abonnement Unibet Coolblue
pi_573308
Nou nou...

F 15.000,- cash, en Indy.

Het komt goed.... En anders maar niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2000 @ 23:07:18 #2
862 Arcee
Look closer
pi_573314
tjongejongejongejonge

niet te geloven dit

pi_573315
pi_573316
Of toch niet .
Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_573319
sorry hoor, maar ik mis de clou van dit "grapje"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2000 @ 23:13:25 #7
862 Arcee
Look closer
pi_573323
Wat een belachelijke actie. BB WIL Hieke helemaal niet kwijt. Slappelingen.
pi_573324
quote:
Op 21 december 2000 23:13 schreef Arcee het volgende:
Wat een belachelijke actie. BB WIL Hieke helemaal niet kwijt. Slappelingen.
Maar ze hadden toch kunnen verwachten dat zij de enige is die het eventueel zou doen...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2000 @ 23:19:28 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_573339
quote:
Op 21 december 2000 23:14 schreef Kozzmic het volgende:
Maar ze hadden toch kunnen verwachten dat zij de enige is die het eventueel zou doen...
ja, en daarom die onduidelijkheid, en van te voren was ook al bekend dat ze dat niet zou krassen
1) hopende om ruzie om die envelop
2) hopende om de teleurstelling van Hieke die eerst zou denken eruit te mogen, en vervolgens dus bedrogen uit zou komen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2000 @ 23:20:55 #10
862 Arcee
Look closer
pi_573341
quote:
Op 21 december 2000 23:14 schreef Kozzmic het volgende:
Maar ze hadden toch kunnen verwachten dat zij de enige is die het eventueel zou doen...
Maar waar was die f.15,000? Had ze wel aan káns om eruit te gaan?
pi_573345
tuurlijk niet.... BB weet echt wel wat ze op die krasveldjes neerzetten.... Ze wisten van te voren dat er helemaal niemand uit zou gaan

lekker van die BB

pi_573346
quote:
Op 21 december 2000 23:20 schreef Arcee het volgende:
Maar waar was die f.15,000? Had ze wel aan káns om eruit te gaan?
Ja, dat snap ik ook nog niet....

Was het een kraslot ofzo

  Trouwste user 2022 donderdag 21 december 2000 @ 23:23:30 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_573347
Je kan toch gaan wanneer je wil. Ze wilde toch naar haar kindje, ga dan.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Admin donderdag 21 december 2000 @ 23:23:37 #14
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_573349
Wat een ongelofelijk misselijke streek van BB zeg
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator donderdag 21 december 2000 @ 23:23:43 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_573350
quote:
Op 21 december 2000 23:20 schreef Arcee het volgende:
Maar waar was die f.15,000? Had ze wel aan káns om eruit te gaan?
Een hele kleine. Dan had ze 3x 15.000 moeten krassen als ik het goed begrepen heb. En er waren iets van 12 hokjes.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator donderdag 21 december 2000 @ 23:24:40 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_573353
quote:
Op 21 december 2000 23:20 schreef Arcee het volgende:
Maar waar was die f.15,000? Had ze wel aan káns om eruit te gaan?
Een hele kleine. Dan had ze 3x 15.000 moeten krassen als ik het goed begrepen heb. En er waren iets van 12 hokjes.

ITSME, hoe voelt dat nou?

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_573354
quote:
Op 21 december 2000 23:20 schreef Arcee het volgende:
Maar waar was die f.15,000? Had ze wel aan káns om eruit te gaan?
Die F.15,000 kon ze winnen met dat Lot
| You should have no expectation of privacy! |
  † In Memoriam † donderdag 21 december 2000 @ 23:25:00 #18
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_573356
Die was er niet, er was een soort kraslot.
Wie de envelop zou pakken en F15.000 zou krassen moest het huis uit.
Er was geen F15.000 en Hieke besloot alsnog te blijven.

Wreed psychologisch spelletje.

The future is after you
pi_573368
Als Hieke kloten had gehad was ze direct opgestapt.

Maar die heeft ze niet

En ook geen 15.000,-
En geen Indy met de kerst(of toch nog?)

pi_573423
Deze actie is bedoeld om ons allemaal te laten bellen dat Hieke naar huis kan op kerstavond. Ze is een te grote concurrent voor Robin, die ze graag willen laten winnen.
Hun bedoeling is dat wij allemaal denken dat ze een slechte moeder is en ook dat we nu weten dat ze eigenlijk best naar huis wil, zodat iedereen op haar gaat stemmen om de volgende keer naar huis te gaan.
Nou daar trappen we mooi niet in.
mickel
pi_573427
quote:
Op 21 december 2000 23:50 schreef Mickel het volgende:
Nou daar trappen we mooi niet in.
Ik wel

Nahja, laat 'r de kerst nog maar in het huis vieren, mag ze er volgende week donderdag uit!

pi_573435
Vieze vuile geldwolf is dat lelijke wijf.

Zij mag er lekker 2 dagen voor de finale van mij uit.

quote:
Yes dadelijk zie ik indy..
Het ging haar helemaal niet om die indy die hele indy hoefde ze niet meer te zien zodra ze door had dat ze er geen geld meer voor kreeg. Lekkere moeder is dat.
  donderdag 21 december 2000 @ 23:55:03 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_573438
of wel, natuurlijk...

inderdaad bijzonder slappe actie van de BB's

ook slap van Hieke trouwens (niet onverwacht, maar dit terzijde) en 2x slap zelfs...

1) eerst ingaan op het 15.000-aanbod (niet dat dat belangrijk is, want ik wil naar Indy)

2) Daarna zeggen:'Ik ga lekker toch', maar dan toch weer niet.

Schijnheil, lekker belangrijk he, Kerst met Indy?

Opzouten en geen cash... (en een nieuwe moeder voor Indy)

Maar niettemin een bijzonder lage streek van de BB-redactie (hoorde ik in Beau's presentatie enige tegenzin kwa het leveren van deze streek?)

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 21-12-2000 23:56]

Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † donderdag 21 december 2000 @ 23:57:19 #24
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_573451
Ze noemde trouwens niet één keer Farid
The future is after you
pi_573459
quote:
Op 21 december 2000 23:25 schreef otaku-san het volgende:
Wreed psychologisch spelletje.
Da's veel te veel eer. Verschrikkelijk oeverloos domme streek. Achterlijk stelletje sukkels daar bij Tonnekreek cs.
pi_573460
Wie is Fahrid?
pi_573461
quote:
Op 21 december 2000 23:30 schreef Cartman1 het volgende:
Als Hieke kloten had gehad was ze direct opgestapt.

Maar die heeft ze niet

En ook geen 15.000,-
En geen Indy met de kerst(of toch nog?)


Natuurlijk gaat ze niet voor niks weg vlak voor het einde, maar nu leek ze te kunnen vertrekken en met zo'n 5 maandsalarissen op zak (als het netto is).
Dat kan best samengaan met het feit dat ze Indy hevig mist.

Ik geef die meid groot gelijk, geen pegels, geen vertrek. En Veronica is de echte looser, want hun dirty trick leverde nul emo-TV op; Hieke bleef er lekker monter onder.

The trick is to keep breathing
pi_573463
Het mag als acceptabel worden aangenomen om geld te bieden om vrijwillig het huis te verlaten ( ZIE bb1). Dus ook nu is het begrijpelijk dat een bewoner de brief als zodanig heeft opgevat en zgn. kiest voor het geld ( het excuus indy is niet relevant). echter welke zieke verknipte geest bij VOO verzint het om er een kryptogram van te maken en iemand die op het topje van de zenuwen leeft, zich er in 5 minuten op instelt weg te gaan, bot te vertellen dat ze wel mag gaan maar dan zonder geld. WAT EEN DOMME LAFFE KLOTE STREEK.
Sorry Hieke is niet mijn favoriet maar toch noch even schreeuwen:
HULDE VOOR HIEKE HOE ZE ZICH STAANDE HOUDT ONDANKS DEZE INHUMANE AKTIE VAN VOO/HUMMIE EN CONSORTEN.
Ik denk derhalve ik ben
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:05:22 #29
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_573485
Ze had het er alsmaar over: Ik ga naar Indy !
Niet eenmaal noemde ze Farid....

Echter, wat zij niet wist (en wij wel) was dat Indy niet in de studio zat en Farid en Fewdi wel.
VOO heeft het publiek aardig bespeeld met dit "roodkapje-effect". Reken maar dat zondag Indy wel in de studio is, en dat stemmen nu op Hieke een statement is waar men de belcenten voor over zou moeten hebben.

--Het wel krassen van 15.000; zou dat mooie TV opgeleverd hebben of niet ?

De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:08:29 #30
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_573498
Hieke nu : man o man wat een streek... Ik heb er pijn in mijn hoofd van.

Koos : ze willen helemaal niet dat ze er uit gaat, omdat ze zondag moeten bellen. Deze afloop wisten ze !

Hieke : dat krassen maakte me niet uit. Ik had het gevoel echt, dat ik naar huis ging. Ik hoop, dat het gauw zondag is !
Komt er weer een envelop..., en pak ik hem gelijk weer !

Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:14:37 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_573512
Even toch nog wat overpeinsingen (val ongetwijfeld in herhaling van andere posters):

1. Het levert in ieder geval genoeg stof tot discussie en emo-TV op.
2. Natuurlijk allemaal doorgestoken kaart n.a.v. eerdere uitlatingen van bewoners en met name Hieke over het voor geld naar huis gaan.
3. Laffe streek? Elke bewoner kan op elk moment het huis verlaten, dus...geld speelt wel degelijk een rol voor sommigen.
4. Lekker kerst bij Indy kan nog steeds, maar wel tegenvallend dat ze niet daad bij woord voegde.
5. Lekker naar huis gaan, naar Indy, maar niet lekker naar Fahrid????
6. Het is TV, man!!!!! (Alles voor de kijkcijfers)
7. t/m 110..... door jullie aan te vullen..

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:17:21 #32
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_573520
Mickel schreef:
--------------------------------------------------------------------------------
Deze actie is bedoeld om ons allemaal te laten bellen dat Hieke naar huis kan op kerstavond. Ze is een te grote concurrent voor Robin, die ze graag willen laten winnen.
Hun bedoeling is dat wij allemaal denken dat ze een slechte moeder is en ook dat we nu weten dat ze eigenlijk best naar huis wil, zodat iedereen op haar gaat stemmen om de volgende keer naar huis te gaan.
Nou daar trappen we mooi niet in.
------------------
Nou, dat is niet ergens intrappen!

Het is gewoon een manier om de beweegredenen en motivatie van de BB bewoners te laten zien.
Wie gaat er uit als ie zeker is van wat geld?
Wie doet net of ie het geld niet hoeft, maar valt daarna door de mand (of niet)?

Ik vond het leuk om te zien.

Ik had al geen hoge oet op van mama Hieke met haar publieke gevoos met een ander pappie, maar nu staat ze er helemaal mooi op. En het is niet V. die dit doet, het is Hieke zelf.
Ze zegt eerst: Ja, ik ga, want ik wil zooo graag naar huis. Ze roept nog tegen het arme kind: mama komt eraan hoor.
Nee, het gaat haar niet om het geld, ze had zowieso naar huis gewilt.
Maar als blijkt dar er geen cash is valt ze gigantisch door de mand!
Tjongejonge zeg, heeft die zich even laten kennen......

Nou, ik heb de telefoon al gepakt om het leed van Indy te verzachten...(en dat van mezelf want ik kan deze scheinheilige friezin niet langer op m'n netvlies verdragen)

pi_573532
Die Hieke toch,het geld is toch belangrijker dan bij haar kindje zijn,ik vind dat ze zich vreselijk laat kennen
pi_573546
Was het niet Hieke die zo vaak tegen iedereen vertelde dat ze er niet voor het geld in was gegaan. Waarom is het nu dan zo wie zo, al niet lang genoeg geweest. Waarom was het geld nu plotseling wel een reden dan. Alleen voor het geld, en dat is nu gebleken, is ze nu gebleven. Nu dat bekend is geworden is ze boos, ik begrijp wel waarom.

Ik sluit me graag bij Thorka aan !!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 22-12-2000 00:26]

  vrijdag 22 december 2000 @ 00:27:16 #35
798 voyeur
bemoeit zich
pi_573560
Het heeft wat moeite gekost, maar de glimlach van de sfinx is nu dan toch gebroken. Door deze bekeken manouvre van een duidelijk geagiteerde redactie is Hieke dan nu toch eindelijk met de billen bloot gegaan. Na bijna 100 dagen manipulatief en egocentrisch gedrag is ze er compleet ingetuind.
De meeste kijkers knapten vanavond vast al af doordat ze alweer niet op de naam van haar geliefde kon komen. Hoe treurig moet het voor Farid zijn dat hij echt nimmer in haar gedachten voorkomt.
Thuis met Indy was het thema van het Friese loeder en wat was ze er blij mee. Met geld, zonder geld, wat wilde ze haar kindje graag weer met Kerst terugzien (Robin 'won toch' dus 'het had geen nut te blijven', verklaarde Mata Hari spontaan in deze verwarring).
Tot het geld verviel en ze voor het eerst naakt voor de camera stond. Geen geld, dan ook geen Indy liefde meer. Mama bleek nog lang niet thuis te komen.

Eerst financieel onafhankelijk zijn van Farid en dan naar huis? Het lijkt me haar regerend thema.

Volgens de nieuwe regelgeving dient iedere gemeente zijn eigen bordelen te formaliseren en vele kleinere dorpen kiezen er voor om er maar één toe te staan; Hieke's woonteplaats krijgt het nog gemakkelijk. Na dik honderd dagen huichelen in de blokhut van Almere zet Hieke haar carriere noodgedwongen straks voort in hét meest bezochte 'huis' van Stiens

Treurig dat ze zonder vette cheque de rode deur niet meer wist te vinden. Nu verliest ze alsnog het programma én de waardering van het publiek. Bovenal raakt ze het respect kwijt van haar vriend en -mocht Indy deze band ooit terugzien- van haar kind.

Had ze maar één moment getwijfeld en ik had haar in mijn hart gesloten en de redactie vervloekt voor dit morele dilemma...


-edit- ik noemde abusievelijk Grou als Hieke's dorp; heb het georrigeerd. Excuses aan alle (?) Grouenaren.

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur op 22-12-2000 01:20]

Here we are now, entertain us.
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:29:54 #36
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_573572
Ik zal het hier maar effe herhalen.

Als je van je vent af wil heb je geld nodig.

Ik denk overigens dat als ze mij een vette vis voor zouden houden en je wil eigenlijk naar huis dat ik ook zou grijpen. Aan de andere kant is het nog maar 8 dagen en die overleeft ze ook nog wel.

Dit is overigens niet een aktie om Robin meer kans te geven maar een aktie om Bianca meer kans te geven.

  vrijdag 22 december 2000 @ 00:30:30 #37
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_573574
quote:
Na dik honderd dagen huichelen in de blokhut van Almere zet Hieke haar carriere noodgedwongen straks voort in hét meest bezochte 'huis' van Grou.
Voor de geschiedschrijving : Stiens.
Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:33:41 #38
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_573586
Maar snapte Hieke wel dat ze er desondanks gewoon uit kom stappen? "Oh? Dus ik mag niet weg?" En tegen Desirée: "Ik had graag met je meegelopen hoor, maar ja!" Dat ene 'Je mag er altijd uit hoor Hieke' viel een beetje weg in de herrie en emoties van dat moment. Als Beau (leuk bloesje overigens, woehahaha) nog even een paar keer had geroepen dat ze wél 'mocht' gaan dan was ze gegaan, geloof ik zeker. En dat zal ze zich morgen echt heus wel realiseren. Misschien stapt ze dan alsnog wel op, en neemt ze de rest van de bewoners mee.
(Dat de woede en haat jegens BB zich niet op Bossche wijze van dat huis meester hebben gemaakt is beyond me. Misschien moet het effe zakken en komt het nog. Dit is echt 1984-achtig!!)
Ben te zaai voor een signature
pi_573589
Verwarring alom, luizestreek van BB inderdaad en ja ik vind (als fan van Hieke) ook dat als het niet om het geld ging ze dan evenzogoed op had moeten stappen, maar kennelijk kan ze dat goed gebruiken want ze bleef.

Waarom deze actie, degene die voor de enveloppe zou gaan geeft daarmee te kennen er best uit te willen, dus een concurrent minder voor de winnaar die BB in gedachte heeft, t.w. Koos of Robin.

Wel grappig dat Desiree aan wie kortgeleden nog tot in den treure moest worden uitgelegd hoe de anderen wisten dat zij op Robin had gestemd, want dat maar niet begreep, als enige door had wat er aan de hand was.

Ook Georgie liet zich flink kennen door Hieke flink te gaan zitten pushen, da's alsvast weer een concurrent minder zag je 'm denken.

Al met al een rommelige uitzending, trouwens steeds in de live uitzending dat irri gedoe dat om de haverklap een vd bewoners naar de DBK moet komen in een poging de spanning op te voeren, erg voorspelbaar en vooral strontvervelend.

Bart was toch maar gekomen, diende zich weliswaar niet aan als "de nieuwe vriend", maar zat als alternatief een soort incognito op de tribune, alsof dat voor Dees iets uit zal maken.

pi_573600
Voyeur, kan jíj het me dan misschien uitleggen. Waarom is dit nou zo vreemd? Ze kon het huis uitgaan, met een leuk sommetje. Bianca werd daar tijdens BB1 in het geheel niet om veroordeeld, die werd toch ook niet door de redactie 'ontmaskert?' (En Mona werd luidkeels toegejuicht )

Volgens mij is zo'n geldbedrag louter psychologisch. De kant in je die graag naar huis wil wordt tegengehouden door de logica dat je niet moet 'opgeven', maar het afmaken. Door een geldbedrag te incasseren kun je plotseling een onverwacht doel verwezenlijken waarmee de 'tegenkracht' wordt geneutraliseerd.

Zo logisch!

Toch???

Niet voor velen dus!

Why not?????

The trick is to keep breathing
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:38:55 #41
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_573610
Goed stuk voyeur.
Zo kun je column ook kwijt natuurlijk, en nog on topic ook !
De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:43:10 #42
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_573628
Voyeur nogmaals Ik wil in mijn geliefde woonplaats geen BORDEEL. Zet maar in Stiens neer alhoewel ik het een klotestreek van BB vind zo'n aktie.

[Dit bericht is gewijzigd door ayla1 op 22-12-2000 00:43]

pi_573629
Ik zie nu toch duidelijk in de herhaling dat G zeer duidelijk de instruktie krijgt. Daar kan geen misverstand over bestaan.

Tijdens het voorlezen zegt hij zeer duidelijk "en de F 15.000,-- pakt" en niet MET de F 15.000,--.

Ze hebben dus weer eens niet goed geluisterd.

Ook tijdens het opnieuw lezen, hebben ze het zelf niet begrepen.

Het is de hebberingheid van Hieke zelf, die de verwarring doet ontstaan.

  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2000 @ 00:46:41 #44
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_573645
quote:
Op 22 december 2000 00:33 schreef Roache_ het volgende:
Maar snapte Hieke wel dat ze er desondanks gewoon uit kom stappen? "Oh? Dus ik mag niet weg?" En tegen Desirée: "Ik had graag met je meegelopen hoor, maar ja!" Dat ene 'Je mag er altijd uit hoor Hieke' viel een beetje weg in de herrie en emoties van dat moment. Als Beau (leuk bloesje overigens, woehahaha) nog even een paar keer had geroepen dat ze wél 'mocht' gaan dan was ze gegaan, geloof ik zeker. En dat zal ze zich morgen echt heus wel realiseren. Misschien stapt ze dan alsnog wel op, en neemt ze de rest van de bewoners mee.
(Dat de woede en haat jegens BB zich niet op Bossche wijze van dat huis meester hebben gemaakt is beyond me. Misschien moet het effe zakken en komt het nog. Dit is echt 1984-achtig!!)
Nog maar eens, hier ben ik het dus helemaal mee eens. Hieke zij een paar maal dat ze dus niet het huis uit mocht.
The future is after you
  vrijdag 22 december 2000 @ 00:46:51 #45
798 voyeur
bemoeit zich
pi_573648
Ik had Hieke best gerespecteerd als ze gegaan was, -gelijk Bianca 99-. Die ging zonder bedenkingen en meldde toen ook voor het geld te gaan.
Hieke niet, ik zie nu de herhaling en het is snerpend hoe ze haar 'liefde' voor Indy als reden gebruikt. 'Ik ga gewoon lekker naar huis, ik ga naar Indy. Ik heb er al eerder over nagedacht'.
Let wel, het nevenmotief is dat ze toch niet wint omdat 'robin toch wint'
Weet ze dat ze het huis zowieso kan verlaten? Ja, dat weet ze. Niet alleen zei Beau het in de uitzending, maar het staat in het BB-boek. Iedereen mag ten allen tijde het huis verlaten.

Nee, het zijn de 'vijftienduizend flappen' en ik had ze haar van harte gegund áls ze de moed had gehad er voor uit te komen. Helaas had ze die niet en dan nog is een keer vergeeflijk, maar het is een constante in haar presentatie. Ze negeert Fahrid en gebruikt Indy als boegbeeld, als emotioneel attribuut. Mag allemaal, maar levert mijn sympathie niet op.

-excuus voor dat Grou; Hieke komt uit Stiens, Hieke komt uit Stiens, Hieke komt uit Stiens, ik leer het wel...

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur op 22-12-2000 00:53]

Here we are now, entertain us.
pi_573661
Iets wat natuurlijk ook nog meespeelt in dit geheel is de BB-regel dat iemand die vrijwillig het huis verlaat het inleggeld kwijt is.
Misschien dat Hieke zich dat ondanks alle commotie toch ook nog besefte en dacht: "die paar dagen blijf ik nog wel zitten als me dat 10 mille scheelt."?
pi_573665
quote:
Op 22 december 2000 00:43 schreef tanjalies het volgende:
Ik zie nu toch duidelijk in de herhaling dat G zeer duidelijk de instruktie krijgt. Daar kan geen misverstand over bestaan.

Tijdens het voorlezen zegt hij zeer duidelijk "en de F 15.000,-- pakt" en niet MET de F 15.000,--.

Ze hebben dus weer eens niet goed geluisterd.

Ook tijdens het opnieuw lezen, hebben ze het zelf niet begrepen.

Het is de hebberingheid van Hieke zelf, die de verwarring doet ontstaan.


Dat ben ik niet met je eens, alhoewel Georgie heel duidelijk EN zegt, dacht ik daar ook niet aan toen ik het voor het eerst hoorde. En tja, achteraf is het altijd makkelijk praten.

Toch blijft het onbegrijpelijk dat Hieke niet gezegd heeft, dan ga ik eruit zonder het geld!!!

O+. Ripley. O+.
pi_573690
pi_573711
Smike,

En dat laatste, daar gaat het om. Op het moment dat bleek dat ze geen geld kreeg, besloot ze om te blijven. Beau was in de DBK erg duidelijk dat ze als ze wilde er altijd uit kon gaan. Daarmee is haar verhaal van 100 dagen, "ik zit hier NIET voor het geld" een leugen geworden. Nu ze weet dat ze door de mand is gevallen, is ze boos op BB. Ook ik vind het niet zo'n leuk grapje, maar het resultaat mag er wezen.

Morgen zal ze wel begrijpen dat ze nu kansloos geworden is, en dat ze beter wel weg had kunnen gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 22-12-2000 01:05]

  vrijdag 22 december 2000 @ 01:02:17 #50
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_573713
Het woordje "dus" is in deze setting een formaliteit!! (Wie de envelop pakt én...de 15.000 blablabla...
Wat een gemierennaaierijneukfestijnnegorij, natuurlijk krabbel je dan terug!! Ook al heeft Hieke niet begrepen dat ze natuurlijk altijd kan vertrekken, zou dit briefje, dit nare stuk schijtpapier voor mij een reden zijn de boel daar grandioos te gaan verbouwen. Wat nou Big Zeikdoos Hummie, kom maar eens hier, dan pak ik je gelijk een hell's angel Barend en van Dorp te kakken zette! (Ja, dat of iets van die strekking zo ik zeggen....)

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 22-12-2000 01:03]

Ben te zaai voor een signature
pi_573731
quote:
Op 22 december 2000 00:33 schreef Roache_ het volgende:
Maar snapte Hieke wel dat ze er desondanks gewoon uit kom stappen? "Oh? Dus ik mag niet weg?" En tegen Desirée: "Ik had graag met je meegelopen hoor, maar ja!"
Ze wist wel dat ze er "gewoon" uit kon stappen...


Van de BB-site:

Hieke leest de brief nog een keer, maar snapt het nog niet helemaal. "Nou ja, maakt niet uit", zegt ze. Georgie: "Dit zijn geen geintjes dit." Bianca: "Waar zit die 15.000 gulden?" Desiree heeft het wel door. Beau vraagt Desiree het aan Hieke even uit te leggen. "Wie de envelop én de 15000 gulden pakt, mag naar huis. En je hebt geen 15.000 gulden gekrast", zegt ze. "Dus ik mag niet naar huis? Omdat ik de 15.000 niet had? Nou ja, wat een raar geintje is dit", zegt Hieke. Desiree: "Ja, misschien zat er wel 15.000 gulden in, dat weet je niet van tevoren." Beau klinkt nog een keer: "Hieke, je hoeft niet naar huis. Maar je mag altijd natuurlijk." Hieke kijkt teleurgesteld. "Ja, nu hoeft het al niet meer. Ik snap helemaal niks van dit spelletje", zegt ze. Dan vraagt Beau of Hieke even naar de dagboekkamer wil komen.

pi_573735
quote:
Op 22 december 2000 01:02 schreef tanjalies het volgende:
Smike,

En dat laatste, daar gaat het om. Op het moment dat bleek dat ze geen geld kreeg, besloot ze om te blijven. Beau was in de DBK erg duidelijk dat ze als ze wilde er altijd uit kon gaan. Daarmee is haar verhaal van 100 dagen, "ik zit hier NIET voor het geld" een leugen geworden. Nu ze weet dat ze door de mand is gevallen, is ze boos op BB. Ook ik vind het niet zo'n leuk grapje, maar het resultaat mag er wezen.

Morgen zal ze wel begrijpen dat ze nu kansloos geworden is, en dat ze beter wel weg had kunnen gaan.


Helemaal met je eens, Hieke is KEIHARD door de mand gegaan vanavond, en terecht. Wat een scheinheil is ze zeg. Dag Hieke!!!
O+. Ripley. O+.
pi_573739
De verliefdheid van Tanjalies is trouwens ook snel voorbij zeg.
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:12:38 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_573748
Money, money, money...

Voor 15.000 lullige guldentjes is alles te koop?
Hoe zit het ook alweer met de eeuwige roem?
(Verwijs voor deze opmerking naar topic over Ruud uit BB1).

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:14:09 #55
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_573754
Heb net de herhaling nog eens gekeken, en kwam tot de volgende conclusie :

BB speelt een spel.
'Pak de envelop en f 15.000,-'
Hieke geeft aan dit te willen.
Zij ziet zichzelf niet als winnares en vindt de f 15.000,- niet verkeerd.
Daarbij is ze ook nog eens met de kerst thuis.

Maar dan komt het...

Ze verliest het spel, en mag volgens de niet goed begrepen regels het huis niet verlaten.
Dit alleen als ze de f 15.000,- ook heeft.
Na uitleg door Beau en Dees begrijpt Hieke het, en snapt dat ze verloren heeft.
Ze moet blijven, maar vindt achteraf (net als de anderen) het een nare streek.

Nogmaals ; ze heeft het spel verloren, begrijpt dit en blijft dus.
Niets meer en niets minder.

Een flauw spelletje dus !

That's it !!

Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:14:15 #56
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_573757
Ik hoop alleen maar dat Indy niet gekeken heeft (is gelukkig denk ik ook een beetje te jong om zo laat op te blijven), want ik hoorde Hieke toch duidelijk zeggen: 'Indy, ik kom eraan hoor'. En dan niet komen!
En dan Fahrid die op de tribune maar steeds nee zat te schudden. Onbegrijpelijk dat ze niet is gegaan.
Zou er dan trouwens nog een paar dagen een nieuwe in zijn gekomen? Na vanavond geloof ik alles van BB.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:17:09 #57
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_573766
quote:
Op 22 december 2000 00:50 schreef Max het volgende:
Iets wat natuurlijk ook nog meespeelt in dit geheel is de BB-regel dat iemand die vrijwillig het huis verlaat het inleggeld kwijt is.
Misschien dat Hieke zich dat ondanks alle commotie toch ook nog besefte en dacht: "die paar dagen blijf ik nog wel zitten als me dat 10 mille scheelt."?
Misschien dat jij twee programma's door elkaar haalt?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_573767
Harry,

Je schrijft "ze moet blijven", van wie moet ze blijven, niet van BB. Je mag er altijd uit als je dat wil.

Ze moet blijven, omdat ze dat zelf wil.

  vrijdag 22 december 2000 @ 01:18:59 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_573774
quote:
Op 22 december 2000 01:14 schreef Jane het volgende:
En dan Fahrid die op de tribune maar steeds nee zat te schudden. Onbegrijpelijk dat ze niet is gegaan.
Als ik het goed herinner zat Fahrid "nee te schudden" op het moment dat ze enveloppe pakte en eruit wilde gaan.
Volgens mij denkt hij nog steeds dat ze kans op hoofdprijs maakt en hij deelgenoot kan zijn van eeuwige roem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:22:51 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_573788
quote:
Op 22 december 2000 00:46 schreef otaku-san het volgende:
Nog maar eens, hier ben ik het dus helemaal mee eens. Hieke zij een paar maal dat ze dus niet het huis uit mocht.
In de dagboekkamer zei Beau tegen Hieke: 'Natuurlijk mag je het huis nu verlaten'.

Hieke's overtuigende antwoord: 'NEEEEUUUUUH, NOU blijf ik....!!!'

Terwijl ze twee minuten eerder toch echt een paar keer zei... 'het maakt me niet uit, ik ga naar huis, Kerst met Indy, kerst met Indy', ongetwijfeld in de veronderstelling dat 'geen geld' een grap was en dat ze in de studio alsnog overladen zou worden met klinkende munt.

In de DBK drong de waarheid door, en toen bedacht ze zich geen seconde, en bleef.

Nogmaals, een vuil spelletje van BB, maar het is toch ECHT schijnheilige Hieke (met haar ge-Indy en ge'ikdoehetechtnietvoorhetgeld' waardoor ze nu op haar bek gaat.

Lekkur puh

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_573791
quote:
Op 22 december 2000 01:07 schreef Kozzmic het volgende:
Ze wist wel dat ze er "gewoon" uit kon stappen...
Klopt, dat was in de uitzending ook te zien. Maar wat je nog veel beter kon zien was de verwarring bij Hieke, het zoeken naar "wat wil ik", het niet met woorden kunnen benoemen wat haar gevoel haar ingaf, het noemen van redenen die maar half to the point waren.

Volkomen logisch als je zo kompleet overrompeld wordt. Daarom ook snap ik niet waarom ze door velen hier zo wordt veroordeeld. Ik zou anderen wel eens in haar situatie willen zien en kijken of die dan wel helder zouden blijven in die orgie van verwarring die Veronica schiep.
Maar nee, de argumenten die ze noemde worden op een goudschaaltje gewogen en tegen elkaar afgezet. Volkomen onterecht, gezien de situatie waarin ze belandde.

Het is duidelijk dat de bewoners zich om wille van de kijkcijfers alles moeten laten aanleunen. De 'spelletjes' worden wreder, de hartslag moet bij de bewoners nòg verder omhoog. Hun tegensputteren is slechts symbolisch. Veronica zet zo zijn eigen concept in een geleidelijk aan steeds dubieuzer daglicht, het verschil met BB1 wordt almaar groter

En hier wordt de verwarde bewoonster nog eens flink veroordeeld. Het 'volksgericht' werkt op vole toeren. Precies dat 'real-live-meeleven', daar is het Veronica om te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Arjuno op 22-12-2000 01:27]

The trick is to keep breathing
pi_573804
Max ik denk met Verbal dat je 2 programma's door elkaar haalt, bij de bus is er sprake van inleggeld, althans vorig jaar, maar bij BB niet.

Er is echter wel sprake van een soort vergoeding voor de tijd dat men in het huis heeft gezeten, las in een interview met Ferdy iig dat hij een paar duizend gulden had gekregen.

  vrijdag 22 december 2000 @ 01:28:27 #63
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_573807
Spijker op kop=Arjuno!
Ben te zaai voor een signature
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:29:22 #64
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_573810
quote:
Op 22 december 2000 01:23 schreef Arjuno het volgende:
Klopt...doen.
Tuurlijk heb je best een beetje gelijk, Arjuno, maar toch... IEDEREEN zit er voor het geld (Hieke, en ook een paar anderen die zeggen het puur voor de uitdaging te doen, toegegeven). Maar het smakeloze IndyIndyIndy dat NERGENS op gebaseerd is. Het walgelijke 'ik ben een gevoelig mens dat haar kind mist' en dat hardop bleer maar als je dan een seconde hart moet tonen, dan geef je niet thuis...

Wat iemand hier al zei... al had ze maar eeeeeven getwijfeld of ze toch zou gaan, nadat haar duidelijk werd dat ze echt geen geld kreeg. Het werd echter een resoluut 'NEE, ik blijf'.

Indy stond geen milliseconde meer op de kaart...

DAT vind ik onbegrijpelijk... dat, EN het gewoon NIET willen toegeven dat het je om de centen gaat... waarom niet? Heel Nederland weet het toch wel...

Onbegrijpelijk...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:29:34 #65
798 voyeur
bemoeit zich
pi_573811
En laten we wel wezen, noch Georgie noch Bianca zijn zelfs maar geinteresseerd. Ze 'gaan niet voor geld het huis uit'

Nogmaals ik had het Hieke graag gegund, maar de redactie én ik wist dat ze het alleen maar voor het geld zou doen. Op zich niet erg, maar kom er dan voor uit en zet niet steeds Indy als 'token' in. Je hoort de leegte en de redactie heeft die nu laten zien. Hadden ze het recht? Ja, ze hebben hun best al gedaan. Ze hebben haar Indy foto's laten zien, Indy video's, Indy opdrachtjes als poppen maken, Fahrid in een schuitje gezet, kortom alles gedaan om haar te herinneren aan real life in Stiens (Stiens, Stiens, Stiens, ik leer het wel ), maar het heeft niet mogen baten.
Hieke speelt verstoppertje met zichzelf en gebruikt Indy daarbij. Da's best menselijk, maar niet leuk om te zien.

Here we are now, entertain us.
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:35:19 #66
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_573823
Kan iemand me eigenlijk vertellen hoe het tussen Hieke/Ferdie/Farid is afgelopen?
Ik wist alleen dat Hieke en Ferdie een keertje gezoend hadden (toch?).

[Dit bericht is gewijzigd door aa op 22-12-2000 01:36]

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:36:51 #67
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_573828
Ik weet niet of er hier ook bus'ers zitten, maar er valt mij een bepaalde synchroniteit op.

Praktisch tegelijk in elk programma een labiele muts eruit.

Praktisch tegelijk stort een zogenaamde sterke vrouw van haar sokkel...

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:37:41 #68
1464 ART
FOK!member
pi_573831
quote:
Op 22 december 2000 01:23 schreef Arjuno het volgende:
Klopt, dat was in de uitzending ook te zien. Maar wat je nog veel beter kon zien was de verwarring bij Hieke, het zoeken naar "wat wil ik", het niet met woorden kunnen benoemen wat haar gevoel haar ingaf, het noemen van redenen die maar half to the point waren.

Volkomen logisch als je zo kompleet overrompeld wordt. Daarom ook snap ik niet waarom ze door velen hier zo wordt veroordeeld. Ik zou anderen wel eens in haar situatie willen zien en kijken of die dan wel helder zouden blijven in die orgie van verwarring die Veronica schiep.
Maar nee, de argumenten die ze noemde worden op een goudschaaltje gewogen en tegen elkaar afgezet. Volkomen onterecht, gezien de situatie waarin ze belandde.

Het is duidelijk dat de bewoners zich om wille van de kijkcijfers alles moeten laten aanleunen. De 'spelletjes' worden wreder, de hartslag moet bij de bewoners nòg verder omhoog. Hun tegensputteren is slechts symbolisch. Veronica zet zo zijn eigen concept in een gelijdelijk aan steeds dubieuzer daglicht, het verschil met BB1 wordt almaar groter

En hier wordt de verwarde bewoonster nog eens flink veroordeeld. Het 'volksgericht werkt op vole toeren. Precies dat 'real-live-meeleven', daar is het Veronica om te doen.


Precies, dat betoog ik ook, maar dan in het verkeerde topic (uitzending-topic).

Volgens mij was de verwarring veel te groot bij Hieke om te snappen wat er nog wel en niet kon. Ze realiseerde zich vooral, zoals hierboven al is gezegd, dat ze het enveloppe-spelletje verloren had.

Los van het feit of Hieke schijnheilig is: BB legde een lokaas op tafel, waarvan ze wisten dat het een schijnvoorstel was. Die 15.000 zou never nooit worden gekrast. Er moest een keuze voor de enveloppe worden gemaakt. Dat betekent dus dat één van de drie de emotionele beslissing moest nemen om inderdaad weg te gaan. Je neemt dan als bewoner een stap, gaat een grens over (tabee huis). Terwijl VOO wist dat dit geen werkelijkelijkheid zou worden, dwongen ze een van de bewoners wel om die grens over te gaan en 'geestelijk' uit het huis te stappen. Dat vind ik dus een luizestreek en psychisch eigenlijk onverantwoord.

En ja: de clou stond in de brief. Maar je moet dus snappen dat achter het woordje 'én' een kraslot schuilgaat. Dat je met het pakken van de enveloppe feitelijk niet meer doet dan een lot pakken met een kans van één op veel te veel dat je ook werkelijk die 15.000 pakt en dus 'legementair' mag gaan.

Dat raadseltje moest doorgrond worden op het moment dat je in hevige interne twijfel zit of je wel of niet moet gaan. Met in het achterhoofd de actie van vorig jaar met het geld gewoon, bam in de enveloppe.
Veel posters hier waren tijdens de uitzending en ook nog daarna (kijk het begin van het uitzending-topic maar na) nog in opperste verwarring wat nu precies de clou was. Het daagde bij mij ook pas toen het vrij expliciet werd verteld.

Hoe kun je als VOO verwachten dat de bewoners - met zo'n keuze geconfronteerd - in vijf minuten de volledige reikwijdte van het woordje 'én' zouden doorgronden.

Kortom: een luizenstreek.

Het is het Gesprek waar het om draait
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:40:01 #69
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_573837
Het is gewoon een streek

Niets meer en niets minder !!

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:43:25 #70
798 voyeur
bemoeit zich
pi_573845
Een luizenstreek? Nee, het forceren van het geheim van de sfinx.
Na maanden van gesmiespel en 'luchtschrijven' sprak ze zich duidelijk uit.
Nogmaals, Bianca en Georgie waren niet eens in verleiding terwijl Hieke met 'liefde' haar kind inzette om haar begeerte voor het geld te rechtvaardigen.
Luizenstreek of luizenmiddel?
Here we are now, entertain us.
pi_573847
Art,

Je maakt een kleine vergissing. Ze MOESTEN niet kiezen, er mocht er 1 kiezen. Dat maakt de zaak duidelijk anders. Dat er een kraslot in zat, is een andere zaak.

Het gaat er om wie er zo happig zou zijn om voor geld het huis te verlaten. Hieke bleek wel erg happig, en viel daar mee door de mand.

pi_573851
quote:
Op 22 december 2000 01:36 schreef Verbal het volgende:
Ik weet niet of er hier ook bus'ers zitten, maar er valt mij een bepaalde synchroniteit op.

Praktisch tegelijk in elk programma een labiele muts eruit.

Praktisch tegelijk stort een zogenaamde sterke vrouw van haar sokkel...


Klopt!

Alleen de buspassagiers praten openlijk over hun doel:$GELD!$ (en de "keurige BB'ers" zitten nog in de ontkenningsfase )

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:50:17 #73
1464 ART
FOK!member
pi_573862
quote:
Op 22 december 2000 01:43 schreef tanjalies het volgende:
Art,

Je maakt een kleine vergissing. Ze MOESTEN niet kiezen, er mocht er 1 kiezen. Dat maakt de zaak duidelijk anders. Dat er een kraslot in zat, is een andere zaak.

Het gaat er om wie er zo happig zou zijn om voor geld het huis te verlaten. Hieke bleek wel erg happig, en viel daar mee door de mand.


Dat lijkt me een beetje naïef Tanjalies. VOO wist dat Hieke er gevoelig voor was en zou gaan.
Als ze de geldlust willen testen, prima, maar dit is gewoon een fout middel. Omdat ze namelijk niet geven wat ze lijken te beloven en de sleutel voor het begrip van de keuze veel te cryptisch is.

Nogmaals: Ik ben er niet van overtuigd dat Hieke bleef, omdat ze de 15.000 niet kreeg.
En ik geloof haar wel, dat ze voor Indy ging en de 15.000 mooi meegenomen vond. En dat ze voor het geld ging? Dat gaan ze allemaal, anders geef je je niet op voor een programma waarin je een persoonlijk offer moet brengen (108 dagen bespied opgesloten) met een geldprijs aan de einder. Dat ze voor het geld gaan hoeft dus niet bewezen te worden.
Tuurlijk zegt iedereen: ik ga voor de ervaring, maar zonder die geldprijs was niemand dat huis in gestapt. Het bewijzen daarvan vind ik een te magere reden.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_573870
quote:
Op 22 december 2000 01:43 schreef voyeur het volgende:
Een luizenstreek? Nee, het forceren van het geheim van de sfinx.
Na maanden van gesmiespel en 'luchtschrijven' sprak ze zich duidelijk uit.
Nogmaals, Bianca en Georgie waren niet eens in verleiding terwijl Hieke met 'liefde' haar kind inzette om haar begeerte voor het geld te rechtvaardigen.
Luizenstreek of luizenmiddel?
Voyeur, als je Hiekes gevoelens voor Indy wilt leren kennen, dan is de video van haar destijds van Indy werd getoond een betere maatstaf. Een ieder was het er hier over eens dat ze toen, in alle rust, oprecht ontroerd en authentiek geraakt was.
Zoals je haar vanavond zag was ze in een warboel van verlokkingen getrokken. Appels en peren door elkaar die voor haar misschien in een uur vol rust nog niet helder te krijgen waren. Het plotselinge onverwachte einde van je leven van 3 maanden. En de vervulling van een gemis van 3 maanden. Chaos kortom. Nátuurlijk wil die meid naar haar dochter. Maar niet ten koste van alles, en zeker niet na de vernedering die haar hier werd aangedaan in de vorm van het volkomen warrige en verloren spelletje.
The trick is to keep breathing
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:52:35 #75
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_573872
hoe groot (of klein) was die kans dat ze 15.000 zou hebben met die 12 vakjes?

12 x 12 x 12?

of

4 x 6 x 10?

12 x 11 x 10?

of... 9ik ben hier niet zo goed in0

9en mijn shift doet het even niet0

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 22-12-2000 01:53]

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:55:24 #76
1464 ART
FOK!member
pi_573877
Even ter aanvulling Tanjalies:

Ook als je in de zinnen:

Er moest een keuze voor de enveloppe worden gemaakt. Dat betekent dus dat één van de drie de emotionele beslissing moest nemen om inderdaad weg te gaan.

de woorden 'moest' verandert door 'kon', doet het voor mij niets af aan de essentie: dat VOO een valse keuze voorspiegelde en een bewoner zover brengt op te stappen, terwijl dat helemaal niet kon (althans niet volgens de spelregels van dit briefspelletje).

EDIT: taal- en tikfouten.

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 22-12-2000 10:53]

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_573885
quote:
Op 22 december 2000 01:17 schreef Verbal het volgende:
Misschien dat jij twee programma's door elkaar haalt?
quote:
[b] Geplaatst door Tante Bep - vrijdag 22 december 2000 01:28

Max ik denk met Verbal dat je 2 programma's door elkaar haalt, bij de bus is er sprake van inleggeld, althans vorig jaar, maar bij BB niet.


Ik meende mij in eerste instantie te herrinneren dat er bij BB2 nu ook inleggeld moest worden betaald, maar bij nader inzien hebben jullie denk ik inderdaad gelijk. I stand corrected.
  vrijdag 22 december 2000 @ 01:59:32 #78
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_573888
Juist Xamira, dat ben ik met je eens. Dat snap ik totaal niet (vanaf het begin af aan).
Misschien dat ik juist een geweldwolf ben, maar volgens mij zitten ze er allemaal voor de poen. En dan vanaf het begin stug volhouden: nee, ik zit hier om emotioneel rijker te worden etc. Je zou er bijna van overgeven. Het is toch geen schande om te zeggen dat je het geld goed kunt gebruiken!
  vrijdag 22 december 2000 @ 02:04:23 #79
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_573901
dat hangt er van af wat de getallen zijn die ze had kunnen krassen.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 22 december 2000 @ 02:06:37 #80
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_573907
quote:
Op 22 december 2000 00:36 schreef Arjuno het volgende:
Volgens mij is zo'n geldbedrag louter psychologisch. De kant in je die graag naar huis wil wordt tegengehouden door de logica dat je niet moet 'opgeven', maar het afmaken. Door een geldbedrag te incasseren kun je plotseling een onverwacht doel verwezenlijken waarmee de 'tegenkracht' wordt geneutraliseerd.
Eindelijk een verstandig bericht.

Het is onbegrijpelijk dat mensen zich zo slecht kunnen verplaatsen in andermans denkwereld. Iedereen is zo egocentrisch hier.

Ook al dat geklets over de 'akelige grap' van Veronica trouwens. Achteraf kunnen we inderdaad zeggen dat het allemaal verkeerd heeft uitgepakt, maar op zich was het idee wel leuk. Ze hadden alleen het aanbod wat duidelijker uit moeten leggen.

Overigens vond ik niet het gedrag van Hieke, maar dat van Georgie en Bianca het meest opmerkelijk. Ik had het idee dat ze, itt Robin en Koos, graag hadden dat Hieke vertrok. Raar is dat.

  vrijdag 22 december 2000 @ 02:09:15 #81
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_573909
quote:
Op 22 december 2000 02:06 schreef Prediker het volgende:
Het is onbegrijpelijk dat mensen zich zo slecht kunnen verplaatsen in andermans denkwereld. Iedereen is zo egocentrisch hier.
Je nickname is in ieder geval goed gekozen...
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 december 2000 @ 02:34:57 #82
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_573936
En je lacht je toch de tering bij de gedachte dat Hieke het kraslot had opengekrast (dat Bart die middag nog even snel had gekocht om de spanning wat op te voeren) en ze 100.000 ballen had gekrast, en dat 10 jaar lang! Wat een leuke gedachte!
Ben te zaai voor een signature
pi_574201
Allereerst dank aan alle posters hier, ik heb vanavond niets op TV gezien en heb nu toch een redelijk goed beeld van wat er voorgevallen is.

Ik ben het roerend eens met Arjuno, ART, Harry en nog enkele anderen en zou tegen Tanjalies en Voyeur het volgende willen zeggen:

Zijn jullie zelf niet een beetje in VOO's beeldvorming getrapt ? Wat de BB-macht vooral dagelijks doet, is bevestigen wat haar alles-overrulende invloed is. Om dan in 1 zin het 'verkrijgen' van een mogelijkheid (via een kraslot en verborgen door het woordje "en") door elkaar te halen met het slotstuk van diezelfde zin: "MOET het huis verlaten gelijk met de weggestemde bewoner",
geeft pas echt de verwarring aan waarin een bewoner (in dit geval Hieke) BEWUST wordt geplaatst.

Wat VOO hier zichtbaar maakt, is niet 'Hieke's schijnheiligheid of geldlust',
maar haar eigen manipulatie om van tijd tot tijd 1 enkele bewoner te isoleren en een bepaald beeld van die bewoner aan ons kijkers 'in de strot te wurgen'.

En getuige vele posts in dit topic, is dat al aardig gelukt. Pleit niet voor de scherpte van die kijkers, zeg ik dan.
Laat je toch niet verneuken. VOO schuwt geen enkele moeite of list om aan 'beeldvorming over 1 persoon' te werken bij het kijkerspubliek - te beïnvloeden dus.

Alle bewoners zijn wat geld betreft even schijnheilig (Bianca, bv.) maar dat zullen we de komende dagen nog zien.
VOO wil alleen 'exposure' of die nou de waarheid toont omtrent iemand of een totale vervorming, zal hen worst wezen.

Blijkbaar velen hier ook.

  vrijdag 22 december 2000 @ 08:40:20 #84
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_574292
.
Moor, hartelijk dank voor het precies schrijven wat ik denk, helemaal met je eens.

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  vrijdag 22 december 2000 @ 09:33:50 #85
7694 crocodile
Het doet er niet toe...
pi_574349
Leuke aktie van VOO om het geldwolven gehalte van deze bewoners eens te testen. Jammer dat juist Hiekepieke er in trapte want van haar wisten we het al wel. Zag je trouwens dat gezicht van haar man op de tribune? Dat had billekoek gegeven als ze echt was opgestapt, want deze jongen heeft haar er in gestuurd voor de hoofdprijs en voor niets minder!
.....wat je zegt, maar hoe je het zegt.
  vrijdag 22 december 2000 @ 09:38:42 #86
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_574359
Ik krijg het idee dat de hele misselijke grap gewoon reclame is voor krasloten.

Voor mij zijn er grenzen aan psychologische spelletjes die gespeeld worden.
De bewoners worden aan veel spelletjes blootgesteld en dat is niet erg, dat hoort bij het programma.

Maar die spelletjes moeten niet te ver gaan. Je kunt niet alles doen met de bewoners.
Het briefje was onduidelijk en de 'deal' ook.
VOO kan zich wel verschuilen achter het feit dat Georgie de brief woord voor woord had moeten lezen, maar dit vind ik een makkelijke smoes.

Nee, zo ga je niet met mensen om. Ook niet met mensen die zich 100 dagen laten opsluiten om de hoofdprijs te winnen.

Er zijn gewoon grenzen, de bewoners zijn niet vogelvrij

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
  vrijdag 22 december 2000 @ 09:40:12 #87
1377 jjanet
big mother is watching you too
pi_574362
quote:
Op 22 december 2000 04:59 schreef Moor het volgende:
Zijn jullie zelf niet een beetje in VOO's beeldvorming getrapt ? Wat de BB-macht vooral dagelijks doet, is bevestigen wat haar alles-overrulende invloed is. '''knip,knap....Wat VOO hier zichtbaar maakt, is niet 'Hieke's schijnheiligheid of geldlust',
maar haar eigen manipulatie om van tijd tot tijd 1 enkele bewoner te isoleren en een bepaald beeld van die bewoner aan ons kijkers 'in de strot te wurgen'.
Ik wil vorig jaar nog maar even terug halen. Als ik met dat in mijn achterhoofd naar BB2 kijk, weet je toch dat het geregiseerd is van begin tot eind (en dat is niet erger, het maakt het interessant tot hoever mensen dit zelf door hebben). Het is niet dat bijvoorbeeld Willem, Bart en Ruud op dit moment geworden zijn zoals ze zijn omdat ze respectievelijk derde, eerst of tweede waren. Nee dat had je van te voren kunnen bedenken (en dat heeft VOO gedaan) en daarom werden derde, eerste en tweede. En dat kan nog best eerlijk via de telefoon gegaan zijn, maar in de beelden was het al bepaald, daar ben ik van overtuigd. Wanneer promoveert de eerste sociaal culturele wetenschapper op BB?
  vrijdag 22 december 2000 @ 09:45:51 #88
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_574376
Nou, ik kan me best voorstellen dat Hieke na al die misselijke ongein van BB niet meer snapte waar ze aan toe was. Ik vond de rol van Georgie veel dubieuzer. Die zette Hieke al zowat buiten op de loper toen ze ook maar een seconde aangaf misschien wel te willen vertrekken. "Het is een hoop geld hoor, als je bij Indy wil zijn moet je gaan" Wat een ontzettende hufter. Voor mij had Georgie al afgedaan na de diverse akkefietjes met Kim, maar zakte die bloempot weer door het ijs. Hij weet dat het vertrek van Hieke hem weer een concurrent scheelt, omdat BB er geen nieuwe bewoner meer inzet. Ik vind het helemaal niet erg dat iemand er voor het geld zit, maar die streken en spelletjes van Georgie zijn gewoon om te
Back in town
  vrijdag 22 december 2000 @ 09:50:30 #89
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_574388
quote:
Op 22 december 2000 09:45 schreef Elbutre het volgende:
Ik vond de rol van Georgie veel dubieuzer.
Dat was ook wat ik bedoelde met "het varken komt uit het bos" (alternatief voor de aap die uit de mouw komt). Hij heeft zich nog nooit zo laten kennen die ontzettende glazenwasser. Nooit is ie te zien, nooit laat ie wat zien. Maar op het moment dat hij een concurent ziet verdwijnen..... wegduwen over de rode loper en snel een beetje...


(nou trouwens die keer met die 100.000 wijven en dat grafwijf, was ook een sterk staalte.. Goed we wisten dat het een varken in een bos was).

het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
  vrijdag 22 december 2000 @ 10:22:42 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_574483
Hieke is voor mij de morele winnaar in dit achterlijke spelletje wat met haar gespeeld is. Wat een stelletje moraal ridders komen er weer boven drijven hier, iedereen die daar niet zit voor het geld zit er om bekende Nederlander te worden en dat vind ik dus nog veel dubieuzer. Ik durf te wedden dat als er een TV in het huis was waar Indy op de tribune zat ze gelijk het huis uit was. Niemand weet wat je in zo'n situatie zou doen, haar enige optie was nog om dus vrijwillig het huis te verlaten en dat is toch psychologisch een nederlaag en kan dus wel begrijpen dat een relatief klein geldbedrag een drempel is en als die drempel er dus niet blijkt te zijn, dan maar blijven. Das niet hypocriet of egoistisch, dat is gewoon menselijk. Hike is een van de weinige die er voor uitkomt er voor het geld te zitten en niet voor 'Ik wil een bekende nederlander zijn'

Bianca 'ik zit hier niet voor het geld' en voornamelijk het ellebogen werk van Georgie waren de eyeopeners hier maar daar zal weinig exposure voor zijn

VOO is weer lekker bezig de telefoons warm te laten lopen, en dat is ze dus nog gelukt ook

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_574563
Arjuno, Art en Moor hebben het al mooi verwoord, ik wil dus niet in herhalingen vervallen, maar ik ben het helemaal met hen eens, ik vond de reactie van Hieke heel begrijpelijk (ze is en blijft mijn favoriet).

Het is jammer dat niet iedereen wat genuanceerder kan kijken naar wat Veronica ons voorschotelt. Geïsoleerde beelden, waarbij je nooit "het hele plaatje" te zien krijgt. Ook achtergronden van de bewoners worden over het hoofd gezien. Als ik dan bijvoorbeeld lees wat er allemaal gepost wordt in het topic over het flesje water van Hieke, dan denk ik

Maar ja, het zal ook wel met inlevingsvermogen te maken hebben, want ik ben erg blij dat Desiree eruit is. Over haar kan ik zelf dus blijkbaar ook niet al te genuanceerd denken (tsjesus, wat heb me aan haar geïrriteerd, zeg)

dus...
pi_574587
Ik kan me herinneren dat Koos een keer gezegd heeft het geld 'godskanonne' heel goed te kunnen gebruiken. Die doet daar dus helemaal niet geheimzinnig over.
There are no mistakes, only lessons te be learned
  vrijdag 22 december 2000 @ 10:52:09 #93
7694 crocodile
Het doet er niet toe...
pi_574589
quote:
Op 22 december 2000 09:50 schreef alba het volgende: over Sjors.

.... Nooit is ie te zien, nooit laat ie wat zien. Maar op het moment dat hij een concurent ziet verdwijnen..... wegduwen over de rode loper en snel een beetje...


Nou, nou nou. Waarom kijken wij nu met z'n allen elke avond? Toch om eindelijk eens zo'n bankzitter te zien opstaan en, bewust of niet, een leuk geintje te zien uithalen. Helemaal gelijk dat dat bij Sjors lang geleden is, maar nu heeft hij eens een bijdrage aan het programma en dan krijgen we dat weer.
.....wat je zegt, maar hoe je het zegt.
  vrijdag 22 december 2000 @ 10:52:41 #94
1464 ART
FOK!member
pi_574591
quote:
Op 22 december 2000 10:22 schreef Re het volgende:
Hieke is voor mij de morele winnaar in dit achterlijke spelletje wat met haar gespeeld is. Wat een stelletje moraal ridders komen er weer boven drijven hier, iedereen die daar niet zit voor het geld zit er om bekende Nederlander te worden en dat vind ik dus nog veel dubieuzer. Ik durf te wedden dat als er een TV in het huis was waar Indy op de tribune zat ze gelijk het huis uit was. Niemand weet wat je in zo'n situatie zou doen, haar enige optie was nog om dus vrijwillig het huis te verlaten en dat is toch psychologisch een nederlaag en kan dus wel begrijpen dat een relatief klein geldbedrag een drempel is en als die drempel er dus niet blijkt te zijn, dan maar blijven. Das niet hypocriet of egoistisch, dat is gewoon menselijk. Hike is een van de weinige die er voor uitkomt er voor het geld te zitten en niet voor 'Ik wil een bekende nederlander zijn'
Ik bedacht me dat vanochtend ook Re, dat Hieke een vrijwillig vertrek nooit zou doen, maar het binnen zo'n 'constructie' bij het spel vindt passen. Ze gaat er alleen uit via acties die met het spel zelf te maken hebben. Vrijwillig vertrekken betekent opgeven en dat doet ze volgens mij niet snel.
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_574607
De hamvraag is en blijft; wie wilde er wel of niet voor een geldbedrag het huis uit.
G en B zeer duidelijk niet. Hieke liet vervolgens blijken dat wel ERG graag te willen. Zij gaf aan zeer graag naar huis te willen. Toen ze vervolgens geen geld bleek te krijgen, wilde ze ineens niet meer naar huis. Haar houding staat niet in verhouding tot wat zij kennelijk zo graag wilde. “Mamma komt er aan Indy” want mamma krijgt een paar centjes mee, o nee toch niet, want als mamma geen centjes krijgt, en daar gaat het mamma om, is mamma met de kerst niet bij je. Blij dat het mijn moeder niet is. Als ze echt zo graag naar huis had gewild, als ze liet blijken, had ze moeten zeggen “de pot op met jullie grappen, ik ga naar huis, ik wil het liefst bij mijn kind zijn” Hieke heeft nu duidelijk voor geld gekozen en niet voor haar gezin. En dat vindt ik verwerpelijk.
pi_574649
Misschien heb ik 't mis want ik heb 't gisteren allemaal niet gezien, maar als je nog maar 9 dagen voor de boeg hebt, dan vind ik 't nogal onbegrijpelijk om voor 15000 gulden naar huis te gaan. Dan word je toch redelijk afgescheept.

En Bianca zei dat ze er niet voor 't geld zat? Misschien meent ze dat wel, ik sluit het niet uit. Het lijkt me dat je 2 redenen hebt om aan BB mee te doen: a. de 'uitdaging' (ja sorry, zo noemen ze dat nou eenmaal) en b. de kans op de hoofdprijs. Maar daarvan weet je dat er meer kapers op de kust zijn. Naarmate het einde nadert, stijgt de kans, maar stijgt natuurlijk ook de wil om het einde te halen. Dat geld is (zeker in dat huis) toch een abstract idee achter de horizon.

  vrijdag 22 december 2000 @ 11:08:21 #97
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_574667
quote:
Op 22 december 2000 11:04 schreef Torp het volgende:
En Bianca zei dat ze er niet voor 't geld zat?
herstel: ze zei dat ze er niet voor geld uit zou gaan...
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 december 2000 @ 11:19:05 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_574704
Ik vraag me af, tanjalies, hoe je na 100 dagen van BB terreur, je ineens in 5 minuten moet beslissen, de deksel op je neus te krijgen omdat je alleen nog vrijwillig mag vertrekken. Om op basis van deze 5 minuten zulke conclusies te trekken over iemand vind ik ronduit kleinerend en overdreven moraliserend
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 22 december 2000 @ 11:22:41 #99
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_574716
quote:
Op 22 december 2000 10:55 schreef tanjalies het volgende:
De hamvraag is en blijft; wie wilde er wel of niet voor een geldbedrag het huis uit.
G en B zeer duidelijk niet.
Hieke heeft nu duidelijk voor geld gekozen en niet voor haar gezin. En dat vindt ik verwerpelijk.
G,B en Hieke hebben hier al eerder over gesproken, wie gaat er voor 10.000 piek naar huis, Hieke heeft toen al gezegd dat ze dat zou doen en de anderen, G en B, zouden dat nooit doen!

VOO wist DAT natuurlijk ook en dus is niet Hieke verwerpelijk, maar Hummie en consorten.
B en G konden natuurlijk niet terug komen op de eerder gedane uitspraak en wisten ook dat Hieke in zo'n geval zou gaan.(weer eentje minder)

Het is gewoon weer een smerig spelletje en duidelijke stemmingmakerij .

Sinds wanneer is het verwerpelijk om voor het geld te gaan, zeker als je dat al eens eerder hebt toegegeven?

Moor heeft alles al beter verwoord dan dat ik dat kan, jullie stinken er in, met beide ogen open!
.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  vrijdag 22 december 2000 @ 11:34:44 #100
7694 crocodile
Het doet er niet toe...
pi_574750
quote:
Op 22 december 2000 11:19 schreef Re het volgende:
Ik vraag me af, tanjalies, hoe je na 100 dagen van BB terreur, je ineens in 5 minuten moet beslissen, de deksel op je neus te krijgen omdat je alleen nog vrijwillig mag vertrekken. Om op basis van deze 5 minuten zulke conclusies te trekken over iemand vind ik ronduit kleinerend en overdreven moraliserend
Nee, nee, foutje!
De aap komt juist uit de mouw als je te weinig tijd hebt om te beslissen. Dan is er geen tijd voor, snode, wel overwogen plannen.
Toch?
.....wat je zegt, maar hoe je het zegt.
  vrijdag 22 december 2000 @ 11:37:25 #101
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_574757
Bb speelde het hard (nog harder door de cryptische omschrijving).
Hieke trapte er in en dat was hard (en een beetje huichelachtig).
Maar er is verschil tussen "geld" en "het geld". 15000 gulden is "geld" en de hoofdprijs is "het geld".
Maar dat Hieke zich vrij gaf, was het wel waard. Maar niet alle middelen heiligen elk doel!

Maar het is gespreksstof. Kijk naar deze topic en naar het gesprek dat nu gaande is. Dat is super. Jammer dat ze nu pas kunnen analyseren en gisteren door de spanning niet!

Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 december 2000 @ 11:38:54 #102
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_574765
quote:
Op 22 december 2000 09:38 schreef MartenJan het volgende:
gewoon reclame voor krasloten.
Lekkere reclame als je nooit kan winnen.
pi_574767
Er zijn maar twee concurrenten in het huis en dat zijn Koos en Robin, Georgie is gewoon een eikel (en niet echt geliefd na bepaalde uitspraken), Bi-anca is te irritant (damn woman!...en meer van die achterlijke engelse termen) en Hieke.....breek me de bek niet open over Hieke (ik vind haar persoonlijk helemal niet aantrekkelijk, maar ik zal wel smaak hebben ofzo )
pi_574770
Nou jammer , maar dit soort gespreks stof kweken door VOO hoeft van mij niet.
Alles voor de kijkcijfers.
  vrijdag 22 december 2000 @ 11:58:56 #105
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_574845
quote:
Op 22 december 2000 10:52 schreef crocodile het volgende:
knip,knap ...maar nu heeft hij (sjors, a.)eens een bijdrage aan het programma en dan krijgen we dat weer.
Daar heb jij dan weer heeelemaal gelijk in. Als (nee wanneer) Sjors eruit komt, bied ik mijn excuses aan
het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
  vrijdag 22 december 2000 @ 12:03:46 #106
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_574873
Nou laat ik ook eens een redelijk serieuze reaktie opgooien in deze discussie.

Ferdi vertelde bij het interview wat hij gaf bij jensen in de ochtend dat je er in eerste instantie niet ingaat voor 250.000 maar het vooral voor de uitdaging doet. Er zijn in het begin twaalf kanshebbers, dus de kans dat je wint is niet zo groot. Pas als je bij de laatste 5 zit zou je kunnen gaan denken dat je misschien wel kans maakt op de 250.000 piek.

Nu moeten we deze aktie van BB in een veel groter kader plaatsen. De laatste paar weken wordt het de bewoners duidelijk gemaakt dat Robin er erg goed voor staat, waardoor de strijdlust er een beetje uit gaat. Niemand van de andere 4 heeft nog het idee dat ze werkelijk kans hebben op de 250.000 piek.

Het groepje Hieke, Bianca, Georgie is al een hele tijd een hechte. De andere bewoners komen er niet makkelijk tussen. Ze hebben elkaar gespaard en zouden de eindstreep kunnen halen.

Dan komt de brief met de vermelding dat ze uiteindelijk maar met zijn drieen over zullen blijven. Bianca en Hieke reageren haast euforisch op deze mededeling "misschien toch nog voor de kerst thuis". Hiermee geven ze eigenlijk al aan dat ze niet vrijwillig het huis zullen verlaten. BB is niet gek en heeft deze reaktie ook gezien.

Dan komt de aktie van gisteren om de hoek. Een paar vragen zijn er open. Waarom moest dat kraslot geheim blijven. Ze hadden het ook zo op tafel kunnen gooien. Maar natuurlijk had dan niemand gereageerd en dat was nu niet de bedoeling. Ze wisten ook dat Hieke het zwaar had met het gemis van Indy. Dus ze hadden zeker een reaktie van haar kant verwacht.

Een vertrek was nooit een optie voor BB geweest omdat er toch geld verdiend moet worden met die telfoontjes. Dus op het moment dat Hieke werkelijk had besloten om weg te gaan zonder het geld, was de redaktie meteen in aktie gekomen om haar weer over te halen te blijven.

Reaktie van Hieke kon ik in alle consternatie wel begrijpen. Het was allemaal heel erg onduidelijk. Als ze had geweten dat het om een kraslot ging had ze nooit zo gereageerd. Het is nu eenmaal makkelijker om te vertrekken met geld dan zonder geld. Dat ze uiteindelijk niet gegaan is vind ik ook begrijpelijk. Nu wil ze gaan totdat ze eruit moet. Dan vertrekt ze met opgeheven hoofd en met de eer van ieder vertrekkende bewoner.

  vrijdag 22 december 2000 @ 12:04:26 #107
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_574876
Na alle opmerkingen hier over het verachtelijke gedrag van Georgie en Bianca (helemaal mee eens) wil ik nog even melden dat Robin i.m.o. weer een puntje gescoord heeft. Hij was volgens mij de enige die tegengas bood.
Hieke maakte een opmerking in de trant van 'Robin gaat toch winnen', waarop Robin haar er op wees dat het ook nog zou kunnen dat hij er samen met haar uit zou kunnen wandelen die avond. Dus dat ze het niet moest doen omdat ze dacht dat ze toch niet meer kon winnen.
Ok, Robin zal inmiddels ook wel doorgehad hebben dat de kans dat hij gisteren zou worden weggestemd erg klein was, maar hij is er m.i. echt nog niet van overtuigd dat hij het spelletje gaat winnen. Bravo voor Robin!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_574927
Marky, aardig verhaal, maar punt blijft dat Hieke aangaf eruit te willen omdat ze Indy miste en graag met hem kerst wilde vieren. Toen dus bleek dat ze er geen centen voor kreeg, bestond Indy ook ineens niet meer. Als ze gewoon toegegeven had het geld wel een leuke stimulans te vinden om eruit te stappen, dan was haar actie begrijpelijk geweest. Nu dus niet!!!
O+. Ripley. O+.
pi_574952
Wat zou er eigenlijk gebeurd zijn als Hieke er (met of zonder winnend kraslot) uit was gegaan? Was er dan een nieuwe bewoner gekomen? Zou wel leuk zijn geweest!
  vrijdag 22 december 2000 @ 12:18:36 #110
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_574955
quote:
Op 22 december 2000 12:13 schreef Smike het volgende:
Marky, aardig verhaal, maar punt blijft dat Hieke aangaf eruit te willen omdat ze Indy miste en graag met hem kerst wilde vieren. Toen dus bleek dat ze er geen centen voor kreeg, bestond Indy ook ineens niet meer. Als ze gewoon toegegeven had het geld wel een leuke stimulans te vinden om eruit te stappen, dan was haar actie begrijpelijk geweest. Nu dus niet!!!
Ik plaats dat toch meer in de emotie van dat moment. Er gaat op dat moment zoveel door je hoofd dat je ervan alles uitflapt. Ik denk niet dat ze ook maar een moment heeft nagedacht over het geld maar meer over het feit dat ze kerst met Indy zou kunnen vieren. Nadat ze weer met beide benen op de grond was kroop ze weer in haar beschermende schulp om het gemis van Indy weer tegen te gaan.
pi_574960
jane klopt, maar dat is niet het enige
robin was ook de enige die duidelijk kwaad was over de hieke-affaire
viel me wel op dat hij flink liep te balen dat er voor hem geen surprise was, kon niet echt genieten van het kimmie briefje

trouwens leuk om hier te lezen hoe de hieke fans de kromme actie van haar proberen goed te praten

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_574977
quote:
Op 22 december 2000 12:18 schreef marky het volgende:
Ik plaats dat toch meer in de emotie van dat moment. Er gaat op dat moment zoveel door je hoofd dat je ervan alles uitflapt. Ik denk niet dat ze ook maar een moment heeft nagedacht over het geld maar meer over het feit dat ze kerst met Indy zou kunnen vieren. Nadat ze weer met beide benen op de grond was kroop ze weer in haar beschermende schulp om het gemis van Indy weer tegen te gaan.
Zou kunnen, maar toch blijf ik het erg vreemd vinden. Als ik zoals haar de knoop had doorgehakt om het huis uit te gaan, dan had dat geld mij ook niet meer uitgemaakt. Maar goed, dan zal zij wel anders denken als ik.
O+. Ripley. O+.
  vrijdag 22 december 2000 @ 12:31:05 #113
1464 ART
FOK!member
pi_575004
quote:
Op 22 december 2000 12:20 schreef the-O het volgende:

trouwens leuk om hier te lezen hoe de hieke fans de kromme actie van haar proberen goed te praten


Ik durf het bijna niet te zeggen in deze poel van haat jegens Bianca, maar ik ben dus: Bianca-fan.
Hieke eruit zou mij dus niet slecht uitkomen: weer een concurrent minder.

Het is al zo vaak gezegd hier: achter de pc-tjes weet iedereen het zo goed en kan het oordeel lekker hard geveld worden.

Hieke is hoer, rat, geldwolf, ontaarde moeder en weet ik wat allemaal niet meer, alleen omdat ze niet meer vrijwillig vertrok nadat ze zo door VOO genaaid was?

Ze heeft al die maanden weerstand geboden aan het vrijwillig opstappen voor Indy. Moet ze het dan negen dagen voor het einde toch doen, omdat VOO niet zuiver was in de keuze die ze haar voorlegden? En Hieke daarmee 'ruggengraat' zou tonen? Om wat voor wie te bewijzen, vraag ik me dan af. Ik heb het eerder geschreven: vrijwillig opstappen betekent voor Hieke volgens mij opgeven. En daar heeft ze juist honderd dagen weerstand aan geboden.

EDIT: typo's

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 22-12-2000 12:32]

Het is het Gesprek waar het om draait
  vrijdag 22 december 2000 @ 12:37:06 #114
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_575034
quote:
Op 22 december 2000 12:24 schreef Smike het volgende:
Zou kunnen, maar toch blijf ik het erg vreemd vinden. Als ik zoals haar de knoop had doorgehakt om het huis uit te gaan, dan had dat geld mij ook niet meer uitgemaakt. Maar goed, dan zal zij wel anders denken als ik.
Hieke heeft niet anders dan vreemd en mysterieus gereageerd in het huis. Ze heeft dingen gedaan die niet konden. Hieke is één grote twijfel en daarom was de aktie van BB mi ook niet zuiver.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 december 2000 @ 13:17:50 #115
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_575214
Ach, wat maakt het uit. We krijgen er hoedanook geen cent van mee.
pi_575301
Iedereen vindt nu ineens dat Hieke een geldwolf is. Waarom zitten de andere bewoners nog in het huis? Omdat het daar zo gezellig is? Nee, ook voor de poen, dus waarom zij niet?
  vrijdag 22 december 2000 @ 13:45:29 #117
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_575326
quote:
Op 22 december 2000 13:39 schreef lisa het volgende:
Iedereen vindt nu ineens dat Hieke een geldwolf is. Waarom zitten de andere bewoners nog in het huis? Omdat het daar zo gezellig is? Nee, ook voor de poen, dus waarom zij niet?
Da's waar, alleen riep Hieke gisteren heel hard dat ze weg zou gaan om bij Indy te zijn, maar toen bleek dat ze geen geld meekreeg ging ze niet. En dat is nou net waarom iedereen over haar heenvalt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_575332
De rest wil gewoon niet voor shut staan, Hieke duurfe dat wel aan.....
as if..........
pi_575333
quote:
Op 22 december 2000 13:45 schreef Jane het volgende:
Da's waar, alleen riep Hieke gisteren heel hard dat ze weg zou gaan om bij Indy te zijn, maar toen bleek dat ze geen geld meekreeg ging ze niet. En dat is nou net waarom iedereen over haar heenvalt.
*Zucht*, hoe vaak moeten we dat nog herhalen....
O+. Ripley. O+.
  vrijdag 22 december 2000 @ 13:52:21 #120
1464 ART
FOK!member
pi_575352
quote:
Op 22 december 2000 13:47 schreef Smike het volgende:
*Zucht*, hoe vaak moeten we dat nog herhalen....
Volgens mij zijn er gewoon twee meningen inmiddels. Een groep die vindt dat Hieke huichelachtig is omdat ze niet ging toen bleek dat het geld er niet tegenover stond.

En een groep die niet het idee heeft dat Hieke die beslissing zo concreet op die basis heeft genomen, maar in de verwarring haar 'verlies' nam.

Gewoon verschil van interpretatie dus.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_575456
Erg verbazend is ook dat er al weken lang wordt geroepen "er gebeurt niets. ze worden in de watten gelegd” Nu gebeurd er duidelijk iets waarvan je kan zeggen dat is nu Big Brother zoals het ons is aangegeven(lees boek G Orwell), en nu is het weer niet goed. Er zijn veel te weinig van dit soort zaken voorgevallen.

Het is toch geen schoolreisje naar de Efterling, het programma mag toch wel iets bijzonders hebben.

pi_575565
Tja Hieke, wat moet je over haar schrijven.

Als BB voorbij is krijgen we van Hieke ook van de huil verhalen, dat ze nu eindelijk weleens met rust gelaten wil worden, haar relatie met Fahrid gestrand is vanwege alle negatieve reacties door haar gefleurd met Ferdy. Maar ze zal er alles aandoen om de voogdij over Indy te krijgen.

Hieke veel sterkte.
Maar ik heb geen meedelijden, jij wilde meedoen aan BB. Misschien de volgende keer eerst nadenken voor je iets doet.

[Dit bericht is gewijzigd door Delta op 22-12-2000 15:06]

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_575623
Wat ik niet snap: waarom deze gemene streek van Big Brother? Misschien omdat het stof opwaait?

Blijkbaar wisten ze toch al dat alleen Hieke dit onduidelijke aanbod in overweging zou nemen. Het is dus een gemene actie, alleen voor Hieke bedoelt. Een steek in d'r rug. Waarom?

(Ik vindt zowel Hieke, Bianca en Robin niet door de mand gevallen. Ook al zit je er niet puur voor het geld, het is toch heel anders om er 9 dagen voor het eind met lege handen uit te gaan, dan met fl 15.000,-.
Alleen Desiree is door de mand gevallen. Die blik in haar ogen toen dit aanbod kwam...)

  vrijdag 22 december 2000 @ 15:02:02 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_575662
quote:
Op 22 december 2000 14:52 schreef Ccarrella het volgende:
Wat ik niet snap: waarom deze gemene streek van Big Brother? Misschien omdat het stof opwaait?
Gemene streek? Gemene streek?! Moeten we nu ook al medelijden hebben met die no-no's? Niks gemene streek: Veronica heeft een (ietwat mislukte) grap uit willen halen en de bewoners hebben in hun domheid en hebzucht niet goed willen luisteren naar wat in de brief stond. Dame Hieke kreeg gelijk dollartekentjes in de oogjes en was door het dolle heen. Dus viel ze keihard door de mand en dat doet pijn. Maar nu niet roepen dat dat de schuld van Veronica is.

Wie niet luisteren wil, moet voelen. Iets minder mededogen graag voor deze vrijwillige slachtkippen.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_575767
quote:
Op 22 december 2000 11:19 schreef Re het volgende:
Ik vraag me af, tanjalies, hoe je na 100 dagen van BB terreur, je ineens in 5 minuten moet beslissen, de deksel op je neus te krijgen omdat je alleen nog vrijwillig mag vertrekken. Om op basis van deze 5 minuten zulke conclusies te trekken over iemand vind ik ronduit kleinerend en overdreven moraliserend
Helemaal met je eens, Re, en die 'terreur' blijkt zich ook nog uit te strekken over het denken bij velen van ons. In die zin, dat we nu plotseling vergeten hoezeer de anderen 'er voor het geld/de roem zitten'. Juist Hieke's reactie om uiteindelijk NIET weg te gaan, zodra ze een deel van VOO's lelijke konkelarij doorkrijgt,
komt voor mij helemaal uit Hieke en Fahrids GEZAMELIJKE besluit om 'die achterlijke commerciële spel-leiding' nog ff lekker dwars te zitten, cq. 'zichzelf best wel opgewassen te voelen tegen een BigBrother-108 dagen opsluit-concept.

Ze HAD haar kindje al achter gelaten, anders was ze niet erin gaan zitten. Dat is nu dus geenszins ERGER geworden.

Maar VOO heeft het weer voor elkaar om ons dat te laten vergeten.

Mijn woede tegen VOO/Hummie en hun vieze spelletjes gaf mij een ideetje voor het volgende vliegtuigje met banner :

[banner]Multi-miljonair belooft 500.000 gld. voor wie als 2e en 3e eindigen in BB2[/banner]

En dan maar over laten vliegen daar, de hele dag. Weg spelletje, verwarring alom onder de bewoners, en DBK gloeiend heet van de gesprekjes om het maar te ontkennen

pi_575817
Sommigen wekken de indruk of we te maken hebben met zwaar onderdrukte gevangenen, die geestelijk zwaar mishandeld worden. Lijkt me allemaal een beetje overdreven.

Iedere deelnemer weet dat ze meedoen aan een programma van Veronica. Er zijn dus maar twee wetten, geldverdienen en hoge kijkcijfers. Wat gek he dat er dan van alles wordt gedaan om te scoren!

[Dit bericht is gewijzigd door Delta op 22-12-2000 15:45]

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_575886
quote:
the-O schreef vrijdag 22 december om 12:20 : trouwens leuk om hier te lezen hoe de hieke fans de kromme actie van haar proberen goed te praten.
Zo kan je het ook bekijken, ik vind het op mijn beurt juist weer erg voorspelbaar hier te lezen hoe het gros vd notoire Hieke haters, alle omstandigheden die redelijkerwijs mee zouden kunnen! spelen, zonder pardon van tafel vegen en deze kans gretig met beide handen aangrijpen om uiting aan hun hekel/haat te kunnen geven.

Dermate verblind door afkeer dat de mogelijkheid om zelfs maar een andere reden te opperen volstrekt wordt uitgesloten, want die al bij voorbaat afwijzend omdat men alleen nog die ene persoon als schuldige wil zien. In dat geval zou je wel gek zijn om dan voor andere mogelijkheden open te staan en zo het risico te lopen je mening te moeten herzien.

Het is ook heel logisch dat je je naarmate het programma vordert en de meningen duidelijker worden, op den duur mee laat slepen in de algemeen gangbare opinie.

Immers voor de hand liggend: Dees is een zeurderige aandachttrekster, Koos een ouwe lul, zonder pit, met kwaaltjes, Hieke een avontuur zoekende, overspelige slettebak, Bianca een hysterische, dominante regeltrut, Georgie een vrouwonvriendelijke dominante heerser, Annet een troostende allesmansvriend zonder eigen mening, Robin een botte, egoistische dierenhater.

Iedereen die hier post heeft een mening gevormd over de bewoners en daar zit altijd iemand bij die je minder aanstaat, of juist meer waardeert dan de rest. Dat geldt voor iedereen, alleen in de mate waarin we dat doen, zit onderling het verschil van mening.

Een discussie aangaan met iemand wiens menings zo expliciet is dat er sprake is van blinde adoratie of allesoverheersende haat heeft dan ook geen enkele zin en is op voorhand verspilde energie.

Een beetje redelijk gesprek is dus alleen mogelijk met mensen die hoewel ze ook allang een mening over een bep. bewoner hebben, toch gewoon blijven openstaan voor de argumenten die door anderen worden aangevoerd. Die de zwakheden toe kunnen geven van een favoriet evenals de goeie kanten van minder gewaardeerde bewoner.

Aldus het urbi et orbi gebept door uw pastorale forum medewerkster. Bedaaank foor die bloemuh.

  vrijdag 22 december 2000 @ 16:17:05 #128
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_575945
quote:
Op 22 december 2000 15:57 schreef Tante Bep het volgende:
Zo kan je het ook bekijken, ik vind het op mijn beurt juist weer erg voorspelbaar hier te lezen hoe het gros vd notoire Hieke haters, alle omstandigheden die redelijkerwijs mee zouden kunnen! spelen, zonder pardon van tafel vegen en deze kans gretig met beide handen aangrijpen om uiting aan hun hekel/haat te kunnen geven.

Dermate verblind door afkeer dat de mogelijkheid om zelfs maar een andere reden te opperen volstrekt wordt uitgesloten, want die al bij voorbaat afwijzend omdat men alleen nog die ene persoon als schuldige wil zien. In dat geval zou je wel gek zijn om dan voor andere mogelijkheden open te staan en zo het risico te lopen je mening te moeten herzien.

Het is ook heel logisch dat je je naarmate het programma vordert en de meningen duidelijker worden, op den duur mee laat slepen in de algemeen gangbare opinie.

Immers voor de hand liggend: Dees is een zeurderige aandachttrekster, Koos een ouwe lul, zonder pit, met kwaaltjes, Hieke een avontuur zoekende, overspelige slettebak, Bianca een hysterische, dominante regeltrut, Georgie een vrouwonvriendelijke dominante heerser, Annet een troostende allesmansvriend zonder eigen mening, Robin een botte, egoistische dierenhater.

Iedereen die hier post heeft een mening gevormd over de bewoners en daar zit altijd iemand bij die je minder aanstaat, of juist meer waardeert dan de rest. Dat geldt voor iedereen, alleen in de mate waarin we dat doen, zit onderling het verschil van mening.

Een discussie aangaan met iemand wiens menings zo expliciet is dat er sprake is van blinde adoratie of allesoverheersende haat heeft dan ook geen enkele zin en is op voorhand verspilde energie.

Een beetje redelijk gesprek is dus alleen mogelijk met mensen die hoewel ze ook allang een mening over een bep. bewoner hebben, toch gewoon blijven openstaan voor de argumenten die door anderen worden aangevoerd. Die de zwakheden toe kunnen geven van een favoriet evenals de goeie kanten van minder gewaardeerde bewoner.

Aldus het urbi et orbi gebept door uw pastorale forum medewerkster. Bedaaank foor die bloemuh.


Is dat niet de spiegel die ons voorgehouden wordt. Is het niet altijd dat we niet graag worden geconfronteerd met het spiegelbeeld van onze lelijke kant.

ontopic nu.

Ik ben niet een expliciete Hike liefhebber maar van alles wat er nu nog in huis zit geeft zij mij het meest prettige gevoel. Ik kan haar aktie daardoor ook wat makkelijker waarderen dan andere.

  vrijdag 22 december 2000 @ 16:27:03 #129
1829 Jewel
De enige echte!
pi_575965
Nog even een mening van mij.

Als ik Hieke was geweest dan had ik gister ook niet gegaan. Dan was ik met een dooie mus het huis uit gestuurd. Nee als ik weg zou willen zou ik het wel op mijn tijd doen. En als Hieke zomaar opstappen als zwakte ervaart. Dan gaat ze niet totdat ze eruit moet.

Ik wil toch ook nog één ding zeggen over Sjors. Dat hij erin zit om het grote geld dat is na gisteravond wel duidelijk. Dat is ook helemaal niet erg. Maar de manier waarop hij Hieke die enveloppe bekant in haar hand dwong en constant zei dat de tijd al over was, terwijl dat nog heel het geval niet was. Dat vind ik toch wel zo ontzettend onsportief. bah

Dat is toch niet de manier om te winnen, ook al staat er veel op het spel.

  Moderator vrijdag 22 december 2000 @ 16:51:26 #130
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_576028
Hieke -en alle andere bewoners ook- hadden AL LANG bedacht wat ze zouden doen als er een envelop met geld op tafel zou komen. Toen het moment daar was, was het dan ook binnen 20 seconden duidelijk dat Hieke op het aanbod in wilde gaan, en Sjors en Bi niet.

Hieke wilde echter niet te hebberig overkomen, en kwam daarom op de proppen met het meest sentimentele -en tevens door niémand weerlegbare- argument wat voorstelbaar is: KERST MET HAAR KINDJE.

Als ze wél 'hebberig' had gezegd dat ze voor die 15 ruggen ging, en dat het daarnaast ook aanlokkelijk was om kerst met haar dochter te kunnen vieren (Farid bestaat voor haar niet, geloof ik), dan had niemand er problemen mee gehad toen ze op haar schreden terugkeerde.

Maar juist door dat ultieme sentimentele argument zo nadrukkelijk te gebruiken, en het daarna even makkelijk weer te verwerpen toen bleek dat ze niet zou cashen, wekte ze de indruk een uiterst koelbloedige geslepen vrouw te zijn.

Hoeveel moeders zouden, in de emotie van het moment, met het vooruitzicht om na drie maanden hun kindje weer te zien, KNIP!, weer terug kunnen schakelen naar een langer verblijf in het huis. Zonder een traan te laten.

Veronica moet diep teleurgesteld zijn. Dat Hieke een koele tante was, dat wisten ze, maar ze hadden toch echt wel gehoopt op wat emotionelere taferelen dan deze berekende houding.

Ik vind het een beetje jammer dat Hieke zo graag wou verbergen dat ze dat geld ERG belangrijk vond, maar voor de rest heb ik bewondering voor haar rationele manier van handelen. Wat maken goedbeschouwd die paar extra dagen nog uit? Lekker blijven zitten, groot gelijk heeft ze.

Ik hoop alleen wel dat iedereen heeft gezien wat een gluiperige manipulatieve rat die Bianca is. Eerst zeker zijn dat Hieke weggaat, en dan nog even tegengas geven: 'weet je het zeker? 250.000 gulden is wel een hoop geld hoor!' Gadverdamme.

En Georgie is geen haar beter. Hij probeerde in wezen hetzelfde als Bianca, maar is alleen iets dommer en onbeholpener. Geen enkele moraal, die twee. Koos en Robin graag op de 2e en 1e plaats als het kan. Altijd fijn als mensen blijken te kunnen winnen zonder te kronkelen, te draaien en maten te naaien. Zolang de Willems en Bianca's kansloos zijn voor de eindoverwinning, is er nog gerechtigheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 22-12-2000 16:55]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 22 december 2000 @ 17:10:07 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_576092
quote:
....Maar juist door dat ultieme sentimentele argument zo nadrukkelijk te gebruiken....

ik vind het knap dat jij kan zien dat Hieke hier Indy gebruikt als sentimenteel argument.

Wat ik zag was blije emotie om haar dochtertje weer te zien en daarna de teleurstelling dat het niet doorging, geen doordachte gespeelde emotie en geld likkerij.

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_576137
tante bep
even voor de duidelijkheid,
ik ben absoluut geen hieke-hater,sterker, in het begin was ze mijn favoriet, maar ze wordt close met ferdy, wordt jaloers (!?) op bianca en nu deze actie
ik kan me wel vinden in het argument dat ze overdonderd werd door het moment van gisteravond, maar als ze meende dat het haar niet om het geld ging, en dat zei ze toch duidelijk, zou ze ook vandaag nog hebben kunnen gaan, of morgen
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_576165
Daar gaat het me ook niet om hoor the-O, ik reageerde alleen op die ene zin die ik er bij quote:
quote:
trouwens leuk om hier te lezen hoe de hieke fans de kromme actie van haar proberen goed te praten.
omdat ik juist het tegendeel had waargenomen.
  Moderator vrijdag 22 december 2000 @ 18:06:20 #134
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_576234
quote:
Op 22 december 2000 17:10 schreef Re het volgende:
Wat ik zag was blije emotie om haar dochtertje weer te zien en daarna de teleurstelling dat het niet doorging, geen doordachte gespeelde emotie en geld likkerij.
.. dat "het" niet doorging? Dat besliste ze toch zelf, zodra ze doorhad dat er geen cash te scoren viel? Dat bedoelde ik nou met KNIP!, de knop omzetten.
(En voor alle duidelijkheid: dat ze dat kan, vind ik op zich geen slechte eigenschap)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_576320
Wat een onzin dat Hieke volgens sommige hier door de mand is gevallen en als geldwolf wordt uitgemaakt!!!
Ze zitten daar toch allemaal voor het geld? Bianca met haar drogreden voor het geld doe ik het niet!! MY ASS!! Ze ziet zichzelf als potentiele winnaar en die 15000 weegt niet op tegen het kwartmiljoen wat nog op haar staat te wachten denkt ze.
Hieke is juist niet hebberig en neemt liever die 15 mille en brengt kerst met haat dochtertje door en laat de kans op 2,5 ton lopen...
Ik vind dit de meest onbegrijpelijke en misplaatste actie van VOO en ik zou graag de achterliggende gedachte van Hummie te horen krijgen!!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  vrijdag 22 december 2000 @ 18:53:22 #136
5996 Fox74
Beware, The Truth is out there
pi_576339
Wat een domme trut zeg, die Hieke.

Dit was te verwachten dat BB dit zou flikken. Was vorig jaar ook al gebeurd en ik vind dit helemaal geen domme streek. Er moesten immers 2 bewoners uit VOOR 30-12. Nou, ideale kans, alleen weten de bewoners het zelf niet.

Laat nou schijnheilige K**Hieke zeggen dat ze er voor Indy uit gaat en niet voor die shit 15.000 gulden! Nou mooi dus niet he, domme bitch blijft dus nu zitten.

Hieke je kan de pot op...donder maar gauw op!

GO BIANCA!

  Trouwste user 2022 vrijdag 22 december 2000 @ 19:23:37 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_576377
Ga naar huis muts!
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 22 december 2000 @ 20:10:53 #138
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_576511
quote:
Op 22 december 2000 17:10 schreef Re het volgende:

ik vind het knap dat jij kan zien dat Hieke hier Indy gebruikt als sentimenteel argument.

Wat ik zag was blije emotie om haar dochtertje weer te zien en daarna de teleurstelling dat het niet doorging, geen doordachte gespeelde emotie en geld likkerij.


Ik vind het knap dat jij dat niet kan zien. Wat ik zag was iemand die een excuus aanvoerde om met wat geld de deur uit te gaan maar die, toen dat er niet in bleek te zitten heel makkelijk daar vanaf stapte...
Je zou denken dat als je zo graag naar huis wil en kerst met je dochtertje zo belangrijk vindt, je dan toch wel gaat....15.000 of niet...Mazzel!
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_576559
Wat nou, Hieke doortrapt en geldwolf, ik vind haar juist uitermate sportief hierin. Kijk, ze wil wel naar huis, denkt via de spelregels nu een goede exit te kunnen pakken, met geld en met kerst haar kindje zien, blijkt het geenszins de bedoeling van BB om haar zonder dat geld toch weg te gaan. Vervolgens houdt ze zich aan de spelregels, ze accepteert haar verlies in dit misselijke spelletje van BB, doorbreekt ze het niet door toch te gaan.
In de brief stond "moet", ze draaien het wel raar hoor. Ik vind het vooral een belachelijke streek van BB, jessis wat flauw. Zijn de kijkcijfers niet hoog genoeg dat ze dit soort goedkope nep-spanning erin willen brengen? Ik vond Hieke wel OK gisteren.
Soms denk ik dat de posters wel erg veel verborgen agenda's vermoeden, beetje paranoia jongens!

[Dit bericht is gewijzigd door yo op 22-12-2000 20:35]

  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2000 @ 18:17:30 #140
862 Arcee
Look closer
pi_581858
Nu dus wel echt. Hieke moet eruit.

Vaag... ik had toch Georgie verwacht.

  zondag 24 december 2000 @ 18:20:10 #141
3878 Vork
Manisch creatief
pi_581864
nounounounounounounou....
hadden ze niet koos d'ruit kunnen schoppen

of die bi-anca

  zondag 24 december 2000 @ 19:18:32 #142
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_582050
Ik zal mijn posts in het uitzendingen topic nog even hier zetten:

Een beetje erg laat, maar:
Hypocriet van Hieke om te zeggen dat het haar niet om het geld gaat, en uiteindelijk blijkt het haar daar wel om te gaan. Maar goed, ze had ook beloofd eruit te gaan: "als Ed nog één nacht hier in dit huis blijft, ben ik weg". En dat heeft ze ook niet gedaan. Een rasleugenaar en hypocriet dus, om kort te gaan.

Verder ben ik benieuwd of er Fokkers zijn geweest die rustig voor de tv (is een punt geweest in voorafgaande postings) wel doorhadden welk addertje er onder het gras zat bij het openen van de enveloppe. Ik had het namelijk niet door, op het moment dat Dees (dat ik dat toe durf te geven) het door had pas. En ook omdat je de uitreiking van de 10.000 pieken van vorig jaar hebt gezien, denk je niet zo snel aan zo'n geintje natuurlijk. Dus op zich wel sterk van VOO.

P.S. Ik heb er niks tegen dat ze (of wie dan ook) voor het geld gaat, maar zeg dan niet dat het niet om het geld gaat wanneer het er wel om gaat.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 23 december 2000 21:37 schreef Tante Bep het volgende:
Dan kan je je dus wel voorstellen hoe verwarrend het voor Hieke moet zijn geweest, hetgeen ook duidelijk te zien was, zeker in de uitzending van de dag erna.

Je haalt haar reactie bij het vertrek van Ed hier aan, zijn actie was niet volgens de regels enz. dat verhaal kennen we allemaal, als je dat nou even in gedachte houdt en dan denkt aan haar reactie van afgelopen donderdag, zie je dan geen overeenkomsten?

BB stelt je mag eruit maar... en dan volgen de voorwaarden, daar wordt vervolgens niet aan voldaan DUS mag ze er niet uit, dat was letterlijk het voorstel.

Natuurlijk hebben alle bewoners altijd, 24 uur per dag de mogelijkheid om er mee te stoppen, maar dat staat los van het voorstel wat BB hier heeft gedaan. Daarin werd gesteld dat men er alleen uit mocht als de enveloppe EN de 15000 gulden werd gepakt.

En zo redeneert ze dan ook, BB doet een voorstel, zij neemt dat voorstel aan MET de evt. consequenties die er bij horen, als dan ook blijkt dat ze niet aan de gestelde voorwaarde heeft voldaan, houdt ze zich ook aan de consequentie die daar tegenover staat.


--------------------------------------------------------------------------------

Mooie manier om recht te praten wat krom is. Volgens jou redenering is ze dus niet hypocriet, maar wel zo dom als het achtereind van een varken. En dan ga je er ook nog vanuit dat ze de opmerking van Beau dat ze er te allen tijde uitmag niet heeft gehoord of heeft begrepen. Kortom: je gaat van allerlei aannames uit, die ook nog eens op een andere manier negatief voor Hieke uitpakken.
Dan hou ik het toch maar bij wat ik eerder zei.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 24 december 2000 17:36 schreef Arjuno het volgende:
De enige verklaring lijkt me dat die posters hun oordeel al eerder hebben gevormd: bijv. n.a.v. Hiekes gedrag naar Ferdi toe, haar schijnbare berekendheid en haar geheimzinnige gedoe en luchtschrijven. En dat ze nu alles wat Hieke verder nog zal doen zullen interpreteren volgens hun al bestaande oordeel over haar.


--------------------------------------------------------------------------------

Wel interessant wat je doet: een andere mening verklaren door er iets subjectiefs achter te zoeken. Een argument op de man gespeeld dus.
Die redenen die jij aanvoert waarom mensen zoiets van Hieke kunnen denken zijn het bij mij iig niet. Ik heb geen waardeoordeel over het gedrag wat jij aangeeft. Wel heb ik ongeveer hetzelfde leugenachtige bij Hieke ontdekt toen ze zei dat ze eruit zou gaan als Ed nog een nacht bleef. Dus de recente situatie sterkt mij wel in mijn oordeel over Hieke, maar dan toch op een andere manier dan die jij bedoelt.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
En dat terwijl de 'grap' veel belangrijkere dingen zichtbaar heeft gemaakt die ten onrechte volledig worden overschaduwd door het gedoe rond Hiekes karakter:
1. Het feit dat Veronica zich inmiddels tot dit nivo verlaagd.
2. Georgie, die plotseling zichtbaar werd, en daarbij volledig door de mand viel.
--------------------------------------------------------------------------------

Punt 1. Tja, ik vond het wel een sterke actie. Leuk verzonnen.
Punt 2. Dat was al duidelijk. Het constante gejuich en high five met Ferdi als er iemand uitging hadden toch al wel genoeg duidelijk gemaakt lijkt mij.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')