Checkte altijd dat programma op de BBC, met die geflipte Normski. Yep, those were the days...
--------------------------------------------------------------------------------

Ik luisterde altijd naar BFBS met Tim Westwood (heb ik nog veel tapes van); Ice T live, Ultra live en veeeeeel freshe mixen
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
PS: Cosmick, hoe oud ben je eigenlijk?Je kent echt veel oude shit man! Ik ben zelf 28.
--------------------------------------------------------------------------------

Ik word over drie maanden 32. Luister vanaf 82 hiphop (maar ook andere muzieksoorten hoor). Heb in de 80's nog PE en zelfs Justice met DMX gezien


Damnz, over Uptown heb je gelijk man! Amerikaanse emcee, tuurlijk! Shame on me...

Oh ja, Crown Rulers, ken je die? Was ook wel dope...

MWALK ken ik niet man. Jij hebt echt een encyclopedisch geheugen gozer! Dacht dat ik veel kende... Die Westwood shows zijn idd wreed. Moet zeggen dat ik de Dutchmasters show met Mental Kees, II Tall en Know How wel een erg goede Nederlandse tegenhanger vond. Wat zou die Mental Kees vandaag de dag eigenlijk doen? Lekkere lauwe humor die gast altijd!

Just Ice met DMX? Cold gettin' dumb! Brings back some good memories. 'In the jungle' met KRS-ONE, ook dope!

Gezien jouw affiniteit met hiphop, zijn er ook Nederlandse crews met wie je 'down' was? Back in the days kwam ik regelmatig in Breda, waar ik weleens chillde met Skate the Great, MC Jean en MC Orlando. Een intensievere relatie heb ik onderhouden met de Family Jewels. Die ene donkere rapper van hun (Kidcaine) was een maat van me. Helaas het contact verloren.

Ikzelf heb wel wat shit geproduceerd, maar meer voor mezelf dan om uit te brengen of zo. Eastcoast flava. Heb ooit bijna een track opgenomen met Shyrock, maar dat bouncte op het laatste moment (je kent ze wel, van die lekkere vage muziekafspraken)...

Out...

AA

MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_9256829
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:47 schreef AboruAsli het volgende:
Wat zou die Mental Kees vandaag de dag eigenlijk doen? Lekkere lauwe humor die gast altijd!
Hij is daarna iig voor de Power Unlimited (games-mag) gaan schrijven en had een eigen hiphoplabel (Top Notch). Zover ik weet is hij daar nog eigenaar of wat dan ook van. Voor de PU schrijft hij al heel lang niet meer..
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  donderdag 20 maart 2003 @ 13:29:32 #14
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9257329
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:39 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik bedoelde 2oom , wel tof dat je trouwens onuitgebrachte dingen toch op het net zet, geen copyright problemen hoop ik?
Edit: Coole Site trouwens
2oom hebben wel dingen uitgebracht maar zonder mij. Ik verliet in 1991 de groep om me op breakbeat te storten..

EN tja, copyright... ik moet wel ff met Laquatel overleggen of ie 't goed vind dat ik meer tracks online ga gooien trouwens.

  donderdag 20 maart 2003 @ 13:40:08 #15
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9257592
quote:
MWALK ken ik niet man. Jij hebt echt een encyclopedisch geheugen gozer!
Nah, haha, valt wel mee. Misschien leef ik in 't verleden, maar dagelijks laat ik 's avonds wat ouwe krakers onder het genot van een pintje de revue passeren.
quote:
Gezien jouw affiniteit met hiphop, zijn er ook Nederlandse crews met wie je 'down' was?
Ja, echt down... . heb wel veel groepen live gezien; goed (leuk om naar te kijken en luisteren) vond ik bijv.

2 Brothers in Business (MC Ten & DJ FIX)
Funky Tribe
Cold 45
D.A.M.N.
24K

Daarnaast vind ik 'pick up the pieces' van Tony Scott (..) door de cuts van DJ Fix errug goed, Domino natuurlijk, Fixomatic ('hurt 'em baaaad').

Meer recenter werk; Select Personnel's 'dutch superstars' vind ik erg goed (LaQuatel ).

quote:
Ikzelf heb wel wat shit geproduceerd, maar meer voor mezelf dan om uit te brengen of zo. Eastcoast flava. Heb ooit bijna een track opgenomen met Shyrock, maar dat bouncte op het laatste moment (je kent ze wel, van die lekkere vage muziekafspraken)...
Ow, maak je nog steeds muziek? Ik nog wel hier en daar.. beats; a la DJ Shadow.. veel cuts enzo... maar 's wat online gooien

--

P's

pi_9258205
Wassup peepz. Ja ik denk ik meld me gewoon ff. dit ff snel doorgelezen, niet intensief. Is The Jump Off al vol? Ik heb niet zo heel veel verstand van al die computershit. Wel weer een dope titel, props!!
Ill Coimmunication is......................... de naam zegt het Ill. Heel vaak geluisterd dat album. Spreek jullie later.

Peace!

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_9258477
Hey Cosmick,
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
MWALK ken ik niet man. Jij hebt echt een encyclopedisch geheugen gozer!
--------------------------------------------------------------------------------

Nah, haha, valt wel mee. Misschien leef ik in 't verleden, maar dagelijks laat ik 's avonds wat ouwe krakers onder het genot van een pintje de revue passeren.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Gezien jouw affiniteit met hiphop, zijn er ook Nederlandse crews met wie je 'down' was?
--------------------------------------------------------------------------------

Ja, echt down... . heb wel veel groepen live gezien; goed (leuk om naar te kijken en luisteren) vond ik bijv.
2 Brothers in Business (MC Ten & DJ FIX)
Funky Tribe
Cold 45
D.A.M.N.
24K

Daarnaast vind ik 'pick up the pieces' van Tony Scott (..) door de cuts van DJ Fix errug goed, Domino natuurlijk, Fixomatic ('hurt 'em baaaad').

Meer recenter werk; Select Personnel's 'dutch superstars' vind ik erg goed (LaQuatel ).

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Ikzelf heb wel wat shit geproduceerd, maar meer voor mezelf dan om uit te brengen of zo. Eastcoast flava. Heb ooit bijna een track opgenomen met Shyrock, maar dat bouncte op het laatste moment (je kent ze wel, van die lekkere vage muziekafspraken)...
--------------------------------------------------------------------------------

Ow, maak je nog steeds muziek? Ik nog wel hier en daar.. beats; a la DJ Shadow.. veel cuts enzo... maar 's wat online gooien


Hmmm, jij noemt die Laquatel al een paar keer. Die gozer van 2 outta Millions he? Ik weet dat 'ie regelmatig met die maat van mij (Kidcaine) in de trein zat en dat ze dan een beetje gingen freestylen en zo. Lachen man! Die gozer is toch een Indo? Heb die EP van die gasten, flexe shit.

Ik maak momenteel geen muziek meer, geen tijd. Maar ik moet zeggen dat het wel weer begint te jeuken! Misschien binnenkort toch maar weer een beat bouwen. Hetgeen wat mij demotiveert is dat je wel een beat kan gaan maken, maar dat je er toch geen fuck mee kan doen. Ik gooide er meestal een acapella onder van een Amerikaanse rapper, zodat ik iig zeker wist dat er een vette rap onder m'n beat kwam te staan!

Peace!

AA

P.S.: D.A.M.N. en 24K waren idd de shit! Heb je Phat Pockets wel eens gecheckt? Is een project van de dj van Family Jewels en L-Rock. Ook wel cool hoor!

MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  donderdag 20 maart 2003 @ 14:18:28 #18
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9258633
quote:
Hmmm, jij noemt die Laquatel al een paar keer. Die gozer van 2 outta Millions he?
Eh.. ja, ik zat tot 1991 in 2OOM (dj mastamove) ... vandaar.
pssss... check www.mastamove.com that's me dus
quote:
gozer is toch een Indo? Heb die EP van die gasten, flexe shit.
Nope, 100% blank
quote:
kan gaan maken, maar dat je er toch geen fuck mee kan doen. Ik gooide er meestal een acapella onder van een Amerikaanse rapper, zodat ik iig zeker wist dat er een vette rap onder m'n beat kwam te staan!
Hahaha! Klopt, heb ik ook. Vandaar dat ik mbv mooie loops een beetje couplet/refrein-achtig iets probeer te creeëren... zal je vanavond wel ff wat laten horen (als je online bent).
quote:
P.S.: D.A.M.N. en 24K waren idd de shit! Heb je Phat Pockets wel eens gecheckt? Is een project van de dj van Family Jewels en L-Rock. Ook wel cool hoor!
Yeah! Pretty dope idd
pi_9259924
quote:
Hahaha! Klopt, heb ik ook. Vandaar dat ik mbv mooie loops een beetje couplet/refrein-achtig iets probeer te creeëren... zal je vanavond wel ff wat laten horen (als je online bent).
Nee gozer, ben alleen tijdens kantooruren online. In de avonduren heb ik wel wat anders te doen dan te 'Fok'-en (vriendin, sporten, vrienden etc.).

Kun je geen downloadable file maken? Ik ben namelijk best wel benieuwd.

Trouwens, weet je zeker dat Laquatel geen Indisch bloed heeft? Die maat van me (Kidcaine) was namelijk een Manadonees en hij vertelde me dat die Laquatel ook deels Indisch was. Meen ik me te herinneren... (dus ik kan het best fout hebben)... Niet dat het echt belangrijk is of zo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig...

Later!

AA

MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  donderdag 20 maart 2003 @ 15:17:27 #20
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9260026
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:13 schreef AboruAsli het volgende:
Kun je geen downloadable file maken? Ik ben namelijk best wel benieuwd.
Zal vanavond wel ff wat online gooien; kun je 't morgen downen.
quote:
Trouwens, weet je zeker dat Laquatel geen Indisch bloed heeft?
Nou... nu je het zegt; hij ziet er 'hollands' uit zegmaar, maar zijn moeder is idd Indisch. Sorry.
pi_9260605
Sorry?

Hey Cosmick, that shit don't matter! Was gewoon benieuwd.

A-B-C YA!

AA

MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  donderdag 20 maart 2003 @ 16:15:47 #22
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9261654
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:40 schreef AboruAsli het volgende:
Hey Cosmick, that shit don't matter! Was gewoon benieuwd.
A-B-C YA!
AA
Okay. Laquatal is ook te zien in de nieuwe Raymster-clip heb ik me laten vertellen. Trouwens... heb ook een paar maanden geleden nieuwe beats gemaakt voor een ev. eenmalige reunie... maar ja, wegens tijdgebrek van beide kanten ligt ook dit projectje weer stil.

Ken je overigens 'the tradegy' van Superkids? Doopski

Laters.

pi_9266217
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:13 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

Trouwens, weet je zeker dat Laquatel geen Indisch bloed heeft?


Ik denk dat dat niet uit maakt, zolang je je ding maar doet

Ben zelf "geheel Nederlands" (zeer slechte woordkeuze ) en ik kan me zo gigantisch ergeren aan het feit dat ik dan een Wigger genoemd wordt. Ik hou van hiphop en het interesseert me niet of iemand nou groen of paars is. Ik bedoel het dus niet om je af te kraken, maar ik wilde het gewoon ff kwijt (zeker in deze tijden)

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9266680
WIGGER!
Viva la vita.... Altijd
pi_9266700
Maarre... ik support je mening hoor...>
Viva la vita.... Altijd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')