abonnement Unibet Coolblue
pi_211822299
Voor wie het nodig heeft :*
pi_211822480
Wat een hoop verdriet en ellende. Heel veel sterkte voor iedereen.
S. 2014
J. 2016
pi_211822679
@Rijstebuiltje, lief van jou :*
Wat fijn dat de uitvaart mooi is geweest, Leandra O+

Dat 112 bellen was eigenlijk een soort automatische reactie, heel vaag. Mijn man vertelde later ook dat die afasie heel vreemd was, hij kon het woord wat hij wilde zeggen in zijn hoofd wel zien, maar dan zei hij een ander woord en daar was hij ook bewust van. Hij begon ook 10 x opnieuw aan de zin die hij wilde zeggen, maar dat kwam er niet uit.
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:00:04 #4
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211822726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:58 schreef taxibabe het volgende:
@:Rijstebuiltje, lief van jou :*
Wat fijn dat de uitvaart mooi is geweest, Leandra O+

Dat 112 bellen was eigenlijk een soort automatische reactie, heel vaag. Mijn man vertelde later ook dat die afasie heel vreemd was, hij kon het woord wat hij wilde zeggen in zijn hoofd wel zien, maar dan zei hij een ander woord en daar was hij ook bewust van. Hij begon ook 10 x opnieuw aan de zin die hij wilde zeggen, maar dat kwam er niet uit.
Mond, spraak, arm... Beroerte alarm!
Zonder nadenken hebben jullie ontzettend goed gehandeld. :*

Hij zal de komende tijd nog heel moe zijn, neem de tijd ervoor en praat erover. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:11:04 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211822891
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:02 schreef Leandra het volgende:
Uitvaart is geweest, het ging goed.
We waren allemaal tekstvast en hebben ons goed kunnen houden tot we konden instorten.
Als hij in de zaal had gezeten dan had hij zitten glunderen van trots O+
:*
KuikenGuppy
pi_211826296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:39 schreef Amsel het volgende:
Oud & Nieuw wil ik voor de kinderen knus en gezellig laten voelen. Met kerst is dat ook gelukt. Maar ik weet ook nu al dat ik diep van binnen (en misschien ook wel gewoon van buiten) hartstikke verdrietig ga zijn dat m'n moeder me deze keer niet om 00:01 belt.
Dat is ook heel moeilijk. Het valt mij ook zwaar om dit binnen ons gezin een beetje ‘alleen’ te moeten dragen. De kinderen hebben mijn ouders niet echt gekend (de oudste was 15 maanden mijn moeder overleed) en mijn vriend heeft beide ouders nog, dus snapt het gemis ook niet echt. Ik heb ook geen zin om het uit te moeten leggen ofzo. Ik wil er niemand mee belasten, de sfeer verpesten. Ik ben blij voor ze dat zij het niet zo voelen, zeg maar. Maar soms is het wel eenzaam.

@Leandra, het afscheid klinkt wel mooi O+ :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211826534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:58 schreef taxibabe het volgende:
@:Rijstebuiltje, lief van jou :*
Wat fijn dat de uitvaart mooi is geweest, Leandra O+

Dat 112 bellen was eigenlijk een soort automatische reactie, heel vaag. Mijn man vertelde later ook dat die afasie heel vreemd was, hij kon het woord wat hij wilde zeggen in zijn hoofd wel zien, maar dan zei hij een ander woord en daar was hij ook bewust van. Hij begon ook 10 x opnieuw aan de zin die hij wilde zeggen, maar dat kwam er niet uit.
Jeetje, dat moet ook heel heftig zijn om zelf te voelen. Dat je de controle helemaal niet meer hebt en dat wel beseft.
Fijn dat je nu in ieder geval zelf weet dat je helderheid van handelen hebt in een noodsituatie!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 29 december 2023 @ 21:29:26 #8
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_211826829
Knuffels voor iedereen die het nodig heeft :* :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_211827447
Wat narigheid bij iedereen zeg. Veel knuffels en sterkte voor wie het kan gebruiken.
@Leandra fijn dat het afscheid mooi was.
@taxibabe wat een schrik zeg. Heel goed gehandeld
@amaranta hoe is het met je vader?
@exode hoe is het thuis? Met je verloofde?
@Troel hoe is het met de lekkage?
pi_211827509
En even in een andere post.
Team lekkage, beestjes bij jongste (wat is het beste middel behalve kammen?) En ernstige inspannings astma hier. (Hopelijk werkt de medicatie die ik gekregen heb.)
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:31:29 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211828405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:55 schreef F_r het volgende:
En even in een andere post.
Team lekkage, beestjes bij jongste (wat is het beste middel behalve kammen?) En ernstige inspannings astma hier. (Hopelijk werkt de medicatie die ik gekregen heb.)
Gewoon elke dag blijven kammen. Eigenlijk helpt dat gewoon het beste.
Ik heb mijn dochter jarenlang gekamd in mijn herinnering. Al die meiden met lange haren op de middelbare school. Niks anders hielp echt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:31:49 #12
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_211828417
Leandra gecondoleerd en voor een ieder die het kan gebruiken sterkte.

Taxibabe, de vermoeidheid/energie die op de maan beland is en je kunt het niet bereiken is echt overweldigend.

Voor mij persoonlijk is er een leven voor en na en inmiddels weet ik ook dat het door de veds komt gerelateerd aan de ritmestoornissen die erbij kunnen horen.

Hier kom ik ruim 1 jaar later weer een beetje boven water. Ik deed een herseninfarct sept 2022. Revalidatie en nu na ruim een jaar is de blijvende schade rechts wel klanken kunnen horen maar door de schade in de geleiding hoor ik geen woorden meer.

Maar 2024 gaat weer stukken beter worden heb ik me voorgenomen.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:33:35 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211828459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is ook heel moeilijk. Het valt mij ook zwaar om dit binnen ons gezin een beetje ‘alleen’ te moeten dragen. De kinderen hebben mijn ouders niet echt gekend (de oudste was 15 maanden mijn moeder overleed) en mijn vriend heeft beide ouders nog, dus snapt het gemis ook niet echt. Ik heb ook geen zin om het uit te moeten leggen ofzo. Ik wil er niemand mee belasten, de sfeer verpesten. Ik ben blij voor ze dat zij het niet zo voelen, zeg maar. Maar soms is het wel eenzaam.

@:Leandra, het afscheid klinkt wel mooi O+ :*.
Ik realiseer me dat ik ook nooit heb beseft hoe zwaar het voor mijn man is zonder familie, terwijl ik iedereen nog heb. Misschien is dat ook de verklaring waarom hij zoveel voor mijn ouders doet. Hij weet ook hoe het is als je ze niet meer hebt.

Het klinkt wel heel eenzaam, Phaidra :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:34:30 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211828474
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:31 schreef Books1 het volgende:
Leandra gecondoleerd en voor een ieder die het kan gebruiken sterkte.

Taxibabe, de vermoeidheid/energie die op de maan beland is en je kunt het niet bereiken is echt overweldigend.

Voor mij persoonlijk is er een leven voor en na en inmiddels weet ik ook dat het door de veds komt gerelateerd aan de ritmestoornissen die erbij kunnen horen.

Hier kom ik ruim 1 jaar later weer een beetje boven water. Ik deed een herseninfarct sept 2022. Revalidatie en nu na ruim een jaar is de blijvende schade rechts wel klanken kunnen horen maar door de schade in de geleiding hoor ik geen woorden meer.

Maar 2024 gaat weer stukken beter worden heb ik me voorgenomen.
Jeetje Books :{
Dat wist ik helemaal niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211828608
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:31 schreef Books1 het volgende:
Leandra gecondoleerd en voor een ieder die het kan gebruiken sterkte.

Taxibabe, de vermoeidheid/energie die op de maan beland is en je kunt het niet bereiken is echt overweldigend.

Voor mij persoonlijk is er een leven voor en na en inmiddels weet ik ook dat het door de veds komt gerelateerd aan de ritmestoornissen die erbij kunnen horen.

Hier kom ik ruim 1 jaar later weer een beetje boven water. Ik deed een herseninfarct sept 2022. Revalidatie en nu na ruim een jaar is de blijvende schade rechts wel klanken kunnen horen maar door de schade in de geleiding hoor ik geen woorden meer.

Maar 2024 gaat weer stukken beter worden heb ik me voorgenomen.
Wat ontzettend heftig. Ik heb dit ook helemaal gemist.
En wat een goed voornemen. Ga ervoor.
pi_211828732
Wat heftig books ik wist het ook niet. 2024 gaat jouw jaar worden.
pi_211828814
Even een vraag:
Ik heb een vriendin. Laten we haar Esmeralda noemen. En met een bepaalde reden zet zij haar oudste zoon niet op Facebook. Ik weet dat.

Nu heb ik een oud klasgenoot. Die ik ook op Facebook heb. Laten we haar Colette noemen.

Esmeralda en Colette zijn niet met elkaar bevriend op Facebook.

Tot hier is het te volgen toch?

Oké…
Colette heeft een nieuw vriend. Ricardo. En die heeft op zijn beurt kinderen.

Een van de kinderen van Ricardo is bevriend met de zoon van Esmeralda.

Ja?

Nu plaatst Colette net een hele rits foto’s op haar Facebook, en op alle foto’s staat de zoon van Esmeralda. Die zij juist bewust niet op Facebook zet.

Geen idee wat ze hierover hebben afgesproken, en of ze dat hebben gedaan.

Zal ik “stoken” en tegen Esmeralda zeggen dat Colette al deze foto’s heeft geplaatst?

De foto’s zijn alleen zichtbaar voor de vrienden van Colette overigens.

Edit: nm.
Colette tagt Ricardo en Ricardo is vrienden met Esmeralda. Ze ziet die foto’s vanzelf wel. Heb haar wel even een bericht gestuurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 29-12-2023 23:08:35 ]
pi_211828885
@F_r met mijn vader gaat het niet zo goed. Vorige week is zijn medicatie omhoog gegaan. Hij is de laatste paar dagen weer erg onrustig en bang. Geen idee of dat met het verhogen van de medicatie te maken heeft.
Hij is geobsedeerd met z’n gewichtsverlies en ervan overtuigd dat hij binnenkort opgenomen moet worden. Beide zaken krijgen we niet uit z’n hoofd gepraat. Erg vermoeiend. Er is inmiddels een doorverwijzing naar
een psychiater, dus hopen dat deze hem snel oproept.
pi_211828896
Books wat heftig. Dat is een loodzwaar jaar geweest voor jou en het gezin. Op naar een beter 2024 idd! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!fotograaf vrijdag 29 december 2023 @ 22:55:38 #20
148247 taxibabe
pi_211828965
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:31 schreef Books1 het volgende:
Leandra gecondoleerd en voor een ieder die het kan gebruiken sterkte.

Taxibabe, de vermoeidheid/energie die op de maan beland is en je kunt het niet bereiken is echt overweldigend.

Voor mij persoonlijk is er een leven voor en na en inmiddels weet ik ook dat het door de veds komt gerelateerd aan de ritmestoornissen die erbij kunnen horen.

Hier kom ik ruim 1 jaar later weer een beetje boven water. Ik deed een herseninfarct sept 2022. Revalidatie en nu na ruim een jaar is de blijvende schade rechts wel klanken kunnen horen maar door de schade in de geleiding hoor ik geen woorden meer.

Maar 2024 gaat weer stukken beter worden heb ik me voorgenomen.
Poeh wat heftig zeg! :{ :*

Bij mijn man waren de klachten (gelukkig) 'snel' weg. Nadat ik 112 had gebeld kwam zijn spraak weer terug, maar ging in de ambulance en het ziekenhuis weer een paar keer weg. Ook het gevoel in zijn hand kwam en ging een paar keer. Het schommelde zeg maar voor een paar uur. Na de scan wisten ze dat hij geen hersenbloeding had, kreeg hij bloedverdunners. Daarna gingen de klachten ook helemaal weg.

Hij is nu nog wel moe en heeft spierpijn, maar dat kan ook deels door de medicatie komen. Binnenkort moet hij ook nog 2 dagen met een hartkastje lopen.
pi_211829029
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:49 schreef amaranta het volgende:
Even een vraag:
Ik heb een vriendin. Laten we haar Esmeralda noemen. En met een bepaalde reden zet zij haar oudste zoon niet op Facebook. Ik weet dat.

Nu heb ik een oud klasgenoot. Die ik ook op Facebook heb. Laten we haar Colette noemen.

Esmeralda en Colette zijn niet met elkaar bevriend op Facebook.

Tot hier is het te volgen toch?

Oké…
Colette heeft een nieuw vriend. Ricardo. En die heeft op zijn beurt kinderen.

Een van de kinderen van Ricardo is bevriend met de zoon van Esmeralda.

Ja?

Nu plaatst Colette net een hele rits foto’s op haar Facebook, en op alle foto’s staat de zoon van Esmeralda. Die zij juist bewust niet op Facebook zet.

Geen idee wat ze hierover hebben afgesproken, en of ze dat hebben gedaan.

Zal ik “stoken” en tegen Esmeralda zeggen dat Colette al deze foto’s heeft geplaatst?

De foto’s zijn alleen zichtbaar voor de vrienden van Colette overigens.
Als ik Esmeralda was, zou ik het wel waarderen als je het me zou zeggen. Mijn kinderen zijn wel op FB te zien af en toe, maar ik zou het niet zo tof vinden als anderen zomaar foto’s zouden delen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211829062
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:53 schreef amaranta het volgende:
@:F_r met mijn vader gaat het niet zo goed. Vorige week is zijn medicatie omhoog gegaan. Hij is de laatste paar dagen weer erg onrustig en bang. Geen idee of dat met het verhogen van de medicatie te maken heeft.
Hij is geobsedeerd met z’n gewichtsverlies en ervan overtuigd dat hij binnenkort opgenomen moet worden. Beide zaken krijgen we niet uit z’n hoofd gepraat. Erg vermoeiend. Er is inmiddels een doorverwijzing naar
een psychiater, dus hopen dat deze hem snel oproept.
Medicatiewijzigingen kunnen heel heftig zijn, weet ik wel. Dus zou goed kunnen. Maar ja, dat merk je pas over een week of 2. En ik snap dat dat enorm lang voelt. Hopelijk kan hij snel terecht!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 december 2023 @ 23:03:01 #23
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_211829103
Dank allemaal. Ik ben er relatief goed doorheen gekomen maar het was wel een heel pittig jaar. Mijn rechterhand is een fractie trager nog. Het geheugen is echt stukken beter geworden gelukkig. Mijn rechterbeen begon na een week of zes bij te trekken dus ik klaag echt helemaal niet.

De enige echt onherstelbare schade is mijn gehoor.

Ik heb het hier 1 keer geprobeerd te melden ik denk een goed half jaar geleden maar toen ging het zinnen typen nog niet vloeiend dus heb ik het verwijderd. Iedere dag kleine stapjes nog steeds vooruit.

Nogmaals dank ik ga echt voor een beter jaar dan afgelopen jaar 💪.

@amaranta ik zou het op prijs stellen dan kan ik er zelf over in conclaaf met de ander en sterkte met en voor je vader.
If you can dream it, you can do it...
pi_211829227
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:49 schreef amaranta het volgende:
Knip
Ik zou dit vooral beslissen op basis van het soort foto’s. Zijn het ‘saaie’ foto’s van een groepje jongens dan zou ik er minder een probleem mee hebben dan wanneer het foto’s van steeds dezelfde twee jongens zijn, of wanneer het berichten met een naam erbij zijn.

Maar ik zou het denk ik wel in de wandelgangen laten vallen bij Esmeralda.

En ik zou vrienden met minder Tokkie-namen gaan zoeken :P

Sterkte voor alle mensen met nare verhalen hier de laatste tijd… laten we er in 2024 een goed nieuws-bankje van maken! en niet omdat slecht nieuws niet gepost wordt uiteraard, maar gewoon omdat er alleen positief nieuws is
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_211829479
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik zou dit vooral beslissen op basis van het soort foto’s. Zijn het ‘saaie’ foto’s van een groepje jongens dan zou ik er minder een probleem mee hebben dan wanneer het foto’s van steeds dezelfde twee jongens zijn, of wanneer het berichten met een naam erbij zijn.

Maar ik zou het denk ik wel in de wandelgangen laten vallen bij Esmeralda.

En ik zou vrienden met minder Tokkie-namen gaan zoeken :P

Sterkte voor alle mensen met nare verhalen hier de laatste tijd… laten we er in 2024 een goed nieuws-bankje van maken! en niet omdat slecht nieuws niet gepost wordt uiteraard, maar gewoon omdat er alleen positief nieuws is
Als ik tienermoeder was geweest. En ik had dus op m’n 15de een dochter gekregen. Dan heette ze ofwel Esmeralda, ofwel Cassandra ofwel Savannah.
Dus.

Ik heb Esmeralda toch even geappt. Ze kan de foto’s zelf ook zien. Had niet door dat Colette ook Ricardo had getagt. En die is wel vrienden met Esmeralda.
Het zijn alleen groepsfoto’s. De zoon van Esmeralda, Quenton, staat er niet alleen op en wordt ook niet bij naam genoemd.
Maar herkenbaar genoeg…

Het is een ingewikkeld verhaal. Ik weet de reden dat ze hem niet op Facebook zet. Maar ik kan me voorstellen dat ze die niet zomaar gaat delen met Ricardo, en al helemaal niet met Colette, die ze nauwelijks kent.
Het is een gegronde reden. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de foto’s.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')