Dit, veel praktischer.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:58 schreef maily het volgende:
Als ik kon kiezen koos ik voor vast.
Met een tussendeur.
quote:Op zondag 19 mei 2024 15:58 schreef maily het volgende:
Als ik kon kiezen koos ik voor vast.
Met een tussendeur.
Dus dat zou voor mij meer waarde hebben dan een vrijstaande garage.
Dat is niet mogelijk om de volgende redenen:quote:
In dit geval, moet de vrijstaande optie, ook via het erf worden bereikt. Maakt dus niet uit. Is gewoon een kwestie van 5 m. naar voren of naar achteren.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vrijstaand kan je verhuren of verkopen, een garage geeft een huis juist minder waarde versus individueel verkopen.
In beide gevallen is er een erfafscheiding waardoor het terrein niet betreden kan worden.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:53 schreef valentijn101 het volgende:
Vast aan het huis kan als voordeel hebben dat je niet zomaar achterom kan lopen.
Vast aan het huis kan als nadeel hebben dat je niet zomaar achterom kan lopen.
Amper. Dat is de kant van gang, toilet en keuken.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:53 schreef valentijn101 het volgende:
Vast aan huis tegen de gevel, een buitenmuur die bedekt wordt dus minder warmteverlies?
Eerder andersom: we maken meer herrie in huis dan in de evt. garage.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:53 schreef valentijn101 het volgende:
Los van het huis. Geen last van lawaai in huis als je een luidruchtige hobby in de garage uitoefent.
Ja, dat is wel een interessante optie.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:53 schreef valentijn101 het volgende:
Kan de garage misschien in de toekomst door middel van bv een serre of overkapping vanuit de woning bereikbaar worden?
Alleen elektrisch, via grondkabel.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:53 schreef valentijn101 het volgende:
Vast aan huis, makkelijker water, elektra en afvoer aansluiten?
quote:Op zondag 19 mei 2024 22:10 schreef Ivo1985 het volgende:
Waar is de garage voor bedoeld?
Stalling van auto of motorfietsen?
Opslag van spullen van het huishouden?
Evt deels ingericht als mancave, kantoor aan huis, gastenverblijf oid?
Klussen aan hobby projecten?
Bedrijfsdoeleinden?
Ja, dat is wel een goede. Maar ik kan aan de andere kant van het huis via een hek, de achtertuin bereiken.quote:Op zondag 19 mei 2024 23:28 schreef Lizayra het volgende:
Bij los, zorg dat er voldoende ruimte tussen de garage en je huis zit.
Bij mij is dat niet, heb oprit naast mijn huis en waar huis ophoudt begint de garage met slechts 1 deur/poort breedte ertussen van de oprit naar mijn flinke achtertuin.
Kan net met de container of fiets erdoor maar geen retro scooter met breed stuur, geen aanhanger of graafmachine enz.
Had het zelf ander gedaan maar dit was de bestaande situatie.
Hmmmm. Goeie punten .... zo worden het twee garages....overigens rijd ik binnenkort een EV.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Opslag van spullen (en gereedschappen) wil je het liefst aan het huis vast. Want aan het huis vast lekt er altijd wat warmte uit het huis naar de garage toe, waardoor het in de garage minder vochtig wordt.
Voor klussen/hobbyen wil je mogelijk vanwege geluid juist dat de garage los staat. Dan hoeft de rest van het gezin niet mee te genieten.
Voor stallen van motorvoertuigen wil je de garage liefst ook los van het huis, ivm geuren van brandstof en uitlaatgassen.
Als ik je goed begrijp, gaat het je om de toegang tot het huis? In principe via de voor- en achterdeur. Garage loopdeur komt zo dicht mogelijk bij de achterdeur. Edit: voor de achterdeur, nemen we de andere zij-kant van het huisquote:Op maandag 20 mei 2024 19:22 schreef Rolfieo het volgende:
Iets om rekening mee te houden. Als de garage naast je huis komt, en je geen binnen deur hebt, denk even goed naar, waar je deur komt te staan. Deze moet wel goed toegankelijk zijn, want je wilt niet continue via de garagedeur naar binnen wilt gaan.
Ja er zit aan de voorkant een kiep garagedeur en halverwege de lange zijde een deur die in de achtertuin uit komt. Maar mijn tuin is groot genoeg om er bijvoorbeeld een toercaravan te stallen alleen past dat niet door een deur natuurlijk.quote:Op maandag 20 mei 2024 08:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een goede. Maar ik kan aan de andere kant van het huis via een hek, de achtertuin bereiken.
Overigens, kan je dan in jouw geval dan niet via de garage en een grote zij-ingang de tuin in?? Dat laatste maak ik wel aan mijn "loods": zowel aan de inritkant, als aan de tuinkant (zijkant loods) een grote in-/uitgang. Plus loopdeur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |