abonnement Unibet Coolblue
pi_8890278
Ik ben momenteel op zoek naar een andere auto. Eigenlijk gewoon om de boodschappen in te doen en af en toe naar Familie/vrienden.
Doordat ik weinig meer rij, zoek ik een leuke auto, en met leuk bedoel ik dan niet zuinig en wel snel.

Van jongs af aan vond ik de 8-serie van BMW ontzettend mooi. En ik zit net op de autotrader te kijken en dat valt eigenlijk reuze mee.
Een BMW 850i (12 cilinder - 300PK) kost zo'n 12 tot 15 duizend EUR. Met wisselende kilometrage.

Nou vroeg ik me af. Is het verstandig om een benzine motor met zoveel vermogen te kopen die meer dan een ton (of zelfs 2 ton) heeft gereden.
Ook al komt hij door de ANWB test heen, of wordt dit dan zo'n maandagmorgen monster?


BMW 850i
Prijs 13.500,00
Bouwjaar:1990-12

Uitvoering:
Mauritiusblauw metallic 200.000 km 2 Deurs. 12-cilinder, ABS, airbag dubbel, airconditioning, alarm met afstandsbed., automaat, boardcomputer, buitentemp. meter, bumpers en spiegels in carrosseriekleur, centr. vergrendeling op afstand, climate control, cruise control, elektr. buitenspiegels, elektr. ramen voor + achter, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), lederen bekleding, lm-velgen 18`, middenarmsteun, mistlampen, onderhoudsboekje aanwezig, schuifdak elektr., sportinterieur, sportonderstel, startonderbreker, stoelverwarming, stuurbekrachtiging, traction control, voorstoel(en) elektr. verstelbaar. (A)

Prestaties:
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,8 s
cilinderinhoud 4988cm3
max. vermogen 220 kW (299 pk)/5200tpm
max. koppel 450 Nm/4100tpm

pi_8890400
Als je de wegenbelasting en verzekering kan betalen (wat kost dat voor zo'n 8-serie?) ...

Want volgens mij is dat over het algemeen het grootste bezwaar bij het rijden van zo'n auto...

'Ee, ah wor 'ungry-loike!
  woensdag 5 maart 2003 @ 17:20:16 #3
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_8890431
dealeronderhouden?
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_8890437
Gewoon doen! Vette wagen. Heb je vast veel bekijks mee.
Zie mijn icoon ^^
  woensdag 5 maart 2003 @ 17:21:43 #6
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_8890477
Dat is zeker niet duur.
Ik ben voor me zelf ook aan het rond kijken. En waar ik op slag verliefd ben geworden is een volvo S40. Kosten bijna niets meer die dingen. 7500 euro heb je een mooie!!! Niet een zware motor er in of zo. Maar dat is ook niet zo heel erg.

Nu vraag ik me dus ook af. Hoe zit het met de staat van zo een auto dan? Al kan je die volvo,s nog wel goedkoper vinden.

Maar net wat je zegt. Een leuke auto voor niet te veel rijden. Ik vind die BMW 850 erg mooi. Maar zal zo een bak niet afgetrapt zijn? Al kan je het ook zien als goed ingereden

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_8890592
Zo'n 850 kan makkelijk 2 ton lopen zonder problemen ook wel 3 of nog meer

Het is een 5 liter 12 cilinder, dat kan wel wat hebben hoor!

Ik zou hem gewoon kopen, supervette bak
Mn broertje wil z'n mercedes C280 sport AMG wegdoen en ook een 850CSi halen

=edit=
mocht daar iemand interesse in hebben (in die MB C280 AMG sport, moet die mij maar ff mailen

[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 05-03-2003 17:27]

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 5 maart 2003 @ 17:26:25 #8
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_8890610
Je WEET een ding: Een auto zoals deze wordt behoorlijk op zijn staart getrapt. Daar staat wel tegenover dat dergelijke auto's beter worden onderhouden dan zeg, een Honda CRX.

BMW is verder vrij solide, dus...

Ik denk wel dat je zo'n auto zou kunnen kopen. Mochten er nou mankementen optreden, dan kun je het toch wel betalen? Het is niet zo dat je geen geld hebt als je een dergelijke auto koopt.....

Voor de rest neem ik aan dat je wel op standaard-dingen let? Schokbrekers, trilling in stuur, speling, roest enz.. enzo...?

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  woensdag 5 maart 2003 @ 17:28:04 #9
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_8890675
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:26 schreef ajay het volgende:
Je WEET een ding: Een auto zoals deze wordt behoorlijk op zijn staart getrapt. Daar staat wel tegenover dat dergelijke auto's beter worden onderhouden dan zeg, een Honda CRX.

BMW is verder vrij solide, dus...

Ik denk wel dat je zo'n auto zou kunnen kopen. Mochten er nou mankementen optreden, dan kun je het toch wel betalen? Het is niet zo dat je geen geld hebt als je een dergelijke auto koopt.....

Voor de rest neem ik aan dat je wel op standaard-dingen let? Schokbrekers, trilling in stuur, speling, roest enz.. enzo...?


en niet te vergeten bij bmw`s blauwe rook,dan is ie echt afgetrapt.
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  woensdag 5 maart 2003 @ 17:28:58 #10
25530 David7
Glory! Glory! Man United!
pi_8890710
Bij een 8-serie maakt het niet zoveel uit hoor. Die dingen kunnen wel iets verdragen. Daar kun je nog wel een tijdje mee touren.
Reds are here, Reds are there, Reds are every-fucking-where!
pi_8890733
Leuk tot de eerste grote beurt
pi_8890764
Persoonlijk zou ik het niet doen; 2 ton voor een benzine betekent toch dat het einde langzaam in zicht begint te komen.
En dan vind ik het toch nog een hoop geld, al is het voor zo'n wagen op zich natuurlijk niet veel.
pi_8890783
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:20 schreef fotoloog het volgende:
dealeronderhouden?
Ik heb er geen id van, maar ik zit ook maar wat te browsen. Ik ga in juni pas een nieuwe kopen. Het is ook gewoon leuk, een auto uitzoeken.
Die 850i was ook een auto van 250.000 gulden.

Wegen belasting. Hmm eens kijken. Valt ook nog wel mee... 60 EUR per maand.
Verzekering:
47 EUR WA
138 EUR WA+beperkt casco
545 EUR WA+volledig casco
(per maand)

-edit-
Wel op mijn woonplaats en 'rijervaring' geent.

pi_8890873
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:28 schreef David7 het volgende:
Bij een 8-serie maakt het niet zoveel uit hoor. Die dingen kunnen wel iets verdragen. Daar kun je nog wel een tijdje mee touren.
Dat dacht ik ook. Z'n maximum koppel ligt al bij 4000 toeren, da's toch erg laag of niet?! En is dat nou een voor of nadeel...
pi_8890967
Ik heb ook een 850I gehad.
Rijd geweldig, prijzen zijn laag.
2 jaar geleden kocht ik een 90-er voor 14500 euro, superstrakke auto met 167000km.
Tuurlijk was ik snel, totdat me collega met golf 2 VR6 turbo mij even liet zien dat er altijd baas boven baas zou zijn.......

Verder, na 3000km ging de koppeling stuk.
Bij de dealer ben ik hard weggerend, een hobbyist en ex-BMW monteur heeft de klus kunnen klaren, echter 7628 gulden!!!!

Paar maand later, kreeg ik een hert over mijn motorkap, was WA verzekerd dus kon uit eigen zak betalen.
Nergens motorkap te vinden , na flinke tijd uit Duitsland gehaald bij sloper een motorkap en rechterkoplamp, kosten incl spuitwerk 5600 DM

Moraal van het verhaal, het is leuk totdat er iets stuk gaat want de onderdelen zijn peper peper duur en gebruikte delen zijn nergens.......
Los van het feit dat je zelfs voor WA verzekering diep in de buidel moet tasten,,,,,,,ook al ben je boven 24 en heb je al flink wat no-claim

  woensdag 5 maart 2003 @ 17:42:32 #16
12160 Atmosferic
Simply irresistible
pi_8891075
Kun je rustig doen. een V12 die 6000 toeren maakt zit nog ver onder het niveau wat ie kan halen. Verder, in tegenstelling tot de F1, wordt zo'n motor afgesteld op een vrijwel slijtageloos niveau. In de F1 par example, zou die zo'n 21000 toeren maken (remember Ferrari's V12).
Die 300 pk's zijn een aardige bijkomstigheid.
Let vooral op het weggedrag, remgedrag, hoe die schakelt en zorg dat je em van de onderzijde hebt gezien (het kán tenslotte een schadeauto zijn die ooit total loss is geweest). Verder zou ik kúnnen zeggen: je kunt ook die MB 280 AMG kopen .
Enniewee, veel plezier met uitzoeken, ik hou het voorlopig bij mijn 406 break .
Mensen die me kennen vinden me aardig. Jammer genoeg kent bijna niemand me...
pi_8891103
Een kennis van me heeft zo'n ding nieuw gekocht in 1991 ofzo. Een 850Csi dan.

Hij rijdt er nu nog steeds in, hij heeft er nog nooit een probleempje meegehad. Ik moet er wel bij zeggen dat die auto erg goed onderhouden wordt.

Bij dit soort auto's is onderhoud alles. De 1e 2 eigenaren zullen het wel goed onderhouden hebben. Maar vaak zie je dan dat de 3e/4e en soms zelfs 5e eigenaar erg besparen op het onderhoud. Dat merk je dan ook weer.

Gewoon heel goed letten op het onderhoud. Da's alles. Dan hoef je je verder over die motor e.d. geen zorgen meer over te maken iig.

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_8891156
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:38 schreef Blanko het volgende:

Moraal van het verhaal, het is leuk totdat er iets stuk gaat want de onderdelen zijn peper peper duur en gebruikte delen zijn nergens.......


Mja daar doelde ik dus op met "tot de eerste beurt"

Zo'n wagen kun je beter alleen rijden als het je niet eens boeit wat je ervoor moet betalen omdat je toch bakken met geld hebt.

En ik misgun het je niet ofzo, maar weet waar je aan begint.

pi_8891246
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:38 schreef Blanko het volgende:

Moraal van het verhaal, het is leuk totdat er iets stuk gaat want de onderdelen zijn peper peper duur en gebruikte delen zijn nergens.......


Idd, en zoals ik al zei, met 2 ton op de klok wordt de kans steeds groter dat de kleine en minder kleine mankementjes zich gaan opstapelen, en dan wordt het wel een erg dure grap.
Maar je kunt natuurlijk geluk hebben, alleen ik zou het risico niet nemen.

Zoek even verder, voor ongeveer hetzelfde geld kun je er ook een vinden die veel minder gelopen heeft zag ik net.

pi_8891436
Rij met dat ding langs de dealer.

Laat ze even de computer uitlezen, die hebben een geheugen voor alles wat er met die wagen is gebeurt.

Ze kunnen zelfs zien of er ooit een grote aanrijding mee geweest is door middel van uitlezing airbag sensors en de daar ontstane vertragingen.

Misschien ook wel leuk om te weten: Als er iets met de motor is schakelt de computer automatisch een cylinderbank uit en kun je verder rijden met 6 cylinders, merk je eigenlijk weinig van behalve wat minder vermogen, maar zolang je niet trapt merk je het niet.

Verder de gewone dingen die al gezegt zijn , mega dure onderdelen, zou niet moeten denken aan even een uitlaatje vervangen....

Weet precies hoe een 850 in elkaar steekt, was de eerste in NL die er een repareerde, BMW NL had toen 2 demo's een rode en een groene, de rode werd toen door journalisten tegen een bus aangereden, 110.000,- gulden schade.
Ik heb die wagen toen gerepareerd , heb daarvoor zelfs speciale microfiches gekregen uit duitsland voor de onderdelen.
Dit alles in samenwerking met BMW NL.

pi_8892713
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:49 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Idd, en zoals ik al zei, met 2 ton op de klok wordt de kans steeds groter dat de kleine en minder kleine mankementjes zich gaan opstapelen, en dan wordt het wel een erg dure grap.
Maar je kunt natuurlijk geluk hebben, alleen ik zou het risico niet nemen.

Zoek even verder, voor ongeveer hetzelfde geld kun je er ook een vinden die veel minder gelopen heeft zag ik net.


200k is voor de auto's van nu echt een peuleschilletje hoor, vooral voor het slagschip van bmw in die tijd. Ennuh, knap als jij een 850 kan vinden met weinig km op de teller en dezelfde prijs.

Maare, ik ben zelf ook serieus gaan kijken naar een 850i, maar je moet echt oppassen met de verkopers. Zeggen dat het een Ci / Csi is uit 1991 (kan geeneens), dubbele airbag, terwijl dat geeneens bestond, etc....

Maar gewoon kopen die kar, mits er geen grote dingen aan mis zijn (zo ben ik gaan kijken naar een rode 850i met een kapotte koppakking... ook al kostte ie maar 9500 euro, toch niet gedaan). Leuker is natuurlijk nog de Csi, maar die vind je niet voor tussen de 10000 en 15000. Maar als je er eentje koopt, nooit en dan ook nooit meer weg doen. Worden nog klassiekers

pi_8893139
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 18:57 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]
Maare, ik ben zelf ook serieus gaan kijken naar een 850i, maar je moet echt oppassen met de verkopers. Zeggen dat het een Ci / Csi is uit 1991 (kan geeneens), dubbele airbag, terwijl dat geeneens bestond, etc....


Idd. dat was me ook al opgevallen. Ik weet niet of dat expres is gedaan. Maar goed. Eerst maar eens eentje live gaan rijden. Proefritje.
Daarna een keuring bij de ANWB en eens informatie zoeken over de onderhoudskosten (dus de regelmatige dingen).
Overigens stonden er 850's bij die een paar duizend EUR duurder waren en maar 100k op de teller hadden staan.
pi_8893404
Gewoon even kijken of het een nette auto is die goed is onderhouden.
pi_8897274
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 18:57 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

200k is voor de auto's van nu echt een peuleschilletje hoor


Een auto van 1990 is geen auto van nu.
Verder zou ik bij een diesel ook minder twijfels hebben, maar ik weet gewoon dat bij een benzine bij zulke kilometerstanden de problemen zich vaak beginnen aan te dienen.
Voor een goedkope bak met dito onderdelen geen probleem, maar als de onderdelen zo duur zijn als bij deze BMW, zou ik me wel 2 keer bedenken.
Dan kun je idd beter een paar duizend meer uitgeven en er eentje met een lagere km stand kopen, bespaart je in de toekomst toch geld uit denk ik.
  woensdag 5 maart 2003 @ 22:53:00 #25
3967 Orac
So far so Good
pi_8898501
Waar gaat het over man....?
Het is geen simpel 4-pittertje.
Er zit serieuze techniek in die machine..
DjeeZ!
Realiteit is wat ik zie
pi_8901010
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:34 schreef sop het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Z'n maximum koppel ligt al bij 4000 toeren, da's toch erg laag of niet?! En is dat nou een voor of nadeel...


Nee, dat is niet heel laag maar vrij normaal. Geen voor-of nadeel. Verder is het een pluspunt dat dit exemplaar een automaat heeft. En 2 ton op de teller is heus niet teveel.

Maar CHECK het onderhoud, en hou een budget vrij voor het reguliere onderhoud. (12 bougies vervangen is duurder dan 4 )

Oh, als je hem koopt, meteen die foute velgen vervangen door originele!

Be careful what you wish...You just might get it.
pi_8904247
Dat staat natuurlijk buiten kijf
pi_8904439
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 00:29 schreef ButcherBird het volgende:
Oh, als je hem koopt, meteen die foute velgen vervangen door originele!
Hoezo. Beetje pimpen is nooit weg
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:16:58 #29
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8904619
Toch haalt zo'n bak het niet bij een originele 635 CSi

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:19:17 #30
28369 Kratje_Bier
Je steun en onverlaat
pi_8904655
omg.. ubergeil zo'n 850
[b]Nee heb je, ja kun je vergeten![/b][br][url=http://www.onzinforum.nl]onzinforum.nl. Bagger op z'n best[/url]
pi_8905358
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Toch haalt zo'n bak het niet bij een originele 635 CSi

[afbeelding]


idd dit is een mooie

Maar ik vind die 850 toch mooier.

pi_8905453
BMW's zijn geweldige auto's om in te rijden, en als je een beetje handig bent kun je een hoop zelf opknappen.
Maar als er iets kapot gaat wat je zelf niet kunt, dan is het ook wel heel erg duur.

Maar ik zou het doen.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_8907064
BMW motoren gaan heel lang mee,
Thuis hebben we een bmw 5 serie (1990) die nu 290.000 km heeft gedaan en die loopt nog even soepel dan toen ie nieuw was
  donderdag 6 maart 2003 @ 12:16:53 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_8907135
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Toch haalt zo'n bak het niet bij een originele 635 CSi

[afbeelding]


Ben ik blij dat smaken verschillen.
Ik heb veel lelijke auto,s gezien in m,n leven. Maar dit is toch wel goed voor een top 10.

hoe kan je zo een bak vergelijken met een 850

Maar ieder zo z,n eigen smaak

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 6 maart 2003 @ 12:19:50 #35
17075 extreme
-wannahave-
pi_8907205
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:15 schreef sop het volgende:
Ik ben momenteel op zoek naar een andere auto. Eigenlijk gewoon om de boodschappen in te doen
een BMW 850 als boodschappenautootje... heerlijk decadent... I like your style..
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_8911138
ok, ik ben ook al heel lang fan van deze bak,
heel belangrijk is dat je de remmen controleerd die hebben hebben het heeel zwaar !!
zware auto hoge snelheden.
- de display van de board computer gaat ook nog eens kapot, dooie pixels etc. , controleer dat ook want om dat te repareren.. ja kost ook wat
- en laat hem keuren door een echte bmw dealer, ECHT DOEN, voor dat je hem koopt,

en de verzekering, in deutsland word je niet eens verzekerd voor je 21 met deze auto...

laat me ff weten of je hem koopt, echt een heerlijke wagen dit...

hou ook in de gaten dat 15 litres van ongelode super per 100 kilometres vrij normaal is. en als er iets kapot gaat je echt heel veel geld kwijt bent.

beer is the answer
pi_8911271
onderhoudsboekje aanwezig

dit is wel goed, want onderhoud is zo belanrijk aan deze auto,

beer is the answer
pi_8911330
Erg leuke auto maar als er iets echt goed in de soep loopt kan je 12.000 euro in 1 klap afschrijven. En de verzekering.... Mag ik vragen hoe oud je bent en hoeveel jaar no-claim opbouw je hebt?
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_8911365
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 12:16 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ben ik blij dat smaken verschillen.
Ik heb veel lelijke auto,s gezien in m,n leven. Maar dit is toch wel goed voor een top 10.

hoe kan je zo een bak vergelijken met een 850

Maar ieder zo z,n eigen smaak


Inderdaad, ik vind de 635 ook 10x mooier. Tijd voor een polletje??
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_8911443
hoe durf je !!
850 i en csi lelijk, of alleen al minder mooi dan de 6 serie
je breekt men hart!

maarjah smaken verschillen

beer is the answer
pi_8911482
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 14:36 schreef CkY2k3 het volgende:
hou ook in de gaten dat 15 litres van ongelode super per 100 kilometres vrij normaal is. en als er iets kapot gaat je echt heel veel geld kwijt bent.
Het is ook geen auto om te carpoolen en je benzine kosten te verdelen. Met 2 plaatsen schiet dat ook niet echt op

Mooie site over de 8 -serie: http://www.e31.net/english.html


Ik vind hem, niet zo mooi in het rood, maar hij is wel opvallend in de binnenspiegel.

pi_8911875
nee dat begrijp ik
deze auto hoort op de autobahn!!
ga je hem trouwens nou nog kopen?
en ik vind hem in het zwart ook het mooiste.
die 4 uitlaten zijn ook heerlijk.

en die site kende ik al... leuke filmpjes

beer is the answer
pi_8912158
De 850 MOET nou juist in het rood Hij moet gewoon lekker opvallen.
pi_8913601

Ik vind hem zo een stuk mooier eerlijk gezegd. Niet dat die rooie lelijk is. Maar als ik kan kiezen....

Enne die filmpjes zijn idd ruig.

  donderdag 6 maart 2003 @ 17:38:34 #45
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_8915816
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:15 schreef sop het volgende:
...

...
is het kenteken TF-BG-04 ??? Dan issie ingevoerd, t is maar dat je t weet....
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2003 @ 18:01:18 #46
21636 Feestkabouter
pi_8916257
635 is mooier, maar 850 ook gaaf, vooal in rood met roodzwarte bekleding.

heb zelf BMW 520i uit 1993, heerlijke relaxte 6-cilinder, zit al probleemloos op bijna 300000 kms

pi_8917681
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 17:38 schreef jwstoop het volgende:

[..]

is het kenteken TF-BG-04 ??? Dan issie ingevoerd, t is maar dat je t weet....


Die auto was een voorbeeld. Ik ga pas in Juni shoppen, eerder niet.
Maar wat is het nadeel van invoeren? BMW houdt geloof ik zelf de gegevens van die auto's bij, dus dat zou niet uit hoeven te maken.
pi_8917723
Omdat import auto's NIET na te trekken zijn qua kilometerstand ed. En dat BMW de auto's zelf bijhoudt is natuurlijk ook niet waar lijkt me. Ik kan immers altijd met m'n auto naar een of andere beungarage gaan.
pi_8917856
Prachtige wagen en het geld is ook te behappen. Tot dat er ook maar iets kapot gaat. Volgens mij kun je hem dan gelijk weer weg doen, of je moet nog 10k apart hebben liggen voor onverwachten reparaties.
.
pi_8917936
quote:
Verder is het een pluspunt dat dit exemplaar een automaat heeft.
Dat is nou juist een minpunt. Voor dat blok is die 2 ton niet zo'n probleem. Maar een automaat uit 1990 met 2 ton is IMHO echt een no go.
pi_8917967
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 19:30 schreef _VoiD_ het volgende:
Omdat import auto's NIET na te trekken zijn qua kilometerstand ed. En dat BMW de auto's zelf bijhoudt is natuurlijk ook niet waar lijkt me. Ik kan immers altijd met m'n auto naar een of andere beungarage gaan.
Wat ik heb begrepen moet je bij een 8-serie zowiezo een dealer onderhouden auto hebben.
pi_8918143
ik heb net die filmpjes nog even zitten bekijken.... Nu met geluid.

Ik wordt er een beetje geil van eigenlijk

Damn. Dat filmpje dat er een muntje op het blok staat en je hoort die startmotor en vervolgens de V12 aanslaan. grrrrr.
En het geluid in de auto.... ow.
ik ben helemaal verkocht!

pi_8924372
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 19:41 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dat is nou juist een minpunt. Voor dat blok is die 2 ton niet zo'n probleem. Maar een automaat uit 1990 met 2 ton is IMHO echt een no go.


Een automaat heeft lijkt me minder te lijden dan een handbak. Want een handbak trek je echt veeeel vaker door tot hoge toeren dan een automaat.
Ennuh, om het nog maar eens aan te halen. Die BMW kostte toen 250000 gulden, dus daar zal echt wel goed spul in zitten.

Trouwens, ik had nog ergens een filmpje gezien van een gast die even een stukje ging rijden met z'n Csi op de Autobahn.. ging aardig hard. Misschien vind ik linkje nog wel ergens...

Dat van die dealer onderhouden weet ik niet... maar het zou kunnen.

[edit]Die filmpjes waren gewoon van eerdergenoemde link naar e31.net

pi_8926649
ja ik ken die site al een tijdje, 2 jaar al ofzo...
maar hij word nooit meer geupdate dus is wel jammer.

die compilatie van een beetje alle filmpjes,

http://a169.apm.etc.tu-bs.de/e31/mpegs/CSiInAction.mpg

als je al ziet hoe die wegtrekt, en je hoort hem hier niet zo goed, maar ik ben vaak in duitsland en daar rijden er aardig wat, dat geluid van de buitenkant af.... pfff en nog een piepende banden als je vol optrekt bij de 2de versnelling.

KOPEN!!
ik ga er ook 1 kopen al is het maar tot er iets stuk gaat

beer is the answer
pi_8927402
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 08:30 schreef CkY2k3 het volgende:

KOPEN!!
ik ga er ook 1 kopen al is het maar tot er iets stuk gaat


Tja als je het niet erg vindt om in 1 klap 12.000 euro af te schrijven, veel succes.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_8931553
Zoiets is helemaal niet belangrijk bij zo'n auto. Ik zou em daardoor echt niet minder snel kopen.

Als ie kapot gaat gewoon maken (desnoods doe je er 5 jaar over)... want die auto is en blijft een juweeltje.

pi_8931562
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 09:37 schreef slashme het volgende:

[..]

Tja als je het niet erg vindt om in 1 klap 12.000 euro af te schrijven, veel succes.


Ik denk dat als je de spareparts verkoopt er ook nog een hoop voor krijgt. Dus 12.000 EUR afschrijven is niet echt aan de orde.

En die piepende bandjes in de 2de zijn erg stoer ja. Volgens mij kun je dan een volledige burnout trekken, maar stond de traction control aan.

pi_8931620
Ter informatie: ik rij nu in een Ford Fiesta met 60 Pk.
0 - 100 in 14 secondjes.

Denk dat als ik hem koop ook maar een slipcursusje ga doen.

pi_8931735
Ik zag trouwens ook dat de 'estimated lifetime' van de 12 Cilinder 250.000 miles is. 400.000 km dus.
Die motor komt bij zeer sportief optrekken niet boven de 4000 toeren. En aangezien de top ver boven de begrenzing ligt, is het 'cruisen' op top speed ook geen hoge toeren werk. Die motor is dus denk ik niet het zwakke onderdeel (in tegenstelling tot de 8 cilinder, van de 840 rijden er bijna geen meer die de originele motor nog hebben, was een fabricage fout).
Ik denk dat dingen als de slaaplampjes, elektrische onderdelen (en echt alles is electrisch), en de koppeling de zwakke onderdelen zijn.
pi_8933151
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:41 schreef sop het volgende:
Ter informatie: ik rij nu in een Ford Fiesta met 60 Pk.
0 - 100 in 14 secondjes.

Denk dat als ik hem koop ook maar een slipcursusje ga doen.


volends mij als je van zon auto, 60 pk naar 350 pk of hoeveel hij dan ook heeft gaat dat je nooit meer terug wil, en slip cursus
tuurlijk weet je hoe leuk
beer is the answer
pi_8933219
Vergeet niet,

Die 12 cylinder motoren zijn gemaakt op de afgeregelde begrenzer van 250 km/pu , in principe kun je bij 250 km/pu de cruise control aanzetten en ( als je de ruimte zou hebben ) deze in zuid-frankrijk pas weer uit te zetten zonder enig probleem voor de auto en motor, daar is ie voor gemaakt.

Denk dat ie zonder begrenzer de 300 wel haalt.

pi_8933235
weet je ook hoe leuk het is om zon patserig gti'tje eruit te trekken...

er staan trouwens heel veel te koop (850's) op auto trader, als je de kans hebt, denk het haast niet ga voor de csi, die is een heel stuk mooier vind ik, ook al weet ik niet precies wat de verschillen zijn

beer is the answer
pi_8933383
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:47 schreef Kanjer het volgende:
Denk dat ie zonder begrenzer de 300 wel haalt.
zonder begrenzer 192.5 mph

uum dat is ongeveer 310 km/h ofzo

beer is the answer
pi_8933593
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:48 schreef CkY2k3 het volgende:
weet je ook hoe leuk het is om zon patserig gti'tje eruit te trekken...

er staan trouwens heel veel te koop (850's) op auto trader, als je de kans hebt, denk het haast niet ga voor de csi, die is een heel stuk mooier vind ik, ook al weet ik niet precies wat de verschillen zijn


i & ci : 299 PK, 4995 cc
csi : 380 PK, 5595 cc

Scheelt ongeveer een seconde van 0 - 100.

Verder zijn er wat verschillen in de bumper. De CSI heeft wat meer luchthappers. Qua interieur maakt het weinig tot niets uit.
Jammer genoeg zijn er maar weinig CSI's in de 'aanbieding'. En de CSI's die er staan zijn historisch gezien onmogelijk (bouwjaar van voor de productie van de CSI).
Maar ik vind 300 PK ook al leuk hoor. Overigens heb ik er al een paar gevonden (850i) van rond de 100.000 km die niet over de, voor mij, magische 15.000 EUR grens.

Trouwens er staan ook aardig wat marge 850i's bij. Dat wil dus zeggen dat je ze eventueel ook weer opnieuw in de lease kunt gooien Toch eens met mijn baas gaan babbelen.

pi_8933652
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:54 schreef CkY2k3 het volgende:

[..]

zonder begrenzer 192.5 mph

uum dat is ongeveer 310 km/h ofzo


Het schijnt alleen nogal lastig (niet onmogelijk) te zijn om die eraf te halen. Er zitten er namelijk 2 op. Waar ze voor dienen ben ik even kwijt, maar eentje zat op 250 en een een stukkie erboven. Maar dat lijkt me zeker in het begin toch niet nodig. 250 lijkt mij hard zat.
pi_8933822
ja ze hoeven er ook eigenlijk helemaal niet vanaf, als je 250 rijd krijg je het toch wel benauwd als je een auto voor je ziet op de snelweg ook al rijd hij rechts.


ja en die extra luchthappers doen veel vind ik, maar de 850 i zou ik mijn keuze zijn, en voor het bedrag dat jij wilt besteden heb je als je alles goedd nakijkt een hele nette hoor.

beer is the answer
pi_8934579
Een Csi is bijna niet aan te komen, bijna alle auto's die aangeboden worden als een Ci of een Csi zijn "gewone" 850i's........

En dan zou ik al meteen omkeren bij die paupers. Zo zeiden ze tegen ons dat het bouwjaar 93 was, voor een gewone i.......... die toen niet meer gebouwd werden....

En dan is het dus wel meteen en nooit meer terugkomen. Er zitten echt gigantisch veel oplichters bij... dus NIET geloven wat ze zeggen.

pi_8934740
daarom zou ik ook nooit een auto kopen voordat ik hem grondig heb laten onderzoekn en nachecken door een expert
beer is the answer
pi_8952698
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 14:13 schreef CkY2k3 het volgende:
als je 250 rijd krijg je het toch wel benauwd als je een auto voor je ziet op de snelweg ook al rijd hij rechts.
Want??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_8952878
Ik kan me herinneren dat in het tijdschrijft "GTI Tuning & Design", dat mijn broertje vaak koopt (jaja ) van een aantal maanden terug aankooptips stonden over de 840/850-serie (incl. geschiedenis en leuke feiten)

Om precies te zijn: nummer 11 uit 2002:
http://www.gti-tuning-design.nl/ -> "oude nummers" -> "2002" -> nummer 11 (met die gele M3-SMG erop).

Je kan ze op de site nabestellen voor 4,80 euro. Lijkt me zeer de moeite waard als je serieus interesse hebt.

Eens een Tinus, altijd een Tinus.(Frollo, 5-2-04)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
pi_8954319
En ik zag toevallig een reclame op tv voor een serie die morgen op rtl4 komt...

Noppen en naaldhakken om 21.00 ofzo.. en daar zit een mooie blauwe in

pi_8954504
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 13:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Want??


Gebrek aan verkeersinzicht?
pi_8957597
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 14:13 schreef CkY2k3 het volgende:
ja ze hoeven er ook eigenlijk helemaal niet vanaf, als je 250 rijd krijg je het toch wel benauwd als je een auto voor je ziet op de snelweg ook al rijd hij rechts.
Dat valt op zich wel mee hoor, ligt eraan waar je rijdt. Ik rijd veel in Duitsland en je went aan die snelheden. Overigens is het in Duitsland ook niet meer overal ongelimiteerd. Dus je zal sowieso weinig die snelheid ook echt kunnen benutten.
pi_8969566
Gelukkig gaat het mij ook niet om de 250 km/u.
In Nederland rij ik zowiezo al niet harder dan 160-170 (a. omdat ik dat momenteel niet eens kan en b. omdat ik dat hard zat vind).
Het gaat mij om het uiterlijk van de auto en het optrekken.

Stond trouwens ook nog ergens een verhaaltje van een eigenaar dat het doortrekken naar 250 vanaf 200 km/uur sneller ging dan de gemiddelde middenklasser, aldus een aantal van zijn passagiers.

pi_8970254
dat echte hard rijden went hoor. ik heb vaak genoeg uren in duitsland geredenmet snelheden die soms gemiddeld 180+ waren in mijn vorige BMW. het went allemaal als je aan het rijden bent. kijk maar als je een keer een kwartier 150 ofzo hebt gereden, en je gaat weer terug naar 120, dan heb je echt het idee dat je een slak bent. (wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn) je moet gewoon kijken wat je een fijne snelheid vindt, en op het gegeven moment ga je toch 200 plus. zeker in dat soort auto's. neem dat maar van mij aan
2825cc Single Turbo Beast
pi_8993525
Haha wat een techneuten hier zeg!

200.000 voor een bmw met een 12 (!) cilinder is niks, dat ding kan wel het 3-dubbele lopen. Alleen bedenk wel dat onderdelen duur zijn van bmw. Maar echt superwagen! Zo'n wagen trap je niet af, die dingen zijn van liefhebber. Dus gewoon kopen!

-=[ Yeah Baby, Spank Me ]=-
pi_8998100
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 14:50 schreef _VoiD_ het volgende:
En ik zag toevallig een reclame op tv voor een serie die morgen op rtl4 komt...

Noppen en naaldhakken om 21.00 ofzo.. en daar zit een mooie blauwe in


Ja had hem ook gezien.. in die serie bedoel ik dan.
beer is the answer
pi_10350335
Een 850 is een absolute topcar. Denk maar even aan het autovisie verslag bij de introductie: "de wereld is een topauto rijker".

Mijn 850i uit 1990 is waarschijnlijk uniek in nederland. Absoluut nieuwstaat en slechts 22.000 km !!!. Ik overweeg te verkopen ivm tijdgebrek (de auto staat altijd binnen en wordt nauwelijks gebruikt), maar alleen aan een echte liefhebber.
laat maar wat horen.

pi_10351120
quote:
Op zondag 11 mei 2003 09:09 schreef runmate het volgende:
Een 850 is een absolute topcar. Denk maar even aan het autovisie verslag bij de introductie: "de wereld is een topauto rijker".

Mijn 850i uit 1990 is waarschijnlijk uniek in nederland. Absoluut nieuwstaat en slechts 22.000 km !!!. Ik overweeg te verkopen ivm tijdgebrek (de auto staat altijd binnen en wordt nauwelijks gebruikt), maar alleen aan een echte liefhebber.
laat maar wat horen.


Wat is je vraagprijs?
pi_12148250
Een auto die al 200k km heeft gereden zou ik nooit kopen voor boven de 10.000 euro.
You have to realize that someday you will die. Until you know that you are useless.
  donderdag 31 juli 2003 @ 22:04:27 #81
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_12149820
quote:
Op zondag 11 mei 2003 09:09 schreef runmate het volgende:
Een 850 is een absolute topcar. Denk maar even aan het autovisie verslag bij de introductie: "de wereld is een topauto rijker".

Mijn 850i uit 1990 is waarschijnlijk uniek in nederland. Absoluut nieuwstaat en slechts 22.000 km !!!. Ik overweeg te verkopen ivm tijdgebrek (de auto staat altijd binnen en wordt nauwelijks gebruikt), maar alleen aan een echte liefhebber.
laat maar wat horen.


Kleur, soort velgen en extra's?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_12149939
Alhoewel de KM stand over de motor tegenwoordig weinig zegt (mijn opel vectra 2.0i CD heeft 260.000 km op de klok en is motorisch perfect) zullen onderdelen als koppeling, versnellingsbak echt wel tegen het eind van hun leventje geraken. Nu is het bij opel zo dat je bij wijze van spreken op de hoek van de straat onderdelen vindt.. Weet niet hoe dat bij een 850 is...
pi_12151751
maareeuh ik zag dat je in juli wilde gaan sjoppen...

heb je er inmiddels al een?

Next time there won't be a next time.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 00:45:42 #84
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_12153896
2 ton?? das nix voor een bmw... ik ken mercedessen die over de miljoen gelopen hebben rijden nog steeds goed! (bij mercedes krijg je dan zo`n speltje als je zoveel kilometer gereden hebt...)
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:20:49 #85
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_12205655
Bij domeinen Bleiswijk staat een Alpina B12 5.0 coupé te koop De Alpina uitvoering van de BMW 850 (niet de snelste, de 5.7 is eigenlijk mooier.) Slechts 97 stuks gebouwd en maar 1.5 ton gelopen

[Dit bericht is gewijzigd door Oosthoek op 03-08-2003 23:26]

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_12212920
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:20 schreef Oosthoek het volgende:
Bij domeinen Bleiswijk staat een Alpina B12 5.0 coupé te koop De Alpina uitvoering van de BMW 850 (niet de snelste, de 5.7 is eigenlijk mooier.) Slechts 97 stuks gebouwd en maar 1.5 ton gelopen
intressant :d

enige probleem is dat je daar blind koopt

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')